quote:
Op maandag 6 november 2017 16:12 schreef Watuntrik het volgende:Ik zie bij mij wel hetzelfde gebeuren, kan niet handmatig syncen, dit mislukt time.windows.com is uit de lucht. Niet te pingen noch via tracert te benaderen .
Service staat verder ook op handmatig geconfigureerd, maar dit is standaard. Windows gebruikt de takenplanner om 1 x per week de tijd te controleren. Bij mij bv om 01:00 uur.. Lukt dit niet wordt de taak herhaalt of uitgevoerd bij de eerste opstart na die datum. Ik zie dan ook dat de service dan wordt gestat met LOCAL SERVICE systeem account. Bv. laatse succesvolle sync voor mij was op juiste ingestelde datum maar 08:59 uur toen heb ik waarschijnlijk pas opgestart.. Ik heb verder geen problemen, tijd staat altijd goed, taken worden altijd met succes uitgevoerd, dus sync succes. Ik vermoed dat die Windows time server niet 24/7 benaderbaar is.
Geen idee waarom jij zoveel je tijd moet syncen. Maar probeer het anders eens met
pool.ntp.org
Kun je handmatig instellen bij je klok onder internettijd/instellen en syncen..
deze is online, werkt bij mij zonder problemen.. Kan ze pingen en zelfs de tracert komt aan..
Terwijl de time.windows. com mislukt.
Apart dat het bij jou ook niet lukt.
Is er inderdaad toch iets aan de hand.
Net nog gecheckt met de server zoals ik het had ingesteld, wat een van de standaard servers is iets met .gov op het einde, en die werkt tot nu toe wel.
Maar ja zodra de computer weer uit is, en ik zet 't weer aan begint t gezeik van voren af aan.
Blijf het idee hebben dat het aan de windows / microsoft standaard servers ligt.
Ik heb gewoon verbinding met alles, anders zou meer 't niet doen en inderdaad loopt de tijd wel gewoon normaal door.
Ik zie trouwens geen mogelijkheid je server toe te voegen, waar is het precies?