abonnement Unibet Coolblue
pi_175069141
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 16:29 schreef Arja het volgende:

[..]

Ja. En het is kunstmatig dus er hoeven geen zwangere vrouwen voor in flessen te plassen
Mja, of dat nou een voor- of een nadeel is weet ik niet zo goed....
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_175069261
Geen idee majo volgens mij is dat willekeurig

Mc het voordeel is dat er iig nooit een leveringsprobleem/tekort is
pi_175069444
Dat is waar. Toen ik mijn eerste IVF deed was er volgens mij alleen maar Pregnyl, en bij de tweede was Ovitrelle nog niet vergoed. En bij de derde kreeg ik "vanzelf" weer Pregnyl.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_175069701
Zijn hier mensen die zich in de zorgverzekeringen inlezen? Ik kijk ieder jaar weer welke verzekeraar het beste is / bij mij past / financieel betaalbaar is. Maar met het hele traject in het vooruitzicht wil ik iig een verzekering die het meeste hierin vergoed. Iemand suggesties?
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_175069772
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:58 schreef Arja het volgende:
Dankjulliewel. Er waren 5 follikels geoogst en in 4 zat een rijp eitje

Peace succes. Duimduim
*O* hopelijk komen er mooie embryo's!
pi_175069834
Vandaag de voorlichtingsbijeenkomst gehad. Weinig nieuws meer, maar het is wel goed om alles even te horen.

Bij mij gaat manlief de injecties zetten O+. Bij de IUI's heb ik het zelf geprobeerd maar ik worstel er dan zo mee. Zijn er meer bij wie de man die taak op zich neemt?
pi_175069883
Oh wel interessant waarom de één het ene mee krijgt en de ander het andere. Dat het ook te maken heeft met verschillende lichamen en verschillende reacties daarop snap ik wel. De arts die ik had zei in juli wel gelijk dat wij de kunstmatige versie zouden krijgen. Misschien omdat mijn lichaam al genoeg van de normale dosis aanmaakt en alleen iets extra's nodig heeft? Vind het wel interessant!

Wolken, ik lees me niet heel diep in maar ik kijk wel elk jaar welke verzekering het beste bij mij past. Ik vind het alleen moeilijk dat ik nu al twee jaar een aanvullend pakket heb mbt kraamzorg enz terwijl ik er geen gebruik van maak.
pi_175069941
Peacefull, ik las dat jij twee mooie eiblaasjes hebt, wat fijn. Is dit de eerste keer dat je een inseminatie meemaakt?
pi_175070230
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 17:34 schreef BobbyMcGee het volgende:
Peacefull, ik las dat jij twee mooie eiblaasjes hebt, wat fijn. Is dit de eerste keer dat je een inseminatie meemaakt?
Ja! Eerste keer IUI. Vind t wel spannend, positief spannend tot nu toe. Hang er ook niet teveel aan op, want de kans dat het in één keer raak is is natuurlijk niet heel groot. Maar toch: het KAN. En het feit dat het KAN maakt mij weer kinderlijk enthousiast, blij en nieuwsgierig :')

Ik lees zo over jouw bericht heen:
Hebben jullie voorlichting gehad over de IVF? Bij mij spoot mijn man eerst altijd bij mij. Nu wisselen we het af. Soms ben ik nog niet thuis als ik moet spuiten, dus doe ik het zelf :)
pi_175070281
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 17:47 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Ja! Eerste keer IUI. Vind t wel spannend, positief spannend tot nu toe. Hang er ook niet teveel aan op, want de kans dat het in één keer raak is is natuurlijk niet heel groot. Maar toch: het KAN. En het feit dat het KAN maakt mij weer kinderlijk enthousiast, blij en nieuwsgierig :')
Ja, fijn hé, als er eindelijk een kans is! Tip: zorg echt dat je blaas vol zit. Dat was bij mij het verschil tussen wel tien minuten gepruts voordat het slangetje in de baarmoedermond zat, en dat het een kwestie van seconden was.
pi_175070349
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 17:31 schreef Peacefulll het volgende:
Oh wel interessant waarom de één het ene mee krijgt en de ander het andere. Dat het ook te maken heeft met verschillende lichamen en verschillende reacties daarop snap ik wel. De arts die ik had zei in juli wel gelijk dat wij de kunstmatige versie zouden krijgen. Misschien omdat mijn lichaam al genoeg van de normale dosis aanmaakt en alleen iets extra's nodig heeft? Vind het wel interessant!

Als je zelf al genoeg HCG aanmaakt zou dat op zich best bijzonder zijn....
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_175070581
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 17:29 schreef BobbyMcGee het volgende:
Vandaag de voorlichtingsbijeenkomst gehad. Weinig nieuws meer, maar het is wel goed om alles even te horen.

Bij mij gaat manlief de injecties zetten O+. Bij de IUI's heb ik het zelf geprobeerd maar ik worstel er dan zo mee. Zijn er meer bij wie de man die taak op zich neemt?
Nee, ik vond het juist doodeng om dat uit handen te geven. Man wilde wel iets doen dus hij maakte wel de injecties klaar.
pi_175070837
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:58 schreef Arja het volgende:
Dankjulliewel. Er waren 5 follikels geoogst en in 4 zat een rijp eitje

Peace succes. Duimduim
Wat fijn!
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 17:47 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Ja! Eerste keer IUI. Vind t wel spannend, positief spannend tot nu toe. Hang er ook niet teveel aan op, want de kans dat het in één keer raak is is natuurlijk niet heel groot. Maar toch: het KAN. En het feit dat het KAN maakt mij weer kinderlijk enthousiast, blij en nieuwsgierig :')

Herkenbaar gevoel peacefull, zo voel ik me nu ook. Ik hoop van harte met je mee O+
pi_175071010
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 17:53 schreef McLaura het volgende:

[..]

Als je zelf al genoeg HCG aanmaakt zou dat op zich best bijzonder zijn....
Sorry, ik snap je niet denk ik. Heb ik zo iets raars gezegd?
pi_175071025
Jongens, ik ben echt helemaal gerustgesteld door de arts O+
Ik had mijn vragen gemaild en ze belde terug. Dat waardeer ik al heel erg. We hebben best lang gebeld en al mijn vragen zijn beantwoord.

De samenvatting is: qua aantal follikels had Bobby het al helemaal goed uitgelegd ^O^
Verder heeft ze gekeken naar de afmetingen en de gemiddelde groei van follikels per dag. Zaad blijft echt maximaal 5 dagen goed als het heel sterk is. In die tijd springt ei nr 1 zeer waarschijnlijk. De kans dat nr 2 en 3 springen binnen de resterende 3 dagen is heel klein. Eisprong 4 en verder zijn eigenlijk onmogelijk. Verder geloofde ze niet dat die grote een cyste was, wat de echoscopiste als alternatieve theorie aanhield vanwege het formaat.
Oftewel, we hebben misschien kans op een bevruchting, een minimale kans op een twee- of drieling. En de signalen voor een nieuwe ronde zijn heel goed.

O+
pi_175071043
Bedankt voor de tip Bobby! Ik denk dat ik een tijdje van te voren wat thee ga drinken. Van thee moet ik altijd onmeunig nodig zeiken :')

Lief Bertha. Wel balen dat jullie nu even niet door mogen :* hopelijk vliegt de tijd.
Edit: wat fijn dat jullie zo'n lieve arts getroffen hebben en dat je zo gerustgesteld bent!
pi_175071221
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 18:27 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Sorry, ik snap je niet denk ik. Heb ik zo iets raars gezegd?
Nou, Pregnyl zorgt voor een HCG boost waardoor je ei springt. Iemand die niet zwanger is, heeft een HCG <5. Het lijkt mij dus niet logisch dat je zelf genoeg HCG maakt en daardoor Ovitrelle (ook HCG) krijgt.

Ik denk dat het gewoon per kliniek/ziekenhuis verschilt wat er voorgeschreven is.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_175071346
Ovitrelle is duurder dan Pregnyl. Aangezien de hele zorg om geld draait zal dat vast een belangrijk punt zijn waarom er vaker voor Pregnyl wordt gekozen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 14 november 2017 @ 23:14:08 #244
269689 crew  Viv
pi_175078810
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 18:36 schreef McLaura het volgende:
Nou, Pregnyl zorgt voor een HCG boost waardoor je ei springt. Iemand die niet zwanger is, heeft een HCG <5. Het lijkt mij dus niet logisch dat je zelf genoeg HCG maakt en daardoor Ovitrelle (ook HCG) krijgt.
Normaal gesproken zorgt een ander hormoon (namelijk LH, bekend van de ovulatietest) voor de eisprong, en niet hCG want dat wordt pas aangemaakt bij een zwangerschap. Peacefulll kan dus inderdaad nog niks zeggen over de hoeveelheid hCG die ze zelf zou aanmaken.
  dinsdag 14 november 2017 @ 23:19:37 #245
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_175078916
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 18:42 schreef Elleska het volgende:
Ovitrelle is duurder dan Pregnyl. Aangezien de hele zorg om geld draait zal dat vast een belangrijk punt zijn waarom er vaker voor Pregnyl wordt gekozen.
Het probleem met pregnyl is vaak dat het niet op voorraad is. Tenminste dat was 2 jaar geleden zo, geen idee hoe het nu is. Er werd te weinig geplast om genoeg te hebben. Vandaar de ovitrelle. Ja is duurder, op zich niet raar want geheel synthetisch. Maar wel een goed alternatief.
Be happy with the little things in life
  Moderator woensdag 15 november 2017 @ 13:57:12 #246
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_175087584
Spannend dagje morgen voor Arja en Peace! Peace vind je het spannend?

Ik word echt moe (letterlijk) van de progynova. Anderen die dit ook als bijwerking hadden?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_175087981
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 23:14 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Normaal gesproken zorgt een ander hormoon (namelijk LH, bekend van de ovulatietest) voor de eisprong, en niet hCG want dat wordt pas aangemaakt bij een zwangerschap. Peacefulll kan dus inderdaad nog niks zeggen over de hoeveelheid hCG die ze zelf zou aanmaken.
Ik snap t nog niet, maar laat maar. Mijn vraag ging alleen waarom de één een natuurlijke versie mee krijgt en de ander de kunstmatige versie. Bij ons is specifiek benoemd dat wij de kunstmatige mee zouden krijgen en ik vroeg me alleen af waar dat mee te maken kon hebben. Over beschikbaarheid of geld heb ik helemaal niet nagedacht.
pi_175088011
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 13:57 schreef MaJo het volgende:
Spannend dagje morgen voor Arja en Peace! Peace vind je het spannend?

Ik word echt moe (letterlijk) van de progynova. Anderen die dit ook als bijwerking hadden?
Ja wel een beetje! Zoals ik al zei: kinderlijk enthousiast en nieuwsgierig ;)

Vervelend dat je je zo moe voelt :*
pi_175088422
quote:
1s.gif Op woensdag 15 november 2017 14:15 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Ik snap t nog niet, maar laat maar. Mijn vraag ging alleen waarom de één een natuurlijke versie mee krijgt en de ander de kunstmatige versie. Bij ons is specifiek benoemd dat wij de kunstmatige mee zouden krijgen en ik vroeg me alleen af waar dat mee te maken kon hebben. Over beschikbaarheid of geld heb ik helemaal niet nagedacht.
Met stimuleren kreeg ik menopur mee. De reden was dat het goedkoper is, en dat het lichaam vaak beter reageert op natuurlijke hormonen i.p.v. kunstmatige. Niet in de vorm van meer follikels, maar wel betere kwaliteit eicellen werd er mij uitgelegd.
Qua hcg hormoon zou ik het niet weten. Gebruiksgemak is met voorgevulde pen wel beter.
pi_175090048
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 13:57 schreef MaJo het volgende:
Spannend dagje morgen voor Arja en Peace! Peace vind je het spannend?

Ik word echt moe (letterlijk) van de progynova. Anderen die dit ook als bijwerking hadden?
Ja maar ik word van alle hormonen wel moe.

Voor mij is er niks spannends morgen. Ik hoor vrijdag of er vrijdag een tp is
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')