abonnement Unibet Coolblue
pi_174899663


Hellfest is een metalfestival dat sinds 2006 jaarlijks in de Franse gemeente Clisson, in het département Loire-Atlantique plaatsvindt. Een deel van de organisatie wordt verzorgd door de organisatoren van Furyfest. Het festival duurt 3 dagen en vindt plaats in juni.
pi_174899665
Reeds uitverkocht, eerste namen (waarschijnlijk direct 90% van de line-up) volgt binnenkort.
pi_174981441
De eerste 13 bands worden volgende week bekend gemaakt, beginnende 13/11 (maandag dus).

Geen idee wat hier nog voor overblijft :D Iron Maiden, A7X of Manson (dubbeling met DLFR), Gorillaz? Al is die laatste ook niet bepaald een Hellfest act.

Het had zeker mijn voorkeur boven bv. een Graspop of DLFR. Al vrees ik dat ze dit jaar heel veel moeite gaat hebben te wedijveren met DLFR met name. Al hebben ze het natuurlijk slim gedaan en zijn ze al uitverkocht. Vermoed dat dat volgend jaar minder soepel gaat en mensen neigen naar DLFR, tenzij Hellfest ons allemaal verbaasd met Tool, Metallica en Iron Maiden natuurlijk. :7
pi_174982229
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 november 2017 15:17 schreef Cyanide- het volgende:
De eerste 13 bands worden volgende week bekend gemaakt, beginnende 13/11 (maandag dus).

Geen idee wat hier nog voor overblijft :D Iron Maiden, A7X of Manson (dubbeling met DLFR), Gorillaz? Al is die laatste ook niet bepaald een Hellfest act.

Het had zeker mijn voorkeur boven bv. een Graspop of DLFR. Al vrees ik dat ze dit jaar heel veel moeite gaat hebben te wedijveren met DLFR met name. Al hebben ze het natuurlijk slim gedaan en zijn ze al uitverkocht. Vermoed dat dat volgend jaar minder soepel gaat en mensen neigen naar DLFR, tenzij Hellfest ons allemaal verbaasd met Tool, Metallica en Iron Maiden natuurlijk. :7
Gorillaz is nog minder hellfest waardig dan Pearl Jam.

Misschien dat die ook een band gaan promoveren naar een headline spot (ala Biffy Clyro vorig jaar op Download)? Of gewoon een oudewetse Slayer/Anthrax daar neerzetten? Nightwish?
pi_174982314
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 15:53 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Gorillaz is nog minder hellfest waardig dan Pearl Jam.

Misschien dat die ook een band gaan promoveren naar een headline spot (ala Biffy Clyro vorig jaar op Download)? Of gewoon een oudewetse Slayer/Anthrax daar neerzetten? Nightwish?
Nightwish is een goeie ja. Maar goed, ga je het daar dan mee redden? Twee net-niet headliners als Nightwish/A7X/Manson (of tenminste; leuk als 1 van de 3 als je twee titanen a la GnR / Ozzy / Foo's / Metallica er naast hebt ofzo) en met Maiden een band die al teveel getourd heeft de afgelopen 4 jaar...

Ze moeten het uiteraard ook vaak uit de breedte hebben hoor, maar toch... Ik denk dat ze dit jaar weleens moeite kunnen gaan krijgen met DLFR.
pi_174982364
Scorpions is ook niet uitgesloten. Volgens mij hebben die niet per direct een grote headliner nodig, en moeten het meer in de breedte doen. Wie weet komt nog iets als Def Leppard er bij of zetten ze Twisted Sister er weg.

Misschien dat we ook moeten kijken naar de andere Downloads? Limp Bizkit, KoRn, Judas Priest, A Perfect Circle, Prophets of Rage.. of iets als Helloween, Alice In Chains. En The National covert tegenwoordig The Ramones... dus wie weet :D.

[ Bericht 36% gewijzigd door indiaantje89 op 10-11-2017 16:05:06 ]
pi_174982510
Oh Scorpions zou ik niet uitvlakken nee.

Scorpions - KoRn - Iron Maiden
Helloween - APC - Judas Priest

zou ook zomaar kunnen

Dingen als Prophets of Rage, Slayer en Apocalyptica stonden dit jaar al redelijk hoog, dus dat zou wel een beetje een zwaktebod zijn om zoveel te dubbelen. Slayer stond er zelfs 2016 én 2017.

Volbeat is ook iets wat minstens kan subben.
Anyway, er is best wat mogelijk, maar het gaat natuurlijk no way kunnen tippen aan;



Dan moeten ze het toch vooral (weer) uit de breedte hebben.

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2017 16:10:25 ]
pi_174982634
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 november 2017 16:08 schreef Cyanide- het volgende:
Oh Scorpions zou ik niet uitvlakken nee.

Scorpions - KoRn - Iron Maiden
Helloween - APC - Judas Priest

zou ook zomaar kunnen

Dingen als Prophets of Rage, Slayer en Apocalyptica stonden dit jaar al redelijk hoog, dus dat zou wel een beetje een zwaktebod zijn om zoveel te dubbelen. Slayer stond er zelfs 2016 én 2017.

Volbeat is ook iets wat minstens kan subben.
Anyway, er is best wat mogelijk, maar het gaat natuurlijk no way kunnen tippen aan;

[ afbeelding ]

Dan moeten ze het toch vooral (weer) uit de breedte hebben.
Heeft Hellfest ook gewoon neit een heel grote vaste base wat zich ieder jaar laat zien? Als ik die social media soms volg lijkt er een behoorlijke lifestyle om dit festival te hangen. Meer dan dat we hier in NL kennen denk ik.
pi_174982716
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 16:18 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Heeft Hellfest ook gewoon neit een heel grote vaste base wat zich ieder jaar laat zien? Als ik die social media soms volg lijkt er een behoorlijke lifestyle om dit festival te hangen. Meer dan dat we hier in NL kennen denk ik.
Ja, is wel zo, dus ze zullen wat dat betreft altijd wel een bepaalde following houden met al die meet-ups en die cult enzo. Maar ik heb wel het idee dat ze het dit jaar op line-up gaan afleggen tegen DLFR, en dan blijft altijd maar de vraag hoeveel mensen volgend jaar weer blind een ticket kopen.
pi_174982782
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 november 2017 16:22 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Ja, is wel zo, dus ze zullen wat dat betreft altijd wel een bepaalde following houden met al die meet-ups en die cult enzo. Maar ik heb wel het idee dat ze het dit jaar op line-up gaan afleggen tegen DLFR, en dan blijft altijd maar de vraag hoeveel mensen volgend jaar weer blind een ticket kopen.
Maar DLFR kan ook zomaar eens tegenvallen... Als Ozzy het niveau heeft van toen op Graspop met Black Sabbath dan is dat niet heel boeiend, Marilyn Manson kan ook zomaar eens door de mand vallen. GnR was in Goffert prima, maar ook daar is altijd maar de vraag hoelang die gasten er zin in hebben :P. De enige stabiele factor die er beetje in zit zijn de Foo Fighters.
pi_175043684
Echt matig dat ze niet zoals altijd gewoon zo'n beetje de hele line-up droppen. Was volgens mij eerst wel het idee, want ten tijde van de kaartverkoop werd op social media geroepen dat de hele line-up 'soon' zou komen...
pi_175043769
aldus de website; FINAL ANNOUNCEMENT COMING VERY SOON

www.hellfest.fr
pi_175047571
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 16:25 schreef indiaantje89 het volgende:
De enige stabiele factor die er beetje in zit zijn de Foo Fighters.
Zo lang niemand van het podium af klettert.
pi_175063960
Om 13u de volgende 4 namen. Hoop de overige 2 headliners.

Ik heb het idee dat het een beetje rommelig is rondom Hellfest. Toen de kaarten in de voorverkoop gingen werd er al op social media continu geroepen dat de 'full line-up' snel zou komen, gisteren staat er op die site ook weer 'final annoucement coming very soon', en dan zijn het weer maar 4 naampjes...

Het oogt allemaal een beetje rommelig op de een of andere manier. Ze hadden natuurlijk wel al gezegd dat er deze week 13 namen kwamen te beginnen de 13e om 13u (het is ook de 13e Hellfest). Maar in vergelijk met voorgaande jaren gaat t allemaal vrij moeizaam, zo lijkt het.
pi_175064618
+JUDAS PRIEST, NIGHTWISH, MEGADETH, HOLLYWOOD VAMPIRES

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2017 13:20:16 ]
pi_175064639
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 november 2017 13:18 schreef Cyanide- het volgende:
+JUDAS PRIEST, NIGHTWISH, MEGADETH HOLLYWOOD VAMPIRES
NIet echt geweldig, Hollywood Vampires stond ook op dat Graspop affiche... die lijkt aardig te gaan kloppen.
pi_175064669
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 13:20 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

NIet echt geweldig, Hollywood Vampires stond ook op dat Graspop affiche... die lijkt aardig te gaan kloppen.
Nee toch? Dacht daar niet op. Judas Priest en Megadeth wel.

Maar inderdaad niet geweldig, weet niet wat er headliner van is, maar gok Nightwish en Hollywood Vampires. Dan hebben ze echt weleens betere jaren gehad en worden ze flink voorbijgestreefd door Download Paris.

Op de site staan deze namen nog niet, dus is niet echt te zien wie/wat headliner is. Aankondiging kwam ook pas rond 1315 ipv 1300. Allemaal kleine dingetjes, maar dat maakt dat ik dus het gevoel krijg dat het allemaal niet zo lekker loopt daar dit jaar.

want deze namen staan dus wél op Facebook, niet op Twitter en niet op de site. Dat is toch gewoon slordig als je gisteren roept 'Morgen om 13u weer vier namen!'.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2017 13:23:26 ]
pi_175064731
Oh en; HOLLYWOOD VAMPIRES ( feat: Johnny Depp, Joe Perry, Alice cooper et Mat Surom)

Wie?
pi_175064801
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 november 2017 13:25 schreef Cyanide- het volgende:
Oh en; HOLLYWOOD VAMPIRES ( feat: Johnny Depp, Joe Perry, Alice cooper et Mat Surom)

Wie?
Die van Gans Ind Ruses
pi_175064825
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 13:30 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Die van Gans Ind Ruses
Jommar dat ze niet Sashl op gitaar erbij hebben
pi_175064874
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 november 2017 13:22 schreef Cyanide- het volgende:
Nee toch? Dacht daar niet op. Judas Priest en Megadeth wel.
Hmms toch niet, stond al wel op een ander forum genoemd dat ze zouden gaan komen. Zou me niet verbazen dat die meer festivals doen. Al had ik ze meerm et Marilyn Manson verwacht te touren, aangezien die en Depp goede vrienden zijn.
pi_175064884
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 november 2017 13:31 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Jommar dat ze niet Sashl op gitaar erbij hebben

Beetje raar hoor op dat Hellfest
pi_175064938
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 13:34 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]


Beetje raar hoor op dat Hellfest
_O_ Jeugdsentiment.

Maar goed, dit soort kleine dingetjes, in een aankondiging in iemands naam echt 2 spelfouten maken...
pi_175065145
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 november 2017 13:37 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

_O_ Jeugdsentiment.

Maar goed, dit soort kleine dingetjes, in een aankondiging in iemands naam echt 2 spelfouten maken...
Maar goed, ook raar dat zo'n Hollywood Vampires zo hoog staat. Is uiteindelijk een of andere uit de hand gelopen popie jopie groepje die met elkaar een albumpje hebben opgenomen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')