abonnement Unibet Coolblue
pi_175268423
Kabinet weert deel Nederlandse vakantiegangers van Schiphol

quote:
Het kabinet wil vliegmaatschappijen verplichten om vakantievluchten van Schiphol naar Lelystad Airport te verplaatsen. Het concept-voorstel is inmiddels klaar. De Europese Commissie is op de hoogte gebracht, maar moet nog wel toestemming geven.

Het kabinet gaat Europese vakantiebestemmingen aanwijzen waar straks vanaf Schiphol niet meer naartoe gevlogen mag worden. Luchtvaartmaatschappijen die vliegen naar vakantiebestemmingen binnen Europa worden zo verplicht om uit te wijken naar Lelystad Airport.

Op deze manier wordt ruimte gecreëerd op het overvolle Schiphol voor lucratievere intercontinentale vluchten. Deze zogenoemde ‘verkeerverdelingsregel’ staat op gespannen voet met Europese regels. Die stellen namelijk dat airlines zelf moeten kunnen kiezen vanaf welke luchthaven ze vliegen.

Stok achter de deur
De maatregel moet op 1 april 2019 ingaan en geldt als een stok achter de deur voor als het Lelystad Airport zelf niet lukt om vliegmaatschappijen te verleiden hun plek op Schiphol op te geven en vanaf Lelystad te vliegen. Met aantrekkelijke prijzen hoopt Lelystad airlines naar de polder te halen.

,,Wij zorgen ervoor dat de totale kosten van een bezoek aan Lelystad Airport voor een airline aanzienlijk lager liggen dan op Schiphol”, aldus directeur Hanne Buis van Lelystad Airport. Zodra deze ‘marktbenadering’ niet het gewenste effect heeft, wil het kabinet de dwangmaatregel inzetten.

'Selectiviteitsbeleid'
Het plan ligt momenteel ter inzage bij de vliegmaatschappijen. Die hebben tot 6 december de tijd om erop te reageren. Easyjet en TUI hekelden eerder al het 'selectiviteitsbeleid' voor Schiphol en vinden dat Lelystad Airport autonoom moet kunnen groeien.
De Telegraaf heeft het over:
quote:
Korte- en middellange afstandsvluchten met minder dan tien procent overstappers moeten naar Lelystad vertrekken, zo blijkt uit de plannen. Vrachtvluchten zijn geen optie.

Vrijgevallen slots op Schiphol door het verplaatsen van vakantieverkeer gaan naar intercontinentale vluchten, omdat deze minder dagelijkse capaciteit van Schiphol vergen. Het is nog onduidelijk wie die slots krijgen, onder meer de in het nauw zittende vrachtmaatschappijen azen daar ook op.
Wedstrijdje! :P
(De 787 is met 3 minuten voorsprong vertrokken maar met 57 minuten voorsprong op de 737 geland in Oslo)



De folding wingtip van de Boeing 777X:



[ Bericht 45% gewijzigd door Iemand91 op 23-11-2017 22:04:21 ]
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 november 2017 @ 22:10:48 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175268868
Vergeleken bij de grote jongens zijn die kleintjes echte slomerds :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_175269492
Er was iemand die deze laatst linkte: https://groundspeedrecords.com . Grapsig. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 24 november 2017 @ 23:52:21 #105
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175291072
Alle Hongaarse Hinds al in 1998 kompleet.
  vrijdag 24 november 2017 @ 23:54:09 #106
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_175291104
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 23:52 schreef PluggieOD het volgende:
Alle Hongaarse Hinds al in 1998 kompleet.
PluggieOD, als je nou echt niets zinnigs hier kan typen waar de meerderheid ook maar enigszins iets van begrijpt... blijf dan maar weg :N
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 24 november 2017 @ 23:59:49 #107
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175291200
quote:





Takkuhweer:
Wel leuk voor de Hongaarse Hinds die in Overhaul gaan. Als je nu geen zak te melden hebt, gan dan maar weg?
  zaterdag 25 november 2017 @ 00:04:45 #108
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175291311
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 23:54 schreef flipsen het volgende:

[..]

PluggieOD, als je nou echt niets zinnigs hier kan typen waar de meerderheid ook maar enigszins iets van begrijpt... blijf dan maar weg :N
bepaal jij dat?

Als je niet normaal kunt reageren op iets wat je niet begrijpt, heb ik liever dat JIJ weg blijft.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 25 november 2017 @ 00:17:46 #109
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175291639
711, 720, 335 en 336 vanaf Kecskemét gaan in overhaul, er gaan er volgens planning nog iig 2.

[ Bericht 18% gewijzigd door PluggieOD op 25-11-2017 00:25:24 ]
  zaterdag 25 november 2017 @ 01:13:22 #110
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175292617
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:52 schreef Iemand91 het volgende:
Deze foto hebben velen van jullie vast al gezien:

[ afbeelding ]

Emirates heeft daar gisteren een video van online gezet:


Prachtig.
Frecce heb ik nog brandgaten van in een jas van 28-8-88 en heel veel doden gezien.
Al Fursan is een team van ex RA piloten. VET omdat ze bv line abreast lijnen vliegen. Dat is fokking moeilijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door PluggieOD op 25-11-2017 01:20:18 ]
  zaterdag 25 november 2017 @ 01:21:09 #111
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175292721
Wat voor foto's maak je nu zelf iemand?
  zaterdag 25 november 2017 @ 01:28:20 #112
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175292788
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 01:13 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Frecce heb ik nog brandgaten van in een jas van 28-8-88 en heel veel doden gezien.
Al Fursan is een team van ex RA piloten. VET omdat ze bv line abreast lijnen vliegen. Dat is fokking moeilijk.
n00b insert; wtf is 'line abreast'? :@
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175295292
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 01:28 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

n00b insert; wtf is 'line abreast'? :@
Mijn beste gok is ~kaarsrecht naast elkaar. Hmm dat lijkt wel overeen te komen met https://www.google.co.uk/search?q=line+abreast+formation ja :)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 25 november 2017 @ 11:31:41 #114
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175296262
Het kan ook anders:
  zaterdag 25 november 2017 @ 11:35:23 #115
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175296315
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 01:28 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

n00b insert; wtf is 'line abreast'? :@
Dat UAE team bestaat uit ex Frecce piloten.
Ze vliegen voor het volk best saaie formaties.
De skill is waanzinnig. Een pijl is makkelijk, maar bv een omgekeerde pijl is heel moeilijk.
Een line abreast is echt knap met je hele team. Echt een gaaf team om te zien.

[ Bericht 1% gewijzigd door PluggieOD op 25-11-2017 11:46:05 ]
  zaterdag 25 november 2017 @ 11:37:08 #116
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175296349
Ze vliegen met 339s, maar dat was duidelijk wel. En dan de omslag maken Line Abreast.
Soort wedloop met de Saudi Hawks.



[ Bericht 37% gewijzigd door PluggieOD op 25-11-2017 11:44:31 ]
  zaterdag 25 november 2017 @ 11:47:03 #117
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175296541
En dat team is weer voornamelijk ex Red Arrows.
pi_175296609
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 13:35 schreef Iemand91 het volgende:
En wat anders:

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)43952.jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)71633.jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]

Eastern Airlines is terug!
Samen met American Airlines, Trans World Airlines (TWA) en United Airlines was het een van de 'Big Four" binnenlandse maatschappijen van de VS.
(Pan Am was daarnaast alleen internationaal bezig en was hiermee de onofficiële flag carrier van de VS)
Ze was vooral actief aan de Oostkust van de VS (het had een dominatie op de route New York - Miami) maar vloog ook naar de Cariben en Latijns-Amerika.
Maar in haar latere jaren kreeg het meer concurrentie, onenigheid tussen bestuur en vakbonden en werd de maatschappij langzaamaan uit elkaar gehaald.
Toch werd het in 1983 nog de launch customer van de Boeing 757.

Op 21 januari 1991 viel het doek voor de maatschappij.
Al hun toestellen bleven aan de grond:

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)16969.jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Haar hoofdkwartier op Miami Airport werd een verlaten gebied:

[ afbeelding ]

In 2011 kocht de Eastern Airlines Group de intellectuele eigendom, waaronder handelsmerken van de oorspronkelijke Eastern Airlines.
Op vrijdag 19 december 2014 nam het haar eerste toestel in ontvangst; een Boeing 737-800 die voorheen voor Kenya Airways vloog. Het kreeg de registratie N276EA en kreeg de naam "Spirit of Captain Eddie Rickenbacker" de vroegere leider van de maatschappij en Amerika's grootste flying ace van WWI.
Na bijna 24 jaar was Eastern Airlines weer terug!

Gisteren voerde deze kist de eerste vlucht uit voor het nieuwe Eastern Airlines.
Het vloog vlucht 3145 van Miami naar Havana op Cuba, een whopping 457 kilometer die in 42 minuten werd gevlogen. Ondanks deze toch wel unieke gebeurtenis was er weinig te doen rond de vlucht, op het watersaluut na.
De vlucht werd afgehandeld op Miami in het gebouw waar oorspronkelijk Eastern Airlines ook gehuisvest was. De vlucht was mogelijk door de toenadering van de VS naar Cuba.

[ afbeelding ]

Over een 12 - 18 maanden zouden de eerste lijnvluchten moeten plaats vinden, tot dan zal het chartervluchten uitvoeren. Net als vroeger zullen ze zich weer richten op de Cariben en Latijns-Amerika.

Dit jaar zou de maatschappij nog zo'n 5-7 gebruikte 737's moeten ontvangen en volgend jaar nog een vijftal.
De maatschappij heeft orders openstaan bij Boeing voor 10 nieuwe 737-800's en met purchase rights voor nog eens 10 737 MAX 8's.
Daarnaast heeft het bij Mitsubishi 20 orders openstaan voor MR90's en met rechten voor nog eens 20 stuks.
De eerste nieuwe Boeings zouden in april 2017 geleverd moeten worden en de Mitsubishi's in 2019.
En het avontuur is weer voorbij:

VLIEGVERGUNNING VAN EASTERN AIR LINES INGETROKKEN
quote:
WASHINGTON - Het Amerikaanse Departement of Transport (DOT) heeft het Air Operator’s Certificate (AOC) van Eastern Air lines ingetrokken. Hiermee komt een eind aan een langdurige poging om de luchtvaartmaatschappij met de rijke geschiedenis nieuw leven in te blazen

Eastern heeft aangegeven vrijwillig haar AOC in te leveren bij de FAA, en dat er geen bezwaar is aangetekend tegen het besluit van de DOT. De maatschappij staakte in september al de vluchten.

Het originele East Air Lines vloog van 1926 tot 1991 en was toen genoodzaakt te stoppen. Sinds 1991 zijn er verscheidene pogingen geweest de maatschappij weer nieuw leven in te blazen. In 2015 werden vanuit Miami chartervluchten onder de vlag van Eastern Air Lines hervat.

Eastern Air Lines vloog sinds 2015 met geleasete Boeing 737’s en had een order uitstaan voor nog eens tien nieuwe 737-800NG, die begin 2020 werden verwacht. De maatschappij had ook twintig Mitsubishi Regional Jets in bestelling.
  zaterdag 25 november 2017 @ 11:57:06 #119
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175296705
Zo moeilijk en saai is een line abreast:

Super saai, super moeilijk omdat je je maat moet blind vertrouwen.
  zaterdag 25 november 2017 @ 12:18:32 #120
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175297029
Ik vind die communications altijd helemaal top erbij _O_
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 25 november 2017 @ 23:02:59 #121
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_175308749
- geen discussie voor hier -

[ Bericht 97% gewijzigd door Sounddragon op 26-11-2017 01:21:52 ]
Tics van je petten.
  zondag 26 november 2017 @ 01:26:35 #122
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175310890
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 21:50 schreef Iemand91 het volgende:


De folding wingtip van de Boeing 777X:

[ afbeelding ]
hoe lang gaat het duren voordat die dingen naar beneden komen dwarrelen? :X Op die manier bewegende delen in een vleugel maken; het lijkt mij geen goed plan :|W

Wat is trouwens het voordeel van zoiets? Zal iets met draagkracht te maken hebben gok ik, maar is het effect van het omhoogklappen?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 26 november 2017 @ 01:45:19 #123
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_175311063
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 01:26 schreef Sounddragon het volgende:

Wat is trouwens het voordeel van zoiets? Zal iets met draagkracht te maken hebben gok ik, maar is het effect van het omhoogklappen?
Nope, gewoon een practisch dingetje voor op de grond:
pi_175311107
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 november 2017 12:18 schreef Sounddragon het volgende:
Ik vind die communications altijd helemaal top erbij _O_
Inderdaad ja, vindt dat elke keer weer geinig om te horen.
Op YouTube staat zoiets, pilots view zal later ff linkje opzoeken
Do what you love, love what you do!
pi_175311165
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 01:26 schreef Sounddragon het volgende:

hoe lang gaat het duren voordat die dingen naar beneden komen dwarrelen? :X Op die manier bewegende delen in een vleugel maken; het lijkt mij geen goed plan :|W
Boeing wel. En er zitten al genoeg bewegende delen in een vleugel, gelukkig wel.
Daarnaast zijn er meer vliegtuigen met folding wings.
quote:
Wat is trouwens het voordeel van zoiets? Zal iets met draagkracht te maken hebben gok ik, maar is het effect van het omhoogklappen?
Kort en simpel gezegd is een grotere spanwijdte efficiënter.

Echter dat is op de grond niet altijd handig. Daar zijn verschillende categorieën die oplopen met spanwijdte. De 777 zit net onder de 65 meter en valt daarmee in categorie E.
Met groter spanwijdte komt ze in de hogere categorie F (waar ook 747-8 en A380 in vallen).
Weer simpel gezegd is zo'n toestel dan gelimiteerd op luchthavens.

Elke folding wingtip is ruim 3 meter hoog/lang.
  zondag 26 november 2017 @ 03:11:30 #126
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175311562
Aha, ok dan.. Ik dacht dat het een soort van beweegbare winglet was.. Ik zag dat al niet gebeuren in de lucht, vandaar mijn opmerking :+

Ik kan me herinneren dat sommige fighters en jets op vliegdekschepen dat ook hadden/hebben om below deck wat makkelijker te stallen. Helemaal niet de link gelegd dat die dingen een beetje groter aan het groeien zijn als waar de gmiddelde luchthaven voor ontworpen is _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175312303
Dag allen,

Weet iemand hoevaak Schiphol gebruikt wordt als tussenstop op intercontinentale vluchten? In mijn beeld maar heel weinig, kan alleen de vlucht van Garuda bedenken (Jakarta - AMS - London). Maar kan me voorstellen dat Lufthansa misschien ook zo’n soort constructie heeft?
pi_175314175
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 08:52 schreef Proz het volgende:
Dag allen,

Weet iemand hoevaak Schiphol gebruikt wordt als tussenstop op intercontinentale vluchten? In mijn beeld maar heel weinig, kan alleen de vlucht van Garuda bedenken (Jakarta - AMS - London). Maar kan me voorstellen dat Lufthansa misschien ook zo’n soort constructie heeft?
Lijkt mij stug. Dan zouden hun vluchten vanuit Duitsland flink trager zijn dan directe vluchten van concurrenten, niet?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_175320666
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 08:52 schreef Proz het volgende:
Dag allen,

Weet iemand hoevaak Schiphol gebruikt wordt als tussenstop op intercontinentale vluchten? In mijn beeld maar heel weinig, kan alleen de vlucht van Garuda bedenken (Jakarta - AMS - London). Maar kan me voorstellen dat Lufthansa misschien ook zo’n soort constructie heeft?
Op dit moment kan ik mij alleen de Jet Airways naar Toronto bedenken.
Die Garuda vluchten tussen Amsterdam en London Gatwick zijn er niet meer.
  zondag 26 november 2017 @ 17:45:36 #130
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_175322348
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 08:52 schreef Proz het volgende:
Dag allen,

Weet iemand hoevaak Schiphol gebruikt wordt als tussenstop op intercontinentale vluchten? In mijn beeld maar heel weinig, kan alleen de vlucht van Garuda bedenken (Jakarta - AMS - London). Maar kan me voorstellen dat Lufthansa misschien ook zo’n soort constructie heeft?
Jetairways vliegt New Delhi - Amsterdam - Toronto v.v. (9W233 / 9W234)

Dit soort vluchten komen op Schiphol nog maar heel zelden voor. Zeker nu airlines steeds meer inzetten op rechtstreekse vluchten.
So we just called him Fred
pi_175323975
Vandaag was de Grand Prix van Abu Dhabi; dus uiteraard weer een flypast van de Etihad A380 (A6-APD) met het Al Fursan Aerobatic Display Team.



  zondag 26 november 2017 @ 20:16:51 #132
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_175325334
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 08:52 schreef Proz het volgende:
Dag allen,

Weet iemand hoevaak Schiphol gebruikt wordt als tussenstop op intercontinentale vluchten? In mijn beeld maar heel weinig, kan alleen de vlucht van Garuda bedenken (Jakarta - AMS - London). Maar kan me voorstellen dat Lufthansa misschien ook zo’n soort constructie heeft?
Ik zie op flightradar wel een vlucht van etihad die Amsterdam - Parijs - Abu Dabi doet.
[edit] laat maar, cargovluchtje
Interessanter vind ik eigenlijk de vluchten binnen europa die met widebody's gevlogen worden en dus een "echte" business class hebben ipv een stoel in het midden die vrij is.
Ik weet dat Turkish twee vluchten met een a330 op amsterdam vliegt en BA er eentje met een 767 uitvoert maar er zijn er vast meer.

[ Bericht 9% gewijzigd door GlennQuagmire op 26-11-2017 20:25:34 ]
pi_175327960
quote:
0s.gif [b]Op zondag 26 november 2017 20:16
Interessanter vind ik eigenlijk de vluchten binnen europa die met widebody's gevlogen worden en dus een "echte" business class hebben ipv een stoel in het midden die vrij is.
Ik weet dat Turkish twee vluchten met een a330 op amsterdam vliegt en BA er eentje met een 767 uitvoert maar er zijn er vast meer.
De overgebleven 7 767 bij British Airways zijn allemaal volledige economy met 258 stoelen.

Om een paar te noemen:
- Finnair A350-900 tussen Helsinki en London Heathrow.
- British Airways 777/787 tussen London Heathrow en Madrid
- Iberia A340-600 tussen Madrid en London Heathrow
- LATAM Chile 787-9 tussen Madrid en Frankfurt
- Icelandair 767-300 van Reykjavík naar diverse Europese steden waaronder Amsterdam.
- Net als WOW Air met de A330-300 van Reykjavik naar diverse Europese steden waaronder Amsterdam.
- Aer Lingus A330-300 tussen Dublin en Malaga (zomerseizoen)
- Air Europa 787-8/A330-200 tussen Madrid en Barcelona
- Air China A330-200/-300 tussen Wenen en Madrid. (Peking - Vienna - Madrid - Peking)
- Ethiopian Airlines 787-8 tussen Rome en Milaan, tussen Wenen en Brussel, Stockholm en Oslo
- Turkish Airlines met de 777-300ER tussen Istanbul en London Heathrow
- Tap Portugal met de A330-200/-300 tussen Lissabon en Wenen
En natuurlijk Lufthansa die nu tijdelijk met 747-400's tussen Frankfurt en Berlijn vliegt.
En dan heb ik ze nog niet allemaal.

En dan heb je nog de vele vluchten van chartermaatschappijen (TUI-groep, Condor etc.) die ook binnen Europe hun wide-bodies inzetten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 26-11-2017 22:12:48 ]
  Moderator zondag 26 november 2017 @ 22:00:11 #134
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_175328038
747 tussen München en Frankfurt, je zou bijna een ticket kopen 8-)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 26 november 2017 @ 22:32:55 #135
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_175329035
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 21:57 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

De overgebleven 7 767 bij British Airways zijn allemaal volledige economy met 258 stoelen.

[lijstje]

En dan heb je nog de vele vluchten van chartermaatschappijen (TUI-groep, Condor etc.) die ook binnen Europe hun wide-bodies inzetten.
Oh dat is wel jammer van de 767, dat wist ik niet.
T is niet heel veel meer maar toch leuk om te zien dat er toch nog wat widebody wordt ingezet. helaas niet echt wat naar Nederland.
747 tussen Frankfurt en Berlijn lijkt me dan wel de kortste 747-vlucht ter wereld lijkt me
pi_175329543
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 22:00 schreef derLudolf het volgende:
747 tussen München en Frankfurt, je zou bijna een ticket kopen 8-)
Berlijn.

Wat ik zo snel kan vinden is zo'n ¤330 met Lufthansa naar Frankfurt, dan met de 747 naar Berlijn en met de 747 weer terug naar Frankfurt en door naar Amsterdam, op 1 dag. :P
  Redactie Frontpage / Sport zondag 26 november 2017 @ 23:13:19 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175330137
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 22:52 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Berlijn.

Wat ik zo snel kan vinden is zo'n ¤330 met Lufthansa naar Frankfurt, dan met de 747 naar Berlijn en met de 747 weer terug naar Frankfurt en door naar Amsterdam, op 1 dag. :P
Trein naar Duitsland geen optie om de kosten te drukken?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_175330376
quote:
14s.gif Op zondag 26 november 2017 23:13 schreef Peterselieman het volgende:
Trein naar Duitsland geen optie om de kosten te drukken?
Ligt er aan hoe duur zo'n treinreis gaat zijn.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 26 november 2017 @ 23:34:37 #139
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175330462
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 23:28 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ligt er aan hoe duur zo'n treinreis gaat zijn.
Als je nu voor half december boekt kost een retour Frankfurt Flughaven ongeveer 130 euro
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_175330677
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
Als je nu voor half december boekt kost een retour Frankfurt Flughaven ongeveer 130 euro
En een retourtje Frankfurt - Berlijn - Frankfurt kom ik op zo'n ¤165.
Samen ¤295; ¤35 goedkoper dan met vliegtuig.
Dan zou ik geen uren in een trein gaan zitten naast het feit of je überhaupt dan alles op dezelfde dag kunt doen. :P
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 november 2017 @ 10:40:15 #141
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175334293
Wizz Air staakt na het winterseizoen de vluchten tussen Eelde en Gdansk. Opvallend want nog niet eens lang geleden werd de A320 ingeruild voor een A321

https://www.luchtvaartnie(...)ute-groningen-gdansk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_175360588
's Werelds grootste (niet krachtigste) turbofan hangt onder een vleugel.
De voor de 777x bedoelde General Electric GE9X is onder de GE 747-400 flying testbed gehangen.
Vanwege het enorme formaat hangt de motor zowel naar voren, omhoog en 5% (extra) achterover om onder de vleugel te passen; en alsnog is de ruimte eronder slechts ongeveer een halve meter.
(ter vergelijking; onder de originele GE CF6 motor zat op deze plek minimaal 71 centimeter)

Deze motor had dus ook niet onder hun eerdere 747-100 flying testbed kunnen hangen omdat die lager bij de grond zit.



Ter vergelijking; 's werelds krachtigste turbofan zag er zo uit op de 747-100:

pi_175368744
Airbus A380 #3 is met (voorlopig) pensioen. Singapore Airlines 9V-SKC heeft op 6 november haar laatste vlucht voor de maatschappij gemaakt als SQ637 van Tokio Narita naar Singapore.
Dit toestel werd op 11 maart 2008 aan de maatschappij geleverd en gaat nu (net als de vorige twee) naar de eigenaar; de Dr. Peters Group.

Hier die dag in Tokio:


Nog iemand met wat geld achter de hand?
De b.foundation van Brussels Airlines houdt een veiling voor o.a. meevliegen op de jump seat, dag met Flight Attendant mee, tour door de maintenance hangar en meer.
Veiling is hier.

[ Bericht 22% gewijzigd door Iemand91 op 28-11-2017 20:50:34 ]
  woensdag 29 november 2017 @ 14:41:35 #144
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_175382685
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 20:41 schreef Iemand91 het volgende:
Nog iemand met wat geld achter de hand?
De b.foundation van Brussels Airlines houdt een veiling voor o.a. meevliegen op de jump seat, dag met Flight Attendant mee, tour door de maintenance hangar en meer.
Veiling is hier.
Mooi dat ze ook gelijk met het stereotype afrekenen dat een captain een man is en flight attendant een vrouw :D
So we just called him Fred
  woensdag 29 november 2017 @ 14:45:44 #145
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_175382805
Weer eens wat anders dan vanuit een vliegtuig springen:
So we just called him Fred
  Moderator woensdag 29 november 2017 @ 17:39:25 #146
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_175386456
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 20:41 schreef Iemand91 het volgende:

Nog iemand met wat geld achter de hand?
De b.foundation van Brussels Airlines houdt een veiling voor o.a. meevliegen op de jump seat, dag met Flight Attendant mee, tour door de maintenance hangar en meer.
Veiling is hier.
Ik zou wel een dagje met Kirsten op stap willen
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_175390832
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 20:41 schreef Iemand91 het volgende:
Airbus A380 #3 is met (voorlopig) pensioen. Singapore Airlines 9V-SKC heeft op 6 november haar laatste vlucht voor de maatschappij gemaakt als SQ637 van Tokio Narita naar Singapore.
Dit toestel werd op 11 maart 2008 aan de maatschappij geleverd en gaat nu (net als de vorige twee) naar de eigenaar; de Dr. Peters Group.

Hier die dag in Tokio:
[ afbeelding ]

Nog iemand met wat geld achter de hand?
De b.foundation van Brussels Airlines houdt een veiling voor o.a. meevliegen op de jump seat, dag met Flight Attendant mee, tour door de maintenance hangar en meer.
Veiling is hier.
Waar worden die A380s dan gestored als ze terug naar de eigenaar gaan? Gewoon naar Toulouse?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_175391036
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 20:54 schreef Hojdhopper het volgende:
Waar worden die A380s dan gestored als ze terug naar de eigenaar gaan? Gewoon naar Toulouse?
De eerste (9V-SKA) is twee weken geleden naar Tarbes, Frankrijk gevlogen. De 2e (9V-SKB) en 3e (9V-SKC) staan nog in Singapore. Of deze twee (en de nog te volgen 2 toestellen) ook allemaal naar Tarbes gaan weet ik (zo) niet; zou best kunnen.
De motoren van de eerste worden in ieder geval onder de vleugels weggehaald en gaan terug naar Rolls Royce.
  woensdag 29 november 2017 @ 21:12:05 #149
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175391170
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 17:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik zou wel een dagje met Kirsten op stap willen
jij zou wel zo veel willen..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175392160
Nog meer mensen dit monster over *horen* vliegen?
Ik hoorde zoals verwacht luid en duidelijk overkomen (de An-12 komt hier ook met enige regelmaat over en is al net zo'n brombeer) en enkele minuten later kreeg ik een alert van FR24 dat deze in de lucht hing.

quote:
The An-22 doesn't fly very often, but when it does, its 8 contra-rotating propellers let you know it’s coming.
https://twitter.com/flightradar24/status/935939091581014017




En op de luchthaven van Singapore is vanmorgen brand uitgebroken in/op een tug die een Singapore Airlines Boeing 777-200ER 9V-SQK aan het vervoeren was:






[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 29-11-2017 22:18:24 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')