abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_174903983
Het vermaarde Britse Download Festival is de laatste jaren in rap tempo aan het uitbreiden. Na een Franse editie volgde dit jaar een Spaanse en komend jaar zelfs een Australische.

In dit topic de info over de 'overige' Downloads, zie het volgende topic voor de originele Britse editie: FES / Download Festival UK 2018 // 8- 10 Juni // Donington, UK

Data & Links:

Download France: 15 - 17 juni, B.A. 217, Brétigny-sur-Orge (27km van Parijs) // http://www.downloadfestival.fr/
Download Spain: 28 - 30 juni, Caja Magica, Madrid // https://downloadfestival.es/
Download Australia: 24 maart, Flemington Racecourse, Melbourne // https://www.downloadfestival.com.au/

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2017 15:05:12 ]
pi_174903994
Line-up Spanje so far:
pi_174904001
Line-up Frankrijk:
pi_174904029
Line-up Australie zal a.s. donderdag bekend gemaakt worden en zal in totaal zo'n 28 bands omvatten, waarvan 1/3e 'locals'.
pi_174917624
Download Parijs komt om 18u met een volgende act.

DownloadFestFR twitterde op maandag 06-11-2017 om 17:55:22 Un nouveau nom demain à 18h. C'est bien 18h: vous n'aurez pas besoin de faire semblant de travailler pendant que vo... https://t.co/PzSl79EH4w reageer retweet
Aan het GIF'je te zien bij die Tweet gok ik op de Foo Fighters.

[ Bericht 91% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2017 10:30:22 ]
pi_174918635
Het overzicht is bijna weg met al die Downloads festival. Maar ik verwacht weinig bijzondere dingen meer.
pi_174919393
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 11:26 schreef indiaantje89 het volgende:
Het overzicht is bijna weg met al die Downloads festival. Maar ik verwacht weinig bijzondere dingen meer.
Mwah, er moeten nog een paar headliners voor allemaal hé? Alleen Ozzy is bekend. Plus ik vind het altijd wel leuk te zien hoe dat in Frankrijk gaat met Hellfest vs. Download Paris.

Ik zou ook niet rouwig zijn als er een Download NL komt. Toch net wat meer pull dan een Fortarock ofzo...
pi_174919478
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 november 2017 12:07 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Mwah, er moeten nog een paar headliners voor allemaal hé? Alleen Ozzy is bekend. Plus ik vind het altijd wel leuk te zien hoe dat in Frankrijk gaat met Hellfest vs. Download Paris.

Ik zou ook niet rouwig zijn als er een Download NL komt. Toch net wat meer pull dan een Fortarock ofzo...
Forta zou een stuk aantrekkelijker zijn als ze het 3 daags zouden kunnen doen met een camping daarbij. Vooralsnog is Forta een metal festival, wat opzich prima is. Maar iets meer hardere subgenres is natuurlijk ook welkom.
pi_174920055
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 12:11 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Forta zou een stuk aantrekkelijker zijn als ze het 3 daags zouden kunnen doen met een camping daarbij. Vooralsnog is Forta een metal festival, wat opzich prima is. Maar iets meer hardere subgenres is natuurlijk ook welkom.
Precies, en ik snap best dat ze met al het geweld om ons heen het niet voor elkaar krijgen meerdaags interessant en betaalbaar te houden. Maar ik vrees dat schaalvergroting wel hun enige overlevingsmethode is. Nu kan je voor 2x de prijs van een Forta ticket 3 dagen je vermaken op bv. RaR of Graspop, en praktisch alles zien wat op Forta staat én veel meer. Dan doet de organisatie LiveNation en naam 'Download festival' toch net even wat meer internationaal gezien
pi_174925996
En het zijn de Foo's voor Parijs
pi_174931770
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 18:08 schreef Cyanide- het volgende:
En het zijn de Foo's voor Parijs
Zal morgen ook wel bekend gemaakt worden voor UK
pi_174938083
pi_174948718
Marylin Manson is de derde headliner voor Parijs
pi_174950111
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 21:06 schreef Cyanide- het volgende:
Marylin Manson is de derde headliner voor Parijs
Ook kut weer in Parijs dus. Laatste album vond ik weinig boeiend. Hij probeert nog te schokeren door met zijn microfoon op dat geweer, maar heb het idee dat het langzaam beetje gedaan is met die man. Al vond ik het vorig album best tof. Op RAR vorige keer was het ook wel te pruimen, maar toen kwam het onweer :).
pi_174954210
pi_174954325
Voor een dag best een aardig lijstje
pi_174954539
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 08:31 schreef Cyanide- het volgende:
Voor een dag best een aardig lijstje
Zeker, je kan discussiëren of het allemaal even vernieuwend is (maar dan moet je ook niet naar dit soort festivals gaan imo). Ik hoop stiekem dat Amon Amarth en NOFX nog de oversteek maken naar Europa en naar RAR komen.
pi_174956288
Overigens zat vriend Zegut gisteren nog te roepen dat 'Download Paris Guns n Roses 2018'. Dus die zat er ook weer ff lekker naast
pi_174956453
quote:
14s.gif Op donderdag 9 november 2017 10:59 schreef Cyanide- het volgende:
Overigens zat vriend Zegut gisteren nog te roepen dat 'Download Paris Guns n Roses 2018'. Dus die zat er ook weer ff lekker naast
pi_174975773
En hij heeft alsnog gelijk. Er komt een vierde dag, met ..... GUNS N ROSES
pi_174976469


Zeker niet slecht.
pi_174976680
Ja, aardig gek. Benieuwd naar de prijs overigens. Ik denk dat dit (en ook Graspop) zomaar 250+ gaat zijn. Maar goed, als je 3 'normale' festivaldagen hebt + dagje GNR plus wat support...

Hellfest is wel blij dat het al uitverkocht is denk ik, wat moeten die nu nog hebben :P
pi_174977123
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 november 2017 10:54 schreef Cyanide- het volgende:
Ja, aardig gek. Benieuwd naar de prijs overigens. Ik denk dat dit (en ook Graspop) zomaar 250+ gaat zijn. Maar goed, als je 3 'normale' festivaldagen hebt + dagje GNR plus wat support...

Hellfest is wel blij dat het al uitverkocht is denk ik, wat moeten die nu nog hebben :P
Dat benieuwd me ook wel ja.... en goed Pinkpop komt ook nog met een 3e headliner, nog steeds een gerucht gaat dat het Pearl Jam zou zijn. Die kan natuurlijk nog op Hyde Park, RAR (al denk ik dat die headliners gewoon hebben), Werchter terechter. Maar lijkt me ook niks voor Hellfest? En Novarock moet ook nog hun namen droppen.
pi_174977164
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 11:20 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Dat benieuwd me ook wel ja.... en goed Pinkpop komt ook nog met een 3e headliner, nog steeds een gerucht gaat dat het Pearl Jam zou zijn. Die kan natuurlijk nog op Hyde Park, RAR (al denk ik dat die headliners gewoon hebben), Werchter terechter. Maar lijkt me ook niks voor Hellfest? En Novarock moet ook nog hun namen droppen.
Nee das niks voor Hellfest. Of ze dubbelen één headliner, maar dat zou dan MAnson of Ozzy moeten zijn, en voor Ozzy geldt natuurlijk weer dat hij er al stond in 2016 met Sabbath.

Ach, zowel RaR en Hellfest hebben het slim gedaan, al even een berg (of alles in geval van Hellfest) tickets verkopen voordat de concurrentie deze bom dropte :')
pi_174977232
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 november 2017 11:22 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Nee das niks voor Hellfest. Of ze dubbelen één headliner, maar dat zou dan MAnson of Ozzy moeten zijn, en voor Ozzy geldt natuurlijk weer dat hij er al stond in 2016 met Sabbath.

Ach, zowel RaR en Hellfest hebben het slim gedaan, al even een berg (of alles in geval van Hellfest) tickets verkopen voordat de concurrentie deze bom dropte :')
RAR heeft amper concurentie natuurlijk. Dat 90% (als het niet meer is) Duits publiek. Die vrij weinig "grote" festivals voor zo'n groot land.

En ja zo'n Download Paris ziet er netjes uit, maar bevat natuurlijk ook wel wat vergane glorie. Je kan er over discussiëren, maar GnR, Marilyn Manson, The Offspring, Ozzy Osbourne hebben opzich hun beste tijd wel gehad. Zo'n RAR heeft dan toch wat jongere namen staan met Gorillaz, 30STM, Casper, Rise Against, Enter Shikari, Stone Sour, Nothing But Thieves, Jimmy Eat World etc.

RAR is dan weer net geen Metal festival
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')