abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_175392584
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:49 schreef Iemand91 het volgende:
Nog meer mensen dit monster over *horen* vliegen?
Ik hoorde zoals verwacht luid en duidelijk overkomen (de An-12 komt hier ook met enige regelmaat over en is al net zo'n brombeer) en enkele minuten later kreeg ik een alert van FR24 dat deze in de lucht hing.

[..]

https://twitter.com/flightradar24/status/935939091581014017

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]




Ja, rond een uur of 19:00?

Hoor hem inderdaad ook regelmatig rond deze tijd in de avond. Altijd wel een mooi geluid wat je van veraf al aan hoort komen en weggaan. Meestal vliegt een dergelijk toestel dan N-Z of Z-N.
  woensdag 29 november 2017 @ 22:40:35 #152
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_175393463
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:49 schreef Iemand91 het volgende:
En op de luchthaven van Singapore is vanmorgen brand uitgebroken in/op een tug die een Singapore Airlines Boeing 777-200ER 9V-SQK aan het vervoeren was:
Zou die bestuurder nou echt geen tijd hebben gehad om even dat vliegtuigje van een paar centen los te koppelen :? Wel een heel duur fikkie denk ik.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_175398569
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 17:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik zou wel een dagje met Kirsten op stap willen
Ik heb m'n ¤5M alleen net verbrast aan Bitcoins dus daar is niet tegenop te bieden :') (Zal toch wel een nepbod zijn mag ik hopen...)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_175412956
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:05 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

De eerste (9V-SKA) is twee weken geleden naar Tarbes, Frankrijk gevlogen. De 2e (9V-SKB) en 3e (9V-SKC) staan nog in Singapore. Of deze twee (en de nog te volgen 2 toestellen) ook allemaal naar Tarbes gaan weet ik (zo) niet; zou best kunnen.
De motoren van de eerste worden in ieder geval onder de vleugels weggehaald en gaan terug naar Rolls Royce.
Thanks voor de uitleg! Maar nog iets, wat doet RR dan met die motoren? Voor reserve onderdelen? Of verder "verleasen"? En wat heeft Dr. Peters dan aan een frame zonder motoren?
Münchense Nederlander. Met voorliefde voor Taiwan.
  donderdag 30 november 2017 @ 22:25:47 #155
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_175413795
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 22:40 schreef flipsen het volgende:

[..]

Zou die bestuurder nou echt geen tijd hebben gehad om even dat vliegtuigje van een paar centen los te koppelen :? Wel een heel duur fikkie denk ik.
Het is zo'n exemplaar dat helemaal om de voorwielen heen gaat en deze ook op tilt. Zonder een werkend hydraulisch systeem krijg je dat wiel niet los en weer op de grond.
En als dat wiel dan op de grond staat kan het toestel ook niet 1-2-3 weg natuurlijk.
So we just called him Fred
pi_175414290
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 21:48 schreef Hojdhopper het volgende:
Thanks voor de uitleg! Maar nog iets, wat doet RR dan met die motoren? Voor reserve onderdelen? Of verder "verleasen"? En wat heeft Dr. Peters dan aan een frame zonder motoren?
De motoren zijn in eigendom van Rolls Royce; die had ze geleased aan Singapore Airlines.
Rolls Royce kan ze nu weer leasen aan andere A380 maatschappijen/eigenaren.

Dr. Peters kan zonder motoren inderdaad niet zoveel met het toestel (behalve dan slopen/onderdelen), maar mocht er weer een lease worden afgesloten met een maatschappij; dan kan die maatschappij ook weer Rolls Royce motoren leasen bij Rolls Royce.
pi_175414637
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 22:45 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

De motoren zijn in eigendom van Rolls Royce; die had ze geleased aan Singapore Airlines.
Rolls Royce kan ze nu weer leasen aan andere A380 maatschappijen/eigenaren.

Dr. Peters kan zonder motoren inderdaad niet zoveel met het toestel (behalve dan slopen/onderdelen), maar mocht er weer een lease worden afgesloten met een maatschappij; dan kan die maatschappij ook weer Rolls Royce motoren leasen bij Rolls Royce.
Wat geeft eigenlijk de doorslag bij de keus voor welk merk/type motoren een luchtvaartmaatschappij gaat bij hun vliegtuigen?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_175415846
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 22:59 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Wat geeft eigenlijk de doorslag bij de keus voor welk merk/type motoren een luchtvaartmaatschappij gaat bij hun vliegtuigen?
Meer dan ik kan bedenken. Ervaring met merk/type, soort vluchten dat ze (gaan) doen, prijs/deal die ze kunnen regelen, onderhoud(skosten), gaat de airlines of fabrikant onderhoud doen (Rolls Royce doet zelf groot onderhoud aan de Trent 500 die de A340-500 en -600 voorstuwen) en nog wel tig andere factoren.

Motorenkeuze is maar een van enorme waslijst aan keuzes die een airline moet maken bij een toestel.
Al wordt dat tegenwoordig wat minder; de 777x krijgt de eerder genoemde GE9X, de A350-serie de Trent XWB, de 747-8i heeft alleen de GEnx (had Rolls een optie geweest dan had British Airways mogelijk met de 747-8i gevlogen), 737 MAX de Leap 1-B, de Bombardier C-series de Pratt & Whitney PW1000G.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 01-12-2017 00:33:06 ]
pi_175416544
23 versus zo'n 50.000 pk. :+

993835.jpg
bron
pi_175429969
Hoi experts! Ik heb wat vragen.

Sinds vandaag Gold bij Flying Blue, jeej. Komen upgrades bij KLM vaak voor? Hoe werkt dat? Bij Qatar Airways kreeg ik bij het boarden een andere boarding pass, is dat standaard? Is er zoiets als een upgradelist zoals Delta op schermen heeft hangen bij de gates voor KLM/AirFrance online beschikbaar?

Waarom heeft Schiphol relatief gezien zoveel banen? Bij gelijksoortige vliegvelden waar ik kom zoals JFK hebben ze er maar twee. Ik had zelf bedacht dat het met de behoorlijk variabele wind te maken heeft en de Nederlandse "veiligheid-boven-alles"-mentaliteit bij landen tijdens een stevige bries (AMS is vooralsnog de enige luchthaven waar ik vaak kom waar ik nog nooit een echt harde landing heb meegemaakt.
Bier.
pi_175430768
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 17:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hoi experts! Ik heb wat vragen.

Sinds vandaag Gold bij Flying Blue, jeej. Komen upgrades bij KLM vaak voor? Hoe werkt dat? Bij Qatar Airways kreeg ik bij het boarden een andere boarding pass, is dat standaard? Is er zoiets als een upgradelist zoals Delta op schermen heeft hangen bij de gates voor KLM/AirFrance online beschikbaar?

Waarom heeft Schiphol relatief gezien zoveel banen? Bij gelijksoortige vliegvelden waar ik kom zoals JFK hebben ze er maar twee. Ik had zelf bedacht dat het met de behoorlijk variabele wind te maken heeft en de Nederlandse "veiligheid-boven-alles"-mentaliteit bij landen tijdens een stevige bries (AMS is vooralsnog de enige luchthaven waar ik vaak kom waar ik nog nooit een echt harde landing heb meegemaakt.
Hoe meer banen in diverse richtingen hoe langer het vliegveld kan open blijven bij de verschillende windrichtingen. Is de eene baan niet geschikt dan de ander.
speak only if it improves the silence.
pi_175447667
Plus bv Heathrow zou graag meer dan twee banen willen hebben, maar het "gaat wat moeizaam" :D

Qua upgrades is elke airline anders, KLM ken ik niet maar vziw zijn Europese airlines minder scheutig met upgrades dan bv Amerikaanse. (Geen idee hoe het met Etiqatrates en z'n vriendjes zit.)

Bij BA bv krijg je alleen upgrades als ze je plek nodig hebben voor iemand anders (upgrade vanuit een lagere kabine, of overboeking met te weinig no-shows oid). En wanneer je erachter komt ... dat kan al tijdens online inchecken zijn, of vaker bij de balie op het vliegveld waar je opeens een nieuwe boarding pass in je handen gedrukt krijgt, of wat me vorige week gebeurde, ze pakte een balpen en krabbelde me een nieuw stoelnummer op m'n boarding pass. :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 3 december 2017 @ 13:39:41 #163
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_175468900
Oud filmpje, maar ik had hem niet eerder gezien :D


Die op 1:40 _O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zondag 3 december 2017 @ 14:13:25 #164
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_175469663
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 17:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Waarom heeft Schiphol relatief gezien zoveel banen? Bij gelijksoortige vliegvelden waar ik kom zoals JFK hebben ze er maar twee. Ik had zelf bedacht dat het met de behoorlijk variabele wind te maken heeft en de Nederlandse "veiligheid-boven-alles"-mentaliteit bij landen tijdens een stevige bries (AMS is vooralsnog de enige luchthaven waar ik vaak kom waar ik nog nooit een echt harde landing heb meegemaakt.
Wind is één factor, de andere factor is geluid.
Zie ook deze rapportage over het frequent wisselend baangebruik en gevaren daarvan: https://www.telegraafvand(...)chiphol-is-bloedlink

Het is wel de Telegraaf en de VNV, dus of het echt zo gevaarlijk is als gesteld wordt in het filmpje...
So we just called him Fred
pi_175476599
Straks om 21:05 - 22:00 uur op NPO2: VPRO Tegenlicht: Groene vliegtuigpioniers
quote:
Tegenlicht gaat op zoek naar groene vliegtuigpioniers. Volgens onderzoekers is vliegen de allergrootste bron van vervuiling. Hoe kunnen overheden dat dan negeren?

Hoewel overheden elektrische auto's blijven promoten, is de luchtvaart nog altijd gesubsidieerd. Overheden gaan door met het compenseren van luchtvaartmaatschappijen door al een halve eeuw tickets vrij te houden van btw en geen accijns te heffen op kerosine. Maar het klimaat lijdt er wel onder.

Milieuvervuiling
In Tegenlicht komen groene vliegtuigpioniers aan het woord. Zij vinden het niet kunnen dat in het Parijse Klimaatakkoord de huidige en toekomstige uitstoot van het internationaal luchtverkeer niet eens is opgenomen. Overheden sluiten volgens hen de ogen voor de milieuvervuiling. Daar willen zij dan ook iets aan doen.

Technologische revolutie
Tegenlicht laat zien hoe de pioniers in de luwte werken aan een technologische revolutie waardoor vliegtuigen elektrisch of hybride worden aangedreven. Hun toekomstdroom is dat vervoeren via de lucht nog makkelijker gaat, maar dan schoner, stiller en duurzamer.
pi_175483813
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:05 schreef LintuxCx het volgende:
Plus bv Heathrow zou graag meer dan twee banen willen hebben, maar het "gaat wat moeizaam" :D

Qua upgrades is elke airline anders, KLM ken ik niet maar vziw zijn Europese airlines minder scheutig met upgrades dan bv Amerikaanse. (Geen idee hoe het met Etiqatrates en z'n vriendjes zit.)

Bij BA bv krijg je alleen upgrades als ze je plek nodig hebben voor iemand anders (upgrade vanuit een lagere kabine, of overboeking met te weinig no-shows oid). En wanneer je erachter komt ... dat kan al tijdens online inchecken zijn, of vaker bij de balie op het vliegveld waar je opeens een nieuwe boarding pass in je handen gedrukt krijgt, of wat me vorige week gebeurde, ze pakte een balpen en krabbelde me een nieuw stoelnummer op m'n boarding pass. :D
Hah, bedankt voor de info!

En @FredvZ: Dank voor de link! Klinkt wel Telegraferig.
Bier.
  dinsdag 5 december 2017 @ 14:00:14 #167
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_175507635
Goed nieuws voor Eelde, Nordica gaat vanaf komende zomer dagelijkse vluchten uitvoeren tussen Eelde en München en 6x/week van Eelde naar Brussel Zaventem
meer via RTV Noord, op dit moment zou er ook een persconferentie bezig moeten zijn waar meer details bekend worden gemaakt.

[ Bericht 3% gewijzigd door boriq op 05-12-2017 14:07:51 ]
pi_175511755
Is goed nieuws. Nu wordt het best aantrekkelijk om bijvoorbeeld München als overstap te gebruiken. Hiermee heb je een alternatief voor Schiphol
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_175520035
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 14:00 schreef boriq het volgende:
Goed nieuws voor Eelde, Nordica gaat vanaf komende zomer dagelijkse vluchten uitvoeren tussen Eelde en München en 6x/week van Eelde naar Brussel Zaventem
Shit, kan dat niet wat eerder? Ik moet net in februari van Brussel naar Drenthe toe. :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_175520131
Historische dag vandaag op Schiphol.

Om te beginnen; LOT Polish Airlines heeft afgelopen vrijdag haar eerste Boeing 737 MAX 8 in ontvangst genomen. SP-LVA is die dag vervolgens vanaf Boeing Field via Reykjavik naar Warschau gevlogen. LOT is na Norwegian Air International de tweede Europese maatschappij die de 737 MAX in de vloot opneemt. Het toestel heeft ondertussen al een aantal rotaties naar London Heathrow gemaakt.

Maar morgen komt deze naar Amsterdam. Vlucht 265/266 zal ze uitvoeren; aankomst op Schiphol is om 09:40 uur en vertrek om 10:25 uur.
Dit is de allereerste keer dat de Boeing 737 MAX op Schiphol komt.

Ontvangst op Warschau was al *interessant* :

DQDBGZ8WAAQuvpP.jpg
DQDBiBoW4AARmsp.jpg
DQDBiQ-XcAIJrS1.jpg
DQSzDoNWkAUW7aZ.jpg:large


En morgen verlaat KLM's PH-BFR "Rio de Janeiro" haar allerlaatste vlucht. Om 12:15 uur vertrekt ze voorgoed van haar thuisbasis Schiphol naar Twente waar het om 12:55 uur wordt verwacht. Haar laatste vlucht zou vorige week maandag zijn maar is vanwege weersomstandigheden vertraagd.

Ben benieuwd of deze dame hier nog over komt vliegen. Hoop het wel. Laag zal ze sowieso vliegen dus camera ligt gereed. :P

38667123606_d59c5bab67_c.jpgPH-BFR B747-400 KLM no tit 28-11-17 eham by Maarten Visser, on Flickr
24831383_1608685399196563_7863445764836443465_o.jpg?oh=01e401a83ea7ed8e7e6ba49fea215596&oe=5A89FEFF
Bron: ErwinS Photography
pi_175527007
Uiteindelijk hier niet over komen vliegen; had dat ook wel verwacht eerlijk gezegd...

24862641_1514853488598173_965432074266296072_n.jpg?oh=f543c51e5d1acaaee8e2676ba3d2cac1&oe=5A8DF3DA
24831524_1335030549976107_4321759506938156693_o.jpg?oh=6cb0e23f52b2cfc06b1f0abce46a42cb&oe=5A8CA612
24775038_1762796420420388_3901797532711466680_n.jpg?oh=1ea12c9219313deea939248fa1d628b5&oe=5AC6B36A


Zo'n 27 minuten later:

DQXLDtkXUAAA9kf.jpg
DQXLDrYWkAALDTg.jpg
DQXLDrVWAAAb-AI.jpg
pi_175531885
De Air France A380 F-HPJE is met 3 werkende motoren onderweg van Goose Bay naar Parijs: https://www.flightradar24.com/AFR371V/fc069bb

EDIT: het toestel lijkt met 4 werkende motoren te vliegen.

Het toestel heeft daar 2 maanden gestaan.

DQYBQYsWkAEQolx.jpg:large
DQKSwcuVQAALH_E.jpg:large

[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 06-12-2017 18:44:59 ]
pi_175533200
flightradar24 twitterde op woensdag 06-12-2017 om 10:39:49 AeroUnión 767 XA-LRC returned to LAX shortly after takeoff yesterday afternoon due to a bird strike to the right engine on takeoff. reageer retweet
DQWo4zsX4AApBPh.jpg:large
pi_175589888
KLM vindt pilotenpet te ouderwets en schaft het iconische hoofddeksel in 2018 af
quote:
Vanaf 2018 dragen KLM-piloten geen pilotenpet meer. De luchtvaartmaatschappij is daardoor zeer vooruitstrevend - of, afhankelijk aan wie je het vraagt, slordig met tradities.

Al 98 jaar siert ze de hoofden van de piloten van Nederlandse bekendste luchtvaartmaatschappij: de KLM-pet. Het donkerblauwe hoofddeksel, met voorop in goudgele letters de drie bedrijfsletters en het kroontje geborduurd, heeft de KLM-vliegers al die tijd voorzien van panache en een zekere distinctie. Binnenkort komt daar een einde aan, kondigt KLM aan: de pilotenpet, nu nog verplichte dracht, zou namelijk te ouderwets zijn.

KLM schaft de petten met ingang van 2018 af. De luchtvaartmaatschappij ziet 'de toegevoegde waarde van een pet' niet meer en wil 'de uitstraling van vliegers moderner en toegankelijker maken', zo maakt KLM in een persbericht bekend.

In haar 98-jarige bestaan paste de maatschappij het model en de uitstraling van de pilotenpet regelmatig aan zodat deze niet te ouderwets werd. Daar voelt KLM nu niets meer voor. Op 31 december stappen de piloten daarom voor het laatst mét pet het vliegtuig in.

Verdeeld besluit
De luchtvaartmaatschappij volgt het voorbeeld van budgetmaatschappijen als EasyJet en Ryanair. Een pet is hun piloten vreemd. Bij veel luchtvaartmaatschappijen uit het Midden-Oosten maakt de pet evenmin deel uit van het pilotenuniform.

Oudere maatschappijen, zoals British Airways en Lufthansa, verplichten hun piloten nog wel tot het dragen van een pilotenpet. KLM valt in het laatste rijtje en is wat het besluit betreft zeer vooruitstrevend - of, afhankelijk aan wie je het vraagt, slordig met tradities.

Volgens Joost van Doesburg, woordvoerder van pilotenvakbond VNV, zijn de KLM-piloten verdeeld over het besluit de pilotenpet af te schaffen. 'Het ene kamp vindt het mooi om met een pilotenpet op door de luchthaven te lopen en zo de aandacht van reizigers te trekken. Het andere kamp vindt de pet vooral een onding dat je constant met je mee moet nemen. Die piloten zijn blij met de afschaffing.'

Afstaan
De piloten mogen hun petten houden, maar KLM stelt voor de hoofddeksels te doneren aan Stichting Hoogvliegers, een organisatie die zieke kinderen voor een dag piloot laat zijn. Van Doesburg betwijfelt of veel piloten hun petten willen afstaan.

'Niet omdat we Hoogvliegers niets gunnen - onze piloten dragen financieel bij aan de stichting. Maar ik denk dat veel KLM-piloten toch wel een zekere waarde aan hun eigen pet hechten en hem om die reden graag willen bewaren. Bovendien: de stichting heeft ook niets aan 2.700 pilotenpetten.'
Flinke lens compressie natuurlijk, maar blijft tof gezicht:

997150.jpg
pi_175589986
klik om te spelen

Woops.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')