abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 7 november 2017 @ 09:59:53 #1
163650 Greys
pi_174917240

Het topic voor degenen die al vaker dachten "ik zou ook wel wat bitcoin willen kopen maar ik heb echt geen fláuw benul waar ik moet beginnen". Het topic voor de absolute n00b-vragen. De basis. De eerste stappen. De sprong in het diepe. Enzo.

Op het moment dat ik dit topic maak ben ik zelf net een maand geleden begonnen. Ik wist NIETS, had geen benul van exchanges, wallets, altcoins. Nul. Ben toen wat rond gaan vragen bij de meer ervaren mensen op FOK! Daarna ben ik veel tutorial YouTube video's gaan kijken en veel gaan lezen op allerlei sites over deze onderwerpen.

Om jullie deze allereerste begin-uitzoekerij te besparen is hier dus nu dit topic. Je eerste stappen in de cryptowereld beginnen hier. Succes!

Disclaimer: zoek ook vooral dingen zelf uit. Verdiep je erin. Want het is nooit weg om nieuwe dingen te leren en een beetje in het wilde weg met crypto bezig gaan is nogal gevaarlijk. EN DOE DIT ALLEEN MET GELD DAT JE KUNT MISSEN. Want je kunt het zomaar kwijt zijn als je ergens een verkeerde stap zet. Dit kan niet vaak genoeg benadrukt worden. Investeer alleen geld dat je eventueel kunt verliezen zonder dat dat te veel kwaad kan. En BEGIN MET WEINIG.


Meteen even een misverstand uit de wereld helpen, je hoeft echt geen hele bitcoin te kopen. Op het moment van schrijven koop je 0.03230288 bitcoin voor 100 euro.

BITCOIN KOPEN MET IDEAL
Het allermakkelijkst als beginner om aan bitcoin te komen is simpelweg kopen met Ideal op bijvoorbeeld www.bitonic.nl Er zijn ook goedkopere opties maar die zijn nu te ingewikkeld om nu uit te leggen, probeer je eerste stappen eerst maar met een klein bedrag op deze manier. Later kan je het altijd nog uitbreiden als je het een beetje onder de knie hebt.

Als je BTC koopt heb je een 'adres' nodig waar zij je gekochte BTC naartoe kunnen sturen. Er zijn nu twee opties: 1) je BTC naar een exchange laten sturen waar je er andere coins mee kunt aankopen, of 2) je BTC naar een wallet op je computer laten sturen om simpelweg te bewaren zonder er iets mee te doen.

quote:
Aanvullende belangrijke beginnerstip van kthxbye:
bij nieuwe adressen, transacties: altijd eerst een testbedrag overmaken (0.1 of 1 coin bijv). Komt die goed aan, dan pas de rest overmaken!!
Optie 1. Je wilt met je aangekochte BTC op een exchange andere coins kopen.
In dit geval kan je de aangekochte BTC door Bitonic rechtstreeks naar de exchange laten sturen. (Een exchange is zeg maar de markt waar je met je BTC andere coins kunt kopen). Ik koos Bittrex als exchange als beginner, die werd me aangeraden en het is een exchange die goed bekend staat en gemakkelijk in gebruik is.

- Maak een account aan op www.bittrex.com
- Ga daarna in je account naar Wallets in het menu
- Klik vóór BTC op de +

Je krijgt nu dit scherm te zien:



- Kopieer het adres dat er in jouw scherm verschijnt
- Ga naar www.bitonic.nl, vul het bedrag aan euro in dat je wilt uitgeven en klik op KOOP
- Je krijgt nu een scherm waar je het exchange adres moet plakken dat je net had gekopieerd
CONTROLEER of je dat lange adres in z'n geheel goed hebt gekopieerd, anders ben je je geld kwijt
- Volg de iDeal instructies verder. Je krijgt na betaling een pagina waarop staat dat je BTC binnen enkele minuten worden verzonden.
- Na een tijdje (dit kan 5 minuten duren maar ook 30 minuten of langer) zie je op Bittrex op de Wallets-pagina meer naar onderen bij Pending Deposits je deposit verschijnen. Deze heeft een aantal confirmations nodig (dit gaat vanzelf) en kan even duren.
- Je ziet vanzelf achter BTC in je Wallets het aantal BTC verschijnen dat je kocht.

Optie 2. Je wilt je BTC naar een wallet op je computer sturen om te bewaren.
Ik heb na aanraden en inlezen gekozen voor de Electrum wallet. Deze heb ik op m'n computer geïnstalleerd om daarin het gedeelte BTC op te slaan waar ik niet mee wil handelen/aankopen, dus dat ik gewoon wil bewaren voor als het ooit een zestienziljoen euro waard is (dromen mag).

- Download de desktop wallet Electrum via https://electrum.org/#download
- Creëer tijdens de set-up een nieuwe wallet
- LET OP: je krijgt tijdens dit proces een seed. Dit is een zin van een flink aantal woorden, bijvoorbeeld "chipmunk away person green sea coffee"' en dan nog wat woorden. schrijf deze zin over op een A4-tje, kopieer minimaal dertien keer of alles klopt, bewaar dit A4-tje met je leven of in elk geval op een veilige plaats waar je het terug kunt vinden. Mocht ooit je computer crashen ben je dan niet je BTC kwijt maar kan je met deze seed je wallet terugkrijgen. Heel belangrijk dus. Controleer nog maar even een veertiende keer.
- Onthoud uiteraard ook het gewone wachtwoord dat je aan je wallet hebt gegeven!
- Na het installeren klik je in je wallet op het tabblad "Receive"

Je krijgt nu dit scherm:



- Kopieer het receive-adres
- Ga naar www.bitonic.nl, vul het bedrag aan euro in dat je wilt uitgeven en klik op KOOP.
- Je krijgt nu een scherm waar je het exchange adres moet plakken dat je net had gekopieerd.
CONTROLEER of je dat lange adres in z'n geheel goed hebt gekopieerd, anders ben je je geld kwijt.
- Volg de iDeal instructies verder. Je krijgt na betaling een pagina waarop staat dat je BTC binnen enkele minuten worden verzonden.
- In je Electrum wallet zie je na een tijdje (kan 5 minuten duren maar ook 30) op het tabblad "History" een unconfirmed storting staan. Na nog een tijdje wachten op de confirmations - gaat vanzelf - zie je het aantal BTC in je wallet verschijnen dat je hebt aangekocht.

Bitcoins offline bewaren:
paper wallet of hardware wallet

Een paper wallet is een bitcoin wallet op papier. Dit is naast de hardware wallet de veiligste manier om je bitcoins te bewaren omdat eventuele hackers zo niet via het web bij jou wallet kunnen komen. De bitcoins kunnen zo dus alleen fysiek en niet meer online gestolen worden. Het idee van een paper wallet is dat je je private key op papier zet en zorgt dat het online niet meer aanwezig is. Je kan deze wallet in een kluis of een andere veilige plek bewaren.
Ook bestaan er apparaatjes waarop je je BTC op kunt slaan.
Over zowel de paper wallet (hoe het werkt, hoe aan te maken etc) en de hardware wallet kan je in onderstaand artikel alles lezen:

http://hardwarewallet.nl/paper-wallet/



Je hebt hierboven kunnen lezen hoe je BTC op de exchange Bittrex kunt krijgen. Als je daar eenmaal BTC hebt staan kan je er andere coins mee kopen. Welke coins je moet kopen kan niemand je vertellen. Dat is een kwestie van veel inlezen, meelezen op FOK! bij de meer ervaren mensen etc. Ik heb zelf bv op Twitter een crypto-lijst aangemaakt om mensen te volgen waarvan ik het idee had dat ze weten waar ze over praten. Geen idee of ze dat echt allemaal weten, maar het is sowieso leuk en interessant om te volgen en je kunt er altijd ideeën van krijgen.

Goed. Op Bittrex zie je op de homepage de 'markets'. Als je daar iets wilt kopen met je BTC klik je op de market page van de betreffende coin. Je ziet daarna bovenaan een grafiek met het verloop van de koers. Je kunt deze instellen op verschillende tijdsbestekken, dus het verloop van het laatste uur, week, maand etc.
Direct onder de grafiek zie je de laatst getrade prijs en de meest actuele koop/verkoopprijs. Dit zie je als je even blijft kijken steeds veranderen.

Daaronder zie je een BUY en een SELL scherm.

Dáár weer onder zie je het orderbook. Links BUY, rechts SELL. Links bovenaan dus de hoogste prijs die een andere koper op dat precieze moment voor die coin wil bieden. Rechts bovenaan de laagste prijs wat iemand op dat moment voor zijn/haar coin vraagt. Je ziet dit constant veranderen.

HOE KOOP IK DIE COINS
LET OP: dit plaatje heb ik gewoon van internet geplukt, dit is dus geen coin die ik adviseer ofzo. Gewoon een voorbeeld.



- Vul bij Units in hoeveel coins je wilt kopen
- Klik daaronder bv op ASK, dan vult ie automatisch de vraagprijs van dat moment in. Of, als je de vraagprijs helemaal niet wilt betalen maar minder, klik je op BID en kies het bedrag dat je wilt betalen.
- Onderaan het venster verschijnt het totaalbedrag aan BTC dat je kwijt bent voor deze aankoop.
- Als je de vraagprijs wilde betalen krijg je waarschijnlijk meteen een groene melding in beeld met 'BUY ORDER FILLED'. Als je lager hebt geboden zie je je geboden prijs in het Orderbook verschijnen met een sterretje erachter wat jouw geboden bedrag is. Mocht je prijs omlaag gaan kom je uiteindelijk een keer aan de beurt. Daarna krijg je de aankoopmelding. Het kan ook zijn uiteraard dat de prijs blijft stijgen, dan kan je uren/dagen wachten tot de prijs ooit zakt en gaat je aankoop er alsnog door. Of je kunt iets lager op de pagina onder het Orderbook bij "Open Orders"je order annuleren door op het rode kruisje erachter te klikken.Helemaal onderaan de pagina (scroll scroll) vind je je afgesloten orders van die betreffende coin. Zo kan je precies zien hoeveel je ervan hebt gekocht of verkocht.
- Verkopen gaat hetzelfde als hierboven maar dan uiteraard via het SELL scherm en een ASK prijs.

Hier even e.e.a. in bewegend beeld:


WAAR BLIJVEN DIE COINS?
Als je op Bittrex op Wallets klikt zie je exact hoeveel je van welke coin op dat moment hebt.

PROBEREN WINST TE MAKEN
Lees je in, wat zijn de interessante coins van dat moment, koop er een paar. Nogmaals: begin met weinig als beginner! Als je dan een fout maakt en verlies maakt is dat niet zo erg als wanneer je er al je spaargeld tegenaan hebt gesmeten.

Probeer uiteraard altijd in een dip te kopen. Dus check de grafiek, lees mee in topics, wanneer je denkt 'ja nu is hij lekker laag en verwacht ik dat hij gaat stijgen binnenkort' koop je wat van die coins.

Je kunt na je aankoop twee dingen doen. Als je veel tijd en zin hebt dan blijf je in de uren/dagen/weken na aankoop zeer regelmatig het verloop van die koers volgen. Zodra je vindt dat je genoeg winst maakt verkoop je ze. Of een deel van je coins, net wat je wilt. Als de coin in prijs daalt na je aankoop paniek dan niet meteen. Koersen gaan nou eenmaal naar boven en naar beneden, dat is normaal. Wacht dan een tijdje tot de koers weer boven je aankoopbedrag is. Onthou: JE MAAKT PAS VERLIES ZODRA JE ONDER JE AANKOOPBEDRAG VERKOOPT. Nu denk je waarschijnlijk 'ja, duh...', maar veel mensen (lees: beginners en paniekvogels) (lees: ik ook, vooral in het begin) schrikken zich een ongeluk zodra de koers daalt na aankoop. Onthou dan dat je er toch maar om te proberen met weinig geld in bent gestapt - als je naar me geluisterd hebt tenminste - en nogmaals, dat je pas verlies hebt zodra je hebt verkocht voor minder dan je aankoop. Wacht dus gerust even tot het weer stijgt.
Hou het wel in de gaten, want als de coin echt lange tijd alleen maar blijft dalen (bijvoorbeeld door slecht nieuws in de media/Twitter over die coin) probeer dan je verlies te beperken.

Wat je ook kunt doen is BUY en SELL orders plaatsen uiteraard. Dus als je een coin hebt aangekocht op een bepaald bedrag bepaal je daarna (als je geen zin hebt om steeds de koers te volgen) een punt waarop de exchange voor jou automatisch je coins verkoopt voor een bepaalde prijs. Daarvoor vul je in het SELL venster het aantal coins in dat je wilt verkopen en de prijs die je ervoor wilt hebben. Plaats je die order dan worden ze automatisch verkocht voor je zodra die prijs bereikt is.

Omgekeerd werkt dat ook, als je bv wilt dat je coins automatisch verkocht worden als ze onder een bepaalde prijs komen (om je verlies te beperken). Stel dit niet te krap in onder je aankoopprijs, want stel dat de koers eerst even daalt na aankoop en daarna stijgt en onderweg tikt ie je verkoopprijs aan, dan worden ze automatisch verkocht voor die lage(re) prijs terwijl je - als je even gewacht had - wél winst had kunnen maken. Zelf gebruik ik deze optie dan ook nooit. Ik kies er tot nu toe altijd voor om zelf om de zoveel tijd de koers even te checken en om bv op Twitter de hashtag van die coin te volgen. Maar mocht je het wel willen werkt het als volgt:



Kies in je Sell scherm op de pagina van die coin bij Type voor "Conditional". Kies bij Condition daaronder voor "Less than or equal to" en vul je prijs in waarvoor je absoluut wilt verkopen zodra je coin onder die prijs komt. Maar nogmaals, ik gebruik dit zelf nooit.



HOU BIJ TRANSACTIES REKENING MET DE FEE
Bittrex krijgt per transactie een fee. Even een Nijntje-voorbeeld:
Stel je koop 10 coins voor 0.00030000 per stuk. Dan zie je in je controle-scherm nadat je alles bij je BUY order hebt ingevuld de fee staan voordat je definitief op BUY klikt. Dus stel je bent in dit geval 10 x 0.00030000 = 0.0030000 btc. kwijt en plus een fee is je totale bedrag dan bv 0.0030100. (Nogmaals, voorbeeld). Om winst te maken moet je je coins dus verkopen voor een prijs die ook die fee dekt. Klinkt simpel, maar ook daar ging ik de eerste keer mee de mist in, ik wist immers niks, dat wil ik jullie dus besparen. Kijk naar de koers, bepaal een beetje reëel punt in de grafiek waarvan je denkt dat hij die binnenkort wel zou kunnen bereiken. Vul dat verkoopbedrag in je SELL scherm en het aantal coins dat je verkoopt. Dan zie je automatisch onderaan dat scherm wat het totaalbedrag is dat je dat oplevert. Check de eerste keer dus vooral even of dat wel méér is inclusief fee dan wat je ervoor betaald hebt, anders ben je volledig voor de kat z'n viool aan het kloten. Geen dank, leer van mijn fouten.


** DOE DIT ALLEEN MET GELD DAT JE KUNT MISSEN
** Je wordt niet in drie dagen miljonair
** Begin in het klein
** Schiet niet direct in de paniek als de koers daalt
** Deze markt is zo onvoorspelbaar als de pest
** Controleer echt altijd die lange adressen goed als je btc verplaatst van bv wallet naar exchange

** Als je meeleest in andere topics hier wat veelgebruikte afkortingen:
FOMO betekent Fear Of Missing Out (als je een koers enorm omhoog ziet schieten en je denkt "oh god dat mag ik niet missen al die winst!!"en snel ook wat koopt maar dat dan blijkt dat de stijging net klaar is en jij veel te hoog hebt aangekocht.
FUD betekent Fear, Uncertainty, and Doubt "oh god ik heb net aangekocht en nu daalt de koers dus omg omg omg omg omg nagelbijt rode vlekken in mijn nek straks ben ik alles kwijt dus ik verkoop het maar snel met verlies". Je maakt pas verlies op het moment dat je onder je aankoop verkoopt, weet je nog?
HODL betekent Hold. Als in houwe-die-zooi, van afblijven met je tengels na aankoop, bewaren en een tijdje niet naar omkijken.

** Sommige mensen in dit forum zijn flink ervaren in deze wereld en willen je soms best even op weg helpen met wat algemene dingen, maar NIEMAND kan je vertellen wat je precies moet doen of kopen om winst te maken. Die gok en uitzoekerij is aan jou zelf.

Eventueel interessante linkjes om ook eens te bekijken:
https://coinmarketcap.com
https://tradeblock.com/bl(...)preting-order-books/
https://www.coinpursuit.com/pages/top-10/
https://cryptopotato.com/(...)ng-bitcoin-altcoins/
http://metacoin.co/fomo-fud-pump-dump-trading-caveats

Veel plezier en succes.
En wacht nog heel even met het bestellen van die nieuwe auto.

PS nog even één disclaimer: ik ben natuurlijk niet verantwoordelijk voor jullie fouten, mijn fouten, fouten in bovenstaande tekst of welke fout dan ook. :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 7 november 2017 @ 10:00:39 #2
163650 Greys
pi_174917257
Zal als ik thuis ben de OP nog ff wat aanvullen met dingen/antwoorden uit het vorige topic!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_174922458
hoi ik wil ook wat vragen.

ik wil graag tokens kopen, maar veel snap ik er nog niet van :D

heb er eentje waarvan er 500 mill beschikbaar komen..en met 1 eth krijg je er 200.. dan heb je dus uiteindelijk 200 van de max 500 mill tokens?

als ze gereleased worden krijg je er dus 200 naar je eth wallet. en is het dan een soort nieuwe coin waarmee je kan handelen? Dus als je er 200 krijgt voor de prijs van 500eu oid moet 1 zo'n token(coin?) 2.5eu+ per coin waard worden om winst te maken?

edit: zo te zien zit ik er totaal naast _O_ en is het totaal wat anders:
a lower cost medium of exchange on trade.io
a store of value that can be used to purchase goods and services
a membership key in the trade.io wallet to the liquidity pool
a coupon enabling wallet participants to receive higher levels of benefits
a coupon for preferred access to products or new listings on trade.io when used in the wallet

zou iemand me dan kunnen vertellen hoe je dan winst kan maken met tradetokens als het geen coin is die in prijs stijgt/zakt?
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 7 november 2017 @ 16:40:25 #4
163650 Greys
pi_174924372
Ik heb zelf nog nooit aan zoiets meegedaan maar er komt hier binnenkort vast iemand langs die dat weet.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_174924931
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 14:48 schreef poker4lifee het volgende:
zou iemand me dan kunnen vertellen hoe je dan winst kan maken met tradetokens als het geen coin is die in prijs stijgt/zakt?
is het een token wat alleen op dat platform is gebruiken?
zoiets als game tokens om bepaalde features vrij te kopen/unlocken...

quote:
14s.gif Op dinsdag 7 november 2017 16:40 schreef Greys het volgende:
Ik heb zelf nog nooit aan zoiets meegedaan maar er komt hier binnenkort vast iemand langs die dat weet.
heb jij nog nooit aan een ico meegedaan?
  Moderator dinsdag 7 november 2017 @ 18:10:25 #6
18653 crew  D.
pi_174926028
quote:
3s.gif Op dinsdag 7 november 2017 09:31 schreef Rossdale het volgende:
Coins die ze daar niet aanbieden zijn alleen via een exchange verkrijgbaar? Als je op coinmarketcap.com kijkt heb je een tabje Markets, hier zie je waar je een specifieke coin kunt verhandelen. Bittrex heeft veel verschillende coins, maar ik heb zelf bijvoorbeeld Neblio en deze is alleen op cryptopia te verhandelen. Kijk goed welke exchange je moet hebben als je een bepaalde coin wil kopen/verkopen.
En via een exchange handel je niet met geld maar met bitcoins? Onder andere, je kunt ook handelen met ETH of Litecoin bijvoorbeeld. Dit ligt aan de exchange, maar tegen Bitcoin handelen ze allemaal wel
En zijn op een exchange alle coins verhandelbaar, of moet je naar verschillende exchanges Zie bovenstaande

En om deze coins aan te kunnen schaffen moet je eerst bitcoin aanschaffen? Je kunt via litebit ook direct coins aanschaffen, maar ik weet niet of dit interessanter is dan bitcoin te kopen en dit te verhandelen op een exchange. Dit ligt aan de fees die je voor de transacties moet betalen. Moet je zelf even uitvogelen, want ik weet de koersen zo niet.

Duidelijk, denk ik :Y

Ik heb idd bij Litebit al geshopt, maar heb een aantal coins op het oog die zij niet aanbieden.
Ik zal dus bij de bijhorende exchange aankloppen. Even kijken of ik daar wijs uit kan worden :Y

Begrijp ik het dus goed dat als ik de ene coin (bijvoorbeeld Waves) wil inruilen voor een andere (bijvoorbeeld die Neblio) ik eerst de Waves omzet naar Bitcoin (Of dus ETH of Litecoin) om er dan Neblio van te kopen?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 7 november 2017 @ 18:16:00 #7
163650 Greys
pi_174926140
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 17:10 schreef SMS303 het volgende:

heb jij nog nooit aan een ico meegedaan?
Nee. Is dat heel gek? Eerlijk zeggen hoor. Ik ben zelf al blij dat ik na een paar maanden prutsen en lezen snap en kan wat ik nu snap en kan. :@

En eerlijk is eerlijk, met m'n "Project Hele BTC" krijgt dan prioriteit om eerst een hele btc ooit bij elkaar te traden met m'n weinige startgeld. Dan vond ik het zonde om een deel van wat ik tot nu toe bij elkaar heb in een ICO te gooien want - bij mijn weten, zeg het gerust als ik het fout heb - zijn dat meer lange termijn dingen.

Eerst de hele BTC. Ik mag van mezelf geen BTC kópen, dus dan duurt het bij elkaar traden van een BTC best lang hoor. Bij mij tenminste. :P

Daarna ga ik andere dingen proberen *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator dinsdag 7 november 2017 @ 18:22:26 #8
18653 crew  D.
pi_174926267
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 09:59 schreef Greys het volgende:

[..]

Over de wallet eerst ff een ander vraagje zodat we weten wat voor jou handiger is. Ben je van plan om in het begin van alles een beetje te kopen en ermee te gaan traden? Of ben je van plan de coins die je aanschaft allemaal voor langere tijd te bewaren?
Want ik weet niet zeker of daar nog verwarring over is bij je, vandaar de vraag. ;)

In eerste instantie is het plan een stuk of 8 coins waarin ik interesse heb aan te schaffen. Eigenlijk voor de lange termijn, maar mezelf kennende, zeker nu ik er me er een paar dagen in heb verdiept) spreek het traden me wel aan, dus kan best dat het daar op gaat uitdraaien.
quote:
Stel dat je bv om te beginnen een beetje btc wilt kopen en daarmee wat wilt rommelen/traden kan je het prima op bv exchange Bittrex laten staan en daar krijg je automatisch voor elke coin waar je iets van koopt een wallet op de exchange. Dus in dat geval hoef je niet allemaal wallets te downloaden want dan blijf je heen en weer sturen (en fee betalen).

Maar een exchange kan altijd omvallen, dus de meesten houden grotere bedragen waar ze toch voorlopig niet aan hoeven komen in een aparte wallet.

Ah, daar ook wallets. Duidelijk. Speelgeld daar bewaren, spaargeld in je eigen wallet
quote:
Wat betreft Electrum zeg ik eerlijk dat ik dat zo even niet weet, ik heb hem alleen voor btc en heb geen idee of Electrum Verge gewoon inéén is/kan of apart. Dat weet iemand anders hier vast wel.
Verge kan in Electrum, dat wist ik al. Bedoelde alleen of 2 munten die beide een Electrum-wallet gebruiken ook in dezelfde wallet geplaatst kunnen worden
quote:
En geen probleem hoor, ik ben ook weleens ongeduldig. Maar degenen met kennis (zoals bv MaGNeT en anderen die hier komen helpen) zitten ook in de SC maar tis op zich handiger om de basisdingen hier te houden zodat anderen ook van de antwoorden kunnen leren. Zoals ik zelf nog bv :+ In de SC gaan antwoorden gauw verloren en anders blijven ze daar bezig. Je kunt wel altijd even in de SC gillen als het hier te lang duurt of iemand zo lief wil zijn om even in het noobtopic te helpen. ^O^
Ook duidelijk :P
  Moderator dinsdag 7 november 2017 @ 18:38:58 #9
18653 crew  D.
pi_174926574
De traders hier, zijn jullie er de hele dag mee bezig? Of in de avond even kijken voldoet?
pi_174926826
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 18:16 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee. Is dat heel gek? Eerlijk zeggen hoor. Ik ben zelf al blij dat ik na een paar maanden prutsen en lezen snap en kan wat ik nu snap en kan. :@

En eerlijk is eerlijk, met m'n "Project Hele BTC" krijgt dan prioriteit om eerst een hele btc ooit bij elkaar te traden met m'n weinige startgeld. Dan vond ik het zonde om een deel van wat ik tot nu toe bij elkaar heb in een ICO te gooien want - bij mijn weten, zeg het gerust als ik het fout heb - zijn dat meer lange termijn dingen.
Nee hoor dat is niet zo gek. Ik had verwacht dat je (net als ik) in een forumhype meegesleurd zou zijn. Zoals ANRYZE bijv. :P

Vooral in het begin zie je door over enthousiasme overal gouden bergen en dan ga je zeker ook een keer op je bek....

De ico's waar ik aan heb meegedaan zijn ook vrijwel allemaal voor de lange termijn. :)
Laatste 2-3weken ben ik erg actief geweest op de DEX van Waves en mag niet klagen over het resultaat... met beperkt budget en net als jij beginnend :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 18:38 schreef D. het volgende:
De traders hier, zijn jullie er de hele dag mee bezig? Of in de avond even kijken voldoet?
ligt helemaal aan je strategie...
een grotere protfolio en actief traden neemt denk ik meer tijd in beslag dan een portfolio in opbouw of eentje voor langere termijn...

[ Bericht 23% gewijzigd door SMS303 op 07-11-2017 18:54:58 ]
pi_174927687
Weer een vraagje over uitbetalen gezien mijn vraag vorige keer niet is beantwoord. Ik wil mijn btc die op Bittrex staat over een aantal dagen uitkeren via BL3p. Alles is geverifierd. Is het een kwestie van mijn Bitcoins storten op dat stortingsadres wat in BL3p staat? Vorige keer deed ik het bij Bitonic en kreeg ik nog een retouradres om de BTC terug te sturen mocht de storting mislukken, maar die lijk ik nu niet te kunnen invullen. Mocht dit daarna gelukt zijn, moet ik het dan verkopen of opnemen. Of eerst verkopen en dat ik het daarna pas kan opnemen? Bij Bitonic was verkopen namelijk voldoende.
En nog een laatste ding. Hoeveel miners fee moet ik betalen. Bittrex houdt automatisch 0.001 in. Is dit voldoende?
pi_174929703
storten op je BTC adres doe je met --> deposit
opnemen/zenden van doe je met ---> withdrawen

In Bittrex ga je in je portfolio naar BTC en klik je op withdraw...
dubbel klik op het ontvangstadres (deposit adres) wat je hebt gekregen van BL3p, deze is dan blauw/geslecteerd, kopieer dit (rechtermuisknop kopieeren)
plak dit in het ontvangstadres (rechtermuisknop plakken en LET OP dat alleen het adres is geplakt en er geen verdwaalde spatie op het eind staat)
vul het aantal BTC in
druk op withdraw/verzenden....
je ontvangt van Bittrex een bevestigingsbericht per email en deze moet je vanuit je mail bevestigen om het uit te voeren
na een paar minuten staat het op het opgegeven BTC deposit adres
als je geen miners fee hoeft op te geven dan wordt het door de fee van Bittrex gedekt

wsl dat na ontvangst op het deposit adres je de BTC moet verkopen....
maar dat zal ongetwijfeld in de FAQ op de site staan vermeld...
ik heb nog geen BTC verkocht :P
  Moderator woensdag 8 november 2017 @ 09:43:37 #13
18653 crew  D.
pi_174936876
Voor nu maar verschillende wallets gebruikt. En de eerste exchange aankoop is ook een feit. Wel gooien die fees roet in het eten van mijn bedoeling afgeronde nummers te gebruiken :D
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 8 november 2017 @ 09:48:40 #14
163650 Greys
pi_174936949
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 18:38 schreef D. het volgende:
De traders hier, zijn jullie er de hele dag mee bezig? Of in de avond even kijken voldoet?
Geen van beiden. Ik zet soms een alarm in Blockfolio dat als m'n coin boven een bepaald bedrag komt ik een piepje krijg en dan kan ik het tussendoor op m'n werk altijd even via mobiel Bittrex verkopen.
En dan evt weer een alarm (als ik met dezelfde nog verder wil traden) als ie onder een bepaald bedrag komt dat ik koop.

Alleen werken die alarmen op Blockfolio soms niet of te traag dus tussendoor ff snel meekijken af en toe. Zo doe ik het iig.

Maar ik ben natuurlijk maar een prutser die het erbij doet. De echte traders die met grote bedragen werken hebben er gewoon een dag- en nachttaak aan meestal als ik zo op Twitter meeleest met een aantal. Met meerdere schermen tegelijk open. Dat is voor mij niet haalbaar zowel qua tijd naast baan en investering dus ik pruts lekker zo door.

[ Bericht 15% gewijzigd door Greys op 08-11-2017 09:57:05 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 8 november 2017 @ 09:53:11 #15
163650 Greys
pi_174937008
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 09:43 schreef D. het volgende:
Voor nu maar verschillende wallets gebruikt. En de eerste exchange aankoop is ook een feit. Wel gooien die fees roet in het eten van mijn bedoeling afgeronde nummers te gebruiken :D
Ik had nog even voor je Gegoogled naar Electrum voor btc en Verge maar ik kon nergens duidelijk vinden of je een aparte Electrum Verge wallet nodig hebt. En ik denk dat toevallig niemand hier op FOK beiden in Electrum heeft dus dat je daarom er geen duidelijkheid antwoord op kreeg.

En ja je moet niet te gehecht zijn aan afgeronde nummers, dat heb ik ook los moeten laten :D

Wel uitkijken daarmee met NEO trouwens. De NEO wallet heeft iets stond dat als je bv 10 NEO op exchange koopt en ze naar je eigen wallet van de exchange af wil halen, dan blijft er na de fee bv 9.99999 over. NEO wallet accepteert alleen hele, dus dan ben je die .99999 kwijt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_174949468
ik wil verschillende coins kopen.
in welke wallet kan je meerddere munten opslaan?
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 8 november 2017 @ 21:56:19 #17
163650 Greys
pi_174949632
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 21:49 schreef Chunees het volgende:
ik wil verschillende coins kopen.
in welke wallet kan je meerddere munten opslaan?
De meeste coins hebben een eigen wallet nodig.

Ligt er helemaal aan of je ze koopt om te bewaren of kort mee te traden. In het laatste geval kan je ze gewoon op de exchange laten staan (daar krijgen ze automatisch een eigen wallet) maar doe dat met niet te veel geld (dat bewaren op een exchange dus) want een exchange kan altijd omvallen.

Als je coins wilt kopen om te bewaren moet je je inlezen over de coin en de wallet die daarbij hoort. Sowieso is inlezen wel een goed idee, niet in het wilde weg dingen gaan kopen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator donderdag 9 november 2017 @ 10:40:56 #18
18653 crew  D.
pi_174955987
Plan 1 is gelukt.
Wilde een paar honderd euro verdelen over 8 munten, en via Litebit en 2 exchanges zijn de verschillende wallets sinds gisteravond gevuld.

Inmiddels $55 in de plus, dus niet ontevreden, al weet ik dat het zomaar $100 in de min kan zijn.

Alle wallets waren ongeveer even groot, alleen de Btc waar om te handelen steeds fees vanaf gingen is wat kleiner, dus die overweeg ik aan te vullen.
  Moderator donderdag 9 november 2017 @ 10:43:02 #19
18653 crew  D.
pi_174956022
Ow $60 in de plus nu :P
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 november 2017 @ 10:47:11 #20
163650 Greys
pi_174956085
Gaat goed :D

En zolang je idd maar beseft dat het vanmiddag alweer andersom kan zijn en DAN NIET PANIEKEN. Het stomste wat ik in het begin (gewoon eerlijk) heb gedaan is te snel iets verkopen omdat het daalde. En dan een uur nadat het was gedaald en ik het had verkocht steeg het tot hoger dan eerst. _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_174958668
ik heb in het verleden ltc gekocht via litebit en naar mij ltc wallet op mijn laptop gestuurd.nu is de laptop kapot en weg.ik kan wel een transactie id en ontvangstadres zien op litebit
kan ik de ltc nog terughalen?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 9 november 2017 @ 13:21:29 #22
163650 Greys
pi_174958964
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 13:03 schreef Chunees het volgende:
ik heb in het verleden ltc gekocht via litebit en naar mij ltc wallet op mijn laptop gestuurd.nu is de laptop kapot en weg.ik kan wel een transactie id en ontvangstadres zien op litebit
kan ik de ltc nog terughalen?
Heb je de private key van je wallet ergens bewaard?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_174959195
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 13:21 schreef Greys het volgende:

[..]

Heb je de private key van je wallet ergens bewaard?
nee
pi_174959500
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 13:32 schreef Chunees het volgende:

[..]

nee
Dat is de toegang tot je wallet..
pi_174959615
weer een beginnersvraagje..

nieuwe ico vraagt om m'n btc adres..

dit is toch het adres die ik vind bij ontvangen @ mn wallet site?
Echter verandert deze na een transactie en is die misschien over een tijdje niet meer up to date?

Hoe werkt dat precies? :P
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
  Moderator donderdag 9 november 2017 @ 18:29:50 #26
18653 crew  D.
pi_174964508
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 10:47 schreef Greys het volgende:
Gaat goed :D

En zolang je idd maar beseft dat het vanmiddag alweer andersom kan zijn en DAN NIET PANIEKEN. Het stomste wat ik in het begin (gewoon eerlijk) heb gedaan is te snel iets verkopen omdat het daalde. En dan een uur nadat het was gedaald en ik het had verkocht steeg het tot hoger dan eerst. _O-
Dat weet ik :Y

Wijze woorden in de OP ;)

"JE MAAKT PAS VERLIES ZODRA JE ONDER JE AANKOOPBEDRAG VERKOOPT"
  zaterdag 11 november 2017 @ 09:22:12 #27
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_174994032
Weet iemand een exchange voor Bitcoin Gold met een acceptabele fee?

Bij IQ Options vragen ze bijvoorbeeld 10% fee...

Thanks!
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
pi_174994621
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 18:38 schreef D. het volgende:
De traders hier, zijn jullie er de hele dag mee bezig? Of in de avond even kijken voldoet?
Ik kijk wel elke dag :P maar traden doe ik elke week of soms om de 2 weken. Ik probeer de grotere winsten te pakken, dus als een coin +50% gaat (of meer) verkoop ik die. Maar ik zet orders klaar, voor zowel kopen als verkopen.

En sommige coins heb ik voor de lange termijn. Daar kijk ik niet of nauwelijks naar.
Shine bright like a diamond.
pi_174997102
Wat is nou die USDT (USD met 'n T erachter dus)? B.v. op Bittrex.

Is dat 1 op 1 gelijk aan de dollar? Maar dan opgeslagen binnen die exchange?
pi_174999478
Ik ben nog steeds opzoek naar de beste exchange voor beginners. Ik wou net beginnen met Kraken, echter lees ik verhalen dat deze er altijd uit klapt op belangrijke momenten. Daarom denk ik nu aan Bitfenix of Bittrex. Kunnen jullie een aanraden?
pi_174999562
Ik heb net mijn (overigens minimale) BTC saldo van blockchain.info naar bittrex verplaatst. Kijken hoe dat uitpakt.

Van kraken lees ik idd. vaak dat die er voortdurend uitklapt als het druk wordt.
pi_175000415
Beginnersvraag!

Ik heb een account aangemaakt op Bittrex, wil daar voor +-¤500,- NEO gaan aankopen.
Maar op welke manier stort ik het geld op Bittrex? Moet dat via een wallet? En wat gebruiken jullie hiervoor? Kan iemand mij hiermee helpen.. :O
pi_175000745
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 november 2017 15:46 schreef Bamiblik het volgende:
Ik heb een account aangemaakt op Bittrex, wil daar voor +-¤500,- NEO gaan aankopen.
Maar op welke manier stort ik het geld op Bittrex? Moet dat via een wallet? En wat gebruiken jullie hiervoor? Kan iemand mij hiermee helpen.. :O
Inkopen bij b.v. bitonic.nl (via iDeal) en dan als bitcoin adres je bitcoin adres bij bittrex opgeven. Dat adres zie je als je bovenaan 'Wallets' aanklikt, daar het '+'-je aantikken bij bitcoin en dan iets als 'Generate address' aanklikken (zie ik nu niet meer, heb nu al een bitcoin adres).
pi_175003759
Jongens,
Ik heb vandaag een account gemaakt bij Bittrex en voor de gein een tientje uitgegeven op Bitonic. Echter blijft na 5 mijn confirmation op 0/2 staan in het "pending deposits" tabje.
Klopt dit of is er iets fout gegaan aan mijn kant? Ik ben nog nieuw hierin, maar vind het allemaal heel interessant
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 11 november 2017 @ 18:36:30 #35
163650 Greys
pi_175003822
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 november 2017 15:46 schreef Bamiblik het volgende:
Beginnersvraag!

Ik heb een account aangemaakt op Bittrex, wil daar voor +-¤500,- NEO gaan aankopen.
Maar op welke manier stort ik het geld op Bittrex? Moet dat via een wallet? En wat gebruiken jullie hiervoor? Kan iemand mij hiermee helpen.. :O
Staat letterlijk stap voor stap in de OP :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 11 november 2017 @ 18:37:11 #36
163650 Greys
pi_175003839
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 18:33 schreef Vriezer. het volgende:
Jongens,
Ik heb vandaag een account gemaakt bij Bittrex en voor de gein een tientje uitgegeven op Bitonic. Echter blijft na 5 mijn confirmation op 0/2 staan in het "pending deposits" tabje.
Klopt dit of is er iets fout gegaan aan mijn kant? Ik ben nog nieuw hierin, maar vind het allemaal heel interessant
Na 5 wat? Minuten? Uur? Dagen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_175003852
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 18:37 schreef Greys het volgende:

[..]

Na 5 wat? Minuten? Uur? Dagen?
Excuses, bedoelde uur :P
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 11 november 2017 @ 18:52:58 #38
163650 Greys
pi_175004205
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 18:37 schreef Vriezer. het volgende:

[..]

Excuses, bedoelde uur :P
Meestal duurt het niet zo lang maar volgens mij zijn er heel veel unconfirmed transacties op het moment. Dus toch nog maar even geduld hebben ben ik bang.

Je ziet hem dus wél staan onder Pending op Bittrex? Zo ja, dan hoef je iig niet bang te zijn dat je iets fout hebt gedaan. Dan is het wachten op de confirmations. (Al een keer F5 gedaan?)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_175005223
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 november 2017 18:52 schreef Greys het volgende:

[..]

Meestal duurt het niet zo lang maar volgens mij zijn er heel veel unconfirmed transacties op het moment. Dus toch nog maar even geduld hebben ben ik bang.

Je ziet hem dus wél staan onder Pending op Bittrex? Zo ja, dan hoef je iig niet bang te zijn dat je iets fout hebt gedaan. Dan is het wachten op de confirmations. (Al een keer F5 gedaan?)
Ja, hij staat onder Pending. Las net al dat er al iets aan de hand was met de transacties, maar alsnog bedankt voor de opheldering :)
pi_175010202
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 16:10 schreef Rechtsom-i het volgende:

[..]

Inkopen bij b.v. bitonic.nl (via iDeal) en dan als bitcoin adres je bitcoin adres bij bittrex opgeven. Dat adres zie je als je bovenaan 'Wallets' aanklikt, daar het '+'-je aantikken bij bitcoin en dan iets als 'Generate address' aanklikken (zie ik nu niet meer, heb nu al een bitcoin adres).
Bedankt, is gelukt! Al die termen en stappen duizelde mij een beetje maar nu heb ik hem :)

Ik kijk en lees nu veel mee op Tradingview, welke mensen MOET ik volgen daar?
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 12 november 2017 @ 10:02:45 #41
163650 Greys
pi_175013352
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 19:34 schreef Vriezer. het volgende:

[..]

Ja, hij staat onder Pending. Las net al dat er al iets aan de hand was met de transacties, maar alsnog bedankt voor de opheldering :)
Inmiddels wel of nog steeds niet?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_175014351
Ik ben pas een paar maanden crypto echt aan het volgen. Ik heb een paar altcoins, vooral vanwegen hun grondslag en visie. Maar mijn vertrouwen is toch wel erg geschaad door de perikelen van de afgelopen weken. Dat grote spelers zo eenvoudig de markt naar hun hand kunnen zetten is erg schadelijk voor het vertrouwen in crypto.
pi_175014468
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 11:07 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik ben pas een paar maanden crypto echt aan het volgen. Ik heb een paar altcoins, vooral vanwegen hun grondslag en visie. Maar mijn vertrouwen is toch wel erg geschaad door de perikelen van de afgelopen weken. Dat grote spelers zo eenvoudig de markt naar hun hand kunnen zetten is erg schadelijk voor het vertrouwen in crypto.
Welke markt wordt niet door de grote spelers beïnvloed?
  zondag 12 november 2017 @ 15:01:21 #44
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_175019584
Is er ergens een overzicht van de meest bekende munten en hun voor- en nadelen? Liefst ook met de kans dat ze overleven, maar snap dat dit lastig is. :')

Ik begrijp dat Bitcoin de meest bekende is, maar ook nadelen kent. Mede daarom zijn er ook andere munten gecreëerd maar ik heb geen flauw idee of elke munt zijn eigen toepassing heeft/krijgt of dat het allemaal concurrenten zijn en dat er op termijn 1 munt overblijft waar iedereen vervolgens gebruik van zal maken.
  zondag 12 november 2017 @ 15:05:15 #45
208890 June.
Seriously?
pi_175019698
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 15:01 schreef Zwansen het volgende:
Is er ergens een overzicht van de meest bekende munten en hun voor- en nadelen? Liefst ook met de kans dat ze overleven, maar snap dat dit lastig is. :')

Ik begrijp dat Bitcoin de meest bekende is, maar ook nadelen kent. Mede daarom zijn er ook andere munten gecreëerd maar ik heb geen flauw idee of elke munt zijn eigen toepassing heeft/krijgt of dat het allemaal concurrenten zijn en dat er op termijn 1 munt overblijft waar iedereen vervolgens gebruik van zal maken.
https://coinmarketcap.com/ :)

Hier zie je de munten met de grootste turnover er marketwaarde. Je kunt dan vervolgens doorklikken naar de website om te kijken wat erachter zit. De top 10 is redelijk solide, maar ja, alles kan veranderen in cryptoland..
Shine bright like a diamond.
  zondag 12 november 2017 @ 15:39:46 #46
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_175020676
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 15:05 schreef June. het volgende:

[..]

https://coinmarketcap.com/ :)

Hier zie je de munten met de grootste turnover er marketwaarde. Je kunt dan vervolgens doorklikken naar de website om te kijken wat erachter zit. De top 10 is redelijk solide, maar ja, alles kan veranderen in cryptoland..
Thnx!

Bizar dat er zoveel zijn! Ik neem aan dat de meest handelaars in de top 10 handelen?
pi_175021434
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 10:02 schreef Greys het volgende:

[..]

Inmiddels wel of nog steeds niet?
Nogsteeds niet, staat nog vast op 0/2 confirmations ;(
  zondag 12 november 2017 @ 16:08:34 #48
208890 June.
Seriously?
pi_175021515
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2017 16:05 schreef Vriezer. het volgende:

[..]

Nogsteeds niet, staat nog vast op 0/2 confirmations ;(
Er worden veel transacties gedaan met bitcoin nu, en soms kan het wel een paar uur duren voordat 1 transactie er door is. Dus met jou velen in de wachtrij nu ;)
Shine bright like a diamond.
pi_175039778
Zijn er goedkopere manieren om van mijn euro's BTC te kopen dan via Bitonic?

Bitonic rekent namelijk ca. ¤ 6.200 / 1 BTC (bij het inwisselen van ¤100). De koers volgens Coingecko is echter 1BTC = ¤ 5.500.

Op deze manier sta je toch al op ~13% verlies voordat je überhaupt bent begonnen met traden :?

-edit-

En aanvullend: mocht tijdens het terugwisselen naar fiat weer dezelfde koersopslag plaatsvinden, dan zou ik dus minimaal 26% rendement moeten halen bij het traden, om zelfs maar break-even te draaien.

Hoe gaan de ervaren traders daarmee om?

[ Bericht 8% gewijzigd door Pleasureman_Gunther op 13-11-2017 11:39:53 ]
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 13 november 2017 @ 13:07:03 #50
163650 Greys
pi_175042071
Bitonic moet toch ook ergens op verdienen? :P

Geloof dat er wel wat goedkopere manieren zijn ja. Via Kraken bv. Maar daar zag ik gisteren weer iedereen over godveren in de SC dat die site de halve dag weer eens plat lag. Dus elke manier heeft z'n voor- en nadelen.

Maar hier in het beginnerstopic zitten niet echt de 'ervaren traders'. ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 13 november 2017 @ 14:04:34 #51
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_175043361
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 18:10 schreef D. het volgende:

[..]

Duidelijk, denk ik :Y

Ik heb idd bij Litebit al geshopt, maar heb een aantal coins op het oog die zij niet aanbieden.
Ik zal dus bij de bijhorende exchange aankloppen. Even kijken of ik daar wijs uit kan worden :Y

Begrijp ik het dus goed dat als ik de ene coin (bijvoorbeeld Waves) wil inruilen voor een andere (bijvoorbeeld die Neblio) ik eerst de Waves omzet naar Bitcoin (Of dus ETH of Litecoin) om er dan Neblio van te kopen?
Hey dit nieuwe topic verscheen niet in MyAT dus zie je vraag nu pas. Maar ja dat klopt. :) Je kunt coins ook omwisselen bij bepaalde sites, zoals bijvoorbeeld Shapeshift.io maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Please sir. When moon? When Mustang?
  maandag 13 november 2017 @ 14:07:41 #52
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_175043430
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 november 2017 12:42 schreef Rechtsom-i het volgende:
Wat is nou die USDT (USD met 'n T erachter dus)? B.v. op Bittrex.

Is dat 1 op 1 gelijk aan de dollar? Maar dan opgeslagen binnen die exchange?
Dat is USD Tether. Inderdaad een soort crypto die gelijk staat aan de dollar. Het is het dichtste bij geld uit crypto halen, zonder het daadwerkelijk het van een exchange af te halen.

Ik parkeer er wel eens geld als ik bang ben als bitcoin in waarde gaat dalen. Als je een altcoin verkoopt op de BTC beurs en ook BTC daalt dan verlies je nog meer geld. Dan is USDT een prima alternatief om even af te wachten tot de markt weer aantrekt.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_175043631
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 13:07 schreef Greys het volgende:
Bitonic moet toch ook ergens op verdienen? :P

Geloof dat er wel wat goedkopere manieren zijn ja. Via Kraken bv. Maar daar zag ik gisteren weer iedereen over godveren in de SC dat die site de halve dag weer eens plat lag. Dus elke manier heeft z'n voor- en nadelen.

Maar hier in het beginnerstopic zitten niet echt de 'ervaren traders'. ;)
Ik heb alles weggehaald van Kraken. Op zich een fijne exchange, maar dan moet je wel orders kunnen maken. :(
pi_175043909
quote:
3s.gif Op maandag 13 november 2017 14:07 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Dat is USD Tether. Inderdaad een soort crypto die gelijk staat aan de dollar. Het is het dichtste bij geld uit crypto halen, zonder het daadwerkelijk het van een exchange af te halen.

Ik parkeer er wel eens geld als ik bang ben als bitcoin in waarde gaat dalen. Als je een altcoin verkoopt op de BTC beurs en ook BTC daalt dan verlies je nog meer geld. Dan is USDT een prima alternatief om even af te wachten tot de markt weer aantrekt.
Maar ik betwijfel of elke Tether gelijk staat aan één dollar in hun kluis, zeg maar. Ik heb daar nog nooit bewijzen van/voor gezien.
  dinsdag 14 november 2017 @ 20:38:56 #55
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_175074381
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2017 15:39 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Thnx!

Bizar dat er zoveel zijn! Ik neem aan dat de meest handelaars in de top 10 handelen?
Dat ligt eraan hoe je handelt.
Veel nieuwe munten met potentie staan nog niet zo hoog.
Veel laagstaande munten zijn niet zoveel waard en daarvan valt de markt beter te manipuleren.
Ga doorrrrrr!
pi_175098945
Is er een mogelijkheid om dmv een app op je telefoon te kunnen kopen en verkopen makkelijk en snel? Of kun je dat het beste achter een PC/Laptop doen?
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 15 november 2017 @ 22:15:02 #57
163650 Greys
pi_175099403
Ik las in het andere topic dat je eventueel btc naar een Electrum wallet wilt sturen. Zelf zou ik dat lekker even op de pc doen waar je wallet op staat. Kleine moeite toch?

Maar omdat je het nu over 'snel kopen en verkopen' hebt neem ik aan dat je het nu niet hebt over btc kopen voor de hold maar dat je er alts mee wilt kopen en traden ofzo? Wat bedoel je precies, wat wil je doen op je mobiel? Op de exchange kan je ook prima mobiel handelen ja. Maar het ligt er weer aan, als je meerdere koersen van meerdere coins tegelijk in de gaten wilt houden als je wilt daytraden is dat mobiel wel weer een gehannes. Dan kan je beter meerdere tabs op je pc open zetten denk ik.

Maar tis net wat je precies wilt. Dat is me niet duidelijk.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 15 november 2017 @ 22:38:03 #58
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_175100196
quote:
14s.gif Op maandag 13 november 2017 14:35 schreef Typisch het volgende:

[..]

Maar ik betwijfel of elke Tether gelijk staat aan één dollar in hun kluis, zeg maar. Ik heb daar nog nooit bewijzen van/voor gezien.
Sterker nog, er zijn vermoedens dat dat niet zo is en de munt gebruikt wordt voor marktmanipulatie door er af en toe een hele berg bij te maken.
Ga doorrrrrr!
pi_175101573
Hoi,
Ik heb vandaag mijn eerste btc aangekocht via BL3P.
Ik had voor ¤ 500,-- aangekocht en ik zie nu op mijn account een ordergroote van ¤ 435,66.
Betekent dat dat BL3P bijna ¤ 65 inhoud hiervan? Ik denk van wel, maar is dat niet erg veel?
Dan moet je behoorlijk wat winst maken wil je dit goedmaken. Geldt dit andersom ook weer?
pi_175101848
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 23:29 schreef Tiencoin het volgende:
Hoi,
Ik heb vandaag mijn eerste btc aangekocht via BL3P.
Ik had voor ¤ 500,-- aangekocht en ik zie nu op mijn account een ordergroote van ¤ 435,66.
Betekent dat dat BL3P bijna ¤ 65 inhoud hiervan? Ik denk van wel, maar is dat niet erg veel?
Dan moet je behoorlijk wat winst maken wil je dit goedmaken. Geldt dit andersom ook weer?
Is de koers van BTC ondertussen niet een beetje gedaald toevallig?
pi_175102718
Bedankt voor je reactie.
Toen ik nav nog de pagina van bl3p nog eens goed checkte, zag ik dat er nog euro's stonden 🤔.
Probleem opgelost dus!
pi_175106711
quote:
5s.gif Op maandag 13 november 2017 11:29 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Zijn er goedkopere manieren om van mijn euro's BTC te kopen dan via Bitonic?

Bitonic rekent namelijk ca. ¤ 6.200 / 1 BTC (bij het inwisselen van ¤100). De koers volgens Coingecko is echter 1BTC = ¤ 5.500.

Op deze manier sta je toch al op ~13% verlies voordat je überhaupt bent begonnen met traden :?

-edit-

En aanvullend: mocht tijdens het terugwisselen naar fiat weer dezelfde koersopslag plaatsvinden, dan zou ik dus minimaal 26% rendement moeten halen bij het traden, om zelfs maar break-even te draaien.

Hoe gaan de ervaren traders daarmee om?
je kan het via kraken doen , echter is die heel instabiel , als je nieuw bent gewoon zo via bitonic doen..of litebit...
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  Moderator donderdag 16 november 2017 @ 22:40:28 #63
18653 crew  D.
pi_175122620
Hier dan even:

Over de weekenddip gesproken, loont het niet om alles te dumpen om na het weekend terug te kopen?

Heb pas 1 weekend achter de rug, en daarop zou deze optie van toepassing zijn, maar nu na een week is de boel weer hersteld en vroeg ik me dit af, of zijn er niet ieder weekend dipjes?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 16 november 2017 @ 23:23:54 #64
163650 Greys
pi_175123707
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 22:40 schreef D. het volgende:
Hier dan even:

Over de weekenddip gesproken, loont het niet om alles te dumpen om na het weekend terug te kopen?

Heb pas 1 weekend achter de rug, en daarop zou deze optie van toepassing zijn, maar nu na een week is de boel weer hersteld en vroeg ik me dit af, of zijn er niet ieder weekend dipjes?
Ik doe dit ook nog niet zo lang maar kan me in die korte tijd meerdere keren herinneren dat we zeiden 'doe ons elk weekend zo'n weekenddip :9 '. Kortom, het is niet elk weekend. (Want als het echt klokslag elk weekend was waren we allemaal al rijk, als het zo voorspelbaar was, moet je maar denken).

Sorry, aan dit antwoord heb je niks natuurlijk, want nu weet je nog niks.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_175125949
Is er eigenlijk 1 "handelshuis" waar je dus verschillende coins kunt kopen, B.v. Lisk en bitcoin en deze dan ook bewaren daar (of naar een wallet sturen die deze beide kan bewaren) ??
pi_175126029
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2017 06:43 schreef Dirkos1987 het volgende:
Is er eigenlijk 1 "handelshuis" waar je dus verschillende coins kunt kopen, B.v. Lisk en bitcoin en deze dan ook bewaren daar (of naar een wallet sturen die deze beide kan bewaren) ??
als ze de veiligheid van zichzelf en toeleveranciers hebben verbeterd kan dit bij litebit.eu
in 6 weken tijd zijn ze 2x gehackt...

de1e: https://tweakers.net/nieu(...)raak-op-servers.html
de 2e was in september zie onder voor de mail die ze rond stuurde
quote:
Beste SMS303,

Een toeleverancier van LiteBit is op 12 september 2017 slachtoffer geworden van een gerichte cyberaanval. Helaas heeft dit betrekking gehad op een server van LiteBit. De details van de cyberaanval worden momenteel onderzocht, maar wij kunnen concluderen dat een onbevoegd persoon toegang heeft gekregen tot uw: emailadres, gehasht wachtwoord, IBAN's, telefoonnummer, adres en portfolio gegevens.

Deze aanval heeft nadrukkelijk geen invloed gehad op de tegoeden van gebruikers, alle munten van gebruikers staan veilig. Ook zijn er geen verificatie documenten (identiteitsgegevens) betrokken bij dit incident.

Het is van groots belang dat 2FA instellingen opnieuw ingesteld worden. Hier kunt u lezen hoe u dat kunt doen: LiteBit 2FA

Wij begrijpen dat de recente problemen bij LiteBit en haar toeleverancier een deuk slaan in het vertrouwen in onze organisatie. Hiervoor bieden wij onze oprechte excuses aan. Wij hebben direct maatregelen getroffen en wij zullen in de toekomst maatregelen blijven treffen om uw vertrouwen in LiteBit te herstellen. Er is aangifte gedaan bij de politie en een melding gemaakt bij de Autoriteit Persoonsgegevens.


[ Bericht 3% gewijzigd door SMS303 op 17-11-2017 07:15:21 ]
  Moderator vrijdag 17 november 2017 @ 12:19:37 #67
18653 crew  D.
pi_175130197
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 23:23 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik doe dit ook nog niet zo lang maar kan me in die korte tijd meerdere keren herinneren dat we zeiden 'doe ons elk weekend zo'n weekenddip :9 '. Kortom, het is niet elk weekend. (Want als het echt klokslag elk weekend was waren we allemaal al rijk, als het zo voorspelbaar was, moet je maar denken).

Sorry, aan dit antwoord heb je niks natuurlijk, want nu weet je nog niks.
Jawel hoor, meer dan je denkt ;)
pi_175148865
Ik weet dat het op Bitonic veruit de eenvoudigste manier is om BC te kopen, maar ook erg duur.

Kun je ook op online exchanges BC kopen en die vanuit daar naar je wallet laten sturen? Aangezien exchanges vaak goedkoper zijn?
(Y)
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 18 november 2017 @ 13:28:31 #69
163650 Greys
pi_175151485
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 11:24 schreef chiren het volgende:
Ik weet dat het op Bitonic veruit de eenvoudigste manier is om BC te kopen, maar ook erg duur.

Kun je ook op online exchanges BC kopen en die vanuit daar naar je wallet laten sturen? Aangezien exchanges vaak goedkoper zijn?
Zie oa post nummer 62 hierboven. En als je het vorige (eerste) beginnerstopic doorleest krijg je er nog wat meningen over van anderen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_175151637
Ik heb ook alles van kraken afgehaald. Ik gebruik het eigenlijk alleen nog maar om euro's om te zetten naar bitcoin en vice versa. Handelen doe ik nu op bittrex. Scheelt enorm veel frustraties :P
Shine bright like a diamond.
pi_175155776
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 november 2017 13:28 schreef Greys het volgende:

[..]

Zie oa post nummer 62 hierboven. En als je het vorige (eerste) beginnerstopic doorleest krijg je er nog wat meningen over van anderen.
Thanks! Ik heb mbv de OP toch via Bitonic maar een sloot BTC gekocht en in m'n offline wallet gestopt en speel voorlopig de hodl kaart. Eerst even die mogelijke fork afwachten en me ondertussen verdiepen in het vergroten van m'n BTC wallet door met 20-30% van m'n BTC's in altcoins te traden.
Dat is misschien niet de meest spannende en snelle manier van het vergroten van je vermogen, maar ik doe het meer om een hoger rendement uit (een gedeelte van mijn) spaargeld te krijgen dan wanneer ik het tegen 0,01% rente op de bank laat staan.
Dan lijkt me dit wel een redelijk 'veilige' strategie, zolang BTC niet belly-up gaat.

Mijn god, nooit gedacht dat ik vanochtend zo'n post kon typen en ook daadwerkelijk snapte wat er hier in dit subforum gezegd werd :')
(Y)
pi_175157586
Heb voor 350 euro BTC in mijn Electrum wallet zitten alleen nu wil ik b.v. voor 100 euro NEO kopen. Hoe kan ik dit dan het beste doen?

Van electrum naar bittrex sturen?
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 18 november 2017 @ 19:56:03 #73
163650 Greys
pi_175158314
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 17:43 schreef chiren het volgende:

[..]

Thanks! Ik heb mbv de OP toch via Bitonic maar een sloot BTC gekocht en in m'n offline wallet gestopt en speel voorlopig de hodl kaart. Eerst even die mogelijke fork afwachten en me ondertussen verdiepen in het vergroten van m'n BTC wallet door met 20-30% van m'n BTC's in altcoins te traden.
Dat is misschien niet de meest spannende en snelle manier van het vergroten van je vermogen, maar ik doe het meer om een hoger rendement uit (een gedeelte van mijn) spaargeld te krijgen dan wanneer ik het tegen 0,01% rente op de bank laat staan.
Dan lijkt me dit wel een redelijk 'veilige' strategie, zolang BTC niet belly-up gaat.

Mijn god, nooit gedacht dat ik vanochtend zo'n post kon typen en ook daadwerkelijk snapte wat er hier in dit subforum gezegd werd :')
Mooi dat het gelukt is.
Succes! Fijn dat je wat aan de OP had. En leuk gevoel he als je het een klein beetje gaat snappen. ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 18 november 2017 @ 19:59:25 #74
163650 Greys
pi_175158393
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 19:22 schreef Dirkos1987 het volgende:
Heb voor 350 euro BTC in mijn Electrum wallet zitten alleen nu wil ik b.v. voor 100 euro NEO kopen. Hoe kan ik dit dan het beste doen?

Van electrum naar bittrex sturen?
Ja dat kan.

En dan even goed in de OP lezen hoe je dat daar stort. Let op dat je het naar je BTC wallet op Bittrex stuurt en niet ter ongeluk naar een van de andere wallets die op Bittrex staan.

En NEO staat momenteel wel erg hoog. Voor hetzelfde geld is ie binnenkort weer een stuk lager. Maar kan ook volgende week nog meer zijn, dus aan jou de gok :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_175193448
Op dit moment heb ik BTC op mijn laptop staan op Bitcoin Core. Nu heb ik meerdere altcoins waarvan ik een paar ook graag in een wallet wil hebben ipv op Bittrex of Kraken.
Ik wil niet voor elke munt een wallet hebben en ik wil liever ook mijn Bitcoin weg hebben van Bitcoin Core ivm het continu moeten synchroniseren ervan, maar wat is nou het verstandigst?

Moet ik voor een Ledger Nano S gaan en daar mijn BTC en zoveel mogelijk altcoins op zetten, of is er een verzamelwallet waar ik ook zeer veel verschillende altcoins op kan zetten?
pi_175196169
Wat is beetje goede Exchange voor aan en verkoop van bitcoin met uiteraard lage fee??
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 20 november 2017 @ 15:27:22 #77
163650 Greys
pi_175196225
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 13:18 schreef DrSnuggle het volgende:
Op dit moment heb ik BTC op mijn laptop staan op Bitcoin Core. Nu heb ik meerdere altcoins waarvan ik een paar ook graag in een wallet wil hebben ipv op Bittrex of Kraken.
Ik wil niet voor elke munt een wallet hebben en ik wil liever ook mijn Bitcoin weg hebben van Bitcoin Core ivm het continu moeten synchroniseren ervan, maar wat is nou het verstandigst?

Moet ik voor een Ledger Nano S gaan en daar mijn BTC en zoveel mogelijk altcoins op zetten, of is er een verzamelwallet waar ik ook zeer veel verschillende altcoins op kan zetten?
Ik zou zelf voor alles wat je wilt holden gewoon een officiële wallet downloaden.

Heb zelf m'n btc in Electrum staan. En NEO in NEON wallet etc.

En die Ledger, je moet natuurlijk niks, gewoon kijken wat je zelf wilt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_175196421
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 15:24 schreef Dirkos1987 het volgende:
Wat is beetje goede Exchange voor aan en verkoop van bitcoin met uiteraard lage fee??
Ik gebruik zelf gewoon Bitonic, misschien niet de goedkoopste maar wel veilig. Ik heb het alleen gebruikt voor aankoop van BTC, verkoop heb ik nog niet gedaan.
pi_175196433
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2017 15:27 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik zou zelf voor alles wat je wilt holden gewoon een officiële wallet downloaden.

Heb zelf m'n btc in Electrum staan. En NEO in NEON wallet etc.

En die Ledger, je moet natuurlijk niks, gewoon kijken wat je zelf wilt.
Ik ga mij vanavond eens verdiepen in Electrum en ik ga de OP ook nog even nalezen. ^O^
pi_175196454
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 15:35 schreef DrSnuggle het volgende:

[..]

Ik gebruik zelf gewoon Bitonic, misschien niet de goedkoopste maar wel veilig. Ik heb het alleen gebruikt voor aankoop van BTC, verkoop heb ik nog niet gedaan.
Daar heb ik ook gekocht 1e keer, maar heb ze nu in electrum staan. Maar ben opzoek naar website waar ik via telefoon ook kan verkopen als ik denk dat goed moment is. Dat kan nu dus niet als ik op het werk ben. Poloniex of gebruiken jullie andere?
pi_175200076
Ik heb nu een Waves lite client van de Waves website gedownload. Hier kan ik ook Bitcoins, Zcash, Ethereum en Litecoins op zetten. Is dit verstandig of kan ik alsnog beter voor iedere munt zijn eigen platform downloaden?

Ik weet het, het is hier vandaag eerder aangegeven maar ik ben erg wantrouwig over dit soort platforms, terwijl ik 3 jaar ongemerkt BTC op mijn Bitcoin Core heb laten staan en er niks mee is gebeurt...

Extra vraag, ik heb bij Waves een account aangemaakt waarin ik de 15 woorden kreeg. Het allerbelangrijkste is om deze woorden op papier te zetten?
Daarna kan mij weinig gebeuren toch...? :@
pi_175200297
Eerste vraag weet ik niet. Dacht gelezen te hebben dat het beter is van niet en dus gewoon alles apart.

Bitcoin Core met een goed wachtwoord beveiligd en er daarna vanaf blijven is ook best wel veilig, tenzij ze bij het invoeren van je wachtwoord toegang hadden tot je pc.

Die 15 woorden zijn inderdaad belangrijk en het beste is opschrijven en goed verstoppen maar dus ook niet kwijtraken.

Laatste tip, weet niet om wat voor bedrag het gaat maar koop voor een euro of 80 een Ledger of iets en je bent goed beveiligd. BTC, ETH en LTC kan er sowieso op, Waves niet en Zcash weet ik niet.
pi_175200452
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 18:39 schreef Ralphmeister het volgende:
Eerste vraag weet ik niet. Dacht gelezen te hebben dat het beter is van niet en dus gewoon alles apart.

Bitcoin Core met een goed wachtwoord beveiligd en er daarna vanaf blijven is ook best wel veilig, tenzij ze bij het invoeren van je wachtwoord toegang hadden tot je pc.

Die 15 woorden zijn inderdaad belangrijk en het beste is opschrijven en goed verstoppen maar dus ook niet kwijtraken.

Laatste tip, weet niet om wat voor bedrag het gaat maar koop voor een euro of 80 een Ledger of iets en je bent goed beveiligd. BTC, ETH en LTC kan er sowieso op, Waves niet en Zcash weet ik niet.
Een Ledger zit ik ook aan te denken, misschien komt dat tzt ook nog wel.
Het probleem vind ik dat ik nu potjes overal heb liggen, online, offline, alles moet synchroniseren en alles is sterk beveiligd.
Dat laatste is handig maar het kost wel allemaal tijd en moeite. Het liefst trek ik mijn portemonnee om te zien dat ik zoveel Waves, zoveel BTC en zoveel ETH heb en zo direct kan betalen.

Het is gewenning en omslachtig, maar ook wel mooi om zo al die nieuwerwetse snufjes te leren. :')

Bedankt voor de info iig ^O^
pi_175241227
Even een vraag.

Ik wil zometeen via Kraken met fiat wat BTC bijkopen. Een gedeelte van die BTC wil ik naar mijn Electum wallet knallen, dat kan dan met withdraw in Kraken als het goed is? Ik ben al Tier 2 verified dus ik kan er geld naartoe overmaken en er BTC voor terugkopen.

De reden dat ik het via Kraken wil doen is omdat BTC aanschaffen daar een stuk goedkoper is dan op Bitonic.

Van het resterende gedeelte BTC wil ik Waves kopen. Kan ik mijn overgebleven gedeelte BTC traden voor Waves op Kraken? Zo ja, wanneer dat gebeurd is, kan ik dan een Waves wallet (soortgelijk als Electrum maar dan voor Waves) downloaden en daar m'n gekochte Waves op gooien? Zo ja, welke wallet is daar geschikt voor?

Voor zowel de BTC als de Waves wil ik hodlen, vandaar alles richting de offline wallet.

EDIT: Ik zie dat je ook gewoon Waves via iDeal kunt kopen via LiteBit, maar dat is dan mss ook weer een stuk duurder. Alhoewel ik dan niet de dubbele transaction fees van Deposit en Withdraw betaal aan Kraken... Heeft iemand hier ervaring mee?

[ Bericht 7% gewijzigd door chiren op 22-11-2017 16:05:28 ]
(Y)
pi_175244064
Wat is nou de beste/makkelijkste website voor een beginner? Kraken, Poloniex, Bitstamp of Bl3p?? Wat raden jullie aan?
pi_175256260
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 18:10 schreef Dirkos1987 het volgende:
Wat is nou de beste/makkelijkste website voor een beginner? Kraken, Poloniex, Bitstamp of Bl3p?? Wat raden jullie aan?
Om te traden; Bitrex, mits je alleen in de meer gangbare altcoins wilt handelen.
Kraken frustreert me de moeder de laatste tijd, zo ontzettend traag met zo ontzettend veel 500 errors, dat is gewoon niet leuk meer.
(Y)
pi_175256279
Dit had ik ook in het BTC topic gepost, maar ik wilde het hier ook even delen voor de beginners:

Over het kopen van BTC op een exchange, ik heb zitten rekenen.

Voorbeeld, je koopt voor 500 euro op Kraken wat BTC. Op dit moment krijg je zo'n 10 euro aan BTC meer dan bij Bitonic op een bedrag van 500 euro. Dan denk je, nou dat is toch mooi meegenomen die 10 euro!

Dan wil je je BTC withdrawen van Kraken en in je offline wallet gooien, maar dan rekent Kraken een fee van 0.001 BTC, wat nu dus ongeveer 7 euro is :{

Kortom, het ontloopt op een bedrag van 500 euro elkaar misschien maar 2 of 3 euro (Bitonic vs Kraken), in het voordeel van Kraken.

Daarbij moet je wel ruim een dag wachten voor je fiat met een SEPA overschrijving op je Kraken account staat, daar je BTC kopen en dan weer een tijd wachten voor het in je wallet zit.

Mijn ervaring is dus dat je voor bedragen rond de 500 euro in ieder geval beter gewoon op Bitonic je BTC kunt kopen die na aankoop meteen je wallet ingaan zonder gedoe.
(Y)
  donderdag 23 november 2017 @ 11:33:28 #88
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_175256362
Vrinden,

Hebben sommigen van jullie ook wel eens BTC/ETH/LTC naar euro omgeruild en op een bankrekening laten storten? Ik wil dit graag doen, maar vraag me af wat de beste manier hiervoor is.
pi_175256488
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:33 schreef TwentyFourr het volgende:
Vrinden,

Hebben sommigen van jullie ook wel eens BTC/ETH/LTC naar euro omgeruild en op een bankrekening laten storten? Ik wil dit graag doen, maar vraag me af wat de beste manier hiervoor is.
Bitonic veruit makkelijkst voor BTC, dus ETH/LTC eventueel eerst omzetten.
  donderdag 23 november 2017 @ 11:48:07 #90
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_175256659
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:41 schreef Ralphmeister het volgende:

[..]

Bitonic veruit makkelijkst voor BTC, dus ETH/LTC eventueel eerst omzetten.
Geen gedoe met ID-verificatie? Heb weinig zin om dit soort pop-up bedrijfjes BSN-nummer te geven
pi_175256722
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:48 schreef TwentyFourr het volgende:

[..]

Geen gedoe met ID-verificatie? Heb weinig zin om dit soort pop-up bedrijfjes BSN-nummer te geven
Kijk even op bitonic.nl, je geeft aan hoeveel je wilt verkopen, BTC dan wel euro, vervolgens voor je je naam en rekeningnummer in en je maakt de BTC naar het aangegeven adres over. Zelfde dag op je rekening, als het tegen zit morgen.
pi_175256753
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:48 schreef TwentyFourr het volgende:

[..]

Geen gedoe met ID-verificatie? Heb weinig zin om dit soort pop-up bedrijfjes BSN-nummer te geven
Bitonic is alles behalve een popupbedrijfje. Het is de grootste en oudste BTC broker van NL. Plus je hoeft je BSN niet te geven.
(Y)
  donderdag 23 november 2017 @ 11:54:51 #93
360470 TwentyFourr
Dat zeg ik ook altijd
pi_175256798
Okay, excuus. Zal ik doen! Zie wel dat als je relatief weinig BTC overmaakt, je wel echt een ongunstige koers krijgt.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 25 november 2017 @ 20:26:03 #94
163650 Greys
pi_175305397
Kan een mod deze onderaan de OP zetten ajb.

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 november 2017 @ 10:59:58 #95
163650 Greys
pi_175313682
BCH claimen:

- zorg dat je in bv Electrum de private key(s) hebt van de adressen waar op 1 augustus 2017 een BTC saldo op stond

- stuur de BTC door naar een nieuwe wallet (wel echt sturen, niet via private key importeren in andere wallet)

- download en installeer Electron Cash wallet (dus niet Electrum, die is voor btc) en maak hierin een nieuwe wallet. Zet Electron liefst op een andere computer dan waar je btc wallet op staat voor de zekerheid (inmiddels mss achterhaald maar ik deed het wel, op aanraden.)

- importeer de private key van die OUDE INMIDDELS LEGE wallet in Electron.

- BCC saldo verschijnt, zelfde saldo als je aan BTC had op 1 augustus.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 november 2017 @ 11:02:19 #96
163650 Greys
pi_175313719
CLAIMEN VAN BITCOIN GOLD

Met dank aan en geschreven door Tourniquet

- Download en installeer de Coinomi app voor Android. Ik heb zelf geen Android telefoon en heb daarom de emulator BlueStacks geinstalleerd op mijn Mac en daarna via de Google Play store Coinomi geinstalleerd. Maak hierin een BTG wallet aan (zie Google hoe dat werkt).

- Mijn Electrum adressen zijn "normale" BTC-adressen die met een 1 beginnen. In mijn geval stond mijn complete saldo op 1 adres, dus ook met maar 1 private key (dit kun je in Electrum controleren bij Addresses en dat kijken welke adressen er een balance hebben). Bekijk van dat adres de Private Key en bewaar die, want die heb je nodig om later te importeren. Die van mij begonnen met een K of L en zijn daarmee geschikt om te importeren in Coinomi. Heb je saldo staan op meerdere adressen, noteer dan van elk adres de bijbehorende Private Key.

- Maak in Electrum een nieuwe wallet en stuur alle BTC vanuit je oude wallet naar de nieuwe wallet. Tip: betaal niet te veel fee! De momenteel benodigde fee in Satoshi per byte kun je zien op https://jochen-hoenicke.de/queue/#2h . Ik zag hier dat met 30 satoshi per byte er een grote kans is dat de transactie vrijwel direct wordt opgepikt. Bij het maken van de transactie kun je bij Details de grootte zien, dat was bij mij 336 bytes. Ik heb dus 30x336 = 10080 satoshi (0,0001008 BTC) fee meegegeven, dat is momenteel ¤ 0,69. En inderdaad, de transactie was na 10 minuten bevestigd in het eerstvolgende blok!

- Je hebt nu dus een nieuwe wallet in Electrum met BTC saldo en een oude, lege wallet maar de Private Keys daarvan bevatten wel (nu nog onzichtbare) BTG. Ga naar Coinomi en je BTG wallet en kies uit het menu rechtsboven de optie "sweep wallet". Voer hier nu de Private Key in van je oude Electrum wallet en als het goed is kun je dan je BTG importen. Bij mij moest ik het op een of andere manier 2x doen voor het saldo ook echt zichtbaar was.

- Stuur nu vanuit Coinomi je BTG naar de exchange van je keuze (volgens mij hebben nog niet alle exchanges waar handel is in BTG ook een deposit mogelijkheid voor BTG maar ik las dat het bij HitBTC mogelijk is en daar had ik toevallig al een account). Mijn BTG is nu onderweg naar HitBTC (ik zie het daar al als Pending staan, maar moet 5 confirmations hebben voor het bij m'n Balance komt te staan).

- Succes!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 november 2017 @ 11:03:22 #97
163650 Greys
pi_175313729
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 november 2017 @ 11:03:45 #98
163650 Greys
pi_175313731
BITCOIN DIAMOND CLAIMEN

Volgens mij nu nog niet bekend
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 26 november 2017 @ 16:04:23 #99
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_175320372
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 11:03 schreef Greys het volgende:
BITCOIN DIAMOND CLAIMEN

Volgens mij nu nog niet bekend
ik neem aan dat ik deze op Bittrex er automatisch bij zie komen te staan tzt?
BTG staat er namelijk wel tussen
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 november 2017 @ 16:31:01 #100
163650 Greys
pi_175320811
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 16:04 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

ik neem aan dat ik deze op Bittrex er automatisch bij zie komen te staan tzt?
BTG staat er namelijk wel tussen
Is volgens mij nog niet bekend of Bittrex deze wel gaat ondersteunen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_175321235
Ik heb Bitcoin Core, daar moet ik toch ook mijn BTG kunnen claimen? Hoe doe ik dat?

Ik ben nu begonnen met Bitcoin Gold Core te downloaden, en nu vraagt ie om de hele Bitcoin gebeuren weer op te halen, oftewel 150gb, Maar die heb ik al helemaal gedownload en staat op mijn laptop, hoe kan ik dit overzetten van Bitcoin Core naar Bitcoin Gold Core zonder dat dit mij extra gb van mijn laptop kost?
pi_175324247
Ik heb vandaag ook even voor 20 euro BTC gekocht en overgezet naar Bittrex alwaar ik het heb omgezet naar Ethereum.

Zit nog met 1 vraag eigenlijk en dat is hoe je uiteindelijk als je er ooit uit wilt stappen de boel weer om kan zetten naar euro's op je bankrekening.

Zag wel wat sites waar je BTC/Ethereum (iig de bekenste coins) kan verkopen voor euro's, dat zijn dan de sites die ik moet hebben of niet? Zoals bijv. https://bitonic.nl/.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_175324357
quote:
5s.gif Op zondag 26 november 2017 19:18 schreef Blistering het volgende:
Ik heb vandaag ook even voor 20 euro BTC gekocht en overgezet naar Bittrex alwaar ik het heb omgezet naar Ethereum.

Zit nog met 1 vraag eigenlijk en dat is hoe je uiteindelijk als je er ooit uit wilt stappen de boel weer om kan zetten naar euro's op je bankrekening.

Zag wel wat sites waar je BTC/Ethereum (iig de bekenste coins) kan verkopen voor euro's, dat zijn dan de sites die ik moet hebben of niet? Zoals bijv. https://bitonic.nl/.
Bitonic is duur. Je kunt dan beter BL3P gebruiken (is ook van Bitonic).

Je kunt bijvoorbeeld Kraken, GDAX en Bitstamp gebruiken om terug te zetten naar fiat. Dan is het meestal binnen een dag op je bankrekening.
pi_175324658
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 19:24 schreef BadVlad het volgende:

[..]

Bitonic is duur. Je kunt dan beter BL3P gebruiken (is ook van Bitonic).

Je kunt bijvoorbeeld Kraken, GDAX en Bitstamp gebruiken om terug te zetten naar fiat. Dan is het meestal binnen een dag op je bankrekening.
Dank! Heb een account bij BL3P gemaakt en alle documenten aangeleverd ter verificatie.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_175332504
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 16:53 schreef DrSnuggle het volgende:
Ik heb Bitcoin Core, daar moet ik toch ook mijn BTG kunnen claimen? Hoe doe ik dat?

Ik ben nu begonnen met Bitcoin Gold Core te downloaden, en nu vraagt ie om de hele Bitcoin gebeuren weer op te halen, oftewel 150gb, Maar die heb ik al helemaal gedownload en staat op mijn laptop, hoe kan ik dit overzetten van Bitcoin Core naar Bitcoin Gold Core zonder dat dit mij extra gb van mijn laptop kost?
Iemand? ;(
pi_175332856
quote:
14s.gif Op zondag 26 november 2017 19:40 schreef Blistering het volgende:

[..]

Dank! Heb een account bij BL3P gemaakt en alle documenten aangeleverd ter verificatie.
Kan je even laten weten hoe lang dit duurt/heeft geduurd? Ben binnenkort ook van plan om te verkopen namelijk.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 november 2017 @ 10:22:05 #107
163650 Greys
pi_175334001
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 08:29 schreef DrSnuggle het volgende:

[..]

Iemand? ;(
Ik weet helaas niks van jouw wallet maar kan je daarbinnen ook een nieuwe wallet maken waar je je btc naartoe stuurt? Zo ja dan kan je het met de private key(s) van je daarna lege 'oude' wallet misschien op dezelfde manier doen als beschreven in post 96 in dit topic? Dus daarna je private key in Coinomi sweepen.

Maar anders beter even in het SC topic vragen hier, daar zitten misschien mensen die wel dezelfde wallet gebruiken en je beter kunnen helpen want ik wil je geen verkeerde info geven waarmee je mss dingen verliest.

BTC / [SC] Cryptocurrencies #590 bubbelen

Edit: en deze even helemaal lezen.
https://bitcoinmagazine.c(...)gold-and-selling-it/

Daar staat verderop voor Core full node volgens mij ook eerst je btc verplaatsen en daarna oude private key in Coinomi.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_175350975
Heb sinds gister BTC en ik wilde net om het allemaal even te testen 6 dollar aan BTC naar mn Bittrex account overboeken vanaf mn Bitgo wallet. Nu zag ik dat dat ook weer 6 dollar extra aan BTC kost. Was dat dan de fee? Ligt dat dan aan mijn wallet of bittrex, kan het goedkoper met een andere wallet, kortom wat zijn de factoren die bepalen wat overboeken van wallet naar exchange of andere wallets kost?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 27 november 2017 @ 22:46:25 #109
163650 Greys
pi_175351229
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 22:35 schreef wuuht het volgende:
Heb sinds gister BTC en ik wilde net om het allemaal even te testen 6 dollar aan BTC naar mn Bittrex account overboeken vanaf mn Bitgo wallet. Nu zag ik dat dat ook weer 6 dollar extra aan BTC kost. Was dat dan de fee? Ligt dat dan aan mijn wallet of bittrex, kan het goedkoper met een andere wallet, kortom wat zijn de factoren die bepalen wat overboeken van wallet naar exchange of andere wallets kost?
BTC transactie fees zijn idd hoog. En met zo'n klein bedrag als jij nu noemt is de fee in verhouding wel erg hysterisch. In sommige wallets kan je zelf aanpassen hoeveel fee je mee wilt geven, hoe meer hoe sneller de transactie. Hier wel een aardig artikel daarover. Misschien heb je daar iets aan.

http://mashable.com/2017/08/28/bitcoin-transaction-fees/
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_175353699
https://cryptomaan.nl/products/ledger-nano-s

Zijn er hier mensen met ervaring met deze site? Ik ben namelijk aan het uitzoeken waar ik het best (veiligst) een Ledger kan kopen en vooralsnog lijkt dit mij de beste keus, maar helemaal zeker weet ik het nog niet.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 28 november 2017 @ 04:45:39 #111
206731 Mortaxx
Doomer
pi_175353704
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 04:43 schreef chroestjov het volgende:
https://cryptomaan.nl/products/ledger-nano-s

Zijn er hier mensen met ervaring met deze site? Ik ben namelijk aan het uitzoeken waar ik het best (veiligst) een Ledger kan kopen en vooralsnog lijkt dit mij de beste keus, maar helemaal zeker weet ik het nog niet.
heb hem daar ook besteld. Na 3 dagen in huis
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_175355482
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 22:46 schreef Greys het volgende:

[..]

BTC transactie fees zijn idd hoog. En met zo'n klein bedrag als jij nu noemt is de fee in verhouding wel erg hysterisch. In sommige wallets kan je zelf aanpassen hoeveel fee je mee wilt geven, hoe meer hoe sneller de transactie. Hier wel een aardig artikel daarover. Misschien heb je daar iets aan.

http://mashable.com/2017/08/28/bitcoin-transaction-fees/
ah ok bedankt, ben bitcoin core aan het downloaden.
  dinsdag 28 november 2017 @ 10:48:36 #113
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_175357206
Hebben jullie ervaring met betrouwbare Ethereum wallet apps voor android?
Beetje vergelijkbaar met Mycelium voor Bitcoin
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
pi_175357451
100 euro geinvesteerd in BNK.
Benieuwd tot hoe hoog deze zal stijgen direct na de livegang.
pi_175361255
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 04:43 schreef chroestjov het volgende:
https://cryptomaan.nl/products/ledger-nano-s

Zijn er hier mensen met ervaring met deze site? Ik ben namelijk aan het uitzoeken waar ik het best (veiligst) een Ledger kan kopen en vooralsnog lijkt dit mij de beste keus, maar helemaal zeker weet ik het nog niet.
Waarom niet gewoon op de site van Ledger bestellen? Scheelt een tientje. Daar heb ik laatst ook besteld, binnen een paar dagen in huis.

https://www.ledgerwallet.com/products/ledger-nano-s
pi_175362233
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 04:45 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

heb hem daar ook besteld. Na 3 dagen in huis
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 14:10 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon op de site van Ledger bestellen? Scheelt een tientje. Daar heb ik laatst ook besteld, binnen een paar dagen in huis.

https://www.ledgerwallet.com/products/ledger-nano-s
Ik wist niet dat het ook mogelijk was om direct bij Ledger te bestellen, maar wordt het dan wel verstuurd vanuit Europa?
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_175362365
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 15:07 schreef chroestjov het volgende:

Ik wist niet dat het ook mogelijk was om direct bij Ledger te bestellen, maar wordt het dan wel verstuurd vanuit Europa?
Ledger zit in Parijs. Ik weet niet zeker of ze vanuit Europa worden verstuurd, maar ik had ze in ieder geval binnen 3 werkdagen in huis.
pi_175365917
Even een vraagje. Stel dat ik voor 1000 euro in wil stappen en dat bedrag wil spreiden over verschillende coins, is dit dan een logisch stappenplan:

Stap 1: 1000eu aan BTC kopen via Bitonic en dat naar Bittrex sturen
Stap 2: Op Bittrex voor 1000 euro de verschillende coins halen (waarschijnlijk een combinatie van BTC/ETH en nog wat goeie altcoins zoals ADA)
Stap 3: De coins naar de verschillende wallets sturen (of 1 wallet als die mogelijkheid bestaat voor de coins die ik haal)
Stap 4: HODL

Baal ervan dat ik zo laat instap maar goed, beter laat dan nooit.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 november 2017 @ 18:40:14 #119
163650 Greys
pi_175366307
Lijkt me een prima stappenplan.
(De aan te kopen coins even daargelaten, daarvan kan ik niet zeggen of het prima is). Maar de manier klopt idd.

En er zijn zat alts waarbij je nog helemaal niet laat bent, die nog in de kinderschoenen staan. En ook de alts die er al een tijd zijn, daarvan zou je achteraf misschien over jaren kunnen denken dat je nog vroeg was. Je weet het nooit. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_175367272
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 november 2017 18:40 schreef Greys het volgende:
Lijkt me een prima stappenplan.
(De aan te kopen coins even daargelaten, daarvan kan ik niet zeggen of het prima is). Maar de manier klopt idd.

En er zijn zat alts waarbij je nog helemaal niet laat bent, die nog in de kinderschoenen staan. En ook de alts die er al een tijd zijn, daarvan zou je achteraf misschien over jaren kunnen denken dat je nog vroeg was. Je weet het nooit. :)
Top top.

Zit alleen een beetje met Bittrex en wallets. Nu heb ik op Bittrex 3 cryptos (BTC/ETH/ADA) maar ik weet nog niet zeker of ik het hierbij laat. Het is natuurlijk niet handig als je steeds van je wallet naar Bittrex blijft schuiven in verband met de fees...
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 november 2017 @ 19:50:30 #121
163650 Greys
pi_175367534
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 november 2017 19:35 schreef Blistering het volgende:

[..]

Top top.

Zit alleen een beetje met Bittrex en wallets. Nu heb ik op Bittrex 3 cryptos (BTC/ETH/ADA) maar ik weet nog niet zeker of ik het hierbij laat. Het is natuurlijk niet handig als je steeds van je wallet naar Bittrex blijft schuiven in verband met de fees...
Je kunt het beste wel een beetje een plan in je hoofd hebben. Bv als je een gedeelte van je BTC sowieso wel maanden wilt houden dan kan je dat het beste van de exchange af halen en naar een eigen wallet sturen.
Het gedeelte waar je mee wilt handelen (niet alleen de ene verkopen en de ander kopen maar bv ook verkopen op een top en terugkopen in een dip om zo meer van die ene alt te vergaren) gewoon op de exchange laten. Maar altijd in je achterhoofd houden dat wat er op de exchange staat ineens weg kan zijn als bv Bittrex om dondert. Dus dingen die je voor langere tijd veilig wilt stellen en niet aan wilt komen lekker in een eigen wallet zetten.

En als je twijfelt aan wat een goede wallet is voor andere dingen dan BTC kan je het beste even in de SC vragen, want daar weten ze meer. :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_175367641
Zijn er ook FOK!ers die gewoon 1k+ aan Bitcoin kopen via https://bitonic.nl / Bittrex en daar geen andere tokens/valuatie of munten voor kopen?

Maar Bitcoin gewoon als een aandeel zien en over een aantal jaar weer kijken? Ben benieuwd wat, gezien het rendement over langere termijn, interessant is en jullie dit doen....

Ik heb zelf niet de wens echt dagelijks te handelen (teveel tijd/werk) maar vind het wel leuk om voor 500 euro bitcoins te volgen. Tot nu toe stijgt het gewoon aanzienlijk.

Wat is jullie mening/visie?
Love is in the air!
pi_175367675
quote:
15s.gif Op dinsdag 28 november 2017 19:35 schreef Blistering het volgende:

[..]

Top top.

Zit alleen een beetje met Bittrex en wallets. Nu heb ik op Bittrex 3 cryptos (BTC/ETH/ADA) maar ik weet nog niet zeker of ik het hierbij laat. Het is natuurlijk niet handig als je steeds van je wallet naar Bittrex blijft schuiven in verband met de fees...
Wat is de reden dat je voor 3 cryptos hebt gekozen?
Heb je die 1k verdeelt gelijkmatig over de crypto?

Ben benieuwd naar je visie op termijn - zie je het als belegging of andere manier?

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 19:50 schreef Greys het volgende:
Het gedeelte waar je mee wilt handelen (niet alleen de ene verkopen en de ander kopen maar bv ook verkopen op een top en terugkopen in een dip om zo meer van die ene alt te vergaren) gewoon op de exchange laten. Maar altijd in je achterhoofd houden dat wat er op de exchange staat ineens weg kan zijn als bv Bittrex om dondert. Dus dingen die je voor langere tijd veilig wilt stellen en niet aan wilt komen lekker in een eigen wallet zetten.

Wat is het verschil tussen een Wallet en Bittrex? Ik heb ook geen idee om te handelen , wel BTC op Bittrex. Kan ik ze dan beter verplaatsne?
Love is in the air!
  dinsdag 28 november 2017 @ 20:12:53 #124
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_175368077
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 19:55 schreef Landgeld het volgende:
Ik heb zelf niet de wens echt dagelijks te handelen (teveel tijd/werk) maar vind het wel leuk om voor 500 euro bitcoins te volgen. Tot nu toe stijgt het gewoon aanzienlijk.

Wat is jullie mening/visie?
Maak het jezelf makkelijk neem een beleggers-account bij DEGIRO en koop bitcoin trackers (zoek op SE0007525332) . Deze tracker volgt de Bitcoin en je kan hem aan en verkopen alsof het een aandeel is. Voordeel je kan er altijd vanaf (of bijkopen) en zit niet te klooien met een wallet. De Bitcoins staan netjes opgeslagen bij de Saxobank.

meer info: https://xbtprovider.com/

Kortom, bitcoins voor de digibeet.
Tot nooit .......
pi_175368170
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 19:57 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Wat is de reden dat je voor 3 cryptos hebt gekozen?
Heb je die 1k verdeelt gelijkmatig over de crypto?

Ben benieuwd naar je visie op termijn - zie je het als belegging of andere manier?

[..]

Wat is het verschil tussen een Wallet en Bittrex? Ik heb ook geen idee om te handelen , wel BTC op Bittrex. Kan ik ze dan beter verplaatsne?
Wil een portfolio opbouwen en enigszins diversifyen. BTC is leuk maar Ethereum spreekt mij voor de toekomst meer aan.

Daarbij wilde ik een percentage in andere altcoins stoppen die perspectief bieden op basis van de websites / subreddits / video's en het team wat erachter staat.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 november 2017 @ 20:17:03 #126
163650 Greys
pi_175368180
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 19:57 schreef Landgeld het volgende:
Wat is het verschil tussen een Wallet en Bittrex? Ik heb ook geen idee om te handelen , wel BTC op Bittrex. Kan ik ze dan beter verplaatsne?
Verschil is dat je op Bittrex geen private key hebt van je Bittrexwallet daar. In een eigen wallet wel. Stel dat Bittrex als exchange omdondert heb je niks meer. Stel dat je eigen computer met daarop je eigen wallet (bv Electrum) in de fik vliegt kan je op een andere computer die wallet weer recoveren met je private key of speed (DIE JE DUS WEL MOET NOTEREN EN VEILIG BEWAREN ALS JE EEN EIGEN WALLET AANMAAKT). En dan heb je al je BTC nog. Nogal een verschil.

Even uit nieuwsgierigheid: als je nooit wilt handelen waarom heb je je BTC dan naar een exchange gestuurd?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_175368195
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 15:13 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]

Ledger zit in Parijs. Ik weet niet zeker of ze vanuit Europa worden verstuurd, maar ik had ze in ieder geval binnen 3 werkdagen in huis.
Bedankt, dan ga ik het eerst bij Ledger zelf proberen.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_175368736
Ik snap niks van het claimen van coins na een fork dus hier een aantal noobvragen:

- Hoe moet dit?
- Op welke datum moet je in het bezit zijn geweest van BTC om BCH en BTG te kunnen claimen? En ik las ook iets over bitcoin diamond?
- Is er een bepaalde manier van wallet (hardware, software, etc.) waarin je BTC moesten staan op dat moment?

Het kan zijn dat ik de uitleg ergens op het forum over het hoofd heb gezien, excuus daarvoor.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 november 2017 @ 20:45:41 #129
163650 Greys
pi_175368869
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 20:41 schreef Fred09 het volgende:
Ik snap niks van het claimen van coins na een fork dus hier een aantal noobvragen:

- Hoe moet dit?
- Op welke datum moet je in het bezit zijn geweest van BTC om BCH en BTG te kunnen claimen? En ik las ook iets over bitcoin diamond?
- Is er een bepaalde manier van wallet (hardware, software, etc.) waarin je BTC moesten staan op dat moment?

Het kan zijn dat ik de uitleg ergens op het forum over het hoofd heb gezien, excuus daarvoor.
Hoe het moet staat in dit topic vanaf post nr 95. :)

En het gaat erom of je op het moment van die betreffende fork BTC in een wallet had staan waarvan je zelf de private key hebt of kunt krijgen. Welke wallet gebruik je? Voor BCH was dat moment ergens in augustus geloof ik en BTG op 25 oktober geloof ik. Zal zo wel even de exacte data zoeken. Ook als je een dag na de fork die BTC niet meer in je wallet had kan je het alsnog claimen als het er op het moment van de fork maar in stond.

Edit: 1 augustus BCH en 25 oktober BTG geloof ik.

Voor Diamond is bij mijn weten nog geen manier om te claimen op dit moment als je BTC in een eigen wallet stond.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_175369150
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 20:45 schreef Greys het volgende:

[..]

Hoe het moet staat in dit topic vanaf post nr 95. :)

En het gaat erom of je op het moment van die betreffende fork BTC in een wallet had staan waarvan je zelf de private key hebt of kunt krijgen. Welke wallet gebruik je? Voor BCH was dat moment ergens in augustus geloof ik en BTG op 25 oktober geloof ik. Zal zo wel even de exacte data zoeken. Ook als je een dag na de fork die BTC niet meer in je wallet had kan je het alsnog claimen als het er op het moment van de fork maar in stond.

Edit: 1 augustus BCH en 25 oktober BTG geloof ik.

Voor Diamond is bij mijn weten nog geen manier om te claimen op dit moment als je BTC in een eigen wallet stond.
Bedankt! Dan is het voor mij nog niet relevant aangezien ik pas in november m'n eerste bitcoins kocht. Ik heb nu alles nog online opgeslagen (niet slim, dat weet ik), maar ben op zoek naar een wallet voor Bitcoin, Ethereum en Ripple. Kan je me iets aanraden?
pi_175369555
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 20:55 schreef Fred09 het volgende:

[..]

Ik heb nu alles nog online opgeslagen (niet slim, dat weet ik), maar ben op zoek naar een wallet voor Bitcoin, Ethereum en Ripple. Kan je me iets aanraden?
Ledger Nano S
pi_175369826
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 21:09 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]

Ledger Nano S
Welke coins kun je daar allemaal op opslaan?
pi_175369872
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 21:18 schreef Fred09 het volgende:

[..]

Welke coins kun je daar allemaal op opslaan?
https://cryptomaan.nl/products/ledger-nano-s
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_175370029
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 21:18 schreef Fred09 het volgende:

[..]

Welke coins kun je daar allemaal op opslaan?
Overzicht van alle ondersteunde coins:

https://ledger.zendesk.co(...)the-Ledger-products-

https://www.ledgerwallet.com/products/ledger-nano-s
pi_175372888
Maar is een paper wallet niet veiliger/goedkoper?
pi_175375460
Mijn Ledger is gisteren verzonden en als ik het dus mag geloven kan ik het morgen of overmorgen verwachten. :D

Ook is het mij gelukt om met mijn private keys van Bitcoin Core mijn Cash en Gold te claimen via Coinomi. Dit ging verrassend makkelijk eigenlijk, ondanks dat ik een emulator moest gebruiken omdat Coinomi dus alleen op een Android werkt en deze boy een Apple fanboy is. :')
pi_175380656
Ik heb dit hele forum door gelezen, en ben ook online veel informatie aan het inwinnen. Ik ben namelijk pas geleden begonnen met het kopen van bitcoins, deze toen verhandeld op poloniex, en daar eigenlijk bijna de held van mijn inleg, heel weinig omdat ik het eerst wilde proberen, kwijt geraakt. Op advies eth gekocht. Laten staan. En deze steeg weer. Toen heb ik wat bij gekocht van deze eth.

Maar wat is nu het beste? Laten staan op poloniex? Daar heb ik nu alles in eth zitten.
pi_175382162
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 12:54 schreef Phone8 het volgende:
Ik heb dit hele forum door gelezen, en ben ook online veel informatie aan het inwinnen. Ik ben namelijk pas geleden begonnen met het kopen van bitcoins, deze toen verhandeld op poloniex, en daar eigenlijk bijna de held van mijn inleg, heel weinig omdat ik het eerst wilde proberen, kwijt geraakt. Op advies eth gekocht. Laten staan. En deze steeg weer. Toen heb ik wat bij gekocht van deze eth.

Maar wat is nu het beste? Laten staan op poloniex? Daar heb ik nu alles in eth zitten.
Mocht je die ETH lekker willen laten staan, dan kan je beter een wallet downloaden. Voor ETH is dat Myst als ik het goed heb.
Kijk op ethereum.org en download de wallet, welke dan ook weer even moet synchroniseren voordat je je ETH er naartoe stuurt.
pi_175382389
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 14:12 schreef DrSnuggle het volgende:

[..]

Mocht je die ETH lekker willen laten staan, dan kan je beter een wallet downloaden. Voor ETH is dat Myst als ik het goed heb.
Kijk op ethereum.org en download de wallet, welke dan ook weer even moet synchroniseren voordat je je ETH er naartoe stuurt.
Moet zeker op PC? Heb alles via telefoon. Ga zo die wallet wel ff downloaden.
pi_175382468
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 14:27 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Moet zeker op PC? Heb alles via telefoon. Ga zo die wallet wel ff downloaden.
Moet inderdaad op de PC/laptop, en ik zou het je aanraden om het te doen en (een grote deel) van je telefoon af te halen.
Ik weet niet of je ook wel eens op openbare netwerken zit met je telefoon? Ikzelf heb niks op mijn telefoon omdat ik er echt bang voor ben dat een buitenstaander mijn gegevens kan inlezen.
  woensdag 29 november 2017 @ 15:20:21 #141
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_175383522
Zojuist een eerste stapje gezet met een inleg van EUR 200 in BTC (100), LTC (50) en ETH (50) via Coinbase. Nu eens goed inlezen en kijken hoe we dit gaan laten groeien :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_175384008
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 14:32 schreef DrSnuggle het volgende:

[..]

Moet inderdaad op de PC/laptop, en ik zou het je aanraden om het te doen en (een grote deel) van je telefoon af te halen.
Ik weet niet of je ook wel eens op openbare netwerken zit met je telefoon? Ikzelf heb niks op mijn telefoon omdat ik er echt bang voor ben dat een buitenstaander mijn gegevens kan inlezen.
Nee gebruik het alleen op bekende WiFi netwerken.. heb er geen vermogen op staan.. maar snap niet hoe dat werkt met een wallet. Dan staat het toch nergens wat je eth waard is in dollars ?
pi_175384492
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:20 schreef sanger het volgende:
Zojuist een eerste stapje gezet met een inleg van EUR 200 in BTC (100), LTC (50) en ETH (50) via Coinbase. Nu eens goed inlezen en kijken hoe we dit gaan laten groeien :)
Meteen maar FOMO opzoeken dan. :D
pi_175384590
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:42 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Nee gebruik het alleen op bekende WiFi netwerken.. heb er geen vermogen op staan.. maar snap niet hoe dat werkt met een wallet. Dan staat het toch nergens wat je eth waard is in dollars ?
Ik heb het mijzelf moeten aanleren, en het is voor een leek ook echt niet makkelijk.
Een wallet staat op je computer dus wil iemand je ETH jatten, dan moeten ze jouw laptop/pc jatten en dan nog precies jouw wachtwoorden weten.

Belangrijkste, wat ook bovenaan deze pagina staat geschreven door Greys, schrijf je private keys op papier en berg ze goed op! Die private keys zorgen ervoor dat je op een andere computer jouw munten terug kan halen mocht je eigen PC/laptop kapot knallen.
pi_175393324
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:20 schreef sanger het volgende:
Zojuist een eerste stapje gezet met een inleg van EUR 200 in BTC (100), LTC (50) en ETH (50) via Coinbase. Nu eens goed inlezen en kijken hoe we dit gaan laten groeien :)
Goede eerste stap! Maak voortaan wel gebruik van GDAX (is ook van Coinbase). Dan betaal je minder fees.
  Moderator donderdag 30 november 2017 @ 01:59:55 #146
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_175396070
ik heb een stomme vraag, maar jullie kunnen er vast wat mee :)

Stel ik koop op litebit een zooi coins.. en ik wil ze verkopen, kan dat dan alleen aan litebit? Zo ja, als hun besluiten na een crash om niets meer te kopen, dan zit ik er mee vast toch?
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_175397961
Zo ik ga mij ook maar eens verdiepen in de wereld van de cryptocurrencies :)
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 30 november 2017 @ 09:34:35 #148
163650 Greys
pi_175398004
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 01:59 schreef Jimbo het volgende:
ik heb een stomme vraag, maar jullie kunnen er vast wat mee :)

Stel ik koop op litebit een zooi coins.. en ik wil ze verkopen, kan dat dan alleen aan litebit? Zo ja, als hun besluiten na een crash om niets meer te kopen, dan zit ik er mee vast toch?
Welke coins? Als je (even als voorbeeld) Bittrex gebruikt als exchange om verschillende coins te kopen kan je ze daar ook gewoon weer verkopen. En sommige coins kan je op meerdere exchanges verkopen, ligt er net aan welke exchanges die coin in hun markets hebben.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator donderdag 30 november 2017 @ 10:06:12 #149
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_175398446
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 09:34 schreef Greys het volgende:

[..]

Welke coins? Als je (even als voorbeeld) Bittrex gebruikt als exchange om verschillende coins te kopen kan je ze daar ook gewoon weer verkopen. En sommige coins kan je op meerdere exchanges verkopen, ligt er net aan welke exchanges die coin in hun markets hebben.
oh daar zit ook nog verschil tussen ;(

Maar zeg bitcoins, als ik ze daar koop, staat bij verkopen dat de bitcoin exchange van hun dicht is. Kan ik die coins dan wel ergens anders slijten, of moet dat écht daar.
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 30 november 2017 @ 10:16:58 #150
163650 Greys
pi_175398614
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 10:06 schreef Jimbo het volgende:

[..]

oh daar zit ook nog verschil tussen ;(

Maar zeg bitcoins, als ik ze daar koop, staat bij verkopen dat de bitcoin exchange van hun dicht is. Kan ik die coins dan wel ergens anders slijten, of moet dat écht daar.
Slijten voor euro's kan bv ook op Bl3p of Bitonic. Slijten voor alts kan op zo ongeveer elke exchange. Mits je ze gewoon in eigen beheer dus in een eigen wallet hebt, want dan kan je ze daar vandaan weer sturen naar waar je maar wilt. Als je je btc op een exchange hebt staan moet je maar afwachten of je op dat moment kunt withdrawen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_175399478
Ik zou graag wat BTC willen kopen. Wat is het goedkoopst? Ik heb op dit moment mijn coins op HitBTC staan. Ripple, heb ik op dit moment. Is changelly het goedkoopst voor mij dan?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 30 november 2017 @ 11:24:22 #152
163650 Greys
pi_175399687
Gewoon even zelf de koersen overal vergelijken.
Kijk even bij Bl3p, Bitonic. Of wil je niet met euro's BTC kopen, omdat je je Ripple en coins en HitBTC noemt? Ik snap niet zo goed wat je wilt en bedoelt?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_175399823
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:24 schreef Greys het volgende:
Gewoon even zelf de koersen overal vergelijken.
Kijk even bij Bl3p, Bitonic. Of wil je niet met euro's BTC kopen, omdat je je Ripple en coins en HitBTC noemt? Ik snap niet zo goed wat je wilt en bedoelt?
Sorry. Ik zal het beter verwoorden. Ik heb op dit moment Ripples op HitBTC. Ik wil daar nog graag BTC aan toevoegen. Dus ik moet een site vinden waar ik BTC kan kopen met Euro's en die door kan sturen naar bijv. HitBTC.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 30 november 2017 @ 11:37:29 #154
163650 Greys
pi_175399953
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:31 schreef Sacioli het volgende:

[..]

Sorry. Ik zal het beter verwoorden. Ik heb op dit moment Ripples op HitBTC. Ik wil daar nog graag BTC aan toevoegen. Dus ik moet een site vinden waar ik BTC kan kopen met Euro's en die door kan sturen naar bijv. HitBTC.
Ik zeg heel eerlijk dat ik helemaal NIKS weet van HitBTC als exchange, dat ten eerste :P Misschien kan iemand anders hier zeggen of dat uberhaupt een betrouwbare/goede exchange is, waarom heb jij ervoor gekozen (even uit nieuwsgierigheid) als je Ripple bv ook op Bittrex kunt kopen? Ik zeg niet dat het fout is he, ik weet er alleen niks van.

En het makkelijkst is idd een site vinden waar je BTC kunt kopen met euro's als je dat er extra bij wilt kopen. Bl3p (is van Bitonic.nl) is vaak goedkoper dan Bitonic.nl zelf. Dus je kunt in de OP lezen hoe je bij Bitonic BTC kunt kopen met euro's maar je kunt ook even Bl3p checken zelf.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_175400135
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:37 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik zeg heel eerlijk dat ik helemaal NIKS weet van HitBTC als exchange, dat ten eerste :P Misschien kan iemand anders hier zeggen of dat uberhaupt een betrouwbare/goede exchange is, waarom heb jij ervoor gekozen (even uit nieuwsgierigheid) als je Ripple bv ook op Bittrex kunt kopen? Ik zeg niet dat het fout is he, ik weet er alleen niks van.

En het makkelijkst is idd een site vinden waar je BTC kunt kopen met euro's als je dat er extra bij wilt kopen. Bl3p (is van Bitonic.nl) is vaak goedkoper dan Bitonic.nl zelf. Dus je kunt in de OP lezen hoe je bij Bitonic BTC kunt kopen met euro's maar je kunt ook even Bl3p checken zelf.
Ten eerste bedankt je dat ook in meer ervaren topic even vraagt of iemand kan helpen. Eigenlijk ben ik voor HitBTC gegaan omdat iemand die ik goed ken mij daarop geholpen heeft haha. Om te starten leek me dat even het handigst dat iemand naast me beetje kon uitleggen hoe en wat. Jammer genoeg startte ik dan net in het dipje, maar vanuit me eigen redenatie lijkt het me een goed idee om nu in BTC te stappen, want de prijs is nu (relatief) laag. Ik zal is even kijken naar je tips!
pi_175400241
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:31 schreef Sacioli het volgende:

[..]

Sorry. Ik zal het beter verwoorden. Ik heb op dit moment Ripples op HitBTC. Ik wil daar nog graag BTC aan toevoegen. Dus ik moet een site vinden waar ik BTC kan kopen met Euro's en die door kan sturen naar bijv. HitBTC.
Met euro's is het het makkelijkst op Bitonic. Kun je met iDeal betalen en stuur je ze zo door naar de wallet van HitBit als je dat wil. Ook kun je met SEPA via Kraken BTC kopen, dat duurt wat langer, is wat moeilijker, maar betaal je minder voor je BTC.

De meeste werken hier echter met Binance, Bittrex of Bitfinex. Dus je kunt overwegen om je coins daarheen te sturen. Maar het beste is om ze in eigen beheer te houden!
Uitvinder van de biersmiley.
pi_175400266
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:52 schreef dimmak het volgende:

[..]

Met euro's is het het makkelijkst op Bitonic. Kun je met iDeal betalen en stuur je ze zo door naar de wallet van HitBit als je dat wil. Ook kun je met SEPA via Kraken BTC kopen, dat duurt wat langer, is wat moeilijker, maar betaal je minder voor je BTC.
Op Changelly kan je ook met creditcard, is dat dan niet goedkoper? Ik ben begonnen op Kraken, maar die website is zo ruk... non-stop errors. Hebben jullie daar geen last van?
pi_175400307
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:53 schreef Sacioli het volgende:

[..]

Op Changelly kan je ook met creditcard, is dat dan niet goedkoper? Ik ben begonnen op Kraken, maar die website is zo ruk... non-stop errors. Hebben jullie daar geen last van?
Bitonic: 100 euro = 0,01161104
Changelly: 100 euro = 0,01118867

Even snel berekend.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_175400480
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:55 schreef dimmak het volgende:

[..]

Bitonic: 100 euro = 0,01161104
Changelly: 100 euro = 0,01118867

Even snel berekend.
Hmm, bedankt. Daar zit wel wat verschil in.
pi_175406014
Hoi, hier nog een N00B :')

Kan ik niet beter een cryptocurrency via een handelsplatform kopen dan via iets als bitonic? Voor een betere deal.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 30 november 2017 @ 16:11:36 #161
163650 Greys
pi_175406044
quote:
5s.gif Op donderdag 30 november 2017 16:10 schreef Truus78 het volgende:
Hoi, hier nog een N00B :')

Kan ik niet beter een cryptocurrency via een handelsplatform kopen dan via iets als bitonic? Voor een betere deal.
Zie de paar posts vlak boven je :P Ja dat kan. Met voor- en nadelen zoals daar genoemd.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_175406061
quote:
5s.gif Op donderdag 30 november 2017 16:10 schreef Truus78 het volgende:
Hoi, hier nog een N00B :')

Kan ik niet beter een cryptocurrency via een handelsplatform kopen dan via iets als bitonic? Voor een betere deal.
Klopt! Bij Bitonic betaal je een dikke fee.
pi_175406168
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 16:11 schreef Greys het volgende:

[..]

Zie de paar posts vlak boven je :P Ja dat kan. Met voor- en nadelen zoals daar genoemd.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 16:12 schreef BadVlad het volgende:

[..]

Klopt! Bij Bitonic betaal je een dikke fee.
Ah, ik lees het. Ik heb een account op Coinigy. Vind dat overzichtelijk en begrijpelijk, maar Bitonic lijkt mij veel eenvoudiger :P
pi_175406195
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 16:17 schreef Truus78 het volgende:

[..]

[..]

Ah, ik lees het. Ik heb een account op Coinigy. Vind dat overzichtelijk en begrijpelijk, maar Bitonic lijkt mij veel eenvoudiger :P
Dat is het ook. En daar betaal je dus ook voor.

Je kunt ook een kijken naar Bl3P (is ook van Bitonic). Dat scheelt al heel veel qua fee.
pi_175406342
Jammer genoeg is Bl3P gesloten voor aanmeldingen :( En bij de exchanges duurt het vaak een tijdje voordat je met fiat mag kopen. Aangezien je jezelf eerst moet laten verifiëren.
pi_175406360
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 16:18 schreef BadVlad het volgende:

[..]

Dat is het ook. En daar betaal je dus ook voor.

Je kunt ook een kijken naar Bl3P (is ook van Bitonic). Dat scheelt al heel veel qua fee.
Hm, oké. En als ik het goed begrijp (in Jip en Janneke taal :') ) Dan kun je geld storten op op een exchange account (bijv. Kraken), dat kun je naar je handels account (op bijv. Coinigy) storten (?) en dan op dat handelsplatform een cryptocurrency kopen. Dat weer uit laten storten naar je wallet.

Dat is een beetje wat ik wil doen. Ik ben niet van plan er in te gaan handelen. Gewoon eens zien waar het heen gaat in de toekomst. De boot niet missen zeg maar :+
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 30 november 2017 @ 16:24:33 #167
163650 Greys
pi_175406366
Bl3p gesloten voor aanmeldingen? :o
Oh dat is nieuw voor me.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_175406694
Mooi, hopelijk word ik nu sneller verified bij die toko.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_175406819
Maar klopt het wat ik zeg?/ Wil doen?
pi_175406930
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 16:24 schreef Truus78 het volgende:

[..]

Hm, oké. En als ik het goed begrijp (in Jip en Janneke taal :') ) Dan kun je geld storten op op een exchange account (bijv. Kraken), dat kun je naar je handels account (op bijv. Coinigy) storten (?) en dan op dat handelsplatform een cryptocurrency kopen. Dat weer uit laten storten naar je wallet.

Dat is een beetje wat ik wil doen. Ik ben niet van plan er in te gaan handelen. Gewoon eens zien waar het heen gaat in de toekomst. De boot niet missen zeg maar :+
Je kunt inderdaad euro's sturen naar Kraken (laatste tijd wel heel erg langzaam en soms helemaal down) via een bankoverschrijving en deze bijvoorbeeld omzetten in Bitcoin. Deze Bitcoin kun je vervolgens doorsturen naar een exchange zoals Bittrex en hiermee handelen.

Het is wel aan te raden om niets voor een langere tijd op een exchange te laten staan maar in een wallet die je zelf beheerd.
pi_175406954
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 16:49 schreef BadVlad het volgende:

[..]

Je kunt inderdaad euro's sturen naar Kraken (laatste tijd wel heel erg langzaam en soms helemaal down) via een bankoverschrijving en deze bijvoorbeeld omzetten in Bitcoin. Deze Bitcoin kun je vervolgens doorsturen naar een exchange zoals Bittrex en hiermee handelen.
Oh, wbt Kraken kijk ik dus wel even verder. Maar bedankt :)
pi_175406983
quote:
14s.gif Op donderdag 30 november 2017 16:50 schreef Truus78 het volgende:

[..]

Oh, wbt Kraken kijk ik dus wel even verder. Maar bedankt :)
Ik gebruik zelf naast Kraken GDAX (is van Coinbase) en Bitstamp.

Bij GDAX betaal je als maker van een order geen fees. :)
  vrijdag 1 december 2017 @ 13:20:38 #174
262832 sniel123
Ja echt wel!
pi_175423736
Wil inmiddels toch wat van m'n inleg er weer uit halen. Hoe zet ik m'n bitcoin die nu op bittrex staan makkelijk om naar euro's? :)
pi_175423751
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 13:20 schreef sniel123 het volgende:
Wil inmiddels toch wat van m'n inleg er weer uit halen. Hoe zet ik m'n bitcoin die nu op bittrex staan makkelijk om naar euro's? :)
www.bitonic.nl en dan idealiter BL3P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2017 13:22:03 ]
pi_175423795
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 13:20 schreef sniel123 het volgende:
Wil inmiddels toch wat van m'n inleg er weer uit halen. Hoe zet ik m'n bitcoin die nu op bittrex staan makkelijk om naar euro's? :)
Makkelijkste + veiligste route.

Vanaf Bittrex naar een eigen wallet op je PC (Electrum bijvoorbeeld) en dan verkopen via Bitonic.nl

Bitonic geeft je niet de beste prijs maar is wel betrouwbaar.
  vrijdag 1 december 2017 @ 13:44:00 #177
235465 maffemaniak
'My home is in my head!&#
pi_175424272
https://www.scribd.com/do(...)ginners-by-theWalrus

Misschien een mooi documentje voor hier?
(Topic niet teruggelezen, weet niet of het een repo is)
pi_175442861
Wat zijn waves?
pi_175443044
Hallo

Ik wil graag beginnen met het kopen van coins.

Wil graag monero kopen en waves.

Heb nu via litebit.eu 5 waves gekocht en als het goed is worden deze verstuurd naar mn waves app op mn telefoon.

Vind het allemaal een beetje omslachtig, en litebit pakt ongeveer 10% er tussen uit.

Zijn er makkelijkere manieren om coins te kopen? Die tevens minder kosten...?
pi_175443290
hoelang duurt het trouwens voordat ik mn waves in mn wallet zie? :')

is al een uur geleden dat ik ze gekocht had...
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 2 december 2017 @ 09:56:44 #181
163650 Greys
pi_175443824
Je bent net begonnen en vindt het nu allemaal al omslachtig? Dat schiet lekker op :P

Een transactie kan wel even duren ja maar ik heb geen idee of je het goed gedaan hebt. Staat er op de exchange een pending withdrawal?
En even uit nieuwsgierigheid, hoezo Litebit?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 2 december 2017 @ 09:57:20 #182
163650 Greys
pi_175443835
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_175444385
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 09:56 schreef Greys het volgende:
Je bent net begonnen en vindt het nu allemaal al omslachtig? Dat schiet lekker op :P

Een transactie kan wel even duren ja maar ik heb geen idee of je het goed gedaan hebt. Staat er op de exchange een pending withdrawal?
En even uit nieuwsgierigheid, hoezo Litebit?
Op mijn litebit account zie ik niks.

Heb de code van mn wallet op de waves app bij de transactie wel geplakt, dus dat moet goed zijn.

Bij betaling ging er iets mis want moest eerst 1 cent over maken, dit moest ik nadat ik het geld voor de 5 waves had overgemaakt via ideal. Zie nergens openstaande stortingen of opnames staan in mn litebit account. En op mijn waves app is er niets bij gekomen...
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 2 december 2017 @ 10:32:04 #184
163650 Greys
pi_175444586
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 10:23 schreef Taxi3 het volgende:

[..]

Op mijn litebit account zie ik niks.

Heb de code van mn wallet op de waves app bij de transactie wel geplakt, dus dat moet goed zijn.

Bij betaling ging er iets mis want moest eerst 1 cent over maken, dit moest ik nadat ik het geld voor de 5 waves had overgemaakt via ideal. Zie nergens openstaande stortingen of opnames staan in mn litebit account. En op mijn waves app is er niets bij gekomen...
En op Litebit staan ook nergens je waves nog? Hebben die er wel ooit gestaan voordat je ze naar je eigen wallet doorstuurde, heb je ze wel echt gekocht zeg maar? De volgorde klinkt wat vreemd, eerst kopen en dan pas verificatie van je bankrekening.

Ik weet niks van Litebit verder, sorry. Ik doe alles via Bittrex.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_175447058
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 10:32 schreef Greys het volgende:

[..]

En op Litebit staan ook nergens je waves nog? Hebben die er wel ooit gestaan voordat je ze naar je eigen wallet doorstuurde, heb je ze wel echt gekocht zeg maar? De volgorde klinkt wat vreemd, eerst kopen en dan pas verificatie van je bankrekening.

Ik weet niks van Litebit verder, sorry. Ik doe alles via Bittrex.
ik heb in ieder geval betaald...

zie nu wel op litebit staan dat de transactie op wachten staat.

Dat kan zijn als er een verkeerd ontvangstadres is gehanteerd. maar volgens mij heb ik wel de juiste opgegeven.
  zaterdag 2 december 2017 @ 13:18:46 #186
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_175447914
Ik heb 6 verschillende alt coins op Bittrex en vooralsnog alleen winst op mijn inleg. Maar durf niks te traden. 😭😂 Van de week toch maar proberen... Heldere uitleg hier, dank!
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
pi_175461954
Kan iemand mij vertellen waarom het verschil tussen in- en verkoop zo ontzettend groot is bij Litebit?
ETH kosten nu ¤ 404,- en brengen bij verkoop slechts ¤ 367,50 op.
Dit is bijna 40 euro verschil :?
pi_175462021
quote:
5s.gif Op zondag 3 december 2017 00:07 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom het verschil tussen in- en verkoop zo ontzettend groot is bij Litebit?
ETH kosten nu ¤ 404,- en brengen bij verkoop slechts ¤ 367,50 op.
Dit is bijna 40 euro verschil :?
Omdat je een dikke fee betaald aan Litebit. Lekker makkelijk maar kost je wel meer geld.

Op GDAX bijvoorbeeld kost ETH nu 398.46.
pi_175462298
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 00:11 schreef BadVlad het volgende:

[..]

Omdat je een dikke fee betaald aan Litebit. Lekker makkelijk maar kost je wel meer geld.

Op GDAX bijvoorbeeld kost ETH nu 398.46.
Bedankt!
Heb even gekeken bij GDAX en zie dat het verschil tussen aan- en verkoop daar inderdaad veel kleiner is (4 euro). Niet normaal 10x zoveel :o
pi_175462338
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 00:26 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:

[..]

Bedankt!
Heb even gekeken bij GDAX en zie dat het verschil tussen aan- en verkoop daar inderdaad veel kleiner is (4 euro). Niet normaal 10x zoveel :o
Het kan veel schelen ja!

Als maker van een order betaal trouwens zelfs geen fee op GDAX.
pi_175462421
Alleen je ID kaart doorsturen vind ik niet zo prettig.
Weet iemand toevallig of ze het accepteren als je het ID weghaalt en er een watermerk doorheen zet?
  zondag 3 december 2017 @ 08:42:47 #192
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_175464468
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 00:35 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Alleen je ID kaart doorsturen vind ik niet zo prettig.
Weet iemand toevallig of ze het accepteren als je het ID weghaalt en er een watermerk doorheen zet?
De meesten gebruiken software te herkennen of een id mogelijk bewerkt is. Zodra je dingen weg gaat blurren/strepen/watermerken zul je niet door die automatische controle heen komen. Je kunt het proberen. Je merkt het meestal al binnen een paar minuten ;)
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
pi_175464735
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 08:42 schreef MadMarine het volgende:

[..]

De meesten gebruiken software te herkennen of een id mogelijk bewerkt is. Zodra je dingen weg gaat blurren/strepen/watermerken zul je niet door die automatische controle heen komen. Je kunt het proberen. Je merkt het meestal al binnen een paar minuten ;)
Hmmm. Zijn er ook alternatieven zonder ID? Bij Litebit was slechts een bankrekeningcheck nodig.
pi_175467976
Ik wil graag Bittrex gebruiken om altcoins te kopen, maar kom niet door de basic validation heen.
Bittrex geeft aan dat mijn informatie niet matcht met hun public record providers...
Een alternatief is enhanced verification, maar ik vind het niet fijn mijn paspoort te uploaden.

Hebben jullie hier ervaring mee, en misschien tips hoe je de basic data geverifieerd kunt krijgen?
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 3 december 2017 @ 13:04:25 #195
163650 Greys
pi_175468160
quote:
5s.gif Op zondag 3 december 2017 12:57 schreef Zetfil het volgende:
Ik wil graag Bittrex gebruiken om altcoins te kopen, maar kom niet door de basic validation heen.
Bittrex geeft aan dat mijn informatie niet matcht met hun public record providers...
Een alternatief is enhanced verification, maar ik vind het niet fijn mijn paspoort te uploaden.

Hebben jullie hier ervaring mee, en misschien tips hoe je de basic data geverifieerd kunt krijgen?
Dan heb je waarschijnlijk je roepnaam ingevuld die afwijkt van de naam op je paspoort oid.

En dat van het paspoort is je goed recht, maar op zich is het niet zo vreemd dat ze enige info van je willen op een site waar zo veel geld in omgaat. Zij moeten zelf ook weer aan de regels voldoen als exchange.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_175468479
quote:
5s.gif Op zondag 3 december 2017 12:57 schreef Zetfil het volgende:
Ik wil graag Bittrex gebruiken om altcoins te kopen, maar kom niet door de basic validation heen.
Bittrex geeft aan dat mijn informatie niet matcht met hun public record providers...
Een alternatief is enhanced verification, maar ik vind het niet fijn mijn paspoort te uploaden.

Hebben jullie hier ervaring mee, en misschien tips hoe je de basic data geverifieerd kunt krijgen?
Basic verificatie is alleen beschikbaar voor inwoners van de VS. Wij als Nederlanders staan niet in die “public records” dus Enhanced Verification is dan de enige manier.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 3 december 2017 @ 13:22:19 #197
163650 Greys
pi_175468574
Oh ja dat was het. :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_175468823
Oke, thanks voor de toelichting!
Fingers crossed voor de privacy :)
pi_175475217
moet je via bittrex eerst bitcoins kopen voordat je kan handelen ofzo?
pi_175475356
wil graag monero kopen, welke wallet is handig? heb nu een monero app gedownload op mn telefoon. #noob
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 3 december 2017 @ 19:30:23 #201
163650 Greys
pi_175475465
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 19:17 schreef Taxi3 het volgende:
moet je via bittrex eerst bitcoins kopen voordat je kan handelen ofzo?
Zie de OP. Staat alles in.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 3 december 2017 @ 19:31:49 #202
352588 AlsJeAllesWeet
En je denkt niet na...
pi_175475508
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 19:17 schreef Taxi3 het volgende:
moet je via bittrex eerst bitcoins kopen voordat je kan handelen ofzo?
Bitcoin is de meeste gebruikelijke ja. Bijv ergens anders btc kopen (bitonic of exchange of whatever) en dan naar bittrex sturen. Bittrex handeld niet in fiat dus je zult er coins heen moeten sturen.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 3 december 2017 @ 19:32:50 #203
163650 Greys
pi_175475536
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 19:24 schreef Taxi3 het volgende:
wil graag monero kopen, welke wallet is handig? heb nu een monero app gedownload op mn telefoon. #noob
Staat die app die je hebt genoemd op de website van Monero of. Werd ie ergens aangeraden? Heb je daar naar gekeken/gezocht of heb je gewoon de eerste de beste app gedownload?

Altijd even goed opzoeken welke je moet hebben, je wilt geen verkeerde hebben en je geld kwijt raken.

Ik heb geen Monero dus ik weet niet welke wallet daar bij hoort anders had ik het je uiteraard gezegd maar er is hier vast binnenkort iemand die dat wel weet of je kijkt ff op de officiële site.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_175475789
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 19:32 schreef Greys het volgende:

[..]

Staat die app die je hebt genoemd op de website van Monero of. Werd ie ergens aangeraden? Heb je daar naar gekeken/gezocht of heb je gewoon de eerste de beste app gedownload?

Altijd even goed opzoeken welke je moet hebben, je wilt geen verkeerde hebben en je geld kwijt raken.

Ik heb geen Monero dus ik weet niet welke wallet daar bij hoort anders had ik het je uiteraard gezegd maar er is hier vast binnenkort iemand die dat wel weet of je kijkt ff op de officiële site.
heb nu de officiele monero wallet van hun website gehaald en gedownlooad op mn pc, ziet er veel veiliger uit inderdaad. Thx
pi_175475814
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 19:31 schreef AlsJeAllesWeet het volgende:

[..]

Bitcoin is de meeste gebruikelijke ja. Bijv ergens anders btc kopen (bitonic of exchange of whatever) en dan naar bittrex sturen. Bittrex handeld niet in fiat dus je zult er coins heen moeten sturen.
meh ik ga liever dan via litebit kopen, in euro's. vind ik makkelijker.
maar kost wel veel aan transactiekosten merk ik...
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 3 december 2017 @ 19:52:39 #206
163650 Greys
pi_175475960
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 19:45 schreef Taxi3 het volgende:

[..]

meh ik ga liever dan via litebit kopen, in euro's. vind ik makkelijker.
maar kost wel veel aan transactiekosten merk ik...
Bitonic en hun exchange Bl3p is ook gewoon in euro. Of bedoel je dat niet?

Heb je de OP wel gelezen? :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_175475984
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 19:52 schreef Greys het volgende:

[..]

Bitonic en hun exchange Bl3p is ook gewoon in euro. Of bedoel je dat niet?

Heb je de OP wel gelezen? :@
Kan daar geen waves of monero kopen volgens mij? of andere coins?

En deels maar heb geen zin om bitcoins te kopen om vervolgens nogmaals andere coins te kopen, heb geen interesse in bitcoins vandaar...
  zondag 3 december 2017 @ 19:58:45 #208
352588 AlsJeAllesWeet
En je denkt niet na...
pi_175476083
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 19:53 schreef Taxi3 het volgende:

[..]

Kan daar geen waves of monero kopen volgens mij? of andere coins?

En deels maar heb geen zin om bitcoins te kopen om vervolgens nogmaals andere coins te kopen, heb geen interesse in bitcoins vandaar...
Je kan die bitcoins daarna toch traden op bittrex voor wat jij wilt? Maar moet het zelf weten daar niet van. Bitonic is al duur maar litebit nog duurder
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 3 december 2017 @ 19:59:45 #209
163650 Greys
pi_175476095
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2017 19:53 schreef Taxi3 het volgende:

[..]

Kan daar geen waves of monero kopen volgens mij? of andere coins?

En deels maar heb geen zin om bitcoins te kopen om vervolgens nogmaals andere coins te kopen, heb geen interesse in bitcoins vandaar...
Oh zo bedoel je. Ik begreep niet wat je wilde, dacht dat je Bitcoin wilde kopen via euro en daarna daar alts mee wilde kopen.

Maar als je het anders wilt dan doe je het anders.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_175476191
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 19:58 schreef AlsJeAllesWeet het volgende:

[..]

Je kan die bitcoins daarna toch traden op bittrex voor wat jij wilt? Maar moet het zelf weten daar niet van. Bitonic is al duur maar litebit nog duurder
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2017 19:59 schreef Greys het volgende:

[..]

Oh zo bedoel je. Ik begreep niet wat je wilde, dacht dat je Bitcoin wilde kopen via euro en daarna daar alts mee wilde kopen.

Maar als je het anders wilt dan doe je het anders.
Zal eens kijken, hoeveel % pakt de weg via bl3p en bittrex ertussen uit?

Litebit pakt zo'n 8-10% merk ik.
pi_175476558
Iemand die weet waarom de Blockfolio app de ene keer een hogere koers hanteert en de andere keer een lagere t.o.v Bl3p. Ik heb de koers van BTC gekoppeld aan Bittrex (omdat mijn BTC eerst daar op stonden). Tot een paar dagen geleden kreeg ik in vergelijking met Bittrex meer geld terug op BL3P. Scheelt maar een paar tientjes, maar toch.
pi_175476572
IOTA holy shit _O-
pi_175489606
Als mijn wallet nog niet is gesynchroniseerd, kan ik er dan al munten naartoe sturen en staat dat er dan ook zichtbaar op? Of moet ik eerst wachten totdat de wallet is gesynchroniseerd om mijn munten erop te zien staan?
pi_175490144
Hallo!

Ik ben nieuw, sinds een klein weekje ook wat geinvesteerd op de crypto markt, vooral actief op bittrex nu (naast bitcoin een klein beetje ETH, wat Waves en net wat MCO in huis gehaald).

Wat het hele traden betreft is er 1 ding dat ik nog niet helemaal snap. Laat ik even mijn net gekochte MCO als voorbeeld pakken. Die koop je met bitcoin, maar je kunt toch nooit (of veel minder) winst maken als zowel de MCO als de bitcoin in waarde stijgen? Dan kan de MCO in waarde omhoog schieten, als de bitcoin gelijkwaardig mee stijgt kun je alsnog je MCO verkopen tegen hetzelfde aantal bitcoins als waarmee je hebt aangekocht. Als daarna de bitcoin omlaag gaat, is je hele trade zinloos geweest (los van fee's nog).

Klopt dit? Of mis ik nu een belangrijk punt in het trade verhaal?
pi_175490238
Ik wil het uitleggen maar ik ben niet zo goed in uitleggen en kan het alleen maar verwarrender maken... :')
pi_175490263
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 15:26 schreef DrSnuggle het volgende:
Ik wil het uitleggen maar ik ben niet zo goed in uitleggen en kan het alleen maar verwarrender maken... :')
Haha. Al lang blij dat ik blijkbaar niet iets logisch over het hoofd zie ;-)
pi_175490270
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 15:21 schreef WanyeKest het volgende:
Hallo!

Ik ben nieuw, sinds een klein weekje ook wat geinvesteerd op de crypto markt, vooral actief op bittrex nu (naast bitcoin een klein beetje ETH, wat Waves en net wat MCO in huis gehaald).

Wat het hele traden betreft is er 1 ding dat ik nog niet helemaal snap. Laat ik even mijn net gekochte MCO als voorbeeld pakken. Die koop je met bitcoin, maar je kunt toch nooit (of veel minder) winst maken als zowel de MCO als de bitcoin in waarde stijgen? Dan kan de MCO in waarde omhoog schieten, als de bitcoin gelijkwaardig mee stijgt kun je alsnog je MCO verkopen tegen hetzelfde aantal bitcoins als waarmee je hebt aangekocht. Als daarna de bitcoin omlaag gaat, is je hele trade zinloos geweest (los van fee's nog).

Klopt dit? Of mis ik nu een belangrijk punt in het trade verhaal?
Mooi toch als je voor 1BTC aan MCO hebt gekocht en BTC wordt 100.000 dollar waard en je kan uiteindelijk je MCO toch weer terug verkopen voor 1BTC, heb je toch 100.000 dollar ;)

Ik hoop dat dit het wat logischer maakt.. O-)
pi_175490299
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 15:29 schreef DrSnuggle het volgende:

[..]

Mooi toch als je voor 1BTC aan MCO hebt gekocht en BTC wordt 100.000 dollar waard en je kan uiteindelijk je MCO toch weer terug verkopen voor 1BTC, heb je toch 100.000 dollar ;)
Ja.. maar dan had ik het toch net zo goed in BTC kunnen laten zitten? Ipv tijdrovend gehannes met andere coins? ;)

En op deze manier is alles natuurlijk gebouwd op bitcoin. Als de bitcoin toch een keer inklapt, dondert de rest dan ook niet om? Is het dan niet verstandiger om bv naar een exchange te gaan waar je met euro kunt traden?
pi_175490338
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 15:31 schreef WanyeKest het volgende:

[..]

Ja.. maar dan had ik het toch net zo goed in BTC kunnen laten zitten? Ipv tijdrovend gehannes met andere coins? ;)

En op deze manier is alles natuurlijk gebouwd op bitcoin. Als de bitcoin toch een keer inklapt, dondert de rest dan ook niet om? Is het dan niet verstandiger om bv naar een exchange te gaan waar je met euro kunt traden?
Het is maar wat je denkt achter het project? Waar zie je meer kans in dat het (sneller) 10 keer over de kop kan gaan, MCO of BTC?
Daarom ben ik bezig met spreiding, verschillende munten die nog veel kans hebben om flink te stijgen tegenover de BTC.

En dat tweede. Er zijn behoorlijk veel munten die niet gebouwd zijn op BTC en volgens mij zelfs een beter systeem hebben dan BTC, dus er is een kans dat als BTC instort, dat de andere munten (altcoins) overeind blijven of zelfs stijgen.

Ik zie het nu wel een beetje als beleggen op de beurs. In de AEX heb je de zwaargewicht Shell zitten. Als Shell een slechte dag heeft, dan zakt de rest van de bedrijven op de AEX mee. Puur omdat Shell de rest mee omlaag trekt.
Dus het kan inderdaad wel zijn dat als zwaargewicht BTC zakt, dat de rest van de munten ook meezakken.
pi_175490395
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 15:33 schreef DrSnuggle het volgende:

[..]

Het is maar wat je denkt achter het project? Waar zie je meer kans in dat het (sneller) 10 keer over de kop kan gaan, MCO of BTC?
Daarom ben ik bezig met spreiding, verschillende munten die nog veel kans hebben om flink te stijgen tegenover de BTC.
Ja.. true.. als een munt de BTC hard inhaalt zit je idd wel goed, dat is waar. Maar het is dus altijd slim om proberen te verkopen op een dip van BTC? Omdat iemand meer BTC nodig heeft om jou (hopelijk in waarde overeind blijvende) munt te kopen?
quote:
En dat tweede. Er zijn behoorlijk veel munten die niet gebouwd zijn op BTC en volgens mij zelfs een beter systeem hebben dan BTC, dus er is een kans dat als BTC instort, dat de andere munten (altcoins) overeind blijven of zelfs stijgen.
Ja, klopt.. Ik bedoel ook niet munten die letterlijk op BTC gebaseerd zijn, maar op Bittrex bijvoorbeeld wordt de waarde van al je munten uitgedrukt in BTC, dus in die zin is dat de basis van het traden bij Bittrex..
pi_175490497
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 15:37 schreef WanyeKest het volgende:

[..]

Ja.. true.. als een munt de BTC hard inhaalt zit je idd wel goed, dat is waar. Maar het is dus altijd slim om proberen te verkopen op een dip van BTC? Omdat iemand meer BTC nodig heeft om jou (hopelijk in waarde overeind blijvende) munt te kopen?

[..]

Ja, klopt.. Ik bedoel ook niet munten die letterlijk op BTC gebaseerd zijn, maar op Bittrex bijvoorbeeld wordt de waarde van al je munten uitgedrukt in BTC, dus in die zin is dat de basis van het traden bij Bittrex..
Ik zou lekker een deel BTC houden en met de rest lekker traden met andere munten. Heb je de 'zekerheid' van BTC en de mogelijkheid met je altcoins leuke winsten te kunnen maken.
pi_175490518
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 15:43 schreef DrSnuggle het volgende:

[..]

Ik zou lekker een deel BTC houden en met de rest lekker traden met andere munten. Heb je de 'zekerheid' van BTC en de mogelijkheid met je altcoins leuke winsten te kunnen maken.
Ja dat is wat ik ook doe, 50/50. Helft BTC en andere helft in diverse altcoins gestopt.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 4 december 2017 @ 15:46:05 #223
163650 Greys
pi_175490539
Ik trade zelf op (heel) kleine schaal puur met als doel méér BTC te krijgen. Het deel BTC dat ik daarmee heb gespaard zet ik steeds apart met het idee dat een BTC over een aantal jaar nog veel meer waard is dan nu.
En er zijn echt coins en trades waarmee je meer BTC kunt vergaren, zelfs als BTC stijgt. Waren de afgelopen dagen al zat voorbeelden (niet meteen gaan volgen want die zijn dus al gestegen en geen idee of ze nog meer doen). Maar paar dagen geleden kocht ik van m'n speelgeld bv ARDR en NXT. Die stegen daarna aardig in BTC waarde. Op een gegeven moment zet ik dat terug om in meer BTC dan ik erin stopte. Kan me geen kont schelen of BTC daarna wat zakt, m'n trades waren VOOR MIJ succesvol omdat ik meer BTC heb en dat m'n doel was. Met het oog op later.

Iedereen doet het op z'n eigen manier. ;) En misschien blijkt over een paar jaar dat ik beter de alts had kunnen houden maar ik gok dus op meer BTC willen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_175490570
@Greys ja idd. Dat is ook een beetje mijn doel, meer BTC vergaren. Je moet dan idd eigenlijk die USD prijs totaal negeren en alleen naar BTC stijging kijken..
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 4 december 2017 @ 16:01:03 #225
163650 Greys
pi_175490806
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 15:48 schreef WanyeKest het volgende:
@Greys ja idd. Dat is ook een beetje mijn doel, meer BTC vergaren. Je moet dan idd eigenlijk die USD prijs totaal negeren en alleen naar BTC stijging kijken..
Precies. Ik zei het echt niet als 'ik weet alles, doe als mij' hoor. Want ik ben ook nog een beginner die pas een paar maanden bezig is en nog steeds fouten maakt en dingen verkeerd inschat!
Máár wat mij dus heel erg hielp is een duidelijk plan voor ogen hebben, namelijk meer BTC. En hoe duidelijker ik me aan dat plan hou hoe beter het gaat. Staat er een coin in een trade aardig wat hoger in BTC verkoop ik. Soms dus achteraf (veel) te vroeg ja, als ie nog verder stijgt. Maar ik heb dan alsnog méér BTC en dat was immers m'n doel dus pak ik m'n winst in BTC.

Dus daarom deelde ik mijn manier. Niet omdat ik het beter weet of wat dan ook, maar gewoon omdat je vroeg hoe dat werkt met winst in BTC en USD. Het komt er gewoon op neer wat je zelf bepaalt wat je wilt bereiken. En dat kan achteraf de verkeerde keuze blijken. Dus wat anderen hier zeggen, je kunt ook half half doen. Helft BTC en de rest alts.

Zodra ik een hele BTC heb vergaard met traden (moet nog een kwart) dan ga ik me richten op bags(jes) alts waar ik denk toekomst in te zien voor de hodl. Maar eerst die hele BTC :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_175490906
@Greys, duidelijk :). Altijd goed om de visie van iemand anders te horen. Nu weet ik dat ik bij de balance op Bittrex beter kan letten op de totale waarde in BTC dan in USD :). Thanks voor je uitleg!

Het zou handig zijn als Bittrex op de balance laat zien voor hoeveel BTC je totaal aangekocht hebt zodat je makkelijk het verschil ziet. Dat moet ik nu per munt bekijken in mijn order history. Of kan dat op een makkelijkere manier?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 4 december 2017 @ 16:14:33 #227
163650 Greys
pi_175491025
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 16:07 schreef WanyeKest het volgende:
@Greys, duidelijk :). Altijd goed om de visie van iemand anders te horen. Nu weet ik dat ik bij de balance op Bittrex beter kan letten op de totale waarde in BTC dan in USD :). Thanks voor je uitleg!

Het zou handig zijn als Bittrex op de balance laat zien voor hoeveel BTC je totaal aangekocht hebt zodat je makkelijk het verschil ziet. Dat moet ik nu per munt bekijken in mijn order history. Of kan dat op een makkelijkere manier?
Ik kijk zelf idd gewoon op de marktpagina van die coin onderaan de pagina. Kan ik daar zien voor hoeveel ik gekocht had. Als ik het niet meer weet dan, want het zit negen van de tien keer gewoon in m'n hoofd aangezien ik met niet veel geld trade en het speelgeld dus meestal maar in twee of drie coins tegelijk zit. Dat kan ik wel onthouden.

In het begin voerde ik echt alles in Blockfolio in en zette alerts als die coin boven een bepaald aantal satoshi kwam. Maar daar werd ik gek van omdat het met traden nogal eens wisselt en ik bezig bleef. En omdat de alerts weekend faalden. Nu onthoud ik het wel gewoon. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_175495139
duurt het altijd zo lang om een wallet te genereren in bitfinex?
pi_175495168
en heeft het nog zin om iota aan te kopen? of heb ik de boot gemist? :)
pi_175496925
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 15:46 schreef Greys het volgende:
Ik trade zelf op (heel) kleine schaal puur met als doel méér BTC te krijgen. Het deel BTC dat ik daarmee heb gespaard zet ik steeds apart met het idee dat een BTC over een aantal jaar nog veel meer waard is dan nu.
En er zijn echt coins en trades waarmee je meer BTC kunt vergaren, zelfs als BTC stijgt. Waren de afgelopen dagen al zat voorbeelden (niet meteen gaan volgen want die zijn dus al gestegen en geen idee of ze nog meer doen). Maar paar dagen geleden kocht ik van m'n speelgeld bv ARDR en NXT. Die stegen daarna aardig in BTC waarde. Op een gegeven moment zet ik dat terug om in meer BTC dan ik erin stopte. Kan me geen kont schelen of BTC daarna wat zakt, m'n trades waren VOOR MIJ succesvol omdat ik meer BTC heb en dat m'n doel was. Met het oog op later.

Iedereen doet het op z'n eigen manier. ;) En misschien blijkt over een paar jaar dat ik beter de alts had kunnen houden maar ik gok dus op meer BTC willen.
Dit is ook mijn plan. Zoveel mogelijk bitcoin :)
pi_175504128
Dankzij dit mooie topic ben ik eindelijk begonnen. Heb nu wat geld ingezet en dat loopt eigenlijk best wel redelijk. Waar haal ik nu de info vandaan om op het juiste moment in de juiste coin te stappen?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 5 december 2017 @ 10:22:54 #232
163650 Greys
pi_175504224
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:17 schreef MGeraads het volgende:
Dankzij dit mooie topic ben ik eindelijk begonnen. Heb nu wat geld ingezet en dat loopt eigenlijk best wel redelijk. Waar haal ik nu de info vandaan om op het juiste moment in de juiste coin te stappen?
Je glazen bol :P

Nee even serieus, als iemand dat wist waren we allemaal al miljonair.

Zelf haal ik oa info uit de SC hier in dit subforum, ik volg héél veel crypto mensen op Twitter etc. Maar nooit mensen zomaar nadoen, er zijn natuurlijk ook zat mensen die bv op Twitter gillen dat iets mooooooon gaat binnenkort puur omdat ze er zelf in zitten. Dan even verder zoeken wat anderen erover zeggen etc. Altijd zelf verder inlezen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_175504325
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:22 schreef Greys het volgende:

[..]

Je glazen bol :P

Nee even serieus, als iemand dat wist waren we allemaal al miljonair.

Zelf haal ik oa info uit de SC hier in dit subforum, ik volg héél veel crypto mensen op Twitter etc. Maar nooit mensen zomaar nadoen, er zijn natuurlijk ook zat mensen die bv op Twitter gillen dat iets mooooooon gaat binnenkort puur omdat ze er zelf in zitten. Dan even verder zoeken wat anderen erover zeggen etc. Altijd zelf verder inlezen.
Thanks, ben zelf mede door de SC begonnen met IOTA, wil in ieder geval mijn inleg verdubbelen om met het verdiende geld verder te gaan. :)
  dinsdag 5 december 2017 @ 10:32:54 #234
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_175504388
Je kunt ook de site tradingview checken, daar doen analisten voorspellingen gebaseerd op de koersen.

Vertrouw die grafieken niet zomaar, maar als je ziet dat bijvoorbeeld 90% van alle voorspellingen van de afgelopen 2-3 dagen voorspellen dat een coin in waarde gaat stijgen, dan is het wel een vrij veilige gok dat je er wat winst kunt pakken.

Mijn tip is, gok niet op 1 of 2 coins om te verdubbelen in waarde. Dit gebeurd af en toe wel eens, maar je kunt beter kijken of je een coin goedkoop kunt oppikken en bijvoorbeeld met 10% winst (in BTC waarde) verkopen. Ook al stijgt deze 50%... winst is winst. Liever vaak kleine beetjes, dan heel af en toe eens een lucky shot en verder veel verlies.

Wees niet al te hebberig, dat heeft me al een aantal keren een deuk in mijn portfolio-waarde gekost.
Please sir. When moon? When Mustang?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 5 december 2017 @ 10:34:56 #235
163650 Greys
pi_175504420
Ja en als je dan hebt besloten welke je wilt: BUY THE DIP.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_175504468
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:17 schreef MGeraads het volgende:
Dankzij dit mooie topic ben ik eindelijk begonnen. Heb nu wat geld ingezet en dat loopt eigenlijk best wel redelijk. Waar haal ik nu de info vandaan om op het juiste moment in de juiste coin te stappen?
Zoals Greys al zei in zijn reactie is het lastig te voorspellen.

Het klinkt logisch, maar sowieso proberen om altijd in een dip te kopen en niet als een coin op een ATH staat bijvoorbeeld. ;)

Wat je niet moet doen is in pump en dumps meegaan, bijvoorbeeld in van die Telegram-groepen met gratis tips of in van die speculatie topics op Bitcointalk-forum.

Ik ben zelf meer van de ICO's. Laatst meegedaan aan de DragonChain ICO en hiermee sta ik nu al 200% in de plus. :)
  dinsdag 5 december 2017 @ 10:43:14 #237
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_175504587
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:29 schreef MGeraads het volgende:

[..]

Thanks, ben zelf mede door de SC begonnen met IOTA, wil in ieder geval mijn inleg verdubbelen om met het verdiende geld verder te gaan. :)
Hopelijk pakt het goed uit, maar ga er vanuit dat als je iets explosief ziet stijgen je in veel gevallen al te laat bent en de prijs daarna nauwlijks meer stijgt of zelfs terug in elkaar zakt. Trap niet in de FOMO :) Er komen elke dag nieuwe kansen!
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_175505021
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:43 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Hopelijk pakt het goed uit, maar ga er vanuit dat als je iets explosief ziet stijgen je in veel gevallen al te laat bent en de prijs daarna nauwlijks meer stijgt of zelfs terug in elkaar zakt. Trap niet in de FOMO :) Er komen elke dag nieuwe kansen!
Tot nu toe rendement van 25 procent in ongeveer 36 uur. Natuurlijk door mijn gebrek aan kennis en ervaring ga ik mee in de FOMO. Maar hoop op termijn wel zelf bewuste keuzes te durven maken met een achterliggende reden. Vooralsnog ga ik uit dat mijn inzet kwijt is, maar dat is die na een avondje stappen ook.
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 11:19:42 #239
18653 crew  D.
pi_175505143
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:37 schreef BadVlad het volgende:

[..]

Zoals Greys al zei in zijn reactie is het lastig te voorspellen.

Haar :P
pi_175505313
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:19 schreef D. het volgende:

[..]

Haar :P
:@

Sorry Greys! ;)
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 5 december 2017 @ 11:42:44 #241
163650 Greys
pi_175505522
Geeft niks, de vrouwen zijn hier wat dun bezaaid dus kan me de verwarring voorstellen :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 5 december 2017 @ 15:35:48 #242
163650 Greys
pi_175509134
Voor de geïnteresseerde beginners zijn de filmpjes van deze meneer wel leuk en interessant misschien. Tis een Nederlander maar geen idee wie het is, ik volg hem op Twitter dus kwam het daar tegen. Ze maken op Twitter grappen over z'n Dunglish (Nederlandse accent Engels) :D Maar ik vind dit soort dingen zelf altijd wel leuk om te kijken. Als ik er meer vind ook van anderen die leuk zijn gooi ik ze wel hier neer.

https://www.youtube.com/channel/UCSksk-3HOGtaOgVYrJ_hSGA
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_175512643
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:42 schreef Greys het volgende:
Geeft niks, de vrouwen zijn hier wat dun bezaaid dus kan me de verwarring voorstellen :P
kreeg stijfje
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 5 december 2017 @ 19:38:20 #244
163650 Greys
pi_175513033
Ben je twaalf?
Ik maakte dit topic om te helpen, niet om dat soort kleuterachtig geneuzel aan te horen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 5 december 2017 @ 19:58:48 #245
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_175513588
Even een noobvraag, ik heb enkele jaren terug een aantal bitcoins gekocht uit een opwelling. Mijn interesse toen verloren omdat het op dat moment een nogal een roebel achtige betrouwbaarheid toonde. Nu zijn de bitcoins leuk gestegen en wil ik een gedeelte verkopen.

Even een vraagje over uitbetalen, ik zit er aan te denken 2 bitcoins te verkopen via bitonic en op mijn Raborekening te laten uitbetalen.

Nu begrijp ik dat de Rabobank nogal moeilijk doet over bitcoins en je gelijk aan een klantonderzoek wordt onderworpen etc. Hier zit ik totaal niet op te wachten. Iemand ervaring met laten uitbetalen bij de Rabo?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 5 december 2017 @ 20:01:49 #246
163650 Greys
pi_175513671
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 19:58 schreef RamboDirk het volgende:
Even een noobvraag, ik heb enkele jaren terug een aantal bitcoins gekocht uit een opwelling. Mijn interesse toen verloren omdat het op dat moment een nogal een roebel achtige betrouwbaarheid toonde. Nu zijn de bitcoins leuk gestegen en wil ik een gedeelte verkopen.

Even een vraagje over uitbetalen, ik zit er aan te denken 2 bitcoins te verkopen via bitonic en op mijn Raborekening te laten uitbetalen.

Nu begrijp ik dat de Rabobank nogal moeilijk doet over bitcoins en je gelijk aan een klantonderzoek wordt onderworpen etc. Hier zit ik totaal niet op te wachten. Iemand ervaring met laten uitbetalen bij de Rabo?
Kopieer je vraag even naar de SC hier als je snel antwoord wilt. Hier zitten nog meer de beginners (die nog niet zo vaak aan uitbetalen zijn toegekomen :P ) en in de SC zitten er een aantal die dat al vaker hebben gedaan. Succes!

BTC / [SC] Cryptocurrencies #603 Withdraw limit 100 BTC
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 5 december 2017 @ 20:05:54 #247
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_175513781
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:01 schreef Greys het volgende:

[..]

Kopieer je vraag even naar de SC hier als je snel antwoord wilt. Hier zitten nog meer de beginners (die nog niet zo vaak aan uitbetalen zijn toegekomen :P ) en in de SC zitten er een aantal die dat al vaker hebben gedaan. Succes!

BTC / [SC] Cryptocurrencies #603 Withdraw limit 100 BTC
ok cool
pi_175514735
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 december 2017 19:38 schreef Greys het volgende:
Ben je twaalf?
Ik maakte dit topic om te helpen, niet om dat soort kleuterachtig geneuzel aan te horen.
sorry
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 5 december 2017 @ 20:51:01 #249
163650 Greys
pi_175514960
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 december 2017 20:43 schreef Taxi3 het volgende:

[..]

sorry
Tof. Bedankt. ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 6 december 2017 @ 07:28:45 #250
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_175521293
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 19:58 schreef RamboDirk het volgende:
Even een noobvraag, ik heb enkele jaren terug een aantal bitcoins gekocht uit een opwelling. Mijn interesse toen verloren omdat het op dat moment een nogal een roebel achtige betrouwbaarheid toonde. Nu zijn de bitcoins leuk gestegen en wil ik een gedeelte verkopen.

Even een vraagje over uitbetalen, ik zit er aan te denken 2 bitcoins te verkopen via bitonic en op mijn Raborekening te laten uitbetalen.

Nu begrijp ik dat de Rabobank nogal moeilijk doet over bitcoins en je gelijk aan een klantonderzoek wordt onderworpen etc. Hier zit ik totaal niet op te wachten. Iemand ervaring met laten uitbetalen bij de Rabo?
Hmm .... :{ Geen ervaring met Rabobank (en ook nog niet met uitcashen :') ) Wel een interessante vraag! Anders neem je een andere bank? Ik heb zelf ING en ABN.
pi_175531400
Even een n00b vraag voor Bl3p gebruikers. Als je daar een bitcoin verkoopt voor Euro's, komen die Euro's dan in een soort wallet of wordt het direct naar je bankrekening gestuurd?

Want ik wil het graag in een wallet hebben bij hun, althans ik wil die mogelijkheid graag hebben, zodat ik snel kan kopen en verkopen tussen Euro's en Bitcoin

-edit ik geloof dat ik het antwoord al weet, het komt te staan bij uw portofolio :)
٩๏̯͡๏)۶
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 6 december 2017 @ 17:12:00 #252
163650 Greys
pi_175531672
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 16:56 schreef Ronaldsen het volgende:
Even een n00b vraag voor Bl3p gebruikers. Als je daar een bitcoin verkoopt voor Euro's, komen die Euro's dan in een soort wallet of wordt het direct naar je bankrekening gestuurd?

Want ik wil het graag in een wallet hebben bij hun, althans ik wil die mogelijkheid graag hebben, zodat ik snel kan kopen en verkopen tussen Euro's en Bitcoin

-edit ik geloof dat ik het antwoord al weet, het komt te staan bij uw portofolio :)
Ja precies, die blijven daar gewoon apart staan tot je ze laat uitbetalen naar je rekening. :Y

Je ziet precies hoeveel BTC, hoeveel LTC, hoeveel euro je hebt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_175533924
Samengevat kom Bitonic er dus op neer: bitcoins kopen kan voor een acceptabele prijs, bitcoins verkopen is echter vrij duur?
pi_175534117
quote:
5s.gif Op woensdag 6 december 2017 19:30 schreef KromBuiten het volgende:
Samengevat kom Bitonic er dus op neer: bitcoins kopen kan voor een acceptabele prijs, bitcoins verkopen is echter vrij duur?
Ze pakken op zowel koop als verkoop een marge, dat is gewoon hun verdienmodel. Die gasten moeten ergens aan geld mee verdienen natuurlijk.
٩๏̯͡๏)۶
pi_175537901
Heb sinds vorige week wat geld in crypto's gestoken.
Nu loopt de Bitcoin lekker na een dipje vorige week, maar de ethers blijven dalen.

Ik lees soms in dit of andere topics wel eens redenen voor 'plotselinge' dalingen.
Is er bij de huidige daling een reden? Ik lees op nieuwssites wel over de cryptokitties die het netwerk zwaar belasten. Zou dit de reden kunnen zijn?

Waar halen jullie deze informatie vandaan?
pi_175537973
Ik heb gisteren zcash van mn waves wallet naar bitfinex gestuurd alleen (na ong 25 u) zie ik nog niets in bitfinex staan over deze zending.

Ze zijn wel van mn waves wallet gehaald.

Kan ik ergens checken of ik wel het juiste adres heb ingevoerd ?
pi_175538039
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 21:49 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Heb sinds vorige week wat geld in crypto's gestoken.
Nu loopt de Bitcoin lekker na een dipje vorige week, maar de ethers blijven dalen.

Ik lees soms in dit of andere topics wel eens redenen voor 'plotselinge' dalingen.
Is er bij de huidige daling een reden? Ik lees op nieuwssites wel over de cryptokitties die het netwerk zwaar belasten. Zou dit de reden kunnen zijn?

Waar halen jullie deze informatie vandaan?
Ja, dat zou best de reden kunnen zijn. Een overbelast netwerk geeft natuurlijk niet heel veel vertrouwen voor de toekomst.

Meeste info haal ik persoonlijk hier uit de topics, op reddit en via twitter.
pi_175538294
Ik probeer wat bitcoins (en andere coins) te kopen, maar de sites die ik wil gebruiken reageren niet echt. Bitonic is in onderhoud en bij Litebit duurt het erg lang blijkbaar.

Hoe lang duurt het voordat zo'n transactie verwerkt is?

En zijn er nog meer sites waar je euro's kan omzetten in coins?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_175539207
Ik ben ook net begonnen met crypto's, erg leuk en leerzaam tot nu toe. Ook een beetje verslavend :+

Heb nu 350 euro aan ARK. Wil daar nog iets bij doen, en dan met een klein bedrag wat traden op bittrex. Durf het nog niet echt aan hier grote bedragen in te steken.
pi_175539269
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 22:06 schreef sasquatsch het volgende:
Ik probeer wat bitcoins (en andere coins) te kopen, maar de sites die ik wil gebruiken reageren niet echt. Bitonic is in onderhoud en bij Litebit duurt het erg lang blijkbaar.

Hoe lang duurt het voordat zo'n transactie verwerkt is?

En zijn er nog meer sites waar je euro's kan omzetten in coins?
Ik heb nu zowel via Litebit als Bitonic wat bitcoins kunnen kopen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_175539553
Ik heb ook gedaan. Wat bitcoin, ripple en iota gekocht.
pi_175539595
Ik heb al jaren een Bitcoin (BTC) adres, maar ik had ook wat BTC op een exchange staan.
Nu heb ik op die exchange Bitcoin Gold (BTG) en Bitcoin Cash (BCC) gehad. Kan ik die gewoon allemaal naar m'n oudste BTC adres sturen waar ik zelf de private key van heb? Ja toch?
pi_175539989
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 22:57 schreef Waterdrinker het volgende:
Ik heb al jaren een Bitcoin (BTC) adres, maar ik had ook wat BTC op een exchange staan.
Nu heb ik op die exchange Bitcoin Gold (BTG) en Bitcoin Cash (BCC) gehad. Kan ik die gewoon allemaal naar m'n oudste BTC adres sturen waar ik zelf de private key van heb? Ja toch?
Nee, volgens mij moet het allemaal naar verschillende adressen. Ik zie tenminste een waarschuwing (op LItebit) bij de aankoop van BCC dat ik geen BTC adres moet invoeren.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_175539995
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 22:55 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ik heb ook gedaan. Wat bitcoin, ripple en iota gekocht.
Welke wallet gebruik je voor IOTA?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_175540990
Heeft er iemand nog een site waar ik tegen een redelijke prijs cryptovaluta kan kopen? Heb de eerste keer bij Litebit gekocht, maar die houden zoveel in :(
Probeerde bij GDAX een account te maken, maar krijg de verificatie niet voor elkaar door webcam problemen.
pi_175541047
- verkeerde topic -
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 7 december 2017 @ 00:23:30 #267
163650 Greys
pi_175541457
quote:
7s.gif Op woensdag 6 december 2017 22:57 schreef Waterdrinker het volgende:
Ik heb al jaren een Bitcoin (BTC) adres, maar ik had ook wat BTC op een exchange staan.
Nu heb ik op die exchange Bitcoin Gold (BTG) en Bitcoin Cash (BCC) gehad. Kan ik die gewoon allemaal naar m'n oudste BTC adres sturen waar ik zelf de private key van heb? Ja toch?
In een BTC wallet zoals bv Electrum kan geen BTG of BCH. Kijk even op de officiële sites van die coins welke wallets je daarvoor kunt gebruiken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_175541486
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 23:54 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
Heeft er iemand nog een site waar ik tegen een redelijke prijs cryptovaluta kan kopen? Heb de eerste keer bij Litebit gekocht, maar die houden zoveel in :(
Probeerde bij GDAX een account te maken, maar krijg de verificatie niet voor elkaar door webcam problemen.
Je kunt op GDAX ook gewoon afbeeldingen uploaden. Het zit wel ergens verstopt.
pi_175541514
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 00:25 schreef BadVlad het volgende:

[..]

Je kunt op GDAX ook gewoon afbeeldingen uploaden. Het zit wel ergens verstopt.
Dat heb ik ook gevonden inderdaad, maar na de voor- en achterkant van mij ID willen ze via de webcam nog een foto.
pi_175544393
Heren liefhebbers,

Situatie
Mijn overgrote portfolio bestaat uit BTC en Waves, respectievelijk in Jax wallet en Waves Client. Een kleiner deel aan ETH, NEO, TRST en nog wat meuk staat nog op Bittrex. Daar wil ik eigenlijk wel vanaf.

Vraag
Hoe doe ik dat? Wat is het kosten efficiënt de handigste manier? Ik overweeg een deel uit te cashen. Zet ik het om naar BTC en cash ik dan uit via bitonic oid? Kan ik het rechtstreeks naar Jax sturen en daar uitcashen? Is er een andere manier?

Alvast hartelijk dank!
pi_175544713
Wat vinden jullie van paper wallets? Dat slaat toch helemaal nergens op, en lijkt me nog onveilig ook. Hoogstens leuk wanneer je iemand bitcoins cadeau wilt doen.
pi_175544732
Klein vraagje: welke wallet gebruikt men hier voor waves?
pi_175544817
quote:
5s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:44 schreef KromBuiten het volgende:
Wat vinden jullie van paper wallets? Dat slaat toch helemaal nergens op, en lijkt me nog onveilig ook. Hoogstens leuk wanneer je iemand bitcoins cadeau wilt doen.
Leuk dat het bestaat, niet echt praktisch. Het maakt het idee van bitcoin wel meer tastbaar, net als normale valuta.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 7 december 2017 @ 09:51:50 #274
163650 Greys
pi_175544827
quote:
14s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:46 schreef PizzametKebab het volgende:
Klein vraagje: welke wallet gebruikt men hier voor waves?
Zie de openingspost van het Waves topic.
BTC / [Waves] #5 Het ultieme crypto-token blockchain platform!

Staat ie in bij het kopje Officiële wallet.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_175545031
Ik heb voor de lol wat geld in BTC gegooid via litebit, toen ik vanmorgen op mijn wallet keek stonden er ineens dubbel zoveel coins op? Het bedrag is wel maar één keer afgeschreven. Wat is hier aan de hand?
Ga weg
pi_175545478
quote:
5s.gif Op donderdag 7 december 2017 09:44 schreef KromBuiten het volgende:
Wat vinden jullie van paper wallets? Dat slaat toch helemaal nergens op, en lijkt me nog onveilig ook. Hoogstens leuk wanneer je iemand bitcoins cadeau wilt doen.
Super veilig juist omdat geen enkele hacker bij je keys kan (en je beschermt jezelf tegen impulsieve acties :D).
pi_175547825
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:37 schreef BadVlad het volgende:

[..]

Zoals Greys al zei in zijn reactie is het lastig te voorspellen.

Het klinkt logisch, maar sowieso proberen om altijd in een dip te kopen en niet als een coin op een ATH staat bijvoorbeeld. ;)

Wat je niet moet doen is in pump en dumps meegaan, bijvoorbeeld in van die Telegram-groepen met gratis tips of in van die speculatie topics op Bitcointalk-forum.

Ik ben zelf meer van de ICO's. Laatst meegedaan aan de DragonChain ICO en hiermee sta ik nu al 200% in de plus. :)
Wat bedoel jij precies met 'als een coin op een ATH staat'?

Ik zie hier ook dat ik kan filteren op USD, BTC en ETH -> https://coinmarketcap.com/
Is dit letterlijk US Dollar, Bitcoin en Ethereum? :@

Ik zie dat de koers van Ripple laag staat en wil daar in gaan investeren, denk ik. Hoe kan ik precies zien wat bijv 140 XRP (Ripple) is in Euro?
pi_175548857
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 12:20 schreef Nashje het volgende:

[..]

Wat bedoel jij precies met 'als een coin op een ATH staat'?

All Time High
pi_175549035
quote:
7s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:28 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Super veilig juist omdat geen enkele hacker bij je keys kan (en je beschermt jezelf tegen impulsieve acties :D).
Vervelender is wanneer je dan waterschade hebt, vuurschade, fysiek kwijt raken, tand des tijds + papier, fysiek in verkeerde handen vallen, per ongeluk bij oud papier etc.

Elke manier van opslag, van online, lokale hardware tot hardcopy heeft risicos.
pi_175550255
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 13:29 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Vervelender is wanneer je dan waterschade hebt, vuurschade, fysiek kwijt raken, tand des tijds + papier, fysiek in verkeerde handen vallen, per ongeluk bij oud papier etc.

Elke manier van opslag, van online, lokale hardware tot hardcopy heeft risicos.
Daarom juist op 2 verschillende locaties opslaan, en daarmee niet 2 in je eigen woning, maar 2 locaties kilometers bij elkaar vandaan. ;)
De kans dat 2 verschillende woningen afbranden lijkt mij erg onwaarschijnlijk.
  donderdag 7 december 2017 @ 15:00:22 #281
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_175551370
Code stansen in een stukje metaal en die in een brandkluis in je huis leggen.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_175551508
Bedankt voor de handleiding OP, ben ook maar ingestapt.
  donderdag 7 december 2017 @ 15:05:06 #283
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_175551513
Hoi.

Ik ben nogal een rookie als het om cryptocurrencies gaat. Heb de afgelopen maanden de stijgende koers van de Bitcoin nauwlettend gevolgd. Door de vele succesverhalen besloten zelf ook maar eens te beginnen.

Heb inmiddels wel wat research gedaan over verschillende coins/tokens en allerlei online marktplaatsen. Een aantal coins/tokens lijken mij interessant, waaronder Vertcoin, Waves, MIOTA, en RaiBlocks (XRB).

Mijn vraag is, wat weten jullie van deze coins? Zit er potentie in? Zie bij allen een stijgende lijn en denk dat deze wel doorzet. Waar letten jullie op? Op basis waarvan kiezen jullie wat je doet?
  donderdag 7 december 2017 @ 15:11:13 #284
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_175551657
Waarom kan ik op Bitonic momenteel niet instappen met minder dan ¤200?
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
pi_175551976
quote:
99s.gif Op donderdag 7 december 2017 15:11 schreef Rockiejj het volgende:
Waarom kan ik op Bitonic momenteel niet instappen met minder dan ¤200?
https://bitonic.nl/news/152/tijdelijke-service-aanpassingen
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 7 december 2017 @ 15:25:05 #286
163650 Greys
pi_175552048
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 15:05 schreef Chaes het volgende:
Hoi.

Ik ben nogal een rookie als het om cryptocurrencies gaat. Heb de afgelopen maanden de stijgende koers van de Bitcoin nauwlettend gevolgd. Door de vele succesverhalen besloten zelf ook maar eens te beginnen.

Heb inmiddels wel wat research gedaan over verschillende coins/tokens en allerlei online marktplaatsen. Een aantal coins/tokens lijken mij interessant, waaronder Vertcoin, Waves, MIOTA, en RaiBlocks (XRB).

Mijn vraag is, wat weten jullie van deze coins? Zit er potentie in? Zie bij allen een stijgende lijn en denk dat deze wel doorzet. Waar letten jullie op? Op basis waarvan kiezen jullie wat je doet?
Waves heeft een eigen topic hier in BTC. Daar vind je heel veel info en kan je er vragen over stellen die je na het lezen ervan nog hebt.

BTC / [Waves] #5 Het ultieme crypto-token blockchain platform!

Je gaat ben ik bang geen antwoord krijgen of er potentie zit in coins want bijna niemand geeft graag investeringsadvies. Als je iemand een coin aanraadt en die crasht heb jij het gedaan zeg maar. :P

Lees op de websites van de coins die je interesse hebben, bekijk daar bv hun road map met wat er binnenkort allemaal gebeurt, zoek op Twitter bv nog aanvullend naar tweets over die coin etc.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 7 december 2017 @ 15:25:29 #287
163650 Greys
pi_175552067
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 15:04 schreef Jaeger85 het volgende:
Bedankt voor de handleiding OP, ben ook maar ingestapt.
Graag gedaan en succes ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 7 december 2017 @ 15:27:21 #288
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_175552128
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 15:25 schreef Greys het volgende:

[..]

Waves heeft een eigen topic hier in BTC. Daar vind je heel veel info en kan je er vragen over stellen die je na het lezen ervan nog hebt.

Je gaat ben ik bang geen antwoord krijgen of er potentie zit in coins want bijna niemand geeft graag investeringsadvies. Als je iemand een coin aanraadt en die crasht heb jij het gedaan zeg maar. :P

Lees op de websites van de coins die je interesse hebben, bekijk daar bv hun road map met wat er binnenkort allemaal gebeurt, zoek op Twitter bv nog aanvullend naar tweets over die coin etc.
Was wel te verwachten ja. Zal morgen verder kijken. Heb dan ook een meeting gepland met iemand die hierin redelijk ervaren is. Thanks voor de tips :).
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 7 december 2017 @ 15:34:23 #289
163650 Greys
pi_175552353
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 15:27 schreef Chaes het volgende:

[..]

Was wel te verwachten ja. Zal morgen verder kijken. Heb dan ook een meeting gepland met iemand die hierin redelijk ervaren is. Thanks voor de tips :).
Kijk vooral even in het Waves topic als je daar interesse in hebt, daar vind je er echt veel info over :Y
En erover praten met een ervaren iemand is ook altijd handig. Je kunt uiteraard gerust ook bv in de SC hier vragen wat iemand van een bepaalde coin vindt maar waarschijnlijk krijg je dan vrij uiteenlopende meningen dus altijd zelf beslissen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 7 december 2017 @ 15:44:14 #290
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_175552656
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 15:34 schreef Greys het volgende:

[..]

Kijk vooral even in het Waves topic als je daar interesse in hebt, daar vind je er echt veel info over :Y
En erover praten met een ervaren iemand is ook altijd handig. Je kunt uiteraard gerust ook bv in de SC hier vragen wat iemand van een bepaalde coin vindt maar waarschijnlijk krijg je dan vrij uiteenlopende meningen dus altijd zelf beslissen.
Zal ik doen ja.
Vraag me eigenlijk wel af wat een goede strategie zou zijn. Ga niet all-in op één coin maar wil m'n risico verspreiden door verschilende soorten coins te kopen. Kutte is dat je nooit weet tot hoe hoog een coin gaat. De coins die ik opnoemde zijn allemaal onder de ¤10 per stuk en zijn volgens mij ook allemaal vrij nieuw. Dus (een deel van) de coins na een goeie stijging verkopen kan wel slim zijn (want cash) maar als het daarna nog veel verder stijgt dan sta je daar met je paar tientjes winst...
pi_175552679
quote:
11s.gif Op donderdag 7 december 2017 10:04 schreef Nikmans het volgende:
Ik heb voor de lol wat geld in BTC gegooid via litebit, toen ik vanmorgen op mijn wallet keek stonden er ineens dubbel zoveel coins op? Het bedrag is wel maar één keer afgeschreven. Wat is hier aan de hand?
Niemand? Niet dat ik klaag verder maar dalijk moet ik ineens iets terug gaan betalen ofzo :P Misschien klantenservice eens aanschrijven?
Ga weg
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 7 december 2017 @ 15:52:44 #292
163650 Greys
pi_175552819
quote:
11s.gif Op donderdag 7 december 2017 15:45 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Niemand? Niet dat ik klaag verder maar dalijk moet ik ineens iets terug gaan betalen ofzo :P Misschien klantenservice eens aanschrijven?
Ik heb geen idee wat je precies bedoelt. :@ Wat heb je gekocht en wat kreeg je?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 7 december 2017 @ 15:59:43 #293
163650 Greys
pi_175552974
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 15:44 schreef Chaes het volgende:

[..]

Zal ik doen ja.
Vraag me eigenlijk wel af wat een goede strategie zou zijn. Ga niet all-in op één coin maar wil m'n risico verspreiden door verschilende soorten coins te kopen. Kutte is dat je nooit weet tot hoe hoog een coin gaat. De coins die ik opnoemde zijn allemaal onder de ¤10 per stuk en zijn volgens mij ook allemaal vrij nieuw. Dus (een deel van) de coins na een goeie stijging verkopen kan wel slim zijn (want cash) maar als het daarna nog veel verder stijgt dan sta je daar met je paar tientjes winst...
Waves die je noemde bestaat volgens mij ca. anderhalf jaar. Van de rest weet ik het niet. Dus ik weet niet wat jij onder 'vrij nieuw' verstaat. :)

En je strategie is ook aan jou. Hou je de coins voor langere tijd vast of wil je ermee daytraden. Nu de BTC zo hard gaat is dat vrij lastig heb ik gemerkt :+
En ja, uitstapmoment is gewoon altijd lastig. Zelf vaak gehad dat ik met winst verkocht en de volgende ochtend dacht 'wtf, had ik het maar één nacht langer gehouden..'. Maar ook een aantal keer 'zo, net op tijd verkocht' als ie daarna daalde. Het is echt moeilijk te voorspellen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 7 december 2017 @ 16:06:46 #294
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_175553104
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 15:59 schreef Greys het volgende:

[..]

Waves die je noemde bestaat volgens mij ca. anderhalf jaar. Van de rest weet ik het niet. Dus ik weet niet wat jij onder 'vrij nieuw' verstaat. :)

En je strategie is ook aan jou. Hou je de coins voor langere tijd vast of wil je ermee daytraden. Nu de BTC zo hard gaat is dat vrij lastig heb ik gemerkt :+
En ja, uitstapmoment is gewoon altijd lastig. Zelf vaak gehad dat ik met winst verkocht en de volgende ochtend dacht 'wtf, had ik het maar één nacht langer gehouden..'. Maar ook een aantal keer 'zo, net op tijd verkocht' als ie daarna daalde. Het is echt moeilijk te voorspellen.
Ja Waves is niet meer zo nieuw inderdaad.
Ben niet van plan er heel veel tijd aan te besteden i.v.m. studie, sport, sociaal leven etc. dus denk dat ik niet aan daytraden ga doen. Maar ja we zien het wel :p
pi_175553137
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 15:52 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat je precies bedoelt. :@ Wat heb je gekocht en wat kreeg je?
Ik heb een x bedrag in zowel dogecoin ( :') ) als BTC gepompt, mijn coinomi wallet opgegeven als receiver en daar precies het dubbele aantal coins op gekregen als de bedoeling was. Op mijn bankafschrift staat voor allebei de coins maar één transactie en dat is gewoon het bedrag dat ik in gedachten had.

Dus ik vraag me af waarom ik 'gratis' hetzelfde aantal coins heb gekregen als die waarvoor ik heb betaald? Ik gebruik litebit.eu.
Ga weg
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 7 december 2017 @ 16:17:50 #296
163650 Greys
pi_175553323
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 16:08 schreef Nikmans het volgende:

[..]

Ik heb een x bedrag in zowel dogecoin ( :') ) als BTC gepompt, mijn coinomi wallet opgegeven als receiver en daar precies het dubbele aantal coins op gekregen als de bedoeling was. Op mijn bankafschrift staat voor allebei de coins maar één transactie en dat is gewoon het bedrag dat ik in gedachten had.

Dus ik vraag me af waarom ik 'gratis' hetzelfde aantal coins heb gekregen als die waarvoor ik heb betaald? Ik gebruik litebit.eu.
Je hebt zowel het dubbele aantal DOGE als ook dubbele BTC gekregen? Hm echt geen idee. Staan de totaalsaldo's ook op dubbel of zie je alleen de transacties dubbel?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_175553482
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 16:17 schreef Greys het volgende:

[..]

Je hebt zowel het dubbele aantal DOGE als ook dubbele BTC gekregen? Hm echt geen idee. Staan de totaalsaldo's ook op dubbel of zie je alleen de transacties dubbel?
De saldo's in mijn wallet staan allebei op dubbel, zowel in btc, dogecoin als euro's ernaast. Ik heb overgemaakt via iDeal en de wallet is Coinomi.

Ik snap er geen fuck van :D
Ga weg
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 7 december 2017 @ 16:26:47 #298
163650 Greys
pi_175553508
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 16:25 schreef Nikmans het volgende:

[..]

De saldo's in mijn wallet staan allebei op dubbel, zowel in btc, dogecoin als euro's ernaast. Ik heb overgemaakt via iDeal en de wallet is Coinomi.

Ik snap er geen fuck van :D
Nee, ik ook niet :D
Sorry.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_175554640
Als ik nu een account maak op Bitfinex, hoe lang duurt het dan voordat ik kan traden? (ik moet er ook BTC naartoe sturen)

edit: Of op Binance?

En ook maar hier geplaatst, andere topic gaat te snel :')
  donderdag 7 december 2017 @ 17:33:32 #300
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_175554880
Ik kon me niet registeren op binance. Meer mensen last van?
pi_175554948
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 17:33 schreef Helsinki het volgende:
Ik kon me niet registeren op binance. Meer mensen last van?
Ik wil in de IOTA trein stappen maar heb geen account daar :'(
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')