abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 7 november 2017 @ 21:43:18 #26
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174931550
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 november 2017 21:43 schreef Peterselieman het volgende:
stoppertjes rekenen jullie voor het gemak niet mee? :P
Fuck stoptreinen. :D
pi_174931783
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 21:43 schreef James1988 het volgende:
Ehh, hmm... Nu ben ik het even kwijt.

Wat wordt het eindbeeld voor PHS, is dat dit?

Eindhoven - Amsterdam Centraal 4x/u
Eindhoven - Schiphol 2x/u
Arnhem - Schiphol 4x/u
Arnhem - Amsterdam Centraal 2x/u
Het eindbeeld wel ja, dacht dat je het over december 2017 had :Y

Voordat dit realiteit is zijn we wel 10 jaar verder
pi_174931794
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 november 2017 21:43 schreef Peterselieman het volgende:
stoppertjes rekenen jullie voor het gemak niet mee? :P
Die zijn niet relevant in een IC discussie. En eigenlijk nooit relevant. Opheffen, saneren en naar de Hoogovens
  dinsdag 7 november 2017 @ 21:55:18 #29
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_174931810
Eindbeeld:
Alkmaar - Eindhoven 6x/u
Schiphol - Arnhem 6x/u

https://www.rijksoverheid(...)rboekloos-reizen-phs
pi_174932098
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 21:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Die zijn niet relevant in een IC discussie. En eigenlijk nooit relevant. Opheffen, saneren en naar Hoogeveen
ftfy
Bier.
  Redactie Sport dinsdag 7 november 2017 @ 22:23:03 #31
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174932459
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 21:55 schreef ReisT het volgende:
Eindbeeld:
Alkmaar - Eindhoven 6x/u
Schiphol - Arnhem 6x/u

https://www.rijksoverheid(...)rboekloos-reizen-phs
Dat lijkt me niet handig, zorg tenminste voor twee overstapvrije verbindingen per uur dan..

Misschien kun je dan geen 10/10/10 dienst rijden, maar een 10/7/13 lijkt me ook prima.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 7 november 2017 @ 22:33:20 #32
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_174932725
PHS is ooit bedacht tijdens de hoogtijdagen van rijden in corridors en het scheiden van verkeerstromen. Die tijden zijn alweer zo'n 6-7 jaar geleden. Inmiddels vind men het ook wel ok als dit slechts op hoofdlijnen gebeurt. Samenvatting: Het mag wel formeel niet in PHS staan maar NS biedt gewoon 2x per uur Arnhem-Amsterdam CS en 2x per uur Eindhoven-Schiphol naast de andere vier verbindingen per uur.
  dinsdag 7 november 2017 @ 22:34:11 #33
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174932747
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 22:23 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet handig, zorg tenminste voor twee overstapvrije verbindingen per uur dan..

Misschien kun je dan geen 10/10/10 dienst rijden, maar een 10/7/13 lijkt me ook prima.
De treinen om en om naar Amsterdam Centraal en Schiphol sturen lijkt me dan handiger.
  Redactie Sport dinsdag 7 november 2017 @ 22:36:40 #34
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174932829
Als je geen lange stop op Utrecht wil hebben ontkom je niet aan een scheve tienminutendienst op een deel van het traject volgens mij.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 november 2017 @ 22:42:55 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_174933023
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 22:36 schreef dennistd het volgende:
Als je geen lange stop op Utrecht wil hebben ontkom je niet aan een scheve tienminutendienst op een deel van het traject volgens mij.
klopt. Zeker als je ook Eindhoven-Schiphol en Nijmegen-Den Helder wilt blijven aanbieden, terwijl je op Utrecht-Amsterdam en Utrecht-Schiphol zo dicht mogelijk bij de 10/10/10 wilt zitten
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 7 november 2017 @ 22:50:23 #36
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174933260
Het gaat om 12 intercity's per uur per richting tussen Utrecht en Bijlmer. Die kun je toch prima verdelen met een vertrekinterval van 5 minuten?

Als je de tienminutentreinen goed spreidt hoeft niemand een lange overstap te hebben, in zoverre ze geen directe trein nemen.
  Redactie Sport dinsdag 7 november 2017 @ 23:00:17 #37
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174933488
Tussen Utrecht en Bijlmer wel, maar dan krijg je toch alsnog een 10/5/15 verdeling tussen Utrecht en Arnhem en tussen Utrecht en Eindhoven+
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 7 november 2017 @ 23:12:43 #38
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_174933723
Kortom: als je een tienminutentrein wilt laten doorstromen kan je geen alternerende verbindingen aanbieden.
Andersom: als je treinen met alternerende bestemming wilt laten doorstromen krijg je nooit een echte tienminutentrein.

Of je tilt niet zo zwaar aan dat doorstromen en neemt genoegen met langere tussenstops in Utrecht.

[ Bericht 0% gewijzigd door ReisT op 08-11-2017 00:15:34 ]
  dinsdag 7 november 2017 @ 23:28:30 #39
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174934023
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 23:00 schreef dennistd het volgende:
maar dan krijg je toch alsnog een 10/5/15 verdeling tussen Utrecht en Arnhem en tussen Utrecht en Eindhoven+
Dat zou toch ook nog 10/10/10 kunnen zijn?

Overgaan tussen een tienminutendienst en een kwartierdienst wordt wel een dingetje.
  Redactie Sport dinsdag 7 november 2017 @ 23:55:58 #40
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174934458
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 23:28 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat zou toch ook nog 10/10/10 kunnen zijn?
Nee:
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 8 november 2017 @ 00:16:54 #41
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_174934652
Dat laat mooi zien dat het dus wel kan als alle treinen uit Schiphol richting Arnhem zouden gaan.
  Redactie Sport woensdag 8 november 2017 @ 00:24:21 #42
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174934714
Dat klopt, maar dat is vanuit reizigersoogpunt dan weer niet wenselijk.

Je kunt in dit voorbeeld wel de tak Utrecht-Arnhem op een 10/10/10-dienst houden door die van 12.05u uit Amsterdam Centraal 5 minuten langer op Utrecht te laten staan. Op Utrecht-Den Bosch kun je weinig doen, behalve er een 7/15/8 of zo van te maken.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 8 november 2017 @ 00:26:55 #43
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_174934735
Ik had in mijn hoofd om er een 20/20/20-verdeling op aan te houden (dus om x:45 naar Arnhem, x:55 naar Den Bosch, enz.) maar ook dat krijg ik net niet lekker uitgewerkt. Ik krijg er alsnog een 15/5/10-verdeling uit.



:(

De enige manier om dat goed te krijgen is 5 minuten eerder uit Schiphol vertrekken, en dan een parallelfahrt tussen Bijlmer en Utrecht, maar dat gaat niet lukken in combinatie met de sprinters.
  Redactie Sport woensdag 8 november 2017 @ 00:42:23 #44
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_174934839
Ik zou dan toch voor deze gaan:


Daarmee heb je op de ene tak een 10/10/10-verdeling en op de andere een 10/13/7. Wil je de andere tak ook een 10/10/10-verdeling geven dan ontkom je er niet aan daarop 4 van de 6 treinen een drie minuten langere stop op Utrecht te geven.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator woensdag 8 november 2017 @ 06:49:05 #45
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174935570
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 21:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Die zijn niet relevant in een IC discussie. En eigenlijk nooit relevant. Opheffen, saneren en naar de Hoogovens
Tuperware treinen in de Hoogovens? Is niet goed voor de staal kwaliteit :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 8 november 2017 @ 08:26:55 #46
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_174936024
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 00:26 schreef James1988 het volgende:
Ik had in mijn hoofd om er een 20/20/20-verdeling op aan te houden (dus om x:45 naar Arnhem, x:55 naar Den Bosch, enz.) maar ook dat krijg ik net niet lekker uitgewerkt. Ik krijg er alsnog een 15/5/10-verdeling uit.

[ afbeelding ]
:(

De enige manier om dat goed te krijgen is 5 minuten eerder uit Schiphol vertrekken, en dan een parallelfahrt tussen Bijlmer en Utrecht, maar dat gaat niet lukken in combinatie met de sprinters.

Ik hoor het al. Arnhem gewoon verplaatsen naar dat neukgat dat nu Ede heet is de snelste oplossing.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_174936097
Met die alternerende bestemmingen krijg je het nooit perfect. Dat is met de huidige lijnvoering bij de metro in Amsterdam ook zo, daar is het ook gewoon onmogelijk om alles op alle takken in gelijkmatige intervallen te laten rijden. Als je dat wil dan moet je gewoon wel in vaste corridors rijden.
  woensdag 8 november 2017 @ 08:42:26 #48
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_174936165
quote:
10s.gif Op woensdag 8 november 2017 08:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik hoor het al. Arnhem gewoon verplaatsen naar dat neukgat dat nu Ede heet is de snelste oplossing.
Lol, er zijn dus zelfs buiten ProRail die dit soort oplossingen als reëel zien.

Voor het maken van een 6/6 dienstregeling zijn wat problemen op te lossen tussen Driebergen-Zeist, De Haar aansluiting en Ede-Wageningen. Probleem veroorzaker was, volgens ProRail, dat de afstand tussen Driebergen-Zeist en Ede-Wageningen te groot is geworden. (Echt waar, in deze exacte bewoording)...

[ Bericht 0% gewijzigd door Goverman op 08-11-2017 08:48:47 ]
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_174936846
Het stilzetten van treinen in Utrecht is toch niet zo bezwaarlijk om goede overstappen uit de richtingen te creëeren? NS zal toch zijn speling ergens kwijtmoeten en kan prima daar.
  woensdag 8 november 2017 @ 09:54:23 #50
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_174937022
quote:
10s.gif Op woensdag 8 november 2017 08:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik hoor het al. Arnhem gewoon verplaatsen naar dat neukgat dat nu Ede heet is de snelste oplossing.
Arnhem ligt hier prima, dank je.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')