abonnement Unibet Coolblue
pi_175231609
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 23:22 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Het was ook meer als reactie op de users in dit topic die elk economisch minpuntje aangrijpen om te voorspellen dat GB in diepe armoede zal vervallen.

Maar voorlopig lijkt er van al die voorspelde rampspoed nog weinig terecht te komen. Werkloosheid is laag, industrie loopt goed, alleen inflatie is een probleem. Ook de massale leegloop van bedrijven lijkt voorlopig reuze mee te vallen.

En de Brexit is er inderdaad nog niet, maar die gaat (denk ik) ook nog wel lang op zich laten wachten. Na 2019 in ieder geval nog eens twee jaar, met vermoedelijk nog wel een paar verlengingen
Kun je nagaan hoe goed ze het zouden hebben zonder Brexit.
Nu verlaat het een na het andere Europees instituut GB. Of vind je dat een heel klein minpuntje?
Make my day!
pi_175231838
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 23:22 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Het was ook meer als reactie op de users in dit topic die elk economisch minpuntje aangrijpen om te voorspellen dat GB in diepe armoede zal vervallen.

Maar voorlopig lijkt er van al die voorspelde rampspoed nog weinig terecht te komen. Werkloosheid is laag, industrie loopt goed, alleen inflatie is een probleem. Ook de massale leegloop van bedrijven lijkt voorlopig reuze mee te vallen.

En de Brexit is er inderdaad nog niet, maar die gaat (denk ik) ook nog wel lang op zich laten wachten. Na 2019 in ieder geval nog eens twee jaar, met vermoedelijk nog wel een paar verlengingen
Als er geen goede deal komt gaat dat tot grote economische schade leiden aan beide kanten van het Kanaal, maar nog meer in het VK. De landen binnen de EU houden namelijk 26 andere landen over waarmee vrij en ongehinderd handel kan worden gedreven, net als een enorme afzetmarkt in landen waarmee de EU handelsakkoorden heeft gesloten. Het VK komt volledig met lege handen te staan. Alle handelsakkoorden met de EU gelden dan niet meer voor het VK, met als gevolg dat hun producten simpelweg veel duurder worden, waardoor de vraag ernaar daalt, waardoor de werkgelegenheid afneemt, waardoor de binnenlandse bestedingen dalen en je in een negatieve spiraal terecht komt waar je maar moeilijk uitkomt. Een voor de Britten ongunstige deal betekent een definitieve streep door hun economische macht en degradeert ze tot in zichzelf gekeerde vergane glorie. De signalen zijn momenteel alles behalve veelbelovend. Als ze niet snel over de brug komen gaat die voorspelde rampspoed werkelijkheid worden.
  Moderator woensdag 22 november 2017 @ 01:01:20 #203
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175231962
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 00:48 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Als er geen goede deal komt gaat dat tot grote economische schade leiden aan beide kanten van het Kanaal, maar nog meer in het VK. De landen binnen de EU houden namelijk 26 andere landen over waarmee vrij en ongehinderd handel kan worden gedreven, net als een enorme afzetmarkt in landen waarmee de EU handelsakkoorden heeft gesloten. Het VK komt volledig met lege handen te staan. Alle handelsakkoorden met de EU gelden dan niet meer voor het VK, met als gevolg dat hun producten simpelweg veel duurder worden, waardoor de vraag ernaar daalt, waardoor de werkgelegenheid afneemt, waardoor de binnenlandse bestedingen dalen en je in een negatieve spiraal terecht komt waar je maar moeilijk uitkomt. Een voor de Britten ongunstige deal betekent een definitieve streep door hun economische macht en degradeert ze tot in zichzelf gekeerde vergane glorie. De signalen zijn momenteel alles behalve veelbelovend. Als ze niet snel over de brug komen gaat die voorspelde rampspoed werkelijkheid worden.
De lage werkeloosheid is vooral kunstmatig laag, met telt mensen met nul uren contracten als volledige werknemers, verder loopt de consumenten (credit cards en leningen) schuld op en de omzet van winkelbedrijven terug, rara hoe kan dat?

Daarbij heeft de EU niet alleen elkaar maar ook 60 free trade agreements over de hele wereld, het VK heeft er nul en heeft ook geen WTO schedules waarvoor consensus nodig is, met andere woorden, men heeft de EU keihard nodig zelfs zonder handelsovereenkomst.

De britse industrie is verder totaal afhankelijk van supply chains in the EU, er kan geen auto geproduceerd worden zonder EU onderdelen om een voorbeeld te noemen. Nu loopt alles nog omdat men nog steeds in de EU zit.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_175232021
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 01:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De lage werkeloosheid is vooral kunstmatig laag, met telt mensen met nul uren contracten als volledige werknemers, verder loopt de consumenten (credit cards en leningen) schuld op en de omzet van winkelbedrijven terug, rara hoe kan dat?

Daarbij heeft de EU niet alleen elkaar maar ook 60 free trade agreements over de hele wereld, het VK heeft er nul en heeft ook geen WTO schedules waarvoor consensus nodig is, met andere woorden, men heeft de EU keihard nodig zelfs zonder handelsovereenkomst.

De britse industrie is verder totaal afhankelijk van supply chains in the EU, er kan geen auto geproduceerd worden zonder EU onderdelen om een voorbeeld te noemen. Nu loopt alles nog omdat men nog steeds in de EU zit.
Ik denk dat die schedules niet voor veel problemen zullen zorgen. De WTO heeft ook al aangegeven niet in de weg te zullen gaan liggen.

Des te belangrijker is volgens mij de onderhandelingsdynamiek die straks ontstaat als er geen goede afspraken gemaakt worden. De Britten moeten dan als de wiedeweerga preferential treatment van hun export gaan regelen. Met andere woorden, ze zijn de zwakkere onderhandelingspartner. Je ziet hetzelfde met bijvoorbeeld Mexico, die vanwege het heronderhandelen van NAFTA (dat allerminst voorspoedig gaat) nu ook in een verdedigende positie zitten. Bovendien hebben de Britten weinig expertise met dit soort zaken, aangezien dat nooit nodig was.
  Moderator woensdag 22 november 2017 @ 01:24:30 #205
54278 crew  Tijger_m
42
pi_175232106
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 01:08 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Ik denk dat die schedules niet voor veel problemen zullen zorgen. De WTO heeft ook al aangegeven niet in de weg te zullen gaan liggen.

Des te belangrijker is volgens mij de onderhandelingsdynamiek die straks ontstaat als er geen goede afspraken gemaakt worden. De Britten moeten dan als de wiedeweerga preferential treatment van hun export gaan regelen. Met andere woorden, ze zijn de zwakkere onderhandelingspartner. Je ziet hetzelfde met bijvoorbeeld Mexico, die vanwege het heronderhandelen van NAFTA (dat allerminst voorspoedig gaat) nu ook in een verdedigende positie zitten. Bovendien hebben de Britten weinig expertise met dit soort zaken, aangezien dat nooit nodig was.
Zo werkt het niet in de WTO, de organisatie zelf legt niemand iets in de weg. Alle landen moeten akkoord gaan met schedules en de eerste poging van het VK voor schedules werd prompt getorpedeerd door de VS en Canada.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 woensdag 22 november 2017 @ 05:37:57 #206
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175232753
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 23:22 schreef The_Temp het volgende:

[..]

Het was ook meer als reactie op de users in dit topic die elk economisch minpuntje aangrijpen om te voorspellen dat GB in diepe armoede zal vervallen.

Maar voorlopig lijkt er van al die voorspelde rampspoed nog weinig terecht te komen. Werkloosheid is laag, industrie loopt goed, alleen inflatie is een probleem. Ook de massale leegloop van bedrijven lijkt voorlopig reuze mee te vallen.

En de Brexit is er inderdaad nog niet, maar die gaat (denk ik) ook nog wel lang op zich laten wachten. Na 2019 in ieder geval nog eens twee jaar, met vermoedelijk nog wel een paar verlengingen
Het gaat niet om de val. Het gaat om het landen.
En hoezo dat verhaaltje over een EU die de Britten gaat matsen? De landen in dat blok vinden het prima om werkgelegenheid af te pakken van het VK.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ulx op 22-11-2017 09:08:11 ]
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 22 november 2017 @ 09:06:42 #207
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_175234018
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 23:22 schreef The_Temp het volgende:

En de Brexit is er inderdaad nog niet, maar die gaat (denk ik) ook nog wel lang op zich laten wachten. Na 2019 in ieder geval nog eens twee jaar, met vermoedelijk nog wel een paar verlengingen
Ik heb nog nergens gelezen dat de EU akkoord is gegaan met het verzoek tot verlenging
pi_175234059
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 09:06 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Ik heb nog nergens gelezen dat de EU akkoord is gegaan met het verzoek tot verlenging
Oh maar na twee jaar is het circus echt nog niet voorbij. Wees gerust :P
  Overall beste user 2022 woensdag 22 november 2017 @ 09:11:40 #209
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175234068
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2017 09:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh maar na twee jaar is het circus echt nog niet voorbij. Wees gerust :P
Voor de Britten niet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_175234748
Van heel de wereld zal de Nederlander het meest lijden onder een Brexit en toch hopen mensen hier dat VK zwaar afgestraft wordt en staan te juichen als ze weer menen een schadelijk gevolg ontdekt te hebben. :|W
pi_175234814
Ik denk dat de schade van de Brexit voor Nederland bijna 1 op 1 hetzelfde is als de schade voor het VK. Het zal niet veel schelen iig.
  Overall beste user 2022 woensdag 22 november 2017 @ 10:00:57 #212
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175234839
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 09:55 schreef Braindead2000 het volgende:
Van heel de wereld zal de Nederlander het meest lijden onder een Brexit en toch hopen mensen hier dat VK zwaar afgestraft wordt en staan te juichen als ze weer menen een schadelijk gevolg ontdekt te hebben. :|W
Cry me a river.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 22 november 2017 @ 10:02:13 #213
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175234861
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 09:59 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik denk dat de schade van de Brexit voor Nederland bijna 1 op 1 hetzelfde is als de schade voor het VK. Het zal niet veel schelen iig.
Hoop je daar stiekem op?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_175234876
En toch gaat Rutte "eensgezind" de onderhandelingen in met de rest van de EU-landen. Wij, de Nederlander, die het meest van heel de wereld zullen lijden onder een Brexit, gaan eensgezind met landen als Roemenië en Letland, die er nauwelijks onder lijden, de onderhandelingen in. Nou, ik weet het niet maar in het bedrijfsleven lijkt me dat geen goede strategie, me dunkt. :|W
pi_175234889
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:03 schreef Braindead2000 het volgende:
En toch gaat Rutte "eensgezind" de onderhandelingen in met de rest van de EU-landen. Wij, de Nederlander, die het meest van heel de wereld zullen lijden onder een Brexit, gaan eensgezind met landen als Roemenië en Letland, die er nauwelijks onder lijden, de onderhandelingen in. Nou, ik weet het niet maar in het bedrijfsleven lijkt me dat geen goede strategie, me dunkt. :|W
Ik dacht dat jij altijd zo tegen de "graaiers" in het bedrijfsleven was. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2017 10:04:34 ]
  woensdag 22 november 2017 @ 10:05:39 #216
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175234904
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij altijd zo tegen de "graaiers" in het bedrijfsleven was. :')
Stiekem haat Braindead2000 ons land en wil ie het graag zien lijden.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 22 november 2017 @ 10:06:32 #217
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_175234916
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:05 schreef Perrin het volgende:

[..]

Stiekem haat Braindead2000 ons land en wil ie het graag zien lijden.
Hersendood haat alles en iedereen. Het ultieme slachtoffer van alle omstandigheden.
  woensdag 22 november 2017 @ 10:08:02 #218
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_175234936
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:03 schreef Braindead2000 het volgende:
En toch gaat Rutte "eensgezind" de onderhandelingen in met de rest van de EU-landen. Wij, de Nederlander, die het meest van heel de wereld zullen lijden onder een Brexit, gaan eensgezind met landen als Roemenië en Letland, die er nauwelijks onder lijden, de onderhandelingen in. Nou, ik weet het niet maar in het bedrijfsleven lijkt me dat geen goede strategie, me dunkt. :|W
Wat een laffe landverrader ben jij. We hebben het EMA binnen gehaald. Zorgt voor minimaal 5000 directe en indirecte jobs. Beetje trots zijn op NL kan geen kwaad :')
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 22 november 2017 @ 10:08:33 #219
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_175234940
Shit. Reageer ik toch weer op die kut trol.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_175234953
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:02 schreef Perrin het volgende:

[..]

Hoop je daar stiekem op?
Het enige wat ik hoop is dat de Britten weer hun soevereiniteit terugkrijgen.
  woensdag 22 november 2017 @ 10:09:18 #221
104871 remlof
Europees federalist
pi_175234955
Als Braindead zeventig jaar eerder was geboren was ie trots lid van de NSB geweest.
  woensdag 22 november 2017 @ 10:09:28 #222
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175234960
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:09 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het enige wat ik hoop is dat de Britten weer hun soevereiniteit terugkrijgen.
Oh dat krijgen ze. Hard en zonder glijmiddel.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_175234972
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:08 schreef Falco het volgende:

[..]

Wat een laffe landverrader ben jij. We hebben het EMA binnen gehaald. Zorgt voor minimaal 5000 directe en indirecte jobs. Beetje trots zijn op NL kan geen kwaad :')
Een sigaar uit eigen zak. Nog geeneens, een fooitje vergeleken wat de EU ons kost.
pi_175234980
Voor figuren zoals Braindead is het niet goed of het deugt niet. Altijd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 22 november 2017 @ 10:11:36 #225
104871 remlof
Europees federalist
pi_175234991
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:10 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Een sigaar uit eigen zak. Nog geeneens, een fooitje vergeleken wat de EU ons kost.
De EU levert ons nog steeds veel meer op dan dat het ons kost.

Dat gold ook voor de Britten en daar komen ze nu op pijnlijke wijze achter.
  woensdag 22 november 2017 @ 10:12:52 #226
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_175235004
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:11 schreef KoosVogels het volgende:
Voor figuren zoals Braindead is het niet goed of het deugt niet. Altijd.
Ik herken ze van Twitter, van die figuren die altijd alleen maar kunnen kankeren als Rutte of Pechtold ofzo een tweet plaatst. Zelfs als die tweet bijvoorbeeld een felicitatie aan een sporter bevat.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_175235005
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:10 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Een sigaar uit eigen zak. Nog geeneens, een fooitje vergeleken wat de EU ons kost.
En wat levert de EU ons op?

Je erkent hierboven dat een Brexit nadelig is voor ons bedrijfsleven. Daarmee onderken je het belang van vrijhandel. En laat de EU nou net dat waarborgen.

Welkom bij het pro-EU kamp, Hersendood.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175235010
quote:
14s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:09 schreef Perrin het volgende:

[..]

Oh dat krijgen ze. Hard en zonder glijmiddel.
Dus jij hoopt dat het VK keihard gestraft wordt, zelfs als dat betekent als Nederland even hard gestraft wordt? Een klein offer voor het Groot Europees Rijk? Triest.
  woensdag 22 november 2017 @ 10:13:45 #229
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175235018
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:13 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dus jij hoopt dat het VK keihard gestraft wordt, zelfs als dat betekent als Nederland even hard gestraft wordt? Een klein offer voor het Groot Europees Rijk? Triest.
Nee, ik hoop dat de Britten precies krijgen waar ze om vragen. Zonder verzachtende dealtjes of bijzondere behandelingen. Ik gun het ze van harte.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_175235027
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:13 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dus jij hoopt dat het VK keihard gestraft wordt, zelfs als dat betekent als Nederland even hard gestraft wordt? Een klein offer voor het Groot Europees Rijk? Triest.
* Kromstelling alert
  Overall beste user 2022 woensdag 22 november 2017 @ 10:17:05 #231
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175235101
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:09 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Het enige wat ik hoop is dat de Britten weer hun soevereiniteit terugkrijgen.
Niet echt.

British sovereignty post-Brexit: Why the Great ‘Repeal’ Act will actually weaken Parliament


quote:
[....]The picture gets much worse if you’re a committed Brexiter. Upon coming into law, the Great ‘Repeal’ Act will immediately collapse the distinction between EU law and national law. The impact on the domestic constitution will be immeasurable. Two brief examples suffice. First, the doctrine of proportionality is currently available to judges in judicial review proceedings involving EU law, but not in domestic law. If the distinction collapses, proportionality will become a generally available standard of review as a matter of UK law, creating a new judicial power never expressly granted by Parliament. Second, the Charter of Fundamental Rights of the EU was given full legal effect by the Treaty of Lisbon 2009. After Brexit, it will automatically take on full legal effect in UK law. The negotiated British protocol, which ensures that the Charter does not extend the powers of the Court of Justice of the EU over United Kingdom law, will be redundant.

The purpose of the Great Repeal Bill is to restore sovereignty to Parliament. In fact, it will have three rather different effects. First, it will submerge the entire UK legal system within EU law. Second, even more than the ECA 1972 and the Human Rights Act 1998, the Great Repeal Act will subject the entire UK legal system to enhanced judicial powers. Third, it will empower government, not just Parliament, to alter that newly incorporated EU law.

Better still, then, it should be called the ‘Great Empowerment Act’. The Bill will probably include a ‘Henry VIII’ clause, authorising the government, rather than Parliament, to use subordinate legislation to amend or repeal primary legislation. Such clauses are admittedly common in domestic legislation. They often relate to technical detail, and are for the most part uncontroversial. However, EU law does not just deal with technicalities. It covers social policy, employment law, and fundamental rights. It permeates every level of state and society, including national constitutional law. Generally speaking, the use of Henry VIII clauses already creates huge scope for executive abuse of power. In the context of EU law, their use will be, as Sionaidh Douglas-Scott recently noted, ‘profoundly unparliamentary and undemocratic’, and ‘particularly repugnant’.

Brexiters should spell it out honestly: the future is not sovereignty. It is subjugation to judicial decisions and to executive powers. While it promises democracy, all Brexit will deliver will be a lawyers’, technocrats’, and bureaucrats’ paradise operating beyond the reach of Parliament. That looks very much like the world from which they kept insisting they were liberating us.[....]
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_175235112
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En wat levert de EU ons op.

Je erkent hierboven dat een Brexit nadelig is voor ons bedrijfsleven. Daarmee onderken je het belang van vrijhandel. En laat de EU nou net dat waarborgen.

Welkom bij het pro-EU kamp, Hersendood.
Je weet niet waar je over praat. Als pure vrijhandel zo gunstig is waarom hebben we dan niet open grenzen en vrije handel voor heel de wereld? Waarom geven we dan niet elke wereldburger het recht om hierheen te komen?
pi_175235176
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:13 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nee, ik hoop dat de Britten precies krijgen waar ze om vragen. Zonder verzachtende dealtjes of bijzondere behandelingen. Ik gun het ze van harte.
Geen verzachtende dealtjes voor het VK brengt bijna evenveel schade aan ons land toe. Je hoopt dus eigenlijk dat Nederland geen verzachtend dealtje krijg?
pi_175235199
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:17 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Je weet niet waar je over praat. Als pure vrijhandel zo gunstig is waarom hebben we dan niet open grenzen en vrije handel voor heel de wereld? Waarom geven we dan niet elke wereldburger het recht om hierheen te komen?
Dus je erkent dat de Brexit ons schade berokkent, omdat mogelijk weer handelsbarrières worden opgeworpen? Tegelijkertijd ben je tegen de EU, die deze barrières juist afbreekt? Rara politiepetje.

Verder sluit de EU ook vrijhandelsverdragen met andere delen van de wereld. Dus je stelling snijdt geen hout.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175235200
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:20 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Geen verzachtende dealtjes voor het VK brengt bijna evenveel schade aan ons land toe. Je hoopt dus eigenlijk dat Nederland geen verzachtend dealtje krijg?
Het Britse belang is niet identiek aan het Nederlandse belang. Vooral niet als het gaat om dealtjes die eenzijdig de Britten tegenover Nederland bevoordelen.
  woensdag 22 november 2017 @ 10:22:59 #236
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175235228
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:20 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Geen verzachtende dealtjes voor het VK brengt bijna evenveel schade aan ons land toe. Je hoopt dus eigenlijk dat Nederland geen verzachtend dealtje krijg?
Nope, wij redden ons prima. Ik hoop alleen dat de Britten net zo behandeld zullen worden als elk ander niet-EU land. Tot nu toe zijn de effecten voor ons land netto positief, ik vrees geen grote negatieve effecten. Eerder licht positieve effecten van allerlei bedrijven en instituten die zich in ons land zullen vestigen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_175235283
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Het Britse belang is niet identiek aan het Nederlandse belang. Vooral niet als het gaat om dealtjes die eenzijdig de Britten tegenover Nederland bevoordelen.
Kijk wat Nederland exporteert naar het VK, kijk wat het VK exporteert naar de EU en hou dan rekening met het verschil in aantal inwoners. Zoveel verschilt het niet per capita.
  woensdag 22 november 2017 @ 10:28:33 #238
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_175235343
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:22 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nope, wij redden ons prima. Ik hoop alleen dat de Britten net zo behandeld zullen worden als elk ander niet-EU land. Tot nu toe zijn de effecten voor ons land netto positief, ik vrees geen grote negatieve effecten. Eerder licht positieve effecten van allerlei bedrijven en instituten die zich in ons land zullen vestigen.
Daarover:
https://www.politico.eu/a(...)on-the-dutch-so-far/
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_175235346
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus je erkent dat de Brexit ons schade berokkent, omdat mogelijk weer handelsbarrières worden opgeworpen? Tegelijkertijd ben je tegen de EU, die deze barrières juist afbreekt? Rara politiepetje.

Verder sluit de EU ook vrijhandelsverdragen met andere delen van de wereld. Dus je stelling snijdt geen hout.
Ik ontken niet dat bedrijven voordeel hebben van de EU, ik ontken dat de Nederlandse burger voordeel heeft van de EU.
pi_175235351
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:25 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Kijk wat Nederland exporteert naar het VK, kijk wat het VK exporteert naar de EU en hou dan rekening met het verschil in aantal inwoners. Zoveel verschilt het niet per capita.
Precies. Daarom zou het beter zijn als het VK in de EU blijft. Maar aan een eenzijdige deal die Britse bedrijven helpt maar Nederlandse bedrijven niet helpt, hebben we niks.
pi_175235381
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:28 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik ontken niet dat bedrijven voordeel hebben van de EU, ik ontken dat de Nederlandse burger voordeel heeft van de EU.
Dan zou het jou dus niet moeten boeien wat voor deal de Britten krijgen. Voor de burger maakt het immers geen verschil, nietwaar?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175235470
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Precies. Daarom zou het beter zijn als het VK in de EU blijft. Maar aan een eenzijdige deal die Britse bedrijven helpt maar Nederlandse bedrijven niet helpt, hebben we niks.
Ik ontken ook niet dat het voor Nederland nadelig is als het VK in de EU blijft. IK gun de Britten hun vrijheid.
  Overall beste user 2022 woensdag 22 november 2017 @ 10:36:21 #243
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175235481
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:35 schreef Braindead2000 het volgende:
IK gun de Britten hun vrijheid.
Ik ook. Iedereen hier.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_175235624
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:35 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

IK gun de Britten hun vrijheid.
Maar Brexit beperkt hun vrijheid doordat de Britten zich wellicht niet meer zomaar in de EU kunnen vestigen, dus ben je nu voor of tegen?
pi_175235647
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan zou het jou dus niet moeten boeien wat voor deal de Britten krijgen. Voor de burger maakt het immers geen verschil, nietwaar?
Ik zie niet in hoe je die conclusie daaruit kan trekken.
pi_175235701
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:44 schreef J.B. het volgende:

[..]

Maar Brexit beperkt hun vrijheid doordat de Britten zich wellicht niet meer zomaar in de EU kunnen vestigen, dus ben je nu voor of tegen?
Het is hun goed recht om daar geen behoefte aan te hebben.
pi_175235723
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:45 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe je die conclusie daaruit kan trekken.
Enerzijds wil je een betere deal voor de Britten omdat dit goed is voor onze handelspositie. Tegelijkertijd zeg je dat alleen het bedrijfsleven belang heeft bij de EU (lees: vrijhandelsakkoorden).

Dus of je hebt alleen oog voor het bedrijfsleven of de burger boeit je niet (volgens je eigen redenering).
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175235746
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:44 schreef J.B. het volgende:

[..]

Maar Brexit beperkt hun vrijheid doordat de Britten zich wellicht niet meer zomaar in de EU kunnen vestigen, dus ben je nu voor of tegen?
Ten eerste wordt daar nog over onderhandeld en ten tweede: misschien ziet de meerderheid van het VK dat niet als een beperking van hun vrijheid of wegen de voordelen van een Brexit zwaarder dan een beperking van de vrijheid. We weten het niet. Ik respecteer hun keuze.
pi_175235852
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Enerzijds wil je een betere deal voor de Britten omdat dit goed is voor onze handelspositie. Tegelijkertijd zeg je dat alleen het bedrijfsleven belang heeft bij de EU (lees: vrijhandelsakkoorden).

Dus of je hebt alleen oog voor het bedrijfsleven of de burger boeit je niet (volgens je eigen redenering).
Ik zal het uitleggen. Nederland is een sukkel door suikeroompje te spelen voor de rest van de EU. Als het VK ook die rol van sukkel wil spelen dan scheelt dat natuurlijk in kosten voor Nederland. Dat is het financiële verhaal. Dan heb je ook nog het ideologische verhaal waarin ik goed begrijp dat het VK zijn democratie weer terug wil winnen en dat ik ze dat gun. Het laatste wint het van het eerste voor mij.
  Overall beste user 2022 woensdag 22 november 2017 @ 10:56:44 #250
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_175235856
Onderhandelen ze al over vrijheid van vestiging? Ik dacht dat dat pas na de divorce bill zou komen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')