abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_174906990




Introductie tot bitcoin
Het is de state-of-the-art in geld. Het is een nieuwe vorm van elektronisch geld. Het is inmiddels de gouden standaard van digitale valuta.

Gebaseerd op een aantal oude technologieën, en een aantal zeer nieuwe technologieën ... Bitcoin is het resultaat van het combineren van ... cryptografische versleuteling van gegevens + het idee van een gelimiteerde grondstof, vergelijkbaar met goud en zilver (waar de hoeveelheid beperkt is), en dit gebruiken als geld + het idee van grote aantallen computers die zijn aangesloten op de het internet ... welke een sterke, veerkrachtige, onverwoestbaar netwerk vormen.

Het heet een cryptocurrency. Sinds de uitvinding van Bitcoin ... zal geld nooit meer hetzelfde zijn.

en
en een technische uitleg:

Hoe werkt bitcoin?
Bitcoin is een digitale grondstof of munteenheid, wat betekent dat de hoeveelheid gelimiteerd is, net als goud. Maar in tegenstelling tot goud zijn bitcoins zeer gemakkelijk uit te wisselen via het internet.

Bitcoin is een netwerk dat, als een notaris, alle bitcoin transacties tussen mensen registreert en gedecentraliseerd opslaat in het bitcoin netwerk. Ieders bitcoin rekening wordt opgeslagen op elke computer in bitcoin netwerk. Het is dus praktisch onmogelijk om het bitcoin netwerk uit te schakelen. Bittorrent, wat gedeeltelijk gebaseerd is op dezelfde principes, heeft aangetoond dat dit soort netwerken niet uit te schakelen zijn.

Zie een mooie infographic.

Bekijk ook deze presentatie ^O^.

De infographic 'hoe een Bitcoin transactie werkt'

De infographic 'Bitcoin is secured by the laws of the universe'.

Maar waar kan ik betalen met Bitcoins dan?
Bij steeds meer bedrijven en webshops kan dat. Een overzicht van bedrijven in Nederland is hier te vinden.

Games betalen met Bitcoin kan op Steam Bits

Coinmap is een wereldkaart met veel plaatsen waar je kan betalen met Bitcoins, handig als je op vakantie gaat.

Wat is de economische aansporing voor mensen om hun computer deel te laten nemen aan het bitcoin netwerk?
Door het registreren van bitcoin transacties in data blokken, verdienen computers bitcoins. Dit is nu 25 bitcoins per blok. Dit werkt als volgt. Elke transactie die plaats vindt op het netwerk wordt uitgezonden naar alle computers in het netwerk. Elke computer verzamelt deze transacties in een data blok en gaat vervolgens een proof-of-work algoritme uitrekenen voor dit blok.

Het proof-of-work algoritme is een soort vingerafdruk of check-sum van het blok en kost de computer processor tijd. De moeilijkheidsgraad van dit algoritme wordt, door het bitcoin netwerk, zo afgesteld dat het bitcoin netwerk gemiddeld één blok per 10 minuten genereert. Dat betekent dus dat de kans de een computer de proof-of-work voor een blok vindt binnen deze tijd gelijk is aan (de processor kracht van de computer)/(processor kracht van het totale netwerk).

Blokken worden op het bitcoin netwerk in een blok-keten opgeslagen. Elk blok bevat een vingerafdruk van het vorige blok zodat het duidelijk is wat de volgorde van de blokken is. Indien een computer het blok van het proof-of-work vingerafdruk weet te voorzien, dan mag deze computer 25 bitcoins claimen en zend deze computer het blok naar alle andere computers op het bitcoin netwerk. Alle computers zullen dit blok accepteren en aan hun blok-keten toevoegen.

Elke computer weet dat dit de beste strategie is, want anders moet er een ander blok gecreëerd worden met een proof-of-work vingerafdruk en dat kost extra processor tijd. Het is beter om te gaan werken aan een volgend blok.

Het proof-of-work algoritme vereist dat computers processor arbeid moeten verrichten om blokken te creëren. Door de moeilijkheidsgraad te regelen kan ervoor gezorgd worden dat de hoeveelheid blokken per uur gemiddeld constant is, zelfs als het aantal computers in het netwerk toeneemt of afneemt.

Hoe wordt de bitcoin inflatie onder controle gehouden?
Bovenstaand proces wordt bitcoin mijnen genoemd. De software hiervoor is open-source en kan gedownload worden van Bitcoin P2P Cryptocurrency | Bitcoin. Deze software kan tevens gebruikt worden om je bitcoin rekening te bekijken en om bitcoins te versturen.

Deze software is zo geconfigureerd dat elke 4 jaar de belonging per blok voor het genereren van een blok gehalveerd wordt. Nu is de beloning 50 bitcoins, na 4 jaar 25 bitcoins, na 8 jaar 12,5 bitcoins, enzovoort. Dit zorgt ervoor dat er maximaal 21.000.000 bitcoins geproduceerd zullen worden.

Terwijl mensen investeren in bitcoin zal de prijs van bitcoin toenemen. Na verloop van tijd zal de aansporing voor computers om deel te nemen aan het bitcoin netwerk verplaatsen van de beloning per blok naar transactie vergoedingen. Computers kunnen transactie vergoedingen vragen voor het opnemen van een transactie in hun blok. Zo een vergoeding kan door de zender worden toegevoegd aan de transactie. Nu geld ook weer, dat de computer die de proof-of-work vind de vergoeding mag claimen.

Hoe start ik met bitcoin?
Ben je overtuigt van de bijzondere eigenschappen van bitcoin? Het is eenvoudig om met bitcoins te beginnen en een paar test bitcoins te verkrijgen. Ga naar de bitcoin website en download en installeer de bitcoin client.

Nadat je de bitcoin client hebt geïnstalleerd duurt het even voordat bitcoin alle blocks heeft opgehaald van het bitcoin netwerk.

Als de bitcoin client klaar is met het ophalen van alle blocks zullen je nieuwe bitcoins verschijnen in de bitcoin client. Voor de duidelijkheid, het is niet noodzakelijk om een bitcoin client te hebben draaien om bitcoins te ontvangen. De bitcoins worden door het netwerk aan een bitcoin adres toegekend. Alleen de persoon die de private sleutels heeft voor dit bitcoin adres zal ooit in staat zijn om deze bitcoins weer uit te geven. De private sleutels zijn opgeslagen in het wallet.dat bestand.

Een andere manier is een online wallet. Momenteel staat Blockchain.info goed bekend, maar vraag het even na in het topic voor recente informatie. Voordeel van een online wallet is dat je niet hoeft te wachten op het ophalen van de blockchain (kan een paar dagen duren op een oude laptop). Nadeel is dat het (veel) minder veilig is. Alleen voor kleine bedragen dus.

Bitcoins kopen en verkopen.
Op sites als Bitonic.nl en Happycoins.nl kun je met iDeal Bitcoin kopen. Kijk even goed uit want goedkoop is het niet. Gebruik ze als je een klein bedrag wil uitgeven om mee te doen.

Goedkoper zijn de online exchanges. Bitstamp, Bitfinex, BTC-e en Kraken zijn voorbeelden. Vraag het even na om de meest recente informatie te hebben.

Één van de concrete zaken die je kan doen met bitcoins is anoniem doneren. Andere zaken die gemakkelijk gemaakt worden door bitcoin is het maken van kleine betalingen. Dit principe wordt op dit moment al gebruikt om software ontwikkeling voor bitcoin te stimuleren op het bitcoin forum.

Bitcoin in meer detail
Wil je de werking van bitcoin in meer detail begrijpen, ga dan naar de bitcoin wiki. Ten slotte, voor nieuws over bitcoin zie: http://reddit.com/r/bitcoin
Als aller allerlaatste: http://www.thebitcoinchannel.com/

Voor meer uitleg over Bitcoin, zie het volgende artikel: http://anarchiel.com/stortplaats/toon/bitcoin_kan_je_niet_stelen_en_dat_is_onbetaalbaar

Koersverloop:

Logaritmisch:


Lineair:


3-maanden:


Bitcoinkoersen volgen:
Je kunt de koersen volgen o.a. op bitcoinwisdom. µ heeft een uitleg gemaakt hoe dat werkt:


Er zijn ook Bitcoin spin-offs, elk met hun eigen unieke kwaliteiten. Een lijst wordt bijgehouden hier: https://bitcointalk.org/index.php?topic=134179.0

Attentie:
- De (computertechnische) praktijk van bitcoin mining wordt niet hier maar in deze reeks besproken.
- De waan van de dag wat betreft het handelen in altcoins wordt hier besproken.

Poll: Wat zijn Bitcoins?
[list]• Soort digitale Dollar
Nep geld gebaseerd op niks
Nerd Money
Digital currency, No one control it
[/list]Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2017 19:12:14 ]
pi_174906999

5 mensen hebben 100+ bitcoins hier? Maar tussen de 50 en 100 slechts twee? Ongeloofwaardig!
pi_174907172
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 18:06 schreef ZetaOS het volgende:
[ afbeelding ]
5 mensen hebben 100+ bitcoins hier? Maar tussen de 50 en 100 slechts twee? Ongeloofwaardig!
Hihi grappig hoor
pi_174907197
Voor wie de grap niet snapt: die poll is van 3 juni 2014
pi_174907240
In november 2013 was er trouwens ook een poll

pi_174908367
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 18:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Voor wie de grap niet snapt: die poll is van 3 juni 2014
Ah, dat is inderdaad grappig.
pi_174909833
Lekker druk hier zo.

pi_174909921
quote:
Je kan minen met bijvoorbeeld een S9 13,5 TH/s ASIC, kost zo'n $2000 en levert zo'n $10 per dag op bij de huidige koers, na aftrek van stroomkosten.

Maar de difficulty gaat omhoog dus die $10 gaat iedere 2 weken iets omlaag.
Heb je een snelle pc nodig? En gaat het automatisch om moet je handmatige dingen doen?
pi_174910107
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 20:19 schreef Atak het volgende:

[..]

Heb je een snelle pc nodig? En gaat het automatisch om moet je handmatige dingen doen?
Nee, een snelle ASIC.

Instellen en gaan.
pi_174936213


stuk
జ్ఞ‌ా
pi_174936222
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 20:15 schreef ZetaOS het volgende:
Lekker druk hier zo.

[ afbeelding ]
_O_
జ్ఞ‌ా
pi_174949155
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 20:15 schreef ZetaOS het volgende:
Lekker druk hier zo.

[ afbeelding ]
in 2013 alles uitgecasht, jammer man
pi_174953443
Poll: Litecoin gaat
MOON
DOOD
Naar 100 Dollar
Naar 20 Dollar
Je moeder
Litecoin tx is lkkr goedkoop
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
pi_174953496
Het gaat goed.
  Eindredactie Games donderdag 9 november 2017 @ 07:30:28 #15
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_174953976
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 03:42 schreef ZetaOS het volgende:
Poll: Litecoin gaat
MOON
DOOD
Naar 100 Dollar
Naar 20 Dollar
Je moeder
Litecoin tx is lkkr goedkoop
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Niet geklikt, want autoweek poll.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_174964354
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 07:30 schreef Oscar. het volgende:

[..]

Niet geklikt, want autoweek poll.
Wat flauw en off topic Oscar Eindredactie Games.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2017 18:19:25 ]
pi_175098947
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 18:18 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Wat flauw en off topic Oscar Eindredactie Games.
Een poll over Litecoin in het Bitcointopic, dat is pas offtopic. :P
pi_175099302
quote:
16s.gif Op woensdag 15 november 2017 22:00 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Een poll over Litecoin in het Bitcointopic, dat is pas offtopic. :P
Dat was wel een beetje offtopic.
Zo dan:
Poll: O5 December is
Bitcoin $12000 waard
Bitcoin over de 10000 UDS heen
Roger Ver in coma aan overdosis Poppers
Bitcoin Cash nummer 1 op coinmarketcap
Bitcoin rond de $5000
Sinterklaas in elkaar gemept
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
pi_175100709
Wat is UDS?
pi_175100790
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 22:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Wat is UDS?
United Dollar States, echt de shit als ie dat haalt
  Eindredactie Games woensdag 15 november 2017 @ 23:04:40 #21
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_175100899
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 22:11 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Dat was wel een beetje offtopic.

excuses geaccepteerd
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_175110436
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 22:11 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Dat was wel een beetje offtopic.
Zo dan:
Poll: O5 December is
Bitcoin $12000 waard
Bitcoin over de 10000 UDS heen
Roger Ver in coma aan overdosis Poppers
Bitcoin Cash nummer 1 op coinmarketcap
Bitcoin rond de $5000
Sinterklaas in elkaar gemept
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
_O_
జ్ఞ‌ా
pi_175241933
Hoop op nog een kleine terugval van de bitcoin en dan volledig inkopen, JPMorgan gaat ze in het kort naar de beurs brengen.

http://daskapital.nl/2017(...)itcoin_jpmorg_1.html
pi_175253609
Wat is momenteel de beste (lees: goedkoopste) plek om je zuurverdiende eurootjes om te zetten in bitcoin?
pi_175253698
quote:
6s.gif Op donderdag 23 november 2017 08:59 schreef sniel123 het volgende:
Wat is momenteel de beste (lees: goedkoopste) plek om je zuurverdiende eurootjes om te zetten in bitcoin?
Geen idee, maar ik doe het altijd bij Bitonic.
pi_175255399
quote:
6s.gif Op donderdag 23 november 2017 08:59 schreef sniel123 het volgende:
Wat is momenteel de beste (lees: goedkoopste) plek om je zuurverdiende eurootjes om te zetten in bitcoin?
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 09:08 schreef Typisch het volgende:

[..]

Geen idee, maar ik doe het altijd bij Bitonic.
Als je puur naar de goedkoopste manier op zoek bent, is Bitonic niet echt een aanrader.

Er zijn eigenlijk 2 veelgebruikte manieren om online bitcoin te kopen:

1. Via een "broker" (zie het als een wisselkantoor), dit is een relatief dure optie maar wel snel en gebruiksvriendelijk. Je kunt vaak betalen met iDeal. Voorbeelden:

www.bitonic.nl
www.bitkassa.nl
www.satos.nl
www.btcdirect.eu
www.bitmymoney.com
www.coinbase.com

De prijs kan onderling wat verschillen dus je moet dan zelf even de prijzen vergelijken

2. Tweede optie is via een online beurs (Exchange), waar je eerst geld heen moet sturen en daarna bitcoin op de "markt" kunt kopen van andere gebruikers, net zoals bij aandelenhandel. Je kunt zo veel goedkoper aan bitcoins komen, maar de drempel is wel hoger want je moet je eerst registreren, afhankelijk van de bedragen waar het om gaat je identiteit laten verifiëren (exchanges zijn daartoe verplicht vanwege KYC/AML-wetten) en geld naar je account sturen. Je hebt dan vaak ook de beschikking over meer geavanceerde orders, zoals marketbuy. limitbuy, stop-loss etc.
Exchanges waar je via een SEPA-overboeking Euro's heen kunt sturen zijn het handigst en zo'n overboeking is vaak gratis of heel goedkoop.

Voorbeelden:
www.bitstamp.net
www.kraken.com (momenteel niet aan te raden vanwege problemen met trage servers)
https://bl3p.eu/nl/ (de exchange van Bitonic)
www.gdax.com (de exchange van Coinbase)

Zie voor meer info het beginnerstopic:
BTC / [N00B] Crypto beginnerstopic #2 Voor al je kleine en grote vragen
pi_175256222
Ja, over het kopen van BTC op een exchange, ik heb zitten rekenen.

Voorbeeld, je koopt voor 500 euro op Kraken wat BTC. Op dit moment krijg je zo'n 10 euro aan BTC meer dan bij Bitonic op een bedrag van 500 euro. Dan denk je, nou dat is toch mooi meegenomen die 10 euro!

Dan wil je je BTC withdrawen van Kraken en in je offline wallet gooien, maar dan rekent Kraken een fee van 0.001 BTC, wat nu dus ongeveer 7 euro is :{

Kortom, het ontloopt op een bedrag van 500 euro elkaar misschien maar 2 of 3 euro (Bitonic vs Kraken), in het voordeel van Kraken.

Daarbij moet je wel ruim een dag wachten voor je fiat met een SEPA overschrijving op je Kraken account staat, daar je BTC kopen en dan weer een tijd wachten voor het in je wallet zit.

Mijn ervaring is dus dat je voor bedragen rond de 500 euro in ieder geval beter gewoon op Bitonic je BTC kunt kopen die na aankoop meteen je wallet ingaan zonder gedoe.
(Y)
pi_175256338
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:26 schreef chiren het volgende:
Ja, over het kopen van BTC op een exchange, ik heb zitten rekenen.

Voorbeeld, je koopt voor 500 euro op Kraken wat BTC. Op dit moment krijg je zo'n 10 euro aan BTC meer dan bij Bitonic op een bedrag van 500 euro. Dan denk je, nou dat is toch mooi meegenomen die 10 euro!

Dan wil je je BTC withdrawen van Kraken en in je offline wallet gooien, maar dan rekent Kraken een fee van 0.001 BTC, wat nu dus ongeveer 7 euro is :{

Kortom, het ontloopt op een bedrag van 500 euro elkaar misschien maar 2 of 3 euro (Bitonic vs Kraken), in het voordeel van Kraken.

Daarbij moet je wel ruim een dag wachten voor je fiat met een SEPA overschrijving op je Kraken account staat, daar je BTC kopen en dan weer een tijd wachten voor het in je wallet zit.

Mijn ervaring is dus dat je voor bedragen rond de 500 euro in ieder geval beter gewoon op Bitonic je BTC kunt kopen die na aankoop meteen je wallet ingaan zonder gedoe.
Kortom Bitonic is helemaal niet zo slecht. Iets waar ik wel achter sta.
pi_175256459
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:26 schreef chiren het volgende:
Ja, over het kopen van BTC op een exchange, ik heb zitten rekenen.

Voorbeeld, je koopt voor 500 euro op Kraken wat BTC. Op dit moment krijg je zo'n 10 euro aan BTC meer dan bij Bitonic op een bedrag van 500 euro. Dan denk je, nou dat is toch mooi meegenomen die 10 euro!

Dan wil je je BTC withdrawen van Kraken en in je offline wallet gooien, maar dan rekent Kraken een fee van 0.001 BTC, wat nu dus ongeveer 7 euro is :{

Kortom, het ontloopt op een bedrag van 500 euro elkaar misschien maar 2 of 3 euro (Bitonic vs Kraken), in het voordeel van Kraken.

Daarbij moet je wel ruim een dag wachten voor je fiat met een SEPA overschrijving op je Kraken account staat, daar je BTC kopen en dan weer een tijd wachten voor het in je wallet zit.

Mijn ervaring is dus dat je voor bedragen rond de 500 euro in ieder geval beter gewoon op Bitonic je BTC kunt kopen die na aankoop meteen je wallet ingaan zonder gedoe.
Het ligt er inderdaad nogal aan om welke bedragen het gaat en of het daardoor de "moeite" waard is om een exchange te gebruiken. Voor kleinere bedragen zou ik ook voor het gemak van een broker kiezen, wil je ¤20.000 euro omzetten dan zou ik toch even verder kijken.

Overigens noem je nu de hoge withdrawal fee van Kraken als voorbeeld (Kraken zou ik sowieso even mijden tot ze hun performanceproblemen hebben opgelost), maar bijvoorbeeld Bitstamp rekent helemaal geen fee bij een Bitcoin withdrawal. :P Het loont dus altijd om even onderzoek te doen en zelf te beslissen wat in jouw geval het handigst/goedkoopst is. Wil je bijvoorbeeld bitcoin kopen om te hodlen voor lange termijn, dan maakt het ook niet zoveel uit om wat meer te betalen voor het gemak van een broker.

Om even het verschil in prijs te illustreren, de huidige prijzen:
1 BTC op Bitstamp: ¤6899,70
1 BTC op Bitonic: ¤7006,36
pi_175256541
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:39 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Het ligt er inderdaad nogal aan om welke bedragen het gaat en of het daardoor de "moeite" waard is om een exchange te gebruiken. Voor kleinere bedragen zou ik ook voor het gemak van een broker kiezen, wil je ¤20.000 euro omzetten dan zou ik toch even verder kijken.

Overigens noem je nu de hoge withdrawal fee van Kraken als voorbeeld (Kraken zou ik sowieso even mijden tot ze hun performanceproblemen hebben opgelost), maar bijvoorbeeld Bitstamp rekent helemaal geen fee bij een Bitcoin withdrawal. :P Het loont dus altijd om even onderzoek te doen en zelf te beslissen wat in jouw geval het handigst/goedkoopst is. Wil je bijvoorbeeld bitcoin kopen om te hodlen voor lange termijn, dan maakt het ook niet zoveel uit om wat meer te betalen voor het gemak van een broker.
Klopt, ik heb het inderdaad alleen over Kraken, andere exchanges zijn veel meer de moeite waard.
Overigens lees ik net pas dat je ook fiat kunt storten naar Bitstamp, had ik dat gister maar geweten dan had ik Kraken lekker links laten liggen :D

Maar wat je zegt, ik koop BTC voor de hodl dus op het bedrag wat ik er nu in heb zitten maakt die paar euro ook niet uit.
(Y)
pi_175256811
BCH :{
జ్ఞ‌ా
pi_175257134
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:55 schreef µ het volgende:
BCH :{
offtopic :P
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 23 november 2017 @ 12:26:03 #33
206731 Mortaxx
Doomer
pi_175257523
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:55 schreef µ het volgende:
BCH :{
is zoals Bitcoin ooit bedoeld was.

Btc verliest z'n functie als betaalmiddel door de torenhoge transactiekosten. Western Union is nog goedkoper :')
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_175257710
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:26 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

is zoals Bitcoin ooit bedoeld was.

Btc verliest z'n functie als betaalmiddel door de torenhoge transactiekosten. Western Union is nog goedkoper :')
Ah alsjeblieft zeg. :') De blocksize voorkomt helemaal geen hoge fees als straks de blocks daar ook weer vol zitten.
pi_175293234
quote:
14s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:39 schreef Typisch het volgende:

[..]

Ah alsjeblieft zeg. :') De blocksize voorkomt helemaal geen hoge fees als straks de blocks daar ook weer vol zitten.
1 van de bitoin defs wou de blocksize verkleinen naar 300 kb :P
Bron: https://www.reddit.com/r/(...)_blocksize_increase/
pi_175297071
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 02:43 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

1 van de bitoin defs wou de blocksize verkleinen naar 300 kb :P
Bron: https://www.reddit.com/r/(...)_blocksize_increase/
Dat is een BIP van 10 maanden geleden en allang achterhaald. En heb je 'm ook daadwerkelijk gelezen? Want er staat letterlijk:

quote:
300k is only used for the block size limit should the proposal be activated prior to 2017 April. If it is deemed too small, activation can simply be delayed until the desired limit is reached, retaining the current block size/weight limits until that time (or even an additional softfork used to create a temporary limit at the desired level).
Sure, Luke Jr. is een vreemde vogel, maar claimen "hij wilde een 300kB blocksize" was totaal niet de intentie van die BIP.
pi_175332539
Daaamn.
జ్ఞ‌ా
  maandag 27 november 2017 @ 09:15:19 #38
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175333050
Nieuws vannochtend was BTC $9000 aangetikt. Vanavond de 10K?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_175333304
bijna 10k *O*
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 november 2017 @ 18:00:52 #42
862 Arcee
Look closer
pi_175342963
quote:
Dit is waarom bitcoin zo populair werd

Wat is een bitcoin waard?

De waarde van een bitcoin kan hard schommelen, bijvoorbeeld door positief of negatief nieuws. Eind 2013 koste een bitcoin ongeveer 850 euro, een record. Op dit moment kost een bitcoin gemiddeld 377 euro.
Haha, dikke faal met je $377 euro.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 november 2017 @ 18:48:50 #43
862 Arcee
Look closer
pi_175344193
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 10:06 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik krijg een inlogscherm.
Url ff in Google plakken en dan aanklikken, dan werkt hij wel. Hij checkt Google als referrer.
٩๏̯͡๏)۶
pi_175344316
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 18:48 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]

Werkt ook weer. :Y)
*O* _O_
pi_175344498
Ben steeds benieuwder of het nu wel of niet een bubbel is die zo kan barsten. Er lijkt nog eindeloos rek in te zitten. Of zou een dotcomcrisis bubbel mogelijk kunnen zijn?

Vragen, vragen...

٩๏̯͡๏)۶
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 27 november 2017 @ 19:19:34 #47
206731 Mortaxx
Doomer
pi_175344650
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 19:12 schreef Ronaldsen het volgende:
Ben steeds benieuwder of het nu wel of niet een bubbel is die zo kan barsten. Er lijkt nog eindeloos rek in te zitten. Of zou een dotcomcrisis bubbel mogelijk kunnen zijn?

Vragen, vragen...

[ afbeelding ]
ach Amazon is ook prima uit de dotcombubble gekomen
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_175344723
Zolang de koers stijgt, zit er rek in. Het is geen aandeel dus een vergelijking met de dotcomcrisis is geen goede. Al zit er natuurlijk geen intrinsieke waarde achter een BTC. Het blijft gebaseerd op vertrouwen en dat is brozer dan een goudkoers.
pi_175346866
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 19:12 schreef Ronaldsen het volgende:
Ben steeds benieuwder of het nu wel of niet een bubbel is die zo kan barsten. Er lijkt nog eindeloos rek in te zitten. Of zou een dotcomcrisis bubbel mogelijk kunnen zijn?

Vragen, vragen...

[ afbeelding ]
Je moet er anders naar leren kijken. Ik zie niet in waarom BTC niet blijft stijgen ten opzichte van zwakker fiatgeld. Zie bijvoorbeeld de Duitse mark ten opzichte van de Italiaanse lira. De waarde van de Duitse mark in Italiaanse lira is maar blijven stijgen totdat er een vaste wisselkoers werd ingevoerd. Zolang de euro/dollar niet een vaste wisselkoers proberen te handhaven ten opzichte van BTC door hun fiscaal beleid rigoureus te veranderen zie ik het niet gebeuren. De torenhoge staatschulden en de angst voor het deflatiemonster zorgen er wel voor dat er geen sterke euro/dollar komt.

pi_175354821
10k-dag *G*
జ్ఞ‌ా
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 november 2017 @ 21:01:36 #51
862 Arcee
Look closer
pi_175369330
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 november 2017 08:21 schreef µ het volgende:
10k-dag *G*
High: $9999.
pi_175390466
goeie dip
pi_175396956
Wat een dagen :D
జ్ఞ‌ా
pi_175399035
Gisterochtend voor het eerst cryptovaluta gekocht en ook nog is Ripple. In een dagje is dat ongeveer -10%. Lekker begin :D
pi_175402840
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 10:41 schreef Sacioli het volgende:
Gisterochtend voor het eerst cryptovaluta gekocht en ook nog is Ripple. In een dagje is dat ongeveer -10%. Lekker begin :D
gisteren was wellicht de grootste wereldwijde hype tot nu toe, en omdat iedereen na die piek nu in paniek raakt gaat ie hard omlaag en worden de altcoins meegetrokken

op de piek van een hype instappen is dus een slecht moment ;)
pi_175402876
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:41 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

gisteren was wellicht de grootste wereldwijde hype tot nu toe, en omdat iedereen na die piek nu in paniek raakt gaat ie hard omlaag en worden de altcoins meegetrokken

op de piek van een hype instappen is dus een slecht moment ;)
Naja, eigenlijk was het nog voordat alles ging dalen. Heb zelfs even in de + gestaan. Totdat in de avond in vrije val ging, maar goed.
pi_175403671
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:43 schreef Sacioli het volgende:

[..]

Naja, eigenlijk was het nog voordat alles ging dalen. Heb zelfs even in de + gestaan. Totdat in de avond in vrije val ging, maar goed.
Ripple meteen weg doen, daar ga je echt geen winst mee maken. Die is al sinds april/mei niet meer serieus gestegen en vooral gedaald.
٩๏̯͡๏)۶
pi_175404068
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 14:20 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Ripple meteen weg doen, daar ga je echt geen winst mee maken. Die is al sinds april/mei niet meer serieus gestegen en vooral gedaald.
Zit er denk je niks meer in op Long-term?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 november 2017 @ 21:30:48 #59
862 Arcee
Look closer
pi_175412664
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 21:11 schreef Arcee het volgende:
$78 nieuwe high. w/
Ja dames en heren, ook op die high leek het toen riskant om te kopen. :Y)
  zaterdag 2 december 2017 @ 02:41:24 #60
418426 UtopiaVolger
Ik volg alles rondom Utopia.
pi_175441588
$11.000+
Want geen leven hihihihihihihihihi.
Utopia
pi_175450616
Wat is de algemene opvatting hier over de waarde van Bitcoin? Het lijkt mij vrij duidelijk dat het hier een bubbel betreft omdat ik niet zie op welke fundamentele wijze Bitcoin iets gaat veranderen aan de samenleving van nu.
  zaterdag 2 december 2017 @ 15:49:24 #62
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_175450857
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 15:35 schreef wazzbeer het volgende:
Wat is de algemene opvatting hier over de waarde van Bitcoin? Het lijkt mij vrij duidelijk dat het hier een bubbel betreft omdat ik niet zie op welke fundamentele wijze Bitcoin iets gaat veranderen aan de samenleving van nu.
Wie weet is het geen bubbel blijft het nog een paar jaar stijgen en blijft het daarna vrij stabiel. Wie weet wordt het ook echt erkend als valuta (wat in kleine mate al het geval is).

Als voorbeeld geef ik altijd de absurde bedragen die banken vragen om geld naar het buitenland te sturen. Met cryptocurrencie betaal je hier amper iets aan. Mooi toch, met de rente van tegenwoordig kost het geld om uberhaubt gebruik te mogen maken van een bank :r

Het blijft gissen wat er met bitcoin en andere cryptocurrencie zal gebeuren.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_175451046
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 15:35 schreef wazzbeer het volgende:
Wat is de algemene opvatting hier over de waarde van Bitcoin? Het lijkt mij vrij duidelijk dat het hier een bubbel betreft omdat ik niet zie op welke fundamentele wijze Bitcoin iets gaat veranderen aan de samenleving van nu.
Fundamenteel gaat bitcoin heel veel veranderen, je moet je alleen niet blind staren op de waarde van bitcoin.
De bubbelverhalen hoor je al veel langer. Een bubbel beweegt niet zoals de waarde van bitcoin zich heeft ontwikkeld. Ik denk zelfs dat het nog sterk ondergewaardeerd is.

pi_175505222
waves is weer rijzende
  dinsdag 5 december 2017 @ 18:05:13 #65
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_175511376
quote:
Bitcoin: UK and EU plan crackdown amid crime and tax evasion fears

Cryptocurrency close to record high despite news Treasury plans to end traders’ anonymity

The UK and other EU governments are planning a crackdown on bitcoin amid growing concerns that the digital currency is being used for money laundering and tax evasion.

The Treasury plans to regulate bitcoin and other cryptocurrencies to bring them in line with anti-money laundering and counter-terrorism financial legislation. Traders will be forced to disclose their identities, ending the anonymity that has made the currency attractive for drug dealing and other illegal activities.

Under the EU-wide plan, online platforms where bitcoins are traded will be required to carry out due diligence on customers and report suspicious transactions. The UK government is negotiating amendments to the anti-money-laundering directive to ensure firms’ activities are overseen by national authorities.

The Treasury said: “We are working to address concerns about the use of cryptocurrencies by negotiating to bring virtual currency exchange platforms and some wallet providers within anti-money laundering and counter-terrorist financing regulation.”
Het artikel gaat verder.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_175524237
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 13:41 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

gisteren was wellicht de grootste wereldwijde hype tot nu toe, en omdat iedereen na die piek nu in paniek raakt gaat ie hard omlaag en worden de altcoins meegetrokken

op de piek van een hype instappen is dus een slecht moment ;)
Je weet alleen niet wanneer de piek van de hype is.
pi_175542231
14.000$ gepasseerd :')
pi_175551931
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 01:44 schreef Houtenbeen het volgende:
14.000$ gepasseerd :')
20k voor het jaar voorbij is
pi_175553344
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 15:20 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

20k voor het jaar voorbij is
25k.
pi_175554610
100k
pi_175555671
Ok. Ik zat dus op Mt.Gox, BTC-e en op Crypsty, met bij elkaar 1-2 BTC. Denk ga eens inloggen, maar nu blijken ze alle 3 down the zijn.

Krijg even het heen en weer....
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 december 2017 @ 23:39:08 #72
862 Arcee
Look closer
pi_175565334
Binnen een week van onder de $10K naar boven de $16K. :{
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 december 2017 @ 23:39:57 #73
862 Arcee
Look closer
pi_175565359
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 15:20 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

20k voor het jaar voorbij is
Of nog voor het weekend.
pi_175566521
17.000$ gepasseerd, 3000$ erbij in 24uur :')
pi_175568097
Fuckn bizar
జ్ఞ‌ా
  vrijdag 8 december 2017 @ 14:05:23 #76
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_175574401
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 december 2017 00:40 schreef Houtenbeen het volgende:
17.000$ gepasseerd, 3000$ erbij in 24uur :')
nu wel flinke correctie, 14245 op bitfinex
pi_175652520
Interessante uitzending:

https://dewerelddraaitdoor.bnnvara.nl/media/378615

Pas 2 maanden geleden. 'Het zou best kunnen dat het in maart op 15.000 euro staat'.
Interessant om terug te zien.

Hij heeft meerdere tonnen geïnvesteerd. Nu dus al miljonair als hij afroomt.
Love is in the air!
  maandag 11 december 2017 @ 19:23:02 #78
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_175652681
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 15:20 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

20k voor het jaar voorbij is
dat kam nu in 3 dagen. Of 2
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 11 december 2017 @ 19:24:45 #79
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_175652761
Waarom is litecoin de laatste week aan het stijgen? Zijn er geruchten /nieuws geweest?
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  maandag 11 december 2017 @ 20:46:17 #80
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_175655728
Oeps, verkeerde topic.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_175657865
17k
జ్ఞ‌ా
pi_175679990
Duidelijke analyse van het elektriciteitsgebruik van het bitcoin netwerk.
  woensdag 13 december 2017 @ 09:34:23 #83
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_175688014
quote:
10s.gif Op donderdag 30 november 2017 21:30 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja dames en heren, ook op die high leek het toen riskant om te kopen. :Y)
Leuk zo'n oud topic.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 08:13 schreef 44pje het volgende:
Zojuist 1,5 BTC gekocht @¤62,1 (incl administratiekosten)
Gewoon om deel uit te maken van het fenomeen :)
En, heb je ze nog? :P Dat is wel een fijn bedrag nu :D
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_175706518
quote:
2s.gif Op woensdag 13 december 2017 09:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Leuk zo'n oud topic.

[..]

En, heb je ze nog? :P Dat is wel een fijn bedrag nu :D
Waar is de tijdmachine.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 01:03 schreef erikkll het volgende:

[..]

Ik heb vandaag voor 250 euro gekocht tegen 62.01 (Op 62.00 zaten al erg veel orders, dus de kans dat die vervuld zou worden vond ik niet groot genoeg als ik daar onder zou zitten).

Goede prijs vind ik zelf wel, alhoewel ik een paar maand geleden nog voor 12 euro kocht ;(
pi_175734598
Ik heb een vraagje.

Ik snap de hele technologie opzich van bitcoin, dus dat is het probleem niet.
Nu heb ik als wijze van experiment voor 50 euro bitcoin gekocht bij anycoin direct, dat was een beetje de eerste die ik kon vinden waar je niet gelijk voor meer als 100 euro bitcoins kon kopen.
Vervolgens gebruik ik blockchain.info als wallet.

Nu is er ergens 10 euro commissie af gegaan, ik gok bij het kopen bij anycoin?
Dus ok hield 40 over in die wallet op bloockchain.info.

Nu is de waarde 42 dus, het is ff voor de grap allemaal en het kan ook weer dalen, maar in een dag is dat toch winst als ik dat tientje niet meetel.
Traden enzo doe ik (nog) niet.

Dus eigenlijk 2 vragen.

* waar is die 10 euro verdwenen, bij het kopen of bij het “storten” op blockchain.info?
* waar kopen jullie die coins via ídeal en kan het ook met kleinere bedragen?
Do what you love, love what you do!
pi_175819402
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 07:43 schreef kree het volgende:

* waar is die 10 euro verdwenen, bij het kopen of bij het “storten” op blockchain.info?
* waar kopen jullie die coins via ídeal en kan het ook met kleinere bedragen?
Waarschijnlijk is het gebeurd als transaction fee. Omdat het netwerk nogal zwaar belast wordt door de grote drukte/populariteit zijn de fees per transactie vrij hoog geworden recentelijk. Dit geld gaat naar de 'miners' volgens mij.

op www.bitonic.nl kun je ze kopen met ideal.

Volgens mij is opslaan in een online wallet niet verstandig. In het verleden vaak gehackt/met de noorderzon met coins en al vertrokken. Ik wist niet dat blockchain.info uberhaupt wallets aanbiedt, maar het is wel een bekende naam in bitcoin land. Maar beter dus een appje op je telefoon zetten. (Voor 42 euro zou ik me er nu niet teveel zorgen over maken... als je het nu overboekt ben je weer 8 euro kwijt, dus een beetje zonde).
pi_175819424
quote:
10s.gif Op woensdag 13 december 2017 21:38 schreef up7 het volgende:

[..]

Waar is de tijdmachine.

[..]

[ afbeelding ]
Haha. Die bitcoins heb ik helaas niet meer. Ik heb er wel in februari dit jaar 1 gekocht voor ongeveer 800 euro. Goede aankoop geweest.
pi_175921185
goed dagje
pi_175969158
quote:
Bestuurder Duitse centrale bank sluit officiële cryptovaluta uit
Een bestuurder van de Duitse centrale bank sluit uit dat er in de eurozone een officiële cryptovaluto zoals de bitcoin gaat komen. Hij waarschuwt investeerders in digitale munten voor verliezen.

Carl-Ludwig Thiele doet zijn uitspraken in het Duitse weekblad Euro am Sonntag dat dit weekend verscheen.

Eerder liet de Bank for International Settlements (BIS), een internationale organisatie waarin centrale banken samenwerken, in september weten dat het nog te vroeg was om te zeggen of centrale banken hun eigen cryptovaluta moeten uitgeven.

Centrale bankiers weten nog niet precies waar de risico's liggen met digitale munten en volgens BIS is de technologie ook nog niet bewezen.
Dat centrale bankiers niet weten waar de risico's liggen is nogal een open deur want dat wisten ze voor 2007 blijkbaar ook niet toen de financiële crisis uitbrak :')

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_176117793
Mag dit de nieuwe bitcoin only slowchat worden?
Die andere slowchat is niks meer. Alleen maar geshill :Z
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 29 december 2017 @ 17:36:23 #91
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176117811
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 17:35 schreef brombeer_ het volgende:
Mag dit de nieuwe bitcoin only slowchat worden?
Die andere slowchat is niks meer. Alleen maar geshill :Z
Nee, terug naar de sc en het niveau opkrikken jij ~O>
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_176125346
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 17:35 schreef brombeer_ het volgende:
Mag dit de nieuwe bitcoin only slowchat worden?
Die andere slowchat is niks meer. Alleen maar geshill :Z
Lijkt me prima. No altcoins allowed. ~O>
pi_176126106
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 21:02 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Lijkt me prima. No altcoins allowed. ~O>
pi_176223406
Beste wensen allen! Dat het maar een mooi cryptojaar mag worden :)
pi_176223537


Bijna tijd voor de volgende leg 8-)
pi_176225174
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2018 21:15 schreef brombeer_ het volgende:
Beste wensen allen! Dat het maar een mooi cryptojaar mag worden :)
Happy new year!
జ్ఞ‌ా
pi_176225182
Wat nemen we als dagkoers voor belastingdienst?
జ్ఞ‌ా
  MOL-held dinsdag 2 januari 2018 @ 01:29:19 #98
44635 XMN8R
mag dat?
pi_176229846
quote:
2s.gif Op maandag 1 januari 2018 21:59 schreef µ het volgende:
Wat nemen we als dagkoers voor belastingdienst?
De laagste stand die ik vandaag tegen ben gekomen is ¤ 10.893,25 ($ 13.072,40).

Tip: Bij de belastingopgave mag je naar beneden afronden op hele euro's ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door XMN8R op 02-01-2018 01:37:41 (tip) ]
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_176229853
Foute topic

[ Bericht 93% gewijzigd door Nikmans op 02-01-2018 01:57:23 ]
Ga weg
  MOL-held dinsdag 2 januari 2018 @ 01:32:58 #100
44635 XMN8R
mag dat?
pi_176229858
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 01:30 schreef Nikmans het volgende:
In DRGN stappen ja of nee? De fomo is strong :'( Maar het is zo'n mooi product
vraag het hier nog eens: BTC / [SC] Cryptocurrencies #673 1 UTN = 1 UTN-P
Dit topic is Bitcoin-only.
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_176229872
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 11:23 schreef Deeltjesversneller het volgende:
waves is weer rijzende
2018 is het Wavesjaar.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_176229956
quote:
3s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 01:32 schreef XMN8R het volgende:

[..]

vraag het hier nog eens: BTC / [SC] Cryptocurrencies #673 1 UTN = 1 UTN-P
Dit topic is Bitcoin-only.
Oh wow mijn fout, ik dacht dat ik daar zat
Ga weg
pi_176230576
quote:
3s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 01:29 schreef XMN8R het volgende:

[..]

De laagste stand die ik vandaag tegen ben gekomen is ¤ 10.893,25 ($ 13.072,40).

Tip: Bij de belastingopgave mag je naar beneden afronden op hele euro's ;)
Heb maar weer even wat screenshots gemaakt van mijn wallet van gisteren :s).
జ్ఞ‌ా
pi_176231149
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 01:36 schreef chroestjov het volgende:

[..]

2018 is het Wavesjaar.
ik heb mijn zinnen gezet op enigma dit jaar

en dat heeft zich vannacht al goed uitbetaald
pi_176231175
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 01:36 schreef chroestjov het volgende:

[..]

2018 is het Wavesjaar.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 09:07 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

ik heb mijn zinnen gezet op enigma dit jaar

en dat heeft zich vannacht al goed uitbetaald
Leuk, maar offtopic. :P
pi_176231181
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 09:10 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

[..]

Leuk, maar offtopic. :P
oja, zie nu dat "en andere cryptocurrencies" een paar topics geleden uit de titel is gehaald
pi_176231192
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 09:11 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

oja, zie nu dat "en andere cryptocurrencies" een paar topics geleden uit de titel is gehaald
Klopt, 4 jaar geleden ten tijde van BIT. :P
pi_176233916
quote:
3s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 01:29 schreef XMN8R het volgende:

[..]

De laagste stand die ik vandaag tegen ben gekomen is ¤ 10.893,25 ($ 13.072,40).

Tip: Bij de belastingopgave mag je naar beneden afronden op hele euro's ;)
Top, dan houd ik die aan :)
  woensdag 3 januari 2018 @ 13:19:59 #109
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_176257014
In welke munten investeren jullie momenteel? :)
En altijd het laatste woord.
pi_176257074
Bitcoin, gezien dit het bitcoin topic is.
  woensdag 3 januari 2018 @ 13:31:05 #111
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_176257285
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 13:22 schreef Deckard het volgende:
Bitcoin, gezien dit het bitcoin topic is.
ah, iedereen miljonair hier?!
En altijd het laatste woord.
pi_176257942
quote:
3s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 01:29 schreef XMN8R het volgende:

[..]

De laagste stand die ik vandaag tegen ben gekomen is ¤ 10.893,25 ($ 13.072,40).

Tip: Bij de belastingopgave mag je naar beneden afronden op hele euro's ;)
Ik zie als laagste koers ¤6.222,22 op Bitcoin.de.
http://data.bitcoinity.org/markets/price/3d/EUR/bitcoinde?t=l

En ¤10.709,62 op Bitstamp.com.
http://data.bitcoinity.org/markets/price/3d/EUR/bitstamp?t=l
pi_176258244
Twijfel of je laagste koers mag meenemen hoor...
జ్ఞ‌ా
pi_176258257
Iedereen gefeliciteerd met de 9e verjaardag van BTC! *O*

https://blockchair.com/bitcoin/block/0

pi_176259672
9 jaartjes alweer. Hij groeit zo snel :P
pi_176268159
Voor de redditors.
జ్ఞ‌ా
pi_176296798
12hr ema nu ook gecrossed *O*
Op naar een nieuwe ath
pi_176297263
Daar gaan we *G*
జ్ఞ‌ా
pi_176297471
Dit stoot nog wel even door de komende maanden :9
Blijf toch nog maar even holden.

  MOL-held vrijdag 5 januari 2018 @ 16:30:35 #122
44635 XMN8R
mag dat?
pi_176304666
MAAR MENEER AGENT
IK HEB ALLEEN MAAR
AVONTUURLIJK DNA ! ... en nou opzouten
pi_176307184
Lolz Korea nieuwe ath *O*
pi_176314582
quote:
quote:
Het enorme stroomverbruik voor bitcoinproductie zou het energieverbruik in regio’s in het land verstoren.
|:(
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_176314947
https://amp.reddit.com/r/(...)tter_impression=true

Vandaag ook twee van deze mails gehad. :N

Ironisch genoeg is het voorkomen van dit soort onzin juist precies waarvoor Bitcoin ontworpen is. :D
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_176315119
Vaag. Ten eerste wacht ik al 1.5 dag op een transactie van 0.8btc van iemand naar mij, ten tweede zie ik een uitgaande transactie van 18 bitcoin vanaf mijn adres? Ik heb daar niet eens 18btc staan. Deel ik dit adres met iemand ofzo?

https://blockchain.info/a(...)2WqMEq1QTKZacqZf5Zp2
pi_176315431
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 00:06 schreef EdNoolk het volgende:
Vaag. Ten eerste wacht ik al 1.5 dag op een transactie van 0.8btc van iemand naar mij, ten tweede zie ik een uitgaande transactie van 18 bitcoin vanaf mijn adres? Ik heb daar niet eens 18btc staan. Deel ik dit adres met iemand ofzo?

https://blockchain.info/a(...)2WqMEq1QTKZacqZf5Zp2
Ik zie op dat adres geen transactie van 0.8 BTC. Heb je een transactie-id van de transactie waar je op wacht?

Waar heb je dat adres? In een eigen wallet-app of online? Als het een online dienst is kan het inderdaad zijn dat het gedeeld is.
pi_176315448
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 00:22 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Ik zie op dat adres geen transactie van 0.8 BTC. Heb je een transactie-id van de transactie waar je op wacht?

Waar heb je dat adres? In een eigen wallet-app of online? Als het een online dienst is kan het inderdaad zijn dat het gedeeld is.
Adres is bitcoin op Binance.

Excuus, ging om die van 0.48btc ipv 0.8btc.
pi_176315460
Iemand hier die in NAGACOIN zit?
pi_176315600
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 00:24 schreef EdNoolk het volgende:

[..]

Adres is bitcoin op Binance.

Excuus, ging om die van 0.48btc ipv 0.8btc.
Binance zal dat adres dan gebruiken voor meerdere klanten. Jouw saldo houden ze dan zelf bij in een database.

De transactie waar je op wacht is dan https://blockchain.info/t(...)052eb9a334c2cc89d035

Deze heeft een fee van 191 sat/Byte en dit is momenteel te weinig om meegenomen te worden door de miners (zie: http://core.jochen-hoenicke.de/queue/#24h, de balk die nu meegenomen wordt zijn transactie met 400-450 sat/byte)

Wat je kunt doen is wachten tot de queue weer daalt (in het weekend loopt het vaak wel weer wat in), of proberen de transactie voorang te geven door de acceleratie-dienst van ViaBTC te gebruiken. Elk heel uur zijn er 100 gratis "slots" beschikbaar op https://pool.viabtc.com/tools/txaccelerator/

Je moet dan wel precies op het hele uur klikken, want die 100 slots zijn altijd binnen 0,05 seconden vergeven. :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 00:25 schreef Idlerrr9292 het volgende:
Iemand hier die in NAGACOIN zit?
Misschien, maar dit is het Bitcoin topic. :P
pi_176315719
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 00:31 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Binance zal dat adres dan gebruiken voor meerdere klanten. Jouw saldo houden ze dan zelf bij in een database.

De transactie waar je op wacht is dan https://blockchain.info/t(...)052eb9a334c2cc89d035

Deze heeft een fee van 191 sat/Byte en dit is momenteel te weinig om meegenomen te worden door de miners (zie: http://core.jochen-hoenicke.de/queue/#24h, de balk die nu meegenomen wordt zijn transactie met 400-450 sat/byte)

Wat je kunt doen is wachten tot de queue weer daalt (in het weekend loopt het vaak wel weer wat in), of proberen de transactie voorang te geven door de acceleratie-dienst van ViaBTC te gebruiken. Elk heel uur zijn er 100 gratis "slots" beschikbaar op https://pool.viabtc.com/tools/txaccelerator/

Je moet dan wel precies op het hele uur klikken, want die 100 slots zijn altijd binnen 0,05 seconden vergeven. :P

[..]

Misschien, maar dit is het Bitcoin topic. :P
Thanks voor je uitgebreide reply, tof!! txID wist ik idd, accelerator heb ik al een aantal keer geprobeerd maar helaas geen geluk. Fee betaald ophogen is het me ook niet waard.
pi_176315786
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 00:36 schreef EdNoolk het volgende:

[..]

Thanks voor je uitgebreide reply, tof!! txID wist ik idd, accelerator heb ik al een aantal keer geprobeerd maar helaas geen geluk. Fee betaald ophogen is het me ook niet waard.
Ik ga zo slapen, maar misschien dat ik morgen wel even voor je kan proberen. Het is me afgelopen weken wel een paar keer gelukt een transactie erdoor te krijgen. Tip is de exacte tijd in beeld te hebben, ik gebruik altijd https://time.is daarvoor.
pi_176315801
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 00:40 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Ik ga zo slapen, maar misschien dat ik morgen wel even voor je kan proberen. Het is me afgelopen weken wel een paar keer gelukt een transactie erdoor te krijgen. Tip is de exacte tijd in beeld te hebben, ik gebruik altijd https://time.is daarvoor.
Geen wonder dat ik te laat ben, klok loopt 4 sec achter. Weer wat geleerd. Zou mooi zijn :)
pi_176315826
Nog 2 uur en 20 minuten tot de anouncement van Tron. It better be good anders word het niet lekker wakker worden.
pi_176315835
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 00:31 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Binance zal dat adres dan gebruiken voor meerdere klanten. Jouw saldo houden ze dan zelf bij in een database.

De transactie waar je op wacht is dan https://blockchain.info/t(...)052eb9a334c2cc89d035

Deze heeft een fee van 191 sat/Byte en dit is momenteel te weinig om meegenomen te worden door de miners (zie: http://core.jochen-hoenicke.de/queue/#24h, de balk die nu meegenomen wordt zijn transactie met 400-450 sat/byte)

Wat je kunt doen is wachten tot de queue weer daalt (in het weekend loopt het vaak wel weer wat in), of proberen de transactie voorang te geven door de acceleratie-dienst van ViaBTC te gebruiken. Elk heel uur zijn er 100 gratis "slots" beschikbaar op https://pool.viabtc.com/tools/txaccelerator/

Je moet dan wel precies op het hele uur klikken, want die 100 slots zijn altijd binnen 0,05 seconden vergeven. :P

[..]

Misschien, maar dit is het Bitcoin topic. :P
Excuus, ik zit verkeerd😂
pi_176316137
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 00:41 schreef EdNoolk het volgende:

[..]

Geen wonder dat ik te laat ben, klok loopt 4 sec achter. Weer wat geleerd. Zou mooi zijn :)
Ik was toch nog wakker en heb 'm voor je toegevoegd:
Transaction added to acceleration queue

Nu is het afwachten tot ViaBTC een blok mined.

Heb ook nog even gekeken naar die 16 BTC transactie, maar daarbij is jouw adres er een van honderden inputs: https://blockchain.info/t(...)06f910d19e498bdccf3d

Het adres waar die 16 BTC heen gaat is waarschijnlijk een hot of cold wallet van Binance. Is heel normaal gedrag van een exchange om funds die binnenkomen op de adressen van klanten veilig te stellen in hot/cold wallets.

[ Bericht 25% gewijzigd door Tourniquet op 06-01-2018 01:11:40 ]
pi_176316172
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 10:53 schreef brombeer_ het volgende:
Dit stoot nog wel even door de komende maanden :9
Blijf toch nog maar even holden.

[ afbeelding ]
Confirmed:

pi_176317022
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 01:01 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Ik was toch nog wakker en heb 'm voor je toegevoegd:
Transaction added to acceleration queue

Nu is het afwachten tot ViaBTC een blok mined.

Heb ook nog even gekeken naar die 16 BTC transactie, maar daarbij is jouw adres er een van honderden inputs: https://blockchain.info/t(...)06f910d19e498bdccf3d

Het adres waar die 16 BTC heen gaat is waarschijnlijk een hot of cold wallet van Binance. Is heel normaal gedrag van een exchange om funds die binnenkomen op de adressen van klanten veilig te stellen in hot/cold wallets.
En binnen, HELD :D
pi_176317226
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_176320242
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 02:58 schreef EdNoolk het volgende:

[..]

En binnen, HELD :D
^O^

-----

Oeh, ik wil deze poster:

_O_

https://lynxartcollection(...)rollercoaster-poster
pi_176321824
quote:
Hij heeft de pitchfork iets anders getekend dan ik maar komt op het zelfde neer: Moon

100k in 3-4 maanden is helemaal niet zo gek :)
pi_176321827
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 11:58 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

^O^

-----

Oeh, ik wil deze poster:
[ afbeelding ]
_O_

https://lynxartcollection(...)rollercoaster-poster
Die is vet _O_
pi_176371363
De eerste Bitcoin Lightning transacties op het main net ipv op het testnet zijn een feit.

Nu alleen nog beschikbaar voor de echte BTC nerds maar hopelijk het begin van iets mooi.

TorGuard twitterde op maandag 08-01-2018 om 16:05:53 ATT BTC Users: TorGuard now accepts mainnet Lightning Network BTC payments. Ask support for details! #bitcoin... https://t.co/glsSQ6rEUS reageer retweet
pi_176382187
Jaaa Lightning Network. _O_

https://i.imgur.com/kJ94x5u.png
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176384907
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 08:52 schreef Typisch het volgende:
Jaaa Lightning Network. _O_

https://i.imgur.com/kJ94x5u.png
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*G*
జ్ఞ‌ా
pi_176385271
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 08:52 schreef Typisch het volgende:
Jaaa Lightning Network. _O_

https://i.imgur.com/kJ94x5u.png
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie infographic, is goed te gebruiken om vragen te beantwoorden zoals: "moet ik dan elke keer een channel openen met de koffietent waar ik eenmalig iets wil kopen?"
pi_176413853
Lekker bezig Coinbase, met het overhaast listen van BCH. :|W

https://www.theverge.com/(...)litch-cryptocurrency
https://krebsonsecurity.c(...)erstock-my-coinbase/

Volgens mij lopen die betalingen via een Coinbase API. Lijkt me dat zij wel verantwoordelijk zullen worden gesteld voor de schade?

[ Bericht 11% gewijzigd door Tourniquet op 10-01-2018 16:45:51 ]
pi_176414897
Edit: foute topic

[ Bericht 88% gewijzigd door de_boswachter op 10-01-2018 17:26:59 ]
U MAD?
pi_176427111
quote:
Zuid-Koreaanse regering wil handel in bitcoin stoppen

In Zuid-Korea werkt de regering aan een wet om de handel in virtuele munten als de bitcoin in de ban te doen. Dat heeft de minister van Justitie van het Aziatische land gezegd.
Zijn opmerking zorgde meteen voor grote onrust op handelsplatformen en de koers van de bitcoin zakte flink in. Volgens bewindsman Park Sang-ki leven er in Seoul grote zorgen over de sterke opmars van virtuele munten. De bitcoin, verreweg de bekendste van deze valuta, is afgelopen jaar flink in waarde gestegen.

Meerdere gerenommeerde economen en beleidsmakers hebben al gewaarschuwd voor een zeepbel.
Volgens mij kunnen overheden weinig invloed uitoefenen op cryptocurrencies anders dan het verbieden van handelsplatformen in eigen land. Er zijn vele landen waar de handelsplatformen wel zijn toegestaan. Wat voor effecten het heeft als steeds meer landen in navolging van China en Zuid Korea handelsplatformen zouden verbieden weet ik niet.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 11 januari 2018 @ 09:29:45 #152
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_176427234
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 09:17 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Volgens mij kunnen overheden weinig invloed uitoefenen op cryptocurrencies anders dan het verbieden van handelsplatformen in eigen land. Er zijn vele landen waar de handelsplatformen wel zijn toegestaan. Wat voor effecten het heeft als steeds meer landen in navolging van China en Zuid Korea handelsplatformen zouden verbieden weet ik niet.
Mijn vrienden in Zuid-Korea zeggen dat het wel steeds lastiger wordt om geld naar buitenlandse exchanges te sturen. Banken blokkeren accounts als er via dat account geld wordt verstuurd of ontvangen naar exchanges die op een blacklist staan. Het is nog wel mogelijk om het bv eerst via paypal te sturen maar ik weet uit ervaring dat Paypal ook om identificatie vraagt boven bepaalde bedragen (en dat is niet eens zo heel hoog).

Het zorgt er denk ik voor dat alleen de die-hards ermee doorgaan.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_176471432
Deze chop is wel saai zeg :Z
Wordt tijd dat bitcoin weer even laat zien wie de baas is
pi_176471819
Spannende dagen in het vooruitzicht:



Hoop dat de prijs boven de ema blijft maar ik sluit het niet uit dat we nog een laatste keer onder de 10k duiken
pi_176556301
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 10:51 schreef brombeer_ het volgende:
Spannende dagen in het vooruitzicht:

[ afbeelding ]

Hoop dat de prijs boven de ema blijft maar ik sluit het niet uit dat we nog een laatste keer onder de 10k duiken
Bijna klaar met dumpen imo. Toch weer richting de 150 ema
Verwacht niet dat de prijs lang onder de 10k zal blijven
pi_176556957
2 hele minuten onder de 10k dus :9
pi_176557842
https://www.zerohedge.com(...)dmans-latest-outlook

Goede voorspelling, enkele 10-tallen $ ernaast maar ik vergeef het ze :P

(even ervan uitgaande dat dit dus echt de bodem was)
pi_176564896


Dingdingding

Als ie hier nu doorheen breekt is het wel slechte zaak
pi_176567981
Is dit de flipening?
pi_176568005
Hij gaat tot de 8 en daarna spiked die rustig terug naar de 14
pi_176568353
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 13:39 schreef brombeer_ het volgende:
[ afbeelding ]

Dingdingding

Als ie hier nu doorheen breekt is het wel slechte zaak
Welke indicator is dat?
జ్ఞ‌ా
  Moderator / Redactie Sport woensdag 17 januari 2018 @ 16:14:30 #164
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176568470
quote:
2s.gif Op woensdag 17 januari 2018 16:09 schreef µ het volgende:

[..]

Welke indicator is dat?
Maandelijks gemiddelde zo te zien. Erdoorheen = einde uptrend.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_176569047
quote:
2s.gif Op woensdag 17 januari 2018 16:09 schreef µ het volgende:

[..]

Welke indicator is dat?
exponential moving average
pi_176578499
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 13:39 schreef brombeer_ het volgende:
[ afbeelding ]

Dingdingding

Als ie hier nu doorheen breekt is het wel slechte zaak
En weer standgehouden :D

Te makkelijk gewoon, dit is dus al de 8ste keer in 2 jaar tijd dat ie er vanaf bounced _O_
pi_176609736
Over een paar weken dus weer een nieuwe ath, prima :)
pi_176609750
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 16:38 schreef brombeer_ het volgende:

[..]

exponential moving average
_O-
జ్ఞ‌ా
pi_176609766
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 13:19 schreef µ het volgende:

[..]

_O-
Wat?
pi_176609771
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 13:20 schreef brombeer_ het volgende:

[..]

Wat?
Sorry, ik last verkeerd, je had gelijk idd :+
జ్ఞ‌ా
pi_176609774
Ik las emotional moving average :')
జ్ఞ‌ా
pi_176609785
Haha :P
pi_176609887
quote:
Think of bitcoin as physical gold - if you want to transfer it to someone else, it will take time and money to "ship" it to them. Once upon a time, on-chain bitcoin transfers were very fast and very cheap, but as it grows in popularity we're seeing a bottleneck because blockchain space is limited. So fees and confirmation time are getting more onerous.

Now think of Lightning as legal claim certificates for that underlying gold. It's much, much quicker and cheaper to swap these certificates around. Every certificate is digitally signed by the owners of the underlying asset. But now, instead of paying and waiting to ship Alice some of your physical gold, you and Alice can just update a certificate that says "Of the 2 bitcoin in this channel, 1.5 belongs to Bob, and 0.5 belongs to Alice." Boom, done.

These certificates can be redeemed on the actual blockchain at any time. Think of the blockchain as the supreme court - they will enforce the legality of your certificate, and make sure you can collect on your property. So whenever you want your real gold, you can get it. But if you are happy with just using the certificates, you can conduct pretty much all your business without ever "going to court."

EDIT: Hopefully this analogy also illustrates the importance of multi-layered scaling. Those who want to scale the bitcoin blockchain itself to handle all transactions are kind of saying "I want the global supreme court to sign off on each and every coffee purchase I make."
Quote van reddit wat betreft lightning. Vond het wel een goede :)
pi_176609950
https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=UK

Lol, sommige mensen hebben echt issues :P
pi_176610053
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 13:24 schreef brombeer_ het volgende:

[..]

Quote van reddit wat betreft lightning. Vond het wel een goede :)
^O^
  vrijdag 19 januari 2018 @ 16:11:57 #176
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_176613377
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 13:19 schreef brombeer_ het volgende:
Over een paar weken dus weer een nieuwe ath, prima :)
Het zou me niet eens verbazen :D
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_176627788
Behoorlijk uitgebreid artikel over Lightning op Wired:

https://www.wired.com/sto(...)-faster-and-cheaper/
pi_176673457
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 13:19 schreef brombeer_ het volgende:
Over een paar weken dus weer een nieuwe ath, prima :)
Ga je ervanuit dat-ie maar blijft stijgen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_176674295
Rare vraag Misschien, maar kan een shitcoin zomaar verdwijnen? Exit Project, stekker eruit. Verdwijnt van cmc?
  maandag 22 januari 2018 @ 16:59:59 #180
264919 Stoffa
Enter your phone number here
pi_176676643
-trolling-

[ Bericht 97% gewijzigd door Zith op 22-01-2018 17:03:53 ]
pi_176687807
Uitverkoooop!
జ్ఞ‌ా
pi_176687967
Bitcoin is officieel dood. Lang leve de altcoins !
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_176691729
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 07:47 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Bitcoin is officieel dood. Lang leve de altcoins !
Nou hup weer terug naar je shitcoin topic dan
pi_176691870
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 12:13 schreef brombeer_ het volgende:

[..]

Nou hup weer terug naar je shitcoin topic dan
Mijn vraag was trouwens wel een oprechte. Ik ben benieuwd hoe anderen de nabije en verre toekomst van bitcoin (eventueel in relatie tot andere cryptovaluta) voor zich zien. Mijn lief belegt vanuit de veronderstelling dat de koersen niet echt te voorspellen zijn, dus hij neemt weinig risico's en neemt regelmatig winst. Toch hebben we beiden de overtuiging dat cryptovaluta de toekomst hebben en dat bitcoin een van die valuta zou kunnen zijn - anders zouden we er niet in handelen. Dat is iets ideologisch. En tegelijkertijd kan ik me niet voorstellen dat de waarde maar blijft stijgen; dat is irrationeel. Als er een toekomst is, dan zal er op een gegeven moment toch een vorm van stabilisering plaats moeten vinden?

Hoe dan ook, ik ben benieuwd naar je gedachten hierover.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_176691977
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 07:47 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Bitcoin is officieel dood. Lang leve de altcoins !
Bitcoin is de koningin van de crypto, gekkie!
“Zonder bitcoins geen altcoins” durf ik zelfs te stellen.
pi_176692011
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 07:47 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Bitcoin is officieel dood. Lang leve de altcoins !
_O-
జ్ఞ‌ా
pi_176692037
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 12:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mijn vraag was trouwens wel een oprechte. Ik ben benieuwd hoe anderen de nabije en verre toekomst van bitcoin (eventueel in relatie tot andere cryptovaluta) voor zich zien. Mijn lief belegt vanuit de veronderstelling dat de koersen niet echt te voorspellen zijn, dus hij neemt weinig risico's en neemt regelmatig winst. Toch hebben we beiden de overtuiging dat cryptovaluta de toekomst hebben en dat bitcoin een van die valuta zou kunnen zijn - anders zouden we er niet in handelen. Dat is iets ideologisch. En tegelijkertijd kan ik me niet voorstellen dat de waarde maar blijft stijgen; dat is irrationeel. Als er een toekomst is, dan zal er op een gegeven moment toch een vorm van stabilisering plaats moeten vinden?

Hoe dan ook, ik ben benieuwd naar je gedachten hierover.
Toekomst? Bitcoin naar 100k per stuk, snelle payments op lightning network, er zullen een paar honderd altcoins doodgaan/naar 0 waarde.
జ్ఞ‌ా
pi_176692067
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 12:31 schreef µ het volgende:

[..]

Toekomst? Bitcoin naar 100k per stuk, snelle payments op lightning network, er zullen een paar honderd altcoins doodgaan/naar 0 waarde.
Ben je niet bang voor invloed van overheden? Volgens mij is voor een toekomst maatschappelijk vertrouwen nodig en overheden kunnen dat vertrouwen in de weg zitten (waardoor cryptovaluta voor een kleine groep nerds en anarchokapitalisten blijven).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 23 januari 2018 @ 12:36:30 #189
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_176692125
Gelukkig is blockchaintechnologie meer dan alleen valuta :)
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_176695808
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 12:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ben je niet bang voor invloed van overheden? Volgens mij is voor een toekomst maatschappelijk vertrouwen nodig en overheden kunnen dat vertrouwen in de weg zitten (waardoor cryptovaluta voor een kleine groep nerds en anarchokapitalisten blijven).
Invloed van overheden is natuurlijk nu ook al gaande, maar of ze ook echt mensen van crypto weg kunnen sturen vraag ik me af. En als het maatschappelijk vertrouwen nu nog te klein is, komt het wel bij de volgende economische crisis.
pi_176697257
quote:
3s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 12:36 schreef Rossdale het volgende:
Gelukkig is blockchaintechnologie meer dan alleen valuta :)
Jep, maar m'n geld zit in de valuta en niet de technologie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_176700443
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 17:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Jep, maar m'n geld zit in de valuta en niet de technologie.
Dat is maar net hoe je het ziet.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_176702194
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 12:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mijn vraag was trouwens wel een oprechte. Ik ben benieuwd hoe anderen de nabije en verre toekomst van bitcoin (eventueel in relatie tot andere cryptovaluta) voor zich zien. Mijn lief belegt vanuit de veronderstelling dat de koersen niet echt te voorspellen zijn, dus hij neemt weinig risico's en neemt regelmatig winst. Toch hebben we beiden de overtuiging dat cryptovaluta de toekomst hebben en dat bitcoin een van die valuta zou kunnen zijn - anders zouden we er niet in handelen. Dat is iets ideologisch. En tegelijkertijd kan ik me niet voorstellen dat de waarde maar blijft stijgen; dat is irrationeel. Als er een toekomst is, dan zal er op een gegeven moment toch een vorm van stabilisering plaats moeten vinden?

Hoe dan ook, ik ben benieuwd naar je gedachten hierover.
Ik denk dat op de lange termijn de koers alleen maar blijft groeien vanwege de schaarste. Dat neemt niet weg dat er ook jaren tussen zullen zitten waarbij de prijzen alleen maar zullen dalen.

En inderdaad ik denk dat er op een gegeven moment wel een soort van stabilisering zal komen maar wel in de vorm van een stijgende lijn want het is gewoon een feit dat Fiat geld iedere dag minder waard wordt.
pi_176773752
27-01-2018

Cryptomunten: een bevlieging of het betaalmiddel van de toekomst?

Ze zijn het gesprek van de dag. Maar gaan ze onze economie ook radiaal veranderen?

Je kunt er op tv, in kranten en op blogs niet omheen: de opkomst van de cryptomunten. Waar het grote publiek tot een paar jaar geleden eigenlijk alleen bekend was met Bitcoin, zijn vandaag de dag ook namen als Ripple, Dash en Ethereum aardig ingeburgerd. Hoe het allemaal precies werkt, zal de meesten een raadsel zijn, maar desalniettemin wordt er – ook door leken – vrijmoedig in geïnvesteerd. Daarnaast is het ook in toenemende mate mogelijk om daadwerkelijk met cryptomunten te betalen. Het roept natuurlijk een interessante vraag op: gaan deze cryptocurrency’s de traditionele valuta van de troon stoten?

Bedreigde instellingen
We vroegen het in 2015 al eens aan professor Jaco van de Pol, verbonden aan de Universiteit Twente. Hij hinkte toen nog op twee gedachten. Reden genoeg om – tweeënhalf jaar en heel wat digitale transacties later – opnieuw bij de professor aan te kloppen en hem diezelfde vraag te stellen: zijn de cryptomunten het betaalmiddel van de toekomst? “Dat is iets wat we ons nu wel een stuk beter voor kunnen stellen,” merkt hij voorzichtig op. “Een paar jaar geleden was er een voorhoede die dat beweerde en nu voelen zelfs de grote instellingen zich bedreigd (zie kader, red.).”


3dman_eu / Pixabay

Blockchain vervangt de bankier en notaris
Als het gaat om instellingen die zich bedreigd voelen door cryptomunten kun je bijvoorbeeld denken aan de centrale banken die achter de traditionele betaalmiddelen (zoals de euro) staan, maar ook overheden die vaak (enig of groot-)aandeelhouder in deze banken zijn. Zo maakt de Bitcoin centrale banken compleet overbodig. Achter de munt staat geen centrale bank, maar een blockchain: een voor alle gebruikers inzichtelijk transactieoverzicht dat door diezelfde gebruikers wordt bijgehouden en dat niet kan worden aangepast zonder dat andere gebruikers dat merken. Behalve transacties kun je zo’n blockchain ook gebruiken om bijvoorbeeld contracten af te sluiten. Een voorbeeldje: je verkoopt je woning aan persoon y. Dan wordt in de blockchain vastgelegd dat persoon y jou geld geeft en dat die woning nu van persoon y is. “Dat stukje code of data zit dan voorgoed in de blockchain en iedereen die daar inzit, krijgt daar een kopie van. Ik kan die code ook niet veranderen, want dan ziet iedereen dat. Het is dus heel transparant en je hoeft niet meer naar de notaris.”


De belangrijkste ontwikkelingen
Dat er binnen een paar jaar een hoop gebeurd is op het gebied van de cryptomunten, staat buiten kijf. Het aantal cryptomunten is sterk toegenomen (er zijn er inmiddels meer dan 1300!), net als de waarde van sommige van die munten (zo was de Bitcoin in 2015 nog een slordige 500 dollar waard, maar steeg de waarde in 2017 even naar meer dan 17.000 dollar). Terugkijkend op de afgelopen jaren zijn Van de Pol met name twee belangrijke ontwikkelingen opgevallen. “Aan de technische kant zie je dat de alternatieve blockchains meer programmeerbaar zijn geworden. Dat wil zeggen dat je er nu je eigen contracten of toepassingen op kunt leggen. Daarnaast is er natuurlijk de enorme hype rond de waarde van Bitcoin. Het is nu echt een kwestie van: wat de gek ervoor geeft. Mensen maken elkaar helemaal gek en zijn bereid om er een hoop geld in te stoppen, zonder dat de waarde van de munt echt ergens op gebaseerd is.”

“Het is een cowboy-wereld. Er zijn geen regels”

Stabiliteit
Dat laatste is – als cryptomunten de ambitie zouden hebben om de harde euro van de troon te stoten – een probleem. “Munten moeten stabiliseren en ook ergens op gebaseerd zijn,” denkt Van de Pol. “Kijk maar naar ‘gewoon’ geld: dat eurobiljet is niets anders dan een papiertje met wat inkt erop en heeft geen inherente waarde. Bovendien weten we inmiddels wel dat er niet achter elke euromunt tastbaar goud zit. Maar we hebben wel afspraken gemaakt over de waarde van die biljetten en munten.” En daarom werkt het. Maar hoe kun je afspraken maken over de waarde van een munt als deze van de ene op de andere dag 25% meer of minder waard kan worden? “Het is allemaal nog vrij nieuw en er moet nog een evenwicht gevonden worden.” Daarnaast zal eerst ook het kaf van het koren gescheiden moeten worden. “Een deel van de cryptomunten is pure oplichting,” stelt Van de Pol. “Iedereen kan een nieuwe munt starten, cashen en vervolgens de site op zwart gooien. Dergelijke ‘munten’ maken gebruik van verwachtingen en niet van Bitcoin of blockchain.” En daar komt men nog met weg ook. “Het is een cowboy-wereld. Er zijn geen regels.”

De blockchain
Kan uit dit wilde westen een opvolger of alternatief voor de euro voortkomen? Het is – net als de koers van de cryptomunten – koffiedik kijken. Maar misschien nog wel interessanter is de vraag of de samenleving écht een cryptomunt nodig heeft. Daar kan Van de Pol kort over zijn. “In een digitale wereld zou je toch ook verwachten dat er digitaal geld is.” Hij denkt dan ook zeker dat er in onze economie ruimte is voor een digitale munt. Grappig genoeg zal de technologie áchter enkele cryptomunten – de blockchain – daarin leidend zijn. Die technologie werd ontwikkeld omwille van de digitale munten, maar in de toekomst worden de rollen omgedraaid, denkt Van de Pol. Dan bestaat de digitale munt bij gratie van de blockchain. “De blockchain stelt je ook in staat om op grote schaal met mensen samen te werken,” legt Van de Pol uit. “Stel: je hebt een rekenprobleem dat je alleen op kunt lossen met de kracht van heel veel computers. Dan kan ik zeggen: gebruik mijn pc maar. En daar moet je me natuurlijk voor betalen. Daar kan de cryptomunt een rol in gaan spelen.”


Afbeelding: geralt / Pixabay.

Uitdagingen
Het is dus vooral de blockchain die de toekomst heeft. En de digitale munt kan met een beetje geluk op dat succes meeliften. Maar het wordt geen gelopen race. “Ook de blockchain heeft nog enkele problemen. Zo kost het veel energie. En daarnaast is er ook het privacy-vraagstuk.” Zoals we eerder zagen, is transparantie de grote kracht van de blockchain. Het afschermen van een deel van de (transactie)gegevens lijkt echter wenselijk. Als je een huis verkoopt, zit je er bijvoorbeeld niet direct op te wachten dat in de blockchain ook tot op de cent nauwkeurig vermeld staat wat je ervoor gekregen hebt. Die ‘kinderziektes’ zullen echter snel worden uitgeroeid, denkt Van de Pol. “Daar wordt door wetenschappers hard aan gewerkt. En we zitten echt midden in een creatieve fase. Er zullen de komende tijd dan ook grote stappen worden gezet.”

Tot die tijd blijft het advies om zuinig te zijn op je tamelijk waardevaste euro’s, want die moeten zeer waarschijnlijk toch nog wel een tijdje meegaan. In ieder geval tot het wilde crypto-westen is uitgeraasd

(scientias.nl)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_176797959
Gaat iig prima met de koers :)
జ్ఞ‌ా
pi_176835116
quote:
2s.gif Op zondag 28 januari 2018 15:04 schreef µ het volgende:
Gaat iig prima met de koers :)
vind je? sinds de ath wordt het steeds stabieler, maar wel naar beneden. geleidelijk omlaag, net als na de $1000 ath eind 2013. toen duurde het jaren voordat er weer een bull run kwam.

het verschil met nu is wel dat er veel meer mensen bekend zijn met bitcoin en bezig zijn om er dingen mee te doen. dus hopelijk duurt het nu geen 3 jaar voordat er weer wat spannends gebeurt, maar ik verwacht de komende maanden geen spannende dingen meer (wat niet slecht is na de gekte van de afgelopen tijd).
pi_176835135
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 11:03 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

vind je? sinds de ath wordt het steeds stabieler, maar wel naar beneden. geleidelijk omlaag, net als na de $1000 ath eind 2013. toen duurde het jaren voordat er weer een bull run kwam.

het verschil met nu is wel dat er veel meer mensen bekend zijn met bitcoin en bezig zijn om er dingen mee te doen. dus hopelijk duurt het nu geen 3 jaar voordat er weer wat spannends gebeurt.
Toen ik postte ging-ie lekekr omhoog. Nu stabilisteren we lekker. Bekend patroon voor de long time hodlers
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 30 januari 2018 @ 11:18:13 #198
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_176835376
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 januari 2018 11:03 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

vind je? sinds de ath wordt het steeds stabieler, maar wel naar beneden. geleidelijk omlaag, net als na de $1000 ath eind 2013. toen duurde het jaren voordat er weer een bull run kwam.

het verschil met nu is wel dat er veel meer mensen bekend zijn met bitcoin en bezig zijn om er dingen mee te doen. dus hopelijk duurt het nu geen 3 jaar voordat er weer wat spannends gebeurt, maar ik verwacht de komende maanden geen spannende dingen meer (wat niet slecht is na de gekte van de afgelopen tijd).
Er gaat nu ook veeeeel meer geld in om dan in 2013, dus ik verwacht veel snellere pieken en dalen. Ik verwacht dat eind volgende maand BTC op zijn minst weer rond de 15-16k zit. De markt groeit nog steeds en het potentieel van crypto is nog steeds enorm. Ook nu nog zijn de mensen die in crypto zitten de early birds.

2018 is het jaar van de massaadoptie waarbij blockchain ook daadwerkelijk real-life usecases heeft en echt kan gaan groeien. Niet alleen als speculatieve munten maar als daadwerkelijke producten.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_176869960
Krijg een beetje een begin 2014 gevoel van de price action deze laatste weken... Niet best dit
pi_176870161
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 20:50 schreef brombeer_ het volgende:
Krijg een beetje een begin 2014 gevoel van de price action deze laatste weken... Niet best dit
Bear market tot einde jaar.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_176870214
quote:
1s.gif Op woensdag 31 januari 2018 20:56 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Bear market tot einde jaar.
Jup zoiets en dan weer een jaar sideways :')

2020 maar weer ath dan :P
pi_176873675
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 20:50 schreef brombeer_ het volgende:
Krijg een beetje een begin 2014 gevoel van de price action deze laatste weken... Niet best dit
ik ook

maar een mooie kans voor altcoins om dit jaar te gaan bloeien 😊

#eth
pi_176881067
quote:
0s.gif Op woensdag 31 januari 2018 22:46 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

ik ook

maar een mooie kans voor altcoins om dit jaar te gaan bloeien 😊

#eth
Bitcoin trekt gewoon alles mee naar beneden hoor. Net als in 2014. Denk echt niet dat daar verandering in is gekomen.
pi_176881572
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 13:39 schreef brombeer_ het volgende:
[ afbeelding ]

Dingdingding

Als ie hier nu doorheen breekt is het wel slechte zaak
Heb je een link naar de chart op TradingView?
pi_176881627
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 12:46 schreef TourOfData het volgende:

[..]

Heb je een link naar de chart op TradingView?
Dat is mijn tradingview account en heb hem niet gepublished ;)
pi_176882060
Oh man ik ben zo bearish nu :')

Denk dat we weer terug gaan naar de 2 of 3k 8)7
pi_176883301
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 13:18 schreef brombeer_ het volgende:
Oh man ik ben zo bearish nu :')

Denk dat we weer terug gaan naar de 2 of 3k 8)7
Denk je echt serieus ja? Het kan natuurlijk wel, maar ben benieuwd of de alts net zo hard naar beneden getrokken gaan worden dan.
٩๏̯͡๏)۶
pi_176883399
Ik denk dat alles ff omlaag dipt. Btc komt echt op 3K om daarna na 20 te gaan
pi_176883459
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 14:29 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Denk je echt serieus ja? Het kan natuurlijk wel, maar ben benieuwd of de alts net zo hard naar beneden getrokken gaan worden dan.
Ja, helaas wel. Deze bubble is over
  donderdag 1 februari 2018 @ 14:40:39 #210
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_176883489
Lastig te zeggen denk ik hoor. Wellicht gaan mensen op 9k juist weer kopen. We.. eh.. zien het binnen enkele ogenblikken :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_176883521
1450 btc buywall nu op finex
pi_176883566
Nee komt gewoon een leuk moment om in te stappen.
  donderdag 1 februari 2018 @ 15:16:49 #213
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_176884462
rustig hier opeens? Iedereen aan het panic sellen? :+
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_176884531
quote:
2s.gif Op donderdag 1 februari 2018 15:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
rustig hier opeens? Iedereen aan het panic sellen? :+
ik ben klaar om te paniek buyen.
  donderdag 1 februari 2018 @ 15:23:06 #215
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_176884595
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 15:19 schreef tailfox het volgende:

[..]

ik ben klaar om te paniek buyen.
Al gedaan :X Net te snel zo te zien
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_176884629
quote:
3s.gif Op donderdag 1 februari 2018 15:23 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Al gedaan :X Net te snel zo te zien
jup. Maar stijgt toch wel tot 20
pi_176887155
Denk dat we pas weer rond 6600 een goede bounce krijgen (78,6 fib)
pi_176887289
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 17:14 schreef brombeer_ het volgende:
Denk dat we pas weer rond 6600 een goede bounce krijgen (78,6 fib)
EUR of USD?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_176887521
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 17:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

EUR of USD?
usd
pi_176888852
inkakkers zijn goed dat betekent dat het geen pyramide is
pi_176889270
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 18:34 schreef whatever1987 het volgende:
inkakkers zijn goed dat betekent dat het geen pyramide is
de prijsstijging van het laatste half jaar komt juist door de speculatie, het staat totaal niet in verhouding tot de praktische waarde van de techniek.

ik hoorde afgelopen maanden MER-studenten in de supermarkt over ethereum praten, bij het stoptlicht meisjes van 14 die het over bitcoins hadden, wie moet de prijs de komende tijd dan gaan opdrijven? ingrid de overbuurvrouw? die gaat dat voorlopig nog niet doen.
pi_176889923
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 19:02 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

wie moet de prijs de komende tijd dan gaan opdrijven? ingrid de overbuurvrouw? die gaat dat voorlopig nog niet doen.
Wall Street en dergelijke.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_176890331
Is het een goed moment nu om bitcoin te halen¿
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
pi_176891227
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 19:58 schreef Vluchteling het volgende:
Is het een goed moment nu om bitcoin te halen¿


absoluut
pi_176891522
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 19:40 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Wall Street en dergelijke.
die gaan zekers te weten miljarden investeren in iets dat 50% daalt in 2 weken, zonder twijfel
pi_176891584
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 20:37 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

absoluut
Wat als het blijft dalen?
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
pi_176891667
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 20:51 schreef Vluchteling het volgende:

[..]

Wat als het blijft dalen?
kun je rekenen
pi_176891805
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 20:54 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

kun je rekenen
Wel met een rekenmachine in mijn hand. Waarom vraag je dat?
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 februari 2018 @ 21:32:19 #229
862 Arcee
Look closer
pi_176892758
quote:
1s.gif Op donderdag 1 februari 2018 20:51 schreef Vluchteling het volgende:

[..]

Wat als het blijft dalen?
Wat als het blijft stijgen?
pi_176893911
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 21:32 schreef Arcee het volgende:

[..]

Wat als het blijft stijgen?
dan worden we ALLEMAAL rijk!!
pi_176895591
quote:
0s.gif Op donderdag 1 februari 2018 22:11 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

dan worden we ALLEMAAL rijk!!
8)7 :'(
pi_176976202
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_176977108
Lekker vrijdag alles naar tether geknald. Kom maar op bitcoin 3k kan niet wachten!!
Er staat een flamingo in mijn gezichtsveld... Rake $3
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 februari 2018 @ 00:00:01 #234
862 Arcee
Look closer
pi_177168898
Bitcoin koerst al een paar dagen zo rond de $8620. 8-)
pi_177169487
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 00:00 schreef Arcee het volgende:
Bitcoin koerst al een paar dagen zo rond de $8620. 8-)
Het heeft wel vaker relatief lang rond dezelfde prijs gehangen en ook een crash is niet vreemd, welke kant het uiteindelijk opgaat is de grote vraag.
pi_177171273
quote:
7s.gif Op woensdag 14 februari 2018 01:46 schreef sig000 het volgende:

[..]

Het heeft wel vaker relatief lang rond dezelfde prijs gehangen en ook een crash is niet vreemd, welke kant het uiteindelijk opgaat is de grote vraag.
Uiteindelijk? Crashen.


:P
జ్ఞ‌ా
pi_177171275
Dit patroon blijven we maar zien. (Te) veel omhoog, "grote" crash (40%+), dan tijdje rustig op zelfde niveau, repeat.
జ్ఞ‌ా
pi_177173179
quote:
2s.gif Op woensdag 14 februari 2018 08:25 schreef µ het volgende:
Dit patroon blijven we maar zien. (Te) veel omhoog, "grote" crash (40%+), dan tijdje rustig op zelfde niveau, repeat.
Heb zelf de laatste paar weken het gevoel dat we nog een stuk verder omlaag moeten voordat we echt weer richting een ath kunnen.

Denk dat we nu ongeveer op hetzelfde punt als april, mei 2014 zitten waarbij ik dus denk dat we de komende weken eerst richting de 12k gaan om daarna richting de 2-3k te gaan.
pi_177173375
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 10:47 schreef brombeer_ het volgende:

[..]

Heb zelf de laatste paar weken het gevoel dat we nog een stuk verder omlaag moeten voordat we echt weer richting een ath kunnen.

Denk dat we nu ongeveer op hetzelfde punt als april, mei 2014 zitten waarbij ik dus denk dat we de komende weken eerst richting de 12k gaan om daarna richting de 2-3k te gaan.
2-3K? Gebaseerd op wat precies?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_177173378
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 19:17 schreef drollenvanger het volgende:
Lekker vrijdag alles naar tether geknald. Kom maar op bitcoin 3k kan niet wachten!!
En, hoe loopt je tether geknal tot nu toe?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_177174229
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 10:59 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

2-3K? Gebaseerd op wat precies?
Nja allereerst zit de 78,6 fib rond de 4,2k dus dat is opzich wel een goede buy maar zoals je vaak ziet met fibs is dat de prijs toch even daaronder wordt gedrukt zoals ook in 2014 duidelijk te zien was (en ook afgelopen weken, 78,6 fib zat rond 6600 en de prijs ging door tot de 6000):



En dan heb je nog de 50 ema rond de 2600 op dit moment die ik gewoon even aanhoudt als support (Ook hier zou hij natuurlijk heel even snel onder kunnen duiken):



Ik zet mijn buys dus tussen de 2k en 4k :)

Maar goed eerst even kijken hoe de komende weken gaan verlopen. Liefst zie ik natuurlijk dat dit al gewoon de bodem was en we nu weer naar een ath kunnen maar dan moet er heel wat gaan gebeuren in de komende weken :P
pi_177237478
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 11:43 schreef brombeer_ het volgende:

[..]

Nja allereerst zit de 78,6 fib rond de 4,2k dus dat is opzich wel een goede buy maar zoals je vaak ziet met fibs is dat de prijs toch even daaronder wordt gedrukt zoals ook in 2014 duidelijk te zien was (en ook afgelopen weken, 78,6 fib zat rond 6600 en de prijs ging door tot de 6000):

[ afbeelding ]

En dan heb je nog de 50 ema rond de 2600 op dit moment die ik gewoon even aanhoudt als support (Ook hier zou hij natuurlijk heel even snel onder kunnen duiken):

[ afbeelding ]

Ik zet mijn buys dus tussen de 2k en 4k :)

Maar goed eerst even kijken hoe de komende weken gaan verlopen. Liefst zie ik natuurlijk dat dit al gewoon de bodem was en we nu weer naar een ath kunnen maar dan moet er heel wat gaan gebeuren in de komende weken :P
interessant

maar als deze 10k mijlpaal gelijk staat aan de $100 mijlpaal staan we over een half jaar op de 100k :P
pi_177249938
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 19:17 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

interessant

maar als deze 10k mijlpaal gelijk staat aan de $100 mijlpaal staan we over een half jaar op de 100k :P
Ja laten we het hopen :)
pi_177355855
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 10:47 schreef brombeer_ het volgende:

[..]

Heb zelf de laatste paar weken het gevoel dat we nog een stuk verder omlaag moeten voordat we echt weer richting een ath kunnen.

Denk dat we nu ongeveer op hetzelfde punt als april, mei 2014 zitten waarbij ik dus denk dat we de komende weken eerst richting de 12k gaan om daarna richting de 2-3k te gaan.
Nog steeds dit dus. Maar goed als we nu boven de 9k weten te blijven is er hoop. :)
pi_177523962
జ్ఞ‌ా
pi_177525206
quote:
:D

quote:
*O* _O_

Toch wel positieve ontwikkelingen de laatste tijd.

- Mempool is weer vrijwel leeg, dus transacties zijn niet meer zo belachelijk duur. Lightning Network staat goed op de rit om structureel Bitcoin mainnet te ontlasten.
- Coinbase gaat SegWit en Transactie-batching toepassen
- Aantal SegWit-transacties is afgelopen dagen verdubbeld, wellicht mede door de release van Core v0.16.0 met veel betere integratie van SegWit.



[ Bericht 0% gewijzigd door Tourniquet op 01-03-2018 14:01:10 ]
pi_177525510
_O_
జ్ఞ‌ా
  maandag 5 maart 2018 @ 07:58:34 #249
332574 µ
alt-m
pi_177614944
We gaan lekker!
జ్ఞ‌ా
  maandag 5 maart 2018 @ 08:35:53 #250
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_177615281
Jep, bitcoin gaat weer voor een bullrun verwacht ik.

Alts gaan hard bloeden, maar trekken zich daarna wel weer op :)
Please sir. When moon? When Mustang?
  maandag 5 maart 2018 @ 09:56:14 #251
332574 µ
alt-m
pi_177616207
జ్ఞ‌ా
pi_177617258
Dit stuk van de Telegraaf is ook weer tenenkrommend slecht. Niets over de volle mempool door vermoedelijke spam transacties in december, januari. En ook niets over dat de transacties nu weer oplopen nu de mempool leeg is.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_177656500
Dit is het punt waar de bulls hun kracht moeten laten zien. Als we nu de komende dagen terugvallen onder de 9.2k dan gaan we wat mij betreft richting de 3k
pi_177656733
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2018 11:05 schreef dimmak het volgende:
Dit stuk van de Telegraaf is ook weer tenenkrommend slecht. Niets over de volle mempool door vermoedelijke spam transacties in december, januari. En ook niets over dat de transacties nu weer oplopen nu de mempool leeg is.
Batching en segwit verkleinen de mempool ook aanzienlijk.
జ్ఞ‌ా
pi_177656758
quote:
2s.gif Op woensdag 7 maart 2018 09:27 schreef µ het volgende:

[..]

Batching en segwit verkleinen de mempool ook aanzienlijk.
Segwit adoptie is meer van de laatste maand. Wat natuurlijk ook een aandeel heeft. :)
Uitvinder van de biersmiley.
pi_177701303
Op naar de 3k :9
pi_177701347


Inb4 bounce
pi_177704326
Nu bitcoin weer niet over de 12k resistance kon komen en dus onder de support is gedoken ben ik er van overtuigd dat we voorlopig blijven dalen.

Mijn voorspellingen voor over een paar maanden:

Bitcoin: 2k-3k
Ethereum: 200$
Litecoin: 30$
pi_177711389
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 12:48 schreef brombeer_ het volgende:
Nu bitcoin weer niet over de 12k resistance kon komen en dus onder de support is gedoken ben ik er van overtuigd dat we voorlopig blijven dalen.

Mijn voorspellingen voor over een paar maanden:

Bitcoin: 2k-3k
Ethereum: 200$
Litecoin: 30$
ik vrees dat je gelijk krijgt
  vrijdag 9 maart 2018 @ 20:13:01 #260
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_177712314
Dat zou wel extreem pijnlijk zijn :X
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_177713982
Zie ik echt niet gebeuren.
pi_177840823
Lightning is live gegaan op het mainnet van Bitcoin. Zien we al groene kaarsen?

lightning twitterde op donderdag 15-03-2018 om 16:00:02 Big day for bitcoin, Lightning goes live on mainnet! ⚡ Announcing the first Lightning beta release for the live bitcoin network, lnd 0.4. Read about it here: https://t.co/aaYec7Orsj 👩🏻‍🚀👨🏿‍🚀🚀 reageer retweet
Uitvinder van de biersmiley.
pi_177841264
Goed nieuws! :)
pi_177841734
Niiiice!
జ్ఞ‌ా
pi_177844278
Chart lijkt zo bizar veel op 2014 momenteel :P
Enige wat me bullish kan maken is als we de 10k weten te breken binnen laten we zeggen 10 dagen.
pi_177932901
Hmmm begin weer bullish te worden nu de downtrend vanaf 11690 gebroken is. :9

Nu nog even 12k breken pls O+
pi_177932925
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 19:13 schreef brombeer_ het volgende:
Chart lijkt zo bizar veel op 2014 momenteel :P
Enige wat me bullish kan maken is als we de 10k weten te breken binnen laten we zeggen 10 dagen.
Zou nog kunnen binnen 10 dagen.
pi_177933250
quote:
99s.gif Op maandag 19 maart 2018 14:46 schreef Typisch het volgende:

[..]

Zou nog kunnen binnen 10 dagen.
Zou mooi zijn haha. Moet zeggen dat ik er gelukkig dan flink naast zat dit keer. Was de laatste weken er echt van overtuigd dat het voorlopig even gedaan was met nieuwe ath's

Maar goed laten we maar niet te vroeg juichen en geduldig wachten tot 12k (hopelijk) breekt :)
pi_177933431
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 14:55 schreef brombeer_ het volgende:

[..]

Zou mooi zijn haha. Moet zeggen dat ik er gelukkig dan flink naast zat dit keer. Was de laatste weken er echt van overtuigd dat het voorlopig even gedaan was met nieuwe ath's

Maar goed laten we maar niet te vroeg juichen en geduldig wachten tot 12k (hopelijk) breekt :)
12k is dan ook nog vér van ATH.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_177933490
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 15:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

12k is dan ook nog vér van ATH.
12k is resistance dus als we daar overheen knallen is de volgende ath een kwestie van tijd. ;)
pi_177933544
Zolang er genoeg geruchten de ronde doen over BTC en USDT is het natuurlijk d evraag of BTC nog wel 12K haalt. 10-11 zou al mooi zijn.
pi_177935482
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 15:05 schreef brombeer_ het volgende:

[..]

12k is resistance dus als we daar overheen knallen is de volgende ath een kwestie van tijd. ;)
Ew, TA-talk! :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_178029114
22-03-2018

Bitcoin is geïnfecteerd met kinderporno



Bitcoin heeft al grote klappen gehad de afgelopen maanden. Maar een ontdekking door twee Duitse computerwetenschappers zou de alternatieve munteenheid wel eens illegaal kunnen maken. De onderzoekers van de RWTH Aachen University zijn de blockchain ingedoken, het mechanisme dat wordt gebruikt om bitcoins te beheren. Daarbij ontdekten ze in de data van vrijwel iedere bitcoin ook kinderporno, vertelden ze op de Financial Cryptography and Data Security conferentie.

Het hart van het hele bitcoin systeem is het open ledger, een bestand waarin alle informatie over individuele bitcoins wordt opgeslagen. Maar er is ook ruimte voor andere informatie. Toen de Duitsers die gingen onderzoeken, vonden ze teksten en links naar sites op het dark web die allemaal met kinderporno te maken hebben. Ook vonden ze informatie die de privacy van personen schendt en auteursrechtelijk beschermd materiaal. In totaal kwamen ze 1600 bestanden tegen die als illegaal aan te merken zijn.

Dat betekent dat als iemand bitcoins bezit, hij of zij vrijwel automatisch ook kinderporno in bezit heeft. In bijna alle landen ter wereld is dat verboden. Wie een bitcoin koopt, downloadt ook de 80 byte aan informatie die bij de munt hoort. Hoewel dat niet genoeg is voor grote hoeveelheden beeld, is het hebben van een hyperlink naar een illegale foto of film op het darkweb mogelijk ook strafbaar.

Al in 2015 waarschuwde Interpol dat blockchain technologie gevoelig is voor manipulatie. Toen vonden medewerkers van de politiedienst al ‘extra data’ in veel bitcoins. Daaronder data van Wikileaks, cryptografische sleutels en e-mails. Maar, zo waarschuwden ze toen, het moet ook heel eenvoudig zijn om malware of andere illegale content toe te voegen. In de tussentijd zijn mensen dat dus blijkbaar gaan doen.

Sommige overheden zijn al bezig met het opstellen van wetgeving die bitcoins illegaal maakt of het gebruik ernstig beperkt. Deze nieuwe ontdekking zou wel eens kunnen zorgen dat meer landen maatregelen nemen tegen de cryptomunt.

(faqt.nl)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_178030393
Oud nieuws van bijna een week geleden (in cypto tijd is dat ongeveer een jaar geleden haha).
En het is maar een linkje. Niet dat ik het goed praat, maar alles heeft z'n positieve en negatieve kanten.
pi_178251096
Zoals het er nu uit ziet heeft bitcoin gewoon een higher low gemaakt op de 1day chart. Goede r/r om hier te kopen met een stop onder de 6000$

Ik ga in ieder geval weer long oO<
  maandag 2 april 2018 @ 09:36:27 #276
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_178251159
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 09:02 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
22-03-2018

Bitcoin is geïnfecteerd met kinderporno

[ afbeelding ]

Bitcoin heeft al grote klappen gehad de afgelopen maanden. Maar een ontdekking door twee Duitse computerwetenschappers zou de alternatieve munteenheid wel eens illegaal kunnen maken. De onderzoekers van de RWTH Aachen University zijn de blockchain ingedoken, het mechanisme dat wordt gebruikt om bitcoins te beheren. Daarbij ontdekten ze in de data van vrijwel iedere bitcoin ook kinderporno, vertelden ze op de Financial Cryptography and Data Security conferentie.

Het hart van het hele bitcoin systeem is het open ledger, een bestand waarin alle informatie over individuele bitcoins wordt opgeslagen. Maar er is ook ruimte voor andere informatie. Toen de Duitsers die gingen onderzoeken, vonden ze teksten en links naar sites op het dark web die allemaal met kinderporno te maken hebben. Ook vonden ze informatie die de privacy van personen schendt en auteursrechtelijk beschermd materiaal. In totaal kwamen ze 1600 bestanden tegen die als illegaal aan te merken zijn.

Dat betekent dat als iemand bitcoins bezit, hij of zij vrijwel automatisch ook kinderporno in bezit heeft. In bijna alle landen ter wereld is dat verboden. Wie een bitcoin koopt, downloadt ook de 80 byte aan informatie die bij de munt hoort. Hoewel dat niet genoeg is voor grote hoeveelheden beeld, is het hebben van een hyperlink naar een illegale foto of film op het darkweb mogelijk ook strafbaar.

Al in 2015 waarschuwde Interpol dat blockchain technologie gevoelig is voor manipulatie. Toen vonden medewerkers van de politiedienst al ‘extra data’ in veel bitcoins. Daaronder data van Wikileaks, cryptografische sleutels en e-mails. Maar, zo waarschuwden ze toen, het moet ook heel eenvoudig zijn om malware of andere illegale content toe te voegen. In de tussentijd zijn mensen dat dus blijkbaar gaan doen.

Sommige overheden zijn al bezig met het opstellen van wetgeving die bitcoins illegaal maakt of het gebruik ernstig beperkt. Deze nieuwe ontdekking zou wel eens kunnen zorgen dat meer landen maatregelen nemen tegen de cryptomunt.

(faqt.nl)
Het internet en usb sticks kunnen ook geinfecteerd zijn met kinderporno. Toch mogen we ze beide gebruiken.

Wel heel naar dat mensen dergelijke mediums zo gebruiken.
pi_178251451
Moet internet an sich dan niet worden verboden?
pi_178300387
Eddit AMA met Mark Karpeles van MtGox:
https://www.reddit.com/r/(...)nkrupt_mtgox_ask_me/
pi_178708078
OVER NINE THOUSAAAND
జ్ఞ‌ా
pi_178712813
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 13:24 schreef Tourniquet het volgende:
Eddit AMA met Mark Karpeles van MtGox:
https://www.reddit.com/r/(...)nkrupt_mtgox_ask_me/
Dit is toch al vrij oud?
pi_178712843
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 12:48 schreef brombeer_ het volgende:
Nu bitcoin weer niet over de 12k resistance kon komen en dus onder de support is gedoken ben ik er van overtuigd dat we voorlopig blijven dalen.

Mijn voorspellingen voor over een paar maanden:

Bitcoin: 2k-3k
Ethereum: 200$
Litecoin: 30$
Waarop baseer je dat? Ik kan geen 12k resistance vinden, welke lijnen ik ook trek.
pi_178712868
quote:
2s.gif Op maandag 5 maart 2018 09:56 schreef µ het volgende:
https://transactionfee.info/charts/

dat zegt wel veel :D
Lighting network, en batching.
pi_178717769
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 14:05 schreef TourOfData het volgende:

[..]

Lighting network, en batching.
Mooi toch :D

(oude quote overigens :+ )
జ్ఞ‌ా
pi_178718799
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 14:02 schreef TourOfData het volgende:

[..]

Dit is toch al vrij oud?
Nee, dit was op 4 april zoals je kunt zien.
pi_178725017
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 14:04 schreef TourOfData het volgende:

[..]

Waarop baseer je dat? Ik kan geen 12k resistance vinden, welke lijnen ik ook trek.
11800 dan. Maar ronde hem even af naar boven.
Al heb je op 12k ook resistance hoor. Kijk maar naar 28 januari.
pi_178725028
Bitcoin is wel weer lekker bezig hoor O+
pi_178837529
26-04-2018

Roeren in de bitcoins




Wiskundig gezien blijken er treffende overeenkomsten te zijn tussen bitcointransacties en vloeistofdynamica. Je kunt dus je cryptogeld beschermen met formules waar je normaal gesproken het roeren in je koffie mee beschrijft, schrijft Stanford-promovendus William Gilpin in PNAS.

Die bescherming werkt met zogeheten hashfuncties, een cryptografische techniek die het vrijwel onmogelijk maakt om uit de output te herleiden wat de input was. Daartoe zorgt ze dat een kleine verandering in die input leidt tot totaal andere uitkomsten. Heb je de sleutel niet, dan heb je ook geen idee wat die zou moeten zijn en moet je álle mogelijkheden uitproberen. Als het goed is, kost dat veel te veel rekentijd om praktisch haalbaar te zijn.

Als fysicus meende Gilpin overeenkomsten te zien met vloeistofmenging. Die kun je beschrijven met behulp van chaostheorie, wat dus óók inhoudt dat een minimale verandering van de manier waarop je je lepeltje in de koffie steekt al leidt tot een totaal ander patroon van witte melkpoederwervels.

Tijdens de kerstvakantie besloot hij het verder uit te werken. Tot zijn verrassing bleek hij uit vloeistofdynamica-vergelijkingen iets te kunnen destilleren dat vrijwel perfect voldeed aan de eisen die je aan een hashfunctie stelt.

Het lijkt er op dat binnen de cryptografische wereld nog niemand op dit idee was gekomen.

De werking van zo’n hashfunctie is veel makkelijker te volgen dan de wervelingen in een kopje koffie, en de publicatie suggereert dat dat interessante nieuwe inzichten oplevert in de vloeistofdynamica. Zo kun je nu berekenen wat er gebeurt als je heel kort roert: dat de vloeistof dan niet homogeen wordt wisten we al, maar niet wat voor patronen je dan krijgt in de concentraties.

Gilpin denkt dat die inzichten handig kunnen zijn bij het ontwerp van microfluïdische systemen, waarbij de menging altijd een teer punt is. Maar je zou ook kunnen denken aan reconstructie van grootschalige turbulente stromingen vanuit een beperkt aantal meetpunten.

(c2w.nl)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_178919052
Flink veel verdient afgelopen 24 uur met traden, switch soms, zit momenteel in Ether and Nano.
pi_178921140
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 18:53 schreef whatever1987 het volgende:
Flink veel verdient afgelopen 24 uur met traden, switch soms, zit momenteel in Ether and Nano.

nice

ik ook, met enigma
pi_179079736
https://news.bitcoin.com/xapo-estimated-housing-6-25-btc-supply/

https://www.bloomberg.com(...)rnd=cryptocurriences

Volg het grote geld, bois.
De reden dat ik 20-25% van mijn portfolio altijd in BTC houd.

Het lijkt erop dat met al die manipulatie de laatste tijd we gewoon in een dikke accumulation phase voor whales zitten.
pi_179191598
https://www.coindesk.com/(...)d-sidechain-in-beta/

Hoe gaat dit in praktijk werken?
Uitvinder van de biersmiley.
  woensdag 16 mei 2018 @ 22:05:09 #292
332574 µ
alt-m
pi_179207631
klik om te spelen
జ్ఞ‌ా
pi_179221679
17-05-2018

Bitcoin verbruikt 0,3 % van wereldwijde elektriciteit




Het minen van bitcoins vertegenwoordigt minstens 0,3% van het wereldwijde stroomverbruik en zal dit jaar mogelijk nog verdrievoudigen. Dat is de onthutsende conclusie van nieuw onderzoek in het journal Joule.

Onderzoeker Alex de Vries van consultancy PWC bepaalde een ondergrens voor het energieverbruik van bitcoin door uit te gaan van het publiek bekende aantal berekeningen (hashes) dat voor de digitale munt wordt uitgevoerd en aan te nemen dat al die berekeningen worden uitgevoerd met de meest efficiënte bitcoincomputer, de Bitmain Antminer S9.

Het onderzoek toont dat bitcoin een uitzonderlijk inefficiënt betaalmidel is. Eén bitcointransactie verbruikt 300 kWh. Dat is twee maal zoveel als een moderne koelvriescombinatie er per jaar doorheen jaagt. Het vreet hondderdduizenden keren meer energie dan een transactie per creditcard.

(technischweekblad.nl)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_179223559
Het vreet hondderdduizenden keren meer energie dan een transactie per creditcard.

Tja...
జ్ఞ‌ా
pi_179223912
Achja, het meest veilige netwerk ter wereld mag best wat kosten
  vrijdag 25 mei 2018 @ 12:46:26 #296
478137 moozoe89
ik ben heel moe
pi_179376899
Weg, note

[ Bericht 57% gewijzigd door Zith op 25-05-2018 14:29:59 ]
pi_179379254
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 12:46 schreef moozoe89 het volgende:
Weg
Hou eens op met die spam. Er worden nergens prijzen vergeleken, dus je deelt dit puur om bezoekers te krijgen. :r :{w

[ Bericht 17% gewijzigd door Zith op 25-05-2018 14:30:18 ]
[P]otverdorie
pi_179384751
Wanneer gaat ie nou naar 100.000 dollar? :)
pi_179605641
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 18:15 schreef Cockwhale het volgende:
Wanneer gaat ie nou naar 100.000 dollar? :)
29 februari
pi_179765654
Nouriel twitterde op woensdag 13-06-2018 om 15:07:14 Bitcoin should be already well below 6K and close to 1.2K as academic studies suggest that its price has been manipulated upwards by 80%. Only reason why it isn't yet there is the price manipulation, even on the way down, engineered by fiat issuance of Tether. Criminal scam! reageer retweet
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')