abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_174899582


Graspop Metal Meeting (ook kortweg Graspop of GMM(xx) genoemd) is een jaarlijks meerdaags metalfestival in Dessel, in de Belgische provincie Antwerpen. Sinds 2008 trekt het festival elk jaar rond de 135.000 bezoekers. Vanaf 2011 is het een vierdaags festival dat, behoudens enkele uitzonderingen, telkens in het laatste weekend van juni plaatsvindt.

Line-up:
Donderdag:
Black Stone Cherry
Bury Tomorrow
Cancer Bats
Doro Pesch The Voice Of Warlock Celebrating Triumph And Agony
Fleddy Melculy
Follow The Cipher
Ghost
Guns N' Roses
Heilung
Iced Earth
Jonathan Davis
Kataklysm
Madball
Moments
Sign Of Algorithm
The Pink Slips
Toxic Shock

Vrijdag:
Akercocke
Anti-Flag
Arkona
Avatar
Avenged Sevenfold
Ayreon
Carach Angren
Galactic Empire
Culture Abuse
Diablo Blvd
Dool
Hollywood Undead
In This Moment
Iron Maiden
Killswitch Engage
L7
Less Then Jake
Neurosis
Parkway Drive
Pist*On
Powerwolf
Savage Messiah
Septicflesh
Shinedown
Silverstone
Stick To Your Guns
The Darkness
Tremonti
Tyler Bryant & The Shakedown
Vader
Watain
Wolves In The Throne Room
Zeal & Ardor

Zaterdag;
Accept
Amaranthe
Arch Enemy
Asking Alexandria
Asphyx
At The Gates
Backyard Babies
Baroness
Batushka
Bloodbath
Bölzer
Boston Manor
Crossfaith
Exodus
Kadavar
Kreator
Marduk
Marilyn Manson
Megadeth
Miss May I
P.O.D.
Planet Zeus
Rise Against
Seether
Skillet
Sons Of Apollo
Stone Broken
Stray From The Path
The Vintage Caravan
Underoath
Vixen
Volbeat

Zondag:
A Perfect Circle
Blessthefall
Billy Talent
Bodycount faet. Ice-T
Bullet For My Valentine
Carnivore A.D.
Corrosion Of Conformity
Dead Cross
Ego Kill Talent
Eisbrecher
Emmure
Employed To Serve
Eskimo Callboy
Hollywood Vampire
Judas Priest
Knocked Loose
Lacuna Coil
Limp Bizkit
Mantar
Meshuggah
Modern Life Is War
Monuments
Ozzy Osbourne
Perturbator
Powerflo
Pro-Pain
Shining (SE)
Skindred
Tesseract
The Bloody Beetroots
The Contortionist
Thundermother
Thy Art Is Murder
Tyr
Vandenberg's Moonkings

[ Bericht 28% gewijzigd door indiaantje89 op 14-03-2018 09:32:11 ]
pi_174899593
Eerste act: Ozzy op zondag.
  Moderator maandag 6 november 2017 @ 10:20:09 #3
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_174899633
Toch een risico of hij dat nog wel haalt ;)
pi_174899727
Ik vind het bijzonder dat men hem nog boekt. Heb hem 2016 op Hellfest gezien met Black Sabbath, en ondanks dat het gaaf was die band eens te zien was het qua zang echt om te janken. En nu staat hij dus weer op tig dezelfde festivals en is bv. bij Download het commentaar niet van de lucht.
  maandag 6 november 2017 @ 16:56:37 #5
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_174906071
Had dit wel verwacht. Er is gewoon een tekort aan grote metal headliners...zeker als bands als SOAD door Werchter ed worden weggekaapt zoals vorig jaar.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_174906226
Mwah Graspop mag niet klagen, die hadden vorig jaar Rammstein natuurlijk ;)

Zie Download Spanje, ik verwacht hier ook wel A7X als headliner. Wellicht iets als Nightwish er naast en je hebt voor GMM-begrippen een redelijke set headliner, met niet alleen maar ultieme oldies.
pi_174907711
quote:
2s.gif Op maandag 6 november 2017 17:04 schreef Cyanide- het volgende:
Mwah Graspop mag niet klagen, die hadden vorig jaar Rammstein natuurlijk ;)

Zie Download Spanje, ik verwacht hier ook wel A7X als headliner. Wellicht iets als Nightwish er naast en je hebt voor GMM-begrippen een redelijke set headliner, met niet alleen maar ultieme oldies.
Was natuurlijk ook alleen maar dat Werchter dezelfde show er een jaar daarvoor had. Normaalt kaapt Werchter die gewoon van Graspop.

En Graspop heeft vaak headliners op herhaling.
pi_174917736
Scorpions in April in de Ziggo Dome, blijft ook altijd mogelijk

quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 18:44 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Was natuurlijk ook alleen maar dat Werchter dezelfde show er een jaar daarvoor had. Normaalt kaapt Werchter die gewoon van Graspop.

En Graspop heeft vaak headliners op herhaling.
Is ook zo hoor, maar ik hoop dus dat ze doorpakken en door kunnen groeien tot een metal festival wat gewoon kan concurreren met Hellfest, RaR en Download. Nu was het inderdaad altijd nét niet qua de écht grote acts. Werchter kan ook wel goed verkopen zonder die absolute metalklappers.
  dinsdag 7 november 2017 @ 10:48:44 #9
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_174917959
Zie in april op Rockville in de USA Godsmack, Halestorm en Trivium staan. Alledrie graag weer in Dessel in 2018. Zijn alleen natuurlijk geen headliner materiaal. Maar Halestorm was heel goed een paar jaar geleden terwijl ze om 1400 ofzo speelde, die mogen een stuk later op de dag deze keer! Butcher Babies staan daar ook op de affiche, die heb ik gemist in 2015, dus graag herkansing...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_174918138
Even volgen, wil eigenlijk al jaren een keertje heen, maar telkens het excuus gebruikt dat de line-up wat tegenviel.
pi_174945018


deze kwam ik tegen op het iron maiden fanclub forum.

is niet bekend of het official is maar 2 headliners komen al overeen met download festival
Not alone with a dream,Just a want to be free With a need to belong I am a clansman... FREEDOMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 8 november 2017 @ 18:55:10 #12
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_174946240
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 17:41 schreef theclansman het volgende:
[ afbeelding ]

deze kwam ik tegen op het iron maiden fanclub forum.

is niet bekend of het official is maar 2 headliners komen al overeen met download festival
je plaatje werkt niet want je moet ingelogd zijn bij die fanclubsite.


maar ik gok dat het deze is:



[ Bericht 8% gewijzigd door Tokus op 08-11-2017 19:52:23 ]
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_174955191
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 18:55 schreef Tokus het volgende:

[..]

je plaatje werkt niet want je moet ingelogd zijn bij die fanclubsite.

maar ik gok dat het deze is:

[ afbeelding ]

yes maar dan allen de bovenkant.

ik vond het al te mooi dat alles in een keer werkte
Not alone with a dream,Just a want to be free With a need to belong I am a clansman... FREEDOMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
pi_174955509
Die poster lijkt me sowieso fake, want Graspop komt nooit in één keer met de hele line-up op een poster. Er staan wel een hoop dingen op die kunnen kloppen, dus het lijkt me een 'educated guess' van iemand

Daarnaast blijven die Maiden roddels me verbazen, ik las laatst ook weer een stukje van Bruce waar echt op geen enkele wijze werd gehint op weer touren, het was juist allemaal wat hij zou missen 'on the road'; http://www.blabbermouth.n(...)-chapter-promo-clip/

Ik weet dat het rondom Download rondzingt, maar ook vooral een beetje als vervanger van Metallica die mogelijk/waarschijnlijk zijn weggevallen. Iron Maiden wordt dan gezien als band die dat gaatje wel even wil komen opvullen ( :') ).

Het zou imho voor zowel Download als Graspop geen sterke headliner zijn, en dat zeg ik als fan.

2013/2016/2018 is gewoon écht too much.
  donderdag 9 november 2017 @ 10:47:59 #15
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_174956099
Avenged is wel al bevestigd voor Download, dus ik zeg 99% zeker.
Maiden is gewoon geblaat denk ik. En zou inderdaad zwak zijn. Die poster is natuurlijk een fangedrocht...leuk idee, maar niet serieus te nemen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_174956170
Kan me niet voorstellen dat die Nightwish niet hebben
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 november 2017 @ 10:54:40 #17
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_174956208
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 10:52 schreef indiaantje89 het volgende:
Kan me niet voorstellen dat die Nightwish niet hebben
Behalve als die op Alcatraz staan, wat ook heel goed mogelijk is.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_174956238
quote:
2s.gif Op donderdag 9 november 2017 10:06 schreef Cyanide- het volgende:
Die poster lijkt me sowieso fake, want Graspop komt nooit in één keer met de hele line-up op een poster. Er staan wel een hoop dingen op die kunnen kloppen, dus het lijkt me een 'educated guess' van iemand

Daarnaast blijven die Maiden roddels me verbazen, ik las laatst ook weer een stukje van Bruce waar echt op geen enkele wijze werd gehint op weer touren, het was juist allemaal wat hij zou missen 'on the road'; http://www.blabbermouth.n(...)-chapter-promo-clip/

Ik weet dat het rondom Download rondzingt, maar ook vooral een beetje als vervanger van Metallica die mogelijk/waarschijnlijk zijn weggevallen. Iron Maiden wordt dan gezien als band die dat gaatje wel even wil komen opvullen ( :') ).

Het zou imho voor zowel Download als Graspop geen sterke headliner zijn, en dat zeg ik als fan.

2013/2016/2018 is gewoon écht too much.
MAIDEN zal volgend jaar zeker op tour zijn.

De plannen zullen in December bekend gemaakt worden. er was een bericht in een duitse krant over rockavaria waar maiden en de toten hosen bekend warden gemaakt. bericht werd daarna aangepast en maiden verwijderd.

Maar dat maiden volgend jaar in Europa speelt tijdens het festival seizoen is zo goed als zeker.
Not alone with a dream,Just a want to be free With a need to belong I am a clansman... FREEDOMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
pi_174956240
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 10:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Avenged is wel al bevestigd voor Download, dus ik zeg 99% zeker.
Maiden is gewoon geblaat denk ik. En zou inderdaad zwak zijn. Die poster is natuurlijk een fangedrocht...leuk idee, maar niet serieus te nemen.
Mwah als je goed kijkt zit ie wel echt goed in elkaar. Artwork van de Ozzy aankondiging, ik heb nog geen enkele band kunnen vinden die echt compleet uitgesloten is. Ik denk dat zomaar 80% er van klopt straks.

Zitten wat schoonheidsfoutjes in, Iron Maiden niet netjes uitgelijnd met de andere headliners. Ook verwacht je in dit stadium toch nog wel een handjevol 'tba'.
pi_174956267
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 10:56 schreef theclansman het volgende:

[..]

MAIDEN zal volgend jaar zeker op tour zijn.

De plannen zullen in December bekend gemaakt worden. er was een bericht in een duitse krant over rockavaria waar maiden en de toten hosen bekend warden gemaakt. bericht werd daarna aangepast en maiden verwijderd.

Maar dat maiden volgend jaar in Europa speelt tijdens het festival seizoen is zo goed als zeker.
Maar waarom in godsnaam, na 2 jaar terug ook een rondje festivals te hebben gedaan en dit jaar nog een rondje arena's? Ik denk dat ze hun eigen glazen een beetje gaan ingooien. Overal lees je uberhaupt bij het gerucht alleen al gezeur over 'Maiden, alwéér...?'.
pi_174956324
quote:
2s.gif Op donderdag 9 november 2017 10:57 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Maar waarom in godsnaam, na 2 jaar terug ook een rondje festivals te hebben gedaan en dit jaar nog een rondje arena's? Ik denk dat ze hun eigen glazen een beetje gaan ingooien. Overal lees je uberhaupt bij het gerucht alleen al gezeur over 'Maiden, alwéér...?'.
Voor de meesten landen in Europa is het 2 jaar geleden vorig jaar werd alleen belgie/duitsland/ierland en uk aangedaan in Europa. dat het weer een herhaling is op de festivals is waar maar dat is al Jaren zo op de metal festivals de zelfde headliners zie je elke 2 of 3 jaar wel weer terug.
Not alone with a dream,Just a want to be free With a need to belong I am a clansman... FREEDOMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
pi_174956333
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 11:01 schreef theclansman het volgende:

[..]

Voor de meesten landen in Europa is het 2 jaar geleden vorig jaar werd alleen belgie/duitsland/ierland en uk aangedaan in Europa. dat het weer een herhaling is op de festivals is waar maar dat is al Jaren zo op de metal festivals de zelfde headliners zie je elke 2 of 3 jaar wel weer terug.
...waar dus heel veel over wordt geklaagd
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 november 2017 @ 16:29:10 #23
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_174962545
quote:
2s.gif Op donderdag 9 november 2017 10:57 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Maar waarom in godsnaam, na 2 jaar terug ook een rondje festivals te hebben gedaan en dit jaar nog een rondje arena's? Ik denk dat ze hun eigen glazen een beetje gaan ingooien. Overal lees je uberhaupt bij het gerucht alleen al gezeur over 'Maiden, alwéér...?'.
Rondje arena’s?
Van die data waar oa Nova Rock op staat? Met saxon, Judas Priest en Ghost?
De kans dat die niet klopt is minimaal net zo groot als bij deze van Graspop.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_174962787
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 16:29 schreef Tokus het volgende:

[..]

Rondje arena’s?
Van die data waar oa Nova Rock op staat? Met saxon, Judas Priest en Ghost?
De kans dat die niet klopt is minimaal net zo groot als bij deze van Graspop.
Nee, zeg maar het Sportpaleis in April enzo, dat soort 'arenas'.
  donderdag 9 november 2017 @ 19:33:20 #25
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_174965797
quote:
2s.gif Op donderdag 9 november 2017 10:56 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Mwah als je goed kijkt zit ie wel echt goed in elkaar. Artwork van de Ozzy aankondiging, ik heb nog geen enkele band kunnen vinden die echt compleet uitgesloten is. Ik denk dat zomaar 80% er van klopt straks.

Ok daar heb je eigelijk best gelijk in, nu ik echt goed kijk...als we Maiden weglaten bij de headliners.
En ik verwacht ergens toch nog Korn...als die touren in elk geval dan. En Nightwish.

[ Bericht 0% gewijzigd door Captain_Fabulous op 09-11-2017 22:04:20 ]
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 9 november 2017 @ 21:00:33 #26
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_174968367
quote:
2s.gif Op donderdag 9 november 2017 16:42 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Nee, zeg maar het Sportpaleis in April enzo, dat soort 'arenas'.
ja, dat lijstje heb ik ook gezien en daar stond Nova Rock ook tussen.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_174975549
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 21:00 schreef Tokus het volgende:

[..]

ja, dat lijstje heb ik ook gezien en daar stond Nova Rock ook tussen.
en de Amsterdam arena ook dacht ik _O- _O- _O- _O- _O-
Not alone with a dream,Just a want to be free With a need to belong I am a clansman... FREEDOMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
pi_174975615
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 21:00 schreef Tokus het volgende:

[..]

ja, dat lijstje heb ik ook gezien en daar stond Nova Rock ook tussen.
Ik bedoel géén lijstje, ik bedoel gewoon de shows in o.a. het sportpaleis afgelopen April.
pi_174975826
Officieel nep die poster, want GUNS N ROSES headlinen Graspop 2018!
  vrijdag 10 november 2017 @ 10:06:44 #30
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_174975854
Benieuwd wat een weekendticket gaat kosten
pi_174975857
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 november 2017 10:04 schreef Cyanide- het volgende:
Officieel nep die poster, want GUNS N ROSES headlinen Graspop 2018!
ze spelen op donderdag . dat zal de prijs van de tickets flink laten stijgen dan denk ik
Not alone with a dream,Just a want to be free With a need to belong I am a clansman... FREEDOMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
pi_174975871
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 10:06 schreef theclansman het volgende:

[..]

ze spelen op donderdag . dat zal de prijs van de tickets flink laten stijgen dan denk ik
Ook 4 dagen dus? Beetje net als Download France?
pi_174975903
GRASPOP METAL MEETING GOES XL IN 2018! For one year only Dessel town will be the Paradise City for all you crazy metalheads one day longer than other years. On Thursday June 21st, the legendary @gunsnroses will bring their “Not In This Lifetime Tour” to #GMM18! #GnFnR
pi_174975930
Wow daar sta ik wel van te kijken.. En dan komt Fortarock met Nightwish....
  vrijdag 10 november 2017 @ 10:19:15 #35
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_174976076
Dat wordt goed op tijd vertrekken van huis voor een campingplekje dat niet helemaal achteraan ligt...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_174976116
Maar die donderdag is dus geen "festival" dag.. puur en alleen de GNR show?
  vrijdag 10 november 2017 @ 10:22:36 #37
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_174976138
Dat sugereert de tekst wel, vraag is of er dus aparte donderdag kaarten gaan worden verkocht. Ik hoop van niet eigelijk.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_174976146
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 10:11 schreef indiaantje89 het volgende:
Wow daar sta ik wel van te kijken.. En dan komt Fortarock met Nightwish....
Ja, je vraagt je af waarom dit niet een Fortarock XL werd. Die gaan het weer moeilijk krijgen hoor. Zeker als je naar Graspop kan of naar Download France kan met dit:



En dan zet Live Nation doodleuk GnR los in dezelfde venue met wss ook wat leuke supports, en Forta mag het met Nightwish doen
pi_174976153
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 10:21 schreef indiaantje89 het volgende:
Maar die donderdag is dus geen "festival" dag.. puur en alleen de GNR show?
Nee dat lijkt me niet, zoals ik het lees is het festival gewoon eenmalig 4 dagen, het wordt ook gewoon onder de noemer #GMM18 gesleten.
pi_174976567
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 10:21 schreef indiaantje89 het volgende:
Maar die donderdag is dus geen "festival" dag.. puur en alleen de GNR show?
ik denk dat de donderdag gewoon het zelfde is als dit jaar alleen met de mainstage al open voor guns and roses en op de rest van de stages wat kleine bands
Not alone with a dream,Just a want to be free With a need to belong I am a clansman... FREEDOMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
  vrijdag 10 november 2017 @ 12:33:44 #41
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_174978431
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 10:49 schreef theclansman het volgende:

[..]

ik denk dat de donderdag gewoon het zelfde is als dit jaar alleen met de mainstage al open voor guns and roses en op de rest van de stages wat kleine bands
BAM! GRASPOP METAL MEETING GOES XL IN 2018! Get ready for 4 full days of heavy metal mania.

Ze zeggen 4 full days, lijkt me toch iets anders te suggereren.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_175043327
pi_175043437
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 november 2017 12:33 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

BAM! GRASPOP METAL MEETING GOES XL IN 2018! Get ready for 4 full days of heavy metal mania.

Ze zeggen 4 full days, lijkt me toch iets anders te suggereren.
Het zal dezelfde setup worden qua tickets als Download Paris vermoed ik daar. Kan je eendags, 3-daags of 4-daags tickets kopen. Zit 65 euro verschillen tussen 3 of 4-daags. En de vierde dag is dus uiteraard de GnR dag.
pi_175043442
quote:
Jammer wel dat ze niet wat meer lozen...
pi_175043490
Toch zijn ze erg goed bezig hoor :) Maiden, Ozzy en GnR.. kan slechter hoor
  maandag 13 november 2017 @ 14:13:41 #46
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_175043514
Tja, een setlist met veel jaren 80 materiaal zal er best in gaan, maar gedurfd is het bepaald niet. Zou zo maar kunnen zijn dat op een ander podium iets staat wat ik nog niet heb gezien, en voorrang krijgt...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_175043703
Over deze tour van Maiden:

The concept for the Legacy Of The Beast World Tour was inspired by Maiden’s mobile game and comic book of the same name and the stage set design will feature a number of different but interlocking “worlds” with a set list covering a large selection of Eighties material with a handful of surprises from later albums to add diversity.

Maiden manager Rod Smallwood explains further,

“As our fans know, we’ve been following a particular touring cycle ever since Bruce and Adrian re-joined Maiden at the start of the millennium, alternating new album tours with “History/Hits” tours. We enjoy working this way for many reasons, not least because it gives the band a chance to play both new material and the older favourites which we know fans like to hear. It keeps things fresh, not just for the fans but for the band too.

“For this History/Hits tour we decided to base the theme around the Legacy Of The Beast name, which suits our purposes perfectly by giving us scope to get creative and have some fun, especially with Eddie! I don’t want to give too much away at the moment but we’re working on a number of different stage sets, all in keeping with the Maiden tradition and we hope to give our fans a fantastic experience when they come to see this very special show.”
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 13 november 2017 @ 14:24:06 #48
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_175043712
En vooralsnog klopt die geruchtenposter nog wel, afgezien van de extra dag die er is bijgekomen...
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_175043735
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 14:24 schreef Tokus het volgende:
En vooralsnog klopt die geruchtenposter nog wel, afgezien van de extra dag die er is bijgekomen...
Dat viel mij ook op ja. Plak die GNR dag er vóór en het is nog steeds kloppend. Ook qua tour van Maiden. Al zit daar wel een discrepantie, op die poster staat het mét vermelding van Legacy of the Beast. Op de GMM aankondiging staat dat vooralsnog nergens...
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 13 november 2017 @ 14:42:18 #50
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_175044038
quote:
2s.gif Op maandag 13 november 2017 14:25 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Dat viel mij ook op ja. Plak die GNR dag er vóór en het is nog steeds kloppend. Ook qua tour van Maiden. Al zit daar wel een discrepantie, op die poster staat het mét vermelding van Legacy of the Beast. Op de GMM aankondiging staat dat vooralsnog nergens...
Check de aankondiging van Maiden zelf maar....
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_175044090
quote:
1s.gif Op maandag 13 november 2017 14:42 schreef Tokus het volgende:

[..]

Check de aankondiging van Maiden zelf maar....
Ja, ik weet dat de tour zo heet. Maar GMM gebruikt het vooralsnog nergens in hun artwork terwijl het op die poster wél zo staat... Dus ik blijf nog steeds bij een very well educated guess.
pi_175090070
Ik neem aan dat we nog de laatste headliner (en dat moet wel erg gek lopen wil dat niet Avenged Sevenfold zijn) en de nieuwe site krijgen voor de VVK begint zaterdag? Wellicht nog paar andere bandjes :9
pi_175090265
Voorspellende gave;

pi_175090292


Deze is leesbaarder denk... chapeau voor Graspop
pi_175090304
Mooi lijstje hoor. Ze noemen alleen A7X niet als 4e headliner?
pi_175090355
quote:
2s.gif Op woensdag 15 november 2017 16:06 schreef Cyanide- het volgende:
Mooi lijstje hoor. Ze noemen alleen A7X niet als 4e headliner?
En geen Nightwish, die gaat dus op Alcatrazz staan denk ik zoals Tokus eerder operde.
pi_175090377
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 16:08 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

En geen Nightwish, die gaat dus op Alcatrazz staan denk ik zoals Tokus eerder operde.
Ja, dat denk ik ook, alhoewel dat in theorie nog de vierde headliner kan zijn natuurlijk. Maar waarom je die dan nog niet aankondigd is een mysterie, dus denk het niet.

Die poster is nu wel debunked volgens mij, wel echt een mooie educated guess, maar Limp Bizkit stond er niet op? The Darkness ook niet dacht ik, en is er vast nog wat meer te vinden.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 15 november 2017 @ 16:28:10 #58
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_175090718


En nog een staande leesbare poster voor de volledigheid B-)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_175090812
quote:
2s.gif Op woensdag 15 november 2017 16:09 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik ook, alhoewel dat in theorie nog de vierde headliner kan zijn natuurlijk. Maar waarom je die dan nog niet aankondigd is een mysterie, dus denk het niet.

Die poster is nu wel debunked volgens mij, wel echt een mooie educated guess, maar Limp Bizkit stond er niet op? The Darkness ook niet dacht ik, en is er vast nog wat meer te vinden.
Marilyn Manson is ook een opvallende afwezig op dit affiche.
  woensdag 15 november 2017 @ 16:42:03 #60
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_175090934
Hollywood Vampires (project met Alice Cooper en Johnny Depp) heeft zichzelf ondertussen bevestigd op hun eigen site, blijkbaar op zondag.

Voor de rest een beetje veel core bandjes, maar dat komt waarschijnlijk door het cancellen van Groezrock.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_175106167
quote:
99s.gif Op woensdag 15 november 2017 16:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hollywood Vampires (project met Alice Cooper en Johnny Depp) heeft zichzelf ondertussen bevestigd op hun eigen site, blijkbaar op zondag.

Voor de rest een beetje veel core bandjes, maar dat komt waarschijnlijk door het cancellen van Groezrock.
Klopt 24e; de Ozzy dag
http://www.hollywoodvampires.com/tour
pi_175109204
Deftones op Hellfest, die mogen ook graag doorkomen :9
pi_175140287
quote:
De headliner voor zaterdag 23 juni wordt weldra aangekondigd. Hou de website en social media van GMM in de gaten.
Aldus ticketmaster. Vvk begint morgen 10u. A7X dus géén headliner
pi_175147758
Wie zit er nog meer achter de knoppen?
pi_175147764
Ik vind de niet-headliners so far wel een beetje eenzijdig. Where are you prog?
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_175147807
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 09:54 schreef Keyos het volgende:
Ik vind de niet-headliners so far wel een beetje eenzijdig. Where are you prog?
Ach d'r komen nog bijna 100 bands bij hé. Al lijkt de 'bovenkant' wel al flink gevuld te zijn, dus op een headlinertje en misschien nog paar grote acts na zal het allemaal 'in de breedte zijn'...
pi_175189226
Ik verwacht deze week de laatste headliner, aangezien ze het in die mailing al zo stellig over 'weldra' hadden. KISS wordt genoemd, die hebben begin juli een paar dates in Spanje gedropt. Volbeat zou ook kunnen, maar ik zou niet weten waarom die ineens groter zijn dan A7X.
  maandag 20 november 2017 @ 15:14:31 #68
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_175195946
Alweer Volbeat en alweer Maiden...lijkt me een domme zet! Ik denk gewoon Marylin Manson erbij...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_175196079
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 15:14 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Alweer Volbeat en alweer Maiden...lijkt me een domme zet! Ik denk gewoon Marylin Manson erbij...
Maar die lijkt het meeste toch al bekend gemaakt te hebben (Manson). En tsja "alweer" is een vast begrip bij Graspop natuurlijk.
  maandag 20 november 2017 @ 15:32:02 #70
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_175196344
Manson is geen headliner, dan zou ik sneller Judas Priest, Avenged Sevenfold of Limp Bizkit verwachten en die zijn het niet. Dan verwacht ik ze nog eerder die Hollywood Vampires omhoog schoppen of komen aanzetten met Prophets of Rage of iets dergelijks.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_175196576
Nope, Hollywood Vampires staan op de Ozzy dag, dus die ook niet. Dus het is écht wat nieuws (en al iets wat schijnbaar vastligt getuige het 'weldra bekend maken'). Volbeat lijkt me dan ook niet, die zie ik toch beetje op zelfde niveau als een A7X. Idem voor KoRn en Manson. Die laatste heeft overigens nog een niet-uitverkochte zaalshow in December, verwacht dat hij daarna bekend wordt gemaakt.

Ik zet m'n geld op KISS. Nine Inch Nails zijn net bekend gemaakt voor Mad Cool festival half juli, maar die willen schijnbaar niet meer op de pure hardrock/metalfestivals spelen, dus reken maar dat die op Werchter staan.

En 'alweer' hou je in dit genre sowieso natuurlijk. GnR stonden vorig jaar nog op TW Classic, Ozzy er nog in 2016 met Sabbath, etc. etc. Als je om je heen kijkt zie je dat de pure metalfestivals het sowieso lastig hebben qua 'nieuwere' headliners en festivals als Download of Rock am Ring dan gewoon wat uitstapjes maken naar wat andere (sub)genres.
pi_175196935
ik ga na het nieuws van kiss in spanje ook voor kiss.

waar ik eerst nog dacht graspop over te slaan dit jaar. gaan er nu een aantal collega's hier toch hebben een plek over in een huisje op het metalpark. kan ik denk ik toch de verleiding niet weerstaan om naar dessel af te zakken :D even puzzelen met vluchten en vakantiedagen maar denk dat moet gaan lukken :D
Not alone with a dream,Just a want to be free With a need to belong I am a clansman... FREEDOMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
pi_175197004
Ik ben er ook bij, ook huisje op het Metal Park. Lekker decadent _O-

Maar ik kan nu al uitkijken naar gewoon 's ochtends een échte douche, plee, bak koffie en gewoon stroom hebben enzo.

/Opa vertelt
pi_175197609
quote:
2s.gif Op maandag 20 november 2017 16:01 schreef Cyanide- het volgende:
Ik ben er ook bij, ook huisje op het Metal Park. Lekker decadent _O-

Maar ik kan nu al uitkijken naar gewoon 's ochtends een échte douche, plee, bak koffie en gewoon stroom hebben enzo.

/Opa vertelt
40+ - the Reboot! misschien even beter daar heen gaan :P. Maar nee serieus, wel nice. Hoeveel was je kwijt? Wel nice dat je zo'n shuttle hebt. Rijden die ook nog tot de late uurtjes?

Toen wij gingen was het een chaos met al die bussen, maar toen waren ook alle parkeer plaatsen im de ongeving onder water gelopen. Wij hadden toen nog heel veel geluk gehad dat we blijkbaar op de juiste (en rustige) opstap plek onze auto hadden geparkeerd. Als je toen naar Mol zelf moest met die metalbus kon je uren wachten zo druk...
pi_175197972
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 16:29 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

40+ - the Reboot! misschien even beter daar heen gaan :P. Maar nee serieus, wel nice. Hoeveel was je kwijt? Wel nice dat je zo'n shuttle hebt. Rijden die ook nog tot de late uurtjes?

Toen wij gingen was het een chaos met al die bussen, maar toen waren ook alle parkeer plaatsen im de ongeving onder water gelopen. Wij hadden toen nog heel veel geluk gehad dat we blijkbaar op de juiste (en rustige) opstap plek onze auto hadden geparkeerd. Als je toen naar Mol zelf moest met die metalbus kon je uren wachten zo druk...
Vorige jaar gedaan het was heerlijk om gewoon te douchen en een fatsoenlijk bed te hebben.

de shuttle ging geloof ik elke 20 minute of half uur en dat ging heel de nacht door of tot een uur 4 en dan weer vanaf 8 ofzo . weet het niet zeker.
Not alone with a dream,Just a want to be free With a need to belong I am a clansman... FREEDOMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
pi_175198281
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2017 16:29 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

40+ - the Reboot! misschien even beter daar heen gaan :P. Maar nee serieus, wel nice. Hoeveel was je kwijt? Wel nice dat je zo'n shuttle hebt. Rijden die ook nog tot de late uurtjes?

Toen wij gingen was het een chaos met al die bussen, maar toen waren ook alle parkeer plaatsen im de ongeving onder water gelopen. Wij hadden toen nog heel veel geluk gehad dat we blijkbaar op de juiste (en rustige) opstap plek onze auto hadden geparkeerd. Als je toen naar Mol zelf moest met die metalbus kon je uren wachten zo druk...
Wat theclansman zegt, ze gaan tot 4u 's nachts iedere 20 minuten, dus die gok durfden we wel te nemen.

We waren 620 p.p. kwijt, maar dat was dus incl huisje, Graspop XL ticket, en 40 drankbonnen (100¤).

Wij gaan maar met z'n tweeën, als je met meer gaat druk je die kosten van het huisje nog wat meer.
pi_175217362
GraspopMetal twitterde op dinsdag 21-11-2017 om 14:01:01 Last call for Metal Park! Bunglows are going fast. The only availabilities still left are bungalows ‘Select’ for 8… https://t.co/LIH4BGZq3Y reageer retweet
  woensdag 22 november 2017 @ 23:47:20 #78
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_175251300
Stone Sour heeft bij hun optreden vanavond zwaar gesuggereerd dat ze naar Graspop kwamen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_175253652
Dat zou een welkome toevoeging zijn.
  donderdag 23 november 2017 @ 11:46:54 #80
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_175256632
Zo ook kaartjes en een huisje gehaald.

Kom er alleen achter dat guns & roses dus donderdag is :')
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_175256713
quote:
8s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:46 schreef genakt het volgende:
Zo ook kaartjes en een huisje gehaald.

Kom er alleen achter dat guns & roses dus donderdag is :')
Hopelijk wel een XL kaartje gehaald _O-
  donderdag 23 november 2017 @ 11:52:17 #82
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_175256755
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:50 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Hopelijk wel een XL kaartje gehaald _O-
Nee :')
dacht vorig jaar was er toch niks bijzonders op donderdag
Hoop dat er nog dagkaartjes komen
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_175256813
quote:
8s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:52 schreef genakt het volgende:

[..]

Nee :')
dacht vorig jaar was er toch niks bijzonders op donderdag
Hoop dat er nog dagkaartjes komen
Das wel een bietje dom :D Ik zou gewoon even mailen, misschien is er nog iets te doen qua omruil ofzo... help@ticketmaster.be of anders info@gmm.be
  donderdag 23 november 2017 @ 12:04:05 #84
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_175257020
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2017 11:55 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Das wel een bietje dom :D Ik zou gewoon even mailen, misschien is er nog iets te doen qua omruil ofzo... help@ticketmaster.be of anders info@gmm.be
Thanx! Op faq graspop stond inderdaad dat je help@ticketmaster.be kan mailen voor omruilen van het kaartje zolang de voorraad strekt.
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_175257075
Ik hoop dat NOFX ook eigenlijk nog komt :) ben wel benieuwd naar de 3e headliner.
pi_175257322
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:06 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik hoop dat NOFX ook eigenlijk nog komt :) ben wel benieuwd naar de 3e headliner.
4e. Ik zet m'n geld nog steeds op KISS, niet de meest sprankelende, maar al met al hebben ze toch wel 4 grote bands weten te strikken. Wel een geschiedenislesje, maar is ergens ook wel mooi, met bands als Judas Priest, Ozzy en KISS heb je toch de grondleggers, dan stukje NWOBHM met (o.a.) Maiden, en de 'nieuwere' generatie met A7X en hopelijk iets als Stone Sour en Volbeat.

Al zou ik een outsider als...noem eens wat geks; Bon Jovi ofzo ook niet verkeerd vinden.
  donderdag 23 november 2017 @ 12:30:56 #87
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_175257596
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:18 schreef Cyanide- het volgende:
eeds op KISS, niet de meest sprankelende, maar al met al hebben ze toch wel 4 grote bands weten te strikken. Wel een geschiedenislesje, maar is ergens ook wel mooi, met bands als Judas Priest, Ozzy en KISS heb je toch de grondleggers, dan stukje NWOBHM met (o.a.) Maiden, en de 'nieuwere' generatie met A7X en hopelijk iets als Stone Sour en Volbeat.

en niet te vergeten Megadeth _O_
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_175258322
quote:
8s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:30 schreef genakt het volgende:

[..]

en niet te vergeten Megadeth _O_
Dat vond ik echt tegenvallen 2 jaar terug. De minste van de big 4 van wat ik gezien heb.

Wat betreft Kiss.. puur uit eigen belang zou ik het wel leuk vinden, heb ze nog niet live gezien. Dan ga ik denk ik ook een weekendje.
pi_175258911
quote:
8s.gif Op donderdag 23 november 2017 12:30 schreef genakt het volgende:

[..]

en niet te vergeten Megadeth _O_
Ja, maar ik heb een beetje wat Indiaan ook vindt. In 2016 zowel Anthrax, Slayer als Megadeth gezien (en in andere jaren Metallica vele malen). En dan viel Megadeth me eigenlijk best tegen, hele statische show met weinig spanning er in.

Maar goed, zeker als onderdeel van de Big 4 toch een stukje historie. En vergeet ook Exodus niet in dat licht :D _O_
  donderdag 23 november 2017 @ 13:56:19 #90
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_175258942
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:54 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Ja, maar ik heb een beetje wat Indiaan ook vindt. In 2016 zowel Anthrax, Slayer als Megadeth gezien (en in andere jaren Metallica vele malen). En dan viel Megadeth me eigenlijk best tegen, hele statische show met weinig spanning er in.

Maar goed, zeker als onderdeel van de Big 4 toch een stukje historie. En vergeet ook Exodus niet in dat licht :D _O_
Inderdaad Exodus _O_

Van de big 4 alleen megadeth nog nooit gezien dus hopen op het beste
De rest ook al vele malen gezien:D
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  donderdag 23 november 2017 @ 15:12:44 #91
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_175260572
quote:
2s.gif Op donderdag 23 november 2017 13:54 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Ja, maar ik heb een beetje wat Indiaan ook vindt. In 2016 zowel Anthrax, Slayer als Megadeth gezien (en in andere jaren Metallica vele malen). En dan viel Megadeth me eigenlijk best tegen, hele statische show met weinig spanning er in.
En Slayer was wel sprankelend en spannend?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_175261482
quote:
99s.gif Op donderdag 23 november 2017 15:12 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

En Slayer was wel sprankelend en spannend?
Nou ja, Tom kan niet zoveel meer qua beweging, dus dat ziet er wel een beetje apart uit :D Maar ik vond die oprecht beter dan Megadeth. Mogelijk ook doordat daar minder poeha omheen was. Megadeth had best een redelijke stage set-up dat je dacht 'nu komt er wat'. En dan vond ik het eigenlijk een vrij tamme show.

Maar goed, heb Megadeth maar één keer gezien, dus wellicht gewoon slechte dag. Als het in m'n planning past mogen ze op GMM18 in de herkansing :P
pi_175277209
Als je niet naar die GNR dag gaat... kan je dan wel donderdag al de camping op? Of dan ook pas de vrijdag?
  vrijdag 24 november 2017 @ 12:13:00 #94
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_175277485
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 11:58 schreef indiaantje89 het volgende:
Als je niet naar die GNR dag gaat... kan je dan wel donderdag al de camping op? Of dan ook pas de vrijdag?
Op donderdag worden alleen festivalgangers met een combiticket XL of een donderdagticket toegelaten. Festivalgangers met een combiticket krijgen toegang vanaf vrijdag 22 juni om 8 u.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_175277505
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 november 2017 12:13 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Op donderdag worden alleen festivalgangers met een combiticket XL of een donderdagticket toegelaten. Festivalgangers met een combiticket krijgen toegang vanaf vrijdag 22 juni om 8 u.
Maar dat gaat om het terrein... toch? Ik bedoel de camping.. (dan heb ik een goed excuus om mijn vrienden toch over te halen om naar GNR te gaan).
  vrijdag 24 november 2017 @ 12:16:28 #96
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_175277527
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 12:14 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Maar dat gaat om het terrein... toch? Ik bedoel de camping.. (dan heb ik een goed excuus om mijn vrienden toch over te halen om naar GNR te gaan).
Nee. Ik had misschien de zin ervoor mee moeten kopiëren.

Camping Boneyard opent op donderdag om 9 u. en sluit zijn poorten pas weer op maandagmiddag. Op donderdag worden alleen festivalgangers met een combiticket XL of een donderdagticket toegelaten. Festivalgangers met een combiticket krijgen toegang vanaf vrijdag 22 juni om 8 u.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_175277676
Nice, dan kan je voor die ¤ 40,00 extra gewoon beter dus beter gewoon GNR meepakken :)
pi_175277756
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 12:24 schreef indiaantje89 het volgende:
Nice, dan kan je voor die ¤ 40,00 extra gewoon beter dus beter gewoon GNR meepakken :)
Sowieso een no-brainer voor dat geld imho, zeker als je bedenkt dat een ticketje Goffertpark je gewoon 90¤ kost.

Nu krijg je dus voor 4 tientjes extra nachtje camping, GnR en nog wat andere bands.
pi_175277759
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 november 2017 12:31 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Sowieso een no-brainer voor dat geld imho, zeker als je bedenkt dat een ticketje Goffertpark je gewoon 90¤ kost.

Nu krijg je dus voor 4 tientjes extra nachtje camping, GnR en nog wat andere bands.
Mijn vrienden vonden GNR saai vorig jaar in Goffert.. vandaar.
pi_175278641
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 12:31 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Mijn vrienden vonden GNR saai vorig jaar in Goffert.. vandaar.
Oh dat kan ik - als GnR fan - nog best begrijpen hoor. Die 3,5u+ shows zijn niet voor iedereen weggelegd. Ik ga er wel vanuit dat dat deze keer niet veel langer is dan 2 á 2,5u. Maar goed, dan nog, als je 1 of 2 leuke bands kan zien op die dag + nachtje eerder naar camping dan heb je je 40¤ er al uit, toch?
pi_175279154
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 november 2017 13:24 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Oh dat kan ik - als GnR fan - nog best begrijpen hoor. Die 3,5u+ shows zijn niet voor iedereen weggelegd. Ik ga er wel vanuit dat dat deze keer niet veel langer is dan 2 á 2,5u. Maar goed, dan nog, als je 1 of 2 leuke bands kan zien op die dag + nachtje eerder naar camping dan heb je je 40¤ er al uit, toch?
Ik gok wel dat het zo lang gaat duren. Maar goed dan nog... als je het saai gaat vinden ga je gewoon wat drinken ofzo.. Of in het reuzenrad :P.
pi_175279887
en geen graspop voor mij dit jaar . twee extra shows van maiden aangekondigd deze morgen dus daar gaan de extra vrije dagen en geld heen :D maar nu wel 2 x maiden in Helsinki en 2x in London :D
Not alone with a dream,Just a want to be free With a need to belong I am a clansman... FREEDOMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
  vrijdag 24 november 2017 @ 15:22:55 #103
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_175280779
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 november 2017 12:31 schreef Cyanide- het volgende:

[..]
Nu krijg je dus voor 4 tientjes extra nachtje camping, GnR en nog wat andere bands.
Nee, je mocht altijd al op donderdag op de camping, dus je betaalt meer voor iets wat vroeger gewoon mocht.
Maar 40 euro voor GnR is wel een goede deal, als ze dan maar wel een headliner set spelen!
XL combis ook maar gekocht al, ik zie het niet gelijk uitverkopen, maar we gaan toch wel...
Iemand zei dat Manson geen headliner is (ja ik denk nog steeds dat hij er bij komt) maar in 2015 was hij gewoon dagsluiter. Wat is dan veranderd? KISS...nu ja, wel leuk, maar Stanley heeft zo'n zwakke stem tegenwoordig, loop er niet echt warm van.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 24 november 2017 @ 15:45:03 #104
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_175281244
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 15:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Iemand zei dat Manson geen headliner is (ja ik denk nog steeds dat hij er bij komt) maar in 2015 was hij gewoon dagsluiter. Wat is dan veranderd?
Manson is toch geen headliner voor de main stage? Die staat op die affiche hoogstens in het rijtje van Megadeth en Limp Bizkit, dit zet je toch niet boven Avenged Sevenfold of Priest. Mocht hij dan nog populair zijn, OK, maar zijn laatste festivaloptredens in België waren serieuze tegenvallers, waarbij een aanzienlijk deel van 't publiek vertrok.

Het jaar waarin hij afsloot na Kiss, stond de band ook relatief laag op de affiche. In praktijk pronkte men veel meer met Korn als grote naam, terwijl die dan weer vrij vroeg speelden. Ik denk dat ze Manson eerder laatste zetten omdat het zo'n "pfff, hier blijf ik niet voor wakker en hierna komt er toch niets meer dus ik ben weg" band is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_175281246
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 15:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Nee, je mocht altijd al op donderdag op de camping, dus je betaalt meer voor iets wat vroeger gewoon mocht.
Maar 40 euro voor GnR is wel een goede deal, als ze dan maar wel een headliner set spelen!
XL combis ook maar gekocht al, ik zie het niet gelijk uitverkopen, maar we gaan toch wel...
Iemand zei dat Manson geen headliner is (ja ik denk nog steeds dat hij er bij komt) maar in 2015 was hij gewoon dagsluiter. Wat is dan veranderd? KISS...nu ja, wel leuk, maar Stanley heeft zo'n zwakke stem tegenwoordig, loop er niet echt warm van.
Ach ja, ik zie dat gehuil ook op de Graspop social media kanalen voorbij komen. Boehoe nóg duurder, boehoe vroeger hadden we een gratis preparty met 3 schijtbands, nu moeten 4 tientjes betalen en is het meteen idioot druk.

Ik kan er niet zoveel mee, mensen blijven bij dit soort festivals vaak denken dat het een of andere liefdadigheidsinstelling is ofzo, en iedere hint van commercie moet worden voorkomen. Ze kunnen nu een van de grootste bands op deze planeet aanbieden voor 40 (!) euro extra. En als je dat niet wil kan je zelfs nog gewoon je 3 dagen combi kopen, die volgens mij amper duurder is (iig geen grotere stijging dan bij andere festivals) dan voorheen, met nog steeds 3 (of 2 iig) prima headliners op het programma. Tjah, je kan dan niet donderdagochtend lekker op je gemakkie je tent opzetten en 's avonds rustig een coverbandje kijken. Boo-fuckin-hoo, dingen veranderen.
pi_175281269
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 november 2017 15:45 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Manson is toch geen headliner voor de main stage? Die staat op die affiche hoogstens in het rijtje van Megadeth en Limp Bizkit, dit zet je toch niet boven Avenged Sevenfold of Priest. Mocht hij dan nog populair zijn, OK, maar zijn laatste festivaloptredens in België waren serieuze tegenvallers, waarbij een aanzienlijk deel van 't publiek vertrok.

Het jaar waarin hij afsloot na Kiss, stond de band ook relatief laag op de affiche. In praktijk pronkte men veel meer met Korn als grote naam, terwijl die dan weer vrij vroeg speelden. Ik denk dat ze Manson eerder laatste zetten omdat het zo'n "pfff, hier blijf ik niet voor wakker en hierna komt er toch niets meer dus ik ben weg" band is.
Hij is bv. op RaR ook late night special geweest meen ik, niet zozeer om zijn 'grootte', maar meer zo van 'leuke show in het donker / past bij de act om dit 's nachts te doen'. Dat zal bij GMM (of waar dan ook) ook meespelen. Ik zie hem iig niet headlinen hier.

En GMM groeit ook gewoon door hé, vandaar deze constructie. Vroeger moesten ze omwille van budget wel kiezen voor mindere headliners en konden ze niet 3 topacts programmeren. Priest, Limp Bizkit en A7X zijn ook eerder al headliner geweest en nu niet meer. Pak overigens de poster van 2015 er eens bij, Manson staat dan alles behalve bovenaan.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2017 15:50:55 ]
  vrijdag 24 november 2017 @ 15:57:44 #107
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_175281450
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 november 2017 15:45 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Ach ja, ik zie dat gehuil ook op de Graspop social media kanalen voorbij komen. Boehoe nóg duurder, boehoe vroeger hadden we een gratis preparty met 3 schijtbands, nu moeten 4 tientjes betalen en is het meteen idioot druk.
Het zal ook wel wat gevoelsmatig zijn. Werchter is altijd al het cliché geweest van het dure festival, waarbij andere festivals konden stellen ze tenminste niet zo duur waren als fucking Werchter en nu is Graspop effectief duurder. Uiteraard kan je bij Werchter ook nog eens extra betalen voor de camping en voor parking en bij Graspop niet, maar perceptie is alles.

Ik ben vooral benieuwd wat ze in 2019 gaan doen, als 't dan geen Graspop XL is. Gaat er dan terug 40 ¤ af of gaan ze er dan "slechts" 15/20 ¤ terug afhalen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_175281642
Ze hebben gewoon een buitenkansje gehad met GNR, en die terecht met 2 handen aangepakt. En als je subs dan ook nog genoeg op andere festivals als headliner staan dan mag het ook wel iets kosten.

Wat mij betreft hebben ze van de hardere festivals in Europa een van de beste affiches. Persoonlijk hoop ik nog als headliner Kiss, en als sub NIN/Nightwish of Marilyn Manson, en hopelijk weten ze NOFX ook nog ergens op het affiche te zitten.
  vrijdag 24 november 2017 @ 16:23:47 #109
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_175281915
Nightwish verwacht ik dan eerder op Alcatraz.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_175282051
Dat is wel duidelijk ja na die hint van Tokus :P.
pi_175282156
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 november 2017 15:57 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Het zal ook wel wat gevoelsmatig zijn. Werchter is altijd al het cliché geweest van het dure festival, waarbij andere festivals konden stellen ze tenminste niet zo duur waren als fucking Werchter en nu is Graspop effectief duurder. Uiteraard kan je bij Werchter ook nog eens extra betalen voor de camping en voor parking en bij Graspop niet, maar perceptie is alles.
Dan is GMM toch effectief juist NIET duurder, bij RW moet inderdaad nog los al die dingen aftikken. En ik snap heus het sentiment een beetje, maar dat is ook wat het is imho; sentimenteel gelul. Dit soort festivals willen ook groeien en blijven niet altijd dat leuke feestje in de achtertuin met 15 bandjes en een kaartje voor 50 gulden (of francs)

quote:
Ik ben vooral benieuwd wat ze in 2019 gaan doen, als 't dan geen Graspop XL is. Gaat er dan terug 40 ¤ af of gaan ze er dan "slechts" 15/20 ¤ terug afhalen.
Ze zullen wel moeten, toch? Anders prijzen ze zich enorm uit de markt tov Hellfest / Rock am Ring.
  vrijdag 24 november 2017 @ 21:06:20 #112
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_175287081
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 november 2017 16:37 schreef Cyanide- het volgende:

[..]
En ik snap heus het sentiment een beetje, maar dat is ook wat het is imho; sentimenteel gelul.
En jij verwoorde wat je bedoelde eerst best lam, waarom ben je geirriteerd? Hoorntje in je ogen gekregen ofzo bij je laatste concert?
Zoals ze het nu gedaan hebben krijg je met de combi XL een hele goede deal, en een goede donderdagavond. Dus ik vind het verder best. En het zal wel gewoon zo gegaan zijn dat het donderdag was of niet voor Guns. Dus alle lof voor de organisatie dat ze het voor elkaar hebben gebokst. Maar ik ga er van uit dat dit niet de nieuwe vaste structuur wordt. Het mainstage een avond extra open is ook flinke extra belasting voor de organisatie lijkt me!

En het zijn geen headliners, maar ik hoop op Ghost er nog bij...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 november 2017 @ 21:16:35 #113
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_175287386
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 16:30 schreef indiaantje89 het volgende:
Dat is wel duidelijk ja na die hint van Tokus :P.
Normaal gesproken zou ik dat ook denken. Maar....

[ Bericht 12% gewijzigd door Tokus op 24-11-2017 22:28:23 ]
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_175334852
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 21:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

En jij verwoorde wat je bedoelde eerst best lam, waarom ben je geirriteerd? Hoorntje in je ogen gekregen ofzo bij je laatste concert?
Zoals ze het nu gedaan hebben krijg je met de combi XL een hele goede deal, en een goede donderdagavond. Dus ik vind het verder best. En het zal wel gewoon zo gegaan zijn dat het donderdag was of niet voor Guns. Dus alle lof voor de organisatie dat ze het voor elkaar hebben gebokst. Maar ik ga er van uit dat dit niet de nieuwe vaste structuur wordt. Het mainstage een avond extra open is ook flinke extra belasting voor de organisatie lijkt me!

En het zijn geen headliners, maar ik hoop op Ghost er nog bij...
Neuh, maar ik denk ook dat je een hele goeie deal krijgt, en dan zie je vervolgens bij letterlijk iedere Facebook-post van GMM mensen weer zeiken over 'buuhh te duur allemaal', 'LiveNation dit dat', 'vroeger was GMM nog leuk'. Echt, dan ga je toch niet? Doe wat nuttigs met je tijd.

En het lijkt me ook geen blijvende setup zo nee, dan moet je ook jaarlijks vier headlinerwaardige acts zien te trekken, en das best een opgave. Gewoon ff eenmalig een uitstapje en volgend jaar weer de preparty met wat coverbands of Belgisch trots.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 november 2017 @ 09:28:13 #115
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_175355662
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 16:30 schreef indiaantje89 het volgende:
Dat is wel duidelijk ja na die hint van Tokus :P.


Geen Graspop, geen Alcatraz...
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_175355811
Is dit niet gewoon wat al aangekondigd was? Of is dit echt bevestigd als de complete run? want er zit natuurlijk nog voldoende ruimte tussen her en der.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 november 2017 @ 09:45:03 #117
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_175355934
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 november 2017 09:37 schreef Cyanide- het volgende:
Is dit niet gewoon wat al aangekondigd was? Of is dit echt bevestigd als de complete run? want er zit natuurlijk nog voldoende ruimte tussen her en der.
Dit is de complete lijst.

In het najaar volgt een Europese tournee, waarvoor nu een deel van de data bekendgemaakt is.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_175356301
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 09:45 schreef Tokus het volgende:

[..]

Dit is de complete lijst.

In het najaar volgt een Europese tournee, waarvoor nu een deel van de data bekendgemaakt is.
Helder. Geen Nightwish dus, ben daar niet heel rouwig om verder.
pi_175376508
Staan ook in de Lotto Arena uiteindelijk dus ja wel uitgesloten,. maar volgens Zegut god komt Kiss in ieder geval naar Hellfest, dus die zullen ze gelijkertijd bekend maken met Graspop?
pi_175376666
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 09:29 schreef indiaantje89 het volgende:
Staan ook in de Lotto Arena uiteindelijk dus ja wel uitgesloten,. maar volgens Zegut god komt Kiss in ieder geval naar Hellfest, dus die zullen ze gelijkertijd bekend maken met Graspop?
Dat is nog steeds het meest voor de hand liggende scenario ja, al snap ik niet helemaal waarom zij daar dan mee (moeten) wachten en een paar van die schijtfestivalletjes in Spanje ze wel al bekend hebben gemaakt
pi_175376722
quote:
2s.gif Op woensdag 29 november 2017 09:37 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Dat is nog steeds het meest voor de hand liggende scenario ja, al snap ik niet helemaal waarom zij daar dan mee (moeten) wachten en een paar van die schijtfestivalletjes in Spanje ze wel al bekend hebben gemaakt
Beetje verdelen.. niet in 1x je kruit verschieten. Met deze 4 headliners mag dat wel wat mij betreft.
pi_175376959
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 09:40 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Beetje verdelen.. niet in 1x je kruit verschieten. Met deze 4 headliners mag dat wel wat mij betreft.
Nee eens, maar in de nieuwsbrief voor de VVK begon werd er gezegd 'weldra de laatste headliner, hou de social media in de gaten'. Inmiddels zijn we anderhalve week verder :P dat vind ik niet zo 'weldra' meer. Zelfde geld voor Hellfest die inmiddels ook al anderhalve week roepen 'final announcement very soon'. Vooral dat 'very' :P

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2017 09:59:37 ]
pi_175382475
quote:
2s.gif Op woensdag 29 november 2017 09:37 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Dat is nog steeds het meest voor de hand liggende scenario ja, al snap ik niet helemaal waarom zij daar dan mee (moeten) wachten en een paar van die schijtfestivalletjes in Spanje ze wel al bekend hebben gemaakt
In spanje zijnkennelijk meerde grote boekings kantoren. en worden de grote artiesten per veiling verhandeld daar. het kan zijn dat de boeker die kiss heeft geboekt daar bij heeft bedongen dat hij het al bekend wilde maken aangezien de andere grote festivals/concerten reeds bekend worden. en daardoor denkt minder verlies te hebben in verkoop van tickets ?
Not alone with a dream,Just a want to be free With a need to belong I am a clansman... FREEDOMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
pi_175382970
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 14:32 schreef theclansman het volgende:

[..]

In spanje zijnkennelijk meerde grote boekings kantoren. en worden de grote artiesten per veiling verhandeld daar. het kan zijn dat de boeker die kiss heeft geboekt daar bij heeft bedongen dat hij het al bekend wilde maken aangezien de andere grote festivals/concerten reeds bekend worden. en daardoor denkt minder verlies te hebben in verkoop van tickets ?
Dat zou goed kunnen, meestal zie je juist dat de grotere festivals als eerste iets aan 'mogen' kondigen, en daar extra voor dokken (zoals Download vorig jaar met Rammstein bv.).

Het maakt voor Graspop weinig uit, ik denk dat het daar niet echt een headliner is die heel veel invloed heeft op de ticketverkoop. Hellfest ziet er wel een beetje schraal uit en mist duidelijk nog een headliner.
pi_175509264
Overigens lijkt de site van GMM wat hints weg te geven. Onder 'geschiedenis' vindt je de vorige edities; https://www.graspop.be/nl/geschiedenis/

Vervolgens kan je doorklikken naar bepaalde jaren, en dan rechts een band in het overzicht aanklikken en kom je op de bio van die band. Echter zijn er een aantal bands die wél op de poster van een bepaald jaar staan, maar níet in het lijstje rechts meer, en dus ook geen bio-pagina meer hebben. Daaronder schijnen sowieso een aantal acts te zitten die bij vorige lichting kort ook als bevestigd voor 2018 op de site stonden.

Bv.

Volbeat
Accept
Meshuggah
Batushka
Black Stone Cherry
Marilyn Manson
pi_175509517
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 december 2017 15:43 schreef Cyanide- het volgende:
Overigens lijkt de site van GMM wat hints weg te geven. Onder 'geschiedenis' vindt je de vorige edities; https://www.graspop.be/nl/geschiedenis/

Vervolgens kan je doorklikken naar bepaalde jaren, en dan rechts een band in het overzicht aanklikken en kom je op de bio van die band. Echter zijn er een aantal bands die wél op de poster van een bepaald jaar staan, maar níet in het lijstje rechts meer, en dus ook geen bio-pagina meer hebben. Daaronder schijnen sowieso een aantal acts te zitten die bij vorige lichting kort ook als bevestigd voor 2018 op de site stonden.

Bv.

Volbeat
Accept
Meshuggah
Batushka
Black Stone Cherry
Marilyn Manson
Dus kort gezegd... de namen die geen Bio hebben staan op dit jaars affiche? Interssant. Ik vind idd een Volbeat niet. Kiss bijvoorbeeld wel.

Zou best kunnen dat je gelijk hebt... al zou ik Volbeat minder leuk vinden als Kiss (die heb ik namelijk nog niet gezien).

Edit: en dat zou betekenen dat Stone Sour niet komt?

[ Bericht 2% gewijzigd door indiaantje89 op 05-12-2017 16:07:23 ]
pi_175510628
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 15:59 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Dus kort gezegd... de namen die geen Bio hebben staan op dit jaars affiche? Interssant. Ik vind idd een Volbeat niet. Kiss bijvoorbeeld wel.

Zou best kunnen dat je gelijk hebt... al zou ik Volbeat minder leuk vinden als Kiss (die heb ik namelijk nog niet gezien).

Edit: en dat zou betekenen dat Stone Sour niet komt?
Tjah, ik denk niet dat het voor alle acts geldt. Ik vermoed dat ze per ongeluk bij sommige acts al hadden vermeld dat ze in 2018 kwamen en er schijnt ook heel kort ten tijde van de aankondiging al wat andere acts tussen te hebben gestaan.

Ik verwacht bv. Stone Sour en iets als Halestorm er nl. wel. Dus het zegt misschien iets, maar niet alles. Ofzo. :')
pi_175510689
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 december 2017 17:04 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Tjah, ik denk niet dat het voor alle acts geldt. Ik vermoed dat ze per ongeluk bij sommige acts al hadden vermeld dat ze in 2018 kwamen en er schijnt ook heel kort ten tijde van de aankondiging al wat andere acts tussen te hebben gestaan.

Ik verwacht bv. Stone Sour en iets als Halestorm er nl. wel. Dus het zegt misschien iets, maar niet alles. Ofzo. :')
Ik wist ook niet dat er "even" iets online had gestaan, was me ook helemaal ontgaan.

Had nog wat namen opgezocht die ik verwacht (van andere metal festivals) en daar kwam ik buiten jou namen heel weinig nieuwe dingen tegen. Dus misschien zegt het toch niet echt iets... maarja Volbeat ben ik een beetje beu.
pi_175510724
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 17:08 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ik wist ook niet dat er "even" iets online had gestaan, was me ook helemaal ontgaan.

Had nog wat namen opgezocht die ik verwacht (van andere metal festivals) en daar kwam ik buiten jou namen heel weinig nieuwe dingen tegen. Dus misschien zegt het toch niet echt iets... maarja Volbeat ben ik een beetje beu.
Klopt, het meeste wat bekend is staat er al, en anders kom je toch weer op een Manson, Volbeat, Halestorm, Stone Sour...
pi_175532406
Volbeat is de laatste headliner
pi_175532594
pi_175532766
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 18:03 schreef Cyanide- het volgende:
Volbeat is de laatste headliner
Prima naam al had ik wat anders verwacht
  woensdag 6 december 2017 @ 19:30:36 #133
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_175533933
Ik kan Volbeat wel hebben, maar 3 keer headliner op 5 jaar is me wat veel, zo boeiend zijn ze niet.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_175534029
quote:
99s.gif Op woensdag 6 december 2017 19:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik kan Volbeat wel hebben, maar 3 keer headliner op 5 jaar is me wat veel, zo boeiend zijn ze niet.
Dit vooral ja, als je beetje opportunistisch telt stonden 3 vd 4 headliners er in 2016 ook
pi_175535585
quote:
1s.gif Op woensdag 6 december 2017 19:35 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Dit vooral ja, als je beetje opportunistisch telt stonden 3 vd 4 headliners er in 2016 ook
Ja ik had ook liever Kiss gezien. Maar zoals enkele roepen om Avengd Sevenfold dan had ik dat niet veel anders gevonden.

Maar zeker in de combinatie met de subs, vind ik het meer dan prima namen. En in de onderste gedeelte zit ook wel wat vernieuwing in, which is nice.
pi_175553193


Bloody Beetroots... whut.... verder weer prachtige namen hoor. Ayreon _O_

[ Bericht 15% gewijzigd door indiaantje89 op 07-12-2017 16:25:18 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 7 december 2017 @ 16:37:18 #137
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_175553731
Dikkkk :Y
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  donderdag 7 december 2017 @ 16:44:22 #138
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_175553919
Daar zitten wel een hoop leuke dingen tussen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_175554095
Zeker, mooi lijstje hoor. Ayreon!
pi_175554125
Dagindeling staat ook online al, donderdag krijg je meer dan alleen GNR zo te zien.

Edit:
Donderdag:
Black Stone Cherry
Bury Tomorrow
Doro Pesch the voice of Warlock celebrating Triumph and Agony
Follow The Cipher
Guns N' Roses
Iced Earth
Madball
The Pink Slips

Vrijdag:
Akercocke
Anti-Flag
Arkona
Avenged Sevenfold
Ayreon
Galactic Empire
In This Moment
Iron Maiden
Killswitch Engage
Less Then Jake
Parkway Drive
Pist*On
Powerwolf
Savage Messiah
Silverstone
Stick To Your Guns
The Darkness
Vader
Watain
Zeal & Ardor

Zaterdag;
Amaranthe
Asking Alexandria
Asphyx
At The Gates
Bloodbath
Bölzer
Boston Manor
Crossfaith
Exodus
Kadavar
Kreator
Marduk
Marilyn Manson
Megadeth
Miss May I
P.o.D.
Planet Zeus
Rise Against
Seether
Sons OF Apollo
Stone Broken
Stray From The Path
Underoath
Vixen
Volbeat

Zondag:
A Perfect Circle
Blessthefall
Bodycount faet. Ice-T
Bullet For My Valentine
Carnivore A.D.
Emmure
Employed To Serve
Hollywood Vampire
Judas Priest
Knocked Loose
Lacuna Coil
Limp Bizkit
Meshuggah
Modern Life IS War
Monuments
Ozzy Osbourne
Powerflo
Shining (SE)
Tesseract
The Bloody Beetroots
Thy Art Is Murder
Tyr

[ Bericht 45% gewijzigd door indiaantje89 op 07-12-2017 17:05:27 ]
pi_175554344
Begin me nu wel klein beetje zorgen te maken over Stone Sour :P.
pi_175554613
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 17:05 schreef indiaantje89 het volgende:
Begin me nu wel klein beetje zorgen te maken over Stone Sour :P.
Ja ik ook, da's de enige die ik nog 'mis', nou ja en Halestorm mag van mij ook nog wel
pi_175554700
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 17:20 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Ja ik ook, da's de enige die ik nog 'mis', nou ja en Halestorm mag van mij ook nog wel
Ik denk dat het voorprogramma van GNR die donderdag ook nog mist. Vorig jaar stond daar Biffy Clyro wat toch ook geen klein naampje is.
  donderdag 7 december 2017 @ 17:27:36 #144
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_175554761
Misschien gaat Stone Sour dan toch naar Alcatraz (of Werchter?), leek me iig. een feit dat die op een Belgisch festival gingen staan.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_175569068
Die zaterdag kan nog best wat een Stone Sour er bij gebruiken. Die zondag zit heel goed in elkaar.
pi_175569636
quote:
99s.gif Op donderdag 7 december 2017 17:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Misschien gaat Stone Sour dan toch naar Alcatraz (of Werchter?), leek me iig. een feit dat die op een Belgisch festival gingen staan.
Ze hadden toch gehint naar GMM? Het zou de boel wel echt afmaken, dan hebben ze zo'n beetje iedere interessante band die in die periode tourt. Ze staan ook wel op wat andere festivals in Juni, en hebben bv. in landen waar ze geen festival doen wat zaalshows, zoals Polen de UK. Daar lijken ze dus overigens niet op Download te staan, wat ook niemand had verwacht.

Nog iets van Halestorm/Delain/Vuur erbij en het gaat voor mij richting Hellfest '16 qua compleetheid van de line-up.
pi_175569881
En Duff McKagan heeft even een package deal gemaakt van GnR/Pink Slips zeker, zodat z'n dochter ook wat showtjes kan spelen?
pi_175569900
Dit is ook wel écht heel netjes hoor

quote:
Graspop 2018 wordt de eerste keer en wellicht de enige keer om Ayreon live te zien op een festival. Voor deze exclusieve show brengen ze hun volledige show mee, inclusief visuals, pyro’s en tenminste 20 muzikanten op de Graspop bühne.(#GMM18)
pi_175570863
Zojuist kaarten gekocht voor 4 dagen :) zin in!
  vrijdag 8 december 2017 @ 12:02:31 #150
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_175571751
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 december 2017 10:10 schreef Cyanide- het volgende:
Ze hadden toch gehint naar GMM?
Ze hebben gezegd dat ze komende zomer terug naar België kwamen en ze hebben (los daarvan) verschillende keren herhaald hoe graag ze op Graspop speelden, dus...
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_175572021
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 december 2017 12:02 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ze hebben gezegd dat ze komende zomer terug naar België kwamen en ze hebben (los daarvan) verschillende keren herhaald hoe graag ze op Graspop speelden, dus...
Je zou zeggen.... maar goed, een hoop mensen leek het ook een zekerheidje voor bv. Download UK...
pi_175651655
Doe Opeth er maar bij. Staan op Download Paris.
pi_175714010
Ondertussen weer wat meer bekend wat er tourt . Zou nog wel wat van het volgende graag nog willen zien:
Stone Sour, Opeth, NOFX, Dead Cross, Joan Jett & The Blackhearts, Converge, Tremonti, Billy Idol, Shinedown, Rose Tattoo, Jonathan Devis, Children Of Bodom, Amenra, HO99O9, Neurosis, Turbonegro, Baroness, Eyehategod, Steven Wilson, Sick Of It All, Neck Deep, Alestorm, Thrice.. en ik zal vast nog wel wat vergeten :)
  donderdag 14 december 2017 @ 11:17:37 #154
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_175715120
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 18:45 schreef indiaantje89 het volgende:
Doe Opeth er maar bij. Staan op Download Paris.
Denk het niet waren er vorig jaar ook
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_175715230
quote:
8s.gif Op donderdag 14 december 2017 11:17 schreef genakt het volgende:

[..]

Denk het niet waren er vorig jaar ook
Maar ja toen was ik er niet :{
pi_175864173
Papa Emeritus en zijn spookjes zijn ook welkom wat mij betreft :). Of zitten we nu wel de door de "grote" namen heen?
pi_175864293
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 13:33 schreef indiaantje89 het volgende:
Papa Emeritus en zijn spookjes zijn ook welkom wat mij betreft :). Of zitten we nu wel de door de "grote" namen heen?
Ik zou ze niet missen als ze er niet staan... Ik verwacht nog wel een naam of 2 á 3. Hopelijk Stone Sour en Deftones... Had ook Halestorm wel verwacht nadat ze een show in de UK deden, maar die zijn verder voor weinig festivals bekend gemaakt, dus ik vrees er een beetje voor.

The Used vind ik een mooie outsider :P
pi_175864409
quote:
2s.gif Op woensdag 20 december 2017 13:38 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Ik zou ze niet missen als ze er niet staan... Ik verwacht nog wel een naam of 2 á 3. Hopelijk Stone Sour en Deftones... Had ook Halestorm wel verwacht nadat ze een show in de UK deden, maar die zijn verder voor weinig festivals bekend gemaakt, dus ik vrees er een beetje voor.

The Used vind ik een mooie outsider :P
Ik heb Ghost al een poosje niet meer gezien (mede omdat ze toen Pinkpop en Lowlands hetzelfde jaar cancelde), schijnt allemaal wel wat beter te zijn als je het moet geloven. Ik besef me nu ook eigenlijk pas dat Ayreon en Avenged Sevenfold waarschijnlijk gaan dubbelen. Hmms door de exclusiviteit van Ayreon ga ik daar natuurlijk voor. Maar ik neem aan dat Avenged Sevenfold in het donker gaat spelen wat ik ook wel graag had willen zien.

En Stone Sour is misschien weer wel positief dat die geen Belgische zaalshow bekend hebben gemaakt. Deftones heb ik in 013 gezien en vond ik ok, maar niet echt geweldig maar goed is welkom. Halestorm hoeft voor mij dan niet echt, ook al genoeg gezien de laatste jaren :).
pi_175864581
Ja, Ayreon heeft zelf al gezegd dat ze de Marquee afsluiten, dus verwacht wel een moeilijke keuze tussen hen en A7X/Maiden...

Stone Sour verwacht ik gewoon nog, zou het echt een gemis vinden als die er niet staan.

Halestorm toch al wat jaartjes niet gezien (op Hellfest 2016 gemist doordat we toen nog voor de poort stonden...)
pi_175864679
quote:
2s.gif Op woensdag 20 december 2017 13:50 schreef Cyanide- het volgende:
Ja, Ayreon heeft zelf al gezegd dat ze de Marquee afsluiten, dus verwacht wel een moeilijke keuze tussen hen en A7X/Maiden...

Stone Sour verwacht ik gewoon nog, zou het echt een gemis vinden als die er niet staan.

Halestorm toch al wat jaartjes niet gezien (op Hellfest 2016 gemist doordat we toen nog voor de poort stonden...)
Ik heb Halestorm op Pinkpop nog gezien, dat was best prima.

Ik hoop dat ze Ayreon toch beetje tussen Maiden en Avenged kunnen planten. Dan kan ik ze alle 3 nog meepakken. Ik moet me nog wel beetje inluisteren naar dat Ayreon, maar dat gaat goed komen. Had stukken makkelijker geweest als Ayreon gewoon op 1 van de 2 hoofdpodiums had gestaan. Dat wissel systeem is stiekem soms best geniaal. :@

Hoe zijn de campings een beetje op Graspop? Zijn die dicht bij het festival terrein? Of moet je KM's lopen.
pi_175864756
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 13:54 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ik heb Halestorm op Pinkpop nog gezien, dat was best prima.

Ik hoop dat ze Ayreon toch beetje tussen Maiden en Avenged kunnen planten. Dan kan ik ze alle 3 nog meepakken. Ik moet me nog wel beetje inluisteren naar dat Ayreon, maar dat gaat goed komen. Had stukken makkelijker geweest als Ayreon gewoon op 1 van de 2 hoofdpodiums had gestaan. Dat wissel systeem is stiekem soms best geniaal. :@

Hoe zijn de campings een beetje op Graspop? Zijn die dicht bij het festival terrein? Of moet je KM's lopen.
Geen idee :P 2x eerder geweest maar beide keren 1 dag, en nu hebben we een huisje :+

In 2016 speelde er vrijwel niks tegelijk met Maiden, die hebben de een-na-laatste slot (afsluiter op main stage 1). Ik verwacht/hoop nu ook zoiets, dus Iron Maiden zo rond 21-23 op MS1, dan 2330 - 0100 A7X op MS2, en gelijktijdig (deels) Ayreon afsluiten in de Marquee.
pi_175865191
Ja zoiets denk ik ook, ik heb Avenged Sevenfold tot nu toe alleen 2x op Pinkpop gezien op klaarlichte dag, daar komt het niet echt over.

Maar als ik die set van Hellfest zie dan ziet het er een toffer uit:


Ik denk dat we het volgende gaan krijgen

Donderdag:
Stage 1: Guns N' Roses (verder kan ik nog vrij weinig over deze dag zeggen... het lijkt geen volwaardige dag te worden, maar het is duidelijk wel dat ze iets meer doen dan alleen de GNR show + voorprogramma).

Vrijdag:
Stage 1: Iron Maiden, Parkway Drive
Stage 2: Avenged Sevenfold
Marquee: Ayreon

Zaterdag:
Stage 1: Volbeat, Megadeth, Kreator
Stage 2: Marilyn Manson, Rise Against
Marquee: ???

Zondag:
Stage 1: Ozzy Osbourne, Hollywood Vampires, A Perfect Circle, Bodycount feat. Ice-T
Stage 2: Judas Priest, Bullet For My Valentine, Limp Bizkit
Marquee: Meshuggah

Zoiets?

In principe kan Stone Sour eigenlijk alleen nog erbij op Donderdag of de Zondag gezien hun tour schema. En ik denk dat die zondag aardig vol zit, dus ik hoop nog op die GnR dag dan maar. Die vrijdag kan ook nog er wel iets bij krijgen.

[ Bericht 1% gewijzigd door indiaantje89 op 20-12-2017 14:36:38 ]
  woensdag 20 december 2017 @ 14:32:41 #163
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_175865446
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 13:54 schreef indiaantje89 het volgende:
Hoe zijn de campings een beetje op Graspop? Zijn die dicht bij het festival terrein? Of moet je KM's lopen.
Ik denk dat de camping op 300 à 400 meter van de ingang van de festivalweide ligt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_175865813
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 14:19 schreef indiaantje89 het volgende:
Ja zoiets denk ik ook, ik heb Avenged Sevenfold tot nu toe alleen 2x op Pinkpop gezien op klaarlichte dag, daar komt het niet echt over.

Maar als ik die set van Hellfest zie dan ziet het er een toffer uit:


Ik denk dat we het volgende gaan krijgen

Donderdag:
Stage 1: Guns N' Roses (verder kan ik nog vrij weinig over deze dag zeggen... het lijkt geen volwaardige dag te worden, maar het is duidelijk wel dat ze iets meer doen dan alleen de GNR show + voorprogramma).

Vrijdag:
Stage 1: Iron Maiden, Parkway Drive
Stage 2: Avenged Sevenfold
Marquee: Ayreon

Zaterdag:
Stage 1: Volbeat, Megadeth, Kreator
Stage 2: Marilyn Manson, Rise Against
Marquee: ???

Zondag:
Stage 1: Ozzy Osbourne, Hollywood Vampires, A Perfect Circle, Bodycount feat. Ice-T
Stage 2: Judas Priest, Bullet For My Valentine, Limp Bizkit
Marquee: Meshuggah

Zoiets?

In principe kan Stone Sour eigenlijk alleen nog erbij op Donderdag of de Zondag gezien hun tour schema. En ik denk dat die zondag aardig vol zit, dus ik hoop nog op die GnR dag dan maar. Die vrijdag kan ook nog er wel iets bij krijgen.
Ja, Black Stone Cherry is echt de enige andere naam die ik zo op de MS zou zetten, en Doro misschien, maar dat is ook iets wat normaal om 13u 's middags staat.

Het terrein schijnt volledig open te zijn, dus ik ga wel uit van een paar bandjes op de MS'en, Guns zal wel de enige échte headliner zijn, dus ik vermoed zoiets;

MS1 16-17u
MS2 1710-1810 (Doro?)
MS1 1820-1920 (Black Stone Cherry?)
MS2 1930-2100
MS1: 2115 - 2330 (GNR)

En als het écht alles opengooien heb je nog 3 stages die gevuld moeten worden, dus je hebt daar ook nog wel een act of 10 á 12 voor nodig, totaal zo'n 18 bands op die dag vermoed ik.
pi_175865870
Gezien het huidige schema is die vrijdag wel minder dan die andere dagen. Misschien dat ze het alleen die avond open gooien en 2 main en de Marquee misschien?
pi_175865942
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 14:50 schreef indiaantje89 het volgende:
Gezien het huidige schema is die vrijdag wel minder dan die andere dagen. Misschien dat ze het alleen die avond open gooien en 2 main en de Marquee misschien?
Ze hebben al gezegd dat vanaf 16u de eerste bands op de Main Stage spelen, en voor zover ik weet is er verder niks gezegd over 'beperkte openstelling', dus ga wel uit van alle podia.

Dat zag er vorig dit jaar zo uit:

Nou ga ik er wel vanuit dat GnR minstens 2 uur spelen, dus er 1 act op de main stages sneuvelt, maar dan heb je dus totaal een act of 7 op de Main Stages, en als je het volledige programma op alle stages meetelt totaal 19 acts.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2017 14:59:07 ]
pi_175866344
Zou kunnen, de verhoudingen zijn nu:
Donderdag: 7 acts
Vrijdag: 21 acts
Zaterdag: 25 acts
Zondag: 22 acts

Maar goed, wie weet wat GNR nog doet met heel hun voorprogramma show. Al is The Pink slips er sowieso 1 van... :X
pi_175866442
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2017 15:16 schreef indiaantje89 het volgende:
Zou kunnen, de verhoudingen zijn nu:
Donderdag: 7 acts
Vrijdag: 21 acts
Zaterdag: 25 acts
Zondag: 22 acts

Maar goed, wie weet wat GNR nog doet met heel hun voorprogramma show. Al is The Pink slips er sowieso 1 van... :X
Ja das duidelijk een package deal :P Maar goed, die staan misschien als eerste op de main stage, en denk zelfs gewoon ergens op het 4e of 5e podium weggemoffeld. Verwacht dat GnR weinig 'zelf meeneemt'.

Vorig jaar stonden er zo'n 33 acts per dag. Dus dat zou betekenen dat iedere dag er nog zo'n 10 acts bij kan krijgen, ook de donderdag als de eerdere aannames kloppen. Dan nog een act of 40 te gaan dus. Heb wel het idee dat de 'bovenkant' inderdaad al vrij goed bezet is, maar goed vorig jaar stonden dingen als Danko Jones, Devin Townsend, Airbourne, Hatebreed, Blue Oyster Cult ook gewoon om 15/16u 's middags, dus er zit wel wat ruimte.
pi_175866503
Zojuist zijn Shinedown, Helloween en Jonathan Davis ook bekend maakt voor de Iron Maiden dag op Firenze Rock. Zou prima erbij kunnen die vrijdag.
pi_175866652
Benieuwd wat Jonathan Davis solo doet, zag 'm ook al bij Hellfest staan.
pi_175866796
quote:
2s.gif Op woensdag 20 december 2017 15:31 schreef Cyanide- het volgende:
Benieuwd wat Jonathan Davis solo doet, zag 'm ook al bij Hellfest staan.
https://www.setlist.fm/se(...)ngland-3bd99c74.html

Vol met KoRn werk zo te zien. Zo heb ik van de week moeten spieken of Ozzy ook Black Sabbath nummers doet (en blijkbaar doet hij dat).
pi_175906803
Dit komt Jonathan Davis dus doen;

http://www.blabbermouth.n(...)-turned-out-amazing/
pi_175914581
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 22:42 schreef Cyanide- het volgende:
Dit komt Jonathan Davis dus doen;

http://www.blabbermouth.n(...)-turned-out-amazing/
Dat vorige solo project heeft volgens mij ook weinig zoden aan de dijk gezet. Maar goed, als hij zou komen en het komt programma technisch uit dan ga ik het wel even checken.

Moet zeggen dat Týr me ook erg positief is opgevallen tijdens mijn luisterbeurten. Die band was mij nog onbekend. Heb voorlopig best veel leuke dingen aangevinkt staan, dus ik ga weer oren en ogen te kort komen.
pi_176044936
quote:
2s.gif Op woensdag 20 december 2017 13:38 schreef Cyanide- het volgende:
Hopelijk Stone Sour
Op Amped-up.be lees ik dit:
quote:
stone sour niet op graspop. die gaan naar rock werchter helaas
quote:
Is nog niet officieel bevestigd maar 100 % zeker geen stone sour op graspop. Helaas is het niet altijd mogelijk om bron te vermelden
Zou toch jammer zijn, wat moet dat nou weer op Werchter...
pi_176045257
Ja, zou dat wel echt een gemis vinden...
pi_176064887
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 17:04 schreef Cyanide- het volgende:
Ja, zou dat wel echt een gemis vinden...
Ach nog genoeg leuks wat er rond tourt. En dan hoop ik dat ze toch misschien nog op Pinkpop maar opduiken (ondanks die "exclusieve show" van Tivoli, maar dat was ook met Five Finger Death Punch in 013 en die stonden er als nog).

Maar genoeg andere leuke acts wat nog te halen is... Deftones, Ghost, Helloween, Alice In Chains, NOFX, Tremonti, Shinedown, Jonathan Davis... iets uit dat rijtje zou ik al blij van worden.
pi_176389296
GraspopMetal twitterde op dinsdag 09-01-2018 om 15:32:58 Get your free #GMM18 calendar with in the new @Rocktribune_be issue, which is in stores now! https://t.co/XC1EffcUkw reageer retweet
  dinsdag 23 januari 2018 @ 23:03:25 #178
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_176706938
Septicflesh heeft zonet gemeld dat ze er ook bij zijn.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_176710717
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 23:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Septicflesh heeft zonet gemeld dat ze er ook bij zijn.
Nice, ik ken ze niet. Toevallig een bron? Hoop dat ze snel met nieuwe namen komen.
  woensdag 24 januari 2018 @ 12:37:10 #180
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_176714596
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2018 08:47 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Nice, ik ken ze niet. Toevallig een bron? Hoop dat ze snel met nieuwe namen komen.
Mijn bron is de zanger van Septicflesh tijdens hun optreden van gisteren. "We're coming to Graspop" leek me iets dat ik niet verkeerd kan geïnterpreteerd hebben ;) .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_176715366
quote:
99s.gif Op woensdag 24 januari 2018 12:37 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Mijn bron is de zanger van Septicflesh tijdens hun optreden van gisteren. "We're coming to Graspop" leek me iets dat ik niet verkeerd kan geïnterpreteerd hebben ;) .
Nee ik geloof je, benieuwd of we dan snel wat namen te horen krijgen.
pi_176727856
Arch Enemy komt ook blijkbaar.
pi_176734146
Arch Enemy
Baroness
Black Veil Brides
Corrosion Of Conformity
Eisbrecher
Ghost
Diablo BLVD
Eisbrecher
Hollywood Undead
Neurosis
Septicflesh
Shinedown
Skillet
Skindred
Tremonti

Staan ook niet meer in de geschiedenis van de webpagina. Vorige keer wilde dat zeggen dat ze snel bekend gemaakt gingen maken voor aanstaande editie.

[ Bericht 22% gewijzigd door indiaantje89 op 25-01-2018 12:18:40 ]
pi_176740203
  donderdag 25 januari 2018 @ 16:44:46 #185
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_176740896
Neurosis, Wolves in the Throne Room, Batushka, Septicflesh en Corrosion of Conformity vind ik wel hip. Vooral die eerste wil ik graag nog eens zien.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 25 januari 2018 @ 23:14:23 #186
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_176749316
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 januari 2018 23:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Septicflesh heeft zonet gemeld dat ze er ook bij zijn.
Vanavond naar 36 Crazyfists geweest en die zouden heel graag op Graspop spelen deze zomer. Doen sowieso de festivals in juni.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_176753771
quote:
14s.gif Op donderdag 25 januari 2018 16:44 schreef SaintOfKillers het volgende:
Neurosis, Wolves in the Throne Room, Batushka, Septicflesh en Corrosion of Conformity vind ik wel hip. Vooral die eerste wil ik graag nog eens zien.
Vind het gewoon weer een heel toffe lichting. Als in je kleine letters staat dat Carach Angren, Dool, The Vintage Caravan en Batushka nog even langskomen... not bad at all.

Verder ook nog blij met Accept, Tremonti en Shinedown. Gaast lastig worden om een goed plan uit te stippelen vrees ik.
pi_176813843
Mooie lichting gewoon weer hoor. Jammer van Stone Sour, maar goed. Wellicht nog een verrassing in de laatste +/- 20 naampjes, maar verwacht vooral 'opvulling'. In dat kader mogen dingen als VUUR en Delain daar dan nog best tussen zitten overigens.

Ik zie overigens het (opnieuw herboren) Pestilence ook wel als kanshebber? Hebben het iig op hun site over een festivaltournee in 2018
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 29 januari 2018 @ 11:34:33 #189
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_176815710
quote:
2s.gif Op maandag 29 januari 2018 09:43 schreef Cyanide- het volgende:

Ik zie overigens het (opnieuw herboren) Pestilence ook wel als kanshebber? Hebben het iig op hun site over een festivaltournee in 2018
Best kans op. Maar dat wordt dan bekendgemaakt na hun eigen shows. En die hebben ze nog aardig wat komende tijd.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_176815950
quote:
1s.gif Op maandag 29 januari 2018 11:34 schreef Tokus het volgende:

[..]

Best kans op. Maar dat wordt dan bekendgemaakt na hun eigen shows. En die hebben ze nog aardig wat komende tijd.
Ach, ze staan daarmee niet in België, en de laatste NL show van die tour is al aanstaande vrijdag. Daarna nog wat los spul, maar dat hoeft een aankondiging niet in de weg te staan.
pi_176816208
Ik kan er eigenlijk heel weinig meer bij hebben :).
pi_176821504
Soulfly staat op With Full Force in Juni, zou ik ook een leuke naam vinden. Maar denk ik ook te groot...
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 29 januari 2018 @ 17:43:17 #193
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_176822141
quote:
2s.gif Op maandag 29 januari 2018 11:48 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Ach, ze staan daarmee niet in België, en de laatste NL show van die tour is al aanstaande vrijdag. Daarna nog wat los spul, maar dat hoeft een aankondiging niet in de weg te staan.
in maart hebben ze sowieso nog wat releaseshows, als het album echt uit is.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_177128797
3 dagen kaarten zijn uitverkocht :)
pi_177295681
Toch maar een dag kaart voor vrijdag gekocht :) Zit toch al in zeeuws vlaanderen dus waarom niet :D 8-)
Not alone with a dream,Just a want to be free With a need to belong I am a clansman... FREEDOMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
pi_177793878
pi_177794073
België’s grootste en beste metalen hoogmis is slechts 100 dagen verwijderd! Tijd om de affiche te vervolledigen en een stand van zaken van de ticketverkoop en logementen tijdens het festival te maken.
Graspop Metal Meeting, in 2018 éénmalig 4 dagen lang, vindt plaats van donderdag 21 juni tem zondag 24 juni in Dessel. Met fantastische headliners: Guns N’ Roses, Iron Maiden, Volbeat en Ozzy Osbourne. En subheadliners die net zo fel pronken: Avenged Sevenfold, Judas Priest, A Perfect Circle, Marilyn Manson, Ghost, en Parkway Drive. Aan de affiche van GMM18 worden vandaag nog eens 16 namen toegevoegd. Op donderdag presenteert Red Bull Music opnieuw drie beloftvolle bands van Belgische bodem op de Red Bull Music Stage in de Metal Dome. De line-up voor GMM18 is nu volledig.

Nieuw aan de affiche zijn:
pi_177794113
Nice hoor.. toch Billy Talent erbij. Kataklysm, Avatar, Fleddy Melcully, Eskimo Callboy toch weer mooi,.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 10:40:53 #199
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_177858845
Ik ben blij met Eskimo Callboy. Een paar van dat soort bands is lekker voor de afwisseling altijd. Anders is het vier dagen teveel van hetzelfde wat mij betreft.
Nu met Eisbrecher, Skindred Hollywood Undead en Eskimo Callsboy al wat leuke afwisseling die ik al ken, en er staan nog aardig wat interessante andere bands .
Galactic Empire kan denk ik heel leuk zijn, of niet te pruimen zo flauw.
Batushka (Marquee neem ik aan) kan wel eens heel leuk worden,
Bloody Beetroots zou ook wel eens leuk kunnen zijn.

Dat soort dingen maken voor mij GMM juist speciaal, Ik bedoel ik ga genieten van Maiden en Ozzy enzo, maar juist dat van podium naar podium gaan om van alles te proeven, maakt een festival! Ik had vorig jaar bijvoorbeeld niet verwacht dat ik Rotting Christ echt wat zou vinden, en dat was 1 van de beste dingen die ik heb gezien dat jaar.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_178492547
3,5u GNR genot
pi_178492755
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 16:38 schreef Cyanide- het volgende:
3,5u GNR genot
Ik ga mezelf helemaal invalide lopen die 4 dagen....
  vrijdag 13 april 2018 @ 17:37:03 #203
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_178493432
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 16:38 schreef Cyanide- het volgende:
3,5u GNR genot
Dat vind ik toch knap van ze. 50ers zijn t. Avond aan avond ruim 3 uur spelen. Dat doen er niet veel hun na. Ze hadden ook makkelijker hun zakken kunnen vullen.
  vrijdag 13 april 2018 @ 17:56:30 #204
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_178493743
Vrij matige indeling. Je hebt 2 grote podia, 2 grote tenten en 1 relatief klein podium. Als je er dan 3 tegenover elkaar zet, dan ga ik uit van een main stage, een tent en de jupiler stage, maar dit jaar zetten ze bij de headliners toch iets te vaak een main stage tegenover de marquee én de metal dome.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 13 april 2018 @ 23:47:54 #205
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_178500320
Bij Satan...hoe slaag je erin om Eisbrecher en Eskimo Callboy te laten overlappen? Ik hou van dat soort Duitse acts. Belgische prutsers.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_178616562
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 23:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Bij Satan...hoe slaag je erin om Eisbrecher en Eskimo Callboy te laten overlappen? Ik hou van dat soort Duitse acts. Belgische prutsers.
Omdat ze alle 2 Duits zijn?

En je mag ze best Belgische prutsers noemen... maar zo'n geweldig affiche krijgen ze NL niet neer gezet.

Ik begin er steeds meer zin in te krijgen. Zoveel toffe acts wat echt wel mijn ding is. En dan gewoon A Perfect Circle als afsluiter krijgen _O_.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 18:11:33 #207
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_178939338
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 09:46 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]
En je mag ze best Belgische prutsers noemen... maar zo'n geweldig affiche krijgen ze NL niet neer gezet.
.
Als je 2 Duitse acts, die beiden een afwijkende vorm van metal spelen, die niet vies zijn van een beetje dance invloeden, en zowaar gevoel voor humor hebben niet zo programeert dat ik ze beiden kan zien...ben je een prutser. Ook al zet je nog zo'n geweldig festival neer. Dat zal me niet weerhouden om het weer geweldig naar mn zin te hebben in Dessel hoor. I hartje GMM enzo...
Ik weet ook wel dat we dat in Nederland niet voorelkaar krijgen...mijn gevoel voor ironie gaat jou een beetje voorbij geloof ik.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  Moderator woensdag 9 mei 2018 @ 14:24:09 #208
332671 crew  indiaantje89
pi_179040904
quote:
The line-up for the Ayreon headline show on the Graspop festival is finally confirmed! I am happy to have the same instrumentalists as the Ayreon Universe shows. ‘Newcomers’ on vocals are Simone Simons and Mark Jansen of Epica, and Tom Englund of Evergrey. 'Returning' singers are Damian Wilson, Tommy Karevik, Mike Mills, Anneke van Giersbergen, Marcela Bovio, Irene Jansen, Robert Soeterboek, John Jaycee Cuijpers, Maggy Luyten and Lisette van den Berg. And... I am proud to announce a very special guest on vocals... Barry Hay of Golden Earring! And oh yeah, I heard that the tall hippie dude will play a few songs as well :-) Hope to see you there!
  Moderator vrijdag 1 juni 2018 @ 12:02:28 #209
332671 crew  indiaantje89
pi_179534303
  Moderator vrijdag 1 juni 2018 @ 13:09:43 #210
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_179535714
quote:
Verrassende map... :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 1 juni 2018 @ 13:16:19 #211
332671 crew  indiaantje89
pi_179535877
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 13:09 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Verrassende map... :D
Dat dacht ik dus ook :P. Is ook niet de festival van de innovaties, al hoewel die dubbele mainstage erg tof blijft. Wel zin in :)
pi_179538300
zin in ook al ga ik maar een dagje :D

SCREAM FOR ME GRASPOPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP 8-)
Not alone with a dream,Just a want to be free With a need to belong I am a clansman... FREEDOMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
  vrijdag 8 juni 2018 @ 01:12:23 #213
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_179667206
Jammer dat Parkway Drive eerst nooit door het grote publiek gewaardeerd werd toen ze nog echt wereldklasse waren binnen de metalcore met albums als Horizons, Deep Blue en Atlas.

Nu ze afgezwakt zijn naar saaie middelmatige metal/rock staan ze als beloning ineens op dit soort evenementen te headlinen boven zelfs Avenged Sevenfold.
pi_179729027
En helemaal uitverkocht!

Nog tien dagen...
pi_179730043
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 16:29 schreef Cyanide- het volgende:
En helemaal uitverkocht!

Nog tien dagen...
NOG 11 Voor mij :D
Not alone with a dream,Just a want to be free With a need to belong I am a clansman... FREEDOMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
  dinsdag 12 juni 2018 @ 12:28:38 #216
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_179742852
Zijn er bijna jongens _O_

Deze keer maar zo' n houten blokhut gehuurd. Word lekker slapen 8-)
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  Moderator dinsdag 12 juni 2018 @ 13:20:36 #217
332671 crew  indiaantje89
pi_179743547
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 16:29 schreef Cyanide- het volgende:
En helemaal uitverkocht!

Nog tien dagen...
Goed dat je het zegt, ik had de hele tijd dat er nog 1 week tussen zat.. Ik dacht BKS > Pinkpop > weekendje vrij > Graspop. Maar nu is het dus BKS > Pinkpop. Graspop...
pi_179778890












Zin in
pi_179790211
Ligt er netjes bij!
  zondag 17 juni 2018 @ 10:49:19 #220
263417 Keyos
Like a Boss
pi_179843868
Wordt blijkbaar ook echt prachtig weer, 25 graden, niet te volle zon, geen regen, genieten.

Edit: shit te vroeg gejuicht, gaat er blijkbaar ineens op achteruit.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_179890409
Ach, het ziet er nog aardig uit:



Ik hoef geen 25+ graden op een festival, zolang het droog is en niet ijskoud is het dikke prima.
  Moderator dinsdag 19 juni 2018 @ 10:35:42 #222
332671 crew  indiaantje89
pi_179891045
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:02 schreef Cyanide- het volgende:
Ach, het ziet er nog aardig uit:

[ afbeelding ]

Ik hoef geen 25+ graden op een festival, zolang het droog is en niet ijskoud is het dikke prima.
Hopelijk snachts niet te koud in het tentje..

Heb er zin in. Donderdag maar op tijd vertrekken denk ik. Vrees dat het heel druk gaat zijn.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 10:37:31 #223
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_179891076
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:35 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Hopelijk snachts niet te koud in het tentje..

Heb er zin in. Donderdag maar op tijd vertrekken denk ik. Vrees dat het heel druk gaat zijn.
Daarom blokhut dit jaar _O_
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  Moderator dinsdag 19 juni 2018 @ 10:37:48 #224
332671 crew  indiaantje89
pi_179891081
camping Boneyard is de "normale camping" toch?
pi_179891262
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:35 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Hopelijk snachts niet te koud in het tentje..

Heb er zin in. Donderdag maar op tijd vertrekken denk ik. Vrees dat het heel druk gaat zijn.
Daarom huisje dit jaar _O_
pi_179891271
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:37 schreef indiaantje89 het volgende:
camping Boneyard is de "normale camping" toch?
:Y

https://www.graspop.be/en/info/accommodations/boneyard/
  Moderator dinsdag 19 juni 2018 @ 12:14:18 #227
332671 crew  indiaantje89
pi_179892715
quote:
Ik ben nu wel jaloers op jullie huisjes ja.. Maar goed dit is mijn 3e festivalweek achter elkaar.. anders gaat het echt te bizar in de kosten lopen.

Maar om 09:00 uur aanschuiven bij de poorten dan. Iemand ervaring met de drukte rond dat tijdstip? En hoeveel mensen komen er donderdag op de camping tegenover de mensen die op vrijdag, zaterdag en zondag komen?
pi_179892932
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:14 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ik ben nu wel jaloers op jullie huisjes ja.. Maar goed dit is mijn 3e festivalweek achter elkaar.. anders gaat het echt te bizar in de kosten lopen.

Maar om 09:00 uur aanschuiven bij de poorten dan. Iemand ervaring met de drukte rond dat tijdstip? En hoeveel mensen komen er donderdag op de camping tegenover de mensen die op vrijdag, zaterdag en zondag komen?
Ik denk niet echt dat er mensen met ervaring zijn, of iig niet met deze situatie, aangezien het voor het eerst 4 dagen is, dus de donderdag qua aankomst vrij druk zal zijn, en het is dan ook nog voor het eerst compleet uitverkocht...
  Moderator dinsdag 19 juni 2018 @ 12:29:04 #229
332671 crew  indiaantje89
pi_179892983
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 12:27 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Ik denk niet echt dat er mensen met ervaring zijn, of iig niet met deze situatie, aangezien het voor het eerst 4 dagen is, dus de donderdag qua aankomst vrij druk zal zijn, en het is dan ook nog voor het eerst compleet uitverkocht...
Jup, de plan was om 08:00 uur in de Dessel aan te komen. Als we daar ergens moeten wachten trekken we maar een blik bier open. Hopelijk kunnen we dan een redelijke plaats vinden op de camping.

Benieuwd hoe ze dat organisatorisch oppakken met die XL tickets en normale tickets.. wat dat betreft heb ik er weinig vertrouwen in.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 13:20:57 #230
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_179893927
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 10:47 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Daarom huisje dit jaar _O_
Baas zijn we wellicht buren _O_
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  Moderator dinsdag 19 juni 2018 @ 13:25:30 #231
332671 crew  indiaantje89
pi_179893997
quote:
8s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:20 schreef genakt het volgende:

[..]

Baas zijn we wellicht buren _O_
Is daar de after :P?
  dinsdag 19 juni 2018 @ 14:01:37 #232
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_179894738
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:25 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Is daar de after :P?
Als jij op dat terrein mag komen sure why not :D
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  Moderator dinsdag 19 juni 2018 @ 14:04:59 #233
332671 crew  indiaantje89
pi_179894817
quote:
8s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:01 schreef genakt het volgende:

[..]

Als jij op dat terrein mag komen sure why not :D
Ik denk dat ik blij ben dat ik om 02.00 uur mijn bedje in kan :P ;)
  dinsdag 19 juni 2018 @ 14:25:49 #234
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_179895312
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 14:04 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik blij ben dat ik om 02.00 uur mijn bedje in kan :P ;)
Word er ook niet jonger op. Eerste 2 dagen lukt t meestal wel daarna word het zwaar :') :') :')
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_179897069
quote:
8s.gif Op dinsdag 19 juni 2018 13:20 schreef genakt het volgende:

[..]

Baas zijn we wellicht buren _O_
:D
pi_179913734
Zin in _O_

Morgen: Cancer Bats, Black Stone Cherry, Fleddy Melculy, Ghost
Vrijdag: Avatar, Shinedown, Tremonti, Avenged Sevenfold, Iron Maiden, Ayreon (wel jammer dat ik Parkway Drive moet missen)
Zaterdag: Seether, Arch Enemy, Sons Of Apollo, Marilyn Manson
Zondag: Eisbrecher, Týr, Body Count, Bullet For My Valentine, Dead Cross, A Perfect Circle _O_
pi_179917980
vrijdag only :)

diablo blvd
shinedown
powerwolf
killswitch
a7x
IRON MAIDEN 8-)

had liever Ghost en priest ook op de vrijdag zien staan maar helaas :'(
Not alone with a dream,Just a want to be free With a need to belong I am a clansman... FREEDOMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
  woensdag 20 juni 2018 @ 13:08:49 #238
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_179918497
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 09:12 schreef indiaantje89 het volgende:
Zin in _O_

Morgen: Cancer Bats, Black Stone Cherry, Fleddy Melculy, Ghost
Vrijdag: Avatar, Shinedown, Tremonti, Avenged Sevenfold, Iron Maiden, Ayreon (wel jammer dat ik Parkway Drive moet missen)
Zaterdag: Seether, Arch Enemy, Sons Of Apollo, Marilyn Manson
Zondag: Eisbrecher, Týr, Body Count, Bullet For My Valentine, Dead Cross, A Perfect Circle _O_
Geen GnR?!
pi_179918537
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 13:08 schreef AgeEll het volgende:

[..]

Geen GnR?!
Ja pak ik nog het laatste uurtje mee denk ik voor de hitjes. Ben geen bijster grote GNR fan.
  woensdag 20 juni 2018 @ 13:14:53 #240
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_179918618
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 09:12 schreef indiaantje89 het volgende:
Zin in _O_

Morgen: Cancer Bats, Black Stone Cherry, Fleddy Melculy, Ghost
Vrijdag: Avatar, Shinedown, Tremonti, Avenged Sevenfold, Iron Maiden, Ayreon (wel jammer dat ik Parkway Drive moet missen)
Zaterdag: Seether, Arch Enemy, Sons Of Apollo, Marilyn Manson
Zondag: Eisbrecher, Týr, Body Count, Bullet For My Valentine, Dead Cross, A Perfect Circle _O_
Geen Guns & roses ?
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  woensdag 20 juni 2018 @ 13:20:42 #241
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_179918731
Mijn voorlopige agenda.

Donderdag : Cancer Bats, Bury Tomorrow, Johathan Davis, Ghost. Guns & roses ( Misschien stap ik even over naar kataklysm)

Vrijdag: Akercocke, Killswitch engage, Vader, Iron Maiden, Parkway Drive

Zatrdag: Batushka, Arch Enemy, Marduk, Stukje At the gates daarna Megadeth, Marylin Mason

Zondag: Pro Pain, Body Count, Limp Bizkit , Thy art is Murder, Ozzy ,Meshugga en daarna de rest van A perfect Circle
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_179923750


Niks mis mee :9

Oh ja, moet m'n clashfinder nog ff printen
pi_179923763
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juni 2018 16:24 schreef Cyanide- het volgende:
[ afbeelding ]

Niks mis mee :9

Oh ja, moet m'n clashfinder nog ff printen
Nee prima, en waarom clashfinder uitprinten? Je krijgt daar toch een boekje?

Ga daar ook proberen mobielloos rond te lopen.
pi_179923890
Zo'n boekje is meestal zo dik en een pak reclame, dit is gewoon net ff wat makkelijker. Mobiel neem ik wel mee, hoop een kluisje te scoren, wellicht kan je daar laden. En anders 's nachts in het huisje weer :@

Maar locker is wel aan te raden als je in een huisje zit, je gaat niet ff heen en terug met de pendelbus om een vestje te halen ofzo :D

Oh en bij een clashfinder kan je nog een soort prio toekenen, dus het wordt:

Must see: GNR, Ghost, Fleddy Melculy
Want to see: Black Stone Cherry, Jonathan Davis, Dool
Might see: Doro, Cancer Bats

Must see: Tremonti, A7X, Maiden, Ayreon
Want to see: Diablo Blvd, Avatar, Stick To Your Guns, Shinedown
Might see: In This Moment, L7

Must see: Volbeat, Marylin Manson
Want to see: Seether, Skillet, Megadeth
Might see: Vixen, Accept, Arch Enemy, Exodus, Sons of Apollo

Must see: Hollywood Vampires, Judas Priest, Ozzy, APC
Want to see: Limp Bizkit, Body Count ft Ice-T, BFMV, Lacuna Coil
Might see: VDB Moonkings, Eisbrecher, Billy Talent

>:O
pi_179923937
quote:
2s.gif Op woensdag 20 juni 2018 16:34 schreef Cyanide- het volgende:
Zo'n boekje is meestal zo dik en een pak reclame, dit is gewoon net ff wat makkelijker. Mobiel neem ik wel mee, hoop een kluisje te scoren, wellicht kan je daar laden. En anders 's nachts in het huisje weer :@

Maar locker is wel aan te raden als je in een huisje zit, je gaat niet ff heen en terug met de pendelbus om een vestje te halen ofzo :D

Oh en bij een clashfinder kan je nog een soort prio toekenen, dus het wordt:

Must see: GNR, Ghost, Fleddy Melculy
Want to see: Black Stone Cherry, Jonathan Davis, Dool
Might see: Doro, Cancer Bats

Must see: Tremonti, A7X, Maiden, Ayreon
Want to see: Diablo Blvd, Avatar, Stick To Your Guns, Shinedown
Might see: In This Moment, L7

Must see: Volbeat, Marylin Manson
Want to see: Seether, Skillet, Megadeth
Might see: Vixen, Accept, Arch Enemy, Exodus, Sons of Apollo

Must see: Hollywood Vampires, Judas Priest, Ozzy, APC
Want to see: Limp Bizkit, Body Count ft Ice-T, BFMV, Lacuna Coil
Might see: VDB Moonkings, Eisbrecher, Billy Talent

>:O
Waar staan die lockers? Geen slecht idee om een vest in te pleuren nee.
pi_179924214
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2018 16:38 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Waar staan die lockers? Geen slecht idee om een vest in te pleuren nee.
quote:
Waardevolle spullen bewaar je best veilig achter slot en grendel in de lockers aan de Metal Boulevard. Zo geef je zakkenrollers geen kans om je festival te verpesten. Je huurt een locker voor 1 dag of voor het hele festival. Daglockers worden op het einde van de dag leeggemaakt. Tijdens de festivaluren kan je steeds tot bij je locker geraken, ’s nachts niet.

Afmetingen:

Klein: 22 cm x 22 cm x 40 cm
Standaard: 26 cm x 26 cm x 45 cm
Groot: 45 cm x 45 cm x 45 cm
Prijzen:

Klein en standaard: 7 euro/dag
Groot: 10 euro/dag
Weekend (alle formaten): 25 euro/weekend
Openingsuren:

Do/ Vrij/ Za/ Zo: 08u – 03u
Ma: 08u – 12u


[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2018 17:04:08 ]
pi_179937229
Ik ben er van doot luitjes! Rock ze daar in Dessel!
pi_179938583
iedereen alvast veel plezier vandaag . ik moet nog tot 3 uur werken }:| dan door naar het vliegveld 8-) en morgen graspop 8-) heb me vlag mee https://www.instagram.com/p/BhjpqXIgkAJ/?taken-by=the_clans

[ Bericht 5% gewijzigd door theclansman op 21-06-2018 10:04:48 ]
Not alone with a dream,Just a want to be free With a need to belong I am a clansman... FREEDOMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
  Moderator vrijdag 22 juni 2018 @ 00:46:56 #249
332671 crew  indiaantje89
pi_179958357
Heilung _O_
  zaterdag 23 juni 2018 @ 01:00:01 #250
263417 Keyos
Like a Boss
pi_179981323
Ayreon en Maiden bazen
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_179981817
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 01:00 schreef Keyos het volgende:
Ayreon en Maiden bazen
+ Avatar

Donderdag veel problemen gehad? Bij ons viel het gelukkig.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 03:52:46 #252
263417 Keyos
Like a Boss
pi_179982686
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 01:28 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

+ Avatar

Donderdag veel problemen gehad? Bij ons viel het gelukkig.
Als ik de verhalen zo hoor ging het niet slecht. Hebben meer dan 2 uur gewacht maar wel gewoon op tijd de tent kunnen opzetten om naar het terrein te gaan.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_179997404
Ik ben gisteren(vrijdag) geweest. Nog getwijfeld of ik het hele weekend zou gaan, maar uiteindelijk kwamen de bands waarvoor ik zou gaan grotendeels op vrijdag. Ging vooral voor Ayreon, en daarbij ook voor Iron Maiden(had ik nog nooit live gezien, dus moest er wel een keer van komen!). Vond uiteindelijk Killswitch Engage en Avenged Sevenfold ook wel leuk om te kijken. Maar uiteindelijk was alleen Ayreon het al waard om heen en weer te rijden!

Vond het wel druk op het festivalterrein, misschien ook omdat het uitverkocht was. Heb me in ieder geval wel goed vermaakt!

Voor de mensen die er vandaag ook zijn en/of morgen gaan, veel plezier. :)
<a href="http://www.last.fm/user/Lotteh" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Last.fm</a>
  Moderator zondag 24 juni 2018 @ 01:54:42 #254
332671 crew  indiaantje89
pi_180004935
Marilyn Manson en Arch Enemy _O_
  zondag 24 juni 2018 @ 10:12:33 #255
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_180006984
Ik vond voorlopig Batushka en Zeal & Ardor het tofst. Maiden en Ayreon zoals verwacht ook sterk.

Daarnaast vond ik Dool, Accept, Heilung, Septicflesh en Galactic Empire wel leuk en/of geinig.

Wel een paar keer slecht geluid, maar ja, festivals.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Moderator maandag 25 juni 2018 @ 01:52:23 #256
332671 crew  indiaantje89
pi_180027020
quote:
2s.gif Op zondag 24 juni 2018 10:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vond voorlopig Batushka en Zeal & Ardor het tofst. Maiden en Ayreon zoals verwacht ook sterk.

Daarnaast vond ik Dool, Accept, Heilung, Septicflesh en Galactic Empire wel leuk en/of geinig.

Wel een paar keer slecht geluid, maar ja, festivals.
Meer Graspop hoor, vooral in de tenten was het slecht
  maandag 25 juni 2018 @ 19:17:43 #257
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_180040923
Vooral op de main stages. Daar waren een paar optredens waar je vooral een basdrum hoorde en al de rest meer achtergrondgeluid was.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Moderator maandag 25 juni 2018 @ 19:25:42 #258
332671 crew  indiaantje89
pi_180041208
Een beetje rust bij gepakt, maar hierbij mijn verslag.

Donderdag
Graspop stond voor d deur, we gingen enkel en alleen met de "vriendengroep" zonder de vrouwen op stap. Die waren niet echt into deze line-up, prima excuus voor ons dus om ons zelf eens goed te misdragen dit weekend.

Afgelopen donderdag vanaf 8:00 uur vertroken.. waar we rond 9:20 in Dessel waren. Even kort file rijden, maar we konden parkeren op P1. Wat echt maar 15 minuten lopen was van het festival terrein, prima dus. Ongeveer uurtje gedaan om door de controle te komen, en dus tijd om de tent op zetten. Uiteindelijk stond alles klaar, en maar een biertje open getrokken.

Rond 13:00 zijn we maar naar het terrein gegaan. Daar hebben we de volgende acts bekeken:
Follow The Cipher: Was ok, maar niet echt heel bijzonder. Maar ok, leuk genoeg om je dag mee te openen.
Cancer Bats: Leuke tering herrie, ik kende het nog van een Lowlands playlist van een paar jaar terug. Sfeer zat er goed in ieder geval.
The Pink Slips: Een dochter van een van de GNR leden. Dat was dan ook het enige excuus wat ik kon bedenken dat ze er stonden. Saai.
Doro Pesch the Voice of Warlock. Had er van te voren niet veel van verwacht. Maar erg leuke show. Prima power vrouw, en de cliché rock klassiekers. Niet erg en leuker dan ik had verwacht.
Black Stone Cherry: Een irritante gitarist die ieder moment in de spotlights wilde staan. En een zanger die me erg deed denken aan de ruigere versie van Rag 'N Bone Man. Maar verder niet echt spannend, maar wel ok.
Iced Earth: Eerste paar minuten van meegepakt van deze band. Vond het erg tof klinken, wel beetje heavy. Maar instrumentaal prima in orda en goede zang. Wel was het geluid erg matig (eigenlijk over het hele festival was het gleuid erg slecht). Maar mijn vrienden wilde naar >>>
Fleddy Melculy: Blijkbaar is de band populair bij onze zuiderburen. De Jupiler Stage stond al tot de geluidtoren gevuld, dus van een afstandje moeten bekijken. Maar het was een beetje of we op het verkeerde (Vlaamse) feestje waren beland. Had er weinig mee.
Jonathan Davis: Op naar de zanger van KoRn, je merkte dat het steeds drukker werd op het terrein. En hoorde ook al veel geklaag om ons heen van mensen die heel lang in de rij hebben gestaan. Maar goed, Jonathan dus. Ik vond het een erg sterke show. Vocaal gezien was hij erg goed, en de begeleidings band vulde het ook goed aan. Soms deed het me een beetje denken aan het solo project van Serj Tankian. Zeer mooi showtje gezien dus.
Ghost: Papa en zijn spoken waren weer terug, ik moest wel zeggen dat ik het oude kostuum een beetje mis. Maar goed, hun sound is bij hun nieuwe album weer stukken toengakelijker geworden. Deze band gaat het een paar jaar echt naar een headliner status schoppen denk ik. We stonden vooraan en zelfs daar was het geluid kut. Maar ondanks was pap prima bij stem en insturmentaal zat het prima in orde.
Heilung: 3,5 GnR was iets too much (vorig jaar al gezien in Goffertpark, en daar was 3,5 uur ook echt uitzitten). Dus toch maar naar de Metal Dome stage geweest voor Heilung. En echt geen seconde spijt van gehad, de meest interessante act van heel dit weekend misschien wel. De vage sounds en stage performance zorgde voor een continue spanning in de set. De speren die op het podium neerplanten als een grote soundbox was erg tof. Het publiek leek het ook prima te behappen. Want zelfs toen het geluid wegviel nam het publiek de spanning gewoon over in de show. Terwijl de act weer prima oppakte. Ik zal dit niet echt een band willen noemen, maar meer een bizarre kunst object. Echt een aanrader voor andere Grazzers denk ik.
Kataklysm: Even luisterne naar tering herrie, leuk en de biertjes gingen er goed in. Het publiek was vooraan ook erg enthousiast. Het is niet helemaal mijn ding, maar ondanks dat gewoon prima vermaakt.
Guns N' Roses: Na Kataklysm stond er nog iets meer dan een uur Guns N' Roses op het programma. Langs de zijkanten gelukkig nog halverwege het veld kunnen bereiken. Voor een uurtje was het prima te behappen. De meeste hits nog mee kunnen pakken van ze. Wel vond ik Slash erg matig, die zat er soms echt naast een paar keer. Axel was prima bij stem voor zijn doen, maar ik blijf het een mafkees vinden. Al bij al leuk einde van de dag. Savonds nog wat biertjes gedronken bij de tafels en bankjes. Tot we werden weggestuurd en maar onze tent zijn ingerold.

Vrijdag:
Na een redelijk goede nachtrust waren we toch rond 07:00 uur allemaal wakker.. Pff veel te vroeg dus. Maar wel lekker even kunnen douchen, en op ons gemak een bakje koffie en wat ontbijt kunnen scoren. Beetje buurten, jullie kennen het vast wel. Toen het terrein wseer open ging zijn we maar gelijk weer naar binnen gegaan:

Tyler Bryant & The Shakedown. Vorig jaar al gezien in het Goffertpark bij GnR als voorprogramma. En toen klonken ze vrij aangenaam. Het was echt lang nog niet druk, dus beetje vooraan gestaan. Maar het was opzich wel weer een leuke show, weinig bijzonders maar goed het was nog vroeg.
Diablo BLVD. Het veld was inmiddels al weer wat beter gevuld. De Belgische band speelde overduidelijk een thuis wedstrijd. Publiek om me heen kende blijkbaar bijna alles van deze band. Instrumentaal was het wel in orde, maar de vocalen waren niet aan mij besteeds. Dus toen maar halverwege de set gaan kijken bij >>>
Galactic Empire: Ik las op andere fora wat goede dingen over deze act. Star Wars in een metal jasje.. Nou hoe kut kan dat zijn? Erg kut dus... Een beetje getokkel in een Star Wars verkleedpartijtje is wat mij betreft totaal niet boeiend. Maar misschien ben ik ook niet genoeg Star Wars fan om dit te begrijpen. Ik kon er eigenlijk helemaal niks mee. Ook was geluid belabberd in de Marque.
Stick To Your Guns: Dit soort core bandjes zijn vaak niet echt aan mij besteed. Maar we stonden tussen een zeer enthousiast publiek, die op ieder stukje core helemaal los gingen. Dus maar lekker mee gedaan waardoor het toch een heerlijk actief setje uiteindelijk was.
Shinedown: Vrij ver vooraan gestaan. Wederom was het pubiek enthousiast. Maar de zanger probeerde zo overdreven het publiek te bespelen waardoor het echt om te kotsen was. Zo heerlijk irritant Amerikaans gelul, hoe goed en mooi het publiek wel is. En dat we moeten streven naar wereld vrede blablabla... Maar goed kwa sound vond ik ze best wel tof. Al blijf ik de ballads nog het leukste vinden van deze band. Ondanks mijn irritatie aan de zanger vond ik het nog een leuke show.
Tremonti: De gitarist van Alter Bridge dus. Instrumentaal vond ik het een zeer strake show. Maar de sfeer ontbrak een beetje. Had het idee dat dit veel beter in een tent tot zijn recht had gekomen. Jammer, want het klonk niet eens slecht. Maar allemaal net iets te eentonig ook.
Powerwolf:. Lekker rond die mainstages hangen. Powerwolf is een van de weinige power metal bands die ik nog best kan waarderen. Als je je ze ziet verwacht je eigenlijk een black metal act, maar nee gelukkig gebruiken ze wel wat melodie in hun muziek. De zanger deed zijn best om het publiek voor zich te winnen. En dat lukte aardig. Alleen kwamen de oow-wee-oh's wel mijn neus uit. Maar het werkte wel op het publiek. Dus toch nog wel een ruime voldoende.
Pist*On Matige band, kut geluid, 0 sfeer... dus maar snel weggegaan en de tijd besteden aan wat eten. Stuken beter.
Kill Switch Enange:. Op een afstandje bekeken. Tyfus herrie maar wel lekker, Publiek ging op vlagen wel los. Niks mis mee.
Anti-Flag: Hier keek ik best wel naar uit. Ook al is het kwalitatief mischien niet bijster interessant, de sfeer van dit soort punkbandjes echter wel. Publiek ging helemaal uit zijn plaat, heb met meerdere moshpits en circles mee gedaan, je moet toch wat. Ook blijft die flauwe Amerikaanse cool highschoolguy humor wel lachen tijdens zo'n show.
Avenged Sevenfold: We gingen de eerste helft van de set kijken van deze band. Ik kan ze op plaat wel waarderen, maar had ze veel liever in het donker gezien. Show was aardig, maar ook niet meer dan dat. Dus het was niet moelilijk om vroegtijdig de set te verlaten.
Vader:. We waren onderweg naar Jupiler Stage, maar dan kom je echt langs de Marquee. Daar stond Vader voor een half lege trent te brullen. Had het veel drukker verwacht bij deze band (want die heeft toch een behoorlijk status in de scene dacht ik?). 10 minuutjes gekeken, en dat is toch niet aan mij besteeds. Iets teveel geschreeuw, dus toch maar door naar de Jupiler Stage voor >>>
The Darkness: Hier ook nog de laatste 10 á 15 minuten van mee kunnen pakken. Toen vond ik het nog wel grappig, de foute hitjes deden ze juist op dat moment. Toch leuk om af te schrijven van mijn gezien lijstje. Had het erger verwacht.
Less Then Jake:Weer een punk act, maar dit keerm et wat meer ska invloeden. Veel mensen waren volgens al op jacht naar een goed plekje bij Iron Maiden. Dus het was niet zo heel druk als met Anti-Flag. Maar toch leuk showtje gezien, waar ook pitjes en platte humor aanwezig was. Ook nog een rondje rond de geluidstoren gedaan. Genoeg energie in deze set gestoken dus. Prima vermaakt.
Iron Maiden: Het intro filmpje was net begonnen, dus mooi we konden nog mooi het begin meepakken. Maiden stond op stage 1, maar door het dubbele stage systeem konden we bij Stage Two erg ver naar voren lopen. Waardoor we toch nog een goed zicht hadden op maiden, maar dat van een iets schuiner point of view. Maar wat een show zeg, ik zet Maiden thuis niet snel op. Maar zo'n concert verveeld echt voor geen seconde. Bruce was goed bij stem, het publiek deed met letterlijk alles mee (ook waar wij stonden dus), en de show die ze bij zich hebben zijn ook fantastisch. Eerst nog getwijfeld om halverwege af te zakken voor Wolves In The Throne Room.. maar niet meer gedaan omdat Maiden zo sterk was. En Fear Of Dark blijf in zo'n setting toch echt wel een hoogtepuntje hoor.
Ayreon:. Met een steve pas naar de Marque gelopen. Waar nog een mooi plekkje hadden voor Ayreon. Maar wat prachtig om die show meegemaakt te hebben. Al die metal grootheden bij elkaar, die er ook allemaal echt zin in hadden. Door het plezier en de sfeer in de set, maar ook de pyro's die prima aansloten op het podium en de visuals maakte het een heel bijzondere set. Ik hoop dan stiekem dat ze dit niet veel meer gaan doen, want het voelde echt aan als een unieke show. Eentje die ik niet snel ga vergeten. Wel jammer dat ik Neurosis heb moeten missen hierdoor.
Parkway Drive: Laatste 20 minuten nog meegepakt. We konden vrij redelijk plek nog vinden en die 20 minuten was ook erg de moeite. Met zo weinig albums al zo'n goede show neerzetten is erg knap. Dit kan ook zomaar een toekomstige headliner worden (als ze dat al niet waren deze editie.

Snachts nog in de Metal Dome rondgehangen, waar een Metallica en AC/DC cover bands stonden. Werkte wel, maar mijn haat voor cover acts is te groot om het echt serieus te nemen. Wel genoeg biertjes op en snachts om 04:30 maar het tentje in gegaan voor een goede nachtrust.

Zaterdag en Zondag verslagen volgen later..

[ Bericht 0% gewijzigd door indiaantje89 op 26-06-2018 00:49:01 ]
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 25 juni 2018 @ 19:40:10 #259
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_180041717
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 19:25 schreef indiaantje89 het volgende:
Ghost: Papa en zijn spoken waren weer terug, ik moest wel zeggen dat ik het oude kostuum een beetje mis. Maar goed, hun sound is bij hun nieuwe album weer stukken toengakelijker geworden. Deze band gaat het een paar jaar echt naar een headliner status schoppen denk ik. We stonden vooraan en zelfs daar was het geluid kut. Maar ondanks was pap prima bij stem en insturmentaal zat het prima in orde.

:N
Geen Papa meer bij Ghost, hoor :P
Behalve die ouwe saxofonist.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  Moderator maandag 25 juni 2018 @ 20:18:36 #260
332671 crew  indiaantje89
pi_180043171
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2018 19:40 schreef Tokus het volgende:

[..]

:N
Geen Papa meer bij Ghost, hoor :P
Behalve die ouwe saxofonist.
Bedankt...
  Moderator maandag 25 juni 2018 @ 23:46:15 #261
332671 crew  indiaantje89
pi_180049119
Zaterdag
Sochtends weer rond een uurtje of 9 gaan ontbijten, koffie drinken. Daarna nog even een rondje gedaan op de metal market. Maar kon er weinig boeiends vinden. Wel erg veel metal vinyl, maar niet echt iets wat ik wilde aankopen. Dus festival tijd:

Stray From The Path: meh... een hoop geschreeuw. Metalcore gaat nooit echt mijn ding worden.
Bölzer: In een voor een kwart gevulde Marquee was het tijd voor Bölzer. Veel goede verhalen over gehoord, en deze zijn allemaal meer dan waar. Het weinige publiek wat er was, was wel bijzonder enthousiast. Heerlijk optreden zo vroeg op de dag.
Seether: Zeer mooie set. De zanger was zeer goed bij stem, en de band vulde het allemaal goed aan. Juist de rustigere nummers waren het meest tof vond ik dan wel weer. Laatste 10 minuten wel geskipped om >>>
Batushka te zien. Half uurtje gekeken. Ook al gaat Black Metal niet mijn ding worden, het was wel even tof om gezien te hebben. Maar publiek was vrij dood.

Daarna zijn we van het terrein afgegaan om te gaan kijken naar België - Tunesië op de camping. Maar daar was het zo bijzonder druk dat we toch maar terug gegaan zijn naar het festival terrein.

The Vintage Caravan: Nog een halfuurtje mee van kunnen pakken dus. Na Bölzer en Batushka was het wel leuk om weer wat luchtigers te horen. Daar gaan we nog wel meer van horen denk ik.
Asking Alexandria: Ik had al eerder geschreven dat metalcore vaak het zelfde is, en daar blijf ik bij. Maar we stonden hier ook midden tussen een fanbase van Asking Alexandria, en dat maakte het toch vermakelijk, die schreeuwde echt bij ieder nummer en gingen daarna helemaal los.
Planet Of Zeus: Nee, deed me totaal niks. Band was zichtbaar zenuwachtig, en het was alleen een setlist wegspelen. Accept: Stond ook nog op mijn wenslijstje. Heerlijke oude rock kassiekers Met Balls To The Wall als hoogtepunt uiteraard. Prima cult optreden dus.
Arch Enemy:Wow, wat een stem heeft die vrouw zeg. Zoiets kan binnen een paar jaar ook bovenaan het affiche te zien zijn. Benieuwd hoe zo'n show in de nacht uitpakt. Want het publiek ging helemaal los, pyro's, zeer goede frontvrouw. Geniaal, ze hebben een fan er bij.
Kreator: Ik blijf het een moderne Slayer vinden, maar toch blijft het lekker. Al had ik het idee dat ze een beetje op automatisch piloot speelde. Maar toch een leuke set.
Sons Of Apollo: Mike Portnoy is altijd interessant als je het mij vraagt. Maar het geluid in de Metaldome was zodanig kut dat het echt de show verziekte. Jammer want het klonk technisch gezien wel goed.
Rise Against: Heb deze band altijd wel kunnen waarderen. IN het begin van de set vond ik de zanger nog niet echt goed bij stem. Het publiek en de band moest in het begin aan elkaar wennen. Maar wanneer de vonk er eenmaal was, is het vuur nooit meer uitgegaan. Heerlijke sfeer in het publiek, en de band het ook heel duidelijk naar hun zin. Met als hoogte punt uiteraard Prayer Of The Refugee.
Megadeth: Op een afstandje gekeken tijdens het eten. Paar jaar terug vond ik het niet veel aan, maar dit keer beviel het op een afstandje stukken beter. Maar niet echt de behoefte om na het eten naar voren te storen.
At The Gates: dus we zijn maar even binnengevallen in de Marquee. En dus weer naar een death metal band. Maar ik kon het wel waarderen, vooral het instrumentale gedeelte.
Volbeat: Been there, done that... De show had echt niets nieuws op het lijf, wat ik van te voren al had verwacht. Verder doen ze hun ding, blijft het wel leuk. En de hitjes zijn nog steeds catchy as fuck. Maar mag nu wel even op sabatical.
Marilyn Manson:Veel mensen waren al weg, maar die mensen hebben echt wel een toffe show gemist. Er zat een heerlijke donkere sfeer in de set, wat Manson gewoon goed invulde. Vokaal gezien was het in het begin nogal overstuur, maar daarna herpekte hij zich goed. Ook de nieuwe nummers komen erg goed uit de verf. Ik kan het wel waarderen.

Toen rond 1:30 was het afgelopen, maar we waren nog niet moe. Dus hebben we nog maar even een taxi gebeld en zijn nog gaan stappen in onze oude stam discotheek Highstreet. Hier draaide een bevriende dj die ons gratis naar binnen kon lootsen met een fles champagne van de gastenlijst. Dus nog maar tot 06:00 uur doorgegaan. En de taxi terug genomen naar Dessel.

Zondag: We waren pas rond 07:00 terug, dus toch maar even proberen te slapen. Dat is bijna niet meer gelukt, dus we hebben maar uitgekaterd buiten bij de tent. Daarna weer op de camping ontbeten en koffie naar binnen gewerkt. Dat konden wel even gebruiken, we zijn rond 10:30 maar weer naar het festival terrein gegaan om daar maar even te zitten, en bij te komen van de heftige nacht.

Employed To Serve; Begon die dag, en staat ook op het Lowlands affiche. Dus was wel benieuwd wat het om het lijf had. Maar vond het vrij standaard en cliché. Weinig spannends aan. Wel was het zonnetje lekker aan het schijnen, dus toch maar weer wat biertjes naar binnen gegooid want yolo.
Vandenberg's Moonkings: Leuk man die classic rock nummer inclusief de te verwachten Whitesnake nummers. Was nog niet heel durk, maar het zonnetje stond op de bol en de wereld leek even gelukklig. Here I Go Again!
Pro-Pain: Het was nog niet druk, dus we konden vooraan schuiven bij Pro-Pain. Heerlijke hardcore punk bandje, Dikke sound, zanger brulde er op los, publiek ging los. Dik feest vooraan dus. Dat hielp ook wel echt even tegen de vermoeidheid.
Eisbrecher: Had best wat verwachtingen van deze band. Maar het viel me een beetje tegen. Ze kregen het publiek niet aan de gang, en ze gingen daarom maar op automatisch piloot spelen. Jammer, want ze hebben wel toffe nummers.
Týr: Leuk die Noorse mythologie in de metal. Weer jammer dat het geluid erg matig was. Maar me toch prima vermaakt in een warme marquee.
Powerlfo: Laatste paar minuten meegepakt. Ook een superband die niet echt aansloeg. Het leek wel erg veel op Body Count wat later op het toneel zou staan. Of ik heb de toffe nummers net gemist, maar niet heel noemswaardig.
Billy Talent: Weer eens wat anders op Graspop, de commercieele Punk had best goed kunnen uitpakken op Graspop. Maar ik vind het tof maar een matige set, ook had ik beetje last van een inkak momentje. De vermoeid begon toe te slaan. Ik heb ze wel eens beter gezien in ieder geval.
Body Count feat. Ice-T: BOdy Count In Da House... ja je weet wat je gaat krijgen. Zeer vermakkelijk, publiek ging los, wat wil je nog meer? Wel mag hij volgende keer zijn zoon thuis laten. Nietszeggend mannetje die er alleen maar popie jopie liep te doen omdat het de zoon van Ice-T was. Jammer want past niet echt bij die OG uitstraling die ze normaal proberen door te geven. Maar toch weer erg vermakelijk.
Limp Bizkit:. Ik blijf Fred Durst een vreselijke man(netje) vinden. Geluid op de main was weer erg slecht, waar door de eerste helft van de set amper overkwam halverwege het veld. Dus proberen via de zeikanten nog naar voren te lopen. Enigzins gelukt, waardoor we ook wat meer in het sfeer gedeelte terecht kwamen. Toen kwamen de hitjes nog bovenwater, en toch maar weer even gefeest. Fred reageerde wel tof of het meisje wat in een roelstaal naar het podium werd gecrowdsurfed.
Bullet For My Valentine: Vnd vroeger dat ze best wat leuke nummers hadden, maar dat nieuwe werk kan ik me niet bekoren. De band had net een nieuw album uit, en ja dat moet je dan weten ook. Het sloeg ook niet echt aan, tot de oude klassiekertjes voorbij kwamen. Verder was het ook beetje op automatisch piloot. Maar wel leuk verder.
Hollywood Vampires: Wist niet goed wat ik hiervan moest verwachten, maar had een mooi plekje vooraan het podium kunnen bemachtigen. En ja het was een grote poppenkast, met Alice Ckooper en Johnny Deep (die echt zijn Jack Sparrow look had).. Maar ik kon toch genieten van al die rock klassiekertjes en de showmanschap van Cooper. Set was net lang genoeg waardoor het prima en vermakelijk was. Het had ook niet veel langer moeten duren. Al had ik iets meer Cooper classics nog willen horen.
Judas Priest: Halverwege het veld bekeken, paar jaar teurg in de 013 vond ik ze erg saai. Maar nu vond ik ze kwaliteif stukken sterker dan toen. Ook het publiek deed weer goed mee, en instrumentaal was het ook best sterk. Wel begint de zanger echt een oud mannetje worden, ondanks de zang ok was miste het toch een beetje explosiviteit. Maar toch ook een ruime voldoende. Wel op tijd afgehaakt voor >>
Dead Cross: Had hier erg zin in. Maar we waren een van de weinige die aanwezig waren in de tent. Ik denk dat deze niet eens voor 1/4e was gevuld. Daarnaast was het geluid tergend slecht, heel jammer. Want wat ramde ze er lekker op los zeg. Publiek had er weinig mee had ik het idee, maar ik ben helemaal uit mijn dak kunnen gaan. Lombardo was steen goed, en ook Patton heeft weer laten zien want een onwijs goede vocalist hij wel niet is. Ook al was het geluid nog zo kut, ik heb genoten van de show. Patton had volgens mij vrij snel in de gaten dat er niet veel te redden viel tijdens zijn set. Alleen de flauwe Johnny Depp bashes werden een beetje gewaardeerd. Zou het graag nog eens willen zien maar dan wel met goed geluid.
Ozzy Osbourne: Blijft een legende, maar man man man wat goed dat hij stop hoor. Vocaal kon hij het echt niet meer aan. Publiek haakte ook halvewege behoorlijk af van de set. Aangezien het veld echt voor de helft gevuld meer was halverwege de set. Maar de Ozzy/Black Sabbath klassiekers nog eens horen blijft goed. Ik ben blij dat ik nog de kans heb gehad om zowel Black Sabbath als Ozzy te zien. Maar het is nu mooi geweest. Geniet van je pensioen Ozzy.
A Perfect Circle: Mooi dat het niet druk meer was, dus we hebben een zeer goed plekje vooraan bij A Perfect Circle opgezocht. En ik stond echt op de 3e rij van de band ofzoiets. Dus ik heb alles behoorlijk intens mee kunnen leven. Eat The Elephant had wel iets minder aanwezig mogen zijn in de setlist. Maar als nog kwijlend staan kijken naar dit optreden.

Daarna nog de vuurwerk show afgekeken, die ik wel erg kon waarderen. We waren wel kapot, na een weekend met amper slaap. Dus we wilde lekker gaan pitten in ons tentje. Helaas dachten onze Duitse buuren daar anders over. Heel de nacht hebben de voor onze tent lopen feeesten, zuipen, kotsen, pissen en kut muziek lopen draaien. Daar werd ik niet vrolijk van, dus uiteindelijk toch rond 04:00 in slaap gevallen. Maar om 06:30 waren de oogjes weer open, en hebben we maar ingepakt en naar huis gereden.

Overal gezien een erg leuk weekend gehad. 4 dagen is best pittig, en zeker op een metal festivcal als Graspop. Ik was stiekem toch wel weer blij dat ik in mijn auto een goede Indie plaat kon opzetten hoor. Want echt overal waar je komt op dat festival is het metal.. metal... metal... metal... metal... of hardrock of punk. Maar goed, dat weet je van te voren. Maar ben toch net iets meer van de gevarieerde festivals dan dit.

Plustpunten:
- Gelukkig weinig problemen gehad om binnen te komen
- Toch best veel toffe acts gezien, en met nieuwe acts kennis kunnen maken
- Erg lekker weer gehad, op een koude vrijdag nog. Maar continu droog en redelijk op tempratuur.

Minpunten:
- Het geluid was erg slecht.
- Duitsers op de camping

[ Bericht 0% gewijzigd door indiaantje89 op 26-06-2018 00:48:19 ]
  dinsdag 26 juni 2018 @ 19:04:48 #262
263417 Keyos
Like a Boss
pi_180063239
@Indiaantje

Ik gunde het de Duitsers ook niet dat ze die laatste min goal maakte tegen Sweden met voetbal, had die koppen van die mensen wel willen zien. Overigens hadden wij (gelukkig) weinig last van Duitsers op de camping, twee jaar geleden was dat wel een ander verhaal.

Van de bands die ik heb gezien ben ik het wel grotendeels eens met je review. Overigens heb je écht een ijzersterk optreden gemist met Zeal & Ardor, daar gaan we nog meer van horen. Die Metallica coverband vond ik ook wel nice trouwens. Acts die me voornamelijk zijn bijgebleven zijn Maiden, Ayreon, Bloodbath, Zeal & Ardor, Arch Enemy (al luister ik nooit meer naar zulke muziek) en Ghost (ben fan van het eerste uur sinds ik ze in hun eerste jaar in de kleine tent op Graspop zag op de eerste rij) en heb me ook meer dan prima vermaakt bij Hollywood Vampires. GnR heb ik geheel van de tribune gezien, was helemaal kapot van die dag, kan iig vredig sterven gezien ik November Rain nu live heb gehoord. Verder wel iets te lang concert voor die act met net iets teveel gitaarsolo'tjes om Axl meer zuurstoftijd te geven. Wat dat betreft moet je 3,5 uur concerten maar lekker overlaten aan Bruce Springsteen die ik nog liever 4 uur in actie zie.

Baalde wel een beetje van de positionering van A Perfect Circle, die moet je niet als afsluiter van een festival zetten, daar moet je een feestact knallen (bijvoorbeeld Judas Priest). Je had A Perfect Circle - net als Ayreon - laat in de tent moeten zetten ergens. Ik ben een liefhebber van Prog, maar op zo'n mainstage op zo'n moment met dit publiek om je heen helpt niet om in de show te komen. Al ben ik sowieso meer een liefhebber van acts in de tent, zo kom ik er mentaal altijd veel meer in dan op zo'n groot veld. Verder was ik als Maiden fan ook niet zo heel blij met de positionering van Ayreon, die had ik liever niet direct na Maiden willen zien (waardoor ik net iets eerder ben weggegaan bij Maiden dan ik zou willen en heb ik tactisch voor een andere plek gekozen).

Het geluid was overall inderdaad erg slecht te noemen, zeker op de main stage. Heeft toch wel substantieel veel optredens verziekt allemaal.

[ Bericht 16% gewijzigd door Keyos op 26-06-2018 19:17:54 ]
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 20:01:08 #263
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_180064575
Zeal & Ardor had van de eerste tot de laatste minuut de tent volledig mee, terwijl de meesten toch niet eens wisten wat voor groep dat was. Op zich leunt het vooral op die ene gimmick (black metal & negro spirituals), maar live was het wel geweldig raak.

Heb trouwens heel Maiden gezien en stond best wel goed vooraan bij Ayreon (weliswaar eerste nummer gemist), dus dat viel wel mee.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_180078877
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 19:04 schreef Keyos het volgende:
Ik gunde het de Duitsers ook niet dat ze die laatste min goal maakte tegen Sweden met voetbal, had die koppen van die mensen wel willen zien. Overigens hadden wij (gelukkig) weinig last van Duitsers op de camping, twee jaar geleden was dat wel een ander verhaal.

Ik accepteer best dat mensen wat geluid maken op een festival camping. Maar dat was gewoon asociaal, op een gegeven moment gingen ze ook gewoon de tenten binnen bij mensen om te kijken of er nog wat te zuipen viel van een ander. Daar walg ik van.
pi_180081153
Meeste van wat er is gezegd sluit wel aan bij mijn ervaringen. Paar kleine dingetjes;

- Slechte geluid niet zo mogen ervaren, het blijft een festival natuurlijk, dus optimaal is het niet altijd, maar het is mij (op een eerste nummertje her en der en de beroerde start van Pist*On) niet negatief opgevallen
- Guns N' Roses; leuk, maar lang. Vrijwel zelfde set als Nijmegen vorig jaar. Die hadden imho (en dat zeg ik als 'fan') toch wel gewoon 2,5u max moeten doen bij festivals. Set was ook niet gebalanceerd. Eerst gedeelte zat imho lekker de vaart in, maar het kakte compleet in door de vele solo's en trage nummers zo na Coma tot ongeveer Nightrain. En dat duurde gewoon te lang, velen haakten af. Dan is gewoon het encore (met buiten 'Paradise City' een langzaam nummer, een Chinese Democracy track en een cover) onvoldoende om die aandacht weer terug te grijpen.
- Maiden geniaal, gewoon dikke vijf sterren. Waar ze normaal nog weleens als 'gewoontjes' omschreven kunnen worden qua show ging het nu all-out en klopte eigenlijk alles wel.
- Ayreon ook erg tof om eens meegemaakt te hebben
- Ghost; ik snap het niet en zal het nooit snappen. Zeker de nieuwe tracks, ja het is catchy as hell, maar het is gewoon popmuziek. Ik vond de act over the top, z'n grapjes en manier van spreken, en het is mij compleet onduidelijk waarom we dit een metalfestival zouden moeten laten headlinen over een jaar of wat. Zo'n Danse Macabre, het is toch serieus gewoon platte pop met een paar riffjes eronder?
- Volbeat; uitgeklede show, grotendeels gelijk aan wat ik in 2016 op Hellfest heb gezien. De muziek moest schijnbaar spreken. Was een feestje, stonden vrij vooraan dus crowdsurf en pit-galore. Mag toch wel iets meer show als ze zich blijvend als headliner willen vestigen. Lopen ook het risico een beetje teveel te touren, aangezien ze al min of meer zichzelf voor volgend jaar (met een nieuw album, dat wel) aan zaten te prijzen
- Avenged Sevenfold: Tegenvallend. Ooit (2014 op RaR) gezien, toen maakten ze meer indruk. Hadden ook niet het meest fantastische tijdsslot, maar de zang viel gewoon tegen / stond zacht, terwijl ik wéét dat hij een goede zanger is. Chagrijnige bek van één van die twee gitaristen ook continu. Speelden 3 dagen achter elkaar (Copenhell/GMM/Hellfest). Duidelijk beetje teveel van het goede.
- Megadeth; Snap het niet en zal het nooit snappen. Hij kan niet zingen, heeft 0 uitstraling, en ja; muzikaal tikt het als een klokje, maar een béétje meer interactie en show (zéker als de zang niet je sterkste punt is) mag wel imho.
- Manson; leuke show, matige zang, voelde ook alsof hij er weinig trek in had, was ook ruim 'te vroeg' klaar. Lange pauzes tussen nummers ook steeds, haalde de vaart er aardig uit.
- Ozzy; beter dan met Black Sabbath in 2016, Zakk uiteraard baas _O_ maar goed dat de man stopt.
- Limp Bizkit; muzikaal hoogstaand? Nee, totaal niet. Spannende nieuwe dingen? Neh, ook niet. Feestje ergens halverwege de middag? Dat dan wel, wat toch ook imho best een knap dingetje is zo op de laatste dag.
- Arch Enemy: _O_
- Killswitch Engage: ook goed
- Tremonti: _O_
- Hollywood Vampires: coverbandje met buiten de 'Depp'-gimmick weinig bijzonders imho. Leuke set muzikanten bij elkaar hoor, maar het ging imho snel vervelen en vond Depp (buiten het Depp zijn) weinig toevoegen, qua zowel zang als gitaar.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2018 16:11:59 ]
pi_180081526
quote:
2s.gif Op woensdag 27 juni 2018 16:07 schreef Cyanide- het volgende:
chte geluid niet zo mogen ervaren, het blijft een festival natuurlijk, dus optimaal is het niet altijd, maar het is mij (op een eerste nummertje her en der en de beroerde start van Pist*On) niet negatief opgevallen
Mwah dan heb je geluk gehad.

Pist*On was idd een drama. Sons Of Apollo was bijna niet te verstaan. Bij Heillung viel het geluid regelmatig weg. Ook bij een andere band viel het geluid in de Metal Dome volledig weg (weet alleen even niet bij wie). Bij Dead Cross stonden we bijna vooraan en was het geluid nog steeds extreem zacht.

Ook op de main stages moest je echt vooraan staan om beetje goed geluid mee te krijgen. Misschien dat ik dan net wat verkeerde shows had meegepakt. Maar ook voor festival begrippen vond ik regelmatig erg storend.

Wat gebeurde er trouwens bij Maiden? Daar ging ook iets mis, toen grapte hij nog dat het normaal alleen in Amerika zoiets gebeurt? Maar ik had niet helemaal meegekregen wat dat nou was. En helemaal mee eens dat het een verpletterende topshow was. Ik ben niet een die hard Maiden fan, en had van te voren beetje op de planning staan om halverwege naar Wolves In The Throne Room te gaan kijken.

Maar ze hebben me van begin tot het eind weten te boeien, en wilde echt gewoon niet weg. Zeer knappe show.
pi_180081585
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 16:26 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Mwah dan heb je geluk gehad.

Pist*On was idd een drama. Sons Of Apollo was bijna niet te verstaan. Bij Heillung viel het geluid regelmatig weg. Ook bij een andere band viel het geluid in de Metal Dome volledig weg (weet alleen even niet bij wie). Bij Dead Cross stonden we bijna vooraan en was het geluid nog steeds extreem zacht.

Ook op de main stages moest je echt vooraan staan om beetje goed geluid mee te krijgen. Misschien dat ik dan net wat verkeerde shows had meegepakt. Maar ook voor festival begrippen vond ik regelmatig erg storend.

Wat gebeurde er trouwens bij Maiden? Daar ging ook iets mis, toen grapte hij nog dat het normaal alleen in Amerika zoiets gebeurt? Maar ik had niet helemaal meegekregen wat dat nou was. En helemaal mee eens dat het een verpletterende topshow was. Ik ben niet een die hard Maiden fan, en had van te voren beetje op de planning staan om halverwege naar Wolves In The Throne Room te gaan kijken.

Maar ze hebben me van begin tot het eind weten te boeien, en wilde echt gewoon niet weg. Zeer knappe show.
Ja, geluid van de gitaren viel weg :') Pist*On was om te janken inderdaad, na 2 nummers weggegaan. Sons of Apollo was ook niet goed nee, vond het ook niet boeiend terwijl dat vooraf toch vrij veelbelovend was imho.
pi_180082384
quote:
2s.gif Op woensdag 27 juni 2018 16:29 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Ja, geluid van de gitaren viel weg :') Pist*On was om te janken inderdaad, na 2 nummers weggegaan. Sons of Apollo was ook niet goed nee, vond het ook niet boeiend terwijl dat vooraf toch vrij veelbelovend was imho.
Klopt, wij zijn ook echt daarom maar weg gegaan. Arch Enemy... beetje verliefd nu denk ik O+
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')