Is die veranderd dan?quote:Op zondag 5 november 2017 21:39 schreef G-Pier het volgende:
Iemand trouwens een reden waarom Corendon haar "nieuwe" livery lichtjes heeft gewijzigd?
Je hebt de oude livery, dan heb je de nieuwe met blauwe ster en sinds kort (sinds de oprichting van Corendon Europe dacht ik) een gewijzigde livery waarbij de blauwe ster wit ook rood is. Betreft trouwens alleen de Turkse en Maltese toestellen.quote:
Ze hebben de TC-TJG doorgeschoven naar Corendon Airines Europe, die had al de "nieuwe" livery, maar de blauwe en gele accenten zijn op het toestel verdwenen...quote:Op maandag 6 november 2017 08:07 schreef G-Pier het volgende:
[..]
Je hebt de oude livery, dan heb je de nieuwe met blauwe ster en sinds kort (sinds de oprichting van Corendon Europe dacht ik) een gewijzigde livery waarbij de blauwe ster wit ook rood is. Betreft trouwens alleen de Turkse en Maltese toestellen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Studenten luchtvaartdienstverlening van Landstede kunnen straks praktijkonderwijs volgen in een echte Boeing. KLM stelt een overbodig geworden Boeing 747-400 beschikbaar aan de mbo-school.
Een deel van de romp, van ongeveer twintig meter, wordt in de school weer opgebouwd, met 24 businessclass-stoelen, 80 economyclass-stoelen en verder alles wat in een vliegtuig te vinden is: toiletten, pantry's, bagagevakken, etenskarretjes, beeldschermen en dergelijke, zegt Jaap Streefkerk van Landstede. Hij is blij met de aanwinst. De school maakt nu gebruik van praktijkruimtes die nagebootst zijn. ,,Dat we straks een originele KLM-omgeving hebben is echt een heel groot voordeel. Geen enkel schroefje wordt nagemaakt.''
Drie klaslokalen
Het toestel staat nu nog in Spanje en wordt de komende tijd ontmanteld. Alles wat Landstede kan gebruiken, wordt in enkele maanden tijd overgebracht. Dan begint het opbouwen in de Zwolse school, inclusief het exterieur. Studenten stappen straks ook echt het vliegtuig in. Voor het project is een ruimte van ongeveer drie klaslokalen nodig. Die wordt in eerste instantie gezocht in het gebouw waar de opleiding Luchtvaartdienstverlening gevestigd is, aan de Fuchsiastraat. Niet alleen de opleiding Luchtvaartdienstverlening kan er straks gebruik van maken, maar ook andere opleidingen. Zo ziet Landstede mogelijkheden voor studenten van de opleidingen marechaussee, transport en logistiek, en handel en commercie.
Uiteindelijk moet er een 'luchthavenplein' binnen het Landstede-gebouw ontstaan.
De kisten in Spanje zijn naar mijn weten nog in eigendom van KLM.quote:Op dinsdag 7 november 2017 13:17 schreef FredvZ het volgende:
Dus ze gaan de PH-BFR in Nederland slopen om vervolgens uit Spanje onderdelen van de PH-BFP te gaan halen...
Dat zal allemaal best, maar of dit nou de beste/goedkoopste aanpak is betwijfel ik.quote:Op dinsdag 7 november 2017 14:20 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
De kisten in Spanje zijn naar mijn weten nog in eigendom van KLM.
Containers/kratten vol onderdelen komen vanuit Spanje weer naar Schiphol.
De 747's die elders zijn opgeslagen zijn verkocht; zelfde geldt waarschijnlijk voor -BFR.
Ik niet. Daarnaast lijkt dit veel moeite; maar het is natuurlijk niets als je bekijkt wat er per dag heen en weer vervoerd wordt qua vracht.quote:Op dinsdag 7 november 2017 19:28 schreef FredvZ het volgende:
Dat zal allemaal best, maar of dit nou de beste/goedkoopste aanpak is betwijfel ik.
Maho Beach Cam is weer online!quote:Op vrijdag 3 november 2017 00:48 schreef Iemand91 het volgende:
Jeuj:Hebben ze het beter voor elkaar dan op Schiphol; daar werkt geen van de webcams meer.twitter:PTZtv twitterde op donderdag 02-11-2017 om 16:08:32 Just left #JFK for #SXM on #JBU1487 to work on our #StMaarten webcams post-Irma. Thank you @JetBlue for flight! Fol… reageer retweet
http://www.mahobeachcam.com/quote:Maho Beach Cam back ONLINE : November 7th, 2017
Today we are finally able to bring you live sound and video from St. Maarten and Princess Juliana International Airport (SXM). After a herculean effort by PTZtv, we have a new camera in place on a newly rebuilt mount held fast by over 1,000lbs of concrete. Check out our Facebook page for pictures and video from this recovery visit to St. Maarten and the Maho Beach area.
Although we have done enough to bring you live streaming once more, there are still some issues that need to be resolved and don't be surprised if there are periodic outages in the days/weeks ahead. For example... our uninterruptible(sic) power supply (UPS) took a salt water bath and didn't like it. Will need to be replaced on a future visit.
Very special thanks to JetBlue Airways for kindly offering to help sponsor the return of Maho Beach Cam. They flew us down to SXM from JFK. Please keep them in mind when booking your next flight to SXM or beyond.
Also a big THANK YOU to all the fans who have contributed so generously to our recovery fund. That effort really helped get us back online much sooner.
To watch our live video, click the 'X' in the top right-hand corner to dismiss this message.
Note that it is not too late to help by contributing to our recovery fund.
Choose a currency and pay what you like, when you like, if you like ... but no obligation to contribute anything!
Click a ticket below and enter an amount that's comfortable for your budget.
Thank you for supporting Maho Beach Cam and watching PTZtv!
De hotels zijn goed beschadigd zie ikquote:Op dinsdag 7 november 2017 23:16 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Maho Beach Cam is weer online!
[..]
http://www.mahobeachcam.com/
quote:Gif in de cockpit: Het zwijgcontract
Het wordt wel het best bewaarde geheim van de luchtvaartindustrie genoemd: piloten en bemanningsleden die ziek worden van het vliegen. Volgens een groeiende groep wetenschappers en piloten komt dat omdat ze constant giftige lucht inademen. Giftige stoffen uit de motorolie lekken structureel in de cabinelucht.
Grootschalig wetenschappelijk onderzoek is er nog nooit gedaan. Toch ontkennen luchtvaartmaatschappijen dat je ziek kunt worden door giftige cabinelucht. Piloten en bemanningsleden die ziek thuis zitten, krijgen dus geen compensatie. Intussen kondigt EasyJet aan filters te gaan installeren in vliegtuigen. De nieuwste toestellen van Boeing schrappen het beruchte luchttoevoersysteem. En dan is er nog een zieke KLM-piloot die niet meer mag praten over zijn klachten.
ZEMBLA onderzoekt hoe autoriteiten en luchtvaartmaatschappijen omgaan met dit beladen dossier.
Mijn pa en ik riepen beide "hè, Veldhuizen van Santen". Reden was verschillend.quote:Op donderdag 9 november 2017 09:25 schreef FredvZ het volgende:
De directeur van KLM Health Services heeft wel een bijzondere achternaam uit de KLM historie.
Mijn eerste gedachte was dan ook: zit die persoon daar vanwege kennis en kunde of is dit een functie die geschapen is voor een stukje genoegdoening en is de rol van KLM in de crash in Tenerife groter dan men wil toegeven?
Kan als Polderbaan en Zwanenbrugbaan beide in gebruik zijn als landingsbaan. Zal qua hoogte wel genoeg ruimte tussen zitten.quote:Op donderdag 9 november 2017 11:56 schreef Adrie072 het volgende:
4x vliegtuig parallel in de lucht gespot? Zojuist boven Haarlem 11:40.
Dat was inderdaad zo eind van morgen / begin van de middag. Landing peak dan.quote:Op donderdag 9 november 2017 13:26 schreef Karstman het volgende:
[..]
Kan als Polderbaan en Zwanenbrugbaan beide in gebruik zijn als landingsbaan. Zal qua hoogte wel genoeg ruimte tussen zitten.
Wat een kul.quote:Op donderdag 9 november 2017 09:25 schreef FredvZ het volgende:
De directeur van KLM Health Services heeft wel een bijzondere achternaam uit de KLM historie.
Mijn eerste gedachte was dan ook: zit die persoon daar vanwege kennis en kunde of is dit een functie die geschapen is voor een stukje genoegdoening en is de rol van KLM in de crash in Tenerife groter dan men wil toegeven?
De verschillende onderzoeken rondom de crash geven een verschillend beeld van de rol van de Nederlandse gezagvoerder. Wat nu als het functioneren van de die gezagvoerder ook werd aangetast door de grote hoeveelheden toxische lucht waar hij aan bloot gesteld is?quote:Op donderdag 9 november 2017 17:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat een kul.
De rol van de gezagvoerder was in ieder geval significant.
Amerikaanse F-15'squote:Op donderdag 9 november 2017 11:56 schreef Adrie072 het volgende:
4x vliegtuig parallel in de lucht gespot? Zojuist boven Haarlem 11:40.
Tof thanks!quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:20 schreef Bobbje het volgende:
[..]
Amerikaanse F-15's
http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?f=44&t=128991&start=525
Niet de eerste keer dat deze fout bij KLM wordt gemaakt. Zelf ook wel eens op een KLM vlucht vanuit Curacao gezeten dat we onderweg onderdelen verloren.quote:Op vrijdag 10 november 2017 21:57 schreef Peterselieman het volgende:
Het gebruik van verkeerde schroeven lijkt volgens Japanners de oorzaak te zijn dat een KLM 777 een paneel boven Japan verloor, zo uit voorlopig onderzoek gebleken.
https://www.upinthesky.nl(...)verkeerde-schroeven/
Transavia | Boeing 737-8K2 | PH-HSI by FlyingAnts, on Flickrquote:SCHIPHOL - Transavia onthult zaterdag 11 november officieel een Boeing 737-800 in speciale Peter Pan Vakantieclub beschildering. Het toestel maakt die dag een rondvlucht boven Nederland vanaf Schiphol, met tussenlandingen op Rotterdam The Hague Airport en Eindhoven Airport.
Aan boord van het toestel zijn passagiers die in het verleden met de Peter Pan Vakantieclub op reis gingen. De stichting werd in 1995 opgericht door Transavia-purser Wilco van Elk om kinderen die vanwege ziekte of moeilijke omstandigheden niet op vakantie kunnen een droomreis te bezorgen.
De speciale beschildering is een cadeau van Transavia ter gelegenheid van haar vijftigste verjaardag.
Luchtvaartnieuws Magazine is zaterdag aan boord en doet verslag. De eerste beelden van het speciale vliegtuig, dat zes jaar in de opvallende uitstraling blijft rondvliegen, zijn inmiddels al opgedoken.
Wat zijn Reaper, Grim01 en Gator01 vluchten?quote:Op vrijdag 10 november 2017 12:20 schreef Bobbje het volgende:
[..]
Amerikaanse F-15's
http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?f=44&t=128991&start=525
Nu op weg naar Rotterdam: https://www.flightradar24.com/data/flights/hv1996quote:Op zaterdag 11 november 2017 13:23 schreef Iemand91 het volgende:
Even alert in FR24 app zetten en in de lucht kijken:
TRANSAVIA MAAKT RONDVLUCHT BOVEN NEDERLAND MET BIJZONDERE BOEING
[..]
[ link | afbeelding ]Transavia | Boeing 737-8K2 | PH-HSI by FlyingAnts, on Flickr
Zijn dat geen callsigns van het sqadron waar ze bij horenquote:Op zaterdag 11 november 2017 14:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat zijn Reaper, Grim01 en Gator01 vluchten?
Ben sceptisch over die uitspraak van jou. Bottom line: hij is aan zijn take off run begonnen, zonder clearance.quote:Op vrijdag 10 november 2017 00:23 schreef FredvZ het volgende:
De verschillende onderzoeken rondom de crash geven een verschillend beeld van de rol van de Nederlandse gezagvoerder.
quote:The Boeing 747-400F was taking off from runway 21 at Maastricht Airport when it exited the runway.
According to first reports, the aircraft suffered engine failure then rejected takeoff, leading some of the wheels into the grass.
The aircraft (reg. TC-ACR) was taking off to Jeddah at 23:36 local time.
Cargo hold will have to be unloaded and fuel to be syphoned before the aircraft can be towed back on runway
Omdat in die vier regels meer informatie staat dan in de Nederlandse bronnen die ik zo snel kon vinden.quote:Op zondag 12 november 2017 01:33 schreef Embraer89 het volgende:
Waarom Engels? Het stikt van de Nederlandse bronnen
De correcte boven, de incorrecte onder:quote:Op vrijdag 10 november 2017 21:57 schreef Peterselieman het volgende:
Het gebruik van verkeerde schroeven lijkt volgens Japanners de oorzaak te zijn dat een KLM 777 een paneel boven Japan verloor, zo uit voorlopig onderzoek gebleken.
https://www.upinthesky.nl(...)verkeerde-schroeven/
quote:One of the world's largest airlines picks the ultra-efficient 787 to optimize its future fleet Airplane deal to sustain tens of thousands U.S. jobs
DUBAI, United Arab Emirates, Nov. 12, 2017 /PRNewswire/ -- Boeing [NYSE: BA] and Emirates, one of the world's largest airlines, announced a commitment to purchase 40 787-10 Dreamliners at the 2017 Dubai Airshow. The deal, including airplanes and related equipment, is valued at $15.1 billion at current list prices.
Emirates is the world's largest Boeing 777 operator and will be the first to receive the new 777X in 2020. In selecting the 787-10, Emirates complements their 777 fleet with a medium twin-aisle airplane that offers 25 percent better fuel efficiency per seat and emissions than the airplanes it replaces.
"Emirates' orders today will be delivered from 2022, taking the airline well into the 2030s. Some of these will be replacements so that we maintain a young and efficient fleet, and others will power our future network growth. We see the 787 as a great complement to our 777 and A380 fleet, providing us with more flexibility to serve a range of destinations as we develop our global route network," said His Highness Sheik Ahmed bin Saeed Al Maktoum, chairman and chief executive of Emirates Airline and Group. "It has always been Emirates' strategy to invest in the most advanced and efficient aircraft, and today's orders reflect that. Today's announcement also speaks to our confidence in the future of aviation in the UAE and the region."
(...)
Slordig. Nu nog uitzoeken hoe dat heeft kunnen gebeuren en door wie.quote:Op zondag 12 november 2017 01:36 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Omdat in die vier regels meer informatie staat dan in de Nederlandse bronnen die ik zo snel kon vinden.
[..]
De correcte boven, de incorrecte onder:
[ afbeelding ]
Niet heel aannemelijk. Staat niet in het artikel. Waarom denk je dat?quote:Op zondag 12 november 2017 11:27 schreef Iemand91 het volgende:
Een order voor nog zo'n 40 nieuwe A380(plus) toestellen zal deze week/vandaag ook nog wel bekend gemaakt worden.
Omdat dat al wekenlang de ronde gaat, diverse betrouwbare bronnen en Emirates hier ook op hinten.quote:Op zondag 12 november 2017 22:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Niet heel aannemelijk. Staat niet in het artikel. Waarom denk je dat?
Niet slordig, maar zeer ernstig. Verkeerde schroefjes gebruiken in de luchtvaart is onvergefelijk en kan dodelijk zijn.quote:Op zondag 12 november 2017 22:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Slordig. Nu nog uitzoeken hoe dat heeft kunnen gebeuren en door wie.
quote:In het Gelderse Zoelmond is een helikopter van de Koninklijke Luchtmacht tegen een hoogspanningskabel gevlogen. Daardoor kampen Culemborg en omliggende plaatsen met een grote stroomstoring.
Sinds 19.00 uur zitten meer dan 24.000 huishoudens en bedrijven zonder stroom. De storing is behalve in Culemborg ook in Beusichem, Buurmalsen, Deil, Geldermalsen, Kapel-Avezaath, Buren, Rhenoy, Rijswijk, Tricht en Zoelen. Waarschijnlijk houden gedupeerden nog tot 21.00 uur last van de storing, zegt netbeheerder Liander.
Bij het ongeluk zijn geen gewonden gevallen, meldt de Veiligheidsregio. De helikopter heeft een voorzorgslanding gemaakt. Gevechtshelikopters van Defensie trainen deze week in het laagvliegen. Dat gebeurt zowel overdag als 's avonds.
Ik heb een dejavu... op 12 december 2007 deden ze hetzelfde, in dezelfde regio.quote:Op maandag 13 november 2017 20:25 schreef Iemand91 het volgende:
Oeps...
Apache vliegt tegen hoogspanningskabel: grote stroomstoring bij Culemborg
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |