abonnement Unibet Coolblue
pi_174901381


Welkom allen, hier in het topic dat de FOK! Premier Cycling League (FPCL) behelst! Hou je van wielrennen en van een stukje competitie dan is dit spelletje wellicht wat voor jou. Iedereen kent ze wel, de standaardwielerpouletjes waarbij je per ronde een team moet samenstellen of per koers een uitslag moet voorspellen. Daar ben je toch vaak afhankelijk van een valpartij of een kwak in de sprint om al dan niet het voorspelde resultaat te halen. Hoe pijnlijk is het ook als de jaarlijkse Tourpoule weer gewonnen wordt door de collega die niet weet of er lucht of zand in een band zit. Geïnspireerd door een twitteraar (@padsbets) die een paar jaar geleden een spel bedacht daarom nu, met wat kleine aanpassingen in vergelijking met zijn versie, de FPCL.

Hoe werkt het spel?
Het actieve deel voor de deelnemer is voorafgaand aan de competitiestart. De bedoeling is dat er, in verschillende biedrondes, middels blinde biedingen renners gedraft gaan worden voor de teams van elke deelnemer. Die teams nemen het vervolgens tijdens het seizoen elke spelronde tegen elkaar op in onderlinge confrontaties. Winst levert 3 punten per speelronde op, een gelijkspel betekent 1 punt voor beiden en aan een verliespartij hou je 0 punten over. De draft is inmiddels achter de rug en de competitie is in volle gang. We hebben tijdens het bieden allerlei ingenieuze strategieën gezien, bekende namen zijn voor een schijntje gekocht, subtoppers zijn voor de hoofdprijs weggegaan en onbekende talenten zijn na uitgebreide scouting klaar geacht voor een grote doorbraak in het komende seizoen!

De teams:


Speelschema:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kalender:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Puntentelling:
pi_174901391
De mod past de nieuwe gegevens maar aan, hoi.
  maandag 6 november 2017 @ 12:25:11 #3
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_174901454
Pujol, Balarcon, Antunes en Neilands worden mijn kopmannen en ik speel Guardini uit in de sprints.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_174901543
SPT / FOK! Premier Cycling League #10 Alle ballen op Gavazzi
Belangrijke gegevens en voorstellen voor 2018 van Wimderon

Deelnemerslijstje tot nu toe
1. wimderon
2. GotenSSJ
3. Mexicanobakker
4. Max23
5. Momo..
6. Faraday01
7. Steven184
8. Ajacied422
9. Koffieplanter
10. _-_ratjetoe_-_
11. noodgang
12. Chiappucci
13. franklop
14. Slobeend
15. hhh38
16. tdrone
17. Aguero
18. Mani89 (NEMEN WIJ AAN)
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 november 2017 @ 12:37:33 #5
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_174901632
Wim bedankt _O_

Uiteraard ook volgend jaar weer van de partij
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 6 november 2017 @ 14:33:38 #7
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_174903479
Ik zou ook wel graag mee willen doen.
  Redactie Sport maandag 6 november 2017 @ 14:36:08 #8
274204 crew  Mexicanobakker
pi_174903533
Ik ga volgend jaar 50 miljoen bieden op Intxausti.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_174903598
In.
pi_174904438
Bedankt wimderon!

Top 10 behaald *O*
Dus ik wil volgend jaar proberen de top 5 te halen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 6 november 2017 @ 16:53:47 #11
14505 OProg
A Life in Music
pi_174906021
Bedankt Wim! ^O^

Ik doe ook weer mee.

Helaas van mijn instorting op het einde maar toch nog 9e! *O*

Het loont toch ook wel om met een stel baggerrenners punten te kunnen sprokkelen in de kleinere ronde's.

Als ik tijd heb zal ik wel eens kijken of ik 1 of ander tooltje in elkaar kan draaien om dit proces wat meer te kunnen automatiseren.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_174908484
Bedankt Wim!

Volgend jaar ben ik weer van de partij. Graag via de warme balletjes een iets betere loting ;)
  maandag 6 november 2017 @ 19:45:55 #13
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_174909149
Bedankt Wim _O_ Het moet monnikenwerk zijn geweest om iedere ronde de scores bij te houden.

Uiteraard doe ik volgend seizoen ook weer mee.

Ik ben wel voorstander om Parijs-Tours in de laatste ronde te laten plaatsvinden. Nu ging het met die koersen in China een beetje als een nachtkaars uit.
  woensdag 8 november 2017 @ 12:54:00 #14
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_174940157
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 02:43 schreef wimderon het volgende:
Dat brengt mij meteen bij volgend seizoen. Om het spel net even wat leuker te maken denk ik aan de volgende veranderingen:
-een aantal transferperiodes waarin renners van de hand gedaan kunnen worden en vervangers binnengehaald kunnen worden (bijvoorbeeld dat je 50% van het aankoopbedrag terugkrijgt, dat je dan, met je overgebleven budget, kunt gebruiken om te bieden om de plekken die zijn vrijgekomen op te vullen)
-strafpunten als er een renner op doping wordt betrapt
-renners uit het continentale circuit kunnen ook gekocht worden
-niet meer eindigen met de geweldige Tour of Hainan
-In de stand niet meer rangschikken op doelsaldo als factor na het puntenaantal, maar op het aantal gescoorde punten

Verder nog wat proefballonnetjes:
-verplicht minimaal één continentale renner in je team moeten opnemen
-één renner aankopen die minpunten oplevert als die punten scoort
-geen teamnamen meer, maar gewoon de usernames gebruiken
-Het geheel opdelen in 2 divisies, waar na een halve competitie de bovenste helften uit de divisies tegen elkaar gaan spelen (en de onderste helften uiteraard ook)
-Een volledige competitie afwerken, waarna de competitie opgedeeld wordt in delen van bijvoorbeeld 8 die tegen elkaar gaan spelen
-grote rondes worden 6 punten-duels, omdat het 3 weken is en het de aankoop van typische ronderenners logischer maakt
-punten voor de bergtrui? (punten- en jongerentrui vind ik wat minder rullevant, omdat die renners in de regel dubbel punten scoren dan)

Zijn er nog wijzigingen die jullie graag zouden willen zien? Ook wat betreft de puntentelling en de kalender is alle input welkom.
Transferperiode ergens halverwege, ja.
Strafpunten voor dopinggevallen, nee.
Continentale renners, JA!
Gescoorde punten > Doelsaldo, ok.

Geen teamnamen meer, maar gewoon de usernames gebruiken, dan doe ik niet meer mee.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  woensdag 8 november 2017 @ 14:42:20 #15
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_174941993
Ik wil ook graag meedoen. :)
pi_174943554
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 02:43 schreef wimderon het volgende:
Dat brengt mij meteen bij volgend seizoen. Om het spel net even wat leuker te maken denk ik aan de volgende veranderingen:
-een aantal transferperiodes waarin renners van de hand gedaan kunnen worden en vervangers binnengehaald kunnen worden (bijvoorbeeld dat je 50% van het aankoopbedrag terugkrijgt, dat je dan, met je overgebleven budget, kunt gebruiken om te bieden om de plekken die zijn vrijgekomen op te vullen)
-strafpunten als er een renner op doping wordt betrapt
-renners uit het continentale circuit kunnen ook gekocht worden
-niet meer eindigen met de geweldige Tour of Hainan
-In de stand niet meer rangschikken op doelsaldo als factor na het puntenaantal, maar op het aantal gescoorde punten

Verder nog wat proefballonnetjes:
-verplicht minimaal één continentale renner in je team moeten opnemen
-één renner aankopen die minpunten oplevert als die punten scoort
-geen teamnamen meer, maar gewoon de usernames gebruiken
-Het geheel opdelen in 2 divisies, waar na een halve competitie de bovenste helften uit de divisies tegen elkaar gaan spelen (en de onderste helften uiteraard ook)
-Een volledige competitie afwerken, waarna de competitie opgedeeld wordt in delen van bijvoorbeeld 8 die tegen elkaar gaan spelen
-grote rondes worden 6 punten-duels, omdat het 3 weken is en het de aankoop van typische ronderenners logischer maakt
-punten voor de bergtrui? (punten- en jongerentrui vind ik wat minder rullevant, omdat die renners in de regel dubbel punten scoren dan)

Zijn er nog wijzigingen die jullie graag zouden willen zien? Ook wat betreft de puntentelling en de kalender is alle input welkom.
-transfers: ja
-strafpunten: nee
-continentale renners: ja
-geen einde bij tour Hainan: ja
-geen doelsaldo maar gescoorde punten: JA JA JA wmb mag die score nog wel zwaarder tellen ook.

proefballonnetjes:
-1 verplichte continentale renner: ja
-1 renner met minpunten: ja, maar hoe wou je dat uitvoeren? De renners hebben voor aanvang geen waarde dus je kan geen extra budget toekennen zoals bij sportpools
-geen teamnamen meer maar usernames: ja
-2 helften: ja, leuk. Wel scores meenemen uiteraard.
-na volledige competitie opdelen en in 8 verder: nee
-grote rondes dubbele punten: nee, grote ronde telt al als 1 speelronde, dat is voldoende.
-punten voor de bergtrui: ja

suggesties: zal ik nog over nadenken
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 8 november 2017 @ 16:53:09 #17
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_174944171
Dat brengt mij meteen bij volgend seizoen. Om het spel net even wat leuker te maken denk ik aan de volgende veranderingen: een aantal transferperiodes waarin renners van de hand gedaan kunnen worden en vervangers binnengehaald kunnen worden (bijvoorbeeld dat je 50% van het aankoopbedrag terugkrijgt, dat je dan, met je overgebleven budget, kunt gebruiken om te bieden om de plekken die zijn vrijgekomen op te vullen)
Hier ben ik het absoluut mee eens en dus ook voorstander van. Het was een groot gemis in de vorige editie. Niet alleen omdat bepaalde renners niet zo functioneren als jij dacht of verwacht had dat ze zouden functioneren, maar ook omdat iedereen wel een keer te maken krijgt met (langdurige) blessures. Mocht het niet tot een transferperiode komen, dan zou ik in ieder geval een soort injured player exception invoeren.

strafpunten als er een renner op doping wordt betrapt
Opnieuw mee eens. Renners en ploegen moeten boeten bij gebruik van doping, dus waarom wij niet?

renners uit het continentale circuit kunnen ook gekocht worden
Renners uit het continentale circuit moeten worden gekocht.

niet meer eindigen met de geweldige Tour of Hainan
Waarom? Tour of Hainan is een officiële 2.1 koers, net zoals de Bongo Bongo Tour vroeg in het seizoen een officiële 2.1(?) koers is. Deze dient gewoon mee te tellen.

In de stand niet meer rangschikken op doelsaldo als factor na het puntenaantal, maar op het aantal gescoorde punten
Ja.

Verder nog wat proefballonnetjes: verplicht minimaal één continentale renner in je team moeten opnemen
JA.

één renner aankopen die minpunten oplevert als die punten scoort
Nee, dit slaat nergens op.

geen teamnamen meer, maar gewoon de usernames gebruiken
Ik trek mijn deelname in als dit er doorheen komt

Het geheel opdelen in 2 divisies, waar na een halve competitie de bovenste helften uit de divisies tegen elkaar gaan spelen (en de onderste helften uiteraard ook)
Hier ben ik wel enigszins voorstander van.

Een volledige competitie afwerken, waarna de competitie opgedeeld wordt in delen van bijvoorbeeld 8 die tegen elkaar gaan spelen
Nee, dit slaat nergens op.

grote rondes worden 6 punten-duels, omdat het 3 weken is en het de aankoop van typische ronderenners logischer maakt
Ja.

punten voor de bergtrui? (punten- en jongerentrui vind ik wat minder rullevant, omdat die renners in de regel dubbel punten scoren dan)
Ook gewoon voor de puntentrui.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator woensdag 8 november 2017 @ 17:08:46 #18
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_174944396
Eigenlijk volledig eens met KP, behalve de puntentrui dan.
  woensdag 8 november 2017 @ 17:29:24 #19
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_174944791
Dat opdelen in divisies zou ook nerregens op slaan. Wat voegt dat toe?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  woensdag 8 november 2017 @ 17:35:08 #20
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_174944878
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 17:08 schreef Slobeend het volgende:
Eigenlijk volledig eens met KP, behalve de puntentrui dan.
Maar waarom dan? Bergtrui is toch ook nagenoeg altijd dubbele punten.
Put these foolish ambitions to rest.
  woensdag 8 november 2017 @ 17:36:54 #21
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_174944913
Punten voor truien is ook niks, dan wordt het veel te ingewikkeld allemaal. Voor mij.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Redactie Sport woensdag 8 november 2017 @ 17:46:31 #22
274204 crew  Mexicanobakker
pi_174945126
Als we toch 6 punten voor grote rondes is dit misschien nog wel een idee:

1 wedstrijd tegen iemand waarin alle etappes meetellen
1 wedstrijd tegen iemand waarin alle eindklassementen meetellen

Zo word je niet zo hard genaaid als je tegen iemand moet die een nog iets beter team heeft in een zespuntenduel en wordt het bergklassement in grotere ronden meegeteld. Bergklassementen in kleinere ronden vind ik zelf niet echt boeiend genoeg om mee te laten doen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator woensdag 8 november 2017 @ 17:55:09 #23
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_174945266
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 17:35 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Maar waarom dan? Bergtrui is toch ook nagenoeg altijd dubbele punten.
Omdat sprinters al de dienst uit maken in dit spel.
  woensdag 8 november 2017 @ 18:04:22 #24
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_174945398
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 17:55 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Omdat sprinters al de dienst uit maken in dit spel.
Dat valt in grote ronden over het algemeen toch wel mee? Althans, ik neem aan dat het daar over gaat en niet over Tirreno of zo. Wat is het verschil tussen De Kit/Matthews en Barguil in punten van de afgelopen Tour of zo?
Put these foolish ambitions to rest.
  Redactie Sport woensdag 8 november 2017 @ 18:31:30 #25
274204 crew  Mexicanobakker
pi_174945783
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 18:04 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Dat valt in grote ronden over het algemeen toch wel mee? Althans, ik neem aan dat het daar over gaat en niet over Tirreno of zo. Wat is het verschil tussen De Kit/Matthews en Barguil in punten van de afgelopen Tour of zo?
over de breedte zijn sprinters veel beter, scoren meer punten.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 8 november 2017 @ 18:35:34 #26
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_174945855
Jullie geven zo alle geheimen van het spel prijs.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_174960038
Even een update van het lijstje. We tellen 27 menschen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174960060
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 18:35 schreef Mani89 het volgende:
Jullie geven zo alle geheimen van het spel prijs.
Iedereen had dat na een jaar heus wel door, beste Mani.

Vorig jaar tuinde ik er nog vrolijk in.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_174960504
Ik wil ook wel meedoen.
  donderdag 9 november 2017 @ 14:54:15 #30
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_174960507
Nog even schaamteloos mezelf quoten zodat mijn suggesties ook in het nieuwe topic staan:

quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 11:56 schreef hhh38 het volgende:

[transferperiodes]

Ik ben voor, maar zeker niet te veel (maximaal 2 of 3) en ook niet zo geplaatst dat het loont om eerst alleen maar klassieke renners te nemen en daarna vooral ronderenners.

[strafpunten bij doping]

^O^

[ook continentale renners kiezen]

Hier zie ik de meerwaarde niet van. WT en proconti is toereikend, behalve als er meer dan 40 man meedoen en de teamgrootte hetzelfde blijft.

[niet meer eindigen met Hainan]

Ik zou wel eindigen met de Tour of Hainan of welke .HC/.1 koers ook als laatste komt, maar ook zorgen dat de teams compleet zijn voor kerst, zodat we met de Tour Down Under kunnen beginnen. Daarnaast, als dat een optie is, flexibeler zijn in het invoegen van koersen die aan het begin van het seizoen nog niet op de kalender stonden. Vooral aan het einde van het seizoen zijn er een hoop koersen geweest waar wel een hoop renners reden uit het spel, maar die konden daar geen punten mee verdienen.

[stand rangschikken op gescoorde punten ipv doelsaldo (na puntenaantal uiteraard)]

^O^

[proefballonnetjes]

Hiervan zie ik misschien alleen iets in het opdelen in twee divisies en aan het eind de bovenste en onderste helften tegen elkaar laten spelen, maar dat is moeilijk vanwege de niet symmetrische kalender qua type koersen. Twijfel of dat eerlijk is.

Oh en 6 punten voor grote rondes en punten voor de bergtrui lijken me ook prima!

[andere wijzigingen]

Die 6 punten voor grote rondes dus. En misschien 0 ipv 1 punt als je een 0-0 gelijkspel haalt. Je zou ook nog op basis van de hoeveelheid en categorie van de koersen in een speelronde tussen de 2 en 6 punten voor een overwinning toe kunnen kennen, dus iets flexibeler zijn.

Maar het moet ook voor jou leuk blijven, als de veranderingen teveel werk kosten vind ik het ook prima om het format grotendeels te houden zoals het was :)
  donderdag 9 november 2017 @ 19:59:45 #31
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_174966591
@wimderon: hoeveel teams mogen er komend seizoen mee doen? Met meer dan 30 teams is het denk ik ondoenbaar om een volle competitie in te plannen. Dan moet je haast wel halverwege gaan splitsen.
pi_174969094
Bedankt Wim! Ik doe ook graag weer mee.
pi_175036001
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 11:56 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Ik ben voor, maar zeker niet te veel (maximaal 2 of 3) en ook niet zo geplaatst dat het loont om eerst alleen maar klassieke renners te nemen en daarna vooral ronderenners.

[..]
Denk dat dat in de praktijk wel mee zal vallen. Met het aantal deelnemers wat we hadden (volgend jaar nog meer) zijn alle toppers er sowieso wel uit. Er zullen best nog renners beschikbaar zijn (of door anderen weer op de markt gebracht worden) die punten kunnen pakken, maar veel en top zullen die niet zijn, op een uitzondering na wellicht. Bovendien loop je het risico om bij het wegdoen van een goede renner om een eventueel andere beschikbare goede renner mis te lopen en er dus op achteruit te gaan. Maar meer dan 3 zullen het er sowieso niet worden, neig zelf meer naar 2.

quote:
Hier zie ik de meerwaarde niet van. WT en proconti is toereikend, behalve als er meer dan 40 man meedoen en de teamgrootte hetzelfde blijft.
Er rijden wel een aantal aardige puntenpakkers rond op continentaal niveau, die zijn nu onbeschikbaar voor het spel. Mathieu van der Poel bijvoorbeeld. Of de Portugese brommers. Je hebt ook best een aantal koersen op de kalender waar (afgelopen seizoen) amper één of twee gekochte renners aan meededen omdat het deelnemersveld bijna volledig continentaal was.

quote:
[..]

Ik zou wel eindigen met de Tour of Hainan of welke .HC/.1 koers ook als laatste komt, maar ook zorgen dat de teams compleet zijn voor kerst, zodat we met de Tour Down Under kunnen beginnen. Daarnaast, als dat een optie is, flexibeler zijn in het invoegen van koersen die aan het begin van het seizoen nog niet op de kalender stonden. Vooral aan het einde van het seizoen zijn er een hoop koersen geweest waar wel een hoop renners reden uit het spel, maar die konden daar geen punten mee verdienen.
Het is inderdaad de bedoeling om gewoon het volledige seizoen vanaf het begin mee te pakken. Het eindigen met de Tour of Hainan vond ik een regelrechte flopshow. Niet alleen vanwege het deelnemersveld met een handvol renners, maar vooral omdat het niet eens te volgen was op tv. Waarmee het spel toch een beetje als een nachtkaars uitging.

Verder heb ik afgelopen seizoen bewust geen koersen die tijdens het seizoen nog aan de kalender toegevoegd zijn aan het speelschema toegevoegd, ondanks (of misschien wel dankzij) dat ik er zelf voordeel van had kunnen hebben. Doordat de kalender afgelopen seizoen met spoed in elkaar gezet moest worden waren er een paar speelrondes vrij matig bezet qua koersen. Waarbij dan soms ook nog wegvielen, zoals de fantastische ITC's van VELON. Je kunt ook in de regels opnemen dat koersen die later ineens aan de kalender toegevoegd worden meegenomen worden in de speelronde waarin deze vallen en dat ook geldt voor koersen die verschoven worden.

quote:
Hiervan zie ik misschien alleen iets in het opdelen in twee divisies en aan het eind de bovenste helften tegen elkaar laten spelen, maar dat is moeilijk vanwege de niet symmetrische kalender qua type koersen. Twijfel of dat eerlijk is.
Je behoudt uiteraard je punten in dat geval en dan speel je later alleen nog maar tegen betere tegenstanders, maar het is/was maar een ideetje wat bij me opkwam.

quote:
Oh en 6 punten voor grote rondes en punten voor de bergtrui lijken me ook prima!
Daar lijken de meningen over verdeeld :+

quote:
Die 6 punten voor grote rondes dus. En misschien 0 ipv 1 punt als je een 0-0 gelijkspel haalt. Je zou ook nog op basis van de hoeveelheid en categorie van de koersen in een speelronde tussen de 2 en 6 punten voor een overwinning toe kunnen kennen, dus iets flexibeler zijn.
Daar ben ik eigenlijk niet voor. Het is ook deel van het spel om geluk te hebben met de tegenstander en om met een 13e plaats van Twan Castelijns net zo goed 3 punten te kunnen pakken als dat je waarschijnlijk 3 punten pakt met Van Avermaet die Roubaix wint. Daarmee spreek ik eigenlijk wel m'n eigen ideetje van 6 punten voor grote rondes tegen, maar dat geheel terzijde.
pi_175036004
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 12:54 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Transferperiode ergens halverwege, ja.
Strafpunten voor dopinggevallen, nee.
Continentale renners, JA!
Gescoorde punten > Doelsaldo, ok.

Geen teamnamen meer, maar gewoon de usernames gebruiken, dan doe ik niet meer mee.
Waarom ben je tegen strafpunten als er een renner op doping wordt betrapt? Heb je zo weinig vertrouwen in Intxausti?

quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 17:29 schreef Mani89 het volgende:
Dat opdelen in divisies zou ook nerregens op slaan. Wat voegt dat toe?
Mogelijk extra spanning. En bij 50 deelnemers zou het noodzaak zijn.
pi_175036005
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 16:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

-transfers: ja
-strafpunten: nee
-continentale renners: ja
-geen einde bij tour Hainan: ja
-geen doelsaldo maar gescoorde punten: JA JA JA wmb mag die score nog wel zwaarder tellen ook.

proefballonnetjes:
-1 verplichte continentale renner: ja
-1 renner met minpunten: ja, maar hoe wou je dat uitvoeren? De renners hebben voor aanvang geen waarde dus je kan geen extra budget toekennen zoals bij sportpools
-geen teamnamen meer maar usernames: ja
-2 helften: ja, leuk. Wel scores meenemen uiteraard.
-na volledige competitie opdelen en in 8 verder: nee
-grote rondes dubbele punten: nee, grote ronde telt al als 1 speelronde, dat is voldoende.
-punten voor de bergtrui: ja

suggesties: zal ik nog over nadenken
Waarom ben je tegen strafpunten bij een dopinggeval?

Wat de renner met minpunten betreft zou je gewoon verplicht zijn om er eentje aan te kopen. Als je zeker wil zijn dat je de grootste kneus van het peloton binnenhaalt moet je daar veel voor bieden in de eerste biedronde, anders zit je uiteindelijk misschien met een renner opgescheept die aardig wat minpunten gaat scoren. Maar het is een beetje omslachtig, dat wel.
pi_175036008
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 16:53 schreef Koffieplanter het volgende:

niet meer eindigen met de geweldige Tour of Hainan
Waarom? Tour of Hainan is een officiële 2.1 koers, net zoals de Bongo Bongo Tour vroeg in het seizoen een officiële 2.1(?) koers is. Deze dient gewoon mee te tellen.
Alles kan, als je vooraf de kalender maar duidelijk hebt en iedereen weet waar hij of zij aan toe is. Het seizoen gaat als een nachtkaars uit als je eindigt met een koers met amper gekozen renners, waar amper beelden van zijn.

quote:
punten voor de bergtrui? (punten- en jongerentrui vind ik wat minder rullevant, omdat die renners in de regel dubbel punten scoren dan)
Ook gewoon voor de puntentrui.
De puntentrui komt er sowieso niet in. Bijna alle koersen zitten zo in elkaar dat renners die hoog eindigen in ritten de top van het puntenklassement bevolken. En het ging inderdaad over de bergtrui in alle koersen.
pi_175036010
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 19:59 schreef Van_Poppel het volgende:
@wimderon: hoeveel teams mogen er komend seizoen mee doen? Met meer dan 30 teams is het denk ik ondoenbaar om een volle competitie in te plannen. Dan moet je haast wel halverwege gaan splitsen.
Er zijn genoeg varianten te bedenken. Het belangrijkste is dat je op een gegeven moment weet met hoeveel spelers je begint of wil beginnen, omdat je de speelrondes moet vaststellen. Er zit wel een beetje ruimte omdat we vorig jaar niet helemaal bij het begin van het seizoen zijn gestart en ik mogelijk ook de nationale kampioenschappen toe ga voegen. Maar als je echt richting de 35-40 zou gaan dan is een hele competitie zoals vorig seizoen niet mogelijk.
pi_175036027
Een aantal mensen heeft al in het topic of via PM aangegeven te willen helpen met het opzetten van een sheet, ik denk dat het handigste is om het hier verder te bespreken.

Mijn idee is om het volgende te krijgen:
Ik (of iemand anders) vul(t) de uitslag van een koers in en vervolgens gaat de sheet:
-de daarbij behorende punten toekennen aan de renners
-die punten ook toekennen aan de onderlinge wedstrijden in de speelronde waar de betreffende koers onder valt
-die uitslagen omzet in winst/gelijk/verlies in de onderlinge wedstrijden
-die uitslagen verwerkt in de stand

Waarbij het niet erg is als er vooraf veel werk zou zijn in het opzetten van sjablonen waarin de uitslagen van koersen ingevuld moeten worden.
  maandag 13 november 2017 @ 07:31:13 #39
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_175036387
Is het feit dat je renner geschorst wordt niet voldoende straf? Onzinnig om daar ook nog strafpunten voor te krijgen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Redactie Sport maandag 13 november 2017 @ 07:32:02 #40
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175036393
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 07:31 schreef Mani89 het volgende:
Is het feit dat je renner geschorst wordt niet voldoende straf? Onzinnig om daar ook nog strafpunten voor te krijgen.
Mee eens.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 13 november 2017 @ 13:27:50 #41
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_175042506
Het lijkt me wel geinig om hieraan mee te doen eigenlijk. Ik zal wel kansloos onderaan eindigen maar boeiend. :P

Wanneer zijn de biedrondes?
  maandag 13 november 2017 @ 13:50:17 #42
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_175043027
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 07:31 schreef Mani89 het volgende:
Is het feit dat je renner geschorst wordt niet voldoende straf? Onzinnig om daar ook nog strafpunten voor te krijgen.
Mee oneens.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_175043110
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 07:31 schreef Mani89 het volgende:
Is het feit dat je renner geschorst wordt niet voldoende straf? Onzinnig om daar ook nog strafpunten voor te krijgen.
Als het goed is heb je daarvoor ook voordeel ervan gehad
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_175047053
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 07:31 schreef Mani89 het volgende:
Is het feit dat je renner geschorst wordt niet voldoende straf? Onzinnig om daar ook nog strafpunten voor te krijgen.
Maar die renner heeft dan punten gescoord met wat hulpmiddelen. Nou ja, tenzij je net de kneus te pakken hebt die dan nog geen uitslagen rijdt.
pi_175047089
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 13:27 schreef DecoAoreste het volgende:
Het lijkt me wel geinig om hieraan mee te doen eigenlijk. Ik zal wel kansloos onderaan eindigen maar boeiend. :P

Wanneer zijn de biedrondes?
Ergens een paar weken voor het begin van het seizoen.
  Redactie Sport maandag 13 november 2017 @ 17:13:37 #46
274204 crew  Mexicanobakker
pi_175047266
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 17:03 schreef wimderon het volgende:

[..]

Maar die renner heeft dan punten gescoord met wat hulpmiddelen. Nou ja, tenzij je net de kneus te pakken hebt die dan nog geen uitslagen rijdt.
Misschien de uitslagen die geschrapt worden ook schrappen in het spel, dan? Verder niks aanpassen, dat is teveel gedoe. (Dus geen renner die daardoor 12e wordt ipv 13e meer punten geven)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 13 november 2017 @ 17:23:20 #47
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_175047465
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 17:03 schreef wimderon het volgende:

[..]

Maar die renner heeft dan punten gescoord met wat hulpmiddelen. Nou ja, tenzij je net de kneus te pakken hebt die dan nog geen uitslagen rijdt.
Nou en, lachen toch.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_175047469
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 17:13 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Misschien de uitslagen die geschrapt worden ook schrappen in het spel, dan? Verder niks aanpassen, dat is teveel gedoe. (Dus geen renner die daardoor 12e wordt ipv 13e meer punten geven)
Stel dat je Gaviria hebt en op 24 oktober komt naar buiten dat hij in de aanloop naar de Tour de France EPO, testosteron, cafeïne, cocaïne en crystal meth heeft gebruikt, zou je dan al die speelrondes opnieuw gaan bekijken voor de deelnemer die Gaviria heeft?
  maandag 13 november 2017 @ 17:27:28 #49
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_175047515
quote:
11s.gif Op maandag 13 november 2017 17:23 schreef wimderon het volgende:

[..]

Stel dat je Gaviria hebt en op 24 oktober komt naar buiten dat hij in de aanloop naar de Tour de France EPO, testosteron, cafeïne, cocaïne en crystal meth heeft gebruikt, zou je dan al die speelrondes opnieuw gaan bekijken voor de deelnemer die Gaviria heeft?
Nee, we laten het gewoon zo.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_175047590
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 17:27 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Nee, we laten het gewoon zo.
Ik ben hier de snackbar.
  maandag 13 november 2017 @ 17:37:08 #51
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_175047727
Ik zou gewoon een vast aantal punten in mindering voorstellen.
  maandag 13 november 2017 @ 17:47:43 #52
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_175047910
Ploegen moeten toch ook brommen na een positieve plas. Waarom wij niet?
Put these foolish ambitions to rest.
  maandag 13 november 2017 @ 18:05:50 #53
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_175048244
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 17:47 schreef Koffieplanter het volgende:
Ploegen moeten toch ook brommen na een positieve plas. Waarom wij niet?
Ik wil niet dat er teveel verandert aan het spel. Daar word ik onrustig van.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  maandag 13 november 2017 @ 18:16:09 #54
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_175048410
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 18:05 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ik wil niet dat er teveel verandert aan het spel. Daar word ik onrustig van.
Maar jij en ik hoeven zich toch niet druk te maken om eventuele dopingregels. Bij UKYO en Tabriz zijn ze allemaal clean, dus wat maakt het ook uit verder?
Put these foolish ambitions to rest.
  maandag 13 november 2017 @ 18:21:58 #55
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_175048526
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 18:16 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Maar jij en ik hoeven zich toch niet druk te maken om eventuele dopingregels. Bij UKYO en Tabriz zijn ze allemaal clean, dus wat maakt het ook uit verder?
Die jongens zijn OK inderdaad, ik maak mij gewoon een beetje zorgen om W52.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_175055531
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 04:30 schreef wimderon het volgende:

[..]

Waarom ben je tegen strafpunten bij een dopinggeval?

Wat de renner met minpunten betreft zou je gewoon verplicht zijn om er eentje aan te kopen. Als je zeker wil zijn dat je de grootste kneus van het peloton binnenhaalt moet je daar veel voor bieden in de eerste biedronde, anders zit je uiteindelijk misschien met een renner opgescheept die aardig wat minpunten gaat scoren. Maar het is een beetje omslachtig, dat wel.
Omdat je anders dubbel gestraft wordt voor een betrapte renner. Lage strafpunten vind ik wel oke, maar je hele klassement moet niet afhankelijk zijn van 1 betrapte renner.
--------------------------------------------------------------------------------------------------

Ja, dat werkt dus niet he. Als je straks ook continentale renners mag kiezen dan zijn er letterlijk honderden renners waarvan niet of nauwelijks minpunten te verwachten zijn. Kies er gewoon 3 uit en bied er 0.1 miljoen op en je hebt gegarandeerd een kluns zonder minpunten.

De enige manier waarop een kluns regel gaat werken is als je een stuk of 20 klunzen kiest met een vaste waarde waaruit je er 1 moet kiezen. In een aparte biedronde dan. En dan dus dat er meerdere deze renner kunnen hebben. En of dat een toegevoegde waarde voor het spel gaat hebben betwijfel ik.

Oftewel: een leuk idee, maar helaas onuitvoerbaar in ons spel.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 13 november 2017 @ 22:23:00 #57
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_175055661
We moeten ook niet vernieuwen om het vernieuwen. De huidige opzet is min of meer perfect als je het mij vraagt.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_175055824
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 22:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Omdat je anders dubbel gestraft wordt voor een betrapte renner. Lage strafpunten vind ik wel oke, maar je hele klassement moet niet afhankelijk zijn van 1 betrapte renner.
--------------------------------------------------------------------------------------------------

Uiteraard gaat het veel te ver om bij een betrapte renner meteen kansloos te zijn. 3 punten in mindering zou me meer dan genoeg lijken.

quote:
Ja, dat werkt dus niet he. Als je straks ook continentale renners mag kiezen dan zijn er letterlijk honderden renners waarvan niet of nauwelijks minpunten te verwachten zijn. Kies er gewoon 3 uit en bied er 0.1 miljoen op en je hebt gegarandeerd een kluns zonder minpunten.

De enige manier waarop een kluns regel gaat werken is als je een stuk of 20 klunzen kiest met een vaste waarde waaruit je er 1 moet kiezen. In een aparte biedronde dan. En dan dus dat er meerdere deze renner kunnen hebben. En of dat een toegevoegde waarde voor het spel gaat hebben betwijfel ik.

Oftewel: een leuk idee, maar helaas onuitvoerbaar in ons spel.
Mijn idee was wel dat het een renner uit de World Tour zou moeten zijn, maar het is inderdaad vrij omslachtig zoals ik al aangaf en dit zal het dan ook niet gaan halen.
  maandag 13 november 2017 @ 22:32:59 #59
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_175056055
Nieuw voorstel: voor elke betrapte renner krijg je bonuspunten.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  donderdag 21 december 2017 @ 13:20:02 #60
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_175891080
Ben je er al uit wim?
pi_175912712
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:20 schreef hhh38 het volgende:
Ben je er al uit wim?
Er is net zoveel nieuws als dat er gelikte bijhoudsheets binnenstromen.
  zondag 31 december 2017 @ 01:24:08 #62
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176177801
Dingen waar je aan denkt als je in bed ligt: wanneer gaan we hiermee beginnen? TDU is al bijna!
Put these foolish ambitions to rest.
pi_176305537
1. wimderon
2. GotenSSJ
3. Mexicanobakker
4. Max23
5. Momo..
6. Faraday01
7. Steven184
8. Ajacied422
9. Koffieplanter
10. _-_ratjetoe_-_
11. noodgang
12. Chiappucci
13. franklop
14. Slobeend
15. hhh38
16. tdrone
17. Aguero
18. Mani89 (NEMEN WIJ AAN)
19. heywoodu
20. maxi-mus
21. johannes_vermeer
22. frozen-assassin
23. voetbalmanager2
24. OProg
25. baggerbaas
26. Van_Poppel
27. LekkerWeertje
28. Wuwwa
29. ItaloDancer
30. DecoAoreste
31. showtimer
32.

Nog twee plaatsjes dames en heren.

Nog één plaatsje in dit selecte gezelschap.
pi_176305540
Ik doe ook mee
pi_176305555
Later vandaag een UPDATE, jawel.

U kunt zondag op maandag alvast in uw agenda noteren als waarschijnlijke start.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 17:18:24 #66
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176305654
Gaan we de prachtige TDU redden, Ron? Ervan uitgaande dat de 32e deelnemer zich vandaag nog zal aanmelden.
Put these foolish ambitions to rest.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 17:23:10 #67
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_176305759
HYPE
  vrijdag 5 januari 2018 @ 17:25:09 #68
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176305795
quote:
quote:
Een van jullie twee moeten even meedoen.
Put these foolish ambitions to rest.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 17:36:17 #69
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_176306010
pi_176306077
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 17:18 schreef Koffieplanter het volgende:
Gaan we de prachtige TDU redden, Ron? Ervan uitgaande dat de 32e deelnemer zich vandaag nog zal aanmelden.
Als er geen mensen zijn die achterlijk veel biedrondes nodig hebben halen we zelfs de Tropicale Amissa Bongo.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 17:52:30 #71
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_176306292
Lekker een weekendje https://www.procyclingstats.com/ afstruinen. :9~
pi_176306406
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 22:32 schreef Mani89 het volgende:
Nieuw voorstel: voor elke betrapte renner krijg je bonuspunten.
Bonuspunten voor elke renner die meedoet aan een feestje met slaapmiddelen en pruimtabak.
  Moderator vrijdag 5 januari 2018 @ 17:59:23 #73
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_176306422
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 17:25 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

[..]

Een van jullie twee moeten even meedoen.
Wat is dit?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 17:59:40 #74
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_176306430
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 17:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Wat is dit?
Meedoen kut.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_176306498
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 17:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Wat is dit?
Een spel waarbij je leert te JUICHEN voor een 15e plek in de ronde van Azerbeidzjan. Dat moet wel een topshow zijn.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 18:03:30 #76
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176306510
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 17:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Wat is dit?
Een heel leuk spel, leuker dan CM. Hup, schrijf je in.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_176306517
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 17:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Wat is dit?
Gewoon wat renners bijeenzoeken van Pasqualon tot Sagan, van Miguel tot Arjan Stroetinga en dan hoef je alleen onder een dekentje je renners te volgen en Wim houdt alles bij.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 18:06:15 #78
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176306562
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 17:59 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Meedoen kut.
Heb je al een alternatief gevonden voor Pujol? Hij staat namelijk bovenaan mijn lijstje en ben bereid om heel ver te gaan voor zien diensten.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator vrijdag 5 januari 2018 @ 18:07:39 #79
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_176306592
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 18:06 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Heb je al een alternatief gevonden voor Pujol? Hij staat namelijk bovenaan mijn lijstje en ben bereid om heel ver te gaan voor zien diensten.
Laat je je Colombiaantjes-act varen?
  vrijdag 5 januari 2018 @ 18:09:48 #80
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176306638
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 18:07 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Laat je je Colombiaantjes-act varen?
Ik zit nu met 31 andere grapjokers opgescheept die mij voor de wielen gaan fietsen, dus een volledig Colombiaans (overigens had ik nog een Ecuadoriaan maar dat geheel terzijde) team is uitgesloten. Mijn team zal dit keer gebouwd worden rond Pujol, Salvador Guardiola, Ortega en andere Goden die heel Azië voor mij KAPOT gaan fietsen in de jacht naar punten.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_176306942
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 18:06 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Heb je al een alternatief gevonden voor Pujol? Hij staat namelijk bovenaan mijn lijstje en ben bereid om heel ver te gaan voor zien diensten.
Iemand van Roompot-Rookvrije Generatie misschien?
  vrijdag 5 januari 2018 @ 18:27:23 #82
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_176306956
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 18:06 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Heb je al een alternatief gevonden voor Pujol? Hij staat namelijk bovenaan mijn lijstje en ben bereid om heel ver te gaan voor zien diensten.
Hij staat nog meer bovenaan op mijn lijstje dan op die van jou.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 18:29:09 #83
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176306993
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 18:27 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Hij staat nog meer bovenaan op mijn lijstje dan op die van jou.
Als ik 100 miljoen moet bieden om mezelf te verzekeren van zijn komst, dan doe ik dat.
Put these foolish ambitions to rest.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 18:29:38 #84
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_176307003
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 18:29 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Als ik 100 miljoen moet bieden om mezelf te verzekeren van zijn komst, dan doe ik dat.
Ik bied nog meer.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 18:30:18 #85
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176307013
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 18:29 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ik bied nog meer.
Maar dat kan helemaal niet.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_176307021
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 18:09 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Ik zit nu met 31 andere grapjokers opgescheept die mij voor de wielen gaan fietsen, dus een volledig Colombiaans (overigens had ik nog een Ecuadoriaan maar dat geheel terzijde) team is uitgesloten. Mijn team zal dit keer gebouwd worden rond Pujol, Salvador Guardiola, Ortega en andere Goden die heel Azië voor mij KAPOT gaan fietsen in de jacht naar punten.
Kijk jij naar wedstrijden van Pujol en Ortega op een gemiddelde werkdag?
  vrijdag 5 januari 2018 @ 18:31:12 #87
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_176307034
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 18:30 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Maar dat kan helemaal niet.
Dan gaat mijn post niet op.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 18:31:47 #88
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176307046
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 18:30 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Kijk jij naar wedstrijden van Pujol en Ortega op een gemiddelde werkdag?
Zoals Mani ieder jaar zijn wekker zet voor de onvermijdelijke Willunga Hill, zo zet ik mijn wekker ieder jaar voor Mt. Fuji.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_176307118
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 18:31 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Zoals Mani ieder jaar zijn wekker zet voor de onvermijdelijke Willunga Hill, zo zet ik mijn wekker ieder jaar voor Mt. Fuji.
Hoeveel pijn zou het je dan doen als een nobody er met jouw Pujol of Ortega vandoor zou gaan? Beschrijf dat gevoel eens.
pi_176307174
Ik ben benieuwd wat de mogelijke schorsing met de prijs van Froomey gaat doen.
Citius, Altius, Fortius.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 18:51:34 #91
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176307493
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 18:35 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Hoeveel pijn zou het je dan doen als een nobody er met jouw Pujol of Ortega vandoor zou gaan? Beschrijf dat gevoel eens.
Je hoeft jezelf niet zo onderuit te halen hoor haha. Dat zou me oprecht razend maken. Dat overleeft mijn deur niet, vrees ik met grote vrezen.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_176307534
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 18:37 schreef Aguero het volgende:
Ik ben benieuwd wat de mogelijke schorsing met de prijs van Froomey gaat doen.
als je Syntix vraagt mee te doen, 100 miljoen :D
  vrijdag 5 januari 2018 @ 18:57:02 #93
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176307621
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 18:37 schreef Aguero het volgende:
Ik ben benieuwd wat de mogelijke schorsing met de prijs van Froomey gaat doen.
Zolang hij onder contract staat bij W52 is er altijd plek voor hem bij mij.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_176307644
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 18:57 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Zolang hij onder contract staat bij W52 is er altijd plek voor hem bij mij.
Pak je Davide Rebellin en Oscar Sevilla ook mee in je godenteam?
  Moderator vrijdag 5 januari 2018 @ 19:02:23 #95
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_176307729
Ik neem denk ik Moscon en Bouhanni in mijn team om de rest te intimideren.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 19:03:09 #96
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_176307749
Ik heb een lijst van 19 namen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 19:05:26 #97
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176307802
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 18:58 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Pak je Davide Rebellin en Oscar Sevilla ook mee in je godenteam?
Die mag Mani hebben.
Put these foolish ambitions to rest.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 19:05:57 #98
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176307816
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 19:03 schreef Mani89 het volgende:
Ik heb een lijst van 19 namen.
Mijn DM staat open.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_176307827
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 19:03 schreef Mani89 het volgende:
Ik heb een lijst van 19 namen.
Staat Roy Curvers erop?
  vrijdag 5 januari 2018 @ 19:06:31 #100
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_176307829
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 19:05 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Mijn DM staat open.
Leuk, waarom denk je dat ik die namen met je ga delen?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 19:07:13 #101
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176307847
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 19:06 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Leuk, waarom denk je dat ik die namen met je ga delen?
Zodat we elkaar een beetje kunnen ontwijken en niet met dezelfde tien namen op Ron afstappen.
Put these foolish ambitions to rest.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 19:07:39 #102
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176307856
Alleen voor Pujol wil ik een bidding war starten.
Put these foolish ambitions to rest.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 19:08:02 #103
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_176307863
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 19:07 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Zodat we elkaar een beetje kunnen ontwijken en niet met dezelfde tien namen op Ron afstappen.
Ok, jij eerst.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_176307877
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 18:51 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Je hoeft jezelf niet zo onderuit te halen hoor haha. Dat zou me oprecht razend maken. Dat overleeft mijn deur niet, vrees ik met grote vrezen.
Ik blijf uit jouw grondgebied, hoor.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 19:15:16 #105
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176308047
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 19:08 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ok, jij eerst.
Verzonden. :)
Put these foolish ambitions to rest.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 19:15:47 #106
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_176308058
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 19:15 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Verzonden. :)
Gereageerd. :)
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 19:15:57 #107
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176308061
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 19:08 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Ik blijf uit jouw grondgebied, hoor.
Met jouw kennis kom je toch niet verder dan Froome en Dumoulin hahaha.
Put these foolish ambitions to rest.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 19:16:07 #108
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176308066
Die heb ik al eens gemaakt schiet me nu te binnen.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_176308086
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 19:15 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Met jouw kennis kom je toch niet verder dan Froome en Dumoulin hahaha.
Ik eindigde zelfs ver van de top op mijn expertisegebied.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 19:18:50 #110
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176308135
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 19:17 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Ik eindigde zelfs ver van de top op mijn expertisegebied.
Wat dan, pijltjes gooien of zo?
Put these foolish ambitions to rest.
pi_176308170
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 19:18 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Wat dan, pijltjes gooien of zo?


Ik verlies het altijd van de mensen die lukraak wat aanklikken.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 19:21:39 #112
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_176308196
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 19:20 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik verlies het altijd van de mensen die lukraak wat aanklikken.
Werd je gewoon even te grazen genomen door de voor het vlaggetje juichende Harry en Truus joh?
Put these foolish ambitions to rest.
pi_176308232
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 18:31 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Dan gaat mijn post niet op.
Vervelend he dat hij jou altijd moet corrigeren.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 19:23:14 #114
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_176308239
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 19:20 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik verlies het altijd van de mensen die lukraak wat aanklikken.
Lol ik heb dat de laatste dagen niet eens meer aangeraakt.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 5 januari 2018 @ 19:24:34 #115
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_176308267
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 19:23 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Vervelend he dat hij jou altijd moet corrigeren.
Als hij er zelf maar lol om heeft.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_176308398
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 19:21 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Werd je gewoon even te grazen genomen door de voor het vlaggetje juichende Harry en Truus joh?
Ook in een bracketspelletje klikken mensen de meest idiote onverklaarbare mensen aan en dan hebben ze het op de een of andere manier juist. Ik haat dat zo erg. Dan volg je een zee van schimmige toernooien in uithoeken van Duitsland en dan is het nog niet genoeg.
pi_176308760
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 19:29 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Ook in een bracketspelletje klikken mensen de meest idiote onverklaarbare mensen aan en dan hebben ze het op de een of andere manier juist. Ik haat dat zo erg. Dan volg je een zee van schimmige toernooien in uithoeken van Duitsland en dan is het nog niet genoeg.
Voortaan lekker naïef op je eigen treintje(s) blijven zitten.
  Moderator vrijdag 5 januari 2018 @ 19:55:36 #118
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_176308976
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 19:29 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Ook in een bracketspelletje klikken mensen de meest idiote onverklaarbare mensen aan en dan hebben ze het op de een of andere manier juist. Ik haat dat zo erg. Dan volg je een zee van schimmige toernooien in uithoeken van Duitsland en dan is het nog niet genoeg.
Ik stond dik boven je terwijl je vantevoren m’n scorito-voorspelling nog uitlachte (lol).
  Moderator vrijdag 5 januari 2018 @ 20:11:47 #119
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_176309385
Kom eens door met die laatste knakworst die meedoet.
pi_176312349
Ich bin dabei!

Maar ik was al bij de eerste 31
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_176314907
R_R moet toch wel nummer 32 worden. Het wielergeweten van FOK! mag in dit spel echt niet ontbreken.
pi_176317393
SPT / FOK! Premier Cycling League 2018 #1 :9~

Kan een mod dat nieuwe topic koppelen aan dit topic :)?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')