abonnement Unibet Coolblue
pi_174924425
Ik heb me vanmiddag in een winkeltje laten informeren over wasbare luiers (Billenboetiek) en ik ben echt wel overtuigd. Vond het er ook veel leuker uit zien gewoon dan wegwerpluiers.

Zijn hier ervaringsdeskundigen? Ik wil vooral die bamboozle gebruiken (met overbroekje van Bambi Roxy) omdat die het meest opneemt en er gewoon zo schattig uitziet ;-)

Ik had nog een vraag: Gebruiken jullie ze ook op het KDV en hoe gaat dat dan, koop je dan voor daar ook een setje?

Dankjewel alvast!!!

PS Sorry als deze vraag al 100x gesteld is. Ik ben nieuw hier en een vriendin zei dat hier veel ervaringsdeskundigen zouden zitten. Ik vond echter alleen maar berichten uit 2014 (..)
  dinsdag 7 november 2017 @ 16:53:32 #2
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_174924610
Lijkt me niet heel hygiënisch. Recensies zijn echter wel oke.
pi_174924662
Dat je het er leuker uit vind zien dan wegwerpluiers duurt maar tot de eerste keer dat je ze mag wassen. Dan is de lol er zo vanaf.
pi_174924663
Jij ziet jezelf al dagelijks strontluiers uitspoelen en wassen? Wegwerpluiers kosten nog geen 15 cent per stuk. Die bamboozles beginnen bij 18,50. Dus je moet dat ding pakweg 125 keer hergebruiken om goedkoper uit te zijn, en dan reken ik voor het gemak even dat wassen geen water, stroom en wasmiddel kost.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 07-11-2017 17:02:10 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_174924700
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 16:56 schreef Jordy-B het volgende:
Jij ziet jezelf al dagelijks strontluiers uitspoelen en wassen? Wegwerpluiers kosten nog geen 15 cent per stuk. Die bamboozles beginnen bij 18,50. Dus je moet dat ding pakweg 125 keer hergebruiken om goedkoper uit te zijn, en dan reken we voor het gemak even dat wassen geen water, stroom en wasmiddel kost.
En de tijd die het je kost. Mijn tijd is in ieder geval niet gratis. En ook praktisch als je niet thuis bent. Kan je die vuile luier gaan meeslepen. Of het wel milieuvriendelijker is met al dat wassen vraag ik mij ook af.
pi_174924747
Na een paar weken hip gedaan te hebben ben je het wassen zat en stap je weer over op normale luiers.

Het staat leuk bij de bakfiets waarmee je je telg naar het kinderdagverblijf brengt, waarna je doorfietst naar de Marqt waar je lekkere fairtrade theeblaadjes haalt. Thuis zet je een mok warme thee, doet een dikke trui aan en pakt de mok met beide handen stevig vast. Je wordt helemaal gelukkig van de gedachte dat je hubbie en jij, en daardoor ook jullie kinderen Sterre en Thijmen, zo ecologisch verantwoord bezig zijn.

Op het moment dat je een slok neemt penetreert een strontgeur plots je neusgaten. Dat is waar ook, die luier van vanochtend ligt nog vol met stront te wachten om gewassen te worden.
pi_174924765
OK, stukkie negatiever hier dan ik dacht.

Bij ons zit astma in de familie, de chemicalien die in wegwerpluiers zitten zijn heel slecht voor de longetjes dus onze huisarts raadde het sowieso aan.

Daarnaast is het veel goedkoper want voor wegwerpluiers ben je ongeveer 1500 euro kwijt PER KIND terwijl je hier 800 betaalt voor al je kinderen.

En voor de poep hebben ze inlegvellen dus je doet de poep niet in de wasmachine.

Tsja, tot veertig jaar geleden zaten alle kinderen in lappen. Ik ben al lang blij dat ik niet met spelden hoef te werken.
pi_174924781
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 17:02 schreef Esmekalder het volgende:
OK, stukkie negatiever hier dan ik dacht.

Bij ons zit astma in de familie, de chemicalien die in wegwerpluiers zitten zijn heel slecht voor de longetjes dus onze huisarts raadde het sowieso aan.

Daarnaast is het veel goedkoper want voor wegwerpluiers ben je ongeveer 1500 euro kwijt PER KIND terwijl je hier 800 betaalt voor al je kinderen.

En voor de poep hebben ze inlegvellen dus je doet de poep niet in de wasmachine.

Tsja, tot veertig jaar geleden zaten alle kinderen in lappen. Ik ben al lang blij dat ik niet met spelden hoef te werken.
Helaas bleek de poep niet op het inlegvel te blijven.
pi_174924838
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 17:02 schreef Esmekalder het volgende:
Bij ons zit astma in de familie, de chemicalien die in wegwerpluiers zitten zijn heel slecht voor de longetjes dus onze huisarts raadde het sowieso aan.
Over welke specifieke chemicaliën hebben we het? Want zoveel zit er niet in een luier.
quote:
Daarnaast is het veel goedkoper want voor wegwerpluiers ben je ongeveer 1500 euro kwijt PER KIND terwijl je hier 800 betaalt voor al je kinderen.
Ik heb net voor je voorgerekend hoe vaak je die dingen moet wassen voordat je goedkoper uit bent dan wegwerpluiers. En daarbij hou je geen rekening met de kosten van wassen. En blijkbaar slijten dergelijke luiers ook niet en gaan ze meerdere kinderen mee. Geloof je het zelf?
quote:
En voor de poep hebben ze inlegvellen dus je doet de poep niet in de wasmachine.
Oh, gratis inlegvellen?
quote:
Tsja, tot veertig jaar geleden zaten alle kinderen in lappen. Ik ben al lang blij dat ik niet met spelden hoef te werken.
Ja, tot veertig jaar geleden gingen er nog duizenden kinderen dood aan flauwekulaandoeningen. Zullen we even net doen alsof we vandaag de dag beter weten?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 7 november 2017 @ 17:08:50 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_174924887
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 17:02 schreef Esmekalder het volgende:
OK, stukkie negatiever hier dan ik dacht.

Bij ons zit astma in de familie, de chemicalien die in wegwerpluiers zitten zijn heel slecht voor de longetjes dus onze huisarts raadde het sowieso aan.

Daarnaast is het veel goedkoper want voor wegwerpluiers ben je ongeveer 1500 euro kwijt PER KIND terwijl je hier 800 betaalt voor al je kinderen.

En voor de poep hebben ze inlegvellen dus je doet de poep niet in de wasmachine.

Tsja, tot veertig jaar geleden zaten alle kinderen in lappen. Ik ben al lang blij dat ik niet met spelden hoef te werken.
ga maar even naar het centrale topic hierover dat wupwup hierboven linkt. Daar zitten de ervaringsdeskundigen ipv de roeptoeters ;) doe ik deze op slot!
disclaimer
pi_174924889
Ik vroeg niet om flauwe reacties. Dat jij het idee hebt dat geitenwollensokken de enigen zijn die wasbaar gebruiken is pas achterhaald. Ik werk keurig op de Zuidas. Zou van mijn levensdagen geen bakfiets willen. Vreet heerlijk bij de Mac als ik daar zin in heb nog nooit een Marqt van binnen gezien. Nog meer vooroordelen? Pfff lekker welkom hier zeg..

Die stront gaat dus keurig met inlegvel en al in de wc. Sterker nog in heb geen stinkende prullenbakken. Het wasnet van de luieremmer gaat twee x per week in zijn geheel in de wasmachine en daarna in de droger. Ik zal nooit hoeven slepen met die pampers want ik heb altijd luiers in huis.

#Overnagedacht

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 17:01 schreef PJR het volgende:
Na een paar weken hip gedaan te hebben ben je het wassen zat en stap je weer over op normale luiers.

Het staat leuk bij de bakfiets waarmee je je telg naar het kinderdagverblijf brengt, waarna je doorfietst naar de Marqt waar je lekkere fairtrade theeblaadjes haalt. Thuis zet je een mok warme thee, doet een dikke trui aan en pakt de mok met beide handen stevig vast. Je wordt helemaal gelukkig van de gedachte dat je hubbie en jij, en daardoor ook jullie kinderen Sterre en Thijmen, zo ecologisch verantwoord bezig zijn.

Op het moment dat je een slok neemt penetreert een strontgeur plots je neusgaten. Dat is waar ook, die luier van vanochtend ligt nog vol met stront te wachten om gewassen te worden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')