Opvattingen of regels?quote:Op maandag 27 november 2017 14:23 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Bekende misvatting dat soefisme vreedzaam zou zijn. Het doet niet onder voor de rest van de stromingen wat radicale shit betreft. Wel worden soefis ook geregeld zelf slachtoffer van afvalligheidsstraffen.
Goed, wat opvatting van soefistische leiders:
Opvattingen kunnen inderdaad verwerpelijk zijn.quote:Slavernij, genocide, mensen verbranden, niet-moslims als dhimmies veroveren, enz. Daar word je niet vrolijk van toch?
Dat is dus helemaal niet wat de Islam leert. Jij haalt consequent de opvattingen van individuen aan, terwijl als je erop gewezen wordt dat er ook minstens zoveel opvattingen het tegenovergestelde zeggen, dan zijn de 'agressieve' opvattingen plotseling de enige regel waar je naar hoeft te kijken.quote:Uhhh ik leg het toch vrij ondubbelzinnig uit. De islam leert dat als je afvallige bent, dat je vermoord moet worden. En natuurlijk zijn er enkele kleine sektes die hiervan afwijken, maar dat is de uitzondering die de regel bevestigd: zij worden zelf geregeld vermoord omdat ze door de grote stromingen waartoe 90% van de moslims behoren, als afvalligen gezien worden.
Jij mag ondertussen eens uit gaan leggen waarom je deze radicale zaken verdedigt? En ja, natuurlijk verdedig je het wel wanneer je die stromingen verdedigt tegen mijn kritiek.
Bewust niet altijd, maar onbewust weet je prima waar je vandaan komt en met welke groep(en) jij je het meest verbonden voelt, als je jezelf geen Nederlander voelt dan komt dit niet voort uit "ik heb er nooit over nagedacht" maar uit een [voor jou] heel Goede reden om dat te zeggen.quote:Op maandag 27 november 2017 11:52 schreef Rangono het volgende:
[..]
Wat is 'Nederlander voelen'? ik ben hier geboren, en mijn stamboom gaat tot circa 1700 terug naar Nederlands geboortegrond. Maar kan nu niet zeggen dat ik mij zozeer 'Nederlander voel'.
Volgens mij zijn dat vragen waar de gemiddelde burger helemaal niet mee bezig is.
Het is onzinnig om in een land rond te blijven hangen terwijl je je er niet thuis voelt.quote:Op maandag 27 november 2017 16:50 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Sowieso hoe voel je een nationaliteit? En hoe weet ik zeker dat ik me meer nederlander voel dan zwitser ik ben amper in zwitserland en heb er nooit gewoont dus heb ik geen idee misschien voel ik me wel zwitser maar omdat ik daar niet woon weet ik dat niet. Ik weet niet wat het betekent om mezelf zwitser te voelen ik zeg dat ik weet hoe het is om mezelf nederlander te voelen maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal.
Kortom als je in nederland geboren bent en je ouders ook heb je niet veel andere keus. Pas als je duidelijk het een of het andere kunt kiezen kun je verwijten gaan maken. Ik kan wel gaan zeggen dat ik me zwitser voel maar dat is een onzinnig statement. Het is dus ook een beetje raar anderen te dwingen zich nederlander te voelen, maar van nederlanders niet te eisen om een keus te maken. Omdat er effectief voor een geboren nederlander geen keus is.
Nederland kan alleen vooruit met betrokken burgers. Burgers die niet betrokken zijn met het land waar ze in leven mogen van mij vertrekken.quote:Op maandag 27 november 2017 16:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Het is dus ook een beetje raar anderen te dwingen zich nederlander te voelen ...
Betrokken met een land zijn of je thuis voelen is wat anders dan je nederlander voelen. Je kunt je prima turk voelen en betrokken zijn met nederland.quote:Op dinsdag 28 november 2017 07:30 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Nederland kan alleen vooruit met betrokken burgers. Burgers die niet betrokken zijn met het land waar ze in leven mogen van mij vertrekken.
Wat een onzin. Ze wapperen over het algemeen zelf dolgraag met de Turkse vlag, volgen vaak vooral de Turkse TV, gaan vaak vooral met andere Turkse Nederlanders om.quote:Op dinsdag 28 november 2017 09:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Sterker nog dat nederlandse turken zich turk voelen zal mede zijn doordat nederlanders ze telkens turks noemen.
Dat is inderdaad een gedeelte van de gemeenschap. Maar ik kan mij best voorstellen dat als jij als Turkse Nederlander nog vrij weinig hebt met Turkije, het niet fijn is dat je nooit als volwaardig Nederlander wordt gezien en mensen je maar blijven aanspreken op je Turkse wortels. Dan gaat dat op ten duur ook een self-fullfilling prophecy worden.quote:Op dinsdag 28 november 2017 09:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ze wapperen over het algemeen zelf dolgraag met de Turkse vlag, volgen vaak vooral de Turkse TV, gaan vaak vooral met andere Turkse Nederlanders om.
Niet álles is onze schuld hoor.
Nee niet alles is onze schuld. Maar ik vind het wel een grappig fenomeen dat iedereen wordt aangesproken op hun afkomst, ook door henzelf. Ik hoor vaak in de tram mensen praten en zeggen is hij nou een moccro nee man hij is een turk niets een tunesier... en dan zijn het kinderen die volgensmij al derde generatie zijn, vind je het vreemd als je het zo blijft noemen dat je je er dan mee identificeert.quote:Op dinsdag 28 november 2017 09:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ze wapperen over het algemeen zelf dolgraag met de Turkse vlag, volgen vaak vooral de Turkse TV, gaan vaak vooral met andere Turkse Nederlanders om.
Niet álles is onze schuld hoor.
Als je dat meteen duidelijk maakt dan houden ze er wel mee op. Is ook vervelend.quote:Op dinsdag 28 november 2017 09:19 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een gedeelte van de gemeenschap. Maar ik kan mij best voorstellen dat als jij als Turkse Nederlander nog vrij weinig hebt met Turkije, het niet fijn is dat je nooit als volwaardig Nederlander wordt gezien en mensen je maar blijven aanspreken op je Turkse wortels.
Steeds mensen erop moeten wijzen is natuurlijk ook al bizar.quote:Op dinsdag 28 november 2017 09:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je dat meteen duidelijk maakt dan houden ze er wel mee op. Is ook vervelend.
Maar een behoorlijk deel van de Turkse Nederlanders is vooral bezig Turks te zijn ipv Nederlander. Is hun goed recht verder, maar echt helpen doet dat de integratie niet natuurlijk.
Het is een opvallend deel niet persee een heel groot deel. Het is anekdotisch maar ik ken wat turken die zich juist heel erg proberen los te maken van het turk zijn. Ze hebben nederlandse vriendjes en worden door andere turken met de nek aangekeken daarom, ze willen niets te maken hebben met het regime daar, dragen geen hoofddoeken, gaan niet stemmen en vinden het vooral onzin dat ze nog turks gevonden worden.quote:Op dinsdag 28 november 2017 09:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je dat meteen duidelijk maakt dan houden ze er wel mee op. Is ook vervelend.
Maar een behoorlijk deel van de Turkse Nederlanders is vooral bezig Turks te zijn ipv Nederlander. Is hun goed recht verder, maar echt helpen doet dat de integratie niet natuurlijk.
En toch worden die nog constant als Turks gezien en bestempeld. Wel triest eigenlijk. En laat zien dat je gelijk hebt. Dit is een probleem.quote:Op dinsdag 28 november 2017 09:24 schreef Bosbeetle het volgende:
Het is een opvallend deel niet persee een heel groot deel. Het is anekdotisch maar ik ken wat turken die zich juist heel erg proberen los te maken van het turk zijn. Ze hebben nederlandse vriendjes en worden door andere turken met de nek aangekeken daarom, ze willen niets te maken hebben met het regime daar, dragen geen hoofddoeken, gaan niet stemmen en vinden het vooral onzin dat ze nog turks gevonden worden.
Maarja er zijn er vast en zeker die compleet omgekeerd zijn.
Schattebout, doe eens een simpele google opdracht om te achterhalen wat de grote stromingen van de islam leren over afvalligheid. Ik weet dat je dat toch nooit zult doen anders had je het al gedaan, dus ik citeer het maar even voor je:quote:Op dinsdag 28 november 2017 02:26 schreef DeParo het volgende:
Dat is dus helemaal niet wat de Islam leert. Jij haalt consequent de opvattingen van individuen aan, terwijl als je erop gewezen wordt dat er ook minstens zoveel opvattingen het tegenovergestelde zeggen, dan zijn de 'agressieve' opvattingen plotseling de enige regel waar je naar hoeft te kijken.
Oftewel, de stromingen verschillen in zoverre dat je je bij de ene een tijdje mag bedenken voordat je vermoord wordt en bij de andere niet. En ja, meer dan 90% van de moslims wereldwijd behoort tot deze stromingen, en ja, talloze peilingen wijzen uit dat de enorme meerderheid van deze moslims het hier ook nog eens mee eens is. Bonus: talloze islamitische landen hanteren deze doodstraf ook nog eens.quote:• Hanafi – recommends three days of imprisonment before execution, although the delay before killing the Muslim apostate is not mandatory. Apostates who are men must be killed, states the Hanafi Sunni fiqh, while women must be held in solitary confinement and beaten every three days till they recant and return to Islam.[87] Penalty for Apostasy limited for those who cause Hirabah after leaving Islam, not for personal religion change.[88]
• Maliki – allows up to ten days for recantation, after which the apostate must be killed. Both men and women apostates deserve death penalty according to the traditional view of Sunni Maliki fiqh.[86]
• Shafi'i – waiting period of three days is required to allow the Muslim apostate to repent and return to Islam. After the wait, execution is the traditional recommended punishment for both men and women apostates.[86]
• Hanbali – waiting period not necessary, but may be granted. Execution is traditional recommended punishment for both genders of Muslim apostates.[86]
• Ja'fari – waiting period not necessary, but may be granted according to this Shia fiqh. Male apostate must be executed, states the Jafari fiqh, while a female apostate must be held in solitary confinement till she repents and returns to Islam.[86][87]
https://en.wikipedia.org/wiki/Apostasy_in_Islam
Je claimt hierboven dat de islam niet leert om afvalligen te vermoorden. Dan verdedig je gewoon die stromingen die dat wel leren tegen de kritiek dat zij dat wel leren.quote:Ik verdedig helemaal geen radicalen, sterker nog ik weet waar het conservatisme e.a. vandaan komt, maar om 90% van de Moslims te generaliseren tot radicalen, de Islam zelf af te schilderen als een radicale religie, dan heb je er gewoon niet bijster veel verstand van. Dat is niet hoe zo'n religie werkt.
Personen zijn geen stromingen. Ook een raad is geen stroming. De stromingen die je noemt leren nog altijd gewoon dat afvalligen vermoord moeten worden. Daarnaast heb ik je eigen bron al geciteerd en ze noemen afvalligheid hoogverraad:quote:Op maandag 27 november 2017 21:19 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Jij snapt duidelijk niet hoe een stroming werkt. Ik neem aan dat je de maliki-wetschool bedoeld? Want dit hoogste orgaan van Marokkaanse geleerden in Marokko is van de maliki-school. Zij bedrijven islamitische jurisprudentie (fiqh) vanuit de fundamenten van grondlegger Imam Malik. Zoals alle religieuze organen in Marokko van de Maliki-school zijn. Een van de vier soennitische rechtscholen.
Zo ga je niet in op het feit dat voormalige Egyptische Moefti Shaltut (google) ook van mening was dat op afvalligheid geen straf staat in de Islam. Ondanks het feit dat hij van de Sjafi wetschool was. Waarvan jij het 14e eeuwse werk "Umdat al-Salik" aanhaalde als bron.
Als je je verdiept verdiep je dan goed in de materie. Dat je wat niet-moslims de maat denkt te kunnen nemen met je ingelezen kennis snap ik. Maar bij mij lukt dat niet.
Wijs mij eens aan waar een moslim geleerd wordt te moeten geloven in één van de wetscholen?
Oftewel, je moet gewoon dood. De bron die je aanhaalt is een persbericht voor een internationaal publiek, en persberichten zijn geen islamitische leer. Persberichten voor een niet-moslim publiek verschillen enorm met wat er intern verteld wordt, omdat er naar buiten toe niets gezegd mag worden wat de reputatie van de islam beschadigt.quote:Recently, however, the same entity issued a document titled “The Way of the Scholars,” in which it backtracked on its position of killing apostates. Instead, it redefined apostasy not as a religious issue but as a political stand more closely aligned with “high treason.”
The reasons behind Morocco’s High Religious Committee’s change in position are not different from those advocated by Sufyan al-Thawri. Their newly released statement says:
The most accurate understanding, and the most consistent with the Islamic legislation and the practical way of the Prophet, peace be upon him, is that the killing of the apostate is meant for the traitor of the group, the one disclosing secrets, […] the equivalent of treason in international law.
Zoals ik al zei: ik ben hier geboren en mijn stamboom gaat terug tot 1700 in Nederland. Maar kan nu niet zeggen dat mijn Nederlanderschap deel is van mijn gevoelswereld. Wat is dat: 'je Nederlander voelen'?quote:Op maandag 27 november 2017 21:26 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Om de hegemonie in een samenleving te bevorderen. Ten goede van het samenleven. Wanneer een verse immigrant zich nog alszijnde van land-X voelt ipv Nederlander is dat begrijpelijk. Maar niet als zijn kleinkinderen (derde generatie) dat voelen en uitdragen. En helemaal niet als dat er tien zo niet honderdduizenden zijn. Dan is er een probleem. Omdat dat deze groep buiten de samenleving plaatst. Met alle gevolgen van dien: uitsluiting, discriminatie en vaak bijkomstigheden als hogere werkloosheid en dus een sociaal zwakke(re) groep.
Mijn verbondenheid met mensen is niet etniciteit gebonden. Sterker nog: de meest vriendelijke mensen heb ik in het buitenland ontmoet.quote:Op dinsdag 28 november 2017 02:31 schreef DeParo het volgende:
[..]
Bewust niet altijd, maar onbewust weet je prima waar je vandaan komt en met welke groep(en) jij je het meest verbonden voelt, als je jezelf geen Nederlander voelt dan komt dit niet voort uit "ik heb er nooit over nagedacht" maar uit een [voor jou] heel Goede reden om dat te zeggen.
Het is vrij hilarisch inderdaad want wat jij doet is selectief lezen. Deze citaten zijn gebaseerd op Middeleeuwse Juristen. En tegelijkertijd staat er:quote:Op dinsdag 28 november 2017 20:12 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
Schattebout, doe eens een simpele google opdracht om te achterhalen wat de grote stromingen van de islam leren over afvalligheid. Ik weet dat je dat toch nooit zult doen anders had je het al gedaan, dus ik citeer het maar even voor je:
Zoals ik al zei is er zoiets als interpretatie. Een religieuze regel kan er zijn maar het hangt nog altijd van een individu of groep af hoe deze hieraan vorm geeft. De Islam is hier op geen enkele manier uniek(er) in wanneer vergeleken met elke andere Religie of soms zelfs politieke ideoologieen in een bepaalde context. Maar hoe conservatiever de groep, hoe traditioneler, hoe meer letterlijk ze sommige regels zullen proberen op te volgen.quote:However, according to legal historian Sadakat Kadri, while apostasy was traditionally punished by death, executions were rare because "it was widely believed" that any accused apostate "who repented by articulating the shahada" (LA ILAHA ILLALLAH "There is no God but God") "had to be forgiven" and their punishment delayed until after Judgement Day. This principle was upheld "even in extreme situations", such as when an offender adopts Islam "only for fear of death", based on the hadith that Muhammad had upbraided a follower for killing a raider who had uttered the shahada.
Je wijkt compleet van het punt af van dit topic, wanneer je geintegreerd bent volgens de standaard zoals beschreven in de OP dan mag je vinden wat je wilt, dan mag je welke mening dan ook hebben, maar het zal altijd betekenen dat je een tekst zoals jij hierboven citeert nooit kan of zou willen uitvoeren.quote:Oftewel, de stromingen verschillen in zoverre dat je je bij de ene een tijdje mag bedenken voordat je vermoord wordt en bij de andere niet. En ja, meer dan 90% van de moslims wereldwijd behoort tot deze stromingen, en ja, talloze peilingen wijzen uit dat de enorme meerderheid van deze moslims het hier ook nog eens mee eens is. Bonus: talloze islamitische landen hanteren deze doodstraf ook nog eens.
De Islam is niet gebouwd op het vermoorden van afvalligen, als je lang genoeg zoekt zal je in zoveel gebieden ter wereld wel iets vinden wat je niet bevalt, het gaat erom hoe mensen het interpreteren en in welke mate ze er vorm aan willen geven. Als iemand Goed geintegreerd is dan betekent dat hij dat niet wil. En dan kan hij nog steeds volledig Moslim zijn.quote:Je claimt hierboven dat de islam niet leert om afvalligen te vermoorden. Dan verdedig je gewoon die stromingen die dat wel leren tegen de kritiek dat zij dat wel leren.
Het feit dat je hier praat in je eigen taal zegt iets over de mate van onderbewuste verbondenheid op basis van etniciteit of cultuur, er is altijd een mate van verbondenheid met betrekking tot dit, tenzij je een hele Goede reden hebt om er zo ver mogelijk vandaan te willen stappen maar zelfs dan heb je nog steeds een mate van verbondenheid.quote:Op dinsdag 28 november 2017 22:16 schreef Rangono het volgende:
[..]
Mijn verbondenheid met mensen is niet etniciteit gebonden. Sterker nog: de meest vriendelijke mensen heb ik in het buitenland ontmoet.
En weer verdedig je het.quote:Op woensdag 29 november 2017 04:25 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het is vrij hilarisch inderdaad want wat jij doet is selectief lezen. Deze citaten zijn gebaseerd op Middeleeuwse Juristen. En tegelijkertijd staat er:
[..]
Zoals ik al zei is er zoiets als interpretatie. Een religieuze regel kan er zijn maar het hangt nog altijd van een individu of groep af hoe deze hieraan vorm geeft. De Islam is hier op geen enkele manier uniek(er) in wanneer vergeleken met elke andere Religie of soms zelfs politieke ideoologieen in een bepaalde context. Maar hoe conservatiever de groep, hoe traditioneler, hoe meer letterlijk ze sommige regels zullen proberen op te volgen.
Die utopie bestaat alleen in je hoofd. De wet die geld is de wet die uitgevoerd wordt. Kan jij de koran verbranden op straat zonder vermoord te worden? Nee. Ergo je leeft al onder de sharia, ongeacht wat jij of onze papieren wetten hiervan vinden.quote:Je wijkt compleet van het punt af van dit topic, wanneer je geintegreerd bent volgens de standaard zoals beschreven in de OP dan mag je vinden wat je wilt, dan mag je welke mening dan ook hebben, maar het zal altijd betekenen dat je een tekst zoals jij hierboven citeert nooit kan of zou willen uitvoeren.
En weer bagatelliseer je het en praat je het goed. 10-20 van dit soort moorden per jaar in Nederland alleen al en een veelvoud aan pogingen en verminkingen. En waar denk je dat die miljoenen moslimvluchtelingen eigenlijk voor vluchten? Worden ze misschien wel *tromgeroffel* als afvalligen beschouwd?quote:De Islam is niet gebouwd op het vermoorden van afvalligen,
Er is geen vrijheid om af te wijken in de islam. Next.quote:het gaat erom hoe mensen het interpreteren en in welke mate ze er vorm aan willen geven.
Luister eens Geavanceerd, of je gaat vanaf nu normaal reageren of je reageert gewoon lekker niet, ook al vind je dat je gelijk hebt, en de ander niet, je behoudt je fatsoen.quote:Op woensdag 29 november 2017 09:46 schreef geavanceerd het volgende:
[..]
En weer verdedig je het.
Schattebout, het citaat wat ik geef is hedendaags. Dit is wat de stromingen vandaag de dag leren.
Dat ze het in de Middeleeuwen ook deden maakt het nog niet goed he?
Waar we hier getuige van zijn is de hersenkronkel dat sommige mensen gewoon het vermoorden van afvalligen verdedigen of proberen te bagatelliseren, want er is niets belangrijkers voor jou dan de reputatie van de islam in goede eer te houden. Anders kan de integratie wel eens onmogelijk zijn, en dat zou betekenen dat je immoreel bent wanneer je dit probeert te verspreiden over Nederland (iets waar jij voorstander voor bent). Je geest zal nooit erkennen dat je immoreel bent en zal daarom in razernij om zich heen slaan jegens critici.
[..]
Die utopie bestaat alleen in je hoofd. De wet die geld is de wet die uitgevoerd wordt. Kan jij de koran verbranden op straat zonder vermoord te worden? Nee. Ergo je leeft al onder de sharia, ongeacht wat jij of onze papieren wetten hiervan vinden.
Dezelfde mensen die deze doodstraffen uitvoeren nemen de islam erg serieus. Dat betekent inherent dat ze het pad van Mohammed volgen zoals geleerd wordt door de grote stromingen. Dit omvat het migreren naar andere landen en zich daar integreren terwijl ze in hun hart trouw blijven aan de sharia en zich daarvoor zullen inspannen wanneer ze dat kunnen doen.
Ik heb het al eerder gezegd: de mensen van wie jij vindt dat ze integreren, doen dat juist niet. De moslims die stellen dat de islam compatibel is met democratie en onze mensenrechten en dat de islam bijvoorbeeld geen doodstraf heeft voor allerlei zaken, strooien zand in je ogen of geloven dat echt omdat ze nog in een prille fase van het pad van Mo zitten. Dat zijn de radicalen en de volgzamen. De gematigden zullen je eerlijk vertellen dat die radicale shit wel degelijk onderdeel is van hun stroming en strijden daartegen.
[..]
En weer bagatelliseer je het en praat je het goed. 10-20 van dit soort moorden per jaar in Nederland alleen al en een veelvoud aan pogingen en verminkingen. En waar denk je dat die miljoenen moslimvluchtelingen eigenlijk voor vluchten? Worden ze misschien wel *tromgeroffel* als afvalligen beschouwd?
[..]
Er is geen vrijheid om af te wijken in de islam. Next.
http://www.knack.be/nieuw(...)-opinion-625161.html.quote:De islam is - net als elke andere religie - een religie die zich aanpast aan de context waarin zij beleden wordt. Van Indonesië tot Marokko, van Rusland tot Somalië, van België tot India en van China tot Senegal wordt een oneindig aantal islams beleden die ingekleurd zijn door de lokale cultuur. Er is niet maar een soort islam, er zijn meerdere soorten islams.
De islam is aan verandering onderhevig, dat is zij immers altijd al geweest. En dat is zij ook in Europa. Op dit moment is de islam, die vooral naar West-Europa is meegebracht door migranten, zich aan het vermengen met de Europese culturen en waarden. Met name bij jonge moslims die hier geboren zijn zien we dit terug. In vele vormen overigens.
Ik kan hier echt niets mee. Ik spreek Nederlands, omdat Nederlands nu eenmaal de taal is dat wij hier spreken. Maar in deze globalistische wereld (waar vrijwel iedereen minstens gebrekkig Engels spreekt) zorgt dat echt niet voor meer verbondenheid , hoor. Althans, niet bij mij.quote:Op woensdag 29 november 2017 04:27 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het feit dat je hier praat in je eigen taal zegt iets over de mate van onderbewuste verbondenheid op basis van etniciteit of cultuur, er is altijd een mate van verbondenheid met betrekking tot dit, tenzij je een hele Goede reden hebt om er zo ver mogelijk vandaan te willen stappen maar zelfs dan heb je nog steeds een mate van verbondenheid.
Ik denk dat jij het past mist als je er niet middenin zit, en globalisatie, als je in andere landen komt zou je toch moeten zien dat dit in werkelijkheid niet zoveel voorstelt als in nader tot elkaar groeien.quote:Op woensdag 29 november 2017 13:38 schreef Rangono het volgende:
[..]
Ik kan hier echt niets mee. Ik spreek Nederlands, omdat Nederlands nu eenmaal de taal is dat wij hier spreken. Maar in deze globalistische wereld (waar vrijwel iedereen minstens gebrekkig Engels spreekt) zorgt dat echt niet voor meer verbondenheid , hoor. Althans, niet bij mij.
????quote:Op woensdag 29 november 2017 14:20 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik denk dat jij het past mist als je er niet middenin zit, en globalisatie, als je in andere landen komt zou je toch moeten zien dat dit in werkelijkheid niet zoveel voorstelt als in nader tot elkaar groeien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |