abonnement Unibet Coolblue
pi_174920174
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 12:27 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik vind dat hele anti-Trump gehuil zo ongelooflijk dom.

Doe toch niet zo moeilijk. Een gekozen president in Amerika zit toch niet voor het hele leven. Zing als tegenstander die vier of acht jaar uit en je krijgt weer een ander.

Maar dat continue gekrijs en gezeik. Gewoon mensonwaardig.
Puhlease, het ging er in bepaalde kringen net zo aan toe toen Obama president was. Hell, die zeiken er nu nog steeds over. Waaronder de huidige president.

Dat is dus die tijdsgeest van tegenwoordig. Zogenaamd opkomen voor fatsoen, zogenaamd opkomen voor vrijheid van meningsuiting en allerlei andere waarden, maar alleen als het in het eigen straatje past. En dat is ook niet iets van één kant of zo, maar het is wel behoorlijk treurig.
pi_174920407
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 12:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je mag toch zeker wel laten merken dat je het oneens bent met het beleid van een zekere politicus? :D

Als je oprecht vindt dat mensen alleen hun mening mogen laten horen tijdens de verkiezingen, houd je daar dan zelf ook aan en stop met commentaar geven op de Nederlandse politiek.
Natuurlijk mag je jouw eigen onvrede uiten, maar doe dat dan op een fatsoenlijke manier en niet via een middelvinger of via allerlei fake news berichten.

Men is daar totaal doorgeschoten in een gepolariseerde samenleving. Nieuwsuur heeft de afgelopen dagen daar een item over laten zien. Complimenten overigens, want eindelijk zien we het totale plaatje van wat zich in Amerika afspeelt.

Tegelijkertijd heb ik ook zoiets van vier jaar is vier jaar. Hoogstens acht jaar indien Trump zich her verkiesbaar zou stellen en zou winnen. Dat laatste is geen onmogelijk scenario omdat Trump ongelooflijk populair is bij zijn enorme achterban. Die geven niet Trump maar de Democraten, de niet getrouwe Republikeinen als de anti-Trump media de schuld van de tegenwerkingen die Trump ondervind in het Witte Huis. Daar kun je het mee eens zijn of niet maar zo denken deze Amerikanen. Dat zal ook hun stemgedrag bepalen.

Maar goed, uiteindelijk komt er heus wel weer een andere president. Ik persoonlijk geniet van deze opmerkelijke show. Dit is nog nooit eerder vertoond. :)
  dinsdag 7 november 2017 @ 12:55:05 #103
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_174920413
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 november 2017 12:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Of je laat je onvrede op een andere manier blijken. Dat mag.
Dat mag zeker, zolang we het maar beschaafd houden.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  dinsdag 7 november 2017 @ 12:58:01 #104
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174920480
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 12:54 schreef Elzies het volgende:

[..]

Natuurlijk mag je jouw eigen onvrede uiten, maar doe dat dan op een fatsoenlijke manier en niet via een middelvinger of via allerlei fake news berichten.
Factchecker geeft juist aan dat de Republicans en consorten kampioen zijn in het fake news. En sinds wanneer ben jij zo'n policor moraalridder? Ga je je eigen posts nu ook censureren?
pi_174920566
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 12:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Factchecker geeft juist aan dat de Republicans en consorten kampioen zijn in het fake news. En sinds wanneer ben jij zo'n policor moraalridder? Ga je je eigen posts nu ook censureren?
Factchecker. Geloof je het zelf? :')

Ik ben de eerlijkheid zelve. Bepaalde linkse mods censureren hier mijn post. Daar hoef ik zelf geen moeite meer voor te doen.
pi_174920619
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 13:02 schreef Elzies het volgende:

[..]

Factchecker. Geloof je het zelf? :')

Ik ben de eerlijkheid zelve. Bepaalde linkse mods censureren hier mijn post. Daar hoef ik zelf geen moeite meer voor te doen.
Feiten hebben een linkse bias. Alle instanties die feiten natrekken zijn fake news.
pi_174920735
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 november 2017 13:05 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Feiten hebben een linkse bias. Alle instanties die feiten natrekken zijn fake news.
Dat is het andere uiterste. Maar om er gemakshalve van uit te gaan dat een Factchecker altijd gelijk heeft. Dat vind ik nogal een onnozele manier van denken.

Al het nieuws wat wij krijgen verwerkt heeft een kern van waarheid omgeven door een wolk van onwaarschijnlijkheden en onwaarheden. Ik denk dat je dan het dichtste bij de waarheid zit.
pi_174920901
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 21:30 schreef bamibij het volgende:
Alle FOK! ridders van het vrije woord verdedigen deze vrouw natuurlijk!

....... :') helaas
Wat is er helaas aan? Of ben je een moslim die graag mensen censureert?
pi_174921005
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 12:31 schreef Eiwitshake het volgende:
Inderdaad. Dat gehuil over een Democratisch proces, ongelofelijk.
Ik ben ook niet blij met de regering die nu in Den Haag zetelt. Volgens de maatstaven van allemaal die huilmensen zou ik nu dagelijks mij hoorbaar moeten maken en uit volle borst ''NIET MIJN REGERING!!!!'' moeten schreeuwen.
Ook zouden alle vormen van belediging en onbeschoftheid toegejuicht worden.

Het is nu eenmaal wat het is, als we het ergens niet mee eens zijn regelen we dat via de stembus of de rechtbank.
Er is een verschil tussen bekwaam en idioot. Ik ben het totaal mee oneens met de gang van zaken die er nu spelen. Maar het verneukt de maatschappij niet of is desnoods nog terug te halen in een volgend kabinet als de meerderheid dat wil. Tevens zit Rutte bijvoorbeeld er niet om zijn eigen bedrijven te financieren. En is hij enigzins menselijk.
pi_174921059
Ten eerste, vrijheid van meningsuiting betekent dat je niet vervolgd kan worden vanwege je mening, niet dat je die overal en altijd op welke wijze dan ook zonder consequenties kunt uiten.

Ten tweede vind ik dat je in je vrije tijd lekker moet kunnen doen wat je wilt en daarbij ook eens uit de bocht moet kunnen vliegen. Helemaal als er niets op wijst dat deze persoon voor bedrijf x werkt of iets uit naam van bedrijf x doet. Waarom zou een foto met een middelvinger naar de president je je baan moeten kosten, wat een achterlijke kolder zeg.
  dinsdag 7 november 2017 @ 13:27:04 #111
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_174921158
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 13:23 schreef Alfje het volgende:
Ten eerste, vrijheid van meningsuiting betekent dat je niet vervolgd kan worden vanwege je mening, niet dat je die overal en altijd op welke wijze dan ook zonder consequenties kunt uiten.

Ten tweede vind ik dat je in je vrije tijd lekker moet kunnen doen wat je wilt en daarbij ook eens uit de bocht moet kunnen vliegen. Helemaal als er niets op wijst dat deze persoon voor bedrijf x werkt of iets uit naam van bedrijf x doet. Waarom zou een foto met een middelvinger naar de president je je baan moeten kosten, wat een achterlijke kolder zeg.
Dus vrijheid van meningsuiting betekent volgens jou niet dat je je mening overal en altijd zonder consequenties kan uiten? Volgens mij is dat juist de basis van vrijheid van meningsuiting. Consequenties zijn er alleen als je door die vrijheid van meningsuiting discrimineert, aanzet tot geweld, etc.
"Hoka Hey!"
pi_174921274
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 13:27 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dus vrijheid van meningsuiting betekent volgens jou niet dat je je mening overal en altijd zonder consequenties kan uiten? Volgens mij is dat juist de basis van vrijheid van meningsuiting. Consequenties zijn er alleen als je door die vrijheid van meningsuiting discrimineert, aanzet tot geweld, etc.
Dat laatste gebeurd al via al die fake news berichten via de anti-Trump media. Laatste platenhoes van Snoop Dog gezien? Ik bedoel maar.
pi_174921358
Ik maak onderscheid tussen wettelijke consequenties en consequenties door particulieren of door bedrijven. Jij hebt het nu over de wettelijke consequenties, maar ik vind dat een bedrijf iemand prima mag ontslaan als het bedrijf geschaad wordt doordat een medewerker zijn mening uit op een wijze waarmee daadwerkelijk het bedrijf in diskrediet gebracht wordt. (Dus niet een anonieme middelvinger).
pi_174921373
Dus je werkt in de marketing, weet iets te doen dat gigantisch viraal gaat (droom van iedere marketingmanager) en wordt vervolgens ontslagen. Okee.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_174921396
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 13:27 schreef matspontius het volgende:

[..]

Dus vrijheid van meningsuiting betekent volgens jou niet dat je je mening overal en altijd zonder consequenties kan uiten? Volgens mij is dat juist de basis van vrijheid van meningsuiting. Consequenties zijn er alleen als je door die vrijheid van meningsuiting discrimineert, aanzet tot geweld, etc.
Uh hij legt het toch duidelijk uit? De vrijheid van meningsuiting beschermt je tegen vervolging door de overheid vanwege je mening. Andere partijen kunnen en mogen prima - binnen de kaders van de wet - consequenties verbinden aan jouw mening.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 7 november 2017 @ 13:40:53 #116
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_174921411
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 13:37 schreef Alfje het volgende:
Ik maak onderscheid tussen wettelijke consequenties en consequenties door particulieren of door bedrijven. Jij hebt het nu over de wettelijke consequenties, maar ik vind dat een bedrijf iemand prima mag ontslaan als het bedrijf geschaad wordt doordat een medewerker zijn mening uit op een wijze waarmee daadwerkelijk het bedrijf in diskrediet gebracht wordt. (Dus niet een anonieme middelvinger).
Anonieme middelvinger? Deze vinger is gericht tegen de president van de USA en het is duidelijk te zien van wie die middelvinger afkomstig is. Dat noem jij anoniem?
"Hoka Hey!"
pi_174921414
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 13:09 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat is het andere uiterste. Maar om er gemakshalve van uit te gaan dat een Factchecker altijd gelijk heeft. Dat vind ik nogal een onnozele manier van denken.

Al het nieuws wat wij krijgen verwerkt heeft een kern van waarheid omgeven door een wolk van onwaarschijnlijkheden en onwaarheden. Ik denk dat je dan het dichtste bij de waarheid zit.
Daarom is het belangrijk om je informatie van verscheidene bronnen te halen. Verscheidene factcheckers komen echter tot dezelfde conclusie. Trump en de mensen om hem heen komen simpelweg met veel meer misinformatie dan anderen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 13:23 schreef Alfje het volgende:
Ten eerste, vrijheid van meningsuiting betekent dat je niet vervolgd kan worden vanwege je mening, niet dat je die overal en altijd op welke wijze dan ook zonder consequenties kunt uiten.

Ten tweede vind ik dat je in je vrije tijd lekker moet kunnen doen wat je wilt en daarbij ook eens uit de bocht moet kunnen vliegen. Helemaal als er niets op wijst dat deze persoon voor bedrijf x werkt of iets uit naam van bedrijf x doet. Waarom zou een foto met een middelvinger naar de president je je baan moeten kosten, wat een achterlijke kolder zeg.
Ze heeft de foto op haar facebook gepost als profielfoto. Waarschijnlijk staat op haar profiel gewoon voor welk bedrijf ze werkt. Dus wijst er wel degelijk wat op.

Als ze de foto niet zelf gepost had is het een ander verhaal. Dan vind ik ook dat je best een keertje uit de bocht moet kunnen vliegen in je vrije tijd.
  dinsdag 7 november 2017 @ 13:46:41 #118
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174921516
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 13:38 schreef Nielsch het volgende:
Dus je werkt in de marketing, weet iets te doen dat gigantisch viraal gaat (droom van iedere marketingmanager) en wordt vervolgens ontslagen. Okee.
Jaaa... maar het druist in tegen de braveburgersdoctrine van neo-rechts, dan mogen de messen geslepen worden.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174921525
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 13:40 schreef matspontius het volgende:

[..]

Anonieme middelvinger? Deze vinger is gericht tegen de president van de USA en het is duidelijk te zien van wie die middelvinger afkomstig is. Dat noem jij anoniem?
Ik chargeer een beetje, natuurlijk heeft ze de foto zelf geplaatst en lijkt ze er zelfs trots op, maar de mate van koppeling met het bedrijf waar ze werkt lijkt me redelijk miniem. Dat bedoelde ik te zeggen met anoniem, niemand die dit ziet denk "oh, dan zal bedrijf X waar ze toevallig werkt die mening wel delen".
  dinsdag 7 november 2017 @ 13:50:05 #120
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_174921592
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 13:47 schreef Alfje het volgende:

[..]

Ik chargeer een beetje, natuurlijk heeft ze de foto zelf geplaatst en lijkt ze er zelfs trots op, maar de mate van koppeling met het bedrijf waar ze werkt lijkt me redelijk miniem. Dat bedoelde ik te zeggen met anoniem, niemand die dit ziet denk "oh, dan zal bedrijf X waar ze toevallig werkt die mening wel delen".
Ok duidelijk. Dat snap ik. Maar het blijft natuurlijk oliedom want dit kun je verwachten. Ze heeft zichzelf in haar vingers gesneden met dit stupide gedrag.
"Hoka Hey!"
  dinsdag 7 november 2017 @ 16:24:27 #121
168739 Red_85
'echt wel'
pi_174924090
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 november 2017 12:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus als iemand democratisch gekozen is moet je verder je bek houden? Ok Braindead.
Kritiek van 'rechts'op obama werd ook zo weggehoond door de policor. Ploflim.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 7 november 2017 @ 18:00:17 #122
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_174925822
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 13:02 schreef Elzies het volgende:

[..]

Factchecker. Geloof je het zelf? :')

Ik ben de eerlijkheid zelve. Bepaalde linkse mods censureren hier mijn post. Daar hoef ik zelf geen moeite meer voor te doen.
Ja, dat geloof ik. Zeker omdat zij met bronnen komen.
pi_174926246
Je mag iemand niet ontslaan vanwege een politieke mening. En dit valt waarschijnlijk, hoewel nogal lomp, onder politieke meningsuiting, die nog eens prive is gedaan (binnen bedrijfstijd gelden andere regels). Ik denk dat dit nog wel een rechtszaak gaat worden, en dat ze een goede kans heeft die te winnen (of flinke schikking).
  dinsdag 7 november 2017 @ 18:22:18 #124
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174926261
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_174926721
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 18:21 schreef Broomer het volgende:
Je mag iemand niet ontslaan vanwege een politieke mening. En dit valt waarschijnlijk, hoewel nogal lomp, onder politieke meningsuiting, die nog eens prive is gedaan (binnen bedrijfstijd gelden andere regels). Ik denk dat dit nog wel een rechtszaak gaat worden, en dat ze een goede kans heeft die te winnen (of flinke schikking).
Ze is niet ontslagen vanwege haar mening, maar vanwege het feit dat ze die foto als profiel is gaan gebruiken op haar social media. Als hoge werknemer bij een bedrijf dat zaken doet met de overheid mag je slimmer gedrag verwachten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')