abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 11 november 2017 @ 08:21:37 #101
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_174993690
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 21:36 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Geheel onvoorwaardelijk bestaat niet.
Moederliefde in ieder geval.

quote:
maar toch vind ik dat vader meer waard is dan een partner die je net kent. Dus als vader nee zegt is het ook nee. Een man is vervangbaar, een vader nooit.
Met iemand die je net kent moet je ook niet direct trouwen natuurlijk. Daar is iedere ouder - niet alleen vader- kritisch. En dat mag ook vind ik. Aan de andere kant moeten mensen - en zeker kinderen- ook fouten maken om te kunnen leren en groeien. Dat is in mijn beleving wat opvoeden dan is - je kinderen binnen zo breed mogelijke kaders fouten te laten maken en te zorgen dat ze er niet scarred for life uitkomen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  Moderator zaterdag 11 november 2017 @ 09:07:26 #102
441859 crew  Lenny77
pi_174993906
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 21:36 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Minder lullen. Heeft niks te maken met Allah. Mijn vader zou me namelijk al verstoten als ik zou thuiskomen met een Algerijn of Egyptenaar. Niks met religie te maken, maar met zijn eigen ideaalbeeld.
Echt onvoorwaardelijk inderdaad..
Zolang mijn ideaalbeeld maar niet gestoord wordt, maakt niet uit of de mensen in mijn omgeving gelukkig zijn.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator zaterdag 11 november 2017 @ 09:18:21 #103
441859 crew  Lenny77
pi_174993991
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 21:35 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja dus? Er is altijd een stukje voorwaardelijke liefde, ook met je partner. Helemaal onvoorwaardelijk bestaat niet, maar meest onvoorwaardelijke liefde is toch echt van je vader.
Nee die komt meestal van je moeder.
Ik hou onvoorwaardelijk van mijn ouders, ze kunnen doen wat ze willen!
Ik hoop dat mijn ouders zo ook van mij houden maar daar zit ook een religie tussen dus als de religie hun morgen zegt dat ze geen contact meer mogen met mij, dan steek ik mijn handen er niet voor in het vuur. Dan denk ik dat ze mij laten vallen :'(
Niet onvoorwaardelijk dus. Helaas.
Maar ik ben wel eerlijk genoeg om dat hier te erkennen.
Jij met je: een vader is de enige persoon die het onvoorwaardelijkst van je houdt. Ik denk dat ze dat er goed ingestampt hebben om zoveel mogelijk macht en controle over je te hebben.
Als hij je er al uitgooit voor een Egyptenaar, ook al zou die een goede moslim zijn. Dan ben je ook nog eens racist.
En ja, een vader gaat misschien wel even voor op iemand die je NET kent. Maar je vader gaat niet je hele leven mee, je echtgenoot in het beste geval wel. Dan kan het maar beter een goeie zijn.
Dat jij nu op 2 weken tijd getrouwd bent met een agressieve Marokkaan en ook al zwanger... Je vader blij want zijn dochter heeft gedaan wat hij wou. Jij zit er maar mooi mee. Denk niet dat je vader er wakker van ligt want ideaal is ingevuld enz...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_175029501
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 09:18 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Nee die komt meestal van je moeder.
Ik hou onvoorwaardelijk van mijn ouders, ze kunnen doen wat ze willen!
Ik hoop dat mijn ouders zo ook van mij houden maar daar zit ook een religie tussen dus als de religie hun morgen zegt dat ze geen contact meer mogen met mij, dan steek ik mijn handen er niet voor in het vuur. Dan denk ik dat ze mij laten vallen :'(
Niet onvoorwaardelijk dus. Helaas.
Maar ik ben wel eerlijk genoeg om dat hier te erkennen.
Jij met je: een vader is de enige persoon die het onvoorwaardelijkst van je houdt. Ik denk dat ze dat er goed ingestampt hebben om zoveel mogelijk macht en controle over je te hebben.
Als hij je er al uitgooit voor een Egyptenaar, ook al zou die een goede moslim zijn. Dan ben je ook nog eens racist.
En ja, een vader gaat misschien wel even voor op iemand die je NET kent. Maar je vader gaat niet je hele leven mee, je echtgenoot in het beste geval wel. Dan kan het maar beter een goeie zijn.
Dat jij nu op 2 weken tijd getrouwd bent met een agressieve Marokkaan en ook al zwanger... Je vader blij want zijn dochter heeft gedaan wat hij wou. Jij zit er maar mooi mee. Denk niet dat je vader er wakker van ligt want ideaal is ingevuld enz...
Maar jouw ouders zouden je verstoten dus?

Mijn vader houdt er een ander denkbeeld op na. Die denk dat ik alleen gelukkig kan zijn met een Marokkaan. Hij wil het beste voor mij, net zoals iederander vader.
pi_175029530
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 22:15 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik vind ook dat je ouders boven een partner die je net kent staan(als de ouders redelijke en haalbare verwachtingen hebben). Maar als je een dochter hebt die daar van afwijkt, wat haar reden daarvoor ook is, vind ik dat absoluut geen reden tot uitsluiting van de familie. Dat is geen liefde. Je weet bovendien zeker dat ze zich daardoor gesterkt zal voelen in haar keuze.
Zeker als je religieus bent, is het niet jouw taak om te oordelen over iemands acties.
Tja, ik zou ook niet verstoten. Maar anderen denken er weer anders over. Hun manier van omgaan met verdriet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2017 20:52:51 ]
pi_175029550
Bij dat soort wensen vraag ik me af of dat het dan het beste voor jou is, of het beste voor het aanzien van de familie :P
-nee-
pi_175029578
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 22:31 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Och ja.. Zijn ideaalbeeld is in ieder geval niet om zn dochter gelukkig te zien met een vent die van haar houdt. Liever een Marokkaanse vrouwenonderdrukker, dan een zijn vrouw/vriendin - jij dus - liefhebbende Algerijn.

Is je moeder wel gelukkig met die vent? Of heeft zij thuis ook niets te zeggen en bepaalt hij ook alles voor haar?
Je kan ook gelukkig zijn met een Marokkaan. Dat is het punt en daarin heeft mijn vader gelijk, liever gelukkig met een Marokkaan dan met iemand van een ander nationaliteit ( wat anders is en dus eng is).
pi_175029610
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 20:53 schreef Marsenal het volgende:
Bij dat soort wensen vraag ik me af of dat het dan het beste voor jou is, of het beste voor het aanzien van de familie :P
Nee, ik ben ook van mening dat het het beste is om iemand van je eigen nationaliteit te trouwen. Wil niet zeggen dat andere nationaliteiten slecht zijn, maar ik heb ook liever dat mijn dochter of zoon met een Marokkaan trouwt en dat is niet vanwege aanzien (dat kan me gestolen worden), maar omdat ik dit het beste voor ze vindt met mijn ervaringen in het leven.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2017 20:55:25 ]
pi_175029920
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 20:54 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nee, ik ben ook van mening dat het het beste is om iemand van je eigen nationaliteit te trouwen. Wil niet zeggen dat andere nationaliteiten slecht zijn, maar ik heb ook liever dat mijn dochter of zoon met een Marokkaan trouwt en dat is niet vanwege aanzien (dat kan me gestolen worden), maar omdat ik dit het beste voor ze vindt met mijn ervaringen in het leven.
Mjah, dat is wel oke denk ik. Maar de gemiddelde westerling vind dan al gauw dat je bewust oogkleppen ophoudt. Leg dat maar eens uit, dat trekken Europeanen niet. :+ Ondertussen willen we allemaal hetzelfde. Mijn dochter zie ik ook het liefst met een gezonde jongen uit de buurt ofzo thuiskomen, eentje zonder bagage ofzo. :P
-nee-
pi_175029984
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 21:03 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Mjah, dat is wel oke denk ik. Maar de gemiddelde westerling vind dan al gauw dat je bewust oogkleppen ophoudt. Leg dat maar eens uit, dat trekken Europeanen niet. :+ Ondertussen willen we allemaal hetzelfde :P
Ja, je hebt gelijk. Het is niet racistisch maar gewoon realisme. Ik zou overigens nooit mijn dochters of zoons verstoten.
  Moderator zondag 12 november 2017 @ 21:55:28 #111
441859 crew  Lenny77
pi_175031563
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 20:51 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Maar jouw ouders zouden je verstoten dus?

Mijn vader houdt er een ander denkbeeld op na. Die denk dat ik alleen gelukkig kan zijn met een Marokkaan. Hij wil het beste voor mij, net zoals iederander vader.
Ja ik denk wel dat ik dan niet meer langs mag gaan. Maar daarom zeg ik ook dat die liefde in mijn geval niet onvoorwaardelijk is. Ik geef het gewoon toe.
Jij zegt dat het bij jou wel zo is. Maar dat is niet zo. Los ervan of het uit angst is of uit trots of wat dan ook.. Het is niet onvoorwaardelijk.
Als jij niet met een Marokkaanse man thuis komt dan lig je eruit. Dat is een dikke vette voorwaarde.

Maar feit blijft dat ouders weten dat relaties al moeilijk genoeg zijn, dan kan je qua achtergrond en denkwijze maar beter zoveel mogelijk op elkaar lijken. Anders is het nog moeilijker.
Dat begrijp ik maar al te goed.
Alleen vind ik verstoten volledig fout! Ze zijn vrij om te doen wat ze willen... Ik kan alleen maar aan de zijlijn advies geven.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator zondag 12 november 2017 @ 21:56:41 #112
441859 crew  Lenny77
pi_175031606
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 21:04 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, je hebt gelijk. Het is niet racistisch maar gewoon realisme. Ik zou overigens nooit mijn dochters of zoons verstoten.
Hé, maar wat als je man dat wel doet?
Wat als hij jou verbiedt ze nog te zien of helpen? Wat doe je dan?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zondag 12 november 2017 @ 23:10:17 #113
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_175033530
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 20:53 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Je kan ook gelukkig zijn met een Marokkaan. Dat is het punt en daarin heeft mijn vader gelijk, liever gelukkig met een Marokkaan dan met iemand van een ander nationaliteit ( wat anders is en dus eng is).
Ik hoop dat jouw vader in Marokko woont, want hioer in Nederland zou ie diep ongelukkig zijn met al die mensen zonder Marokkaanse nationaliteit en een ander geloof dan zijn 'ware' geloof.
  zondag 12 november 2017 @ 23:16:50 #114
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_175033671
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 20:54 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nee, ik ben ook van mening dat het het beste is om iemand van je eigen nationaliteit te trouwen. Wil niet zeggen dat andere nationaliteiten slecht zijn, maar ik heb ook liever dat mijn dochter of zoon met een Marokkaan trouwt en dat is niet vanwege aanzien (dat kan me gestolen worden), maar omdat ik dit het beste voor ze vindt met mijn ervaringen in het leven.
Nationaliteit of afkomst/cultuur/denkwijze?

Want die Marokkaanse man, die niet praktiseert, waarvan de beide ouders Marokkaanse paspoorten hebben en hij waarschijnlijk dus ook, maar verder gewoon Westers leeft, de taal spreekt het over 'die meisje' te hebben, geen opgeschoren koppie, bontkraagje en grootheidswaanzin te hebben. Voldoet die voor je vader omdat ie een Marokkaans paspoort heeft?

Of verstoot je vader jou, als je verliefd wordt op die man en die zn Marokkaanse paspoort laat voor wat het is omdat ie geen ene reet geeft om dat papieren dingetje?

Vind het bizar dat iemands nationaliteit allesbepalend is en dat jij je door je vader als volwassen vrouw zo laat indoctrineren ('Paps wil dat ik een Marokkaan trouw, dus die lieve man waar ik eigenlijk gelukkig mee wil worden en/of ben daar mag ik geen relatie mee beginnen want anders houdt paps niet meer van me!)
  zondag 12 november 2017 @ 23:17:27 #115
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_175033684
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 21:04 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, je hebt gelijk. Het is niet racistisch maar gewoon realisme. Ik zou overigens nooit mijn dochters of zoons verstoten.
Maar als je paps het bij jou doet, dat vind je wel normaal.. want papa wil is wet.

Leef jij voor je vader, of voor je eigen geluk?
pi_175034055
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 21:55 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Ja ik denk wel dat ik dan niet meer langs mag gaan. Maar daarom zeg ik ook dat die liefde in mijn geval niet onvoorwaardelijk is. Ik geef het gewoon toe.
Jij zegt dat het bij jou wel zo is. Maar dat is niet zo. Los ervan of het uit angst is of uit trots of wat dan ook.. Het is niet onvoorwaardelijk.
Als jij niet met een Marokkaanse man thuis komt dan lig je eruit. Dat is een dikke vette voorwaarde.

Maar feit blijft dat ouders weten dat relaties al moeilijk genoeg zijn, dan kan je qua achtergrond en denkwijze maar beter zoveel mogelijk op elkaar lijken. Anders is het nog moeilijker.
Dat begrijp ik maar al te goed.
Alleen vind ik verstoten volledig fout! Ze zijn vrij om te doen wat ze willen... Ik kan alleen maar aan de zijlijn advies geven.
Ja, een huwelijk is al moeilijk genoeg. Waarom onnodig moeilijk maken door iemand van een ander afkomst/religie te trouwen.
pi_175034067
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 21:56 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Hé, maar wat als je man dat wel doet?
Wat als hij jou verbiedt ze nog te zien of helpen? Wat doe je dan?
Ja, dat is een goede vraag. Ik hoop dat het nooit zover hoeft te komen.
pi_175034087
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 23:10 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Ik hoop dat jouw vader in Marokko woont, want hioer in Nederland zou ie diep ongelukkig zijn met al die mensen zonder Marokkaanse nationaliteit en een ander geloof dan zijn 'ware' geloof.
Wat een onzin. Hij heeft geen moeite met andere nationaliteiten, maar wil niet dat zijn kinderen ermee trouwen omdat hij maar al te goed weet dat trouwen met iemand van eigen afkomst beter en makkelijker is. Zo denk ik er ook over.
pi_175034120
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 23:16 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Nationaliteit of afkomst/cultuur/denkwijze?

Want die Marokkaanse man, die niet praktiseert, waarvan de beide ouders Marokkaanse paspoorten hebben en hij waarschijnlijk dus ook, maar verder gewoon Westers leeft, de taal spreekt het over 'die meisje' te hebben, geen opgeschoren koppie, bontkraagje en grootheidswaanzin te hebben. Voldoet die voor je vader omdat ie een Marokkaans paspoort heeft?

Of verstoot je vader jou, als je verliefd wordt op die man en die zn Marokkaanse paspoort laat voor wat het is omdat ie geen ene reet geeft om dat papieren dingetje?

Vind het bizar dat iemands nationaliteit allesbepalend is en dat jij je door je vader als volwassen vrouw zo laat indoctrineren ('Paps wil dat ik een Marokkaan trouw, dus die lieve man waar ik eigenlijk gelukkig mee wil worden en/of ben daar mag ik geen relatie mee beginnen want anders houdt paps niet meer van me!)
Mag van papa gelukkig zelf weten welke soort Marokkaan ik trouw. Zolang het een Marokkaan is met wie ik gelukkig ben. Toen ik mijn man leerde kennen en het mijn ouders vertelde was het gewoon goed. Ze vertrouwen er gewoon op dat ik een goede keus heb gemaakt en vinden dat ik zelf moet weten met wie ik trouw. Wel binnen de regels.

Ik laat me niet indoctrineren. Ik heb zelf altijd een Marokkaanse man gewild.
  maandag 13 november 2017 @ 03:06:21 #120
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_175035824
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 23:34 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, een huwelijk is al moeilijk genoeg. Waarom onnodig moeilijk maken door iemand van een ander afkomst/religie te trouwen.
Ga jij trouwen met iemand waar je moeilijkheden mee hebt dan? Lijkt mij dat je gaat trouwen met iemand waar je heerlijk samen mee kan leven, waar je gelukkig van elkaar wordt. Waar je je thuis bij voelt, zonder problemen.
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 23:34 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, dat is een goede vraag. Ik hoop dat het nooit zover hoeft te komen.
Waarom zou je dr moeilijkheden mee hebben je vader neit meer te zien, maar heb je dr geen moeilijkheden mee als je vader je aangeeft te zullen verstoten als je thuiskomt met een niet-Marokkaan?
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 23:35 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Wat een onzin. Hij heeft geen moeite met andere nationaliteiten, maar wil niet dat zijn kinderen ermee trouwen omdat hij maar al te goed weet dat trouwen met iemand van eigen afkomst beter en makkelijker is. Zo denk ik er ook over.
Hij heeft geen moeite met andere nationaliteiten, behalve als het de geliefde van zn dochter betreft. Die zal ie verstoten en doodwensen als ze thuiskomt of trouwt met een kennelijk minderwaardige niet-Marokkaan.

Waarom is trouwen met iemand van eigen afkomst beter? Waarom is afkomst eigenlijk belangrijk voor die man? Waarom is ie niet gelukkig als jij simpelweg gelukkig bent?
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 23:37 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Mag van papa gelukkig zelf weten welke soort Marokkaan ik trouw. Zolang het een Marokkaan is met wie ik gelukkig ben. Toen ik mijn man leerde kennen en het mijn ouders vertelde was het gewoon goed. Ze vertrouwen er gewoon op dat ik een goede keus heb gemaakt en vinden dat ik zelf moet weten met wie ik trouw. Wel binnen de regels.

Ik laat me niet indoctrineren. Ik heb zelf altijd een Marokkaanse man gewild.
Ja, een criminele Marokkaan bijvoorbeeld ;), want Marokkaan.
Ik vind zo'n vrouwenhandelaar als Saban B. wel wat voor jou, denk ik. Eentje met losse handjes, die lief is voor vrouwtjes, zolang ze maar doen wat hij wilt en m helemaal in elkaar timmert als dat niet het geval was. Jammer genoeg is ie geen Marokkaan :(

Raar dat je zegt "ze vertrouwen erop dat ik een goede keus heb gemaakt'. Nou, wat een vertrouwen als je verstoten wordt in het geval dat je een niet-Marokkaan zou treffen waar je helemaal hotel-de-botel van werd, verliefd werd, gelukkig van werd en uiteindelijk zelfs zo gelukkig mee bent dat je zelfs met m zou trouwen. En in plaats van blij zijn, dat zn dochter zo gelukkig is, verstoot ie je omdat meneer geen paspoort van Marokko kan overleggen..

(Stel he, zo'n paspoort kan je kopen via een corrupte medewerker in dat land en meneer heeft dus officieel de Marokkaanse nationaliteit. Voldoet ie dan wel?

Vind dit echt bizar gewoon :/
  Moderator maandag 13 november 2017 @ 07:27:44 #121
441859 crew  Lenny77
pi_175036368
Ja nu ben ik ook even niet meer mee. Ik dacht dat moslim zijn wel verbonden was met de Marokkaan igv de wens van je vader!
Maar dat is dan niet zo? Marokkaan is genoeg? Ook al zou ie christen zijn? Crimineel?
Vreemd.
Dan is PSVCL zijn afweging properder. Nationaliteit maakt niet zoveel uit, geloof wel.
Een verschillend geloof maakt het moeilijk, niet de verschillende nationaliteit!
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_175040094
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 07:27 schreef Lenny77 het volgende:
Ja nu ben ik ook even niet meer mee. Ik dacht dat moslim zijn wel verbonden was met de Marokkaan igv de wens van je vader!
Maar dat is dan niet zo? Marokkaan is genoeg? Ook al zou ie christen zijn? Crimineel?
Vreemd.
Dan is PSVCL zijn afweging properder. Nationaliteit maakt niet zoveel uit, geloof wel.
Een verschillend geloof maakt het moeilijk, niet de verschillende nationaliteit!
Nee tuurlijk niet. Marokkaan, moslim en geen crimineel. Mijn vader is een praktiserende islamitische man en zou never nooit mij aan een christelijke Marokkaan geven. Het is dus een combinatie van en en. En Marokkaan en islamitisch.
  maandag 13 november 2017 @ 14:17:41 #123
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_175043588
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 23:37 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Mag van papa gelukkig zelf weten welke soort Marokkaan ik trouw. Zolang het een Marokkaan is met wie ik gelukkig ben. Toen ik mijn man leerde kennen en het mijn ouders vertelde was het gewoon goed. Ze vertrouwen er gewoon op dat ik een goede keus heb gemaakt en vinden dat ik zelf moet weten met wie ik trouw. Wel binnen de regels.

Ik laat me niet indoctrineren. Ik heb zelf altijd een Marokkaanse man gewild.
Jij denk dat iemand die geindoctrineerd is dat zelf doorheeft? :D

Staat me trouwens bij dat je getrouwd bent omdat je tante hysterisch werd omdat je bij hem overnacht had. Niet mijn idee van vrije wil/keus.

En "een huwelijk is al moeilijk genoeg"? :N
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_175044207
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 14:17 schreef Elpis het volgende:

[..]

Jij denk dat iemand die geindoctrineerd is dat zelf doorheeft? :D

Staat me trouwens bij dat je getrouwd bent omdat je tante hysterisch werd omdat je bij hem overnacht had. Niet mijn idee van vrije wil/keus.

En "een huwelijk is al moeilijk genoeg"? :N
Uhu, wou het zelf ook. Ben blij dat mijn tante de stok achter de deur is geweest anders was ik nog met hem aan het daten omdat ik een vreselijke angst voor trouwen heb.
pi_175044493
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 14:51 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Uhu, wou het zelf ook. Ben blij dat mijn tante de stok achter de deur is geweest anders was ik nog met hem aan het daten omdat ik een vreselijke angst voor trouwen heb.
Trouwen is houwen, trouwen is vertrouwen, dus eigenlijk, niets voor vrouwen!

Goeie keus wel :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')