abonnement Unibet Coolblue
pi_174921503
Beste allen,

Ik werk als psycholoog/onderzoeker op de PsyPoli van de Universiteit van Amsterdam. Wij zijn bezig met een onderzoek naar een nieuwe behandeling tegen paniekstoornis en ik wil jullie hier graag over informeren. Mogelijk is dit iets waar iemand van jullie iets aan heeft, hopelijk zien jullie dit daarom niet als een soort propaganda want zo is het niet bedoeld. Voor meer informatie verwijs ik jullie graag vast naar onze website, www.psypoli.nl . Ook staan hier onze contact gegevens op, voor als je meer wilt weten over het onderzoek.

Goed, het onderzoek. De reguliere therapievorm op dit moment tegen paniek is Cognitieve Gedragstherapie. Echter, hier heeft helaas niet iedereen voldoende baat bij. Wij zijn daarom op zoek gegaan naar een nieuwe therapie. Dit heeft inmiddels vorm gekregen en we zijn bezig met een grootschalig onderzoek hiernaar. In deze behandeling maken we gebruik van een combinatie van het reactiveren van de angst en het eenmalig toedienen van een propranolol tablet (40 mg). Een relatief kortdurende behandeling die veelbelovende resultaten geeft tot nu toe. Voor verdere details over de behandeling is telefonisch contact geschikter, maar dan hebben jullie vast een beeld hiervan.

Mocht je nou denken, hey, dit is misschien wel iets voor mij, dan verwijs ik je graag naar de online vragenlijst op onze website, www.psypoli.nl/paniekklachten . Hierin worden een aantal zaken uitgevraagd die belangrijk zijn voor het onderzoek, om te bepalen of je mogelijk een geschikte kandidaat bent en baat zou kunnen hebben bij de behandeling.

pi_174922871
Penny, zijn hier kosten aan verbonden (voor ons, armoedzaaiers die dankzij paniekstoornis thuis zitten)?
Mon 'en!
pi_174923322
Interessant, maar juist door die paniekstoornis niet mogelijk om zo ver te reizen.
pi_174923769
Is het niet handiger om te onderzoeken waarom ineens zoveel mensen er last van hebben in plaats iedereen maar medicatie te geven?
pi_174924304
quote: