abonnement Unibet Coolblue
pi_175056158
quote:
6s.gif Op maandag 13 november 2017 22:29 schreef Cue_ het volgende:
Pff heb m'n dag niet zo..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*aai ‘komt wel goed schatje’
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 13 november 2017 @ 23:34:58 #102
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_175057917
Cue.. :*

Rauw.. Idd.. ik moet ik eerst nog conditie opbouwen.. en spieren..daar zou de krachttraining bij kunnen helpen.. volleybal doe ik voornamelijk voor de lol.. dat is niet voor het behalen van doelen..

Donderdag maar beginnen.. nu 2 dagen training met TE weinig beweging en te veel lekkers . *O* _O_
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_175059476
Cue, sterkte, het is naar dat je je zo voelt.

Deze week 3 x trainen met pt.
Lijstje :
O: banaan
O: 175 gr Alpro yoghurt en 2 golden kiwi
T: 2 crackers, 1 plakje 30+ kaas
L: 2 sneden brood, 1 pindakaas, 1 stroop
T: appel en plak peperkoek
D: wortelstamp met saucijsje
S: uur met pt.
pi_175059940
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 05:03 schreef Pizzapuntje het volgende:
Cue, sterkte, het is naar dat je je zo voelt.

Deze week 3 x trainen met pt.
Lijstje :
O: banaan
O: 175 gr Alpro yoghurt en 2 golden kiwi
T: 2 crackers, 1 plakje 30+ kaas
L: 2 sneden brood, 1 pindakaas, 1 stroop
T: appel en plak peperkoek
D: wortelstamp met saucijsje
S: uur met pt.
Dit is een van de eerste keren dat een lijstje van jou er gebalanceerd en verstandig uit ziet vind ik. Keep it up! (Y)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 14 november 2017 @ 08:05:39 #105
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_175060188
Cue.. :*
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  dinsdag 14 november 2017 @ 08:44:19 #106
248821 Rauw.
op je bord.
pi_175060591
Sterkte Cue.

Houd in gedachte dat je de dingen die je kunt beheersen (voeding, training, slaap) goed kan doen en dat al het andere (werk, relaties, collega's) buiten je macht om gaat.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_175060801
Cue :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 14 november 2017 @ 09:52:12 #108
248821 Rauw.
op je bord.
pi_175061444
En luister naar Rocky Balboa.

Toch wel regel #1. Altijd luisteren naar Rocky Balboa

"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_175061564
Cue :*
Herkenbaar +1
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 14 november 2017 @ 10:09:15 #110
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_175061648
Tnx iedereen :* Komt wel weer goed, even een paar dagen sikkeneurig en daarna gaat ie vast wel weer goed :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175061735
You can do it cue, niks mis met een paar dagen sikkeneurig zijn, daarna weer lekker proberen de draad op te pakken.

@LT, thanks, vind het zelf ook wel een goed lijstje :)
pi_175062608
Sterkte Cue.. Het volwassen leven valt soms behoorlijk tegen!

Ik heb de 70kg gisteren aangetikt en ik was daar ook echt best wel chagrijnig over :{
Ik weet echt niet wat er misgaat, en ik weet dat ik dan mijn voeding van dag tot dag zou moeten tracken om daarachter te komen maar het lukt me gewoonweg niet omdat op te brengen naast alle hectiek momenteel op mijn werk en alles wat ik daarnaast wil doen. Maar puur op gevoel heb ik gewoon echt niet het idee dat ik teveel eet, zeker in combinatie met 70-80km per week lopen. Het enige wat ik me kan bedenken is dat de tussendoortjes zoals noten of rozijnen tussendoor toch veel harder aantikken dan ik denk.

Dus nu maar de zoveelste poging om weer terug in de goede flow van 1.5 jaar geleden te komen.
Lijstje vandaag:

O: magere kwark met fruit, rozijnen, noten, een theelepel pindakaas en 2 eetlepels muesli
T: crunchy havermout reep, een medjoel dadel en een snack a jack
L: 3 boterhammen, met Philadelphia light en rookvlees
T: banaan, mandarijn, stuk rettich en wat cherry tomaatjes
S: 60-75 min atletiektraining
D: 300g wokgroente, 50g rijst, 60g kip, wat woksaus

Ca. 1900 kcal met als het goed is zeker 2500 verbranden
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_175062749
Ik moet daar overigens wel aan toevoegen dat ik nu fitter ben dan ik volgens mij ooit geweest ben. Ik ben nooit ziek, ik slaap goed, ik kan hele zware trainingen aan en herstel daar snel van, mijn rustpols is nog nooit zo laag geweest, mijn benen voelen aan als staalkabels van spieren. Dus misschien is dit dan de manier waarop mijn lichaam me laat weten dat dit het beste gewicht is. Ik zou alleen zo graag niet dat randje vet rondom mijn middel hebben en ik weet ook dat het zou schelen als ik met hardlopen net wat minder kilo's kon meeslepen, zoals voorheen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_175064999
Lijstje van vandaag:
O: magere kwark, 2 crackers met rauwe ham, 2 mandarijnen, vitaminepil
L: Italiaanse bol met rauwe ham
T: magere kwark
A: beenham, aardappelen, wortels
S: 1 uur boksen
T: shake
T: 35 gr pinda's
pi_175065022
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:10 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik moet daar overigens wel aan toevoegen dat ik nu fitter ben dan ik volgens mij ooit geweest ben. Ik ben nooit ziek, ik slaap goed, ik kan hele zware trainingen aan en herstel daar snel van, mijn rustpols is nog nooit zo laag geweest, mijn benen voelen aan als staalkabels van spieren. Dus misschien is dit dan de manier waarop mijn lichaam me laat weten dat dit het beste gewicht is. Ik zou alleen zo graag niet dat randje vet rondom mijn middel hebben en ik weet ook dat het zou schelen als ik met hardlopen net wat minder kilo's kon meeslepen, zoals voork965yu heen.
Misschien heb je juist veel spieren en ben je daardoor zwaarder, maar wel fitter dan voorheen? Heb je qua vet het gevoel dat het meer is dan toen?
pi_175066531
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 13:41 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Misschien heb je juist veel spieren en ben je daardoor zwaarder, maar wel fitter dan voorheen? Heb je qua vet het gevoel dat het meer is dan toen?
Ja dat zeker, ik heb zeker meer spiermassa gekregen maar zie ook wel in de spiegel dat mijn vetpercentage hoger is.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_175066760
La_Tramposa, fijn dat je merkt dat het goed gaat met je gezondheid!

Mijn lijstje van vandaag:
O: snee brood met halvarine en vlokken, glas sojamelk
T: water, druiven
L: brood met worst/cheesecakespread, water
S: 30 min workout
T: water, mandarijn, waspeen, augurk
A: preistamppot met speklapje, kwark met vla
T: water, 1 koekje

[ Bericht 13% gewijzigd door Hupje op 14-11-2017 20:38:26 ]
pi_175072224
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 11:10 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik moet daar overigens wel aan toevoegen dat ik nu fitter ben dan ik volgens mij ooit geweest ben. Ik ben nooit ziek, ik slaap goed, ik kan hele zware trainingen aan en herstel daar snel van, mijn rustpols is nog nooit zo laag geweest, mijn benen voelen aan als staalkabels van spieren. Dus misschien is dit dan de manier waarop mijn lichaam me laat weten dat dit het beste gewicht is. Ik zou alleen zo graag niet dat randje vet rondom mijn middel hebben en ik weet ook dat het zou schelen als ik met hardlopen net wat minder kilo's kon meeslepen, zoals voorheen.
Denk je dat dat überhaupt tegelijk kan, zo snel herstellen en zo sterk zijn én lichter zijn? Ben je daar wel eens geweest en bleef je je dan zo sterk voelen? Want zoals je dit beschrijft klinkt het als iets waarvan ik niet zou riskeren dat het weg zou gaan bij afvallen, dat zou mij het risico niet waard lijken :@
pi_175072251
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 14:55 schreef Hupje het volgende:
La_Tramposa, fijn dat je merkt dat het goed gaat met je gezondheid!

Mijn lijstje van vandaag:
O: snee brood met halvarine en vlokken, glas sojamelk
T: water, druiven
L: brood met worst/cheesecakespread, water
S: 30 min workout
T: water, mandarijn
A: preistamppot met speklapje
T:
Wat is cheesecakespread? :)
pi_175072317
Lijstje hier:
S: 30 min yoga naar forearm balance en die lukte! *O* Gisteren lukte headstand ook al, ik ben echt blij met de vooruitgang! :)
O: overnight oats van 200 ml sojamelk en 5 eetlepels muesli, halve banaan, appel
L: 3 roggebrood vegan zonnebloempittensmeersel, 150 g rettich
T: halve banaan
D: prei, zilvervliesrijst, cashewnoten
T: maiswafels met pindakaas. Augurken
pi_175072843
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 19:23 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Wat is cheesecakespread? :)
Vreselijk zoet smeersel voor op brood. Geen aanrader. De pot is bijna leeg.
pi_175074920
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 19:46 schreef Hupje het volgende:

[..]

Vreselijk zoet smeersel voor op brood. Geen aanrader. De pot is bijna leeg.
Aha, categorie speculoospasta/chocopasta/duo penotti/Nutella dus. Vette zoete zooi allemaal :Y
Fijn dat de pot bijna op is dan ^O^
Zoiets had ik vorig jaar met speculoospasta. Achteraf gezien had ik het beter gewoon weg kunnen doen toen de conclusie was dat het tegenviel :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Tele6 op 14-11-2017 21:04:38 ]
  dinsdag 14 november 2017 @ 21:00:56 #123
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_175075055
Nutella O+
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_175075176
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 21:00 schreef MutedFaith het volgende:
Nutella O+
Die zag ik aankomen :+
Smaken verschillen *O*
pi_175075410
Blij dat we die heerlijk vette zoete zooi niet meer in huis hebben :P

Lijstje vandaag
O dubbele boterham pindakaas
T appel, boterham hoemoes
L dubbele boterham hoemoes, karnemelk, kippensoep
T appel, boterham hoemoes
D verse pasta met spekjes, spinazie a la crème paprika en champignons
S week 4 les 1: 10 min joggen, 5x 1 min stevig wandelen 1 min wandelen, 5x 1 min wandelen 30 sec rennen, 15 min joggen
T marsepeinen aardappeltje, bakje yoghurt
Kom uit op 1800 kcal. Lekker gerend :)
  dinsdag 14 november 2017 @ 21:14:28 #126
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_175075461
Nutella met bacon *O*
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_175079753
Nutella met banaan! *O*
pi_175081209
77,3 dus weer onder m’n pre-vakantiegewicht *O*
BMI 27,4 nu :)
pi_175081916
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2017 21:12 schreef MevrouwPuff het volgende:
Blij dat we die heerlijk vette zoete zooi niet meer in huis hebben :P

Lijstje vandaag
O dubbele boterham pindakaas
T appel, boterham hoemoes
L dubbele boterham hoemoes, karnemelk, kippensoep
T appel, boterham hoemoes
D verse pasta met spekjes, spinazie a la crème paprika en champignons
S week 4 les 1: 10 min joggen, 5x 1 min stevig wandelen 1 min wandelen, 5x 1 min wandelen 30 sec rennen, 15 min joggen
T marsepeinen aardappeltje, bakje yoghurt
Kom uit op 1800 kcal. Lekker gerend :)
Mooi lijstje, en lekker bezig met hardlopen! :)
pi_175082849
Lijstje:
O: smoothie van avocado, melk, havermout, whey, blauwe bessen.
L: boterham met ham en gebakken ei
D: https://nutritionistmeets(...)n-red-cabbage-salad/

De rest van de dag nog een uurtje met hond, fysio en daarna werken (om 17:15) waarbij ik met hapjes moet lopen. Dus uh, T: hapjes. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_175084488
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2017 19:22 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Denk je dat dat überhaupt tegelijk kan, zo snel herstellen en zo sterk zijn én lichter zijn? Ben je daar wel eens geweest en bleef je je dan zo sterk voelen? Want zoals je dit beschrijft klinkt het als iets waarvan ik niet zou riskeren dat het weg zou gaan bij afvallen, dat zou mij het risico niet waard lijken :@
Ja dat is een goede vraag, ik denk dat het wel kan, 1.5 jaar geleden was ik zo'n 6 kg lichter en ook fit, alleen de weg om er te komen is wel een tricky weg, want dan moet je dus minder gaan eten dan je nodig hebt en kun je ook makkelijk van het randje af kukelen.
Misschien moet ik me er voor nu ook gewoon even niet druk om maken, mijn marathon is over 4.5 week dus heel veel gewicht ga ik voor die tijd toch niet meer kunnen verliezen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_175086189
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 11:19 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja dat is een goede vraag, ik denk dat het wel kan, 1.5 jaar geleden was ik zo'n 6 kg lichter en ook fit, alleen de weg om er te komen is wel een tricky weg, want dan moet je dus minder gaan eten dan je nodig hebt en kun je ook makkelijk van het randje af kukelen.
Misschien moet ik me er voor nu ook gewoon even niet druk om maken, mijn marathon is over 4.5 week dus heel veel gewicht ga ik voor die tijd toch niet meer kunnen verliezen.
Dat is ook best wel gauw al inderdaad! Lijkt me dat je dan wel andere dingen hebt om op te focussen :P
pi_175094487
Vandaag:
O: 2 crackers met rauwe ham, magere kwark, 2 mandarijnen
L: 2 pistolets met rauwe ham, bouillon, 20 gram pure chocolade
T: clean protein bar
A: kipsate + groentemix

Totaal z'n 1500 kcal.
Vind het lastig om tussendoortjes te eten, aangezien ik bezig ben met mijn scriptie en je in de UB niet mag eten. Dus dan moet ik al naar buiten / ander gebouw lopen om even iets te eten...
pi_175097942
Erg laat thuis, niet kunnen koken en heb ook niet m’n 10.000 stappen vandaag.
Lijstje
O dubbele boterham pindakaas
T appel, knäckebröd haver hoemoes ras al hanut
L 3 knäckebröd hoemoes
T appel, knäckebröd hoemoes
D Thai besteld: rijst met groene en rode cocoscurry met kip

Ik denk dat ik of quit speel of max 200 kcal teveel op heb.
pi_175098288
Hier ook geen 10.000 stappen. Tot 19.30 een studiedag gehad en daarna geen puf meer. Sowieso gaat het afvallen een beetje meh nog steeds, slaapgebrek is gewoon echt geen goeie. Hééél langzaam gaat er wel wat af, met een kilo per maand ofzo. Vanwege een blessure heb ik ook minder kunnen sporten, sinds een week of twee pak ik dat weer een beetje op. Over sporten gesproken:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 15 november 2017 @ 21:47:06 #136
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_175098630
Crossfit kan ook heel leuk zijn :)

Ik heb me volgegeten aan kaas en worst net :')
pi_175098928
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2017 21:35 schreef Gogo83 het volgende:
Hier ook geen 10.000 stappen. Tot 19.30 een studiedag gehad en daarna geen puf meer. Sowieso gaat het afvallen een beetje meh nog steeds, slaapgebrek is gewoon echt geen goeie. Hééél langzaam gaat er wel wat af, met een kilo per maand ofzo. Vanwege een blessure heb ik ook minder kunnen sporten, sinds een week of twee pak ik dat weer een beetje op. Over sporten gesproken:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beter 1 kg per maand eraf dan niks eraf of zelfs aankomen toch? Ik vind het best knap dat ondanks slaapgebrek en blessure je gewoon op gewicht blijft en zelfs afvalt :)

Lijstje hier:
B: halfuur rustige yoga met meditatie
O: havermout, sojamelk, appel, rozijnen, B12 D calcium
L: 2 roggebrood vegan zonnebloempittensmeersel, 1 roggebrood pindakaas, 150 g rettich
T: banaan
D: volkoren spaghetti met spinazie, linzen, maïs, prei.
T: sinaasappel, grote hand nootjes
Vanavond niet naar hardlopen geweest, werk liep uit en ik twijfelde sowieso al of ik zou gaan, want ik ben moe en mijn rechterlies voelde vanochtend nog steeds raar na het lopen van maandag. Dit weekend maar weer dus, of misschien morgenmiddag een klein rondje.

Edit: ik zie dat ik soms wel, soms niet opschrijf dat ik supplementen neem bij m'n ontbijt. Dat doe ik toch altijd dus dat is eigenlijk ook niet interessant.
pi_175099122
Daar heb je gelijk in Tele6!

@Cue: morgen een nieuwe dag is zo'n stomme dooddoener. Maar tis wel zo. Hopelijk voel je je snel weer okee!
pi_175099967
Gogo, studiedag is ook killing. Vooral omdat je dan zo weinig zelf kunt bepalen.

La_Tramposa, dan ga je eerst voor de marathon en kijk je daarna of je nog iets wilt aanpassen? Een marathon lijkt me zo gaaf, daar zou ik (in 4 weken!) niks voor riskeren.

Ik heb mijn stappendoel verhoogd. Mijn gemiddelde lag nu iets boven 14.000, dus dat heb ik nu ingesteld. Ben benieuwd hoe vaak ik dat ga halen.
pi_175104033
Afgelopen week een beetje blijven hangen qua gewicht. Kom in de weekenden qua gewicht bij.
Zeker omdat het laatste weekenden niet echt geweldig weer was kom ik dan beweging te kort.
Blijf nu al 2 weekenden rond de 75kg hangen. Maar wel mijn 1e target gehaald (wilde 11-11 74,9 wegen) en dat heb ik net gehaald. Nu kijken dat ik deze winter tot de 74kg kom, en dan in het voorjaar verder doorpakken tot 70kg.
Net efkes anges
pi_175104163
Heb in de weekenden meer tijd om te bewegen, maar ja, ook meer verleidingen :)

Volgens m’n calorie-app zou ik over 24 weken m’n doel (65 kg) bereiken. Ik vraag me af of het echt zo kan werken, maar ik blijf zo doorgaan nu het best werkt hoe ik eet en beweeg nu.
pi_175105745
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 07:36 schreef MevrouwPuff het volgende:
Heb in de weekenden meer tijd om te bewegen, maar ja, ook meer verleidingen :)

Volgens m’n calorie-app zou ik over 24 weken m’n doel (65 kg) bereiken. Ik vraag me af of het echt zo kan werken, maar ik blijf zo doorgaan nu het best werkt hoe ik eet en beweeg nu.
Zolang je op schema blijft werkt het echt zo. Maar met etentjes, kerst enzo kan het natuurlijk opschuiven.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_175107684
Geen enkele weg naar succes is zonder hobbels.. Maar dat wil niet zeggen dat het einddoel onbereikbaar is.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_175118143
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2017 12:00 schreef La_Tramposa het volgende:
Geen enkele weg naar succes is zonder hobbels.. Maar dat wil niet zeggen dat het einddoel onbereikbaar is.
Klopt ook wel. Het is gewoon alweer een jaar of zes geleden dat ik 65 kg woog, daarom voelt het niet als een makkelijk doel.

Lijstje vandaag
O dubbele boterham pindakaas
T appel, koffie
L broodje kaas, rauwkost (bietjes, zilveruitjes ed), vegetarische currysoep, karnemelk
T appel
D (door vriend) pizza van ah deeg + tomatensaus, half bolletje mozzarella, half pakje chorizo
B week 4 les 2: 10 min joggen, 5x 1 min wandelen 1 stevig wandelen, 5x 1 min wandelen 30sec rennen, 15 min joggen. Gem 7 min/km.

Verder op m’n onderwijsdag de auto verderop gezet, zodat ik èn gratis geparkeerd heb èn nog 2x15 min gewandeld heb en ook nog eens geen koek in de koffiepauze gekocht (was een gewoonte geworden :@ )
pi_175126634
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2017 20:19 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Klopt ook wel. Het is gewoon alweer een jaar of zes geleden dat ik 65 kg woog, daarom voelt het niet als een makkelijk doel.

Lijstje vandaag
O dubbele boterham pindakaas
T appel, koffie
L broodje kaas, rauwkost (bietjes, zilveruitjes ed), vegetarische currysoep, karnemelk
T appel
D (door vriend) pizza van ah deeg + tomatensaus, half bolletje mozzarella, half pakje chorizo
B week 4 les 2: 10 min joggen, 5x 1 min wandelen 1 stevig wandelen, 5x 1 min wandelen 30sec rennen, 15 min joggen. Gem 7 min/km.

Verder op m’n onderwijsdag de auto verderop gezet, zodat ik èn gratis geparkeerd heb èn nog 2x15 min gewandeld heb en ook nog eens geen koek in de koffiepauze gekocht (was een gewoonte geworden :@ )
Goed joh! Doorbreken van gewoontes kan best heel lastig zijn, zeker als het gaat over koek :P
Ga zo door!

Lijstje gisteren:
S: halfuur yoga met schouderstand
O: overnight oats van sojamelk en fruitmuesli, halve banaan, appel.
L: 2 roggebrood smeersel, 1 roggebrood jam, 150 g rettich
T: halve banaan, grote hand notenmix
D: rode kool, rijst, linzen, rozijnen, ui
T: sinaasappel, 3 maïswafels pindakaas
pi_175128970
Vanochtend op de weegschaal 76,9!
Ik weet dat het zinloos is zo vaak erop, maar het motiveert me nu wel :s)
pi_175146629
Ik was aangekomen bij meting met pt. Het kwijtraken van mijn vertrouwde huisje, het nog niet gevonden hebben van een nieuw huis en er eigenlijk 16 december uit moeten levert meer stress op dan ik dacht. Kan beter gaan stress sporten dan stress eten...

Wel flink spierpijn van trainen met pt gister, was wel een goeie.
pi_175146902
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 06:29 schreef Pizzapuntje het volgende:
Ik was aangekomen bij meting met pt. Het kwijtraken van mijn vertrouwde huisje, het nog niet gevonden hebben van een nieuw huis en er eigenlijk 16 december uit moeten levert meer stress op dan ik dacht. Kan beter gaan stress sporten dan stress eten...

Wel flink spierpijn van trainen met pt gister, was wel een goeie.
Dit klinkt inderdaad goed stressvol!
Ik mis denk ik wat info als binnenvaller :@
Pt=personal trainer?
Woon je anti-kraak? Hoe is het met je nieuwe-huizen opties?

Lijstje van gister
O dubbele boterham pindakaas
T boterham humus
L dubbele boterham humus, vermicellisoep, beker karnemelk
T boterham humus, bolletje ‘goed bezig’
D ikea balletjes (er zaten ook worteltjes bij!), beker citroendrank, yoghurt met vossebessesaus
T klein biertje

8000 stappen, 150 kcal ‘teveel’
pi_175146948
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 08:26 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dit klinkt inderdaad goed stressvol!
Ik mis denk ik wat info als binnenvaller :@
Pt=personal trainer?
Woon je anti-kraak? Hoe is het met je nieuwe-huizen opties?

Lijstje van gister
O dubbele boterham pindakaas
T boterham humus
L dubbele boterham humus, vermicellisoep, beker karnemelk
T boterham humus, bolletje ‘goed bezig’
D ikea balletjes (er zaten ook worteltjes bij!), beker citroendrank, yoghurt met vossebessesaus
T klein biertje

8000 stappen, 150 kcal ‘teveel’
PT is personal trainer ja.
Ik woon begeleid, het is een ouder initiatief, maar er worden zulke vieze achterbakse spelletjes hier gespeeld dat m'n ouders hebben besloten ermee te stoppen. 16 december moet ik er hier eigenlijk uit, maar nog niks nieuws (gaan nu op zoek naar gewoon huurwoning en dan ambulant zorg inkopen)
pi_175147194
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 08:35 schreef Pizzapuntje het volgende:

[..]

PT is personal trainer ja.
Ik woon begeleid, het is een ouder initiatief, maar er worden zulke vieze achterbakse spelletjes hier gespeeld dat m'n ouders hebben besloten ermee te stoppen. 16 december moet ik er hier eigenlijk uit, maar nog niks nieuws (gaan nu op zoek naar gewoon huurwoning en dan ambulant zorg inkopen)
Oei, klinkt erg lastig, ik gun je veel succes hiermee inderdaad!
pi_175166870
Sterkte, pizzapuntje, lijkt me lastig om niet te weten waar je aan toe bent.

14.000 stappen is best ambitieus. Maar wel elke dag nog gelukt. Vanochtend lekker in het zonnetje 5,9 km hardgelopen, heerlijk O+
pi_175166883
Lijstje van gister
O 3 knäckebröd pindakaas
L ciabatta broodje en klein broodje met pesto, half bolletje mozzarella, ei, halve tomaat, basilicum, glas sap
B zombie run week 4 les 3: 7 km in 48 min (deels in de regen helaas)
D Thaise biefstuksalade met noodles, komkommer en sugar snaps
T cola light, marsepeinen aardappeltje, hand chips
Totaal 18000 stappen.

Zo naar Body Balance :)
pi_175167569
Gisteren gewogen: 72.9. Opzich prima dacht ik. Vandaag ineens 72.2. Helemaal prima *O*
  zondag 19 november 2017 @ 10:55:59 #154
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_175167718
Gisteren 3300 kcal gegeten, en 1 wedstrijd gedaan.

Vandaag 2 ons afgevallen. HOE DAN?!
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_175168558
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 10:55 schreef MutedFaith het volgende:
Gisteren 3300 kcal gegeten, en 1 wedstrijd gedaan.

Vandaag 2 ons afgevallen. HOE DAN?!
Niets gedronken, veel gepoept?
  zondag 19 november 2017 @ 13:25:26 #156
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_175170054
Litertje of 3, en valt wel mee.

Ik zal wel meer verbruikt hebben tijdens de wedstrijd dan ik dacht.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_175172847
Lijstje vandaag:
O: magere kwark, 2 crackers met rauwe ham
S: 1.15 uur boksen
L: magere kwark, Italiaanse bol met rauwe ham
T: 20 gram pure chocolade
D: biefstuk, groentemix, zelf gemaakte appelmoes
T: shake
T: 30 gram pinda's

Totaal: 1569 kcal
pi_175174082
Hoe doen jullie dat met calorieën tellen als je iets te eten wilt bestellen waarvan je (bij veel dingen dan..) echt niet weet wat je nou precies binnen gaat krijgen?

Ja oké, niets bestellen 😂
Maar na 2 weken mag ik mezelf wel weer eens trakteren op iets lekkers!
Of gewoon niet tellen en kijken of je het +/- wel hebben mag van jezelf 😇
  zondag 19 november 2017 @ 16:15:47 #159
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175174129
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:13 schreef ChilllayD het volgende:
Hoe doen jullie dat met calorieën tellen als je iets te eten wilt bestellen waarvan je (bij veel dingen dan..) echt niet weet wat je nou precies binnen gaat krijgen?

Ja oké, niets bestellen 😂
Maar na 2 weken mag ik mezelf wel weer eens trakteren op iets lekkers!
Of gewoon niet tellen en kijken of je het +/- wel hebben mag van jezelf 😇
Bij benadering invullen.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 19 november 2017 @ 16:22:59 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_175174377
Wat ga je bestellen dan? Ik weet inmiddels bijvoorbeeld dat een punt bezorgpizza gemiddeld 220 calorieën doet. Zo'n ding snijden ze in zes punten dus tel maar na.
Portie frieten is geloof ik zo'n 250 gram, dus bij benadering 750-800 calorieën. Eigenlijk is alle bezorgvoer wel baggervet dus als je voor 1 maaltijd ongeveer 1200 calorieën rekent zit je wel goed.
disclaimer
pi_175175140
Bij benadering meestal inderdaad. Of denken van het mag een keer en gewoon niet bij nadenken.
pi_175176670
Weekje verder 1.2 kilo eraf
Ik zit rond 1500 a 1700 kcal per dag dat ik eet
Doe wel zwaar werk magazijnwerk
Loop wel gemiddeld tussen 5 a 10km op en dag op me werk en veel sjouw werk


85 kilo nu nog 5 te gaan
pi_175176684
Thaise salade of sushi bestellen :9

Daglijstje
O 4 minicroissantjes, 2 gekookte eitjes
B bodybalance
L Italiaanse bol + rozenbroodje met rosbief, glas sap
T 2 digestive puur, koffie met een scheutje whisky
D mihoen met cocoscurrysaus, bloemkool en gegrilde zalm :9
T ?
Ook nog even wandelen om aan de 10k stappen te komen :)
pi_175183215
Bedankt :)
Ging om een kleine portie shoarma (150gr) en die durf ik niet echt te vergelijken met supermarkt shoarma. De smaak komt tussen beide al niet eens overeen dus daarom verwacht ik heel wat anders aan aantal calorieën hehe. Dat het veel vetter is besef ik me heel goed maar af en toe hé 😇 dan mag dat van mezelf.
Overigens zonder broodje, heb niet zoveel met die pita dingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door ChilllayD op 19-11-2017 22:32:48 ]
  maandag 20 november 2017 @ 08:31:43 #165
248821 Rauw.
op je bord.
pi_175187868
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2017 16:13 schreef ChilllayD het volgende:
Hoe doen jullie dat met calorieën tellen als je iets te eten wilt bestellen waarvan je (bij veel dingen dan..) echt niet weet wat je nou precies binnen gaat krijgen?

Ja oké, niets bestellen 😂
Maar na 2 weken mag ik mezelf wel weer eens trakteren op iets lekkers!
Of gewoon niet tellen en kijken of je het +/- wel hebben mag van jezelf 😇
Realistisch (Lees; enigzins overdreven) schrijven wat je gehad hebt.

Denk dat Stormqueen wel goed zit met gemiddeld 1200kcal voor een pizza, patat+snacks of chinees.

Neem zelf vaak een spareribschotel, die schat ik in op zo'n 1300/1400kcal.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 20 november 2017 @ 08:35:53 #166
248821 Rauw.
op je bord.
pi_175187927
quote:
1s.gif Op zondag 19 november 2017 22:05 schreef ChilllayD het volgende:
Bedankt :)
Ging om een kleine portie shoarma (150gr) en die durf ik niet echt te vergelijken met supermarkt shoarma. De smaak komt tussen beide al niet eens overeen dus daarom verwacht ik heel wat anders aan aantal calorieën hehe. Dat het veel vetter is besef ik me heel goed maar af en toe hé 😇 dan mag dat van mezelf.
Overigens zonder broodje, heb niet zoveel met die pita dingen.
een kleine portie shoarmavlees zonder broodje is niet zo spannend, zou supermarkt aanhouden voor het vlees en er nog 2/3 eetlepels olie bij doen en dan zit je wel aardig goed.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  maandag 20 november 2017 @ 08:58:08 #167
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_175188215
Ik kijk altijd even wat er al aan aangemaakte items in MFP staan, en baseer t een daarop. Even zoeken naar iets wat aansluit bij wat ik denk dat t zou kunnen zijn.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_175191288
Thx voor jullie tips! Ik heb uiteindelijk supermarkt shoarma portie/cals aangehouden en idd wat vet extra haha en een beetje knoflooksaus.


Ik baal dat het hier al sinds 7u regent. Wil wel m'n stappen halen vandaag maar ik en lopen in de regen gaan niet echt lekker samen blehhh. Iets met een paraplu en boodschappen tas samen tillen kan ik niet door ziekte.
*wacht boos op droog moment 😆
pi_175203723
Lijstje vandaag
O dubbele boterham pindakaas
T appel, boterham hoemoes
L dubbele boterham hoemoes, glas karnemelk, pompoensoep
T appel, boterham hoemoes, bolletje goed bezig reep
D vriend wilde friet. Voor gem wat ie wilde, voor mij een kroket en verder maaltijdsalade
80 kcal teveel volgens m’n lijstje.
Teveel spierpijn om te rennen en eigenlijk regent het ook te hard :@
pi_175218638
Hier was het gisteren juist heel goed loopweer O+ helder, rond het vriespunt, lekker fris dus. Ik was blij dat ik lange mouwen en een windjasje had, want zo had ik het niet koud.

Lijstje gisteren:
S: halfuur yoga voor sterke benen (en het lukte me voor het eerst om in volledige lotus te zitten!)
O: 200ml ongezoete sojamelk en 3 heel volle lepels brinta, 1 appel, handje rozijnen
L: 2 roggebrood bieten-zonnebloempittenspread, 1 roggebrood jam, stuk komkommer
T: banaan
S: ongeveer 10 km hardlopen in net onder 5:30 min/km
D: zilvervliesrijst, prei, cashewnoten.
T: peer, 5 maïswafels met pindakaas

Vandaag:
S: halfuur yoga voor sterke core :X
O: zelfde als gisteren
L: 1 roggebrood bieten-zonnebloempittenspread, 2 meergranenbrood met dat spul, 1 met jam, stuk komkommer
T: banaan
D: zilvervliesrijst, tomaten, kidneybonen, erwtjes, maïs, ui.

Verdere tussendoortjes nog niet gepland. Als ik mezelf zo ver kan krijgen misschien nog een beetje ontspannen yoga om mijn zielige spieren een beetje soepel en warm te krijgen.
  dinsdag 21 november 2017 @ 18:12:29 #171
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_175222083
Wat is 't stil hier verder :o
Hoe gaat ie bij iedereen?
pi_175222160
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 18:12 schreef Cue_ het volgende:
Wat is 't stil hier verder :o
Hoe gaat ie bij iedereen?
Ik probeer te focussen op hele kleine gedragsveranderingen. Zichtbaar groot resultaat lukt blijkbaar nog niet, mezelf opleggen om x aantal dagen per week voeding te tracken ook niet. Dat is slap, dat weet ik, maar blijkbaar is het nu even teveel gevraagd in combinatie met de rest van mijn leven. Dus dan maar kijken of ik ook (langzaam) resultaat kan boeken door kleine haalbare veranderingen toe te passen, ipv het op dezelfde manier te proberen waarmee ik een paar jaar geleden wel succesvol vele kilo's afviel. Toen had ik toch iets meer flexibiliteit en vrije tijd. Derhalve niet veel te melden ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_175222358
Hier niet zo goed, veel emotie eten. Kan nog niet goed accepteren dat ik hier weg moet. Na 3 jaar is m'n huis eindelijk af, en nu moet ik weg. Vind het ook lastig om normaal met begeleiding om te gaan, ik weet wat ze over me gezegd hebben en achter mijn rug om gedaan en dat zijn echt vieze dingen, maar hun weten niet dat ik dat weet en in m'n gezicht doen ze poeslief. Ook nog geen nieuw huisje gevonden.

Met afvallen redelijk, sporten gaat wel goed opzich, maar het eten nog niet perfect. Dit weekend ook een weekendje weg, maar proberen het netjes te houden.
pi_175222364
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 18:12 schreef Cue_ het volgende:
Wat is 't stil hier verder :o
Hoe gaat ie bij iedereen?
Zie hierboven, en met jou?
pi_175226258
Motivatie heb ik wel, al vind ik het wel lastig als m’n vriend zoals gister en vandaag minder zin heeft zich te schikken naar gezond eten...
O dubbele boterham pindakaas
T appel, boterham smeerkaas
L dubbele boterham smeerkaas, karnemelk, tomatensoep
T boterham smeerkaas, appel
D pizza van LaLotta. Erg lekker, maar dus eigenlijk niet m’n keuze.
B zombie run week 5 les 1: 10 min joggen, 8x 30 sec wandelen 1 min rennen, heel lifts, 10 min rennen, 5 min wandelen, 10 min rennen.
Totaal 7,5 km in 52 minuten. En in totaal ook over de 10k stappen :)
pi_175226290
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 18:15 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik probeer te focussen op hele kleine gedragsveranderingen. Zichtbaar groot resultaat lukt blijkbaar nog niet, mezelf opleggen om x aantal dagen per week voeding te tracken ook niet. Dat is slap, dat weet ik, maar blijkbaar is het nu even teveel gevraagd in combinatie met de rest van mijn leven. Dus dan maar kijken of ik ook (langzaam) resultaat kan boeken door kleine haalbare veranderingen toe te passen, ipv het op dezelfde manier te proberen waarmee ik een paar jaar geleden wel succesvol vele kilo's afviel. Toen had ik toch iets meer flexibiliteit en vrije tijd. Derhalve niet veel te melden ;)
Wat?! Je bent niet slap, je loopt over een paar weken een marathon!
Kom op hee, wees eens wat liever voor jezelf. Je bent zo al bizar fit, iedere kleine verandering naar nog fitter is prachtig maar je bent zo ook al hartstikke goed bezig!
pi_175226419
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 21:15 schreef MevrouwPuff het volgende:
Motivatie heb ik wel, al vind ik het wel lastig als m’n vriend zoals gister en vandaag minder zin heeft zich te schikken naar gezond eten...
O dubbele boterham pindakaas
T appel, boterham smeerkaas
L dubbele boterham smeerkaas, karnemelk, tomatensoep
T boterham smeerkaas, appel
D pizza van LaLotta. Erg lekker, maar dus eigenlijk niet m’n keuze.
B zombie run week 5 les 1: 10 min joggen, 8x 30 sec wandelen 1 min rennen, heel lifts, 10 min rennen, 5 min wandelen, 10 min rennen.
Totaal 7,5 km in 52 minuten. En in totaal ook over de 10k stappen :)
Zou het helpen om op de eetmomenten waarbij je geen rekening met hem hoeft te houden alvast wat meer groente te eten? Dan heb je die binnen, ongeacht wat er bij het avondeten nog komt. Dat doe je nu al met de tomatensoep, maar je zou dat kunnen uitbreiden als vervanging van een van je boterhammen misschien. :)

Wel lastig. Het is veel makkelijker als de ongezondere dingen er gewoon niet zijn, dan hoef je ze ook niet te weerstaan.
pi_175226504
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 18:25 schreef Pizzapuntje het volgende:
Hier niet zo goed, veel emotie eten. Kan nog niet goed accepteren dat ik hier weg moet. Na 3 jaar is m'n huis eindelijk af, en nu moet ik weg. Vind het ook lastig om normaal met begeleiding om te gaan, ik weet wat ze over me gezegd hebben en achter mijn rug om gedaan en dat zijn echt vieze dingen, maar hun weten niet dat ik dat weet en in m'n gezicht doen ze poeslief. Ook nog geen nieuw huisje gevonden.

Met afvallen redelijk, sporten gaat wel goed opzich, maar het eten nog niet perfect. Dit weekend ook een weekendje weg, maar proberen het netjes te houden.
Sterkte :*
Wel knap van je dat het nog best goed lukt om door te gaan met gezond (proberen te) leven :)
Hoop dat je snel wat vindt. Ik heb anderhalf jaar geleden ook erg lang naar een plek gezocht, maar juist toen ik het echt niet meer verwachtte vond ik iets perfects. Het is er echt, je merkt vanzelf waar als je maar blijft zoeken! :*
pi_175226588
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 21:20 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Zou het helpen om op de eetmomenten waarbij je geen rekening met hem hoeft te houden alvast wat meer groente te eten? Dan heb je die binnen, ongeacht wat er bij het avondeten nog komt. Dat doe je nu al met de tomatensoep, maar je zou dat kunnen uitbreiden als vervanging van een van je boterhammen misschien. :)

Wel lastig. Het is veel makkelijker als de ongezondere dingen er gewoon niet zijn, dan hoef je ze ook niet te weerstaan.
Daar heb je gelijk in hoor, het is ook wel gemak dat ik overdag brood eet.
Morgen is dan weer m’n bizar drukke dag waarin ik eigenlijk niet eens tijd heb om te eten, dus ik ben bang dat ik niet eens tijd heb om soep en melk te halen :@
Maar op sommige dagen moet dat best kunnen inderdaad :)
pi_175228257
Hier gaat het best lekker. Tot nu toe kan ik alle verleidingen goed weerstaan, al ga ik vrijdag wel uit eten (onbeperkt tapas). Heb besloten om gedurende de dag iets minder te eten, alleen water/spa rood te drinken, en verder gewoon lekker te genieten :). Rest van de week vrij streng opgelet, dus moet kunnen.
pi_175228766
Mijn grootste verleiding op dit moment zijn chocolade kruidnoten.
Weer een poosje piekbelasting op het werk, dus minder tijd voor workouts. Maar de Fitbit (en de challenges!) houdt me voorlopig op een ontspannen manier bezig met bewegen / stappen tellen.
  dinsdag 21 november 2017 @ 22:34:19 #182
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_175228930
Vandaag werd het ‘m echt niet met wandelen. Gisteren nog wel dapper de regen ingegaan. Morgen maar weer, met luisterboek van Tommy Wieringa.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 22 november 2017 @ 06:12:40 #183
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_175232870
Hier gaat het ook zijn gangetje. Alleen mijn week wordt een beetje te veel allemaal. Vandaar weinig reactie. De weegschaal zei vanmorgen wel 90,2. De 90 is bijna daar 🎉.
pi_175233829
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 06:12 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Hier gaat het ook zijn gangetje. Alleen mijn week wordt een beetje te veel allemaal. Vandaar weinig reactie. De weegschaal zei vanmorgen wel 90,2. De 90 is bijna daar 🎉.
Heel goed! Hier de 76,7 :)
  woensdag 22 november 2017 @ 09:34:40 #185
248821 Rauw.
op je bord.
pi_175234385
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2017 21:16 schreef Tele6 het volgende:

wees eens wat liever voor jezelf.
"Til er niet zo zwaar aan"
"Ach, morgen weer een dag"
"Maar je ziet er toch al hartstikke goed uit"
"Moet je zien waar je vandaan komt, ik vind het heel knap hoor"
"Er moet wel een beetje overblijven hoor"
"Nog meer afvallen? Je bent al zo mager"

Hoewel iedereen er schuldig aan is zo nu en dan zo'n uitspraak toe te passen op z'n leven weten we allemaal dat het valt of staat bij discipline en hard werk en niet bij "lief zijn voor jezelf" of doelen "onbelangrijk" maken.

Ik snap al je goede bedoelingen, en misschien (al acht ik het zeer onwaarschijnlijk) ben ik wel de enige mens op de wereld die niet lekker gaat op dergelijke uitspraken.
Als ik iets fout doe wil ik van mijzelf balen, ik wil mijzelf erop kunnen aanspreken.
Ik wil bewust en verantwoordelijk zijn voor wat ik doe en vervolgens wil ik eraan werken om het niet nogmaals fout te doen.
Want als het er allemaal niet toe doet, waar doe ik het dan nog voor?
Alles wat je kan en wil beheersen doet er toe en de rest lijdt je.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 22 november 2017 @ 09:37:01 #186
248821 Rauw.
op je bord.
pi_175234434
En ja, ik ben mij er volledig bewust van dat ik voor veel mensen een bijdehand vervelend mannetje ben.
Ik ben er alleen nog niet over uit of het deel van mijn kracht is of dat ik er aan moet werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rauw. op 22-11-2017 09:47:12 ]
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_175234533
Nouja, ik geef niemand de schuld, ik accepteer gewoon dat het nu even niet lukt. In die zin ben ik dus wel (te) lief voor mijzelf, maar dat besef ik en daarmee stel ik ook mijn verwachtingen bij. Uiteindelijk is er een hoop rekbaar maar something's gotta give, je kunt niet alles optimaal doen op het gebied van werk, sport, sociaal leven, gezondheid en voeding. Dus nu in een periode waar werk een 10 vereist dan maar even tevreden zijn met een 6je op het gebied van voeding. Ook omdat ik weet dat in de periode dat ik wel al mijn voeding trackte en geen grammetje vet had, er andere dingen onder leden. Dat wil niet zeggen dat er geen betere balans mogelijk is, maar zoals ik zei, uiteindelijk zijn we allemaal mensen met een beperkte hoeveelheid uren in een dag en ook onze wilskracht is niet oneindig, dus je moet goed opletten waarop je dat inzet.

[ Bericht 28% gewijzigd door La_Tramposa op 22-11-2017 09:47:32 ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 22 november 2017 @ 10:07:03 #188
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_175234925
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2017 09:34 schreef Rauw. het volgende:
en misschien (al acht ik het zeer onwaarschijnlijk) ben ik wel de enige mens op de wereld die niet lekker gaat op dergelijke uitspraken.
Ik kan er ook niets mee, zeker niet als ik niet lekker in m'n vel zit.
Want het zijn allemaal zaken die er niet toe doen. Ja leuk dat ik van ver kom, maar dat brengt me niet verder of zorgt er ook niet voor dat ik mij nu minder kut voel om wat dan ook.

Verder wel eens met Tramposa, ook ik heb soms gewoon een mindere periode en die accepteer ik. Dan baal ik wel soms nog en probeer ik waar mogelijk wel de goede keuzes te maken. Maar accepteer ik het mezelf wel iets sneller als het niet lukt om bepaalde redenen.
  woensdag 22 november 2017 @ 10:09:07 #189
248821 Rauw.
op je bord.
pi_175234952
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 09:42 schreef La_Tramposa het volgende:
Nouja, ik geef niemand de schuld, ik accepteer gewoon dat het nu even niet lukt. In die zin ben ik dus wel (te) lief voor mijzelf, maar dat besef ik en daarmee stel ik ook mijn verwachtingen bij. Uiteindelijk is er een hoop rekbaar maar something's gotta give, je kunt niet alles optimaal doen op het gebied van werk, sport, sociaal leven, gezondheid en voeding. Dus nu in een periode waar werk een 10 vereist dan maar even tevreden zijn met een 6je op het gebied van voeding. Ook omdat ik weet dat in de periode dat ik wel al mijn voeding trackte en geen grammetje vet had, er andere dingen onder leden. Dat wil niet zeggen dat er geen betere balans mogelijk is, maar zoals ik zei, uiteindelijk zijn we allemaal mensen met een beperkte hoeveelheid uren in een dag en ook onze wilskracht is niet oneindig, dus je moet goed opletten waarop je dat inzet.
Als carrière een hogere prioriteit heeft dan kan ik mij dat voorstellen inderdaad.

Merk voor mijzelf ook dat als het druk is op het werk dat juist het plannen en preppen van maaltijden extra aandacht nodig heeft. Het "tracken" kan ik in principe prima laten zitten als ik m'n lunch en avondmaaltijd plan.
Zoals nu prep ik lunch 3 dagen vooruit en plan ik avondeten 2-4 dagen vooruit.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_175235095
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:09 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Als carrière een hogere prioriteit heeft dan kan ik mij dat voorstellen inderdaad.

Merk voor mijzelf ook dat als het druk is op het werk dat juist het plannen en preppen van maaltijden extra aandacht nodig heeft. Het "tracken" kan ik in principe prima laten zitten als ik m'n lunch en avondmaaltijd plan.
Zoals nu prep ik lunch 3 dagen vooruit en plan ik avondeten 2-4 dagen vooruit.
Je hebt gelijk hoor, als je echt wil kan er een hoop. Maar ik merk dat ik nu gewoon een beetje geleefd wordt door mijn werk (als debatten tot 4 uur 's nachts doorgaan is slaap me toch iets meer waard dan een extra uur aan koken besteden) en dat het dus teveel mentale energie kost om ook nog erg streng op de voeding te letten. Ik moet binnenkort als de rust enigszins wedergekeerd is gewoon eens op een rijtje gaan zetten wat ik echt belangrijk vind en daar keuzes in maken, en welke vaste gewoontes ik zou kunnen veranderen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_175235129
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2017 09:34 schreef Rauw. het volgende:

[..]

"Til er niet zo zwaar aan"
"Ach, morgen weer een dag"
"Maar je ziet er toch al hartstikke goed uit"
"Moet je zien waar je vandaan komt, ik vind het heel knap hoor"
"Er moet wel een beetje overblijven hoor"
"Nog meer afvallen? Je bent al zo mager"

Hoewel iedereen er schuldig aan is zo nu en dan zo'n uitspraak toe te passen op z'n leven weten we allemaal dat het valt of staat bij discipline en hard werk en niet bij "lief zijn voor jezelf" of doelen "onbelangrijk" maken.

Ik snap al je goede bedoelingen, en misschien (al acht ik het zeer onwaarschijnlijk) ben ik wel de enige mens op de wereld die niet lekker gaat op dergelijke uitspraken.
Als ik iets fout doe wil ik van mijzelf balen, ik wil mijzelf erop kunnen aanspreken.
Ik wil bewust en verantwoordelijk zijn voor wat ik doe en vervolgens wil ik eraan werken om het niet nogmaals fout te doen.
Want als het er allemaal niet toe doet, waar doe ik het dan nog voor?
Alles wat je kan en wil beheersen doet er toe en de rest lijdt je.
Met wat ik zeg bedoel ik niet dat Tramposa heel het afvallen moet laten varen ofzo! En absoluut niet dat het er niet toe doet voor haar om af te vallen. Als dat haar doel is, is dat haar doel en daar heb ik niks mee te maken. Als je wat ik zeg opvat als proberen om haar van haar doel af te praten, dat is het niet.

Wat ik bedoel met "liever voor jezelf zijn" is:
Realistisch zijn over wat jij en jouw lijf kunnen presteren/behalen in een bepaalde tijd. Je doel iets strakker zetten dan dat, maar niet overdrijven. Als het misgaat, erkennen dat het niet goed ging en dat jij dat hebt gedaan, maar niet concluderen dat je "slap bent" of "zwak bent" of "dom bent". Juist als je conclusie is dat je zo bent, maak je het jezelf alleen maar moeilijker om dat te veranderen. Veranderen hoe je bent is veel moeilijker dan gewoon iets op een net andere manier doen dan de vorige keer.

Net zoals mensen die zeggen dat "je liever voor jezelf moet zijn" jouw irritatie hard raakt, word ik heel geïrriteerd als mensen zeggen "ik ben zwak/dom/slap/whatever". Je bent het niet, je deed het. En volgende keer doe je het anders.
  woensdag 22 november 2017 @ 10:22:57 #192
248821 Rauw.
op je bord.
pi_175235227
quote:
6s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:07 schreef Cue_ het volgende:
Verder wel eens met Tramposa, ook ik heb soms gewoon een mindere periode en die accepteer ik. Dan baal ik wel soms nog en probeer ik waar mogelijk wel de goede keuzes te maken. Maar accepteer ik het mezelf wel iets sneller als het niet lukt om bepaalde redenen.
Voor mij is het zo dat als ik iets kan "accepteren" dat ik het dan blijkbaar niet belangrijk vind op dat moment en dat ik mij er automatisch ook niet kut om ga voelen.
Ik kan het in de simpele dingen zien bij mijzelf dat ik het beste presteer als ik er van baal.
Frustratie is mijn kryptonite.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  woensdag 22 november 2017 @ 10:59:53 #193
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_175235907
quote:
10s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:22 schreef Rauw. het volgende:

Voor mij is het zo dat als ik iets kan "accepteren" dat ik het dan blijkbaar niet belangrijk vind op dat moment en dat ik mij er automatisch ook niet kut om ga voelen.
Ik kan het in de simpele dingen zien bij mijzelf dat ik het beste presteer als ik er van baal.
Frustratie is mijn kryptonite.
Vandaar ook de quotjes om accepteren, want als je het echt accepteert mag/akn je je er idd niet kut om voelen. Maar dat doe ik dan ook niet.

Dat is wel lekker dat je zo'n kryptonite hebt!
  woensdag 22 november 2017 @ 11:05:17 #194
248821 Rauw.
op je bord.
pi_175235997
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 10:18 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Met wat ik zeg bedoel ik niet dat Tramposa heel het afvallen moet laten varen ofzo! En absoluut niet dat het er niet toe doet voor haar om af te vallen. Als dat haar doel is, is dat haar doel en daar heb ik niks mee te maken. Als je wat ik zeg opvat als proberen om haar van haar doel af te praten, dat is het niet.

Wat ik bedoel met "liever voor jezelf zijn" is:
Realistisch zijn over wat jij en jouw lijf kunnen presteren/behalen in een bepaalde tijd. Je doel iets strakker zetten dan dat, maar niet overdrijven. Als het misgaat, erkennen dat het niet goed ging en dat jij dat hebt gedaan, maar niet concluderen dat je "slap bent" of "zwak bent" of "dom bent". Juist als je conclusie is dat je zo bent, maak je het jezelf alleen maar moeilijker om dat te veranderen. Veranderen hoe je bent is veel moeilijker dan gewoon iets op een net andere manier doen dan de vorige keer.

Net zoals mensen die zeggen dat "je liever voor jezelf moet zijn" jouw irritatie hard raakt, word ik heel geïrriteerd als mensen zeggen "ik ben zwak/dom/slap/whatever". Je bent het niet, je deed het. En volgende keer doe je het anders.
Hoewel ik geheel snap dat je het niet zo wil zeggen en het met de allerbeste bedoelingen van de wereld zegt, zeg je onbewust toch;
"Ach, het doet er niet zoveel toe"

Ik denk juist wel dat het heel goed is om te weten wat je bent en wat je worden wilt. Maar wat je was is het verleden en die kant gaan we niet meer op.
Overmatig trots zijn op wat je gedaan hebt of balen over het verleden beperkt de groei als persoon richting de toekomst als je het mij vraagt.

Handelen, omgaan met wat je kreeg, analyseren, leren. Bij alles wat je doet.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_175236101
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:05 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Hoewel ik geheel snap dat je het niet zo wil zeggen en het met de allerbeste bedoelingen van de wereld zegt, zeg je onbewust toch;
"Ach, het doet er niet zoveel toe"

Ik denk juist wel dat het heel goed is om te weten wat je bent en wat je worden wilt. Maar wat je was is het verleden en die kant gaan we niet meer op.
Overmatig trots zijn op wat je gedaan hebt of balen over het verleden beperkt de groei als persoon richting de toekomst als je het mij vraagt.

Handelen, omgaan met wat je kreeg, analyseren, leren. Bij alles wat je doet.
Ja okee.
Ik vrees dat ik hier niet zo veel mee kan. Ik zeg iets, het wordt niet zo opgevat als ik het bedoelde, ik zeg dat ik het anders bedoelde, en nu zeg je dat ik het onbewust toch zo bedoelde.
Maar laat maar. Dit is ook niet echt een discussie waar ik blij van word. Laat iedereen vooral afvallen/leven/whatever zoals voor diegene het beste werkt.
  woensdag 22 november 2017 @ 11:37:12 #196
248821 Rauw.
op je bord.
pi_175236538
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:11 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ja okee.
Ik vrees dat ik hier niet zo veel mee kan. Ik zeg iets, het wordt niet zo opgevat als ik het bedoelde, ik zeg dat ik het anders bedoelde, en nu zeg je dat ik het onbewust toch zo bedoelde.
Maar laat maar. Dit is ook niet echt een discussie waar ik blij van word. Laat iedereen vooral afvallen/leven/whatever zoals voor diegene het beste werkt.
Ik val je niet aan of beticht je nergens van een sneaky steek hoor.
Het is helemaal duidelijk dat er niets kwaads mee wil zeggen.
Ik doe een poging je bewust te maken van dat je goedbedoelde woorden wellicht niet zo motiverend zijn als dat je hoopt.
Het is een veelgemaakte fout bij mensen die een compliment willen geven.

Dergelijke uitspraken vallen mij al op sinds ik mijn leven omgooide en dan vind ik dat ik er iets van moet zeggen, in 99% van de gevallen doen mensen er net helemaal niets mee en vinden ze mij bijdehand. _O-
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_175237022
Maar dat het voor jou niet motiverend werkt, wil niet zeggen dat dat voor iedereen zo is. Ik kan meer bereiken vanuit positieve gevoelens over mijzelf dan vanuit frustratie.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 22 november 2017 @ 12:01:24 #198
248821 Rauw.
op je bord.
pi_175237068
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:58 schreef La_Tramposa het volgende:
Maar dat het voor jou niet motiverend werkt, wil niet zeggen dat dat voor iedereen zo is. Ik kan meer bereiken vanuit positieve gevoelens over mijzelf dan vanuit frustratie.
Die disclaimer plaats ik ook in m'n eerste reactie.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_175237253
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2017 11:37 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik val je niet aan of beticht je nergens van een sneaky steek hoor.
Het is helemaal duidelijk dat er niets kwaads mee wil zeggen.
Ik doe een poging je bewust te maken van dat je goedbedoelde woorden wellicht niet zo motiverend zijn als dat je hoopt.
Het is een veelgemaakte fout bij mensen die een compliment willen geven.

Dergelijke uitspraken vallen mij al op sinds ik mijn leven omgooide en dan vind ik dat ik er iets van moet zeggen, in 99% van de gevallen doen mensen er net helemaal niets mee en vinden ze mij bijdehand. _O-
Als Tramposa Tele6's motivatie wel in de juiste context weet te plaatsen en er motivatie uit haalt is jouw interpretatie ervan toch niet zo relevant? :@
  woensdag 22 november 2017 @ 12:34:20 #200
248821 Rauw.
op je bord.
pi_175237730
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2017 12:11 schreef Chai het volgende:

[..]

Als Tramposa Tele6's motivatie wel in de juiste context weet te plaatsen en er motivatie uit haalt is jouw interpretatie ervan toch niet zo relevant? :@
Gaan we nu de relevantie van mijn mening bespreken?
Waarom zou jouw mening over mijn mening meer waarde hebben dan mijn mening over jouw mening? Of hoe zie je dat voor je?

Als je onbetwist dingen wil zeggen tegen iemand moet je ze niet online plaatsen, het gaat hier vrij regelmatig over motivatie en mentale kracht en daar haak ik op in.
Maar zodra je daadwerkelijk iets zegt wat een mentaal verschil kan maken vliegt iedereen van z'n stoel.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')