abonnement Unibet Coolblue
pi_174918001
De meest frequente letter in het Nederlands is de "e". Ongeveer 18,5 a 19%.
In het Engels is het ook de e maar bij sommige teksten ook de a en daarna de t of e.
Die e is in het Engels lang niet zo frequent als de "e" in het Nederlands.
Weet jij een taal die een hoger % frequentste letter heeft dan 18,5 a 19%?

Even wat fieldwork gedaan:
https://en.wikipedia.org/wiki/Letter_frequency
Het lijkt er wel op dat NL aan top staat.

[ Bericht 16% gewijzigd door Twentsche_Ros op 07-11-2017 11:00:08 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_174918225
Lol Wikipedia als betrouwbare bron gebruiken en dan zeggen dat je fieldwork heb gedaan :')
pi_174918250
Handig om te weten als ik mee ga doen aan Rad van Fortuin, thanks.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_174918253
De letter S bij Antillianen....
pi_174918299
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 11:09 schreef Osiris024 het volgende:
De letter S bij Antillianen....
Kan ook W of A zijn.
pi_174918360
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 november 2017 11:07 schreef 2682000 het volgende:
Lol Wikipedia als betrouwbare bron gebruiken en dan zeggen dat je fieldwork heb gedaan :')
Staan toch gewoon bronnen bij.
pi_174918515
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 11:14 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Staan toch gewoon bronnen bij.
Je kan er een bron bijzetten, maar als de (correcte) informatie daarna wordt gewijzigd, is het alsnog niet betrouwbaar.

Iedereen kan de tekst aanpassen op Wikipedia, daar gaat het om.
  dinsdag 7 november 2017 @ 11:22:39 #8
8369 speknek
Another day another slay
pi_174918543
Tagalog (Filipijns) heeft bijna 25% de A.
https://www.sttmedia.com/characterfrequency-filipino

Wel grappig. Het komt vermoed ik o.a. door onze werkwoorduitgang -en. Je ziet bijna evengrote percentages bij Duits terugkomen, waar wij dan wat meer -e's hebben, waarschijnlijk door onze klinker verlenging ee.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_174918591
Da
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 november 2017 11:21 schreef 2682000 het volgende:

[..]

Je kan er een bron bijzetten, maar als de (correcte) informatie daarna wordt gewijzigd, is het alsnog niet betrouwbaar.

Iedereen kan de tekst aanpassen op Wikipedia, daar gaat het om.
arom staan die bronnen er zodat je het kunt controleren.
pi_174918958
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 11:09 schreef Osiris024 het volgende:
De letter S bij Antillianen....
De L van lui.
pi_174919012
De n bij Fransen?
Somebody that I used to know
  dinsdag 7 november 2017 @ 11:52:10 #12
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_174919055
Okay, wie kan er een zin maken zonder de letter e erin?
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_174919172
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 november 2017 11:52 schreef ShevaJB het volgende:
Okay, wie kan er een zin maken zonder de letter e erin?
Daarom post ik vaak op Fok! :P
Make my day!
pi_174919215
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 11:22 schreef speknek het volgende:
Tagalog (Filipijns) heeft bijna 25% de A.
https://www.sttmedia.com/characterfrequency-filipino

Wel grappig. Het komt vermoed ik o.a. door onze werkwoorduitgang -en. Je ziet bijna evengrote percentages bij Duits terugkomen, waar wij dan wat meer -e's hebben, waarschijnlijk door onze klinker verlenging ee.
Inderdaad tagalog.
vwb NL. alleen al de lidwoorden de het een. En de dubbele klinkers zie je ook weinig in het duits.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_174919247
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 november 2017 11:52 schreef ShevaJB het volgende:
Okay, wie kan er een zin maken zonder de letter e erin?
https://en.wikipedia.org/wiki/Gadsby_(novel)

Het is dan wel in het Engels,
https://archive.org/stream/Gadsby/Gadsby_djvu.txt
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 7 november 2017 @ 12:01:19 #16
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_174919257
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 11:22 schreef speknek het volgende:
Tagalog (Filipijns) heeft bijna 25% de A.
https://www.sttmedia.com/characterfrequency-filipino

Wel grappig. Het komt vermoed ik o.a. door onze werkwoorduitgang -en. Je ziet bijna evengrote percentages bij Duits terugkomen, waar wij dan wat meer -e's hebben, waarschijnlijk door onze klinker verlenging ee.
En wij zeggen b(ee) c(ee) d(ee) bij de etcetera uitspraak
En in tagalog is het b(aa) c(aa) d(aa) etcetera.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  dinsdag 7 november 2017 @ 12:11:46 #17
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_174919476
Ook wel grappig om te zien dat Engels en Nederlands in die tabel in Wikipedia de enige zijn die alleen de letters uit het 'gewone' latijnse alfabet gebruiken. De andere talen hebben allemaal nog extra letters met accenten die vaak gebruikt worden.
  dinsdag 7 november 2017 @ 12:13:16 #18
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_174919510
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 11:57 schreef agter het volgende:

[..]

Daarom post ik vaak op Fok! :P
Heel goed :D
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  dinsdag 7 november 2017 @ 12:13:58 #19
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_174919524
-dubbel-
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_174919715
ik wil nu graag ijstaart omringd door slagroom.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_174919828
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 november 2017 11:52 schreef ShevaJB het volgende:
Okay, wie kan er een zin maken zonder de letter e erin?
ik lik mijn kat
pi_174919897
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 november 2017 12:28 schreef 2682000 het volgende:

[..]

ik schop of lik mijn kat


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2017 12:32:25 ]
pi_174920355
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 12:31 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Ik lik jouw mama
pi_174920402
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 12:52 schreef 2682000 het volgende:

[..]

Ik lik jouw mama
ik lik ook jouw mama nog
pi_174920514
TEKST ZONDER E:

ik word waarschijnlijk piloot bij 'n luchtvaarmaatschappij.
Is dat aanvaardbaar? Psychologisch is 't OK.
Of 't wordt laborant in 'n laboratorium, magistratuur, of bij 'n multinational na loonmatiging.
Uitgangspunt is altijd 't vooruitzicht op 'n hoog salaris of 'n kolossaal loon.
Optimistisch vooruitzicht dus!
Dat was mijn aankondiging

[ Bericht 3% gewijzigd door Twentsche_Ros op 07-11-2017 13:11:54 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_174920564
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 november 2017 11:07 schreef 2682000 het volgende:
Lol Wikipedia als betrouwbare bron gebruiken en dan zeggen dat je fieldwork heb gedaan :')
Mensen die roepen dat wikipedia geen betrouwbare bron is en denken dat ze wijs zijn. :')

Wikipedia is één van de meer betrouwbare bronnen, zowel online als offline.
pi_174920694
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 10:51 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Weet jij een taal die een hoger % frequentste letter heeft dan 18,5 a 19%?
In morse is de .(punt) meer dan 50% van de letters. Op nr twee staat de _ (streep), net iets minder dan 50%.
pi_174920744
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 13:02 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Mensen die roepen dat wikipedia geen betrouwbare bron is en denken dat ze wijs zijn. :')

Wikipedia is één van de meer betrouwbare bronnen, zowel online als offline.
Haha ga weg hoor, misschien omdat Wikipedia het zelf toegeeft?

Wikipedia is not a reliable source. Wikipedia can be edited by anyone at any time. This means that any information it contains at any particular time could be considered vandalism. Biographies of living persons are especially vulnerable to this issue. Some of the article information might not be accurately true, which is therefore considered to be wrong.


https://en.wikipedia.org/(...)ot_a_reliable_source
pi_174920848
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 november 2017 13:10 schreef 2682000 het volgende:

[..]

Haha ga weg hoor, misschien omdat Wikipedia het zelf toegeeft?

Wikipedia is not a reliable source. Wikipedia can be edited by anyone at any time. This means that any information it contains at any particular time could be considered vandalism. Biographies of living persons are especially vulnerable to this issue. Some of the article information might not be accurately true, which is therefore considered to be wrong.


https://en.wikipedia.org/(...)ot_a_reliable_source
Geen enkele bron is 100% betrouwbaar. Stel dat iemand denkt een middel tegen een ziekte heeft gevonden op Wikipedia. Krijgen ze allemaal claims. Fouten worden altijd ingedekt.
Juist als je het zo ruiterlijk toegeeft, geeft vertrouwen.
Want dan ben je rijk, en dus doelwit voor claims door muggenzifters.
Iedere bron heeft een inspanningsverplichting. Geen resultaatverplichting.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_174920915
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 13:14 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Geen enkele bron is 100% betrouwbaar. Stel dat iemand denkt een middel tegen een ziekte heeft gevonden op Wikipedia. Krijgen ze allemaal claims. Fouten worden altijd ingedekt.
Juist als je het zo ruiterlijk toegeeft, geeft vertrouwen.
Want dan ben je rijk, en dus doelwit voor claims door muggenzifters.
Iedere bron heeft een inspanningsverplichting. Geen resultaatverplichting.
Waar heb jij het nou weer over?
Ga gewoon naar de bieb en haal wetenschappelijke boeken, waarnaar echt onderzoek is gedaan.
Jij heb waarschijnlijk ook nooit gestudeerd of een onderzoek gepresenteerd voor werk, als je komt met Wikipedia lachen ze je allemaal viekant uit.
pi_174921186
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 november 2017 13:16 schreef 2682000 het volgende:

[..]

Jij heb waarschijnlijk ook nooit gestudeerd of een onderzoek gepresenteerd voor werk,
HBO gestudeerd. Maar toen had je nog geen wikipedia. Maar idd: bibliotheken. Maar wiki heeft toch ook bronvermelding.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 7 november 2017 @ 13:42:29 #32
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_174921435
quote:
“In 1939 verscheen in Los Angeles een Engelse roman van Ernest Vincent Wright getiteld Gadsby, met vijftigduizend woorden zonder een enkele e. Dertig jaren verliepen.
In 1969 verscheen in Parijs een Franse roman van Georges Perec (ook al zoveel e's in die auteursnaam), getiteld La disparition. Het is dubbel zo dik als Gadsby, en zo lezenswaard dat je soms vergeet dat het geen enkele e bevat.”
Uit: Battus, Opperlandse taal- en letterkunde. Hier te downloaden!
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  dinsdag 7 november 2017 @ 13:45:38 #33
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_174921496
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 november 2017 11:21 schreef 2682000 het volgende:

[..]

Je kan er een bron bijzetten, maar als de (correcte) informatie daarna wordt gewijzigd, is het alsnog niet betrouwbaar.

Iedereen kan de tekst aanpassen op Wikipedia, daar gaat het om.
Iedereen kan een wetenschappelijk onderzoek doen en het manuscript laten publiceren, je punt?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_174921512
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 november 2017 13:10 schreef 2682000 het volgende:

[..]

Haha ga weg hoor, misschien omdat Wikipedia het zelf toegeeft?

Wikipedia is not a reliable source. Wikipedia can be edited by anyone at any time. This means that any information it contains at any particular time could be considered vandalism. Biographies of living persons are especially vulnerable to this issue. Some of the article information might not be accurately true, which is therefore considered to be wrong.


https://en.wikipedia.org/(...)ot_a_reliable_source
Dit is nu juist iets dat typerend is voor een betrouwbare bron. Ze zijn niet 100% betrouwbaar en zijn daar eerlijk in. Sommigen denken dan weer dat 100%truthdefinitelynoliesreadonlythefulltruth.com een meer betrouwbare bron is, omdat die niet zo'n disclaimer hebben en die niet gemeenschappelijk onderhouden wordt.
  dinsdag 7 november 2017 @ 13:53:01 #35
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_174921643
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 november 2017 13:16 schreef 2682000 het volgende:
Ga gewoon naar de bieb en haal wetenschappelijke boeken, waarnaar echt onderzoek is gedaan.
Jij heb waarschijnlijk ook nooit gestudeerd of een onderzoek gepresenteerd voor werk, als je komt met Wikipedia lachen ze je allemaal viekant uit.
Wikipedia kun je inderdaad niet als bron opvoeren in een studie. De reden daarvan is niet dat Wikipedia slecht is, maar dat Wikipedia in principe geen eigen onderzoek toelaat, d.w.z. alles wat in Wikipedia staat moet (idealiter) gebaseerd zijn op externe bronnen. Zoals anderen al hebben gezegd, worden die bronnen vaak in voetnoten genoemd. Alleen al daarom is Wikipedia vaak nuttig, het zet je op het spoor van relevante literatuur.
Wikipedia (de Engelse) is vaak, maar niet altijd, goed. Voor de eigenschappen van differentiaalvergelijkingen of de bevolkingssamenstelling van Alabama kun je erop vertrouwen. Ideologisch (politiek, religieus) geladen onderwerpen daarentegen moet je met een gezond wantrouwen bekijken.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_174921685
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 november 2017 13:16 schreef 2682000 het volgende:

[..]

Waar heb jij het nou weer over?
Ga gewoon naar de bieb en haal wetenschappelijke boeken, waarnaar echt onderzoek is gedaan.
Jij heb waarschijnlijk ook nooit gestudeerd of een onderzoek gepresenteerd voor werk, als je komt met Wikipedia lachen ze je allemaal viekant uit.
Wetenschappelijke werken zijn niet altijd vrij toegankelijk, daarom is het op een forum niet altijd handig om ernaar te verwijzen.

Binnen wetenschappelijke werken is het de norm om naar andere wetenshappelijke werken te verwijzen. Dat is logisch. Echter is het feit dat iets een wetenschappelijk werk is ook nog niet voldoende bewijs voor de betrouwbaarheid. Daarvoor worden peer reviews gebruikt. Iets dat nog helemaal niet zover afstaat van de wijze waarop wikipedia werkt en ook de reden is dat wikipedia vrij betrouwbaar is.

Als je uitspraken op wikipedia zet zonder bron, dan staat dat erbij. Als je iets aanpast naar onzin, wordt dat doorgaans vrij snel gespot en veranderd. Als een pagina vol discutabele content staat, staat het erbij.

Al met al is wikipedia niet perfect, maar de betrouwbaarheid is wel hoog, door de wijze waarop het wordt gecontroleerd. Zeker als je een beetje weet hoe het te gebruiken. Zeker voor basisinformatie is het gewoon een goede bron en ik kan je garanderen dat veel mensen het gewoon gebruiken voor hun literatuuronderzoek. Alleen verwijzen ze vervolgens ofwel naar de wetenschappelijke bronnen waar de informatie op wikipedia vandaan komt, of gebruiken ze het om verder te zoeken naar wetenschappelijke bronnen.
  dinsdag 7 november 2017 @ 14:06:15 #37
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_174921856
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 12:59 schreef Twentsche_Ros het volgende:
TEKST ZONDER E:

ik word waarschijnlijk piloot bij 'n luchtvaarmaatschappij.
Is dat aanvaardbaar? Psychologisch is 't OK.
Of 't wordt laborant in 'n laboratorium, magistratuur, of bij 'n multinational na loonmatiging.
Uitgangspunt is altijd 't vooruitzicht op 'n hoog salaris of 'n kolossaal loon.
Optimistisch vooruitzicht dus!
Dat was mijn aankondiging
Knap hoor, iedere e vervangen door een '
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_174933018
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 november 2017 11:07 schreef 2682000 het volgende:
Lol Wikipedia als betrouwbare bron gebruiken en dan zeggen dat je fieldwork heb gedaan :')
Anno 2017 nog steeds denken dat Wikipedia geen goede bron kan zijn :')
Wikipedia is uitstekend gedocumenteerd met onderliggende bronnen.
pi_174936467
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 22:42 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Anno 2017 nog steeds denken dat Wikipedia geen goede bron kan zijn :')
Wikipedia is uitstekend gedocumenteerd met onderliggende bronnen.
Precies. Ik ga ook nooit uit van de waarheid als het op Wikipedia staat. Iedereen kan er van alles opzetten. Net als "Dat hep gestaan op Feesboek".
Als er evenwel een bronvermelding bij staat die wél status geniet. Wat is daar dan mis mee.
Geldt trouwens ook voor Geenstijl. Vaak framen ze met een foutieve foto uit een andere omstandigheid (zeer kwalijk). Maar soms wordt de bron gegeven. En Geenstijl geeft die door.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_174936502
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 09:14 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Precies. Ik ga ook nooit uit van de waarheid als het op Wikipedia staat. Iedereen kan er van alles opzetten. Net als "Dat hep gestaan op Feesboek".
Als er evenwel een bronvermelding bij staat die wél status geniet. Wat is daar dan mis mee.
Geldt trouwens ook voor Geenstijl. Vaak framen ze met een foutieve foto uit een andere omstandigheid (zeer kwalijk). Maar soms wordt de bron gegeven. En Geenstijl geeft die door.
Klopt. GeenStijl is bijzonder betrouwbaar, vanwege de onderliggende bronnen. En ze zijn zelf ook bijzonder kritisch, wat een goede eigenschap is voor journalisten.

Sorry voor het off-topic gaan; ik vond het interessant om te lezen. Volgens mij bestaan er ook talen met maar enkele klanken.
pi_174936546
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 09:16 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Klopt. GeenStijl is bijzonder betrouwbaar, vanwege de onderliggende bronnen. En ze zijn zelf ook bijzonder kritisch, wat een goede eigenschap is voor journalisten.

Sorry voor het off-topic gaan; ik vond het interessant om te lezen. Volgens mij bestaan er ook talen met maar enkele klanken.
GeenStijl is wel erg "framend". Vaak kloppen de foto's niet. Die zijn van een hele andere omstandigheid. De bronnen zijn weliswaar gelinkt, maar kun je ook manipuleren. Door selectief met bronnen om te springen.
Ook opvallend: GeenStijl heeft geen enkel artikel gepubliceerd over de Texas-shooting, vanwege... niet moslim.
Dit mag wel, maar is opvallend selectief.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_174936575
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 09:20 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

GeenStijl is wel erg "framend". Vaak kloppen de foto's niet. Die zijn van een hele andere omstandigheid. De bronnen zijn weliswaar gelinkt, maar kun je ook manipuleren. Door selectief met bronnen om te springen.
Ook opvallend: GeenStijl heeft geen enkel artikel gepubliceerd over de Texas-shooting, vanwege... niet moslim.
Dit mag wel, maar is opvallend selectief.
Inderdaad selectief en dubieus. Maar wat dat betreft vormen ze geen uitzondering op de reguliere media. Goed stuk op TPO: http://media.tpo.nl/colum(...)kort-zal-verdwijnen/
pi_174973945
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 10:51 schreef Twentsche_Ros het volgende:
De meest frequente letter in het Nederlands is de "e". Ongeveer 18,5 a 19%.
In het Engels is het ook de e maar bij sommige teksten ook de a en daarna de t of e.
Die e is in het Engels lang niet zo frequent als de "e" in het Nederlands.
Weet jij een taal die een hoger % frequentste letter heeft dan 18,5 a 19%?

Even wat fieldwork gedaan:
https://en.wikipedia.org/wiki/Letter_frequency
Het lijkt er wel op dat NL aan top staat.
eeeeeeeh? :? Jeeeeeeetjeeeee! :o
pi_174973948
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 07:00 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

eeeeeeeh? :? Jeeeeeeetjeeeee! :o
Neeeeeeeeeheeeeeeeeee!!

Het gaat om een normaal stuk Nederlandse tekst.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 10 november 2017 @ 19:47:05 #45
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_174986690
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 november 2017 11:52 schreef ShevaJB het volgende:
Okay, wie kan er een zin maken zonder de letter e erin?
Zo'n kuttopic dit, wat bizar ruk.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  zondag 12 november 2017 @ 00:07:48 #46
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_175018977
Er staat daar ook 0 bij bijv. ë, terwijl die wel bestaan.
  zondag 12 november 2017 @ 20:39:50 #49
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_175029127
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 11:22 schreef speknek het volgende:
Tagalog (Filipijns) heeft bijna 25% de A.
https://www.sttmedia.com/characterfrequency-filipino

Heel goed Speknek, je bent mij voor!
Maaaresto spreek uit ma-aa aresto wat betekent er wordt ge-arresteerd. Manga (man-gaa) = meervoudsaanduiding). Anak (A-nak) is kind. Ang betekent de, bastos is brutaal en na (naa) is een niet te vertalen verbindingswoord oid.
dus bv:
Maaaresto ang manga bastos na anak (ma-aa-aresto ang mangaa bastos na anak).
Vertaald: de brutale kinderen worden gearresteerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 12-11-2017 20:48:16 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zondag 12 november 2017 @ 20:44:56 #50
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_175029287
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 november 2017 11:52 schreef ShevaJB het volgende:
Okay, wie kan er een zin maken zonder de letter e erin?
Ik lik Wil`s pik dik!

_O- _O-
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  maandag 13 november 2017 @ 07:07:11 #51
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_175036283
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 20:44 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Ik lik Wil`s pik dik!

_O- _O-
Wow, ik sta versteld.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  maandag 13 november 2017 @ 07:28:43 #52
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175036377
Het bijzondere is dat we een letter e hebben die veel wordt gebruikt in de schrijftaal, maar voor heel verschillende klanken wordt gebruikt. Kijk naar een woord als hemelbed. Drie e's en ze klinken allemaal anders.
Een beetje taal heeft daar drie verschillende tekens voor.
  maandag 13 november 2017 @ 07:31:32 #53
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175036390
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 13:08 schreef nanuk het volgende:

[..]

In morse is de .(punt) meer dan 50% van de letters. Op nr twee staat de _ (streep), net iets minder dan 50%.
Als je zo redeneert, moet je de u en v als één teken zien en de w als een dubbele daarvan.

De . is in morse geen letter, cq een opeenvolging van . is niet de herhaling van de letter.
  maandag 13 november 2017 @ 07:37:38 #54
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175036432
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 14:35 schreef Kola het volgende:
Er staat daar ook 0 bij bijv. ë, terwijl die wel bestaan.
De ë is in Nederland geen letter. Door de puntjes verandert de klankwaarde niet, je blijft het als e uitspreken.
Dat is anders in het Luxemburgs (Lëtzebuergesch) waar het een aparte letter is, of in het Duits waarin de puntjes aangeven dat de klank anders moet luiden (om-luiden, Umlaut). Alleen kent het Duits de ë niet.
pi_175036582
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 november 2017 11:52 schreef ShevaJB het volgende:
Okay, wie kan er een zin maken zonder de letter e erin?
Ik kan dat.
  maandag 13 november 2017 @ 08:22:49 #56
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175036796
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 november 2017 11:52 schreef ShevaJB het volgende:
Okay, wie kan er een zin maken zonder de letter e erin?
'n zin.
o|O
pi_175046766
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 november 2017 11:52 schreef ShevaJB het volgende:
Okay, wie kan er een zin maken zonder de letter e erin?
Ik als vrij man, ik wijd mij aan zo'n klus.
ook al wordt mijn haar grijs.
Ik zal daar trots op zijn.
Mijn hart zal hier vol van zijn.
Mijn woord zal OK zijn.
Dit voorschrift blijft altijd van kracht.
Pas op, ik bouw mijn prachtig schrift.
Ik durf dit. Vuur brandt uit mijn hoofd
Vol hartstocht, vol trots, maar nooit als slaaf.
Dat is wat mij volgt, vanaf vandaag, trouw aan mijn hart, waardoor mijn mond volloopt
Zo'n zin. Da's nogal wat.
en ik zorg dat ik dit woord nakom
Het antwoord komt van mij
Van tijd tot tijd als puur inzicht, onaantastbaar voor 'n aanval.
Ik wil dat ik mijn aandacht richt op zo'n opdracht.
Tot aan mijn dood.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  maandag 13 november 2017 @ 17:06:16 #58
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_175047126
Amen! Holy shit !! Ik geef mij geslagen !!!

_O_ _O_
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_175059458
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 11:22 schreef speknek het volgende:
Tagalog (Filipijns) heeft bijna 25% de A.
https://www.sttmedia.com/characterfrequency-filipino

Wel grappig.
:D

quote:
Het komt vermoed ik o.a. door onze werkwoorduitgang -
:D werkwoordanaal

quote:
-en. Je ziet bijna evengrote percentages bij Duits terugkomen, waar wij dan wat meer -e's hebben, waarschijnlijk door onze klinker verlenging ee.
:D :D

Dit is een behoorlijke dijenkletser. Zeg aub niet wat de minst voorkomende letter is want dan lig ik in m'n kist.
  dinsdag 14 november 2017 @ 07:09:53 #60
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_175059765
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 16:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik als vrij man, ik wijd mij aan zo'n klus.
ook al wordt mijn haar grijs.
Ik zal daar trots op zijn.
Mijn hart zal hier vol van zijn.
Mijn woord zal OK zijn.
Dit voorschrift blijft altijd van kracht.
Pas op, ik bouw mijn prachtig schrift.
Ik durf dit. Vuur brandt uit mijn hoofd
Vol hartstocht, vol trots, maar nooit als slaaf.
Dat is wat mij volgt, vanaf vandaag, trouw aan mijn hart, waardoor mijn mond volloopt
Zo'n zin. Da's nogal wat.
en ik zorg dat ik dit woord nakom
Het antwoord komt van mij
Van tijd tot tijd als puur inzicht, onaantastbaar voor 'n aanval.
Ik wil dat ik mijn aandacht richt op zo'n opdracht.
Tot aan mijn dood.
Bijna goed.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_175059802
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 07:09 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Bijna goed.
Ik als vrij man, ik wijd mij aan zo'n klus.

ook al wordt mijn haar grijs.

Ik zal daar trots op zijn.

Mijn hart zal hier vol van zijn.
Mijn hart zal daar vol van zijn


Mijn woord zal OK zijn.

Dit voorschrift blijft altijd van kracht.

Pas op, ik bouw mijn prachtig schrift.

Ik durf dit. Vuur brandt uit mijn hoofd

Vol hartstocht, vol trots, maar nooit als slaaf.

Dat is wat mij volgt, vanaf vandaag, trouw aan mijn hart, waardoor mijn mond volloopt

Zo'n zin. Da's nogal wat.

en ik zorg dat ik dit woord nakom
Ik zorg dat ik dit woord nakom

Het antwoord komt van mij
Dat antwoord komt van mij.

Van tijd tot tijd als puur inzicht, onaantastbaar voor 'n aanval.

Ik wil dat ik mijn aandacht richt op zo'n opdracht.

Tot aan mijn dood.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 14 november 2017 @ 07:17:43 #62
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_175059828
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 07:14 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik als vrij man, ik wijd mij aan zo'n klus.

ook al wordt mijn haar grijs.

Ik zal daar trots op zijn.

Mijn hart zal hier vol van zijn.
Mijn hart zal daar vol van zijn


Mijn woord zal OK zijn.

Dit voorschrift blijft altijd van kracht.

Pas op, ik bouw mijn prachtig schrift.

Ik durf dit. Vuur brandt uit mijn hoofd

Vol hartstocht, vol trots, maar nooit als slaaf.

Dat is wat mij volgt, vanaf vandaag, trouw aan mijn hart, waardoor mijn mond volloopt

Zo'n zin. Da's nogal wat.

en ik zorg dat ik dit woord nakom
Ik zorg dat ik dit woord nakom

Het antwoord komt van mij
Dat antwoord komt van mij.

Van tijd tot tijd als puur inzicht, onaantastbaar voor 'n aanval.

Ik wil dat ik mijn aandacht richt op zo'n opdracht.

Tot aan mijn dood.
Indrukwekkend
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  dinsdag 14 november 2017 @ 13:23:01 #63
8369 speknek
Another day another slay
pi_175064691
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 04:31 schreef Beathoven het volgende:

[..]

:D

[..]

:D werkwoordanaal

[..]

:D :D

Dit is een behoorlijke dijenkletser. Zeg aub niet wat de minst voorkomende letter is want dan lig ik in m'n kist.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_175065665
De o in het hodor.
pi_175068332
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 13:23 schreef speknek het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ afbeelding ]
pi_175081198
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 07:17 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Indrukwekkend
mijn antwoord luidt: Mijn dank is groot
Mijn opdracht gaat langzaam voorwaarts
Doch het is thans onnatuurlijk stil, doch uw dank is ontuitwisbaar.
Zo'n opdracht, casu quo uitdaging is mijn vuurdoop.
Instinctmatig, doch zorgvuldig ga ik van start.
Ik hou mijn lachlust in toom.
Door 't raam aanschouw ik 't landschap.
Waarachtig zo'n natuur.
Alsof ik uit 'n droom ontwaak.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')