gezien het spoor in het gras nog geen backtrack?quote:
Touchdown, uitrollen, 270° rechts ipv 225° rechts en dan 45° links.quote:Op zondag 14 januari 2018 23:19 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Zo van, de turning pad was linksom toch?
Volgens AVHerald zijn er geruchten dat het landingsgestel het begaf en het toestel zo links van de baan af ging.quote:Op zondag 14 januari 2018 23:11 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
gezien het spoor in het gras nog geen backtrack?
Ah ja op die manier, maar inderdaad, de sporen in het gras wijzen erop dat het tijdens de rollout al mis ging. Landingsgestel dat ermee ophoudt zou een prima verklaring zijn inderdaadquote:Op maandag 15 januari 2018 01:58 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Touchdown, uitrollen, 270° rechts ipv 225° rechts en dan 45° links.
[..]
Volgens AVHerald zijn er geruchten dat het landingsgestel het begaf en het toestel zo links van de baan af ging.
Tipje waard, direct op het strand afgezet worden door de vliegmaatschappij.quote:Op zondag 14 januari 2018 11:35 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ach, direct met de glijbaan de zee in, goed begin van de vakantie
twitter:BeAirForce twitterde op maandag 15-01-2018 om 12:15:36 De twee #F16 die door de geluidmuur gingen, behoren tot de Belgische Luchtmacht. Zij voerden een interceptie uit in het kader van de BENELUX QRA. Paraat om uw veiligheid te waarborgen. https://t.co/sFvKHtnLJx reageer retweet
twitter:Kon_Luchtmacht twitterde op maandag 15-01-2018 om 11:45:42 Zojuist #knal boven O-NO NL veroorzaakt door 2x F-16 die door de geluidsbarrière zijn gegaan reageer retweet
twitter:AircraftSpots twitterde op maandag 15-01-2018 om 12:16:25 #QRA - Belgian Air Force F-16's have intercepted 2x Russian Air Force Tu-160 Blackjack bombers over the North Sea 1x Russian Air Force Tu-160 ID'd as RF-94102 https://t.co/3cW6Q74GCD reageer retweet
Dus:quote:Twente Airport ontvangt deze maand naast de Boeing 747 van KLM, nog twee widebody’s. Twee Airbus A340-300’s van Air France vliegen naar het Enschedese vliegveld, waar de toestellen worden ontmanteld.
Air France A340
Op 19 januari rond 9:00 uur wordt het eerste Air France-toestel van Parijs Charles de Gaulle naar Twente overgevlogen. Het vliegtuig, de F-GLZI, is ruim 22 jaar oud. Drie dagen later, op 22 januari in de ochtend volgt de 18 jaar oude F-GLZR.
KLM
Diezelfde dag komt ook de Boeing 747-400 van KLM, PH-BFF, naar Twente. De Boeing wordt rond 12:00 uur verwacht. Het toestel vliegt sinds 1990 bij KLM. Uit gegevens van Flightradar24.com blijkt dat het vliegtuig al sinds 25 december aan de grond staat, na een vlucht vanuit Hongkong naar Amsterdam.
AELS
De vliegtuigen worden ontmanteld door Aircraft End-of-Life Solutions, dat de vrijkomende vliegtuigonderdelen vervolgens verkoopt.
Ik gok gewoon goedkoper.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 02:15 schreef FredvZ het volgende:
Zouden ze in Twente dan sneller zijn dan in Parchim?
Ik geloof niet dat ze de toestellen in Parchim slopen.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 02:15 schreef FredvZ het volgende:
Zouden ze in Twente dan sneller zijn dan in Parchim?
Jammer zeg. Ik kwam een paar jaar geleden aan op AMS voor een korte vakantie en zag deze staan, ik had echt een wtf momentjequote:Op dinsdag 16 januari 2018 13:11 schreef Iemand91 het volgende:
KLM's oudste 737 PH-BXA is gisteren teruggekomen uit Norwich na repaint.
Het heeft weer de standaard KLM livery en de KLM retrojet is dus niet meer...
Afwijken van de standaard kost normaal gesproken meer dan de standaard, bijvoorbeeld als die bepaalde kleur donkerblauw normaal niet gebruiken. Wel jammer, want ik vind retro-uitvoeringen vaak wel leukquote:Op dinsdag 16 januari 2018 22:05 schreef derLudolf het volgende:
Zonde van die retro livery
Als zo'n kleurschema al bestaat, hoeft het toch helemaal niets extra's te kosten?
In inmiddels Schiphol dicht...quote:Op donderdag 18 januari 2018 10:59 schreef Tourniquet het volgende:
Moet je van Riga naar Eindhoven, sta je opeens in Hannover.
https://www.flightradar24.com/data/flights/w62525/#102898c6
RTV Noord-Holland heeft ook weer een livestream van Schiphol:
http://www.nhnieuws.nl/ni(...)en-storm-op-Schiphol
edit: 2 doorstarts op een rij.
Live ATC erbij: https://www.liveatc.net/play/eham01_twr_main1.pls
quote:Commitment to grow its flagship A380 fleet
Dubai-based Emirates Airline has signed a Memorandum of Understanding (MoU) to acquire up to 36 additional A380 aircraft. The agreement was signed this morning at the airline’s headquarters in Dubai by HH Sheikh Ahmed bin Saeed Al Maktoum, Chairman and Chief Executive, Emirates Airline and Group, and John Leahy, Chief Operating Officer Customers, Airbus Commercial Aircraft. The commitment is for 20 A380s and an option for 16 more with deliveries to start in 2020, valued at US$16 billion at latest list prices.
Sheikh Ahmed said: “We’ve made no secret of the fact that the A380 has been a success for Emirates. Our customers love it, and we’ve been able to deploy it on different missions across our network, giving us flexibility in terms of range and passenger mix. He added: “Some of the new A380s we’ve just ordered will be used as fleet replacements. This order will provide stability to the A380 production line. We will continue to work closely with Airbus to further enhance the aircraft and onboard product, so as to offer our passengers the best possible experience. The beauty of this aircraft is that the technology and real estate on board gives us plenty of room to do something different with the interiors.”
quote:Op donderdag 18 januari 2018 11:59 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
Emirates signs agreement for up to 36 additional A380s
[..]
Een gedeelte is al voor vervanging, dus als dat doorzet kan Airbus nog vele jaren voort met de A380quote:Op donderdag 18 januari 2018 11:59 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
Emirates signs agreement for up to 36 additional A380s
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |