abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_174898644
Dit is begonnen na de zomer -> wintertijd overgang.

Iedere keer bij een nieuwe opstart van de computer 3x een melding dat het niet de tijd kan sychroniseren.

Stappen ondernomen :
-W32TM /resync

Werkt 9 van de 10x niet, time data not available en kan dus niet syncen.
(hoewel bij een /query /status ik wel kon zien dat het bijv. voor het afsluiten van de computer wel had gesynced dus vreemd)

-Handmatig automatisch tijd instellen even uit / aan, dan gaat ie ook eindeloos syncen tot er in de eventviewer uiteindelijk komt te staan dat het naar een andere bron gaat zoeken.

-in het oude configuratiescherm internettijd/server veranderen, dat werkt, maar de ene wel en de andere keer niet.
Als ik bijv. 2x achter elkaar dezelfde server wil "bijwerken", zal het de eerste keer syncen en de tweede keer weer een timeout opleveren.
Dat gebeurt bij alle, ik meen dat er 5 zijn, servers waaruit je kan kiezen.

Op "answers microsoft" komen ze niet verder dan "w32TM /resync", al het bovenstaande heb ik zelf uit moeten zoeken, waardeloze klantenservice.

Iemand hier nog enig idee wat ik er aan kan doen of proberen?

Edit : een dnsflush had ik ook al geprobeerd, voor ik dat vergeet.
pi_174899605
Virusscanner en of firewall? Daar zou ik als eerst aan denken vooral wanneer je zoiets als Norton Internet security of Mcafee etc. hebt geïnstalleerd. Die zijn veel te goed ;) voor huis tuin en keuken gebruik. Je betaald dan voor shit wat je niet nodig hebt. Shit zoals waar je nu tegenaan loopt. En wanneer je het pikt van usenet of zo krijg je meestal ook een relatiegeschenk.

Voor Windows kun je het beste nog gewoon de Microsoft firewall gebruiken en gratis Microsoft Security essentials.

En wanneer je tijd en of datums om de dag of zo veranderd zodat je opnieuw moet syncen, is mogelijk de batterij op je moederbord gaar.
pi_174899962
Heb geen thirdparty software alleen de standaard ingebouwde microsoft zooi.

Tijd en datum zijn op dit moment juist het meest betrouwbare via het moederbord (er word vanzelf naar over geschakeld bij teveel time-outs naar de CMOS) dan als ik via een internettijdserver probeer te syncen.

Tijd veranderd dan ook niet dat wil zeggen het is niet plots anders of veranderd ofzoiets.

Daarbij lijkt in de avond het plots eigenlijk altijd wel goed te syncen, alleen bij opstart (wat eigenlijk altijd in de ochtend is) is er dus een probleem.
Dat zie je dan ook terug als ik W32TM /query /status uitvoer in prompt.
Altijd de avond ervoor voor het laatst gesynced (als ik het zelf nog niet heb gedaan zeg maar)
pi_174905275
Ik zie bij mij wel hetzelfde gebeuren, kan niet handmatig syncen, dit mislukt time.windows.com is uit de lucht. Niet te pingen noch via tracert te benaderen .

Service staat verder ook op handmatig geconfigureerd, maar dit is standaard. Windows gebruikt de takenplanner om 1 x per week de tijd te controleren. Bij mij bv om 01:00 uur.. Lukt dit niet wordt de taak herhaalt of uitgevoerd bij de eerste opstart na die datum. Ik zie dan ook dat de service dan wordt gestat met LOCAL SERVICE systeem account. Bv. laatse succesvolle sync voor mij was op juiste ingestelde datum maar 08:59 uur toen heb ik waarschijnlijk pas opgestart.. Ik heb verder geen problemen, tijd staat altijd goed, taken worden altijd met succes uitgevoerd, dus sync succes. Ik vermoed dat die Windows time server niet 24/7 benaderbaar is.

Geen idee waarom jij zoveel je tijd moet syncen. Maar probeer het anders eens met

pool.ntp.org

Kun je handmatig instellen bij je klok onder internettijd/instellen en syncen..

deze is online, werkt bij mij zonder problemen.. Kan ze pingen en zelfs de tracert komt aan..
Terwijl de time.windows. com mislukt.
pi_174905994
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 16:12 schreef Watuntrik het volgende:
Ik zie bij mij wel hetzelfde gebeuren, kan niet handmatig syncen, dit mislukt time.windows.com is uit de lucht. Niet te pingen noch via tracert te benaderen .

Service staat verder ook op handmatig geconfigureerd, maar dit is standaard. Windows gebruikt de takenplanner om 1 x per week de tijd te controleren. Bij mij bv om 01:00 uur.. Lukt dit niet wordt de taak herhaalt of uitgevoerd bij de eerste opstart na die datum. Ik zie dan ook dat de service dan wordt gestat met LOCAL SERVICE systeem account. Bv. laatse succesvolle sync voor mij was op juiste ingestelde datum maar 08:59 uur toen heb ik waarschijnlijk pas opgestart.. Ik heb verder geen problemen, tijd staat altijd goed, taken worden altijd met succes uitgevoerd, dus sync succes. Ik vermoed dat die Windows time server niet 24/7 benaderbaar is.

Geen idee waarom jij zoveel je tijd moet syncen. Maar probeer het anders eens met

pool.ntp.org

Kun je handmatig instellen bij je klok onder internettijd/instellen en syncen..

deze is online, werkt bij mij zonder problemen.. Kan ze pingen en zelfs de tracert komt aan..
Terwijl de time.windows. com mislukt.
Apart dat het bij jou ook niet lukt.
Is er inderdaad toch iets aan de hand.

Net nog gecheckt met de server zoals ik het had ingesteld, wat een van de standaard servers is iets met .gov op het einde, en die werkt tot nu toe wel.

Maar ja zodra de computer weer uit is, en ik zet 't weer aan begint t gezeik van voren af aan.
Blijf het idee hebben dat het aan de windows / microsoft standaard servers ligt.

Ik heb gewoon verbinding met alles, anders zou meer 't niet doen en inderdaad loopt de tijd wel gewoon normaal door.

Ik zie trouwens geen mogelijkheid je server toe te voegen, waar is het precies?
pi_174906127
ntp.xs4all.nl <- deze gebruik ik om mijn tijd van te synchroniseren, nooit problemen mee. Misschien dat jouw ISP er ook eentje heeft.
pi_174906161
Ja maar hoe voeg je een nieuwe ntp toe?

In windows 10 kun je niet meer zelfstandig een ntp server toewijzen, in ieder geval niet eenvoudig.
Zover ik kan lezen zou dat via regedit moeten gaan maar dat lijkt me best omslachtig.
pi_174906327
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 17:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ja maar hoe voeg je een nieuwe ntp toe?

In windows 10 kun je niet meer zelfstandig een ntp server toewijzen, in ieder geval niet eenvoudig.
Zover ik kan lezen zou dat via regedit moeten gaan maar dat lijkt me best omslachtig.
Als het goed is zit het er nog maar dan weer eens verstopt.
https://superuser.com/que(...)ttings-in-windows-10
Register is niet echt omslachtiger, is maar waar je gewend aan bent... Tipje voor werken in register. gebruik je toetsenbord, pijltjes toetsen voor verticaal openen/sluiten van de boompjes en horizontaal voor naar sleutel of terug. Pijltjes + Tab. Verder wanneer je de naam van de sleutel weet, toets deze in, hij verspringt respectievelijk naar elke eerst volgende corresponderende letter. Dus Toets w en hij gaat naar de eerste w.. Toets wi hij gaat naar eertse wi, win, wind, etc. etc.

Met gebruik van toetsenbord veeg je sneller door het register heen dan door windows zelf en ook daar kun je veel met je toetsenbord ipv met je muis waarmee je je wezenloos klikt. ;)
pi_174906590
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 17:11 schreef Watuntrik het volgende:

[..]

Als het goed is zit het er nog maar dan weer eens verstopt.
https://superuser.com/que(...)ttings-in-windows-10
Register is niet echt omslachtiger, is maar waar je gewend aan bent... Tipje voor werken in register. gebruik je toetsenbord, pijltjes toetsen voor verticaal openen/sluiten van de boompjes en horizontaal voor naar sleutel of terug. Pijltjes + Tab. Verder wanneer je de naam van de sleutel weet, toets deze in, hij verspringt respectievelijk naar elke eerst volgende corresponderende letter. Dus Toets w en hij gaat naar de eerste w.. Toets wi hij gaat naar eertse wi, win, wind, etc. etc.

Met gebruik van toetsenbord veeg je sneller door het register heen dan door windows zelf en ook daar kun je veel met je toetsenbord ipv met je muis waarmee je je wezenloos klikt. ;)
Gevonden inderdaad, het is wel wat verstopt, het lijkt ook alsof je het niet handmatig kan intypen.
Maar goed, ik ga eerst even kijken wat het morgenochtend zegt in de eventviewer omdat tot nu toe het steeds gewoon bijwerkt / synchroniseert. (wat je dus in dat scherm wel ziet staan)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')