abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_174899914
Bedankt voor de reacties. Het is me duidelijk. Ik heb het niet geschreven om de likes maar omdat ik wou aangeven dat mijn leven ook heel anders had kunnen lopen en dat in het cultuur waar ik ben opgegroeid dit onder de stoelen en banken worden geschoven. Slachtoffers worden raar aangekeken en verweten. Dit heeft me ook weerhouden om hier open over te zijn. Ik kan mezelf in de spiegel aankijken want ik ben niet degene geweest die heeft misdaan of gelogen.

Ik heb getwijfeld of ik iets verkeerds heb gedaan omdat ik geen reacties kreeg, wat ik normaal wel krijg. Dit is de enige reden. Het gaat me niet om aandachttrekkerij. En het is geschreven in het Engels omdat niet iedereen Nederlands kan.

Achteraf voel ik me half half over het verhaal, aan de ene kant voel ik me dapper, sterk en gezegend, ook kan ik hierdoor lotgenoten helpen. Aan de andere kant is het niet fijn dat er nu ook mensen zijn die mijn persoonlijke verhaal kennen en nu op een andere manier naar me zouden kijken, ze zien nu een negatieve kant en het zal hun misschien een goed gevoel geven dat ik ook een donkere bladzijde in mijn leven heb. Tjah maar het feit blijft dat ik het gisteren heb geschreven en dit kan ik niet meer terugdraaien.
pi_174904418
Waarom voel je je dapper en sterk als je zoiets op Facebook hebt gezet?

Dat gevoel van sterk zijn komt toch binnenuit jezelf? Voelen en weten dat je je leven niet meer laat beïnvloeden door zoiets moeilijks.

Je verdiende dit niet, wat jou is overkomen is heel verdrietig maar je kan de tijd niet terug draaien. Je zoekt bevestiging van andere mensen maar dat heb je helemaal niet nodig, ik denk dat je die binnen in jezelf moet vinden.

Als je dat gevonden hebt dan maakt het ook niet meer uit of mensen het niet geloven of je raar aankijken. En al helemaal niet de mensen die blij zijn dat jij ook een zwarte bladzijde in je leven hebt. Er zullen altijd mensen zijn die naar of lelijk doen. Daar heb je niets aan.

Sterkte.
  maandag 6 november 2017 @ 15:29:56 #28
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_174904489
Misschien zijn mensen gewoon #metoo moe.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  maandag 6 november 2017 @ 16:29:32 #29
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174905547
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 15:29 schreef 2NutZ het volgende:
Misschien zijn mensen gewoon #metoo moe.
Lekker makkelijk...
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174905726
Ze zullen wel gedacht hebben dat het een of andere "kopieer en plak dit op je status om te zien of mensen je nog leuk vinden!!!" post was.
Maar om eerlijk te zijn, als iemand die ik ken op nota bene fucking facebook bekend gaat maken dat hij/zij misbruikt is, zou ik er ook niet op reageren.
pi_174905744
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 09:37 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ik vind persoonlijk een like geven op zo'n bericht raar voelen. Even op een knopje drukken en een duim omhoog neerzetten, dat met zo'n verhaal. Dat voelt als het verhaal tekort doen.

Merk ook dat veel mensen het moeilijk vinden om over te praten als het persoonlijk wordt, als dat misbruik, dat probleem in de maatschappij een gezicht krijgt.
Dan weten veel mensen niet meer goed wat ze moeten zeggen. Dat zal zeker op een medium platform meetellen, wat schrijf je naar iemand die zoiets afschuwelijks heeft meegemaakt? Hoe reageren anderen daar weer op, zwengel je geen discussie aan die pijnlijk zal zijn voor het slachtoffer?

Ik vind het dapper van je dat je het zwijgen probeert te doorbreken. Dat is niet makkelijk en vaak pijnlijk. Maar je bent sterk, dat heb je al bewezen door door die ellende heen te komen en weer geluk in het leven te vinden.
Je kan ook een huilreactie geven he. Of een kwaaie geloof ik.
  maandag 6 november 2017 @ 16:46:09 #32
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174905868
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 16:39 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Je kan ook een huilreactie geven he. Of een kwaaie geloof ik.
Dat is tegenwoordig zo he? Kom niet zo vaak op Facebook.
Maar dan nog, ook dat zou ik ongemakkelijk vinden. Enkel een smiley...

Waarom zou jij zelf daar niet op reageren zoals je zegt?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174906105
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 16:46 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat is tegenwoordig zo he? Kom niet zo vaak op Facebook.
Maar dan nog, ook dat zou ik ongemakkelijk vinden. Enkel een smiley...

Waarom zou jij zelf daar niet op reageren zoals je zegt?
Omdat het klinkt als een slangenkuil waar ik me niet in ga begeven. Voor je het weet ben je verzeild geraakt in een of andere familiediscussie, daar pas ik voor.
  maandag 6 november 2017 @ 17:01:03 #34
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174906162
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 16:58 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Omdat het klinkt als een slangenkuil waar ik me niet in ga begeven. Voor je het weet ben je verzeild geraakt in een of andere familiediscussie, daar pas ik voor.
Kan ik me voorstellen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174906213
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 17:01 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen.
Plus ik ben misschien heel ouderwets... ik vind zo'n heftig verhaal nou niet direct iets dat je op social media gaat delen. Als ik het zou lezen van iemand die ik ken, zou ik liever iets afspreken en het er dan irl over hebben met die persoon :Y
pi_174906516
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 17:20 schreef Lunatiek het volgende:
Lang, Engels, onsamenhangend en je begint aanvallend (backward community) tegenover je beoogde publiek.
Zou verder scrollen.
Dit inderdaad. Vooral die aanval op de gemeenschap. Prima dat je iets aan wil kaarten, maar dit is wel de uitgelezen manier om er geen steun voor te krijgen.

Verder vind ik facebook sowieso een raar medium om steun op te zoeken, maar dat ben ik. De enige die mijn posts altijd liked is mijn moeder en die zou daar ook snel klaar mee zijn als ik begon door de cultuur van mijn gemeenschap achterlijk te noemen. :P

quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 09:37 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ik vind persoonlijk een like geven op zo'n bericht raar voelen. Even op een knopje drukken en een duim omhoog neerzetten, dat met zo'n verhaal. Dat voelt als het verhaal tekort doen.
Dit ook nog wel trouwens. Ik like ook geen verdrietige verhalen. Soms omdat ik denk "plaats dat lekker ergens anders", maar ook soms omdat het cru voelt.

De nieuwe toevoegingen voor dat doeleinde vind ik ook niet bevredigend. Dus ook die gebruik ik er niet voor.

[ Bericht 15% gewijzigd door AnanYaw op 06-11-2017 17:33:21 ]
pi_174906760
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 16:29 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Lekker makkelijk...
Is het niet vermoeiend dan?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_174906871
Tenzij ik je heel heel goed ken zou ik ook niet reageren. Het is zo'n superpersoonlijk verhaal, in die privésfeer wil je toch niet inbreken als zaalvoetbalteamgenoot, klasgenootje, ex-collega of aangetrouwd familielid, en met alleen een like/smiley reageren vind ik ook ongepast.

En als ik je wel heel goed zou kennen zou ik eerder in het echt onder 4 ogen iets zeggen dan via facebook.
pi_174909501
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 10:40 schreef Saanvi het volgende:
Bedankt voor de reacties. Het is me duidelijk. Ik heb het niet geschreven om de likes maar omdat ik wou aangeven dat mijn leven ook heel anders had kunnen lopen en dat in het cultuur waar ik ben opgegroeid dit onder de stoelen en banken worden geschoven. Slachtoffers worden raar aangekeken en verweten. Dit heeft me ook weerhouden om hier open over te zijn. Ik kan mezelf in de spiegel aankijken want ik ben niet degene geweest die heeft misdaan of gelogen.

Ik heb getwijfeld of ik iets verkeerds heb gedaan omdat ik geen reacties kreeg, wat ik normaal wel krijg. Dit is de enige reden. Het gaat me niet om aandachttrekkerij. En het is geschreven in het Engels omdat niet iedereen Nederlands kan.

Achteraf voel ik me half half over het verhaal, aan de ene kant voel ik me dapper, sterk en gezegend, ook kan ik hierdoor lotgenoten helpen. Aan de andere kant is het niet fijn dat er nu ook mensen zijn die mijn persoonlijke verhaal kennen en nu op een andere manier naar me zouden kijken, ze zien nu een negatieve kant en het zal hun misschien een goed gevoel geven dat ik ook een donkere bladzijde in mijn leven heb. Tjah maar het feit blijft dat ik het gisteren heb geschreven en dit kan ik niet meer terugdraaien.
Sorry, maar uit de OP haal ik echt niet dat dit jouw verhaal is. Misschien dat mensen die je beter kennen dat wel konden, en wellicht had je de afstand van schrijven in de derde persoon nodig. Maar je maakt het de gemiddelde FB lezer wel erg moeilijk om je post te plaatsen.

Als je doel is om je persoonlijke verhaal te delen met je omgeving zou ik beginnen met een verhaal in de ‘ik’ vorm.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_174913725
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 20:02 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Sorry, maar uit de OP haal ik echt niet dat dit jouw verhaal is. Misschien dat mensen die je beter kennen dat wel konden, en wellicht had je de afstand van schrijven in de derde persoon nodig. Maar je maakt het de gemiddelde FB lezer wel erg moeilijk om je post te plaatsen.

Als je doel is om je persoonlijke verhaal te delen met je omgeving zou ik beginnen met een verhaal in de ‘ik’ vorm.
Ja, ik had die afstand nodig... het was toch maar beter zo achteraf gezien.
  dinsdag 7 november 2017 @ 00:18:43 #41
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_174914589
Weet meteen weer waarom ik geen Facebook heb.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  dinsdag 7 november 2017 @ 10:57:56 #42
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_174918073
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 16:29 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Lekker makkelijk...
En realistisch.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')