abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 5 november 2017 @ 16:49:14 #26
155227 crew  Guppy
dus
pi_174886283
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 16:48 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Helpt niks tegen laagfrequente geluiden.
Als er hier eens een feestje in de flat is, haalt het wel de scherpe kantjes van de bassen af. Het maakt wel dat ik me niet ga liggen ergeren. It's something?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_174886876
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 16:49 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Als er hier eens een feestje in de flat is, haalt het wel de scherpe kantjes van de bassen af. Het maakt wel dat ik me niet ga liggen ergeren. It's something?
it’s something that works for you.
Ik heb bijna alle soorten oordopjes geprobeerd en geen enkele dempt zodanig dat ik door een feest heen kan slapen. Wijven gegil en dronken tokkie- of studentengeschreeuw wordt nergens door tegen gehouden.
Laag gebrom kan je met noisecancelling goed uitschakelen, basgeluiden weet ik niet zeker. Deel van geluid komt ook niet door je oor maar via je schedel

[ Bericht 0% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 05-11-2017 18:21:35 ]
pi_174888077
Bedankt voor de tips allemaal! :)

Ik ga me binnenkort even voorstellen en zal dan een week later ofzo vragen of de bas zachter kan / evt. iets regelen om dat pokkeding op te zetten in het geval dat hij nu op de grond staat.
Hoop dat hij mee wil werken!
  Moderator zondag 5 november 2017 @ 18:40:25 #29
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 5 november 2017 @ 19:49:14 #30
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_174890105
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 10:20 schreef Evi90 het volgende:

edit: per ongeluk in WGR gezet i.p.v. klussen & wonen :@ Kan deze verplaatst worden?
done :)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_174891087
mogelijk heeft hij een subwoofer. als die met de speaker naar de muur staat zal omdraaien of verzetten helpen.

je zou een geluidswerende voorzet wand kunnen maken maar dat lijkt me vrij duur.

als het niet in de avond is valt het toch wel mee?
pi_174903040
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 11:03 schreef Evi90 het volgende:

[..]

Klussen = lakken/verven/schoonmaken en meubels in elkaar schroeven, boren en timmeren doe ik niet :P
ohnee das niet zo erg !!

misschien heb je nog nevenactiviteiten ofzo :P
pi_174903769
Mensen met subwoofers :') Echt een aso tokkie ben je als je zulke dingen gebruikt in een complex. Hoe oud of nieuw zo'n gebouw ook is, lage tonen gaan gewoon overal doorheen.

Dus om antwoord te geven op je vraag: Isoleren zal waarschijnlijk weinig zin hebben. Het beste kan je gewoon zorgen dat je eerst die vent een beetje leert kennen en later pas gaat zeiken zoals iemand anders je ook al als advies geeft. Anders begin je gelijk op zo'n verkeerde manier met de relatie.

Zeker van die mensen die zo'n ding elke dag aan hebben :') Geen enkel besef voor hun medemens. Als je een keer de muziek wat harder zet op een zaterdagavond ok maar overdag :r Hier ook zo eentje gehad. Werk zelf onregelmatig en ben dus soms ook doordeweeks thuis maar deze mensen waren volgens mij echt altijd thuis want ik had een hele lange tijd constant die kut basdreunen. Kon mezelf niet meer horen nadenken na een tijdje.
pi_174911560
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 14:48 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Mensen met subwoofers :') Echt een aso tokkie ben je als je zulke dingen gebruikt in een complex. Hoe oud of nieuw zo'n gebouw ook is, lage tonen gaan gewoon overal doorheen.

Dus om antwoord te geven op je vraag: Isoleren zal waarschijnlijk weinig zin hebben. Het beste kan je gewoon zorgen dat je eerst die vent een beetje leert kennen en later pas gaat zeiken zoals iemand anders je ook al als advies geeft. Anders begin je gelijk op zo'n verkeerde manier met de relatie.

Zeker van die mensen die zo'n ding elke dag aan hebben :') Geen enkel besef voor hun medemens. Als je een keer de muziek wat harder zet op een zaterdagavond ok maar overdag :r Hier ook zo eentje gehad. Werk zelf onregelmatig en ben dus soms ook doordeweeks thuis maar deze mensen waren volgens mij echt altijd thuis want ik had een hele lange tijd constant die kut basdreunen. Kon mezelf niet meer horen nadenken na een tijdje.
Heb jij er toen ook iets van gezegd of zijn die lui inmiddels verhuisd? :P
pi_174912148
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 14:48 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Mensen met subwoofers :') Echt een aso tokkie ben je als je zulke dingen gebruikt in een complex. Hoe oud of nieuw zo'n gebouw ook is, lage tonen gaan gewoon overal doorheen.

mensen met een mening....


een subwoofer is eigenlijk een onmisbaar onderdeel van een goed geluidsysteem.
de vraag is alleen hoe hem te gebruiken.
pi_174914666
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 14:48 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Mensen met subwoofers :') Echt een aso tokkie ben je als je zulke dingen gebruikt in een complex. Hoe oud of nieuw zo'n gebouw ook is, lage tonen gaan gewoon overal doorheen.

Dus om antwoord te geven op je vraag: Isoleren zal waarschijnlijk weinig zin hebben. Het beste kan je gewoon zorgen dat je eerst die vent een beetje leert kennen en later pas gaat zeiken zoals iemand anders je ook al als advies geeft. Anders begin je gelijk op zo'n verkeerde manier met de relatie.

Zeker van die mensen die zo'n ding elke dag aan hebben :') Geen enkel besef voor hun medemens. Als je een keer de muziek wat harder zet op een zaterdagavond ok maar overdag :r Hier ook zo eentje gehad. Werk zelf onregelmatig en ben dus soms ook doordeweeks thuis maar deze mensen waren volgens mij echt altijd thuis want ik had een hele lange tijd constant die kut basdreunen. Kon mezelf niet meer horen nadenken na een tijdje.
Meestal zit er ook nog een bepaalde soort muzieksmaak gratis bij.
Verder ben ik het wel met je eens. Heb ook een subwoofer, maar zo laag staan dat ik er alleen van geniet. En gecheckt bij mijn beide buren. Moet niet zo wezen dat als ik hard mijn soort muziek aan heb staan (wat hard kan zijn) of een serie kijk, mijn buren moeten mee luisteren.
Beetje fatsoen.

De oorzaak moet gewoon weg als je er last van hebt. Niets helpt, behalve akoestische kussens tegen de muur als jij er last van hebt. Maar dat schept ook weer een ander sfeertje...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174917430
Ik heb het omgekeerde gehad met mijn bovenburen. Ik had een surroundset opgehangen aan het plafond voor het kijken van films en dat dreunde schijnbaar erg door. Dit had ik niet verwacht omdat ik de subwoofer wel gewoon op de grond had staan en niet had opgehangen.

Toen heb ik piepschuim blokjes gemaakt en die aan het plafond bevestigd en daaraan weer de speakers. Daarna gevraagd of ze er nog last van hadden en toen hoorden ze het nauwelijks meer.

Mogelijk is het bij jou ook zo makkelijk op te lossen?
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
pi_174924128
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 21:52 schreef Nico987 het volgende:

[..]

mensen met een mening....

een subwoofer is eigenlijk een onmisbaar onderdeel van een goed geluidsysteem.
de vraag is alleen hoe hem te gebruiken.
Ik snap dat een goede bass leuk is alleen moet je wel begrijpen dat zoiets voor jou slechts een klein beetje toevoegt terwijl je buren gewoon alleen dat irritante gezoem horen. En als je net iets aan het lezen bent of moet studeren of zelfs een film aan het kijken bent of probeert te slapen dan is dit echt fucking irritant.
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 21:28 schreef Evi90 het volgende:

[..]

Heb jij er toen ook iets van gezegd of zijn die lui inmiddels verhuisd? :P
Ik heb volgens mij pas 2 of 3 keer geklaagd bij mensen maar dan alleen als ik wist wie het waren. Bij sommige tokkies (woon nu nog in sociale huurwoning) probeer ik het niet eens omdat ik weet wat voor mensen er wonen. Heb ook sinds ik hier woon een keer of 2 de politie gebeld (zoiets doe ik niet zomaar daar is echt veel voor nodig na herhaaldelijk overlast) maar dat was echt voor asociaal geluid 's nachts doordeweeks alleen dat heeft geen zin want daarvoor komen ze niet. Maar toen hoorde ik zo'n tokkie echt kanker dit kanker dat en met spullen gooien ja dan ga ik niet aanbellen of het misschien wat zachter kan. Zeggen dat je denkt dat iemand z'n vriendin aan het mishandelen is wil wel helpen denk ik. Of gewoon van die werkloze tyfuslijers die geen enkel besef hebben dat er mensen zijn die gewoon vroeg op moeten de volgende dag :r

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 00:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Meestal zit er ook nog een bepaalde soort muzieksmaak gratis bij.
Verder ben ik het wel met je eens. Heb ook een subwoofer, maar zo laag staan dat ik er alleen van geniet. En gecheckt bij mijn beide buren. Moet niet zo wezen dat als ik hard mijn soort muziek aan heb staan (wat hard kan zijn) of een serie kijk, mijn buren moeten mee luisteren.
Beetje fatsoen.

De oorzaak moet gewoon weg als je er last van hebt. Niets helpt, behalve akoestische kussens tegen de muur als jij er last van hebt. Maar dat schept ook weer een ander sfeertje...
Ja ik heb ook een keer een test gedaan ff appen met de buren kijken wanneer ze het horen. Maar als je een subwoofer hebt die trilt dan hoort iedereen het gewoon. Woon je in een flat dan kan je gewoon geen subwoofer gebruiken. Bass trilt overal doorheen. In je rijtjeshuis of in je auto tijdens het rijden zal niemand er echt last van hebben en als je vrijstaand woont al helemaal niet maar mensen die zoiets doen in een flat kunnen van mij echt de pot op want dan begrijp je het niet helemaal. Jij hoort je bass iets harder maar 10 andere mensen hebben last van je. Als je dan alsnog de keuze maakt om subwoofer te gebruiken in een flat dan ben je gewoon een aso.
pi_174925736
Een goede subwoofer die zuiver laag speelt, dreunt helemaal niet erg door. Het zijn juist eerder kleine speaker die ver hun beperkingen heen proberennte spelen.
.
pi_174935703
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 november 2017 10:14 schreef nightsleeper het volgende:
Ik heb het omgekeerde gehad met mijn bovenburen. Ik had een surroundset opgehangen aan het plafond voor het kijken van films en dat dreunde schijnbaar erg door. Dit had ik niet verwacht omdat ik de subwoofer wel gewoon op de grond had staan en niet had opgehangen.

Toen heb ik piepschuim blokjes gemaakt en die aan het plafond bevestigd en daaraan weer de speakers. Daarna gevraagd of ze er nog last van hadden en toen hoorden ze het nauwelijks meer.

Mogelijk is het bij jou ook zo makkelijk op te lossen?
Heb nog wel piepschuim liggen in huis, thanks voor de tip!
  woensdag 8 november 2017 @ 07:28:48 #41
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174935736
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 17:19 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

it’s something that works for you.
Ik heb bijna alle soorten oordopjes geprobeerd en geen enkele dempt zodanig dat ik door een feest heen kan slapen. Wijven gegil en dronken tokkie- of studentengeschreeuw wordt nergens door tegen gehouden.
Laag gebrom kan je met noisecancelling goed uitschakelen, basgeluiden weet ik niet zeker. Deel van geluid komt ook niet door je oor maar via je schedel
Van de hele lage bastonen voel je het gewoon in je hele lichaam, vooral ook in je buik.
Als de basregisters flink opengetrokken zijn, voel je alles trillen, en je hoort het ook trillen. Van de allerlaagste tonen hoor je het niet of nauwelijks, je voelt het des te meer.
  woensdag 8 november 2017 @ 07:34:17 #42
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174935749
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 07:21 schreef Evi90 het volgende:

[..]

Heb nog wel piepschuim liggen in huis, thanks voor de tip!
Het is de bedoeling dat je buurman dat piepschuim gebruikt ...
En tegen bassen helpt het niet.
  woensdag 8 november 2017 @ 07:36:09 #43
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174935760
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 21:52 schreef Nico987 het volgende:

[..]

mensen met een mening....


een subwoofer is eigenlijk een onmisbaar onderdeel van een goed geluidsysteem.
de vraag is alleen hoe hem te gebruiken.
Net als een goede geluidsgeïsoleerde woning en een professionele equalizer.
pi_174940257
Het vervelende van subwoofers is dat de golflengte van het geluid een paar meter is. Buurman die naast de subwoofer zit hoort het dus niet zo hard, maar de buren een paar meter verderop wel. Volume omlaag doen helpt dan niet zoveel, omdat het in buurmans beleving heel zacht staat.

Enige oplossing is die subwoofer de deur uit (of de basknop omlaag draaien, wat op hetzelfde neerkomt). Imo is een subwoofer niet zo geschikt voor appartementen.
pi_174963839
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 07:34 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het is de bedoeling dat je buurman dat piepschuim gebruikt ...
En tegen bassen helpt het niet.
Dat snap ik, kan vragen of hij het eronder wil leggen evt. Maar dat heeft dus geen zin volgens jou.
pi_174963865
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 17:43 schreef Evi90 het volgende:

[..]

Dat snap ik, kan vragen of hij het eronder wil leggen evt. Maar dat heeft dus geen zin volgens jou.
het valt altijd te proberen, valt beter dan gelijk beginnen met een verbod denk ik
pi_174964279
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2017 14:11 schreef Geralt het volgende:
10 tegen 1 dat je buurman een goeiekoop prut 5.1 setje heeft staan waarvan de subwoofer eigenlijk die naam niet eens zou mogen dragen.

Lekker compleet ongecontroleerd stuiteren.

Dát is wat je hoort.

Een fatsoenlijke subwoofer die ook nog eens correct gepositioneerd en afgeregeld is, hoor je nauwelijks tot niet bij de buren.

Ergo: zeg hem dat ie een fatsoenlijke subwoofer moet kopen en die prul wat ie nu heeft gauw moet weggooien. :)
Ook een fatsoenlijke subwoofer kan flink doordreunen hoor. Niet vreemd gezien de energie die er in die lange geluidsgolven zitten. De golflengte tussen 80hz en 20hz loopt op van een metertje of 4 tot 17 meter! En dat in een woonkamer (met waarschijnlijke harde oppervlakken) van zeg 5 bij 5. Afregelen en plaatsen is vooral om het geluid goed te krijgen op de luisterpositie, dat zegt niet zoveel over de buren.

Voordeel van goed afregelen en plaatsen is wel dat het algehele volume omlaag kan omdat het immers volledig op je luisterpositie is gericht en je dus niet de "rest" ook hard wil hebben.

Heb zelf een SVS (sb-2000) gehad wat opzich best een capabel subwoofer is, deze had ik naast een goede plaatsing compleet ingeregeld met een externe dsp en mic. Dit maakte een hoop verschil bij de buren. Maar als ik een beetje volume had dan hoorden de buren het ook gewoon. Met zo'n subdude heb ik overigens wel goede ervaring, al was dat meer binnen eigen huis (trillingen) Geen idee of het hielp naar geluid naar buren toe.

Wel eens met die crappy 5.1 subs, waardeloze bonk-bonk dingen dat.
pi_174964304
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 12:59 schreef Palomar het volgende:
Imo is een subwoofer niet zo geschikt voor appartementen.
Dit dus. Wat je ook doet, subwoofer blijf je horen.

Je kan niet zachtjes harde doordringende muziek hebben. :')
pi_174964337
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 18:13 schreef tjoptjop het volgende:
Maar als ik een beetje volume had dan hoorden de buren het ook gewoon.
Ik heb een BK XXLS400FF, die kúnnen de buren ook wel horen hoor; geen probleem, maar dan staat je geluid wel echt op standje er is hier eeen houseparty aan de gang en heel de straat is uitgenodigd!!!! ;)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_174964366
Ligt ook heel erg aan het bouwjaar van de woningen. Is het een recent huis, een jaren 60 crisisbouw, of een monumentaal pand uit 1900.

Geluidsisolatie bij nieuwbouw appartementen is best meestal wel prima. In een huis uit 1900 waar later niets aan gedaan is hoor je alles.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')