abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_175268423
registreer om deze reclame te verbergen
Kabinet weert deel Nederlandse vakantiegangers van Schiphol

quote:
Het kabinet wil vliegmaatschappijen verplichten om vakantievluchten van Schiphol naar Lelystad Airport te verplaatsen. Het concept-voorstel is inmiddels klaar. De Europese Commissie is op de hoogte gebracht, maar moet nog wel toestemming geven.

Het kabinet gaat Europese vakantiebestemmingen aanwijzen waar straks vanaf Schiphol niet meer naartoe gevlogen mag worden. Luchtvaartmaatschappijen die vliegen naar vakantiebestemmingen binnen Europa worden zo verplicht om uit te wijken naar Lelystad Airport.

Op deze manier wordt ruimte gecreëerd op het overvolle Schiphol voor lucratievere intercontinentale vluchten. Deze zogenoemde ‘verkeerverdelingsregel’ staat op gespannen voet met Europese regels. Die stellen namelijk dat airlines zelf moeten kunnen kiezen vanaf welke luchthaven ze vliegen.

Stok achter de deur
De maatregel moet op 1 april 2019 ingaan en geldt als een stok achter de deur voor als het Lelystad Airport zelf niet lukt om vliegmaatschappijen te verleiden hun plek op Schiphol op te geven en vanaf Lelystad te vliegen. Met aantrekkelijke prijzen hoopt Lelystad airlines naar de polder te halen.

,,Wij zorgen ervoor dat de totale kosten van een bezoek aan Lelystad Airport voor een airline aanzienlijk lager liggen dan op Schiphol”, aldus directeur Hanne Buis van Lelystad Airport. Zodra deze ‘marktbenadering’ niet het gewenste effect heeft, wil het kabinet de dwangmaatregel inzetten.

'Selectiviteitsbeleid'
Het plan ligt momenteel ter inzage bij de vliegmaatschappijen. Die hebben tot 6 december de tijd om erop te reageren. Easyjet en TUI hekelden eerder al het 'selectiviteitsbeleid' voor Schiphol en vinden dat Lelystad Airport autonoom moet kunnen groeien.
De Telegraaf heeft het over:
quote:
Korte- en middellange afstandsvluchten met minder dan tien procent overstappers moeten naar Lelystad vertrekken, zo blijkt uit de plannen. Vrachtvluchten zijn geen optie.

Vrijgevallen slots op Schiphol door het verplaatsen van vakantieverkeer gaan naar intercontinentale vluchten, omdat deze minder dagelijkse capaciteit van Schiphol vergen. Het is nog onduidelijk wie die slots krijgen, onder meer de in het nauw zittende vrachtmaatschappijen azen daar ook op.
Wedstrijdje! :P
(De 787 is met 3 minuten voorsprong vertrokken maar met 57 minuten voorsprong op de 737 geland in Oslo)

DPSpfn2XkAA_hi4.jpg:large

De folding wingtip van de Boeing 777X:

DPVkCy0XcAAyQ8O.jpg:large

[ Bericht 45% gewijzigd door Iemand91 op 23-11-2017 22:04:21 ]
pi_175268868
Vergeleken bij de grote jongens zijn die kleintjes echte slomerds :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 23 november 2017 @ 22:37:49 #103
195885 shiznuts
¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_175269492
Er was iemand die deze laatst linkte: https://groundspeedrecords.com . Grapsig. :P
Life's like a choc of boxolates
pi_175290407
registreer om deze reclame te verbergen
nom nom nom

991709.jpg
992110.jpg
  vrijdag 24 november 2017 @ 23:52:21 #105
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175291072
Alle Hongaarse Hinds al in 1998 kompleet.
  vrijdag 24 november 2017 @ 23:54:09 #106
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_175291104
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 23:52 schreef PluggieOD het volgende:
Alle Hongaarse Hinds al in 1998 kompleet.
PluggieOD, als je nou echt niets zinnigs hier kan typen waar de meerderheid ook maar enigszins iets van begrijpt... blijf dan maar weg :N
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 24 november 2017 @ 23:59:49 #107
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175291200
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
19956060_1504899012928033_2463999829345918255_o.jpg?oh=a0c1f703638192b8a60c07e56a2e6605&oe=5AA85F69
19955940_1504888642929070_6319203859251950555_o.jpg?oh=87ad795e715f51956861b242f82930dc&oe=5A9D8A75
19944371_1504888706262397_1553510769672670799_o.jpg?oh=1ea4e68d97e65a7c2132fe6eae004681&oe=5AA96E9C
19959428_1504888702929064_8957762605870684352_n.jpg?oh=6baf79a25aefb57677b7813dd3b9db34&oe=5A92EC18

Takkuhweer:
23826222_1619183501499583_8434356300368694668_o.jpg?oh=49b6e9238a11c2c6bbedb1e84d114a57&oe=5A8A4B8C
Wel leuk voor de Hongaarse Hinds die in Overhaul gaan. Als je nu geen zak te melden hebt, gan dan maar weg?
pi_175291311
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 23:54 schreef flipsen het volgende:

[..]

PluggieOD, als je nou echt niets zinnigs hier kan typen waar de meerderheid ook maar enigszins iets van begrijpt... blijf dan maar weg :N
bepaal jij dat?

Als je niet normaal kunt reageren op iets wat je niet begrijpt, heb ik liever dat JIJ weg blijft.
Torque makes life easy.
Team Jean
  zaterdag 25 november 2017 @ 00:17:46 #109
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175291639
711, 720, 335 en 336 vanaf Kecskemét gaan in overhaul, er gaan er volgens planning nog iig 2.

[ Bericht 18% gewijzigd door PluggieOD op 25-11-2017 00:25:24 ]
  zaterdag 25 november 2017 @ 01:13:22 #110
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175292617
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:52 schreef Iemand91 het volgende:
Deze foto hebben velen van jullie vast al gezien:

[ afbeelding ]

Emirates heeft daar gisteren een video van online gezet:


Prachtig.
Frecce heb ik nog brandgaten van in een jas van 28-8-88 en heel veel doden gezien.
Al Fursan is een team van ex RA piloten. VET omdat ze bv line abreast lijnen vliegen. Dat is fokking moeilijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door PluggieOD op 25-11-2017 01:20:18 ]
  zaterdag 25 november 2017 @ 01:21:09 #111
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175292721
Wat voor foto's maak je nu zelf iemand?
pi_175292788
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 01:13 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Frecce heb ik nog brandgaten van in een jas van 28-8-88 en heel veel doden gezien.
Al Fursan is een team van ex RA piloten. VET omdat ze bv line abreast lijnen vliegen. Dat is fokking moeilijk.
n00b insert; wtf is 'line abreast'? :@
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_175295292
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 01:28 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

n00b insert; wtf is 'line abreast'? :@
Mijn beste gok is ~kaarsrecht naast elkaar. Hmm dat lijkt wel overeen te komen met https://www.google.co.uk/search?q=line+abreast+formation ja :)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 25 november 2017 @ 11:31:41 #114
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175296262
Het kan ook anders:
23795714_1622431711174762_566606299140359909_n.jpg?oh=bc0d1c589dccd88f3e3f70e75493c356&oe=5AA37461
  zaterdag 25 november 2017 @ 11:35:23 #115
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175296315
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 01:28 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

n00b insert; wtf is 'line abreast'? :@
Dat UAE team bestaat uit ex Frecce piloten.
Ze vliegen voor het volk best saaie formaties.
De skill is waanzinnig. Een pijl is makkelijk, maar bv een omgekeerde pijl is heel moeilijk.
Een line abreast is echt knap met je hele team. Echt een gaaf team om te zien.

[ Bericht 1% gewijzigd door PluggieOD op 25-11-2017 11:46:05 ]
  zaterdag 25 november 2017 @ 11:37:08 #116
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175296349
Ze vliegen met 339s, maar dat was duidelijk wel. En dan de omslag maken Line Abreast.
Soort wedloop met de Saudi Hawks.



[ Bericht 37% gewijzigd door PluggieOD op 25-11-2017 11:44:31 ]
  zaterdag 25 november 2017 @ 11:47:03 #117
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175296541
En dat team is weer voornamelijk ex Red Arrows.
pi_175296609
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 13:35 schreef Iemand91 het volgende:
En wat anders:

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)43952.jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)71633.jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]

Eastern Airlines is terug!
Samen met American Airlines, Trans World Airlines (TWA) en United Airlines was het een van de 'Big Four" binnenlandse maatschappijen van de VS.
(Pan Am was daarnaast alleen internationaal bezig en was hiermee de onofficiële flag carrier van de VS)
Ze was vooral actief aan de Oostkust van de VS (het had een dominatie op de route New York - Miami) maar vloog ook naar de Cariben en Latijns-Amerika.
Maar in haar latere jaren kreeg het meer concurrentie, onenigheid tussen bestuur en vakbonden en werd de maatschappij langzaamaan uit elkaar gehaald.
Toch werd het in 1983 nog de launch customer van de Boeing 757.

Op 21 januari 1991 viel het doek voor de maatschappij.
Al hun toestellen bleven aan de grond:

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)16969.jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Haar hoofdkwartier op Miami Airport werd een verlaten gebied:

[ afbeelding ]

In 2011 kocht de Eastern Airlines Group de intellectuele eigendom, waaronder handelsmerken van de oorspronkelijke Eastern Airlines.
Op vrijdag 19 december 2014 nam het haar eerste toestel in ontvangst; een Boeing 737-800 die voorheen voor Kenya Airways vloog. Het kreeg de registratie N276EA en kreeg de naam "Spirit of Captain Eddie Rickenbacker" de vroegere leider van de maatschappij en Amerika's grootste flying ace van WWI.
Na bijna 24 jaar was Eastern Airlines weer terug!

Gisteren voerde deze kist de eerste vlucht uit voor het nieuwe Eastern Airlines.
Het vloog vlucht 3145 van Miami naar Havana op Cuba, een whopping 457 kilometer die in 42 minuten werd gevlogen. Ondanks deze toch wel unieke gebeurtenis was er weinig te doen rond de vlucht, op het watersaluut na.
De vlucht werd afgehandeld op Miami in het gebouw waar oorspronkelijk Eastern Airlines ook gehuisvest was. De vlucht was mogelijk door de toenadering van de VS naar Cuba.

[ afbeelding ]

Over een 12 - 18 maanden zouden de eerste lijnvluchten moeten plaats vinden, tot dan zal het chartervluchten uitvoeren. Net als vroeger zullen ze zich weer richten op de Cariben en Latijns-Amerika.

Dit jaar zou de maatschappij nog zo'n 5-7 gebruikte 737's moeten ontvangen en volgend jaar nog een vijftal.
De maatschappij heeft orders openstaan bij Boeing voor 10 nieuwe 737-800's en met purchase rights voor nog eens 10 737 MAX 8's.
Daarnaast heeft het bij Mitsubishi 20 orders openstaan voor MR90's en met rechten voor nog eens 20 stuks.
De eerste nieuwe Boeings zouden in april 2017 geleverd moeten worden en de Mitsubishi's in 2019.
En het avontuur is weer voorbij:

VLIEGVERGUNNING VAN EASTERN AIR LINES INGETROKKEN
quote:
WASHINGTON - Het Amerikaanse Departement of Transport (DOT) heeft het Air Operator’s Certificate (AOC) van Eastern Air lines ingetrokken. Hiermee komt een eind aan een langdurige poging om de luchtvaartmaatschappij met de rijke geschiedenis nieuw leven in te blazen

Eastern heeft aangegeven vrijwillig haar AOC in te leveren bij de FAA, en dat er geen bezwaar is aangetekend tegen het besluit van de DOT. De maatschappij staakte in september al de vluchten.

Het originele East Air Lines vloog van 1926 tot 1991 en was toen genoodzaakt te stoppen. Sinds 1991 zijn er verscheidene pogingen geweest de maatschappij weer nieuw leven in te blazen. In 2015 werden vanuit Miami chartervluchten onder de vlag van Eastern Air Lines hervat.

Eastern Air Lines vloog sinds 2015 met geleasete Boeing 737’s en had een order uitstaan voor nog eens tien nieuwe 737-800NG, die begin 2020 werden verwacht. De maatschappij had ook twintig Mitsubishi Regional Jets in bestelling.
  zaterdag 25 november 2017 @ 11:57:06 #119
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175296705
Zo moeilijk en saai is een line abreast:

Super saai, super moeilijk omdat je je maat moet blind vertrouwen.
pi_175297029
Ik vind die communications altijd helemaal top erbij _O_
Torque makes life easy.
Team Jean
  zaterdag 25 november 2017 @ 23:02:59 #121
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_175308749
- geen discussie voor hier -

[ Bericht 97% gewijzigd door Sounddragon op 26-11-2017 01:21:52 ]
Tics van je petten.
pi_175310890
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 21:50 schreef Iemand91 het volgende:


De folding wingtip van de Boeing 777X:

[ afbeelding ]
hoe lang gaat het duren voordat die dingen naar beneden komen dwarrelen? :X Op die manier bewegende delen in een vleugel maken; het lijkt mij geen goed plan :|W

Wat is trouwens het voordeel van zoiets? Zal iets met draagkracht te maken hebben gok ik, maar is het effect van het omhoogklappen?
Torque makes life easy.
Team Jean
  zondag 26 november 2017 @ 01:45:19 #123
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_175311063
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 01:26 schreef Sounddragon het volgende:

Wat is trouwens het voordeel van zoiets? Zal iets met draagkracht te maken hebben gok ik, maar is het effect van het omhoogklappen?
Nope, gewoon een practisch dingetje voor op de grond:
tA6js.gif
pi_175311107
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 november 2017 12:18 schreef Sounddragon het volgende:
Ik vind die communications altijd helemaal top erbij _O_
Inderdaad ja, vindt dat elke keer weer geinig om te horen.
Op YouTube staat zoiets, pilots view zal later ff linkje opzoeken
pi_175311165
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 01:26 schreef Sounddragon het volgende:

hoe lang gaat het duren voordat die dingen naar beneden komen dwarrelen? :X Op die manier bewegende delen in een vleugel maken; het lijkt mij geen goed plan :|W
Boeing wel. En er zitten al genoeg bewegende delen in een vleugel, gelukkig wel.
Daarnaast zijn er meer vliegtuigen met folding wings.
quote:
Wat is trouwens het voordeel van zoiets? Zal iets met draagkracht te maken hebben gok ik, maar is het effect van het omhoogklappen?
Kort en simpel gezegd is een grotere spanwijdte efficiënter.

Echter dat is op de grond niet altijd handig. Daar zijn verschillende categorieën die oplopen met spanwijdte. De 777 zit net onder de 65 meter en valt daarmee in categorie E.
Met groter spanwijdte komt ze in de hogere categorie F (waar ook 747-8 en A380 in vallen).
Weer simpel gezegd is zo'n toestel dan gelimiteerd op luchthavens.

Elke folding wingtip is ruim 3 meter hoog/lang.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')