abonnement Unibet Coolblue
pi_174887446
Ik denk dat ik een trauma opgelopen heb tijdens mijn vlucht naar Nederland want ik ervaar allemaal vage klachten.

Ik wordt wakker met veel pijn in mijn thorax.
Ik heb vaak hoofdpijn en duizeligheid.
Bij het rechtstaan is mijn hart zo hard aan het bonzen dat het mijn aders in mijn nek het lijken te begeven.
Mijn linkerhand heb ik soms niet onder controle.
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
  Boks-Chick zondag 5 november 2017 @ 17:49:45 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_174887477
Klinkt niet fijn. Wat zei de huisarts toen je daar was?
lolwut
pi_174887553
quote:
19s.gif Op zondag 5 november 2017 17:49 schreef BrandX het volgende:
Klinkt niet fijn. Wat zei de huisarts toen je daar was?
Ik ben sinds 2010 niet meer bij hem langs geweest. Ik denk niet dat het zoveel zin heeft want hij zegt toch dat ik naar de psycholoog moet, maar ik geloof niet dat een psycholoog mij kan helpen. Ik was ook tijdens mijn middelbare school tijd naar de psycholoog geweest en dat was zo vaag en heb er niets aan gehad.
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
pi_174887603
Tja, klinkt als paniekaanvallen icm hyperventilatie. Maar dat kan een goede psycholoog beter constateren en je mee helpen.
Niet alle psychologen zijn hetzelfde hè?
dag
pi_174887639
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 17:56 schreef Peter het volgende:
Tja, klinkt als paniekaanvallen icm hyperventilatie. Maar dat kan een goede psycholoog beter constateren en je mee helpen.
Niet alle psychologen zijn hetzelfde hè?
Ik denk niet dat het hyperventilatie is want ik adem juist heel beheerst. Ik bel maandag wel voor een afspraak bij de huisarts. Ik mag die man niet zo dus ben benieuwd :{
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
  Boks-Chick zondag 5 november 2017 @ 17:58:33 #6
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_174887647
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 17:53 schreef Vluchteling het volgende:

[..]

Ik ben sinds 2010 niet meer bij hem langs geweest. Ik denk niet dat het zoveel zin heeft want hij zegt toch dat ik naar de psycholoog moet, maar ik geloof niet dat een psycholoog mij kan helpen. Ik was ook tijdens mijn middelbare school tijd naar de psycholoog geweest en dat was zo vaag en heb er niets aan gehad.
Goh en wat verwacht je dan van onze glazen FOK!bollen? Dat wij het beter weten dan je huisarts en je vervolgens advies krijgt waar je uiteindelijk niets mee kan?

Je kan natuurlijk ook gewoon een andere huisarts zoeken wanneer je je oude niet vertrouwd. Ofzo. Een topic als dit is zo onzinnig.
lolwut
pi_174888027
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 17:53 schreef Vluchteling het volgende:

[..]

Ik ben sinds 2010 niet meer bij hem langs geweest. Ik denk niet dat het zoveel zin heeft want hij zegt toch dat ik naar de psycholoog moet, maar ik geloof niet dat een psycholoog mij kan helpen. Ik was ook tijdens mijn middelbare school tijd naar de psycholoog geweest en dat was zo vaag en heb er niets aan gehad.
Als je een trauma hebt kan een psycholoog je wel helpen.
pi_174888990
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 17:58 schreef Vluchteling het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het hyperventilatie is want ik adem juist heel beheerst. Ik bel maandag wel voor een afspraak bij de huisarts. Ik mag die man niet zo dus ben benieuwd :{
structurele hyperventilatie bestaat ook ;)
dag
pi_174889247
Klink niet heel erg als een trauma eigenlijk. Meer als hyperventilatie.
Bij een trauma zou je oa ook heel veel nachtmerries en herbelevingen hebben.
  zondag 5 november 2017 @ 19:02:47 #10
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_174889296
Epilepsie
pi_174889453
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 19:00 schreef Jacqie85 het volgende:
Klink niet heel erg als een trauma eigenlijk. Meer als hyperventilatie.
Bij een trauma zou je oa ook heel veel nachtmerries en herbelevingen hebben.
Volgens mij ook.

Probeer anders eerst eens ademhalingsoefeningen te doen. Staan genoeg oefeningen op het internet om van chronische hyperventilatie af te komen.
pi_174889512
Ben je met het vliegtuig geweest (lange vlucht?)?
  zondag 5 november 2017 @ 20:01:38 #13
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_174890393
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 19:14 schreef appelsap het volgende:
Ben je met het vliegtuig geweest (lange vlucht?)?
Wat heeft dat ermee te maken denk je?
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_174891148
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 20:01 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Wat heeft dat ermee te maken denk je?
Lang stilzitten tijdens vluchten, autoritten enzo kan tot risico’s leiden zoals een trombosebeen en longembolieen. De klachten die hij heeft kunnen enerzijds inderdaad wijzen op hyperventilatie maar kun je dus ook ervaren bij longembolieen. Hyperventilatie zou daar zelfs nog een gevolg van kunnen zijn.
Al moet dit alles wel recent zijn en niet al lang bestaan anders lijkt het me ook eerder (chronische) hyperventilatie.

Vandaar mijn vraag.

Ik raad TS aan om morgen toch even naar de huisarts te gaan.
  maandag 6 november 2017 @ 11:29:19 #15
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_174900517
Gebeurde er iets traumatisch tijdens de vlucht?
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_174901300
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 11:29 schreef ShevaJB het volgende:
Gebeurde er iets traumatisch tijdens de vlucht?
Ja, maar dat was 17 jaar geleden en ik was toen 10.
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
pi_174901316
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 20:27 schreef appelsap het volgende:

[..]

Lang stilzitten tijdens vluchten, autoritten enzo kan tot risico’s leiden zoals een trombosebeen en longembolieen. De klachten die hij heeft kunnen enerzijds inderdaad wijzen op hyperventilatie maar kun je dus ook ervaren bij longembolieen. Hyperventilatie zou daar zelfs nog een gevolg van kunnen zijn.
Al moet dit alles wel recent zijn en niet al lang bestaan anders lijkt het me ook eerder (chronische) hyperventilatie.

Vandaar mijn vraag.

Ik raad TS aan om morgen toch even naar de huisarts te gaan.
Trombosebeen zou je moeten zien toch? En inderdaad, mijn klachten zijn al paar weken aanwezig.
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
pi_174903703
Bij trombose zou je een roodachtig been hebben en een glans, normaal gesproken. Ook dit verschilt natuurlijk per persoon. Je zou het zelfs goed kunnen voelen eigenlijk.

Toch even langs de huisarts, sowieso. :)
pi_174923958


[ Bericht 100% gewijzigd door Vluchteling op 07-11-2017 16:17:36 ]
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
pi_174957143
Ben langs huisarts geweest. Heb een hartfilmpje gehad. Resultaat moet nog komen. Verder kan ik ook laten prikken voor cholesterol en schildklier problemen.

Sinds paar dagen heb ik een andere klacht gekregen die angstaanjagend is. Namelijk als ik in bed ga strekken, dan begin mijn hart voelbaar bonzen voor ongeveer 10 seconden waarna het stopt. Op het moment dat het stopt voelt het alsof mijn hart niet meer slaat aangezien ik de bonzen niet meer voel. Maar uiteraard is dat niet het geval want ik ben er nog :P.
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
pi_174957210
Zijn dit echt al je klachten of is er een deel waar je niet over begint? Anders snap ik niet zo goed waarom je bij fysieke klachten die recent ontstaan zijn aan trauma klachten denkt.
pi_174957851
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 11:52 schreef Fripsel het volgende:
Zijn dit echt al je klachten of is er een deel waar je niet over begint? Anders snap ik niet zo goed waarom je bij fysieke klachten die recent ontstaan zijn aan trauma klachten denkt.
Ik heb het erover gehad met mijn werkgever en die begon het meteen in die richting te zoeken. Dat is de reden daarvoor.

Ik heb wel andere klachten zoals vermoeidheid en hoofdpijn maar dat heb ik altijd al gehad.
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
pi_174960091
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 12:25 schreef Vluchteling het volgende:

[..]

Ik heb het erover gehad met mijn werkgever en die begon het meteen in die richting te zoeken. Dat is de reden daarvoor.

Ik heb wel andere klachten zoals vermoeidheid en hoofdpijn maar dat heb ik altijd al gehad.
Het zou wel kunnen, ik heb zelf ook heel lang last gehad van fysieke klachten voor de psychische trauma klachten eruit kwamen. Als het trauma klachten zijn is een psycholoog wel de enige die echt kan helpen lijkt me? Maar het lijkt me ook verstandig om uit te sluiten dat het niet fysiek is.

Goed dat je het laat onderzoeken! :*
pi_174960497
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 14:31 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Het zou wel kunnen, ik heb zelf ook heel lang last gehad van fysieke klachten voor de psychische trauma klachten eruit kwamen. Als het trauma klachten zijn is een psycholoog wel de enige die echt kan helpen lijkt me? Maar het lijkt me ook verstandig om uit te sluiten dat het niet fysiek is.

Goed dat je het laat onderzoeken! :*
Ik denk dat een psycholoog je alleen kan helpen als je zelf open voor staat. Ik kan dat niet. Ik probeer altijd dingen logisch te beredeneren en wat de psycholoog doet en zegt vind ik vaag.

Ik zal het denk ik een kans moeten geven maar ik heb nu al weinig vertrouwen in :')
Iedereen die mij quote, krijgt een DM van mij :)
pi_174960567
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 14:53 schreef Vluchteling het volgende:

[..]

Ik denk dat een psycholoog je alleen kan helpen als je zelf open voor staat. Ik kan dat niet. Ik probeer altijd dingen logisch te beredeneren en wat de psycholoog doet en zegt vind ik vaag.

Ik zal het denk ik een kans moeten geven maar ik heb nu al weinig vertrouwen in :')
Een eerste doel kan ook zijn om een psycholoog te leren vertrouwen he. Een goede psycholoog moet jou uit kunnen leggen wat hij bedoelt en waarom hij zegt wat hij zegt. Als je meteen de hele oplossing wil zien lijkt iets vaak onmogelijk. Terwijl het jn stapjes misschien wel te doen is.

En je moet niet vergeten dat je nu een heel stuk ouder bent dan de laatste keer dat je bij een psycholoog gezeten hebt!

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2017 14:57:41 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')