abonnement Unibet Coolblue
pi_175717079
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 11:50 schreef rubbereend het volgende:

[..]

wacht, een activistische aandeelhouder schrijft dat ze hier vertrekken, dat heeft hij gehoord van commissarissen?
Nee die vent zit al een half jaar te roepen dat HB beter hun vastgoed kan gaan verhuren dan zelf winkels exploiteren. Daar is het hem om te doen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_175718364
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 13:16 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Nee die vent zit al een half jaar te roepen dat HB beter hun vastgoed kan gaan verhuren dan zelf winkels exploiteren. Daar is het hem om te doen.
Kan zo'n aandeelhouder niet verbannen worden door een bedrijf? Het zorgt voor veel slechte publiciteit als 1 persoon zo gaat zitten schoppen tegen een bedrijf.

Ben je mooi klaar mee zo'n stennisschopper.
٩๏̯͡๏)۶
pi_175734402
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 13:16 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Nee die vent zit al een half jaar te roepen dat HB beter hun vastgoed kan gaan verhuren dan zelf winkels exploiteren. Daar is het hem om te doen.
Het V&D-scenario, zeg maar..
  vrijdag 15 december 2017 @ 09:38:25 #155
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_175735923
toch benieuwd wat er met de lege panden van HB gaat gebeuren.
pi_175736860
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 09:38 schreef KingRadler het volgende:
toch benieuwd wat er met de lege panden van HB gaat gebeuren.
Gaat wel een moeilijk verhaal worden als HB echt vertrekt. De H&M's en Zara's van deze wereld hebben meestal al 1 of meerdere vestigingen in die winkelcentra. Andere ketens zijn gewoonweg niet groot genoeg om zulke panden te betrekken.

Het oude pand van V&D is in Den Haag al opgesplitst, denk dat ze nog meer moeten opsplitsen om het pand verhuurbaar te houden. Maar wie wil er weg gestoken op de derde of vierde etage zijn spullen gaan verkopen?

Jumbo zal er ook niet blij mee zijn, meeste winkels van Hudson Bay zit nu een La Place. Daar komt straks nog amper iemand als de rest van het pand leeg is. Tegelijkertijd ook niet erg, Jumbo heeft La Place toch al verkloot t.o.v. hoe V&D die formule bracht.
pi_175737242
In Groningen zitten we vanaf pakweg maart 2018 met een leeg V&D/Topshelf pand. Ik zou het leuk vinden als er een winkelpassage van gemaakt wordt, zoals je die in Duitse steden veel ziet. Een mengeling van onafhankelijke ondernemers en winkelketens. De zij-ingang met de Jumbo Foodmarkt City zou bijvoorbeeld weer opengebroken kunnen worden, zodat je er vanaf twee kanten in kan lopen.
  † In Memoriam † vrijdag 15 december 2017 @ 11:49:45 #158
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_175738494
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 10:23 schreef Ericr het volgende:
Jumbo heeft La Place toch al verkloot t.o.v. hoe V&D die formule bracht.
Ik kom er zelf niet, maar hoe bedoel je dat? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_175740223
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 december 2017 11:49 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik kom er zelf niet, maar hoe bedoel je dat? :?
Concept uitgekleed. Nou was La Place natuurlijk niet heel hoogstaand maar je had wel een gevarieerd aanbod tegen redelijke prijzen. Nu is het meer La Place light met prijzen waarvoor ik net zo goed bij de Bijenkorf kan gaan zitten.
pi_175740368
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 13:17 schreef Ericr het volgende:

[..]

Concept uitgekleed. Nou was La Place natuurlijk niet heel hoogstaand maar je had wel een gevarieerd aanbod tegen redelijke prijzen. Nu is het meer La Place light met prijzen waarvoor ik net zo goed bij de Bijenkorf kan gaan zitten.
Toevallig vorige week voor het eerst sinds jaren weer bij een LaPlace geweest maar in mijn beleving was dat nog steeds prima. Was wel de snelweg variant, weet niet of daar verschil in zit.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 15 december 2017 @ 13:33:42 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175740579
quote:
0s.gif Op donderdag 14 december 2017 08:37 schreef KingRadler het volgende:
Hudson's Bay overweegt alweer te vertrekken uit Europa

Hudson's Bay overweegt zijn Europese bezittingen te verkopen. Dat zegt activistisch aandeelhouder Jonathan Litt in een brief aan de aandeelhouders van het Canadese warenhuis.

[..]

https://www.telegraaf.nl/(...)y-uit-europa-bekeken
Ik vind dit eigenlijk vooral zorgwekkend klinken omdat die zogenaamde "activistische" aandeelhouder ze er kennelijk toe aanzet het vastgoed te verkopen.... die wil dus snel geld.
Het verkopen van het vastgoed is voor zowel V&D als Hema het begin van het einde geweest, want daarmee begint het grote uitkleden; snel geld binnenharken en dan vervolgens de huur voor je voormalige eigen pand niet meer kunnen betalen.
Dat de Hema het nog redt staat daarbij even buiten kijf; het waren in het verleden beiden steenrijke bedrijven, onder andere door het vastgoed wat ze hadden en de beperkte huisvestingskosten op A-locaties die ze daarmee hadden, maar het moet kennelijk allemaal te gelde worden gemaakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 15 december 2017 @ 13:34:42 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175740597
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 13:24 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Toevallig vorige week voor het eerst sinds jaren weer bij een LaPlace geweest maar in mijn beleving was dat nog steeds prima. Was wel de snelweg variant, weet niet of daar verschil in zit.
Ja, ik kom er ook weer regelmatig nu er weer een zit op een wekelijkse route.
Ik heb wel het idee dat de prijzen gestegen zijn, maar dat zijn ze in de supermarkt ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 16 december 2017 @ 07:56:48 #163
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_175757061
Via Skyscrapercity:

quote:
net gehoord van een omwonende: Hudson's Bay gaat weer weg. De panden worden te koop gezet.
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1364955&page=282
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 16 december 2017 @ 11:08:40 #164
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_175758517
quote:
dat pand is nog wel in delen te hakken, dat is wel het voordeel geloof ik
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_175760686
Maar als ze die panden huren, kunnen ze daar toch niet zomaar vanaf, dat soort panden huur je toch per 4 jaar. Alleen faillissement kan dan.

Ik heb het idee dat die canadees gewoon niet goed research heeft gedaan in Nederland. Ja de lonen zijn hoog maar er gaat zoveel belasting vanaf.....
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_175951690
Vandaag even inkopen wezen doen ivm de kerst in Amsterdam, bij de Bijenkorf stond een rijtje bij de draaideuren om maar binnen te komen zo druk was het, een nog langere rij stond er bij de interne winkel aldaar van Louis Vuitton.

Hudsons Bay was lekker rustig, niet volledig uitgestorven maar voor ieder personeelslid waggelden er twee potentiële klanten.

Mooie winkel wel verder.
  zaterdag 23 december 2017 @ 18:24:57 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_175951943
In Amersfoort gaat de verbouwing van het V&D pand iig gestaag door, deze week waren ze nog vloertegels aan het leggen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 23 december 2017 @ 19:40:16 #168
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175953589
quote:
Bijzonder. Huurder is Canadees en zit er pas met een 20-jarig contract met een afkoopsom van meer dan ¤30 miljoen. Eigenaar is een Zwitser en heeft het gebouw dit jaar gekocht voor meer dan ¤200 miljoen. Zonder huurder gaat niemand dat betalen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_175954751
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 18:16 schreef WammesWaggel het volgende:
Vandaag even inkopen wezen doen ivm de kerst in Amsterdam, bij de Bijenkorf stond een rijtje bij de draaideuren om maar binnen te komen zo druk was het, een nog langere rij stond er bij de interne winkel aldaar van Louis Vuitton.

Hudsons Bay was lekker rustig, niet volledig uitgestorven maar voor ieder personeelslid waggelden er twee potentiële klanten.

Mooie winkel wel verder.
Wij zijn dinsdag even naar binnen gegaan bij beide, maar ik vond die Hudson Bay qua luxe uitstraling niet in de buurt komen bij de Bijenkorf.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_175957157
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2017 20:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wij zijn dinsdag even naar binnen gegaan bij beide, maar ik vond die Hudson Bay qua luxe uitstraling niet in de buurt komen bij de Bijenkorf.
Nee dat begrijp ik, vond de belichting ook minder.
Die witte panden op het rijtje aan het Rokin vind ik wel mooier dan de Bijenkorf.
  zondag 24 december 2017 @ 11:16:01 #171
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_175967260
ik kan niet geloven dat HB zo slecht onderzoek heeft gedaan of die winkels levensvatbaar zijn in Nederland.
  zondag 24 december 2017 @ 11:42:13 #172
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_175967705
Hudson's Bay heeft helemaal geen toekomst in Nederland. Het lijkt te veel op de Bijenkorf in plaats van een V&D, zoals oorspronkelijk de bedoeling was. Enig pluspunt in mijn ogen is, is het personeel bij Hudson's Bay. Die vind ik iets vriendelijker dan bij de Bijenkorf.

Het aanbod verschilt niet zo heel veel ten opzichte van de Bijenkorf en de website nodigt niet bepaald uit om online iets te bestellen.
  zondag 24 december 2017 @ 11:58:34 #173
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_175968068
Warenhuizen :') Zó ontzettend vorig millennium.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_175968278
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 11:42 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Hudson's Bay heeft helemaal geen toekomst in Nederland. Het lijkt te veel op de Bijenkorf in plaats van een V&D, zoals oorspronkelijk de bedoeling was. Enig pluspunt in mijn ogen is, is het personeel bij Hudson's Bay. Die vind ik iets vriendelijker dan bij de Bijenkorf.

Het aanbod verschilt niet zo heel veel ten opzichte van de Bijenkorf en de website nodigt niet bepaald uit om online iets te bestellen.
Eens! Bij de Bijenkorf zien ze er allemaal koud en stijlvol uit. Als paspoppen. Die je niet durft aan te spreken. Bij de Hudson Bay werd ook direct de deur voor ons open gehouden (1 persoon rolstoel).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 24 december 2017 @ 12:18:05 #175
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_175968500
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 12:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Eens! Bij de Bijenkorf zien ze er allemaal koud en stijlvol uit. Als paspoppen. Die je niet durft aan te spreken. Bij de Hudson Bay werd ook direct de deur voor ons open gehouden (1 persoon rolstoel).
Ik herinner me nog het moment dat ik een paar jaar geleden kerstspullen kocht in het Bijenkorf-filiaal in Amsterdam. Dat zichtbaar walgende 'getverderrie-het-is-een-provinciaal'-gezicht van de meneer achter de kassa toen ik zei dat ze het 'goed in moesten pakken, want het moest naar de andere kant van het land'.

Hoe elitair kan je zijn. :')
pi_175969136
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 12:18 schreef Eightyone het volgende:

Ik herinner me nog het moment dat ik een paar jaar geleden kerstspullen kocht in het Bijenkorf-filiaal in Amsterdam. Dat zichtbaar walgende 'getverderrie-het-is-een-provinciaal'-gezicht van de meneer achter de kassa toen ik zei dat ze het 'goed in moesten pakken, want het moest naar de andere kant van het land'.

Hoe elitair kan je zijn. :')
Dat zie ik wel voor me, ja :Y

Maar ik hoorde van mijn vader dat Hudson Bay er nog twee filialen bij krijgt volgend jaar? Ik dacht dat ze er mee zouden stoppen :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 24 december 2017 @ 12:53:35 #177
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_175969289
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 12:18 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Ik herinner me nog het moment dat ik een paar jaar geleden kerstspullen kocht in het Bijenkorf-filiaal in Amsterdam. Dat zichtbaar walgende 'getverderrie-het-is-een-provinciaal'-gezicht van de meneer achter de kassa toen ik zei dat ze het 'goed in moesten pakken, want het moest naar de andere kant van het land'.

Hoe elitair kan je zijn. :')
Waarschijnlijk vond hij het gewoon een idiote opmerking. Wat verwacht je: dat 'ie het slecht inpakt?
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  zondag 24 december 2017 @ 13:10:14 #178
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175969600
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 12:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat zie ik wel voor me, ja :Y

Maar ik hoorde van mijn vader dat Hudson Bay er nog twee filialen bij krijgt volgend jaar? Ik dacht dat ze er mee zouden stoppen :D
Als het goed is komen er nog wel meer bij. In totaal 20 en nu zijn er 10 open.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zondag 24 december 2017 @ 13:32:43 #179
165633 eriksd
The grand facade...
pi_175970051
quote:
0s.gif Op zondag 24 december 2017 12:18 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Ik herinner me nog het moment dat ik een paar jaar geleden kerstspullen kocht in het Bijenkorf-filiaal in Amsterdam. Dat zichtbaar walgende 'getverderrie-het-is-een-provinciaal'-gezicht van de meneer achter de kassa toen ik zei dat ze het 'goed in moesten pakken, want het moest naar de andere kant van het land'.

Hoe elitair kan je zijn. :')
Heb je ook zo'n provinciaal accent met bijbehorend windjack en praktische schoenen?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  † In Memoriam † zondag 24 december 2017 @ 13:40:46 #180
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_175970226
quote:
15s.gif Op zondag 24 december 2017 13:10 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Als het goed is komen er nog wel meer bij. In totaal 20 en nu zijn er 10 open.
Ik kan me niet voorstellen dat ze het oorspronkelijke plan uitrollen zonder een tussentijdse evaluatie. Beter 10 winkels waar geen hond komt, dan 20 winkels waar geen hond komt, toch? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Licht Ontvlambaar zondag 24 december 2017 @ 14:52:15 #181
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_175971741
Gisteren en eergisteren draaide Hudson’s Bay in Maastricht prima, vergelijkbaar met de naastgelegen Bijenkorf.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 24 december 2017 @ 14:53:44 #182
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_175971783
quote:
99s.gif Op zondag 24 december 2017 13:40 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat ze het oorspronkelijke plan uitrollen zonder een tussentijdse evaluatie. Beter 10 winkels waar geen hond komt, dan 20 winkels waar geen hond komt, toch? :?
Tsja, het is de vraag of de 10 winkels waar ze nog openen minder goed of beter gaan draaien.
Ondanks dat Amsterdam een goede winkelstad is, doet de HB het daar minder goed, dus er is niet echt een logica.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 26 december 2017 @ 16:05:39 #183
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_176016620


Van Egbert Jan van Bel

https://t.co/9d4hSSmwIT
  dinsdag 26 december 2017 @ 23:06:53 #184
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_176025315
Ah, hij pleit voor meer private equity. :’)
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 december 2017 @ 08:28:37 #185
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_176030087
quote:
De warenhuisketen Hudson's Bay wil van het imago duur af en gaat goedkopere merken in de winkels opnemen. Dat zegt directeur marketing en inkoop Edo Beukema van de Canadese keten, die sinds een paar maanden winkels in Nederland exploiteert .

Beukema ontkent in alle toonaarden dat de nieuwkomer alweer denkt aan stoppen.

De inkoopdirecteur bij Hudson's Bay Company Europa, die afgelopen september in één klap tien warenhuizen in Nederland opende, heeft het over andere accenten in het merkenpakket. 'Klanten vertellen ons in de winkel en op sociale media wat ze goed vinden en wat niet. Ze vinden de prijzen aan de hoge kant. We missen merken met lagere aanvangsprijzen. Dat is een van de dingen die we vanaf januari gaan veranderen.'
De rest van het artikel https://fd.nl/ondernemen/(...)-merken-in-de-winkel
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 27 december 2017 @ 09:36:04 #186
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_176030893
quote:
vraag me af of dit niet een beetje te laat is.
  woensdag 27 december 2017 @ 10:13:55 #187
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_176031533
Blokker verkoopt Duitse Xenos-winkels

Blokker Holding verkoopt alle Duitse activiteiten van Xenos aan winkelbedrijf TEDi. Dat werd woensdag bekend zonder het afgeven van financiële details.

quote:
In totaal gaan 63 winkels over, die worden omgebouwd. Dat proces zal de komende maanden plaatsvinden. Ook alle 660 arbeidscontracten gaan over naar de kopende partij, zo benadrukte Blokker Holding.

Blokker Holding maakte eerder dit jaar bekend zich volledig te richten op de Blokker-keten en alle andere winkels te verkopen. TEDi weet door de deal, die waarschijnlijk voor eind januari afgerond zal worden, het winkelbestand uit te breiden naar 1800 filialen.

TEDi is actief in zes Europese landen, naast Duitsland ook Oostenrijk, Spanje, Kroatië, Slovenië en Slowakije. Volgend jaar zullen er winkels opengaan in Polen, Portugal en Italië. TEDi, waar momenteel ongeveer 14.000 mensen werken, mikt op termijn op 5000 winkels.

https://www.telegraaf.nl/(...)duitse-xenos-winkels
pi_176032823
quote:
Best verstandige zet lijkt me.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  † In Memoriam † woensdag 27 december 2017 @ 13:27:05 #189
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_176037252
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 10:13 schreef KingRadler het volgende:
Blokker verkoopt Duitse Xenos-winkels

Blokker Holding verkoopt alle Duitse activiteiten van Xenos aan winkelbedrijf TEDi. Dat werd woensdag bekend zonder het afgeven van financiële details.


Europa verramsjt.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_176046186
zag het vandaag in de stad. de xenos, zeeman en bristol. overal druk.

en dan loop je langs de duurde winkels, geen kip te bekennen.
There are only 151 Pokémon.
pi_176046374
Ik kom nu af en toe in de Hudson in Leiden om boven te gaan eten bij La Place. Het valt me op dat er altijd veel mensen rondlopen, maar dat is allemaal personeel! Een klant heb ik daar nog niet aangetroffen.

Het is dan ook geen gewaagde voorspelling dat deze Hudson het niet lang zal volhouden. Volgens mij hebben ze nog geen tandenborstel verkocht.

Vroeger kon je bij de V&D altijd terecht voor een heel scala aan handige producten. Bij de Hudson liggen wel leuke spulletjes, maar niet iets dat ik zou kopen. Alles wat je daar eventueel zou kunnen kopen, kun je online voordeliger krijgen, waarbij het ook nog thuis wordt bezorgd. Daarnaast is het online assortiment natuurlijk honderd à duizend keer groter.
pi_176046475
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 17:32 schreef Eenskijken het volgende:
zag het vandaag in de stad. de xenos, zeeman en bristol. overal druk.

en dan loop je langs de duurde winkels, geen kip te bekennen.
Duh. Heel ander verdienmodel. Bij BOSS maken ze op één pak net zoveel winst als dat Primark maakt op de verkoop van 12 miljoen shirtjes. Goedkope winkels moeten het hebben van volume en smalle marges. Bij dure winkels werkt dat anders. Klanten van dure winkels willen niet dat het daar druk is. Die willen exclusiviteit en individuele aandacht.
  woensdag 27 december 2017 @ 18:24:16 #193
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_176047661
Als je als dure winkel nauwelijks winst maakt, dat is ook niet goed.
pi_176047900
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 18:24 schreef KingRadler het volgende:
Als je als dure winkel nauwelijks winst maakt, dat is ook niet goed.
Jij werkt in een winkel met open deuren?
pi_176064924
Op de site van Hudson Bay hoop sale met 50^% korting. Aantal artikelen bekeken en ze zijn dan online in ieder geval de goedkoopste. Meeste shops houden nu nog 40% korting aan op kleding.
pi_176078257
quote:
7s.gif Op woensdag 27 december 2017 17:43 schreef k_man het volgende:

[..]

Duh. Heel ander verdienmodel. Bij BOSS maken ze op één pak net zoveel winst als dat Primark maakt op de verkoop van 12 miljoen shirtjes. Goedkope winkels moeten het hebben van volume en smalle marges. Bij dure winkels werkt dat anders. Klanten van dure winkels willen niet dat het daar druk is. Die willen exclusiviteit en individuele aandacht.
Vaak zijn de winkels op A-locaties ook verliesgevend, maar vinden ze de aanwezigheid op een bepaalde locatie belangrijker. Er zijn dan andere vestigingen die dat compenseren. Zo compenseert een outletwinkel in een outletcenter vaak de winst van een winkel op een A-locatie.
Don't let my username fool you...
pi_176080800
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 17:32 schreef Eenskijken het volgende:
zag het vandaag in de stad. de xenos, zeeman en bristol. overal druk.

en dan loop je langs de duurde winkels, geen kip te bekennen.
Ik kon vandaag bij de Bijenkorf anders over de hoofden lopen. Altijd eigenlijk wel.
For great justice!
pi_176092511
quote:
14s.gif Op donderdag 28 december 2017 18:30 schreef Q. het volgende:

[..]

Ik kon vandaag bij de Bijenkorf anders over de hoofden lopen. Altijd eigenlijk wel.
De vraag is of het ook kopers zijn bij de Bijenkorf..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_176094177
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 23:07 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

De vraag is of het ook kopers zijn bij de Bijenkorf..
Nee, waarschijnlijk niet. Mensen gaan voor hun plezier in een rij bij de kassa staan.
pi_176094762
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 23:07 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

De vraag is of het ook kopers zijn bij de Bijenkorf..
Zeker 1% is zakkenroller en een deel komt snuffelen.
  zaterdag 30 december 2017 @ 10:15:43 #201
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_176140090
Zelfs zakkenrollers laten HB links liggen.
  † In Memoriam † zondag 31 december 2017 @ 10:44:09 #202
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_176183367




Gisteren weer eens wat gewinkeld in het centrum van Eindhoven en ik was verrast door de drukte. En niet alleen kijkers, ook kopers. Vaak zelfs rijen/rijtjes aan de kassa's. Er wordt weer gewinkeld! :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_176279811
quote:
Forever 21 na reorganisatie weg uit Amsterdam

Forever 21 neemt deze maand afscheid van zijn flagshipstore in Amsterdam. Door een reorganisatie komen meer dan honderd werknemers op straat te staan. Dat meldt general manager Benjamin Colin op LinkedIn.

Forever 21 opende nog geen vier jaar geleden de deuren van zijn eerste winkel in ons land, met ingangen aan het Rokin en de Kalverstraat. In 2015 volgde de opening van een tweede vestiging in Rotterdam. Die winkel blijft gewoon open.

Waarom de winkel in Amsterdam sluit, is onduidelijk. Forever 21 heeft vooralsnog niet op vragen gereageerd. Ondernemer Roland Kahn meldde twee jaar terug al dat 'de investering van tweeënhalf miljoen euro van Forever 21 in de Kalverstraat voor één euro is over te nemen'. Internationale retailers hebben volgens hem moeite winstgevend te worden vanwege de hoge huren die ze in hun enthousiasme betalen.

Vastned kan niets zeggen over de sluiting en een eventuele nieuwe huurder. Het vastgoedbedrijf kocht het pand, waar ook Pull & Bear in is gevestigd, in 2015 voor 108 miljoen euro. De totale oppervlakte bedraagt zesduizend vierkante meter, waarvan 4.500 vierkante meter door Forever 21 wordt gevuld.

Als gevolg van de sluiting moeten onder meer verkoopmedewerkers, visual merchandisers en floormanagers op zoek naar een nieuwe baan. Sommigen hebben volgens Colin met zijn hulp al een nieuwe baan gevonden. “Ik ben vastbesloten voor iedereen een nieuwe baan te vinden voor de winkel dichtgaat.”

Forever 21 heeft zijn Europese hoofdkantoor gevestigd in Breda en zijn distributiecentrum in Bergen op Zoom. De Amerikaanse modeketen telt wereldwijd meer dan achthonderd winkels in 57 landen. In 2016 vertrok Forever 21 uit België.
bron
pi_176279909
Pull&Bear zit nabij de Forever 21 en is ook relatief rustig.
Hoelang blijft die nog?
  donderdag 4 januari 2018 @ 15:46:32 #205
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_176282652
flinke kortingen bij HB ze krijgen gewoon de voorraad niet op.
pi_176291688
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 13:51 schreef WammesWaggel het volgende:
Pull&Bear zit nabij de Forever 21 en is ook relatief rustig.
Hoelang blijft die nog?
Lol, Pull&Bear is een van de drukste winkels van de Kalverstraat. Koop er vaak niks omdat je geheid minuten staat te wachten bij de kassa. Over Hudson's Bay gesproken: was gisteren erg druk in Amsterdam. Ook veel kopers, wel sale natuurlijk, maar alsnog.
  donderdag 4 januari 2018 @ 22:50:14 #207
47102 Elvi
miemkwien
pi_176291838
Wat is Pull&Bear? :@
pi_176295225
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 22:50 schreef Elvi het volgende:
Wat is Pull&Bear? :@
Dit ja, wtf is dat.

edit,

google vertelt mij, FASHION KLEDING DIT DAT ALLES.

een of ander quasi overpriced hippe kledingwinkel dus waarschijnlijk.
lekker faxen heel de dag echt genot
  vrijdag 5 januari 2018 @ 07:30:33 #209
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_176295248
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 07:22 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Dit ja, wtf is dat.

edit,

google vertelt mij, FASHION KLEDING DIT DAT ALLES.

een of ander quasi overpriced hippe kledingwinkel dus waarschijnlijk.
Eerder een Bristol kloon met hippere naam als ik de prijzen zo zie. Zal wel troep zijn verder.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_176295726
quote:
19s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 07:30 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Eerder een Bristol kloon met hippere naam als ik de prijzen zo zie. Zal wel troep zijn verder.
Ik heb wel eens ergens gewoond waar er een zat, weet bij god niet meer waar. Dacht dat het een beetje een zaak met kakkleding was...
pi_176296080
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 08:51 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Ik heb wel eens ergens gewoond waar er een zat, weet bij god niet meer waar. Dacht dat het een beetje een zaak met kakkleding was...
https://www.pullandbear.com/nl/en/man/new-c1030017537.html

nou neuh...
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 5 januari 2018 @ 10:26:47 #212
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_176297009
quote:
19s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 07:30 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Eerder een Bristol kloon met hippere naam als ik de prijzen zo zie. Zal wel troep zijn verder.
in de Kalverstraat?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 5 januari 2018 @ 10:31:57 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176297085
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 10:26 schreef rubbereend het volgende:

[..]

in de Kalverstraat?
De Action zit ook in Hoog Catharijne, zag ik gisteren, dus niets verbaast mij meer.
Hoog Catharijne was ook druk gisteren trouwens, er wordt weer behoorlijk gewinkeld lijkt het.
De verbouwing van de voormalige V&D in Amersfoort gaat ook gestaag door.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 5 januari 2018 @ 10:42:38 #214
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_176297292
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 10:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

De Action zit ook in Hoog Catharijne, zag ik gisteren, dus niets verbaast mij meer.
Hoog Catharijne was ook druk gisteren trouwens, er wordt weer behoorlijk gewinkeld lijkt het.
De verbouwing van de voormalige V&D in Amersfoort gaat ook gestaag door.
dat is wel een ander soort segment, sowieso verschilt de huurprijs per deel van HC
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_176297551
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 10:26 schreef rubbereend het volgende:

[..]

in de Kalverstraat?
Goedkoop produceren en met hoge winst verkopen? De prijzen zijn er laag genoeg voor iig.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_176297648
quote:
19s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 07:30 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Eerder een Bristol kloon met hippere naam als ik de prijzen zo zie. Zal wel troep zijn verder.
De winkels zien er ook heel modern en hip en flitsend uit. Maar de kleding is goedkoop en slecht. Raar concept.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2018 11:05:48 ]
pi_176298001
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 10:26 schreef rubbereend het volgende:

[..]

in de Kalverstraat?
Big Bazar en Xenos zitten er ook in de Kalvertoren.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 5 januari 2018 @ 14:38:27 #218
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_176301902
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 11:26 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Big Bazar en Xenos zitten er ook in de Kalvertoren.
_O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_176302880
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 10:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

De Action zit ook in Hoog Catharijne, zag ik gisteren, dus niets verbaast mij meer.
Hoog Catharijne was ook druk gisteren trouwens, er wordt weer behoorlijk gewinkeld lijkt het.
De verbouwing van de voormalige V&D in Amersfoort gaat ook gestaag door.
Bij het nieuwe deel van Hoog Catherijne heb ik telkens het gevoel dat 90% van de drukte bestaat uit mensen op weg van/naar het NS-station en maar een fractie daadwerkelijk een winkel binnen loopt.
Het aantal mensen met een laptoptas overstijgt het aantal mensen met een winkeltas ruimschoots.

Maar het zou ook kunnen dat dat komt omdat ik er voornamelijk in de spits doorheen loop,

Sowieso vind ik het nieuwe gedeelte van Hoog Catherijne een beetje jammer, alleen maar dezelfde suffe ketens die je overal hebt, terwijl je in het oude gedeelte een gezonde mix met behoorlijke wat zelfstandige middenstand had die nu volledig lijkt te zijn verdwenen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_176312655
Forever 21 schijnt na slechts 4 jaar alweer te vertrekken uit de hoofdstedelijke Kalverstraat.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 5 januari 2018 @ 22:53:05 #221
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_176313584
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 22:19 schreef jakosi het volgende:
Forever 21 schijnt na slechts 4 jaar alweer te vertrekken uit de hoofdstedelijke Kalverstraat.
bedankt hans

NWS / [Winkelketens massaal failliet] #41 Hudson's Bye?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 5 januari 2018 @ 22:55:48 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176313641
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 15:13 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Bij het nieuwe deel van Hoog Catherijne heb ik telkens het gevoel dat 90% van de drukte bestaat uit mensen op weg van/naar het NS-station en maar een fractie daadwerkelijk een winkel binnen loopt.
Het aantal mensen met een laptoptas overstijgt het aantal mensen met een winkeltas ruimschoots.

Maar het zou ook kunnen dat dat komt omdat ik er voornamelijk in de spits doorheen loop,

Sowieso vind ik het nieuwe gedeelte van Hoog Catherijne een beetje jammer, alleen maar dezelfde suffe ketens die je overal hebt, terwijl je in het oude gedeelte een gezonde mix met behoorlijke wat zelfstandige middenstand had die nu volledig lijkt te zijn verdwenen.
Dat waren wij ook, daarom liepen we daar ook :D
Maar in sommige winkels viel het me ook op hoe druk het was, dat viel me sowieso op in de Utrechtse binnenstad.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 5 januari 2018 @ 23:07:44 #223
54278 crew  Tijger_m
42
pi_176313904
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 11:05 schreef Igen het volgende:

[..]

De winkels zien er ook heel modern en hip en flitsend uit. Maar de kleding is goedkoop en slecht. Raar concept.
Dat heet mode ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_176314859
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 11:26 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Big Bazar en Xenos zitten er ook in de Kalvertoren.
:')
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_176314887
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 22:19 schreef jakosi het volgende:
Forever 21 schijnt na slechts 4 jaar alweer te vertrekken uit de hoofdstedelijke Kalverstraat.
Bron?
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_176317801
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 23:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat heet mode ;)
Nou ja, de meeste winkels zien er zo uit als de spullen die ze verkopen.
  donderdag 11 januari 2018 @ 11:37:43 #227
429573 KingRadler
A real Zionist
  donderdag 11 januari 2018 @ 11:40:27 #228
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_176429381
er zijn geruchten dat Uniqlo in het pand van Forever 21 komt te zitten.
  donderdag 11 januari 2018 @ 11:50:42 #229
62913 Blik
The one and Only!
pi_176429572
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 11:40 schreef KingRadler het volgende:
er zijn geruchten dat Uniqlo in het pand van Forever 21 komt te zitten.

Hmm, was daar een tijd geleden in Maleisië, vond het een beetje een rare winkel qua positionering. Maar wellicht is dat in NL anders
  † In Memoriam † donderdag 11 januari 2018 @ 23:34:21 #230
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_176444383
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 11:40 schreef KingRadler het volgende:
er zijn geruchten dat Uniqlo in het pand van Forever 21 komt te zitten.



Lijkt me zo op het eerste gezicht niet een keten die we nog echt misten in het straatbeeld, maar kom ook maar op.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_176447703
quote:
99s.gif Op donderdag 11 januari 2018 23:34 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Lijkt me zo op het eerste gezicht niet een keten die we nog echt misten in het straatbeeld, maar kom ook maar op.
Dat is echt een gare winkel met 0 uitstraling..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_176448370
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 09:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat is echt een gare winkel met 0 uitstraling..
Wel fijne ondertshirts.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 16:15:16 #233
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_176455278
het was niet zo netjes van mij dat ik een gerucht vertelde over Uniqlo zonder bron:

Bron:

https://vastgoedjournaal.(...)land-op-rokin-rsquo-
  zaterdag 13 januari 2018 @ 00:11:58 #234
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_176466766
Ondertussen in de VS. Wie denkt dat retailers in Nederland problemen hebben moeten dit Youtube-kanaal dat ik net tegenkwam eens bekijken: Dead Mall Series. Daar gaan niet alleen megagrote winkelketens over de kop maar ook complete winkelcentra. Het winkellandschap is daar helemaal aan het kantelen.



  zaterdag 13 januari 2018 @ 07:53:36 #235
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_176470118
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 00:11 schreef beantherio het volgende:
Ondertussen in de VS. Wie denkt dat retailers in Nederland problemen hebben moeten dit Youtube-kanaal dat ik net tegenkwam eens bekijken: Dead Mall Series. Daar gaan niet alleen megagrote winkelketens over de kop maar ook complete winkelcentra. Het winkellandschap is daar helemaal aan het kantelen.



Creepy :D Krijg er een Dead Rising gevoel van, verwacht elk moment een horde zombies die doorbreekt :')

Hoe is het aan het kantelen in de US? Alles naar Walmart en Amazon?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zaterdag 13 januari 2018 @ 12:07:51 #236
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_176472959
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 07:53 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Creepy :D Krijg er een Dead Rising gevoel van, verwacht elk moment een horde zombies die doorbreekt :')

Hoe is het aan het kantelen in de US? Alles naar Walmart en Amazon?
Die pikken wel veel in ja. Maar wat er ook veel geroepen wordt is dat de oorspronkelijke doelgroep van de traditionele "mall" (de middenklasse) aan het krimpen en versnipperen is. Veel mensen uit die groep kopen nu via andere kanalen (zoals het internet) of gaan liever naar winkels in een prettigere omgeving. Malls zijn ook nooit echt bezig geweest met innoveren en zien er nog vergelijkbaar uit als in de jaren 70 en 80, en daar zijn mensen ook op aan het afknappen. Verder was en is er in de VS in de grotere steden veel concurrentie geweest tussen malls en dat heeft er ook voor gezorgd dat er sinds 2000 de nodige over de kop gegaan zijn. Veel belangrijke grote ketens zijn ook failliet gegaan waardoor veel malls een grote trekker kwijt raakten.
  zaterdag 13 januari 2018 @ 12:15:26 #237
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_176473058
Er is dus ook geen geld om deze malls af te breken.
  zaterdag 13 januari 2018 @ 12:59:45 #238
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_176473748
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 12:15 schreef KingRadler het volgende:
Er is dus ook geen geld om deze malls af te breken.
Banken of eigenaren willen daar ook niet snel aan beginnen. Een flinke mall kan honderden miljoenen kosten en omdat ze (in tegenstelling tot winkelcentra in Nederland) vaak op minder dure locaties staan zit al dat geld dan ook echt in de gebouwen.

In een van de filmpjes uit de Dead Mall-serie wordt trouwens wel gezegd dat ze er bijv. eentje proberen om te bouwen tot een school of een campus. Ook worden ze op verschillende plekken blijkbaar omgebouwd tot betaalbare apartementen-complexen. Ik snap dat ze dat dan liever proberen want met sloop is een groot deel van het kapitaal echt weg.
pi_176473870
Die malls zijn verschrikkelijk. Ze lijken allemaal op elkaar. Staan buiten de stad (voor zover er een binnensted bestaat in de VS) met altijd dezelfde winkels (Sears, JC Penny, etc etc) en er ligt altijd een parkeerterrein omheen waar je een miljoen auto's kwijt kunt. Inderdaad... alsof je terug in de jaren 80 bent. En in een straal van 5 kilometer staan die dingen bij elkaar, volledig gek geworden.
pi_176473935
woef
  Redactie Frontpage zaterdag 13 januari 2018 @ 20:01:22 #241
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_176481447
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 11:40 schreef KingRadler het volgende:
er zijn geruchten dat Uniqlo in het pand van Forever 21 komt te zitten.

Is dat die zelfde toko als op de Meir in Antwerpen?
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_176481546
Vandaag bij Sachs Fifth geweest in Amsterdam, leek minder sjiek dan die in NY.
Niet zo prijzig als ik had verwacht ook, niet zo druk ook en dat tijdens de Zaterdagmiddag.
  † In Memoriam † zondag 14 januari 2018 @ 09:19:20 #243
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_176493091
Niet zo prijzig en toch niet zo druk? Dan doe je iets fout.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zondag 14 januari 2018 @ 10:00:09 #244
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_176493525
Uniqlo in Nederland zou mooi zijn!
Die donsjassen van ze zijn fijn :)
https://www.uniqlo.com/eu/en/men/outerwear/ultra-light-down
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 14 januari 2018 @ 20:35:34 #245
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_176506613
C&A mogelijk verkocht aan Chinezen
'C&A mogelijk verkocht aan Chinezen'

Begin van het einde?
pi_176506683
quote:
99s.gif Op zondag 14 januari 2018 09:19 schreef Cynix ® het volgende:
Niet zo prijzig en toch niet zo druk? Dan doe je iets fout.
Tja de locatie is niet zo geweldig en je ziet van buiten niet zo duidelijk dat de winkel meerdere etages heeft.
pi_176507232
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:35 schreef AlwaysConnected het volgende:
C&A mogelijk verkocht aan Chinezen
'C&A mogelijk verkocht aan Chinezen'

Begin van het einde?
Nee, daar hebben ze veel te veel winkels voor. Hopelijk kunnen ze nu een beetje a la Zara / Inditex sneller gaan produceren.
dag
  zondag 14 januari 2018 @ 21:20:25 #248
141482 Q.
JurassiQ
pi_176507774
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:35 schreef AlwaysConnected het volgende:
C&A mogelijk verkocht aan Chinezen
'C&A mogelijk verkocht aan Chinezen'

Begin van het einde?
C&A is een enorm internationaal bedrijf, die gaan echt niet zomaar ten onder. Winkels per land:

China 84
Germany 467
Austria 124
Switzerland 99
Poland 65
Czech Republic 42
Romania 38
Hungary 36
Slovakia 16
Slovenia 15
Spain 99
Portugal 34
Croatia 20
Italy 16
Serbia 15
Russia 11
France 169
Belgium 138
Netherlands 124
Luxembourg 10
Mexico 75
Brazil 297
For great justice!
pi_176507895
UK ontbreekt inmiddels in het bovenstaande lijstje. Voorheen zat C&A daar ook. Stond toen bekend als Cheap & Awful.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2018 21:25:27 ]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 14 januari 2018 @ 22:50:06 #250
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_176510207
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 20:35 schreef AlwaysConnected het volgende:
C&A mogelijk verkocht aan Chinezen
'C&A mogelijk verkocht aan Chinezen'

Begin van het einde?
:o zou een flinke overname zijn.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_176511259
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 20:03 schreef WammesWaggel het volgende:
Vandaag bij Sachs Fifth geweest in Amsterdam, leek minder sjiek dan die in NY.
Niet zo prijzig als ik had verwacht ook, niet zo druk ook en dat tijdens de Zaterdagmiddag.
Dat is van HB toch? Prima sale hadden ze daar. Snap ook niet dat iedereen zo af geeft op HB want het is eigenlijk gewoon een bijenkorf 2 en die is in Nederland toch ook geliefd.
  maandag 15 januari 2018 @ 08:26:04 #252
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_176513492
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 23:29 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat is van HB toch? Prima sale hadden ze daar. Snap ook niet dat iedereen zo af geeft op HB want het is eigenlijk gewoon een bijenkorf 2 en die is in Nederland toch ook geliefd.
er zijn teveel van zo'n winkels daarom heeft de Bijenkorf aantal vestingen gesloten, daarna ging het weer een stuk beter.
  maandag 15 januari 2018 @ 09:34:02 #253
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176514041
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 08:26 schreef KingRadler het volgende:

[..]

er zijn teveel van zo'n winkels daarom heeft de Bijenkorf aantal vestingen gesloten, daarna ging het weer een stuk beter.
Waren die sluitingen van de diverse Bijenkorven niet tegelijk met het faillissement van V&D?
Dan heb je ineens wel een hele klap winkels minder die deels hetzelfde segment bedienen, geen wonder dat het dan beter gaat met de resterende winkels.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 15 januari 2018 @ 15:44:00 #254
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_176520558
Bij C&A is het ook in beweging:

quote:
Verbijstering over mogelijke verkoop C&A aan Chinezen

Het nieuws dat de steenrijke familie Brenninkmeijer op het punt zou staan winkelketen C&A te verkopen aan Chinese investeerders, wekt alom verbazing. ,,Dan kun je niet anders concluderen dan dat C&A het heel erg moeilijk heeft.''

Dat stelt Dirk Mulder, sectorbankier Retail bij ING. ,,C&A is een van de grootste kledingverkopers ter wereld, eigendom van een van de allerrijkste families. Blijkbaar wil een deel van die familie niet meer opdraaien voor de kosten die C&A moet maken om te transformeren. Online moet de winkelketen nog een flinke inhaalslag maken. De afgelopen jaren hebben ze daarbij veel terrein verloren aan Primark, Zara en H&M.''

Het Duitse weekblad Der Spiegel meldde gisteren dat een deal om de winkelketen te verkopen aan Chinese investeerders op handen zou zijn. In een verklaring (zie hieronder) ontkent noch bevestigt C&A dat bericht.
Winkels sluiten

C&A kondigde afgelopen jaar aan zeven filialen in Nederland te sluiten en veel winkels in Europa te gaan verbouwen. Voor die operatie heeft het familiebedrijf een miljard euro uitgetrokken. ,,Dat doen ze niet uit luxe'', zegt retaildeskundige Paul Moers. ,,C&A heeft de boot gemist en te lang de ogen gesloten voor wat mondiale concurrenten als Primark, Zara en H&M veel beter doen: hoogwaardige mode verkopen voor een lagere prijs.''

Kenners van de retailsector houden er ook rekening mee dat C&A slechts een deel van de aandelen verkoopt aan een Chinese partij. Dat zou een slimme zet kunnen zijn, zegt retaildeskundige Rupert Parker Brady. ,,Chinese investeerders bulken van het geld. Daarmee kan C&A sneller uitbreiden in Azië, waar de snelgroeiende middenklasse graag geld uitgeeft aan mode. Op eigen houtje is dat heel ingewikkeld. Een Chinese partner kan, in ruil voor een deel van de aandelen in het bedrijf, helpen bij die groei.''
China

De modeketen telt meer dan 1.500 winkels in achttien Europese landen. In China heeft C&A al ruim 80 filialen. Ook in Mexico (75 winkels) en Brazilië (297 winkels) verkoopt het bedrijf met wereldwijd 50.000 medewerkers veel kleding.

De Brenninkmeijer-clan is een van de rijkste families van Europa met een geschat vermogen van meer dan 20 miljard euro. De streng katholieke familie bestaat uit meer dan duizend leden. De aandelen van de familie zijn ondergebracht in Cofra Holding, gevestigd in het Zwitserse Zug.

De gebroeders Clemens en August Brenninkmeijer, vandaar de bedrijfsnaam C&A, openden in 1841 in Sneek de eerste kledingwinkel.
Ik denk dat C&A de boot al gemist heeft. Hun zaken doen in Nederland wel erg ouderwets aan en de productlijn ook. En het is er toch ook vaak wel erg rustig.
pi_176520716
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 09:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waren die sluitingen van de diverse Bijenkorven niet tegelijk met het faillissement van V&D?
Dan heb je ineens wel een hele klap winkels minder die deels hetzelfde segment bedienen, geen wonder dat het dan beter gaat met de resterende winkels.
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 08:26 schreef KingRadler het volgende:

[..]

er zijn teveel van zo'n winkels daarom heeft de Bijenkorf aantal vestingen gesloten, daarna ging het weer een stuk beter.
Het ging niet slecht met Bijenkorf, het ging slecht(er) met de winkels die ze gesloten hebben. De sluiting was puur om problemen later te voorkomen.
De sluiting van het pand in Den Bosch was bijv. al een jaar vantevoren bekend, nog voordat de V&D omviel.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_176520827
Nog een paar jaar en dan een Target in Nederland waar je ALLES kunt krijgen. Weg met 10 telefoonzaken of 20 identiek dezelfde kledingzaken. Doe gewoon alles onder 1 dak _O_
pi_176520885
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 15:54 schreef Poepz0r het volgende:
Nog een paar jaar en dan een Target in Nederland waar je ALLES kunt krijgen. Weg met 10 telefoonzaken of 20 identiek dezelfde kledingzaken. Doe gewoon alles onder 1 dak _O_
Dat concept is al verouderd voordat het gebouwd is, dat gaat echt niet meer gebeuren.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_176520897
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 15:56 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Dat concept is al verouderd voordat het gebouwd is, dat gaat echt niet meer gebeuren.
Verouderd lol. Daarom blijven ze maar nieuwe bouwen in USA _O- Nederland is toe aan 1 winkel voor alles ipv 180 dezelfde winkels in 1 straat.
pi_176520935
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 15:56 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Verouderd lol. Daarom blijven ze maar nieuwe bouwen in USA _O- Nederland is toe aan 1 winkel voor alles ipv 180 dezelfde winkels in 1 straat.
Daarom staan er ook zoveel leeg in de USA _O-

En dat het daar werkt wil niet zeggen dat het hier werkt. Er was sprake van zo'n ding vlakbij Tilburg waardoor je meteen ALLE winkels beïnvloed in een straal van 50Km eromheen. In Amerika zitten die malls niet voor niets veelal op locaties waar er voor een straal van een 100km niets zit.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_176520943
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 15:58 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Daarom staan er ook zoveel leeg in de USA _O-
Mwa valt best mee. Land is ook giga groot natuurlijk en er wonen maar 350 miljoen mensen :')
pi_176521034
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 15:59 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Mwa valt best mee. Land is ook giga groot natuurlijk en er wonen maar 350 miljoen mensen :')
Zie edit, puur door de schaal zijn dat soort praktijken al niet toe te passen hier.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 15 januari 2018 @ 16:03:54 #262
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_176521073
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 15:44 schreef beantherio het volgende:
Bij C&A is het ook in beweging:

[..]

Ik denk dat C&A de boot al gemist heeft. Hun zaken doen in Nederland wel erg ouderwets aan en de productlijn ook. En het is er toch ook vaak wel erg rustig.
C&A zit nog niet echt in lastig vaarwater.
Plus online sale doet het ook nog prima.
Ik zie ze nog echt niet koppie onder gaan, en al helemaal niet worden overgenomen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_176521238
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 15:56 schreef Poepz0r het volgende:

Verouderd lol. Daarom blijven ze maar nieuwe bouwen in USA _O- Nederland is toe aan 1 winkel voor alles ipv 180 dezelfde winkels in 1 straat.
Dat concept heet 'internet', want voor mensen die niet van winkelen houden. Mensen die een dagje gaan winkelen willen juist in allemaal verschillende winkels kijken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 15 januari 2018 @ 16:13:16 #264
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_176521279
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 15:56 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Verouderd lol. Daarom blijven ze maar nieuwe bouwen in USA _O-
Het mislukken van hun Canadese avontuur was in ieder geval een erg pijnlijke vertoning:


En ze hebben in de VS ook nog wel te maken met tegenvallende verkopen de laatste paar jaren. Maar echt levensbedreigende problemen lijken het me verder niet. Eerlijk is eerlijk: hun formule is nog wel "fris".
  maandag 15 januari 2018 @ 16:16:19 #265
62913 Blik
The one and Only!
pi_176521355
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 15:56 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Verouderd lol. Daarom blijven ze maar nieuwe bouwen in USA _O- Nederland is toe aan 1 winkel voor alles ipv 180 dezelfde winkels in 1 straat.
Dat noem je een winkelcentrum, compleet vernieuwend concept
  maandag 15 januari 2018 @ 16:18:30 #266
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_176521398
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 16:03 schreef theguyver het volgende:

[..]

C&A zit nog niet echt in lastig vaarwater.
Plus online sale doet het ook nog prima.
Ik zie ze nog echt niet koppie onder gaan, en al helemaal niet worden overgenomen.
De Brenninkmeijer's hebben natuurlijk wel wat geld achter de hand, maar toch doet de winkelformule me erg denken aan die van het type verouderde Amerikaanse ketens dat het nu zo moeilijk heeft. Het lijkt met typisch zo'n keten die langzaam wegglijd. Ik vind de winkels de laatste jaren ook steeds rustiger worden.
  maandag 15 januari 2018 @ 16:21:19 #267
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_176521451
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 16:18 schreef beantherio het volgende:

[..]

De Brenninkmeijer's hebben natuurlijk wel wat geld achter de hand, maar toch doet de winkelformule me erg denken aan die van het type verouderde Amerikaanse ketens dat het nu zo moeilijk heeft. Het lijkt met typisch zo'n keten die langzaam wegglijd. Ik vind de winkels de laatste jaren ook steeds rustiger worden.
Laatst nog een keer binnengewandeld voor kinderkleding, maar snel weer naar buiten gerend.. Veel cheapo synthetische kleding en ook de collectie vond ik erg lelijk.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 15 januari 2018 @ 16:21:27 #268
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_176521453
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 16:18 schreef beantherio het volgende:

[..]

De Brenninkmeijer's hebben natuurlijk wel wat geld achter de hand, maar toch doet de winkelformule me erg denken aan die van het type verouderde Amerikaanse ketens dat het nu zo moeilijk heeft. Het lijkt met typisch zo'n keten die langzaam wegglijd. Ik vind de winkels de laatste jaren ook steeds rustiger worden.
Klopt, maar ze hebben ook een webshop en die doet het prima.
Mijn moeder werkt al 40+ jaar voor de keten, en heeft ups and downs mee gemaakt, en momenteel is het stabiel, voor een jaartje of 2 3 geleden was er een grote dip door het komen van de Primark, maar nu zit de C&A weer iets in de lift, zo schommelt het jaar in en uit, denk niet dat de keten word over gekocht, zou wel een giga overname zijn, dat wel.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_176521846
Vond dit ook wel een interessant filmpje over de winkelcentrums van Amerika.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 15 januari 2018 @ 18:28:10 #270
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_176524286
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 16:03 schreef theguyver het volgende:

[..]

C&A zit nog niet echt in lastig vaarwater.
Plus online sale doet het ook nog prima.
Ik zie ze nog echt niet koppie onder gaan, en al helemaal niet worden overgenomen.
C&A bezit volgens mij veel winkelpanden zelf en zal heel defensief gefinancierd zijn, Dat houdt ze uit grote problemen vooralsnog vermoed ik.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  † In Memoriam † maandag 15 januari 2018 @ 18:32:29 #271
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_176524394
quote:
6s.gif Op zondag 14 januari 2018 21:25 schreef k_man het volgende:
UK ontbreekt inmiddels in het bovenstaande lijstje. Voorheen zat C&A daar ook. Stond toen bekend als Cheap & Awful.
Eenmaal in Chinese handen zal de ver-Primark-isering van de C&A ook in Nederland wel toeslaan. Ze zítten er nog wel iets boven, maar benieuwd of de strategie straks ook omgaat.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_176524429
C&A lijkt qua mannen in de vestiging aan het Damrak te Amsterdam vooral te moeten hebben van de XXXL afdeling, dat zie je minder bij Primark en de Zara.
  maandag 15 januari 2018 @ 18:37:09 #273
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_176524495
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:28 schreef rubbereend het volgende:

[..]

C&A bezit volgens mij veel winkelpanden zelf en zal heel defensief gefinancierd zijn, Dat houdt ze uit grote problemen vooralsnog vermoed ik.
Zou heel goed kunnen.

Ze hebben slechte periodes gehad begin 2000, maar ze zitten in een lift, niet giga hard maar ze maken nog steeds aardig wist, ze gaan met de tijd mee, plus niet duur en goeie kwaliteit, primark, spot goedkoop maar meeste is ook crap!
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 15 januari 2018 @ 18:55:42 #274
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_176524946
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:28 schreef rubbereend het volgende:

[..]

C&A bezit volgens mij veel winkelpanden zelf en zal heel defensief gefinancierd zijn, Dat houdt ze uit grote problemen vooralsnog vermoed ik.
Nee, de panden zitten in Redevco, oftewel Cofra (Zug, Zwitserland).
Die entiteit gaat niet verkocht worden aan de Chinezen, is net als Anthos (de eigen bank van de Brenninkmeijers) gewoon onderdeel van het familiekapitaal.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  † In Memoriam † maandag 15 januari 2018 @ 18:55:47 #275
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_176524949
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 15:44 schreef beantherio het volgende:
Verbijstering over mogelijke verkoop C&A aan Chinezen

C&A kondigde afgelopen jaar aan zeven filialen in Nederland te sluiten en veel winkels in Europa te gaan verbouwen. Voor die operatie heeft het familiebedrijf een miljard euro uitgetrokken. ,,Dat doen ze niet uit luxe'', zegt retaildeskundige Paul Moers. ,,C&A heeft de boot gemist en te lang de ogen gesloten voor wat mondiale concurrenten als Primark, Zara en H&M veel beter doen: hoogwaardige mode verkopen voor een lagere prijs.''

Huh? Primark en hoogwaardig in één zin? Heb ik dan toch te lang onder een tegel gelegen en de kwaliteits-upgrade van de Primark gemist? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 11:27:48 #276
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_176538878
Helft Adam Brandstores uit failliete boedel McGregor maakt doorstart!

De helft van de Adam Brandstores maakt een doorstart onder de vleugels van familiebedrijf Duetz Kleding uit Zeist. Het gaat om zeventien kledingwinkels waar bij elkaar veertig mensen werken.

https://www.nu.nl/economi(...)maakt-doorstart.html
  dinsdag 16 januari 2018 @ 11:51:12 #277
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_176539356
quote:
11s.gif Op maandag 15 januari 2018 18:55 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Huh? Primark en hoogwaardig in één zin? Heb ik dan toch te lang onder een tegel gelegen en de kwaliteits-upgrade van de Primark gemist? :?
Dit vroeg ik mezelf ook af toen ik dat las.
  dinsdag 16 januari 2018 @ 11:54:12 #278
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_176539407
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 16:40 schreef FlyingEagle het volgende:
Vond dit ook wel een interessant filmpje over de winkelcentrums van Amerika.
Het is best apart dat malls juist in volle opmars bezig zijn in Azie. Daar worden juist wijken met kleine winkeltjes massaal gesloopt voor grote shopping centra. Maar wat me wel opvalt is dat er vaak ook plek is voor die kleine winkeltjes in de nieuwe malls dus misschien is het niet helemaal hetzelfde als in het westen, waar grote malls vaak alleen bestemd zijn voor grote merken

Denk trouwens ook dat malls langer overleven op plekken met een heter klimaat. In veel tropische landen gaat iedereen massaal naar de malls toe vanwege de airco. En ik heb ook het idee dat malls in Azie vaak veel meer geintrigeerd zijn in de stad, in plaats van een aparte mall ergens in een suburb met een gigantische parkeerplaats eromheen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_176541005
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 11:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Het is best apart dat malls juist in volle opmars bezig zijn in Azie. Daar worden juist wijken met kleine winkeltjes massaal gesloopt voor grote shopping centra. Maar wat me wel opvalt is dat er vaak ook plek is voor die kleine winkeltjes in de nieuwe malls dus misschien is het niet helemaal hetzelfde als in het westen, waar grote malls vaak alleen bestemd zijn voor grote merken

Denk trouwens ook dat malls langer overleven op plekken met een heter klimaat. In veel tropische landen gaat iedereen massaal naar de malls toe vanwege de airco. En ik heb ook het idee dat malls in Azie vaak veel meer geintrigeerd zijn in de stad, in plaats van een aparte mall ergens in een suburb met een gigantische parkeerplaats eromheen.
Wat mij in Azië vooral opvalt is dat er telkens nieuwe malls gebouwd worden, waarna de oude mall grotendeels leegstaand achter blijft. Vooral in Maleisië lijkt dat heel erg het geval te zijn.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  dinsdag 16 januari 2018 @ 13:31:13 #280
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_176541355
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 13:13 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Wat mij in Azië vooral opvalt is dat er telkens nieuwe malls gebouwd worden, waarna de oude mall grotendeels leegstaand achter blijft. Vooral in Maleisië lijkt dat heel erg het geval te zijn.
In Maleisie lijkt de mall hype echt extreem te zijn van wat ik hoor en lees. Maar volgens mij hebben ze daar ook enorm veel bouwruimte. Kuala Lumpur is zo uitgestrekt (maar niet dichtbebouwd). Overal bouwt men gigantische wijken met wolkenkrabbers, en altijd zit daar wel een mall in. Ze zitten daar volgens mij in een enorme economische boom nu, dus men stampt massaal van alles uit de grond.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_176547717
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 11:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
En ik heb ook het idee dat malls in Azie vaak veel meer geintrigeerd zijn in de stad, in plaats van een aparte mall ergens in een suburb met een gigantische parkeerplaats eromheen.
Wat intrigerend.
pi_176547780
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 11:27 schreef KingRadler het volgende:
Helft Adam Brandstores uit failliete boedel McGregor maakt doorstart!

De helft van de Adam Brandstores maakt een doorstart onder de vleugels van familiebedrijf Duetz Kleding uit Zeist. Het gaat om zeventien kledingwinkels waar bij elkaar veertig mensen werken.

https://www.nu.nl/economi(...)maakt-doorstart.html
Huh? Hoe kun je in hemelsnaam 17 winkels draaien op 40 man?
pi_176583014
quote:
Eindejaarsverkopen Primark stellen teleur

De Britse winkelketen Primark heeft de laatste weken van 2017 meer omzet geboekt. Toch was de plus van 7 procent minder dan de dubbele cijfers waar kenners op rekenden.

Primark wijst onder meer naar het warme weer in oktober, dat verkopen in Europa in de weg zat.

Vooral in Noord-Europa en met name Nederland kende Primark naar eigen zeggen moeilijke marktomstandigheden. Volens financieel directeur John Bason viel in sommige landen de omzet in oktober met dubbele cijfers terug. Hij wees verder op de ,,sterke" groei op de Britse thuismarkt en aanhoudende groei in de Verenigde Staten.

De ietwat teleurstellende handelsupdate van Primark, dat onderdeel is van Associated British Foods, past in het rijtje van bedrijven als H&M en Marks & Spencer, die volgens kenners in de meetperiode ook ondermaats presteerden.

Bij Primark vragen ze zich daarbij hardop af of de boot niet wordt gemist doordat het bedrijf vooralsnog niet doet aan onlineverkopen. Volgens Bason heeft de keten wel profijt van het wereldwijde web. Hij wijst onder meer op de merchandise en sociale media die het bedrijf gebruikt om klanten te binden.

Primark-moeder ABF handhaafde de verwachtingen voor verder groei in winst en omzet in het lopende boekjaar.
  donderdag 18 januari 2018 @ 10:39:37 #284
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_176583688
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 10:07 schreef Reismeis het volgende:

[..]

wat een onzin door het warme weer.
Je moet toch weten dat de aarde aan het opwarmen is.
Als winkel moet je daar op anticiperen.
  † In Memoriam † vrijdag 19 januari 2018 @ 17:19:05 #285
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_176614922
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2018 10:39 schreef KingRadler het volgende:
...wat een onzin door het warme weer...
Waar kennen we dat slappe 'warme weer excuus' ook al weer van? V&D, was het toch? :?

[ Bericht 0% gewijzigd door Cynix ® op 19-01-2018 18:12:59 ]
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_176616028
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 januari 2018 18:33 schreef myShizzle het volgende:

[..]

Huh? Hoe kun je in hemelsnaam 17 winkels draaien op 40 man?
Veel meer dan 2 man heb je in een gemiddelde winkel niet nodig toch.
٩๏̯͡๏)۶
pi_176616848
Nah met 17 winkels heb je ook nog inkoop, logistiek, hr etc
pi_176678755
A mind with a heart of it's own
pi_176678917
quote:
99s.gif Op vrijdag 19 januari 2018 17:19 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Waar kennen we dat slappe 'warme weer excuus' ook al weer van? V&D, was het toch? :?
Hema ook geloof ik
pi_176678961
Bestellen kan ook niet meer op Kijkshop.
pi_176679037
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 19:15 schreef Mylene het volgende:
Bestellen kan ook niet meer op Kijkshop.
Geloof je het niet?
  maandag 22 januari 2018 @ 19:24:29 #292
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_176679176
NOS meldt het ook.
Geen fijn bericht voor de medewerkers maar ik vroeg me al een enorme tijd af wanneer dit bericht zou komen. Ze hebben het nog lang vol gehouden vind ik.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 22 januari 2018 @ 19:36:39 #293
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_176679408
quote:
Another one bites the dust. Ik heb daar trouwens nog helemaal nooit iets gekocht. Snap ook niet hoe ze het decennia hebben uitgehouden.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 22 januari 2018 @ 19:43:16 #294
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_176679544
Wtf Kijkshop, was ook achterhaald
pi_176679569
Sta er toch even van te kijken... :)
  maandag 22 januari 2018 @ 19:46:46 #296
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_176679616
Kijkshop was letterlijk een fysieke webshop. Je kon alles bekijken en moest dan een bestelling plaatsen voor een artikel dat andere mensen voor je gingen halen uit het magazijn.

Raar concept, heb er ook eigenlijk altijd alleen maar doorheen gelopen waarbij ik me de laatste keer niet meer kan herinneren.

Sneu voor de medewerkers as usual, maar dit concept kon ook gewoon niet meer.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_176679636
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 19:43 schreef KingRadler het volgende:
Wtf Kijkshop, was ook achterhaald
Dat zeker ja :Y

Toevallig vorige week nog snel binnen gestapt voor prijsvergelijking, maar wat een baggerzooi. En ze hadden ook niet wat ik wilde vergelijken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 22 januari 2018 @ 19:53:38 #298
21467 franske19
Hit the deck!
pi_176679768
Heb nog nooit iemand jonger dan 60 daar naar binnen zien lopen.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
  maandag 22 januari 2018 @ 20:10:47 #299
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_176680177
quote:
Al die goedkope electronica van vage merken, waarvan ik geen idee heb wat voor mensen het zouden willen hebben. :{

20 jaar geleden kon je er iig nog spullen van Philips en dergelijke kopen. Goed, niet de 'high end'-dingen, maar gewoon prima spul.
pi_176680277
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2018 20:10 schreef Eightyone het volgende:

Al die goedkope electronica van vage merken, waarvan ik geen idee heb wat voor mensen het zouden willen hebben. :{

20 jaar geleden kon je er iig nog spullen van Philips en dergelijke kopen. Goed, niet de 'high end'-dingen, maar gewoon prima spul.
Ja, wat ik wilde kopen was niet goedkoop, maar ze hadden er alleen maar goedkope troep staan :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage maandag 22 januari 2018 @ 20:44:38 #301
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_176681205
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2018 19:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat zeker ja :Y

Toevallig vorige week nog snel binnen gestapt voor prijsvergelijking, maar wat een baggerzooi. En ze hadden ook niet wat ik wilde vergelijken.
Zat die nog in Hoogeveen dan? Hier in Assen is hij al zeker een jaar weg!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')