abonnement Unibet Coolblue
pi_174873885


Crowdfunding is hot! In 2016 is in Nederland 170 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 128 miljoen euro. Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 4800 projecten en ondernemingsplannen mogelijk. En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden..

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald.

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Funding Circle (FNC), leningen voor MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
SamenInGeld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horecacrowdfunding (HCN), leningen voor horeca.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten.
Waardevoorjegeld, leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Capital Circle, leningen voor MKB.
NewFunding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Bouwaandeel (BAD), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Crowdestate, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
DuurzaamInvesteren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
CrowdAboutNow (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
NPEX, handel in aandelen en obligaties van MKB-bedrijven.
ZonnepanelenDelen, investeren in ZonneDelen van collectieve zonne-energieprojecten.
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
GreenCrowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei, leningen voor MKB.
Lendico, kredieten MKB.
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB.
The Dutch Deal, leningen voor MKB.
Moneybrothers, leningen voor MKB.

Resultaten crowdfundingplatformen
Via onderstaande links zijn de rapportages van de crowdfundingplatforms te raadplegen.
Geldvoorelkaar
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal Op Maat
Lendahand
Investormatch
Horecacrowdfunding
Crowdaboutnow
Knab Crowdfunding
Capital Circle
Oneplanetcrowd
The Dutch Deal
Voordegroei

Exitstrategieën platformen
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal op Maat
Samen in Geld
Horecacrowdfunding
Waardevoorjegeld

E-mail alerts
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een service die nieuwe projecten bijhoudt en een alert stuurt per @mail.

Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar subscribe@crowdfundmailer.nl.
Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.

Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar unsubscribe@crowdfundmailer.nl.
Krijg je liever een melding via telegram, ga dan naar https://telegram.me/crowdfund

Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten met problemen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_174873911
Ook ik wacht Lenderspender eerst even af, ziet er nu aardig uit maar moet zich nog bewijzen voor mij
pi_174874079
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:23 schreef ML45 het volgende:
Ook ik wacht Lenderspender eerst even af, ziet er nu aardig uit maar moet zich nog bewijzen voor mij
Ik ben het wel met jou en benger eens, het rendement zal niet heel hoog zijn, en zie het dan ook meer als een experiment en als manier om te diversificeren.
pi_174874432
Volgens mij missen we #168 -O-

Edit: Inmiddels opgelost ^O^

[ Bericht 35% gewijzigd door Horsemen op 05-11-2017 17:16:39 (Opgelost!) ]
pi_174874566
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:32 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik ben het wel met jou en benger eens, het rendement zal niet heel hoog zijn, en zie het dan ook meer als een experiment en als manier om te diversificeren.
Ik doe het ook voor de spreiding maar hoop toch wel op een 2 / 2,5% netto uit te komen. Altijd meer dan bij de bank en in tegenstelling tot de meeste andere platforms rente vanaf dag 1. Ik heb er verder geen omkijken naar (hoop ik O-) )
pi_174875236
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:57 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik doe het ook voor de spreiding maar hoop toch wel op een 2 / 2,5% netto uit te komen. Altijd meer dan bij de bank en in tegenstelling tot de meeste andere platforms rente vanaf dag 1. Ik heb er verder geen omkijken naar (hoop ik O-) )
Met een inleg van 1.000 euro en met (stel 2x) bonus komt het rendement in het eerste jaar sowieso heel aantrekkelijk uit :)

Ik doorzie alleen nog niet helemaal wat men doet bij LS als er blijvend meer aanbod van kapitaal zou zijn dan vraag.
Voor de korte termijn zullen ze daarvoor wel een budget hebben maar voor de lange termijn zullen ze toch nee moeten verkopen als zij het kapitaal niet kunnen onderbrengen bij voldoende kredietwaardige leners?
Pecunia non olet
pi_174875988
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 00:31 schreef obligataire het volgende:

[..]

Met een inleg van 1.000 euro en met (stel 2x) bonus komt het rendement in het eerste jaar sowieso heel aantrekkelijk uit :)

Ik doorzie alleen nog niet helemaal wat men doet bij LS als er blijvend meer aanbod van kapitaal zou zijn dan vraag.
Voor de korte termijn zullen ze daarvoor wel een budget hebben maar voor de lange termijn zullen ze toch nee moeten verkopen als zij het kapitaal niet kunnen onderbrengen bij voldoende kredietwaardige leners?
Volgens mij verkopen ze op dit moment al (tijdelijk) nee. Te veel vraag vanuit FoK?
pi_174876329
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 01:25 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Volgens mij verkopen ze op dit moment al (tijdelijk) nee. Te veel vraag vanuit FoK?
Ik zie het ja. Hmm, moet mijn 1.000 euro nog volstorten. Hopelijk blijven ze wel een beetje selectief bij de aanname van leningen.

Had SIG deze luxe situatie maar (vanuit hun perspectief dan :) )
Pecunia non olet
pi_174877027
quote:
Benger2
Eigenlijk snap ik niet dat jullie voor Lenderspender gaan. Het risico is volgens mij vergelijkbaar met de consumentenleningen via Lendico. Daar kon je nog een redelijke rente krijgen. Het verwachte netto rendement is volgens mij negatief of hooguit een paar procent. We zullen zien hoe de statistieken er over een paar jaar uit zien.
Grote verschil met Lendico (die trouwens geen consumentenleningen meer doen) is dat je niet 1 lening investeert, maar in alle leningen tegelijk. Hiermee neemt het risico heel erg af. Wanneer je 1000 euro inlegt en het wordt verdeeld over 150 leningen, is de inleg per lening ongeveer 6 euro. Tot nu toe (sinds 9 maanden) heb ik goede ervaringen. Regelmatig vervroegde aflossingen + rente vanaf dag 1 + automatisch maandelijks herinvesteren (zonder renteverlies) + weinig tot geen omkijken aan.
Wie wil inleggen: https://www.lenderspender.nl/r/wynkzyh
pi_174879448
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 06:14 schreef djh77 het volgende:

[..]

Grote verschil met Lendico (die trouwens geen consumentenleningen meer doen) is dat je niet 1 lening investeert, maar in alle leningen tegelijk. Hiermee neemt het risico heel erg af. Wanneer je 1000 euro inlegt en het wordt verdeeld over 150 leningen, is de inleg per lening ongeveer 6 euro. Tot nu toe (sinds 9 maanden) heb ik goede ervaringen. Regelmatig vervroegde aflossingen + rente vanaf dag 1 + automatisch maandelijks herinvesteren (zonder renteverlies) + weinig tot geen omkijken aan.
Wie wil inleggen: https://www.lenderspender.nl/r/wynkzyh
Ik heb duizenden consumentenleningen via Bondora en Twino. Het blijft een risicovolle business. Bij Bondora gaat de verdeling ook automatisch: je stort 1.000 euro en je kan dan aangeven dat je bijvoorbeeld maximaal 5 euro per lening wilt investeren. De defaultpercentages zijn erg hoog (>10%), zelfs bij AA leningen op Bondora.
Meer spreiding is in principe goed, maar ik heb het vermoeden dat veel van de vaste gasten op dit forum die hier nu in stappen al een prima gespreide portefeuille hebben. Dan voegt extra spreiding weinig toe. Door hierin te stappen stijgt volgens mij juist het risicoprofiel van goed gespreide portefeuilles met behoedzame beleggingen. Dan kun je volgens mij beter investeren in projecten met een beter verwacht rendement.
Het klinkt een beetje als: we nemen een serie subprime CDO's, stoppen ze bij elkaar en voilá we hebben opeens een product met een laag risico. Alleen hebben die subprime leningen dan nog een hypotheek als onderpand.

[ Bericht 1% gewijzigd door Benger2 op 05-11-2017 11:20:57 ]
pi_174880154
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 11:12 schreef Benger2 het volgende:

[..]

Ik heb duizenden consumentenleningen via Bondora en Twino. Het blijft een risicovolle business. Bij Bondora gaat de verdeling ook automatisch: je stort 1.000 euro en je kan dan aangeven dat je bijvoorbeeld maximaal 5 euro per lening wilt investeren. De defaultpercentages zijn erg hoog (>10%), zelfs bij AA leningen op Bondora.
Meer spreiding is in principe goed, maar ik heb het vermoeden dat veel van de vaste gasten op dit forum die hier nu in stappen al een prima gespreide portefeuille hebben. Dan voegt extra spreiding weinig toe. Door hierin te stappen stijgt volgens mij juist het risicoprofiel van goed gespreide portefeuilles met behoedzame beleggingen. Dan kun je volgens mij beter investeren in projecten met een beter verwacht rendement.
Het klinkt een beetje als: we nemen een serie subprime CDO's, stoppen ze bij elkaar en voilá we hebben opeens een product met een laag risico. Alleen hebben die subprime leningen dan nog een hypotheek als onderpand.
Buitenlandse platformen zie ik als extra risico. L&S geeft niet een heel hoog rendement maar naar ik hoop/verwacht door goede selectie aan de poort een niet zo hoog default percentage als de door jou genoemde buitenlandse platformen. Men verwacht zelf een default afschrijving van minder dan 0.5%.
Dan hou je dus rond de 3.7 over. Wat het uiteindelijk op gaat brengen zullen we zien en zal afhangen van hoe streng de selectie aan de poort blijft. Ik ben benieuwd en zal het hier laten horen. Over 1 tot 2 jaar zullen we wel een redelijk beeld hebben hoe dit uitpakt.
pi_174881806
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 11:12 schreef Benger2 het volgende:

[..]

Ik heb duizenden consumentenleningen via Bondora en Twino. Het blijft een risicovolle business. Bij Bondora gaat de verdeling ook automatisch: je stort 1.000 euro en je kan dan aangeven dat je bijvoorbeeld maximaal 5 euro per lening wilt investeren. De defaultpercentages zijn erg hoog (>10%), zelfs bij AA leningen op Bondora.
Meer spreiding is in principe goed, maar ik heb het vermoeden dat veel van de vaste gasten op dit forum die hier nu in stappen al een prima gespreide portefeuille hebben. Dan voegt extra spreiding weinig toe. Door hierin te stappen stijgt volgens mij juist het risicoprofiel van goed gespreide portefeuilles met behoedzame beleggingen. Dan kun je volgens mij beter investeren in projecten met een beter verwacht rendement.
Het klinkt een beetje als: we nemen een serie subprime CDO's, stoppen ze bij elkaar en voilá we hebben opeens een product met een laag risico. Alleen hebben die subprime leningen dan nog een hypotheek als onderpand.
Bondora daar ben ik al uitgestapt. Misschien dat het in de beginperiode nog rendabel was maar de laatste jaren is het alleen maar rotzooi. De ellende is eigenlijk begonnen toen er Spaanse leningen bij kwamen waarbij je niet kon instellen deze buiten je portefeuille te laten.

Twino daar heb ik wat geld zitten maar twijfel er nog over. Het automatisch investeren werkt daar nog steeds niet goed. Je kan zomaar een paar duizend euro in kas hebben terwijl als ik op de knop investeren druk er voldoende leningen gevonden worden.

Omaraha doet sinds enige tijd ook in Finse leningen en ook dat schijnt drama te zijn. Is op zich geen verrassing omdat de rentes te laag zijn in Finland. Dan wordt zo'n platform een uitvlucht voor mensen die nergens anders geld kunnen krijgen ipv mensen die goedkoper willen lenen.

Heb bij Omaraha alleen geld in Estlandse leningen zitten en soms ook in buyback leningen. Het risico van crowdfunding bij Nederlandse platformen vind ik veel hoger. Het enige nadeel is dat je geld bij Twino, Mintos, Bondora, Omaraha, etc op een virtueel account staat en je pas winst hebt als je het daadwerkelijk naar je bankrekening overschrijft.

Bij Twino kan je makkelijk uitstappen. Bij Omaraha niet.
pi_174881855
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 12:02 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Men verwacht zelf een default afschrijving van minder dan 0.5%.
0,25% zelfs heb ik gelezen op de site. Die verwachting zegt volgens mij meer over de mensen achter dit platform dan over het daadwerkelijke risico.

Op Bondora, Twino, Lendico, Omaraha, Boober zijn consumenten risicovol. Maar bij deze nieuwelingen is het defaultpercentage wel laag. Omdat ze zeggen streng te selecteren. Dat beweren die anderen ook allemaal. Maar deze keer is het echt waar. _O-

[ Bericht 21% gewijzigd door Benger2 op 05-11-2017 13:26:11 ]
  zondag 5 november 2017 @ 15:39:53 #14
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174884959
Wat vinden jullie van dit project: https://www.zonnepanelendelen.nl/project/schinkel ?
pi_174885046
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 15:39 schreef Mishu het volgende:
Wat vinden jullie van dit project: https://www.zonnepanelendelen.nl/project/schinkel ?
Laag rendement maar het risico lijkt me ook beperkt. Daarnaast hoop ik de energietransitie een handje verder te helpen.
pi_174885189
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 23:50 schreef Horsemen het volgende:
Volgens mij missen we #168 -O-
We hebben 168 weer! *O*
Moderator Dank!
pi_174885244
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 15:39 schreef Mishu het volgende:
Wat vinden jullie van dit project: https://www.zonnepanelendelen.nl/project/schinkel ?
Pfff 15 jaar! Dat is wel erg ver weg voor Piet Particulier in deze snel veranderende energie wereld!
pi_174885531
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 15:44 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Laag rendement maar het risico lijkt me ook beperkt. Daarnaast hoop ik de energietransitie een handje verder te helpen.
Om deze redenen doe ik iedere maand bescheiden mee.
pi_174886158
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 06:14 schreef djh77 het volgende:

[..]

Grote verschil met Lendico (die trouwens geen consumentenleningen meer doen) is dat je niet 1 lening investeert, maar in alle leningen tegelijk. Hiermee neemt het risico heel erg af. Wanneer je 1000 euro inlegt en het wordt verdeeld over 150 leningen, is de inleg per lening ongeveer 6 euro. Tot nu toe (sinds 9 maanden) heb ik goede ervaringen. Regelmatig vervroegde aflossingen + rente vanaf dag 1 + automatisch maandelijks herinvesteren (zonder renteverlies) + weinig tot geen omkijken aan.
Wie wil inleggen: https://www.lenderspender.nl/r/wynkzyh
Kun je dan niet net zo goed (of beter) in een High Yield Obligatie beleggingsfonds of ETF beleggen (doe ik zelf ook)?
Dan heb je ongeveer dezelfde voordelen (goede spreiding, direct rente, geen omkijken naar, etc).
Voor mij gevoel is het ook veiliger.
Het voordeel van Crowdfunding voor mij is juist dat je de betere projecten kan selecteren en dat je je betrokken voelt bij de lenende bedrijven.
pi_174886904
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 16:42 schreef TisIk het volgende:

[..]

Kun je dan niet net zo goed (of beter) in een High Yield Obligatie beleggingsfonds of ETF beleggen (doe ik zelf ook)?
Dan heb je ongeveer dezelfde voordelen (goede spreiding, direct rente, geen omkijken naar, etc).
Voor mij gevoel is het ook veiliger.
Het voordeel van Crowdfunding voor mij is juist dat je de betere projecten kan selecteren en dat je je betrokken voelt bij de lenende bedrijven.
Het een sluit het ander toch niet uit?

Spreiden, spreiden, spreiden....
pi_174887306
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:54 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

klopt. Als je in Cambodja (Kredit) zit waarschijnlijk wat eerder.
Oke! Dan gok ik dat ik iets al eerder kan verwachten en de rest later haha
  zondag 5 november 2017 @ 18:45:18 #22
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174889057
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 18:45 schreef Mishu het volgende:
Wat vinden jullie hier van?: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17122
Allereerst welkom hier.
Misschien kan je je even voorstellen en of je al veel met crowdfunding doet?

Dit project is hier de afgelopen periode verschillende keren besproken. Ik denk dat je een aardige indruk krijgt als je de afgelopen 1,5 week even terug leest.
pi_174889326
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 18:45 schreef Mishu het volgende:
Wat vinden jullie hier van?: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17122
Wat Horsemen zegt (zie in de eerdere thread).
Het probleem is wat mij betreft de erg hoge LTV (94%) tov de taxatiewaarde, terwijl de werkelijke waarde in verhuurde staat lager zal zijn. Daarnaast een lange looptijd. De rente is verhoogd. Als ze hem gelijk op 6% hadden gezet had hij nu mogelijk vol gezeten. Nu is het de vraag of hij vol gaat komen. Als je nog niet veel vastgoed hebt en graag wilt spreiden kun je hem meenemen, maar ik zou wachten op een beter project. Of een nóg hogere rente.
  zondag 5 november 2017 @ 19:17:17 #25
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174889558
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 18:51 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Allereerst welkom hier.
Misschien kan je je even voorstellen en of je al veel met crowdfunding doet?

Dit project is hier de afgelopen periode verschillende keren besproken. Ik denk dat je een aardige indruk krijgt als je de afgelopen 1,5 week even terug leest.
Ben Mishu, vrouw, en ben me hier op aan het oriënteren.

Heb eerder via zonnepanelendelen.nl geïnvesteerd wegens duurzaam.
  zondag 5 november 2017 @ 19:20:18 #26
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174889595
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 19:03 schreef Benger2 het volgende:

[..]

Wat Horsemen zegt (zie in de eerdere thread).
Het probleem is wat mij betreft de erg hoge LTV (94%) tov de taxatiewaarde, terwijl de werkelijke waarde in verhuurde staat lager zal zijn. Daarnaast een lange looptijd. De rente is verhoogd. Als ze hem gelijk op 6% hadden gezet had hij nu mogelijk vol gezeten. Nu is het de vraag of hij vol gaat komen. Als je nog niet veel vastgoed hebt en graag wilt spreiden kun je hem meenemen, maar ik zou wachten op een beter project. Of een nóg hogere rente.
Snap je punt.
pi_174890483
Voor de spreiding ook die zonnepanelen maar meegenomen voor paar honderd euri. Mag anderzijds toch hopen dat ergens in de komende 15 jaar de spaarrente boven de rente van zonnepanelendelen uitkomt :)
pi_174890510
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 17:21 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Het een sluit het ander toch niet uit?

Spreiden, spreiden, spreiden....
Ok, daar heb je gelijk in.
Zeker je 2e zin. Is de essentie van goed beleggen.
  maandag 6 november 2017 @ 07:27:24 #29
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_174897652
vraag: als je eerder stopt met werken, kom je dan wel in aanmerking voor het gehele bedrag aan AOW? (bijv als je een tijdje in het buitenland bent, dan bouw je niet het volledige AOW bedrag op en krijg je minder).

Bij mijn weten krijg je wel gewoon het gehele AOW bedrag, maar just to be 'sure' hier deze vraag.
pi_174897713
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 07:27 schreef dubbeltjez het volgende:
vraag: als je eerder stopt met werken, kom je dan wel in aanmerking voor het gehele bedrag aan AOW? (bijv als je een tijdje in het buitenland bent, dan bouw je niet het volledige AOW bedrag op en krijg je minder).

Bij mijn weten krijg je wel gewoon het gehele AOW bedrag, maar just to be 'sure' hier deze vraag.
Ja, zolang je maar in Nederland blijft wonen.
pi_174897799
Wel een beetje office topic. Voor recht op AOW hoef je niet te werken. Dit recht bouw je op in de 50 jaar voorafgaande aan de ingangsdatum van de AOW. Hoogte van de AOW is afhankelijk hoeveel jaar van de 50 je in Nederland hebt gewoond.

Ook mensen die nooit gewerkt hebben, krijgen AOW
  maandag 6 november 2017 @ 09:14:04 #32
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_174898600
thanks heren!
  maandag 6 november 2017 @ 09:34:50 #33
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_174898908
KoM heeft betaald. Nieuw is dat je nu al bij je transacties kunt zien wie er achter loopt. Uiteraard is daar ook weer een oude bekende bij:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
pi_174898941
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 09:34 schreef crowd-fundi het volgende:
KoM heeft betaald. Nieuw is dat je nu al bij je transacties kunt zien wie er achter loopt. Uiteraard is daar ook weer een oude bekende bij:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Ja dat is mooi, maar ik wel onze vriend van Vinovat. Zou daar niet eind oktober een uitbetaling van komen?
pi_174898947
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 09:36 schreef CFrealist het volgende:

[..]

Ja dat is mooi, maar ik mis wel onze vriend van Vinovat. Zou daar niet eind oktober een uitbetaling van komen?
  maandag 6 november 2017 @ 09:55:04 #36
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_174899260
Nieuw project FNC

Ontwikkeling Nieuwe Lostechniek

¤ 25.000
Kredietbedrag

3 jaar

8.99 %Nominale rente

B Risicoklasse
pi_174899473
Voor het archief 700K in 8 minuten

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Frandderouw op 06-11-2017 10:20:33 ]
pi_174899680
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 10:08 schreef Frandderouw het volgende:
Voor het archief 700K in 8 minuten

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik sta er toch altijd van te kijken hoe snel ze dat geld bij duurzaaminvesteren ophalen. Had ook wel mee willen doen, maar ondanks dat ik te laat was ben ik toch blij dat duurzame investeringen erg in trek zijn.

Het grote project voor een schip bij GvE lijkt stil te vallen rond de 350k(37% van het beoogde bedrag) en zal als het zo door gaat niet het gevraagde bedrag ophalen. Als ze besluiten het op te halen bedrag naar beneden bij te stellen, en de dekking dus verbetert, dan ben ik ook nog wel over te halen om mijn bijdrage te leveren.

[ Bericht 9% gewijzigd door Mynheer007 op 06-11-2017 10:28:58 ]
pi_174900076
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 09:34 schreef crowd-fundi het volgende:
KoM heeft betaald. Nieuw is dat je nu al bij je transacties kunt zien wie er achter loopt. Uiteraard is daar ook weer een oude bekende bij:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Ik mis voor het eerst nadat het 16 betalingen is goed gegaan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174901362
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 09:34 schreef crowd-fundi het volgende:
KoM heeft betaald. Nieuw is dat je nu al bij je transacties kunt zien wie er achter loopt. Uiteraard is daar ook weer een oude bekende bij:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
En ik mis (na 29 van 60 betaald)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tot nu toe is deze altijd op tijd geweest, dus hoop nog op een gewone verlate betaling...
pi_174902617
Mbt woonhuis project (KoM). Aankoop huis + ruime bedrijfshal is veranderd in een huis + ruime tuin. Probleem opgelost
pi_174902756
Ik mis een betaling van KOM

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar wel 7 van de 73 betalingen gedaan, tot op heden nog geen achterstanden dus denk ook hierbij een te late betaling.
pi_174902826
Mensen zie de OP. Graag pas melden na 3 werkdagen
pi_174903006
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17122

quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:41 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Dat aflossingsvrije deel zal over 36 maanden toch opnieuw gefinancieerd moeten worden zou je zeggen.

En als bestuurder betrokken bij een faillisement stemt me nooit zo vrolijk :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:46 schreef obligataire het volgende:
Ik doe nu ook mee (met de 8-jarige). Weliswaar een hele hoge LTV maar ik denk dat deze jongen wel weet wat hij doet en hij heeft natuurlijk veel te verliezen qua reeds opgebouwd vermogen.
Dat spreekt me erg aan, dat beide partijen wat te verliezen hebben ;)
Ik heb ook de 8 jarige lening meegenomen. Na 3 jaar, als de andere lening is geherfinancierd (er vanuit gaande dat ze dit tzt gaat lukken), is de is de LTV natuurlijk prima voor de resterende 5 jaar. Alleen de 8 jaars lening heeft dan nog de 1e hypotheekrechten.
pi_174903402
quote:
14s.gif Op maandag 6 november 2017 14:10 schreef Horsemen het volgende:
[...]

Alleen de 8 jaars lening heeft dan nog de 1e hypotheekrechten.
Staat dat ergens expliciet? Ik zou verwachten dat er na drie jaar weer een nieuw project komt voor een aflossingsvrije lening die via de Stichting Zekerheden gewoon weer 1e recht van hypotheek krijgt.
pi_174903442
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 14:29 schreef Benger2 het volgende:

[..]

Staat dat ergens expliciet? Ik zou verwachten dat er na drie jaar weer een nieuw project komt voor een aflossingsvrije lening die via de Stichting Zekerheden gewoon weer 1e recht van hypotheek krijgt.
Dat staat er niet expliciet, maar is bij andere vergelijkbare projecten bevestigd door GvE. Het zou inderdaad handiger zijn om dit in de pitch te vermelden. Andere platformen zouden weer een 1e hypotheek afsluiten bij een nieuw project (CcF, kom)
pi_174903583
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 14:31 schreef djh77 het volgende:

[..]

Dat staat er niet expliciet, maar is bij andere vergelijkbare projecten bevestigd door GvE. Het zou inderdaad handiger zijn om dit in de pitch te vermelden. Andere platformen zouden weer een 1e hypotheek afsluiten bij een nieuw project (CcF, kom)
Ja, ik heb nu geen flauw idee wat er gaat gebeuren na die drie jaar. Wordt dan na drie jaar het hypotheekrecht vervangen door een lagere inschrijving, zodat er ruimte komt voor een tweede hypotheek? Die aflossingsvrije hypotheek is erg lastig te herfinancieren als de huidige inschrijving blijft staan.
  maandag 6 november 2017 @ 14:50:39 #48
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174903816
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 09:55 schreef dubbeltjez het volgende:
Nieuw project FNC

Ontwikkeling Nieuwe Lostechniek

¤ 25.000
Kredietbedrag

3 jaar

8.99 %Nominale rente

B Risicoklasse
Wat zeggen die risicoklasses eigenlijk? Wat is hoog en wat is laag?
pi_174903843
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 14:50 schreef Mishu het volgende:

[..]

Wat zeggen die risicoklasses eigenlijk? Wat is hoog en wat is laag?
Zie de FAQ van het betreffende platform, dit werkt overall anders :(
pi_174903875
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 14:50 schreef Mishu het volgende:

[..]

Wat zeggen die risicoklasses eigenlijk? Wat is hoog en wat is laag?
In dit geval is het op 2 na (A en A+ zijn lager) laagste risico. Bij FNC is de redenering qua indeling vaak niet te achterhalen.
pi_174903879
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 14:50 schreef Mishu het volgende:

[..]

Wat zeggen die risicoklasses eigenlijk? Wat is hoog en wat is laag?
Dat is ook deels aan jezelf.. Enkel de risico categorie zegt ook niet alles. Kijk ook naar de o.a. jaarcijfers, pitch, vermogen en je onderbuik gevoel.
pi_174903995
best wel knullig

Vanaf 06-11-2017 15:00 uur live

en dan niet live gaan, moet er nog iemand op een knopje drukken ofzo? (niet dat ik wil investeren)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_174904180
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 14:55 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Dat is ook deels aan jezelf.. Enkel de risico categorie zegt ook niet alles. Kijk ook naar de o.a. jaarcijfers, pitch, vermogen en je onderbuik gevoel.
In mijn ervaring zijn het onevenredig vaak, de laagste categorieën die voor de meeste problemen zorgen.
(dat zijn de slimmeriken die precies invullen op het formuliertje wat FNC graag wil horen).
Pecunia non olet
pi_174904426
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 14:31 schreef djh77 het volgende:

[..]

Dat staat er niet expliciet, maar is bij andere vergelijkbare projecten bevestigd door GvE. Het zou inderdaad handiger zijn om dit in de pitch te vermelden. Andere platformen zouden weer een 1e hypotheek afsluiten bij een nieuw project (CcF, kom)
Ik zou verwachten dat dat laatste onmogelijk is.
Het enige wat (wettelijk?) mogelijk is, is volgens mij dat je de bestaande hypotheekinschrijving (die voor de aflossingsvrije hypotheek bij GVE) opnieuw gebruikt voor een nieuwe lening, anders wordt het een 2e hypotheek.
Het ligt dus helemaal aan GVE of dat ook echt gaat gebeuren.
GVE zou dat dus expliciet moeten zeggen (en evt. opnemen in hun algemene voorwaarden) hoe ze hier me omgaan.
pi_174904754
quote:
99s.gif Op maandag 6 november 2017 15:02 schreef CaLeX het volgende:
best wel knullig

Vanaf 06-11-2017 15:00 uur live

en dan niet live gaan, moet er nog iemand op een knopje drukken ofzo? (niet dat ik wil investeren)
Bedoelde je deze?
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17113
Die zit vol. Zonder mij trouwens.
pi_174905053
quote:
12s.gif Op maandag 6 november 2017 15:44 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

Bedoelde je deze?
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17113
Die zit vol. Zonder mij trouwens.
nee die was voor 15:00 al vol

https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17014 hier doelde ik op.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  maandag 6 november 2017 @ 16:14:13 #57
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174905312
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 14:55 schreef djh77 het volgende:

[..]

In dit geval is het op 2 na (A en A+ zijn lager) laagste risico. Bij FNC is de redenering qua indeling vaak niet te achterhalen.
En bij GVE?
pi_174906295
quote:
En laat maar weer, de laatste 50k is voor CF, de eerste 200k en zekerheden voor de bank.

Komt er eigenlijk op neer dat we de kosten van Bank en CF en de bankgarantie mogen financieren. Aanloopkosten (advieskosten, fee's CF en bank, huurgarantie) = ¤ 40.000,-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 6% gewijzigd door Frandderouw op 06-11-2017 17:31:12 ]
pi_174906702
quote:

Op zaterdag 4 november 2017 13:45 schreef zeilert het volgende:
nieuw project bij Samen in Geld
https://investeren.sameni(...)straat-19-te-utrecht

In de pitch heb ik het niet gelezen, maar uit het cijjfermateriaal blijkt dat de woning op erfpachtgrond is gebouwd.
Logisch vraag: tot wanneer loopt de huidige erfpacht, wat zijn de huidige kosten en....wat worden de nieuwe kosten

Goede vraag. Zou je hem even aan SiG kunnen stellen en de reactie hier even kunnen delen?

Antwoord SIG dd 6-11
De erfpacht is eeuwigdurend en stijgt zoals eerder genoemd elk jaar.Voor dit jaar is de canon ¤ 432,44 per maand. Deze waarde is in mindering gebracht op de huur. De waarde die dan overblijft ( minus andere lasten die in mindering komen). Is de kale huuropbrengst zoals wij die noemen.
pi_174906889
Daar is ie weer: depotregeling onder het kopje zekerheden. Ik kan er maar niet over uit: wat een onzin!
pi_174907290
Nieuwe op SiG:
https://investeren.sameningeld.nl/project/nummer-9-te-nijhuizum
425k, Friesland, pand moet nog aangekocht worden. Wordt lastig verhaal

Voordeel 60% ltv (schijf 2) en 0,3% hogere rente dan normaal. Weinig verschil tussen schijf 1 en 2.

[ Bericht 6% gewijzigd door djh77 op 06-11-2017 18:44:05 ]
pi_174907388
quote:
Ik kom regelmatig in sneek, maar heb hier nog nooit van gehoord.

Zal eens even mijn zwagers vragen
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_174907459
quote:
Dit project gaat het vrees ik niet halen:
- Het bedrag is simpel weg te hoog voor SiG, de investeerderskring is te klein om 400k op te halen
- Het type accomodatie is niet geschikt: recreatieve verhuur in Friesland is iets heel anders als kamerverhuur in de randstad, en ik kan daardoor lastig inschatten hoe de markt hier voor is

Het taalniveau van de pitch is ook niet echt geweldig, kromme zinnen en missende woorden passen niet in een tekst waarmee je 400k wil ophalen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Mynheer007 op 06-11-2017 18:36:55 ]
pi_174907531
quote:
Dat is een flinke...zeker voor SiG...benieuwd of ze zoveel wel binnen kunnen halen
pi_174907638
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 18:29 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Dit project gaat het vrees ik niet halen:
- Het bedrag is simpel weg te hoog voor SiG, de investeerderskring is te klein om 400k op te halen
- Het type accomodatie is niet geschikt: recreatieve verhuur in Friesland is iets heel anders als kamerverhuur in de randstad, en ik kan daardoor lastig inschatten hoe de markt hier voor is

Het taalniveau van de pitch is ook niet echt geweldig, kromme zinnen en missende woorden passen niet in een tekst waarmee je 400k wil ophalen.
Ik heb de moeite niet genomen om te lezen. Bedrag in combinatie met Friesland was voldoende om niet verder te lezen. Snap niet goed waarom SiG zo'n aanvraag plaatst. SiG weet ook dat hun klantenkring te beperkt is.
pi_174907828
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 18:22 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op SiG:
https://investeren.sameningeld.nl/project/nummer-9-te-nijhuizum
425k, Friesland, pand moet nog aangekocht worden. Wordt lastig verhaal

Voordeel 60% ltv (schijf 2) en 0,3% hogere rente dan normaal. Weinig verschil tussen schijf 1 en 2.
Dat ltv klopt ook niet echt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174908187
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 18:50 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

Dat ltv klopt ook niet echt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Duidelijk! SiG zou uit moeten gaan van de waarde op dit moment
pi_174908428
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 19:05 schreef djh77 het volgende:

[..]

Duidelijk! SiG zou uit moeten gaan van de waarde op dit moment
Ik heb SiG al eerder vragen gesteld over hoe ze omgaan met taxaties. En vooral hoe ze voorkomen dat te hoge taxaties worden ingebracht, omdat dit direct invloed heeft op de maximumhoogte van het bedrag wat kan worden opgehaald.

Het antwoord was toen dat het de pandeigenaar vrij is om zelf een taxateur te kiezen en dat dat geen probleem is omdat deze gebonden zijn aan strenge regelgeving.

Helaas zie je hier naar mijn idee toch een voorbeeld waarbij de taxatie flink omhoog gebracht lijkt te zijn. Aankoop prijs ligt rond de 445.000, maar taxatie is 700.000...
Zelfs met een verbouwing waarin 150.000 wordt gestoken, heb ik grote moeite met mijn vertrouwen in deze taxatie. Hoe kom je van 445k naar 700k? Mocht het misgaan dan moet je ongeveer rekening houden met het aankoopbedrag als verkoopwaarde (en dat is voor zo'n locatie tijdens een executieveiling waarschijnlijk te positief). Uitgaand van een bedrag van 445k ligt de LTV dan niet op 61% maar op 96%...

Positief is wel dat er een 1e hypotheekrecht gegeven wordt en er verder geen bank zekerheden claimt.
Daarnaast is er een langdurig huurcontract die even lang loopt als de periode van lening. Alleen hieruit al kunnen alle lasten betaald worden. Het zou geen probleem moeten zijn om elke maand netjes te betalen. Ook is het een ondernemer die wel ervaring heeft met deze sector.

[ Bericht 1% gewijzigd door dyna18 op 06-11-2017 19:23:23 ]
pi_174908528
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 19:16 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik heb SiG al eerder vragen gesteld over hoe ze omgaan met taxaties. En vooral hoe ze voorkomen dat te hoge taxaties worden ingebracht, omdat dit direct invloed heeft op de maximumhoogte van het bedrag wat kan worden opgehaald.

Het antwoord was toen dat het de pandeigenaar vrij is om zelf een taxateur te kiezen en dat dat geen probleem is omdat deze gebonden zijn aan strenge regelgeving.

Helaas zie je hier naar mijn idee toch een voorbeeld waarbij de taxatie flink omhoog gebracht lijkt te zijn. Aankoop prijs ligt rond de 445.000, maar taxatie is 700.000...
Zelfs met een verbouwing waarin 150.000 wordt gestoken, heb ik grote moeite met mijn vertrouwen in deze taxatie. Hoe kom je van 445k naar 700k? Mocht het misgaan dan moet je ongeveer rekening houden met het aankoopbedrag als verkoopwaarde (en dat is voor zo'n locatie tijdens een executieveiling waarschijnlijk te positief). Uitgaand van een bedrag van 445k ligt de LTV dan niet op 61% maar op 96%...

Positief is wel dat er een 1e hypotheekrecht gegeven wordt en er verder geen bank zekerheden claimt.
Bij mijn beslissing om mee te doen bij SiG heb ik altijd een executie in gedachten. Dit pand is naar mijn inschatting niet echt courant waarvoor op een veiling tegen elkaar op geboden gaat worden. Ik kan mijn geld maar een keer investeren, dan wacht ik veel liever op een project met een onderpand wat mijn inziens bij een executie wel minimaal het bedrag in schijf 1 oplevert.
pi_174908837
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 18:50 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

Dat ltv klopt ook niet echt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar vind je die aankoopwaarde/vraagprijs?
pi_174909540
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 19:33 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Waar vind je die aankoopwaarde/vraagprijs?
https://lees-meer.nl/make(...)erkocht-ov-nijhuizum
pi_174910086
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 19:21 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Bij mijn beslissing om mee te doen bij SiG heb ik altijd een executie in gedachten. Dit pand is naar mijn inschatting niet echt courant waarvoor op een veiling tegen elkaar op geboden gaat worden. Ik kan mijn geld maar een keer investeren, dan wacht ik veel liever op een project met een onderpand wat mijn inziens bij een executie wel minimaal het bedrag in schijf 1 oplevert.
Het lijkt wel een project dat eerst langs KOM of CCF is gegaan maar daar is afgevallen. Inderdaad veel te groot en risicovol voor 5% bij SIG.
pi_174910882
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 20:26 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

Het lijkt wel een project dat eerst langs KOM of CCF is gegaan maar daar is afgevallen. Inderdaad veel te groot en risicovol voor 5% bij SIG.
Dat CCF hem zou weigeren kan ik me nog voor stellen, maar KoM had deze zonder meer ook geplaatst.
pi_174910950
Ook ik blijf weg bij de nieuwe SIG. Ik geloof niet dat dit pand zo'n bedrag gaat opbrengen bij een eventuele gedwongen veilig. Maar misschien is dat mijn Randstadbias. Dan stop ik liever wat extra's in het Utrechtse project.

Als SIG hier nog altijd meeleest, dan vermoed ik dat het project niet al te lang op de site staat. Ze lijken hier hun hand een beetje te overspelen, tenzij ze een angel investor weten te vinden.
pi_174912038
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 21:04 schreef Incitatus3 het volgende:
Als SIG hier nog altijd meeleest, dan vermoed ik dat het project niet al te lang op de site staat. Ze lijken hier hun hand een beetje te overspelen, tenzij ze een angel investor weten te vinden.
Ik vermoed dat SIG inderdaad hier meeleest. De pitch is net geupdate en over een aantal vragen die hier op het forum gesteld zijn, is extra informatie toegevoegd.

"Van de lening wordt ¤ 20.000,- in bouwdepot gehouden totdat verbouwing aantoonbaar gerealiseerd is. Hiermee kunnen de eerste noodzakelijke aanpassingen gedaan worden."

Ik heb verder nog even met ze gebeld, omdat mij ook iets niet duidelijk was. En daar heb ik ook nog te horen gekregen dat de aanvrager een vergelijkbaar bedrijf in Oudega heeft en dat is vol. Hij heeft veel klanten die daar niet terecht kunnen die hij nu gaat overhevelen naar deze nieuwe locatie.
pi_174914280
Er was de laatste tijd nog een crowdfunding platform besproken (rondom lenderspender) waarbij er een auto invest was voor rentes v 6 8 of 12%.

Ik ben even kwijt hoe deze heet. Iem een idee? Wil kijken naar mogelijk meer spreiding tussen platforms
pi_174914347
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 23:51 schreef jsuijker het volgende:
Er was de laatste tijd nog een crowdfunding platform besproken (rondom lenderspender) waarbij er een auto invest was voor rentes v 6 8 of 12%.

Ik ben even kwijt hoe deze heet. Iem een idee? Wil kijken naar mogelijk meer spreiding tussen platforms
https://www.dofinance.eu/ ?
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_174914563
quote:
Die bedoelde ik thanks!
pi_174915904
Een idee om dofinance, twino, mintos etc op te nemen als sites in de OP?
pi_174916013
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 08:06 schreef namliam het volgende:
Een idee om dofinance, twino, mintos etc op te nemen als sites in de OP?
Zie kopje buitenlandse platformen. Dofinance staat er nog niet bij. Ik zou zelf voorstander zijn als we bij de Nederlandse platformen blijven.
pi_174916274
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 08:20 schreef djh77 het volgende:

[..]

Zie kopje buitenlandse platformen. Dofinance staat er nog niet bij. Ik zou zelf voorstander zijn als we bij de Nederlandse platformen blijven.
Ik ook. Ik denk dat de risico's van dit soort buitenlandse bedrijven/platformen over het algemeen nogal onderschat worden, ondanks de problemen met Trustbuddy. We weten nauwelijks iets over het toezicht in die landen, exit-strategie etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 07-11-2017 08:55:06 ]
Pecunia non olet
pi_174916426
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 08:20 schreef djh77 het volgende:

[..]

Zie kopje buitenlandse platformen. Dofinance staat er nog niet bij. Ik zou zelf voorstander zijn als we bij de Nederlandse platformen blijven.
Daar ben ik het ook mee eens.
pi_174916522
Ik begin me wel een beetje zorgen te maken om mijn Turkse supermarkt bij FNC.
1 rentetermijn voldaan, 1 normale termijn voldaan, 1 normale termijn voldaan met een maand vertraging, en daarna is het stil gebleven en staan we nu 3 maanden achter.

Mooi moment voor FNC om te laten zien wat ik echt aan ze heb.
pi_174916655
De top 10 van week 44:
  dinsdag 7 november 2017 @ 10:10:43 #87
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_174917397
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaat denk ik mijn eerste default worden. Bij FNC natuurlijk.
pi_174917442
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 10:10 schreef xzaz het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaat denk ik mijn eerste default worden. Bij FNC natuurlijk.
Waar zijn je gedachten op gebaseerd? Op feiten of gevoel?
  dinsdag 7 november 2017 @ 10:19:01 #89
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_174917509
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 10:14 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Waar zijn je gedachten op gebaseerd? Op feiten of gevoel?
Gevoel, betaalt elke maand later en is niet punctueel. En werkt sinds 3 maanden bij de Rabobank (https://www.linkedin.com/in/cbvanderhorst/); nog wel actief eigen bedrijf?

En Wiebke gaat dit jaar ook weer een project starten :)
pi_174917634
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 10:19 schreef xzaz het volgende:

[..]

Gevoel, betaalt elke maand later en is niet punctueel. En werkt sinds 3 maanden bij de Rabobank (https://www.linkedin.com/in/cbvanderhorst/); nog wel actief eigen bedrijf?

Zijn eigen bedrijf loopt slecht, hij leent een klein bedrag om zijn belasting te kunnen betalen en heeft snel weer een prima baan gevonden. Lijkt me iemand die niet blijft doormodderen maar eieren voor zijn geld kiest. Ik heb ze slechter in mijn portefeuille.

Het lijkt mij dat hij die 10k die nog open staat wel gaat kunnen ophoesten.
pi_174917642
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 10:19 schreef xzaz het volgende:

[..]

Gevoel, betaalt elke maand later en is niet punctueel. En werkt sinds 3 maanden bij de Rabobank (https://www.linkedin.com/in/cbvanderhorst/); nog wel actief eigen bedrijf?
Voor zijn bedrijf is het niet positief dat hij nu bij de Rabobank werkt. Aandacht verdelen dus minder focus. Aan de andere kant wel inkomen waarmee hij onze lening kan afbetalen :)
pi_174917954
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 10:28 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Voor zijn bedrijf is het niet positief dat hij nu bij de Rabobank werkt. Aandacht verdelen dus minder focus. Aan de andere kant wel inkomen waarmee hij onze lening kan afbetalen :)
Volgens zijn Linkedin profiel werkt-ie (via zijn eigen bedrijfje wellicht) ad interim bij de Rabo, dat zie je bij eenpitters wel vaker. Ik maak me voorlopig geen zorgen om Christiaan....
pi_174920712
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 10:19 schreef xzaz het volgende:

[..]

Gevoel, betaalt elke maand later en is niet punctueel. En werkt sinds 3 maanden bij de Rabobank (https://www.linkedin.com/in/cbvanderhorst/); nog wel actief eigen bedrijf?

En Wiebke gaat dit jaar ook weer een project starten :)
Waar staat dat van Wiebke?
pi_174921176
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 13:09 schreef Bambricks2 het volgende:

[..]

Waar staat dat van Wiebke?
pi_174921179
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 13:09 schreef Bambricks2 het volgende:

[..]

Waar staat dat van Wiebke?
Bij de project update van het huidige project op de site van KoM.

Ik zit ook in dit huidige project.
Een nieuw project ga ik zelf overigens niet steunen. Na twee leningen is ze financieel nog geen stap verder gekomen. Ook is ze de afgelopen maanden een paar keer te laat geweest met betalen.
Er hoeft nog maar "iets" tegen te zitten en de boel valt om.

Ik bewonder overigens wel haar doorzettingsvermogen maar wat mij betreft heeft ze kansen genoeg gehad.
pi_174921701
Daar is Wiebke:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Wiebkes-Weihnachten-PU-Amstelveen-2
40k, 14mnd, rente is verlaagd naar 8,5%
pi_174921776
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 13:27 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Bij de project update van het huidige project op de site van KoM.

Ik zit ook in dit huidige project.
Een nieuw project ga ik zelf overigens niet steunen. Na twee leningen is ze financieel nog geen stap verder gekomen. Ook is ze de afgelopen maanden een paar keer te laat geweest met betalen.
Er hoeft nog maar "iets" tegen te zitten en de boel valt om.

Ik bewonder overigens wel haar doorzettingsvermogen maar wat mij betreft heeft ze kansen genoeg gehad.
Ik sta er precies zo in. Hopelijk gaat het goed, want het zou wel erg treurig zijn als haar Crowdfund-avontuur eindigt bij de deurwaarder.
  dinsdag 7 november 2017 @ 14:02:51 #98
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_174921792
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 13:56 schreef djh77 het volgende:
Daar is Wiebke:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Wiebkes-Weihnachten-PU-Amstelveen-2
40k, 14mnd, rente is verlaagd naar 8,5%
Weet iemand of de vorige lening van Wiebke inmiddels is terugbetaald? Ik herinner me wat problemen maar zat er zelf niet in.
Tot nooit .......
pi_174921816
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 14:02 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Weet iemand of de vorige lening van Wiebke inmiddels is terugbetaald? Ik herinner me wat problemen maar zat er zelf niet in.
Ja gisteren is de laatste maand annuïteit betaald
pi_174922170
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 23:51 schreef jsuijker het volgende:
Er was de laatste tijd nog een crowdfunding platform besproken (rondom lenderspender) waarbij er een auto invest was voor rentes v 6 8 of 12%.

Ik ben even kwijt hoe deze heet. Iem een idee? Wil kijken naar mogelijk meer spreiding tussen platforms
Bij Mintos en Twino kun je aanzienlijk beter afstemmen tussen de verschillende rentepercentages en zeer veel andere opties.
Of misschien zit je daar al?
pi_174922177
Ik ben echt behoorlijk kritisch, maar ik hecht meer waarde aan de morele HA van mevrouw Fisscher dan aan menige zakelijke zekerheid elders
pi_174922248
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 14:28 schreef bleyenburg het volgende:
Ik ben echt behoorlijk kritisch, maar ik hecht meer waarde aan de morele HA van mevrouw Fisscher dan aan menige zakelijke zekerheid elders
👍 mee eens. Sla deze keer toch over. Om dezelfde reden al de twee eerdere schrijvers. Ga wel een kerstbal bij haar kopen!
pi_174923831
Jungo Hypotheken gaat van start
Jungo gaat begin 2018 onder de radar van start met een pilot om de eerste people-to-people hypotheken van Nederland te verstrekken. Een hele mooie mijlpaal waar we hard voor hebben gestreden! Zodra de eerste campagnes live gaan zullen we ook geleidelijk investeerders toelaten op het platform

Een investering in een Jungo hypotheek heeft een beoogd rendement van zo'n 3%. Je krijgt de investering maandelijks terugbetaald, over een looptijd van zo'n 8 jaar (na 4 jaar heb je dus de helft terug ontvangen). Bovendien help je iemand aan een voordeliger hypotheek: win-win.
pi_174923940
Update KoM:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174924100
[quote]0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 16:15 schreef djh77 het volgende:
Update KoM:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gezellige club daar in Zoetermeer, je wordt geknipt en geschoren waar je bij staat. Hoeveel projecten had die groep bedrijven eigenlijk bij KoM? Minimaal een stuk of 4-5 dacht ik?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. Ik zit zelf gelukkig alleen in Hype Zoetermeer, eens zien hoe dat verder gaat lopen met de borg, en de uitwinning van de HA, heb er helaas niet veel vertrouwen in.
Net even vluchting de pitch van
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
bekeken: crowdfunding was om een van de partners in het bedrijf uit te kopen. EUR 150K voor 16% van de aandelen. Strakke timing van de uittredende partner!

[ Bericht 11% gewijzigd door ETphonehome op 07-11-2017 18:27:53 ]
pi_174924243
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 16:15 schreef djh77 het volgende:
Update KoM:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit zelf in de eerste, maar weet eigenlijk niet waarom.....geen zekerheden en zelfs geen HA, dus ik heb er weer een default bij.
  dinsdag 7 november 2017 @ 16:36:24 #108
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_174924290
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 16:08 schreef djh77 het volgende:
Een investering in een Jungo hypotheek heeft een beoogd rendement van zo'n 3%.
Ik neem aan dat 3% een typefout is??
Tot nooit .......
  dinsdag 7 november 2017 @ 16:38:07 #109
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_174924327
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 16:15 schreef djh77 het volgende:
Update KoM:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit ook in de eerste. :(
pi_174924361
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 16:08 schreef djh77 het volgende:
Jungo Hypotheken gaat van start
Jungo gaat begin 2018 onder de radar van start met een pilot om de eerste people-to-people hypotheken van Nederland te verstrekken. Een hele mooie mijlpaal waar we hard voor hebben gestreden! Zodra de eerste campagnes live gaan zullen we ook geleidelijk investeerders toelaten op het platform

Een investering in een Jungo hypotheek heeft een beoogd rendement van zo'n 3%. Je krijgt de investering maandelijks terugbetaald, over een looptijd van zo'n 8 jaar (na 4 jaar heb je dus de helft terug ontvangen). Bovendien help je iemand aan een voordeliger hypotheek: win-win.
[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 16:36 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ik neem aan dat 3% een typefout is??
Als ik me niet vergis was het idee dat de crowd het meest risicovolle gedeelte zou financiering tegen een aantrekkelijke rente, en daarvoor een tweede hypotheekrecht zou krijgen. De bank zou dan het minst risicovolle gedeelte pakken, tegen een lagere rente, maar met het eerste hypotheekrecht.

Maar met een rente van 3% gaat er echt niemand instappen.
pi_174924383
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 16:24 schreef ETphonehome het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 7 november 2017 16:15 schreef djh77 het volgende:
Update KoM:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gezellige club daar in Zoetermeer, je wordt geknipt en geschoren waar je bij staat. Hoeveel projecten had die groep bedrijven eigenlijk bij KoM? Minimaal een stuk of 4-5 dacht ik?
Ik zit zelf gelukkig alleen in Hype Zoetermeer, eens zien hoe dat verder gaat lopen met de borg, en de uitwinning van de HA, heb er helaas niet veel vertrouwen in.
Zijn er ook al problemen met die andere zaken? Niet dat het veel uitmaakt, maar KoM is zo hard op weg naar een negatief overall rendement.
pi_174924424
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 16:41 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Zijn er ook al problemen met die andere zaken? Niet dat het veel uitmaakt, maar KoM is zo hard op weg naar een negatief overall rendement.
Sjenkels is gerelateerd aan Hype kappers: Lars Kavelaar heeft belangen in beide, en was de borg voor Hype Zoetermeer (en voormalig uitbater van die vestiging), die vestiging is gesloten rond Augustus 2016. Borg wordt nu in 30! termijnen voldaan.
Mijn persoonlijk rendement bij KoM kan alleen nog positief worden als er van recovery wat terechtkomt.
pi_174924430
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 16:39 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

[..]

Als ik me niet vergis was het idee dat de crowd het meest risicovolle gedeelte zou financiering tegen een aantrekkelijke rente, en daarvoor een tweede hypotheekrecht zou krijgen. De bank zou dan het minst risicovolle gedeelte pakken, tegen een lagere rente, maar met het eerste hypotheekrecht.

Maar met een rente van 3% gaat er echt niemand instappen.
Beoogd rendement zal wel inclusief defaults zijn.
pi_174924988
Wiepke heeft haar 40k binnen. Dit keer zonder mij. Wens haar toch veel succes. Wel een kanjer met veel doorzettingsvermogen!
pi_174925851
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 16:44 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Beoogd rendement zal wel inclusief defaults zijn.
Dan nog steeds. Bij SIG investeer je met een netto rendement van 4.5% en een minimaal risico op een verlies.
pi_174926193
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 18:01 schreef mrbombastic het volgende:

[..]

Dan nog steeds. Bij SIG investeer je met een netto rendement van 4.5% en een minimaal risico op een verlies.
Ik denk dat het met name toegepast kan worden om vrienden en familie aan een hypotheek te helpen. Een bekende van mij heeft een andere bekende aan het laatste gedeelte van zijn hypotheek geholpen.

Ik denk dat er heel wat families bestaan waar wel wat mensen bereidt zijn om een paar duizend euro in te leggen, maar dat deze nu nog een beetje huiverig zijn voor de administratie die er bij zoiets komt kijken. Als een platform dat allemaal uit handen zou kunnen nemen, dan kan het aantrekkelijk worden. Ik denk dat dit platform het van deze manier van funding moet hebben, want ik zie niet zo snel de crowd instappen in zulk sort projecten als SiG veel betere condities biedt.

PS: Ik zou prima een paar duizend via zo'n construcie in de hypotheek van een familie-lid durven stoppen
pi_174926233
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 16:44 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Beoogd rendement zal wel inclusief defaults zijn.
Dit staat er in hun FAQ
quote:
De rente die je ontvangt op de investering kan verschillen per campagne. Voordat je investeert kan je alle informatie van de investering inzien, zoals de rente en looptijd. Met de huidige rentestand verwachten wij tussen de 3% en 3,5% rente te gaan bieden op basis van een looptijd van 8 jaar.
pi_174927709
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 14:27 schreef Bunsburger het volgende:

[..]

Bij Mintos en Twino kun je aanzienlijk beter afstemmen tussen de verschillende rentepercentages en zeer veel andere opties.
Of misschien zit je daar al?
Had er beetje gekeken maar las hier veel geluiden dat t default gehalte hoog was en dan is die buy back garantie niet lang houdbaar. Daarom niets geinvesteerd. Dofinance was voor mij nieuw. Ervaringen mee?
pi_174927820
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 16:41 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Zijn er ook al problemen met die andere zaken? Niet dat het veel uitmaakt, maar KoM is zo hard op weg naar een negatief overall rendement.
Geen paniek mensen :) , een termijn te laat wil niet meteen zeggen default.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_174928145
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 17:13 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Wiepke heeft haar 40k binnen. Dit keer zonder mij. Wens haar toch veel succes. Wel een kanjer met veel doorzettingsvermogen!
Ik sla ook over, ondanks dat ik haar ook het allerbeste gun.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_174928460
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 19:24 schreef obligataire het volgende:

[..]

Geen paniek mensen :) , een termijn te laat wil niet meteen zeggen default.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Melding incassobureau kan ook meehelpen. Er zal vast wel iets aan de hand zijn...
pi_174928558
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 19:49 schreef djh77 het volgende:

[..]

Melding incassobureau kan ook meehelpen. Er zal vast wel iets aan de hand zijn...
Kan, maar hoeft niet. Zelfs bij een winstgevend bedrijf is er wel eens onvoldoende saldo voor een incasso op de rekening. Samenloop van omstandigheden/uitgaven?

Prima trouwens dat KOM er flink druk op zet. Een stuk beter dan dat oeverloze gepamper van Collin waar uiteindelijk toch niets concreets uit komt.

[ Bericht 10% gewijzigd door obligataire op 07-11-2017 20:00:09 ]
Pecunia non olet
pi_174931347
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 19:53 schreef obligataire het volgende:

[..]

Kan, maar hoeft niet. Zelfs bij een winstgevend bedrijf is er wel eens onvoldoende saldo voor een incasso op de rekening. Samenloop van omstandigheden/uitgaven?

Prima trouwens dat KOM er flink druk op zet. Een stuk beter dan dat oeverloze gepamper van Collin waar uiteindelijk toch niets concreets uit komt.
Bedankt voor het melden van het goede nieuws.

In principe houd ik zelf ook wel van een beetje druk zetten, alleen het heeft wel twee nadelen:
- Ik heb bij elke melding wel even een momentje van frustratie
- Alle bedrijven worden door Peter Verhaar gelijk met naam en toenaam op twitter tegen de schandpaal gezet, wat uiteindelijk de toekomst van het bedrijf in gevaar zou kunnen brengen

In andere woorden mijn advies; zet druk zonder de investeerders direct te informeren en informeer iedereen als het na een week nog niet opgelost is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mynheer007 op 08-11-2017 00:19:33 ]
pi_174935367
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 21:35 schreef Mynheer007 het volgende:
In andere woorden mijn advies; zet druk zonder de investeerders direct te informeren en informeer iedereen als het na een week nog niet opgelost is.
Gaan we de platformen nu adviseren niet te communiceren? Volgens is het juist een wens geweest om dit wel direct te doen. Vaak genoeg horen we even niets en dan is er ook gezeur.

Het is wel vreemd dat als een bedrag op de 1e van de maand binnen moet zijn, een week later nog niet gelukt is om contact te krijgen met de ondernemer. Blijkbaar is de melding dat het incassobureau wordt ingeschakeld dan de trigger om direct te betalen. Wat mij betreft blijft de communicatie zoals deze is, maar moeten ze tussen de 1e van de maand en de uitbetaaldag de nodige acties hebben uitgezet.
pi_174935587
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 03:55 schreef djh77 het volgende:

[..]

Gaan we de platformen nu adviseren niet te communiceren? Volgens is het juist een wens geweest om dit wel direct te doen. Vaak genoeg horen we even niets en dan is er ook gezeur.

Het is wel vreemd dat als een bedrag op de 1e van de maand binnen moet zijn, een week later nog niet gelukt is om contact te krijgen met de ondernemer. Blijkbaar is de melding dat het incassobureau wordt ingeschakeld dan de trigger om direct te betalen. Wat mij betreft blijft de communicatie zoals deze is, maar moeten ze tussen de 1e van de maand en de uitbetaaldag de nodige acties hebben uitgezet.
Mee eens.
De resultaten tellen en dit systeem bij KoM blijkt te werken. Ze zitten er boven op lijkt het. Ik denk dat juist de combinatie van gelijk naar de deurwaarder en investeerders informeren de druk hoog genoeg maakt om er alles aan te doen om snel te betalen. Ja, dit kan mede door mensen als Peter V. schadelijk voor geldnemers zijn (een minder leuke bijwerking) maar dat krijg je als je als geldnemer afspraken niet nakomt en niet wil communiceren.

Niets aan veranderen.
  woensdag 8 november 2017 @ 08:26:16 #126
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174936022
Sportschool bij GVE, wat vinden jullie ervan?
pi_174936037
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 06:55 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Mee eens.
De resultaten tellen en dit systeem bij KoM blijkt te werken. Ze zitten er boven op lijkt het. Ik denk dat juist de combinatie van gelijk naar de deurwaarder en investeerders informeren de druk hoog genoeg maakt om er alles aan te doen om snel te betalen. Ja, dit kan mede door mensen als Peter V. schadelijk voor geldnemers zijn (een minder leuke bijwerking) maar dat krijg je als je als geldnemer afspraken niet nakomt en niet wil communiceren.

Niets aan veranderen.
Sorry hoor, maar welke resultaten?
Bij KoM is tot nu toe nauwelijks tot niets teruggekomen van wanbetalers. Investeerders die hierover vragen stellen worden volledig genegeerd. En hoewel KoM nu bij sommige (eindelijk) actie lijkt te ondernemen is het voortraject vooral een periode van pappen en nathouden.

Neem nou onze Polen huisvesters, er zijn al zo'n 6 maanden problemen met betalen. In al die tijd heeft KoM slechts 2 kleine updates gegeven. Investeerders weten totaal niet waar ze aan toe zijn en wat de kans is dat er nog iets van het geld terugkomt.

Nee, KoM scoort nog steeds een enorme onvoldoende voor communicatie en afhandelen van wanbetalers.
pi_174936129
Continuiteit Geldvoorelkaar
GvE is in vergevorderd stadium om een deal te maken met een backup-organisatie. Dit is naar verwachting binnenkort rond dus dit nieuws kunnen we een dezer dagen verwachten.

[ Bericht 5% gewijzigd door djh77 op 08-11-2017 09:20:41 ]
pi_174936603
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 06:55 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Mee eens.
De resultaten tellen en dit systeem bij KoM blijkt te werken. Ze zitten er boven op lijkt het. Ik denk dat juist de combinatie van gelijk naar de deurwaarder en investeerders informeren de druk hoog genoeg maakt om er alles aan te doen om snel te betalen. Ja, dit kan mede door mensen als Peter V. schadelijk voor geldnemers zijn (een minder leuke bijwerking) maar dat krijg je als je als geldnemer afspraken niet nakomt en niet wil communiceren.

Niets aan veranderen.
Ik weet niet precies over welke KoM jij het hebt, maar ik herken absoluut helemaal niets met mijn KoM. Ze komen hun eigen afspraken ( minimaal 1 x in de 4 weken een update ) niet na, reageren niet op redelijke vragen van investeerders, ze handelen in strijd met hun eigen leenovereenkomst kortom: ik denk dat het qua adequaat debiteurenbeheer een absolute chaos is bij KoM en dat ze doormodderen zolang het kan.
pi_174937120
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 08:26 schreef Mishu het volgende:
Sportschool bij GVE, wat vinden jullie ervan?
Wat vind jij zelf eigenlijk?

Niets voor mijn portefeuille: starters doe ik liever niet, branche: fitness beperk ik doordat er over het algemeen voldoende aanbod is, 'harde' zekerheden zijn er niet.
pi_174937448
Ben zelf nieuw in de crowdfunding wereld en wil klein gaan beginnen, nu spreekt gve mij wel aan.
Ik heb een vraag over het G-PD percentage wat weergegeven wordt voor sommige projecten.
Is hoe hoger het percentage hoe beter? Zelf heb ik al op gve & Graydon gekeken maar wordt hier niet veel wijzer van.
Op de site van Graydon wordt over de classificaties AAA t/m D gesproken, percentages worden echter niet benoemd
  woensdag 8 november 2017 @ 10:30:06 #132
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174937510
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 09:59 schreef marathon2000 het volgende:

[..]

Wat vind jij zelf eigenlijk?

Niets voor mijn portefeuille: starters doe ik liever niet, branche: fitness beperk ik doordat er over het algemeen voldoende aanbod is, 'harde' zekerheden zijn er niet.
Positief: privé aansprakelijk, koophuis, vrouw ook aansprakelijk
Negatief: starter, mensen gaat naar franchise goedkope fitness denk ik
pi_174937534
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 10:25 schreef plesner het volgende:
Ben zelf nieuw in de crowdfunding wereld en wil klein gaan beginnen, nu spreekt gve mij wel aan.
Ik heb een vraag over het G-PD percentage wat weergegeven wordt voor sommige projecten.
Is hoe hoger het percentage hoe beter? Zelf heb ik al op gve & Graydon gekeken maar wordt hier niet veel wijzer van.
Op de site van Graydon wordt over de classificaties AAA t/m D gesproken, percentages worden echter niet benoemd
Hoe lager hoe beter, maar vertrouw er niet teveel op. Kijk meer naar goede zekerheden zoals een 1e hypotheek met een lager loan to value

quote:
De uitkomst hiervan is een G-PD percentage, een gedetailleerde schatting van de kans op insolventie binnen 1 jaar. Geldvoorelkaar.nl publiceert slechts die aanvragen met een G-PD percentage van 2,5% of lager. Zodra het door Graydon afgegeven G-PD percentage hoger is dan 2,5% zullen wij de aanvraag niet publiceren.
pi_174937565
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 06:55 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Mee eens.
De resultaten tellen en dit systeem bij KoM blijkt te werken. Ze zitten er boven op lijkt het. Ik denk dat juist de combinatie van gelijk naar de deurwaarder en investeerders informeren de druk hoog genoeg maakt om er alles aan te doen om snel te betalen. Ja, dit kan mede door mensen als Peter V. schadelijk voor geldnemers zijn (een minder leuke bijwerking) maar dat krijg je als je als geldnemer afspraken niet nakomt en niet wil communiceren.

Niets aan veranderen.
Ik heb er zo mijn vraagtekens bij of deze methode echt zo veel beter is. Doordat KoM nu snel actie onderneemt, en de betaling als nog komt, geeft sommige investeerders onterecht dat hun methode resulteert in een recovery. Andere platformen hadden waarschijnlijk ook wel contact opgenomen, en was het zonder te melden met een paar dagen vertraging op mijn rekening gekomen. Resultaat is het zelfde, zonder de nadelen die aan KoM's methode kleven zoals eerder benoemt.

Voor het evalueren van de afhandeling van probleem gevallen wil ik alleen kijken naar leningen waarvan al meer dan twee weken geen geld is binnen gekomen, omdat je dan met meer zekerheid kan zeggen dat er iets aan de hand is. Aangezien ik tot nu toe maar 1 default bij KoM heb, de palmbomenboer, kan ik er nog niet echt een mening over vormen, al krijg ik wel het idee dat in dat geval wel meer te halen valt dan dat er nu gebeurt.

Maar, al met al vind ik deze methode nog steeds beter dan de GvE-methode, met het eindeloos pappen en nat houden, om af en toe een gestandadiseerde update te ontvangen zonder echte inhoud.

PS: Laat KoM leners een boete laten betalen als ze te laat zijn, om zo extra geld te verdienen?
pi_174937568
Iemand nog iets van Aygodutch gehoord ( Infraunion ) na het bericht van 23 augustus ? in welke fase bevind de procedure zich momenteel ?
pi_174937805
Ik heb net ook mijn bijdrage gedaan in https://www.crowdestate.n(...)ntencomplex-chemnitz

Staat nu op 75% dus het lijkt er op dat ze hem wel vol gaan krijgen.
pi_174937974
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 10:48 schreef Mynheer007 het volgende:
Ik heb net ook mijn bijdrage gedaan in https://www.crowdestate.n(...)ntencomplex-chemnitz

Staat nu op 75% dus het lijkt er op dat ze hem wel vol gaan krijgen.
Hier ook, één van de weinige, waarbij de rente gaat lopen op het moment van storting :-)
  woensdag 8 november 2017 @ 11:27:42 #138
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_174938451
LAH
Keniaan, factoring. Vandaag de vorige terugbetaald.
¤ 100000
6 maanden
7%
partner: Umati
pi_174938901
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 11:27 schreef crowd-fundi het volgende:
LAH
Keniaan, factoring. Vandaag de vorige terugbetaald.
¤ 100000
6 maanden
7%
partner: Umati
Duit in het zakje gedaan
pi_174940129
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 06:55 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Mee eens.
De resultaten tellen en dit systeem bij KoM blijkt te werken. Ze zitten er boven op lijkt het. Ik denk dat juist de combinatie van gelijk naar de deurwaarder en investeerders informeren de druk hoog genoeg maakt om er alles aan te doen om snel te betalen. Ja, dit kan mede door mensen als Peter V. schadelijk voor geldnemers zijn (een minder leuke bijwerking) maar dat krijg je als je als geldnemer afspraken niet nakomt en niet wil communiceren.

Niets aan veranderen.
KoM is by far het allerergste en slechtste platform wat bestaat. Wat mij betreft zijn het oplichters die zekerheden in pitches vermelden en die niet vestigen. Wel lopen janken om administratie fee's en last tot incasso's (dan kunnen ze opeens wel mailen?!). Daarbovenop echt nooit per e-mail en/of reacties reageren. Updates komen ze ook vaak niet na op de afgesproken datum.
Kortom, compleet drama platform
pi_174940218
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 10:48 schreef Mynheer007 het volgende:
Ik heb net ook mijn bijdrage gedaan in https://www.crowdestate.n(...)ntencomplex-chemnitz

Staat nu op 75% dus het lijkt er op dat ze hem wel vol gaan krijgen.
Als je wilt investeren moet je eerst akkoord gaan met o.a de
BIJZONDERE VOORWAARDEN LENINGNEMER
hierin staat -- bij KENMERKEN VAN DE LENING -- bij Aflossingsdatum;

De lening moet uiterlijk na een periode van 3 jaar volledig zijn afgelost.
In overleg met Leningnemer tezamen met de Stichting en Crowdestate kan worden
besloten om de aflossingsdatum op te schorten telkenmale met 1 jaar.


Hoe lang kan dat opschorten doorgaan ??. Deze zin staat mij niet aan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Appeltje58 op 08-11-2017 13:17:17 ]
  woensdag 8 november 2017 @ 13:50:31 #142
472952 Crowdestate
Crowdfunding voor vastgoed
pi_174941157
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 12:56 schreef Appeltje58 het volgende:

[..]

Als je wilt investeren moet je eerst akkoord gaan met o.a de
BIJZONDERE VOORWAARDEN LENINGNEMER
hierin staat -- bij KENMERKEN VAN DE LENING -- bij Aflossingsdatum;

De lening moet uiterlijk na een periode van 3 jaar volledig zijn afgelost.
In overleg met Leningnemer tezamen met de Stichting en Crowdestate kan worden
besloten om de aflossingsdatum op te schorten telkenmale met 1 jaar.


Hoe lang kan dat opschorten doorgaan ??. Deze zin staat mij niet aan.
De looptijd van de lening is 3 jaar. Alleen bij hoge uitzondering kan de aflossingsdatum in samenspraak met de stichting en Crowdestate opgeschort worden. Bijvoorbeeld als de verkoopprijs niet hoog genoeg is om de investeerders af te lossen. Gezien de overwaarde zal dit naar alle waarschijnlijkheid niet het geval zijn.
pi_174941560
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 13:50 schreef Crowdestate het volgende:

[..]

De looptijd van de lening is 3 jaar. Alleen bij hoge uitzondering kan de aflossingsdatum in samenspraak met de stichting en Crowdestate opgeschort worden. Bijvoorbeeld als de verkoopprijs niet hoog genoeg is om de investeerders af te lossen. Gezien de overwaarde zal dit naar alle waarschijnlijkheid niet het geval zijn.
Over welke stichting gaat het hier, en wie zitten daar in het bestuur?

Tevens neem ik aan dat de extra rente dan gewoon vergoed wordt.
pi_174941594
Schijf 2 van de groepsaccomodatie zit bijna vol:
https://investeren.sameningeld.nl/project/nummer-9-te-nijhuizum
pi_174941618
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 14:16 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Over welke stichting gaat het hier, en wie zitten daar in het bestuur?

Tevens neem ik aan dat de extra rente dan gewoon vergoed wordt.
Ik neem aan: Stichting Hypothecaire Zekerheden Crowdestate
https://www.kvk.nl/orders(...)kerheden+Crowdestate

Zitten op hetzelfde adres als crowdestate

[ Bericht 17% gewijzigd door djh77 op 08-11-2017 14:27:16 ]
pi_174941692
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 14:18 schreef djh77 het volgende:
Schijf 2 van de groepsaccomodatie zit bijna vol:
https://investeren.sameningeld.nl/project/nummer-9-te-nijhuizum
Bizar...zal toch komen door de taxatie.

Had iemand er een mailtje aan gewaagd om te vragen naar de relatie tussen taxatiewaarde en huidige aankoopwaarde?
pi_174941731
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 11:27 schreef crowd-fundi het volgende:
LAH
Keniaan, factoring. Vandaag de vorige terugbetaald.
¤ 100000
6 maanden
7%
partner: Umati
Helaas heb ik geen beleggingsbudget meer deze maand :'(
pi_174941786
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 14:24 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Bizar...zal toch komen door de taxatie.

Had iemand er een mailtje aan gewaagd om te vragen naar de relatie tussen taxatiewaarde en huidige aankoopwaarde?
Een paar dagen geleden was er ook een behoorlijk bedrag ingelegd, maar dat verdween toen weer binnen een dag. Hopelijk is dit wel een echte investering.
pi_174941842
Nieuw project FNC (10K) ziet er niet verkeerd uit met een rente van 19,9% (geen schulden, pos EV):
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
pi_174941889
raar dat die op 11 dagen staat.
zie hem voor 't eerst
pi_174941906
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 14:35 schreef bleyenburg het volgende:
raar dat die op 11 dagen staat.
zie hem voor 't eerst
heeft geen 20 dagen nodig waarschijnlijk. Is net geplaatst
pi_174941982
kan zijn, maar ik heb nog niet eerder meegemaakt bij FNC dat een project van start gaat met minder dan 20 dagen aanduiding
pi_174941989
nog vreemder dat ik niks via de Mu mailer gezien heb
pi_174942005
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 14:32 schreef djh77 het volgende:
Nieuw project FNC (10K) ziet er niet verkeerd uit met een rente van 19,9% (geen schulden, pos EV):
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
Je weet iig aan wie je het geld leent.
En wie er ook bereid is 20% rente te betalen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174942011
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 14:32 schreef djh77 het volgende:
Nieuw project FNC (10K) ziet er niet verkeerd uit met een rente van 19,9% (geen schulden, pos EV):
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
tja, dit is er typisch eentje waarvan je je afvraagt waarom die een woekerrente van 20% moet betalen.
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat het waarschijnlijk ook.

Ik sla 'm over, ben wel een beetje klaar met FNC.
pi_174942028
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 14:24 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Bizar...zal toch komen door de taxatie.

Had iemand er een mailtje aan gewaagd om te vragen naar de relatie tussen taxatiewaarde en huidige aankoopwaarde?
Hij stopt er zelf 1,5 ton in voor de verbouwing. Dus met enige fantasie zou je toch mogen stellen dat er ruimte is voor toekomstige waardedaling zonder dat schijf 2 (en 1) in gevaar komen?

Dit even los van de officiële taxatie.....
Pecunia non olet
pi_174942068
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 14:44 schreef obligataire het volgende:

[..]

Hij stopt er zelf 1,5 ton in voor de verbouwing. Dus met enige fantasie zou je toch mogen stellen dat er ruimte is voor toekomstige waardedaling zonder dat schijf 2 (en 1) in gevaar komen?

Dit even los van de officiële taxatie.
Pand is nu 490k waard. Het zal eerst een stuk in waarde moeten stijgen voordat schijf 1 en 2 niet meer in gevaar zijn. Pas na de investering van 150K zou de waarde naar 700K schieten volgens de taxateur.
pi_174942083
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 14:32 schreef djh77 het volgende:
Nieuw project FNC (10K) ziet er niet verkeerd uit met een rente van 19,9% (geen schulden, pos EV):
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
Ik pak hem voor de verandering weer eens een FNC mee. Zelfs als de kans 25% is dat er een adder onder het gras zit, dan maak je nog steeds een mooi rendement.

FNC is wel risicovol, dus ik stap voor een minimaal bedrag in.
pi_174942135
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 14:46 schreef djh77 het volgende:

[..]

Pand is nu 490k waard. Het zal eerst een stuk in waarde moeten stijgen voordat schijf 1 en 2 niet meer in gevaar zijn. Pas na de investering van 150K zou de waarde naar 700K schieten volgens de taxateur.
Die verbouwing wordt sowieso wel uitgevoerd.
Laat de taxatie nadien (conservatief) uitkomen op 6 ton, dan heb je toch nog steeds een aantrekkelijke overwaarde van 175K?
Pecunia non olet
pi_174942149
quote:
12s.gif Op woensdag 8 november 2017 14:43 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

tja, dit is er typisch eentje waarvan je je afvraagt waarom die een woekerrente van 20% moet betalen.
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat het waarschijnlijk ook.

Ik sla 'm over, ben wel een beetje klaar met FNC.
Ik kijk alleen nog naar A+ t/m B risico's en daar pak ik niet eens alles van mee. Laatste tijd vooral C t/m E risico's voorbij zien komen, dus niet geïnvesteerd. Daardoor loopt mijn totale investering bij FNC behoorlijk terug, maar daar ben ik alleen maar blij om.
pi_174942180
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 14:50 schreef obligataire het volgende:

[..]

Die verbouwing wordt sowieso wel uitgevoerd.
Laat die taxatie (conservatief) uitkomen op 6 ton, dan heb je toch nog steeds een aantrekkelijke overwaarde van 175K?
In theorie wel. Moet er wel iemand zijn die zo'n bedrag wil neerleggen voor dit pand. Er zullen geen hordes zijn die interesse hebben in dit pand. Zo'n pand kan heel lang te koop staan.
pi_174942204
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 14:32 schreef djh77 het volgende:
Nieuw project FNC (10K) ziet er niet verkeerd uit met een rente van 19,9% (geen schulden, pos EV):
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
Als er geen schulden zijn wat zijn er verder voor verborgen gebreken dat je niet ergens anders voor een stuk minder dan tegen 20% kan lenen?
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_174942262
Nieuwe (skishop) op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Looptijd slechts 6 maanden, met mogelijkheid tot tussentijdse boetevrije aflossingen. Lijkt me al met al niet interessant
quote:
Vorig jaar heeft het bedrijf eenzelfde seizoensfinanciering gedaan en hierbij is er zonder problemen aan alle verplichtingen voldaan.
pi_174942284
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 14:57 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe (skishop) op CCF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Looptijd slechts 6 maanden
Is er een tijd geleden bij knab niet ook een skishop geweest?
pi_174942288
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 14:52 schreef djh77 het volgende:

[..]

In theorie wel. Moet er wel iemand zijn die zo'n bedrag wil neerleggen voor dit pand. Er zullen geen hordes zijn die interesse hebben in dit pand. Zo'n pand kan heel lang te koop staan.
Dat is goed mogelijk. Dat is het zwakke punt. Maar de exploitatie ziet er goed uit lijkt me. Hij heeft al vaste huurders en er komen ook nog huurders over van zijn andere locatie. Dus als hij de cashflow op orde krijgt dan komt verkoop niet aan de orde. Al met al vond ik die 5,8% daarom wel aantrekkelijk genoeg voor een bijdrage.
Pecunia non olet
pi_174942306
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 14:58 schreef q420856 het volgende:

[..]

Is er een tijd geleden bij knab niet ook een skishop geweest?
Deze? Dit zijn watersportartikelen https://www.knab.nl/crowd(...)board-shop-rotterdam
pi_174942342
die Albanees laat ik lekker voorbij gaan.
pi_174942398
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 15:00 schreef djh77 het volgende:

[..]

Deze? Dit zijn watersportartikelen https://www.knab.nl/crowd(...)board-shop-rotterdam
Nee ik bedoelde niet die, maar hij staat bij mij ook niet meer in het overzicht
pi_174942409
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 15:02 schreef bleyenburg het volgende:
die Albanees laat ik lekker voorbij gaan.
Bulgaar :)

Ik hoef 'm ook niet, veel te kort die lening plus stapelfinanciering met bank.
Als het goed gaat mogen ze boetevrij aflossen, gaat het niet goed dan zijn wij de Sjaak.
Pecunia non olet
pi_174942430
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 15:06 schreef obligataire het volgende:
Bulgaar :)
Volgens mij heeft Bleyenburg het over de Haagse Loodgieter van FNC met Albanese/Kosovaarse roots
pi_174942466
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 15:07 schreef djh77 het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Bleyenburg het over de Haagse Loodgieter van FNC met Albanese/Kosovaarse roots
OK :)

Nou ja die doe ik evenmin, ik geloof helemaal niets van die cijfers, het bestaat niet dat een bedrijf zo weinig schulden en/of overlopende passiva heeft. En die E geven ze niet voor niets, misschien een vette BKR registratie aanwezig en/of een paar ex-echtgenotes. Dit is niet iemand waar in geval van default nog wat te halen valt, zacht gezegd.
Pecunia non olet
pi_174942666
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 14:50 schreef obligataire het volgende:

[..]

Die verbouwing wordt sowieso wel uitgevoerd.
Laat de taxatie nadien (conservatief) uitkomen op 6 ton, dan heb je toch nog steeds een aantrekkelijke overwaarde van 175K?
Het pand stond te koop voor 445 (circuleert hier in t topic nog de link). Zeg dat de volledige eigen inleg ook bijdraagt aan waardestijging dan zit je aan afgerond 6ton (en dan is er v eigen inleg niets naar financiering/k.k gegaan).
Dan moet je vervolgens nog hebben dat er ook daadwerkelijk iemand gevonden wordt om dat bedrag neer te leggen. Dit zal of lang duren of de mogelijk verkoopwaarde laten dalen.

Het is niet zo dat de zekerheden niets zijn maar je zit niet zo veilig als SIG doet vermoeden met een taxatiewaarde v 7ton. Daardoor ga ik wel afvragen hoe en of deze hogere taxaties ook spelen bij de andere projecten
  woensdag 8 november 2017 @ 15:28:30 #173
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_174942816
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 15:02 schreef bleyenburg het volgende:
die Albanees laat ik lekker voorbij gaan.
40k winst (geen grote schulden) en dan voor een lening van 10k op een rente van 20% uitkomen.
Ik heb de boeken niet gezien, maar ik ben wel nieuwsgierig waarom niemand die man iets wil uitlenen tegen een fatsoenlijke rente.
Tot nooit .......
pi_174942900
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2017 15:20 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Het pand stond te koop voor 445 (circuleert hier in t topic nog de link). Zeg dat de volledige eigen inleg ook bijdraagt aan waardestijging dan zit je aan afgerond 6ton (en dan is er v eigen inleg niets naar financiering/k.k gegaan).
Dan moet je vervolgens nog hebben dat er ook daadwerkelijk iemand gevonden wordt om dat bedrag neer te leggen. Dit zal of lang duren of de mogelijk verkoopwaarde laten dalen.

Het is niet zo dat de zekerheden niets zijn maar je zit niet zo veilig als SIG doet vermoeden met een taxatiewaarde v 7ton. Daardoor ga ik wel afvragen hoe en of deze hogere taxaties ook spelen bij de andere projecten
bij andere projecten van SIG heb je de WOZ waarde & via funda vergelijkende verkoopwaarden van identieke / soortgelijke panden in de straat. Deze heeft geen WOZ aanduiding in de pitch, en het pand staat "alleen" in een weiland, waardoor een vergelijk moeilijk is. Plus de markt in Friesland is anders dan in de grote gemeenten.

opm. 1 van de 11 investeerders heeft toch schijf 2 aardig volgeklapt, volgens mij stond er in schijf 2 maar 1 of 2k
pi_174943067
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 15:28 schreef Speekselklier het volgende:
40k winst (geen grote schulden) en dan voor een lening van 10k op een rente van 20% uitkomen.
Ik heb de boeken niet gezien, maar ik ben wel nieuwsgierig waarom niemand die man iets wil uitlenen tegen een fatsoenlijke rente.
Zie post van 30 oktober, heeft geen goed dossier aangeleverd lijkt het... dus

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174943097
aha...is het die....

Nou, die heeft duidelijk op de agressieve werving van FNC gereageerd.

Vragen om ongelukken en ik pas dus.
pi_174943352
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 15:42 schreef Frandderouw het volgende:

[..]

Zie post van 30 oktober, heeft geen goed dossier aangeleverd lijkt het... dus

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat verklaart waarschijnlijk waarom hij nu op 11 dagen staat!
pi_174944160
quote:
Erg prettig dat er zoveel informatie voor handen is. Leeswerk :)
Mijn eerste snelle conclusie is dat het goed winstgevend bedrijf is en als de eigenaar zijn privé opnamen (dik 300.000 (inclusief te betalen IB) in 4 jaar) wat had gematigd was deze lening niet nodig geweest.

[ Bericht 10% gewijzigd door FINONAF op 08-11-2017 17:06:05 ]
pi_174944236
quote:
Waren er bij dit platform nou kosten verschuldigd bij het opnemen van je tegoeden uit je wallet?
pi_174944298
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 16:52 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Erg prettig dat er zoveel informatie voor handen is. Leeswerk :)
Mijn eerste snelle conclusie is dat het goed winstgevend bedrijf is en als de eigenaar zijn privé opnamen (dik 300.000 in 4 jaar) wat had gematigd was deze lening niet nodig geweest.

ik heb nog geen account maar als ik je snelle conclusie lees wel de moeite om binnenkort een account te nemen.

edit: ik ging er van uit dat die hoge prive opname naar aflossing op het vastgoed was gaan, maar is dat wel zo?

[ Bericht 6% gewijzigd door Faraday01 op 08-11-2017 17:07:00 ]
pi_174944309
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 16:57 schreef impact9 het volgende:

[..]

Waren er bij dit platform nou kosten verschuldigd bij het opnemen van je tegoeden uit je wallet?
Volgens mij is er geen wallet. Ik zie deze in ieder geval niet staan in mijn omgeving. Dus ik ga er even vanuit dat rente en aflossing overgemaakt wordt op je rekening.
  woensdag 8 november 2017 @ 17:02:18 #184
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_174944312
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 15:44 schreef bleyenburg het volgende:
Nou, die heeft duidelijk op de agressieve werving van FNC gereageerd.

Vragen om ongelukken en ik pas dus.
Nou ja, vragen om ongelukken.
Ik ben bang dat de risico's niet helemaal zichtbaar zijn in de pitch.
Maar als het echt allemaal zo rooskleurig is als in de pitch geschreven dan mogen ze vaker leninkjes tegen 20% uitschrijven. En dan mogen ze meer mensen zo gek maken om een lening aan te vragen.
Tot nooit .......
pi_174944466
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 17:01 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

ik heb nog geen account maar als ik je snelle conclusie lees wel de moeite om binnenkort een account te nemen.

edit: ik ging er van uit dat die hoge prive opname naar aflossing op het vastgoed was gaan, maar is dat wel zo?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. Ik zou zeggen meldt je aan, dan heb je inzage in de jaarrekeningen.
pi_174945017
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 17:12 schreef FINONAF het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. Ik zou zeggen meldt je aan, dan heb je inzage in de jaarrekeningen.
Interessant, dit is niet zo ver bij mij uit de buurt. Volgens mij een heel behoorlijk verhaal. Prive opnamen zijn wel hoog, maar bij een eenmanszaak zit daar ook altijd de inkomstenbelasting in. Met name overwaarde op het pand is fors en pandrecht op een voorraad is in een drogisterij nog echt wel van materiele waarde. Vanavond even doorspitten, maar ik doe denk ik mee. Dus niet allemaal tegelijk volschrijven aub, ik heb pas vanavond tijd 😀
pi_174945616
[..]

Waren er bij dit platform nou kosten verschuldigd bij het opnemen van je tegoeden uit je wallet?
[/quote]

Wij werken (nog) niet met een wallet. Alle aflossingen worden rechtstreeks naar de rekening geboekt.
pi_174945877
quote:
De balans van de ondernemer behoeft toelichting op het onderdeel eigen vermogen. Die staat op dit moment negatief op de balans. De oorzaak daarvan is een forse stille reserve die in het eigen pand zit. Dat pand is in de beginjaren versneld afgeschreven naar ¤40.000,-. Een aantal jaar geleden (2011) is het echter getaxeerd op ¤299.000,- vrije verkoopwaarde (¤235.000,- executiewaarde). Dat betekent dat de balanspositie van de ondernemer vertekend is en te kwalificeren is als gezond.
Als er een hypotheek gevestigd wordt doe ik mee, nu mis ik toch dat stukje zekerheid.
pi_174947335
quote:
Heb dit project meegenomen, geen harde zekerheden maar een bescheiden bedrag, mooie cijfers, een ondernemer met mogelijkheden zoals hij aangeeft heeft om iets te matigen en heldere cijfers. Gezien de omvang van het bedrag is een hypothecaire zekerheid wat kostbaar voor de ondernemer, maar de hogere rente compenseert dit voor mij. De kaasspecialist heb ik ook meegenomen nadat ik bij de vorige pitch nog mijn bedenkingen had geuit die door WvjG zeer serieus zijn opgepakt. Het platform is nieuw maar heeft m.i. zeker potentie en krijgt dan ook mijn steun.
pi_174947793
Een positieve/negatieve hypotheekverklaring zou ook nog het overwegen waard zijn.
Pecunia non olet
pi_174947838
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 19:47 schreef ML45 het volgende:

[..]

Heb dit project meegenomen, geen harde zekerheden maar een bescheiden bedrag, mooie cijfers, een ondernemer met mogelijkheden zoals hij aangeeft heeft om iets te matigen en heldere cijfers. Gezien de omvang van het bedrag is een hypothecaire zekerheid wat kostbaar voor de ondernemer, maar de hogere rente compenseert dit voor mij. De kaasspecialist heb ik ook meegenomen nadat ik bij de vorige pitch nog mijn bedenkingen had geuit die door WvjG zeer serieus zijn opgepakt. Het platform is nieuw maar heeft m.i. zeker potentie en krijgt dan ook mijn steun.
Ik doe ook mee. Ben er vrij zeker van dat die 30k wel terug gaat komen.

Edit: nog 19% te gaan.
pi_174947874
Ook ik pak de drogist mee
pi_174947891
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 19:47 schreef ML45 het volgende:

[..]

Heb dit project meegenomen, geen harde zekerheden maar een bescheiden bedrag, mooie cijfers, een ondernemer met mogelijkheden zoals hij aangeeft heeft om iets te matigen en heldere cijfers. Gezien de omvang van het bedrag is een hypothecaire zekerheid wat kostbaar voor de ondernemer, maar de hogere rente compenseert dit voor mij. De kaasspecialist heb ik ook meegenomen nadat ik bij de vorige pitch nog mijn bedenkingen had geuit die door WvjG zeer serieus zijn opgepakt. Het platform is nieuw maar heeft m.i. zeker potentie en krijgt dan ook mijn steun.
Ik heb mijn investering ook meegepakt. Maar jullie waren me toch bijna voor. Het zit al bijna vol!! Het vorige project van WvjG duurde 5 maanden en dit project 5 uur.
pi_174947953
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 20:15 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Ik doe ook mee. Ben er vrij zeker van dat die 30k wel terug gaat komen.

Edit: nog 19% te gaan.
Wie doet de laatste 500?
pi_174948304
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 20:20 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Wie doet de laatste 500?
Ik ben al te laat :) Naja eigenlijk ook weinig zin in nog een platform :)
pi_174948385
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 20:20 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Wie doet de laatste 500?
Ik wilde net een account aan maken om de cijfers te bekijken maar het is al volgeschreven ^O^ Leuk voor een nieuw platform dat ze deze pitch zo snel vol gekregen hebben.
pi_174949956
Hierbij wil ik wederom iedereen die mee heeft gedaan, commentaar heeft gegeven, mee heeft gelezen, en berichtjes heeft gestuurd, hartelijk bedanken. Mede door een aantal gebruikers van dit platform is het project in ruim 4 uur volgeschreven. Een prachtig resultaat.

Wil je voorkomen dat je de volgende keer te laat geinformeerd wordt? schrijf je dan in ieder geval gratis in als investeerder. Wij nemen je mailadres dan mee in de aankondiging van een nieuw project.
pi_174949993
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:07 schreef WvjG het volgende:
Hierbij wil ik wederom iedereen die mee heeft gedaan, commentaar heeft gegeven, mee heeft gelezen, en berichtjes heeft gestuurd, hartelijk bedanken. Mede door een aantal gebruikers van dit platform is het project in ruim 4 uur volgeschreven. Een prachtig resultaat.

Wil je voorkomen dat je de volgende keer te laat geinformeerd wordt? schrijf je dan in ieder geval gratis in als investeerder. Wij nemen je mailadres dan mee in de aankondiging van een nieuw project.
Mag ik kudo's geven dat jullie meelezen en daar voor uitkomen?
  woensdag 8 november 2017 @ 22:24:26 #199
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_174950393
Deze begint vrijdag: https://www.capitalcircle.nl/investeren/299-happy-tosti-breda
Happy Tosti ken ik, maar geen idee of deze ondernemer een beetje wat kan. Wat jullie..?
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_174950468
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:07 schreef WvjG het volgende:

Wil je voorkomen dat je de volgende keer te laat geinformeerd wordt? schrijf je dan in ieder geval gratis in als investeerder. Wij nemen je mailadres dan mee in de aankondiging van een nieuw project.
Vanaf nu? Want ik heb over deze geen mail ontvangen van jullie.
pi_174950469
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 22:24 schreef darktower het volgende:
Deze begint vrijdag: https://www.capitalcircle.nl/investeren/299-happy-tosti-breda
Happy Tosti ken ik, maar geen idee of deze ondernemer een beetje wat kan. Wat jullie..?
Ik ben, misschien onterecht, bang voor horecafunding
pi_174950676
Vanaf nu? Want ik heb over deze geen mail ontvangen van jullie.
[/quote]

Stuur me even een berichtje, dan kijken we het even na Lykkefund!
pi_174952198
Ik weet niet of die hier al voorbij is gekomen, maar voor degene die in de defaults Meat&Co of stefanos ( Geldvoorelkaar ) zitten wel een interessante video :


Hoor ik dat nu goed : een schuld van 300.000 Euro ? binnen een jaar met een klein restaurantje ..

Wel duidelijk wat meneer de komende maanden gaat doen, lekker reizen met z'n familie.
#EenMorgenZonderZorgen :N
pi_174952581
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:44 schreef Thomas88 het volgende:
Ik weet niet of die hier al voorbij is gekomen, maar voor degene die in de defaults Meat&Co of stefanos ( Geldvoorelkaar ) zitten wel een interessante video :


Hoor ik dat nu goed : een schuld van 300.000 Euro ? binnen een jaar met een klein restaurantje ..

Wel duidelijk wat meneer de komende maanden gaat doen, lekker reizen met z'n familie.
#EenMorgenZonderZorgen :N
Ik zit er niet in maar zou er anders een hoge bloeddruk van krijgen :R
Pecunia non olet
pi_174952894
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:44 schreef Thomas88 het volgende:
Ik weet niet of die hier al voorbij is gekomen, maar voor degene die in de defaults Meat&Co of stefanos ( Geldvoorelkaar ) zitten wel een interessante video :


Hoor ik dat nu goed : een schuld van 300.000 Euro ? binnen een jaar met een klein restaurantje ..

Wel duidelijk wat meneer de komende maanden gaat doen, lekker reizen met z'n familie.
#EenMorgenZonderZorgen :N
Ik zit er niet in, maar wat een vaag verhaal. Wie gaat hem betalen om de wereld rond te reizen?

Tijdens het reizen kan hij iig wel aan zijn engels werken, en dat kan zeker geen kwaad.

Toch slecht dat GvE of hun crowdfundcoach zo'n iemand geschikt vonden om een lenig aan te verstrekken.
pi_174953753
Stefanos met zijn vage verhaal is vermoedelijk een oproep om mensen geld af te troggelen. Betaal eerst 1000 euro en dan mag je ook voor dat bedrijf werken. Maar eerst moet je wel 10 mensen vinden die ook 1000 euro betalen :)
pi_174953857
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 06:19 schreef Dwarsindeweg het volgende:
Stefanos met zijn vage verhaal is vermoedelijk een oproep om mensen geld af te troggelen. Betaal eerst 1000 euro en dan mag je ook voor dat bedrijf werken. Maar eerst moet je wel 10 mensen vinden die ook 1000 euro betalen :)
Dat zou kunnen, echter heeft GvE zich sinds de sluiting van Meat & Co, en kortgeleden ook Estafanos zich wel met een kluitje in het riet laten sturen door de vage verhalen van onze Griek.
  donderdag 9 november 2017 @ 08:18:04 #208
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174954188
Ik heb ¤100 in dat Amsterdamse vastgoed gestoken. Ben benieuwd.
  donderdag 9 november 2017 @ 08:30:49 #209
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_174954320
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 15:02 schreef bleyenburg het volgende:
die Albanees laat ik lekker voorbij gaan.
Niet heel onverstandig:
Er zijn net zo veel Albanese verdachten als geregistreerde Albanese inwoners.
Tot nooit .......
pi_174954766
Nieuw project Bouwaandeel:
http://bouwaandeel.nl/investeren/tiny-houses/
quote:
De lening die je aan de initiatiefnemer verstrekt is gedekt door een pandrecht. Dit betekent dat alle investeerders samen het recht hebben op de opbrengst van de objecten.
pi_174955934
NPB (KOM) heeft gereageerd
pi_174955946
Ik haat termen als: "op korte termijn".
Noem gewoon een keiharde datum!
pi_174956320
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 08:29 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar welke resultaten?
Bij KoM is tot nu toe nauwelijks tot niets teruggekomen van wanbetalers. Investeerders die hierover vragen stellen worden volledig genegeerd. En hoewel KoM nu bij sommige (eindelijk) actie lijkt te ondernemen is het voortraject vooral een periode van pappen en nathouden.

Neem nou onze Polen huisvesters, er zijn al zo'n 6 maanden problemen met betalen. In al die tijd heeft KoM slechts 2 kleine updates gegeven. Investeerders weten totaal niet waar ze aan toe zijn en wat de kans is dat er nog iets van het geld terugkomt.

Nee, KoM scoort nog steeds een enorme onvoldoende voor communicatie en afhandelen van wanbetalers.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 09:23 schreef mike79_n het volgende:

[..]

Ik weet niet precies over welke KoM jij het hebt, maar ik herken absoluut helemaal niets met mijn KoM. Ze komen hun eigen afspraken ( minimaal 1 x in de 4 weken een update ) niet na, reageren niet op redelijke vragen van investeerders, ze handelen in strijd met hun eigen leenovereenkomst kortom: ik denk dat het qua adequaat debiteurenbeheer een absolute chaos is bij KoM en dat ze doormodderen zolang het kan.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 12:52 schreef impact9 het volgende:

[..]

KoM is by far het allerergste en slechtste platform wat bestaat. Wat mij betreft zijn het oplichters die zekerheden in pitches vermelden en die niet vestigen. Wel lopen janken om administratie fee's en last tot incasso's (dan kunnen ze opeens wel mailen?!). Daarbovenop echt nooit per e-mail en/of reacties reageren. Updates komen ze ook vaak niet na op de afgesproken datum.
Kortom, compleet drama platform
Ik begrijp dat mijn reactie niet helemaal duidelijk is geweest. Het betrof een reactie op een berichtje van Mijnheer007 waarin hij zijn voorkeur aangaf om niet meer, zoals KoM sinds aan halfjaar doet, de investeerders direct te informeren als een geldnemer niet op tijd heeft betaald maar hier een week mee te wachten.

Ik blijf de mening toegedaan dat het prima werkt om dit wel gelijk aan de investeerders te melden en om het ook gelijk bij het incassobureau neer te leggen. KoM heeft hier weldegelijk meerdere keren resultaat mee gehad waarna geldnemer binnen een paar dagen alsnog weer een termijn hebben voldaan. Natuurlijk los je hier op de lang termijn geen problemen mee op maar het schrikt wel af. Ik zie dit als een duidelijke verbetering ten opzichten van bijvoorbeeld een jaar geleden. Wat natuurlijk vaak niet handig is dat is dat Peter V. meteen helemaal los gaat op Twitter.

Dit staat natuurlijk los van de verdere gang van zaken bij KoM. Vervolg Communicatie, communicatie in zijn algemeenheid, afspraken nakomen, registeren van zekerheden enz. enz. is natuurlijk dramatisch en zéér onbetrouwbaar. Verder twijfel ik er aan of ze het echt zelf wel begrijpen. Ook het ontbreken van enig lerend vermogen met de bergen aan fouten die keer op keer in de pitches zitten is mij natuurlijk een doorn in het oog (niet dat ik ze overigens nog serieus doorlees).
pi_174956335
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 08:29 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar welke resultaten?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174956376
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 10:33 schreef Mynheer007 het volgende:
PS: Laat KoM leners een boete laten betalen als ze te laat zijn, om zo extra geld te verdienen?
Voor zover ik weet niet. Wel zijn ze kosten verschuldigd aan het incassobureau als ze na een aanmaning van het incassobureau niet binnen 14 dagen betalen.
pi_174956687
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 09:06 schreef djh77 het volgende:
Nieuw project Bouwaandeel:
http://bouwaandeel.nl/investeren/tiny-houses/

[..]

In mijn ogen een zeer hoog risico project met slechte zekerheden.
pi_174956775
Hier al voorbij gekomen maar voor het archief:

Collin attendeert u graag op onderstaande nieuwe investeringskans:
Leningaanvrager: SkiWebShop
Doel van de lening: Voorraad financiering winter 2017/18
Leningbedrag: ¤ 300.000
Rente: 7,00 %
Looptijd: 6 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/skiwebshop/
  donderdag 9 november 2017 @ 11:55:02 #220
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_174957266
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inmiddels 9 dagen te laat.. Nog niks van FNC gehoord.
pi_174957828
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 11:55 schreef xzaz het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inmiddels 9 dagen te laat.. Nog niks van FNC gehoord.
Dat komt echt. FNC stuurt dit netjes elke maand. Kan nog een paar dagen duren, maar het komt... ik mis zelf 8 betalingen
pi_174959374
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174959477
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 13:44 schreef impact9 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is die boot door een echte taxateur getaxeerd of was het meer een schatting van de lener zelf?

Daarnaast lijkt een partyboot me veel minder courant dan een binnenvaartschip, al ben ik daar ook wel op mij hoede en stap ik alleen in bij een goed verdienmodel en een zeer goede ltv.
pi_174959519
quote:
1s.gif Op donderdag 9 november 2017 13:52 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Is die boot door een echte taxateur getaxeerd of was het meer een schatting van de lener zelf?

Daarnaast lijkt een partyboot me veel minder courant dan een binnenvaartschip, al ben ik daar ook wel op mij hoede en stap ik alleen in bij een goed verdienmodel en een zeer goede ltv.
Getaxeerd, LTV was ook aantrekkelijk 240k vs 500k is 50% LTV
Maargoed je kent KoM.. Enige pluspunt is dat ze nu wel eens een keer het hypotheekrecht hebben gevestigd
pi_174959601
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 13:55 schreef impact9 het volgende:

[..]

Getaxeerd, LTV was ook aantrekkelijk 240k vs 500k is 50% LTV
Maargoed je kent KoM.. Enige pluspunt is dat ze nu wel eens een keer het hypotheekrecht hebben gevestigd
Hoeft niet per se. KoM en de ondernemers hebben het taxatierapport nooit gezien:
quote:
Verkoper geeft aan dat het schip in 2015 is getaxeerd voor 500k.
quote:
In het jaar 2015 is dit schip getaxeerd voor een buitenlandse koper. Dit betrof een Franse koper. Echter de Franse wetgeving (lees scheepvaart inspectie) heeft een strengere eist aangaande de 2e verplichte motor. Vandaar dat deze koper af heeft gehaakt. Deze heeft de taxatie op eigen kosten uit laten voeren en heeft derhalve het taxatierapport onder zich gehouden.
U mag er vanuitgaan dat de taxatie van ¤ 500/k correct is. .
pi_174959695
als er staat: "U mag ervan uitgaan dat..." kan u er gerust van op aan dat u in de maling genomen wordt.
  donderdag 9 november 2017 @ 14:20:43 #227
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_174959912
Wat zijn ze bij FNC allemaal aan het doen dan?
pi_174959955
hoezo, XZAZ?
  donderdag 9 november 2017 @ 14:25:07 #229
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_174959980
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 14:23 schreef bleyenburg het volgende:
hoezo, XZAZ?
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 12:24 schreef djh77 het volgende:

[..]

Dat komt echt. FNC stuurt dit netjes elke maand. Kan nog een paar dagen duren, maar het komt... ik mis zelf 8 betalingen
pi_174960181
quote:
U mag er vanuitgaan dat de taxatie van ¤ 500/k correct is. .
Dat is mooi. Dan ga ik er vanuit dat KoM het verschil wel even bijpast. (Zit hier zelf niet in, maar anders zou ik me zeker aansluiten bij een claim tegen KoM.)
pi_174960284
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 14:37 schreef Benger2 het volgende:

[..]

Dat is mooi. Dan ga ik er vanuit dat KoM het verschil wel even bijpast. (Zit hier zelf niet in, maar anders zou ik me zeker aansluiten bij een claim tegen KoM.)
Voor de duidelijkheid. Dit is een uitspraak van een ondernemer, niet van KoM. Deze moet vanwege de HA het bedrag toch al bijpassen
pi_174960409
Van de week al gemeld dat betaling was uitgebleven. Nu reactie van KOM...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174960591
Ik zit ook in die boot van KOM.
Gaat geld kosten maar dat weet ik al een tijdje.
Wat ik positief vind is dat ze die man van de achtergestelde lening blijkbaar eindelijk gevonden hebben.
In tegenstelling tot vele hier ben ik wel positief over hoe ze het nu aanpakken.
Dat zegt trouwens misschien meer over hoe slecht het tot voor kort ging.
pi_174960938
Wat betreft KoM: ze halen nu op meerdere projecten geld binnen. Ik heb sterk het gevoel dat dat nieuwe incasso bureau er echt aantrekt en de touwtjes veel strakker heeft aangetrokken.
  donderdag 9 november 2017 @ 15:21:42 #236
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_174961093
Ik zat nog even naar meneer de haas van KOM te kijken.
Er heeft een herziene toetsing plaatsgevonden.

Er viel me nog iets op.
Die man weet zijn eigen geboorte-datum niet eens.

in de pitch: Mijn naam is Hugo de Haas. Ik ben geboren in 1963
volgens de koopovereenkomst: 27 augustus 1964
Tot nooit .......
pi_174961371
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 15:21 schreef Speekselklier het volgende:
Ik zat nog even naar meneer de haas van KOM te kijken.
Er heeft een herziene toetsing plaatsgevonden.

Er viel me nog iets op.
Die man weet zijn eigen geboorte-datum niet eens.

in de pitch: Mijn naam is Hugo de Haas. Ik ben geboren in 1963
volgens de koopovereenkomst: 27 augustus 1964
verwekt, geboren altijd lastig dat uit elkaar te houden
  donderdag 9 november 2017 @ 15:42:16 #238
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_174961594
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 15:32 schreef Aalsmeer15 het volgende:
verwekt, geboren altijd lastig dat uit elkaar te houden
Ik zal ook de verwekdatum eens aan mijn ouders vragen.
Tot nooit .......
pi_174961621
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 15:42 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ik zal ook de verwekdatum eens aan mijn ouders vragen.
Hoor graag.
Wellicht bij elke pitch vermelden, dit helpt bij mijn beslisvorming
pi_174962356
Zijn naam is Haas.....
_O-
pi_174968711
Gefeliciteerd @CollinCrowdfund met de #GoudenStier voor beste crowdfundingplatform! https://t.co/HXq8FuyUlq
pi_174969859
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 21:11 schreef djh77 het volgende:
Gefeliciteerd @CollinCrowdfund met de #GoudenStier voor beste crowdfundingplatform! https://t.co/HXq8FuyUlq
Ik was een beetje bang dat KoM het zou worden. Gelukkig is die vrees geen waarheid geworden.

  vrijdag 10 november 2017 @ 07:04:56 #243
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174973953
Per 15 november:
https://www.zonnepanelendelen.nl/project/nissan

Ziet er wel tof uit vind ik :Y
pi_174974593
Ik had m'n geld nodig en heb op NPEX alles verkocht (ook omdat het nu nog kon). Alles doorgerekend: na aftrek van alle kosten e.d. een netto rendement van 7,6% gehad. Toch leuk.

Ik weet trouwens niet of Symbid hier ook helemaal meedoet, maar daar heb ik een faillissement
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was al langer tobben. En omdat dat dus aandelen zijn, betekent dat: nooit 1 cent van gezien en gewoon alles weg.
pi_174974727
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 08:40 schreef InvestorW het volgende:
Ik weet trouwens niet of Symbid hier ook helemaal meedoet, maar daar heb ik een faillissement
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was al langer tobben. En omdat dat dus aandelen zijn, betekent dat: nooit 1 cent van gezien en gewoon alles weg.
Daar zit ik ook in, maar met een heel klein beetje. Jammer. Heeft gelukkig geen significant effect op mijn overall rendement.
pi_174975697
Deze nieuwe op FNC ziet er niet zo slecht uit vind ik:
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/28631
¤ 15.000
5 jaar
14.99 %
D

Bescheiden bedrag, en ik denk dat deze man, ook als dit plan geen succes wordt, de komende jaren nog wel een redelijke boterham moet kunnen verdienen. Risicoklasse D lijkt me vooral omdat het nog een jong bedrijf is. Jammer van de lange looptijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door OpDieFiets op 10-11-2017 10:06:17 ]
pi_174975731
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 07:04 schreef Mishu het volgende:
Per 15 november:
https://www.zonnepanelendelen.nl/project/nissan

Ziet er wel tof uit vind ik :Y
Dat vind ik niet, 15 jaar bullit lening tegen 3,5% :X
pi_174975825
Update KOM over de wijnboer: er gaat een bedrag uitgekeerd worden volgende week. En ze nemen ruim 1300 euro aan kosten voor hun rekening. Valt me niet tegen!
pi_174975873
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 09:58 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Dat vind ik niet, 15 jaar bullit lening tegen 3,5% :X
Het vorige project was idd een annuïteit, deze aflossingsvrij. Hou toch meer van annuïteiten :)
pi_174976513
Ik ben ook niet onverdeeld negatief over Sprayprint meneer op FNC.
pi_174976522
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 09:58 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Dat vind ik niet, 15 jaar bullit lening tegen 3,5% :X
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2017 10:08 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Het vorige project was idd een annuïteit, deze aflossingsvrij. Hou toch meer van annuïteiten :)
Ik laat deze ook schieten. Aangezien er over 15 jaar een behoorlijk deel van het onderpand wordt afgeschreven, wordt de rente-risico verhouding steeds slechter.
pi_174976539
Beute techniek heeft echt mooie website.
pi_174976555
cool product.
ik denk dat ik meneer Beute een handje ga helpen
pi_174976595
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 10:48 schreef bleyenburg het volgende:
cool product.
ik denk dat ik meneer Beute een handje ga helpen
Ik stap ook beperkt in. Lijkt me wel iemand die weet wat hij doet.
pi_174976663
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 10:50 schreef Mynheer007 het volgende:
IK stap ook beperkt in. Lijkt me wel iemand die weet wat hij doet.
Ik heb ook mijn bijdrage gedaan. Ben in principe erg terughoudend wat betreft klasse D en E projecten, maar deze geloof ik wel in.
pi_174976667
welk project hebben jullie het over?
pi_174976825
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 10:54 schreef Faraday01 het volgende:
welk project hebben jullie het over?
Marketingplan Sprayprinten op FundingCircle
  vrijdag 10 november 2017 @ 11:06:14 #258
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_174976896
FNC betaalt niet eens terug... laat ze dat eerst maar eens doen.
pi_174976976
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 11:06 schreef xzaz het volgende:
FNC betaalt niet eens terug... laat ze dat eerst maar eens doen.
??
pi_174977139
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 11:02 schreef Benger2 het volgende:
[..]
Marketingplan Sprayprinten op FundingCircle
Over het hoofd gezien, inderdaad erg bijzonder, ik doe ook een bijdrage.
pi_174977538
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 11:21 schreef Beljack het volgende:

[..]

Over het hoofd gezien, inderdaad erg bijzonder, ik doe ook een bijdrage.
MeToo, maar wel het gebruikelijke bescheiden bedrag want het zal niet voor niets een D'tje zijn.
Pecunia non olet
pi_174977582
Ik zit met verbazing naar de cijfers van die rijschool te kijken. Dat kan toch niet wat daar staat........ _O-
12 rooitjes per jaar verdienen als eenmanszaak maar wel tonnen eigen vermogen in de zaak opbouwen. Zou hij het meeste bij het Holland Casino verdienen.
Pecunia non olet
pi_174977640
wat voor voorraad moet een rijschool inkopen vraag ik me dan weer af....
pi_174978738
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 11:47 schreef bleyenburg het volgende:
wat voor voorraad moet een rijschool inkopen vraag ik me dan weer af....
Geen idee. Beetje lesmateriaal?.
Als hij nu een lesauto zou willen kopen en deze zou verpanden aan de crowd.... Maar dat is te veel gevraagd bij GNC.
Pecunia non olet
pi_174980519
De top 10 van week 45:
pi_174980983
Zie ik daar staan Bux? Gemakkelijk handelen op de beurs?
Dat zijn toch risicovolle derivaten die ze aan financiele analfabeten proberen te aan te smeren?
Pecunia non olet ;)

[ Bericht 27% gewijzigd door obligataire op 10-11-2017 14:59:36 ]
Pecunia non olet
pi_174981130
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 14:53 schreef obligataire het volgende:
Zie ik daar staan Bux? Gemakkelijk handelen op de beurs?
Dat zijn toch risicovolle derivaten die ze aan financiele analfabeten proberen te aan te smeren?
Pecunia non olet ;)
Yep: https://www.seedrs.com/bux
pi_174981478
Was dit project al langskomen?
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17041

Zie m opeens op de site staan, heeft deze wel een voorpublicatie gehad? Of gelijk open gezet?
Ziet er redelijk aantrekkelijk uit.
Goede markt aangezien er volgens mij schandalige marges zitten op die wasbeurtjes.
Er is reeds cashflow, lopend ander bedrijf en serieuze aandeelhouders.
Had evt ook leuk geweest als converteerbare obl. lening
pi_174981535
Nieuwe horeca op ccf:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
240k, geen zekerheden
pi_174981549
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 15:19 schreef impact9 het volgende:
Was dit project al langskomen?
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17041

Zie m opeens op de site staan, heeft deze wel een voorpublicatie gehad? Of gelijk open gezet?
Ziet er redelijk aantrekkelijk uit.
Goede markt aangezien er volgens mij schandalige marges zitten op die wasbeurtjes.
Er is reeds cashflow, lopend ander bedrijf en serieuze aandeelhouders.
Had evt ook leuk geweest als converteerbare obl. lening
Staat er al 48 uur op.
pi_174981952
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:44 schreef Thomas88 het volgende:
Ik weet niet of die hier al voorbij is gekomen, maar voor degene die in de defaults Meat&Co of stefanos ( Geldvoorelkaar ) zitten wel een interessante video :


Hoor ik dat nu goed : een schuld van 300.000 Euro ? binnen een jaar met een klein restaurantje ..

Wel duidelijk wat meneer de komende maanden gaat doen, lekker reizen met z'n familie.
#EenMorgenZonderZorgen :N
:') Wat een maf.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_174982296
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 15:19 schreef impact9 het volgende:
Was dit project al langskomen?
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17041

Zie m opeens op de site staan, heeft deze wel een voorpublicatie gehad? Of gelijk open gezet?
Ziet er redelijk aantrekkelijk uit.
Goede markt aangezien er volgens mij schandalige marges zitten op die wasbeurtjes.
Er is reeds cashflow, lopend ander bedrijf en serieuze aandeelhouders.
Had evt ook leuk geweest als converteerbare obl. lening
quote:
Dat betekent dat we onze prognoses ruimschoots moeten gaan halen. Verder zitten alle kosten (buiten de inkoop) in mijn andere bedrijf Like Friday. Doordat Like Friday deze kosten draagt, kan CWM Service B.V. sneller groeien. Er wordt momenteel geen management fee onttrokken.
Zal de fiscus waarderen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_174982433
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 15:22 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe horeca op ccf:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
240k, geen zekerheden
Maar wel een hoge eigen inbreng + verpanding.
En ook eerst 2 jaar werken met een bouwput voor de deur.................. Kent iemand de situatie daar uit eigen waarneming?
pi_174982519
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2017 23:44 schreef Thomas88 het volgende:
Ik weet niet of die hier al voorbij is gekomen, maar voor degene die in de defaults Meat&Co of stefanos ( Geldvoorelkaar ) zitten wel een interessante video :


Hoor ik dat nu goed : een schuld van 300.000 Euro ? binnen een jaar met een klein restaurantje ..

Wel duidelijk wat meneer de komende maanden gaat doen, lekker reizen met z'n familie.
#EenMorgenZonderZorgen :N
Heeft iemand van de investeerders zich al bij GvE gemeld om dit filmpje met hen te delen en te vragen welke incasso maatregelen ze hebben genomen om beslag te laten leggen op de tickets van deze man en hem verder uit te kleden.
Dit is werkelijk ongelooflijk en ongepast. :R
Ook natuurlijk :R voor GvE als ze deze man daarmee weg laten komen.
@obli Ik krijg er al hoge bloeddruk van als ik niet in het project zit!
Zeker bij wat ik tot nu toe gelezen heb over wat GvE gedaan heeft om het geld van de investeerders bij deze man terug te halen. :(

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 10-11-2017 16:22:28 ]
pi_174983081
Maandag weer een nieuwe op https://www.duurzaaminves(...)t%20Nieuwe%20Niedorp

Ik ben niet zo te spreken over het afbetalen aan het einde, over 5 tot maximaal 13 jaar...
pi_174983194
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 16:09 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Heeft iemand van de investeerders zich al bij GvE gemeld om dit filmpje met hen te delen en te vragen welke incasso maatregelen ze hebben genomen om beslag te laten leggen op de tickets van deze man en hem verder uit te kleden.
Dit is werkelijk ongelooflijk en ongepast. :R
Ook natuurlijk :R voor GvE als ze deze man daarmee weg laten komen.
@obli Ik krijg er al hoge bloeddruk van als ik niet in het project zit!
Zeker bij wat ik tot nu toe gelezen heb over wat GvE gedaan heeft om het geld van de investeerders bij deze man terug te halen. :(
Ik zit er niet in, voor de duidelijkheid :{w Wel een dozijn andere maar deze flapdrol gelukkig destijds overgeslagen.
Pecunia non olet
pi_174983502
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 16:09 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Heeft iemand van de investeerders zich al bij GvE gemeld om dit filmpje met hen te delen en te vragen welke incasso maatregelen ze hebben genomen om beslag te laten leggen op de tickets van deze man en hem verder uit te kleden.
Dit is werkelijk ongelooflijk en ongepast. :R
Ook natuurlijk :R voor GvE als ze deze man daarmee weg laten komen.
@obli Ik krijg er al hoge bloeddruk van als ik niet in het project zit!
Zeker bij wat ik tot nu toe gelezen heb over wat GvE gedaan heeft om het geld van de investeerders bij deze man terug te halen. :(
Mijn vorige vragen aan dhr van schelven ( GVE ) staan nog open, de antwoorden komen daar niet of zeker niet snel van. Zit er sowieso aan te denken om dit project bij Kifid neer te leggen, zijn veel te veel zaken fout gegaan en de belangen van de verschillende groepen investeerders zijn mijn inziens geschaad doordat het vonnis van Meat&Co niet direct uitgewonnen is ten faveure van de investeerders van Stefanos.
Begon ook eigenlijk al bij de pitch van het project destijds die foutief geschreven was.

Het filmpje geeft ook wel aan hoe GVE met probleemprojecten omgaat, iedereen hier ziet gelijk met wat voor een pipo we te maken hebben en GVE probeert er keer op keer afspraken mee te maken |:( Die moet je aanpakken en niet uitstel blijven verlenen.
pi_174983529
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 16:51 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik zit er niet in, voor de duidelijkheid :{w Wel een dozijn andere maar deze flapdrol gelukkig destijds overgeslagen.
Ik zit gelukkig ook niet in deze Griekse geld verdoezelaar, maar bijvoorbeeld wel in project Luxury Suites. Waar ik nu al 5 weken! zit te wachten op een beloofde update van de heer van Schelven over de voortgang van de aanpak van deze vermoedelijk frauderende Volendamse familie.
Het wordt nu toch wel eens tijd dat GvE wat spierballen laat zien aan niet betalende leningnemers.
Ik heb sterk de indruk dat men een loopje neemt met GvE en haar incassobureau.
Ik heb zes projecten van de ruim 90 bij GvE in de problemen en bij geen van de 6 heb ik ook maar 1 cent door incasso maatregelen teruggezien.
Van de beoogde 30% recovery na problemen waar GvE mee schermt heb ik dus bij mijn probleem projecten nog niets gemerkt. :(
pi_174983588
ja, gemeld en gemaild.
geen antwoord.
pi_174983718
In dit specifieke geval zijn er dusdanig veel zaken, aantoonbaar, fout aangepakt dat een zaak als door Thomas88 aangehaald, zeker een vervolg zal krijgen.

Ik heb ook specifiek gevraagd of GVE iets kwijtgescholden heeft of anderszins een regeling heeft voorgesteld danwel reeds heeft getroffen, gezien meneer z'n opmerking dat ie "300K schuld HAD".....

uiteraard geen antwoord.
pi_174983748
Verder valt op meneer stefano's z'n FB pagina te zien dat ie al geruime tijd de bloemetjes buiten zet.

en ja, ook al in de tijd dat GVE meende dat zijn verdiencapaciteit beschermd diende te worden.
pi_174983783
het is tijd voor een normoverdragend gesprekje met meneer Tzambasis
pi_174983823
kijkt u allen zelf maar even en let ook op de data:

https://www.facebook.com/stefanos.tzambazis
pi_174983840
quote:
Beste Symbid Aandeelhouders,


Helaas heb ik teleurstellend nieuws. Woensdag 8 november jl. hebben we Surseance van Betaling aangevraagd bij de rechtbank van Lelystad en zal spoedig omgezet worden in een faillissement.

Ondanks de vele verwoede pogingen, vanuit onszelf maar ook met steun vanuit de universiteit van Wageningen, om m.n. rondom de wet en regelgeving groen licht te verkrijgen om Insecten voor menselijke consumptie te mogen distribueren in Europa is het ons niet gegund om ons bedrijf succesvol te maken. We hadden na de laatste acties waaronder ook een reorganisatie waarover jullie eerder dit jaar nog geïnformeerd zijn, de moed er goed in zitten dat de NVWA ons de accreditatie zou verlenen ook al waren we dan de allereerste in Europa die dit voor elkaar zou kunnen krijgen. We zijn dan ook diep, zeer diep teleurgesteld in met name de overheid dat men ons dit succes niet gegund heeft.

Dit zal, vanwege het op handen zijnde faillissement, de laatste update zijn vanuit InsectEurope. We willen jullie enorm bedanken voor de middelen, geduld en het vertrouwen wat jullie ons al die tijd gegeven hebben!!! We waren er bijna…


Hopelijk gaan insecten toch doorbreken, daar hebben we samen aan bijgedragen. Succes met alles wat jullie verder gaan ondernemen.
. Slecht nieuws van Symbid betreffende de het insectenproject op symbid, helaas zat ik er ook in😢
pi_174983851
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 17:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik zit gelukkig ook niet in deze Griekse geld verdoezelaar, maar bijvoorbeeld wel in project Luxury Suites. Waar ik nu al 5 weken! zit te wachten op een beloofde update van de heer van Schelven over de voortgang van de aanpak van deze vermoedelijk frauderende Volendamse familie.
Het wordt nu toch wel eens tijd dat GvE wat spierballen laat zien aan niet betalende leningnemers.
Ik heb sterk de indruk dat men een loopje neemt met GvE en haar incassobureau.
Ik heb zes projecten van de ruim 90 bij GvE in de problemen en bij geen van de 6 heb ik ook maar 1 cent door incasso maatregelen teruggezien.
Van de beoogde 30% recovery na problemen waar GvE mee schermt heb ik dus bij mijn probleem projecten nog niets gemerkt. :(
Bij mij is de score ook zo goed als 0 uit meer dan 12 projecten. Ik heb die recovery wel nodig om mijn rendement van 3.2% een beetje leuker te maken.
pi_174983926
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2017 17:26 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Bij mij is de score ook zo goed als 0 uit meer dan 12 projecten. Ik heb die recovery wel nodig om mijn rendement van 3.2% een beetje leuker te maken.
Hier idem dito en daarom ben ik sinds enige maanden definitief gestopt met GvE.
pi_174984020
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 17:30 schreef Ernie58 het volgende:

[..]

Hier idem dito en daarom ben ik sinds enige maanden definitief gestopt met GvE.
zo zit ik er ook in. 24 projecten, 2 defaults met totaal geen enkele actie van GvE. Ik overweeg alleen nog te investeren bij GvE met een hard 1e hypotheekrecht.
pi_174984294
quote:
Zouden ze deze express rond etenstijd publiceren?😜
pi_174984542
Nieuwe health op CcF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174984578
Nieuwe ticketverkoop op CcF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 10 november 2017 @ 18:24:31 #292
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_174985101
Lopen er geen rechtszaken tegen die Volendamse familie?
pi_174985159
Update probleemgeval KOM:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jammer dat dit pas achteraf wordt gecommuniceerd, maar beter een bericht dan geen bericht. Dat KOM toestemming verleend tot opschorting kan, ik gezien de korte periode, van opschorting mee leven.

[ Bericht 0% gewijzigd door william0199 op 10-11-2017 18:34:56 ]
pi_174985179
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 17:57 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe health op CcF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 17:58 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe ticketverkoop op CcF:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt voor het posten.

Twee starters met een risicovol verhaal, zonder afdoende zekerheden met een rente van 7,5% is een 100% no-go

Edit: de tweede is geen starter, maar ook geen heel zoning verhaal (bedankt voor de corrective @benger2)

[ Bericht 2% gewijzigd door Mynheer007 op 10-11-2017 19:01:45 ]
pi_174985526
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 18:29 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

[..]

Bedankt voor het posten.

Twee starters met een risicovol verhaal, zonder afdoende zekerheden met een rente van 7,5% is een 100% no-go
Die tweede is geen starter, maar iemand die al een tijd bezig is en nu last krijgt van teruglopende omzet door concurrentie. Hij wil nu de concurrent gaan nadoen en daarvoor investeringen doen. Het lijkt me zeer twijfelachtig of hij daarmee een stuk van de markt terug zal gaan winnen. Maar inderdaad is dit ook een risicovol verhaal, zonder afdoende zekerheden, waarbij 7,5% wat mij betreft niet eens in de buurt komt van een passende rente.
pi_174986091
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 18:27 schreef william0199 het volgende:
Update probleemgeval KOM:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jammer dat dit pas achteraf wordt gecommuniceerd, maar beter een bericht dan geen bericht. Dat KOM toestemming verleend tot opschorting kan, ik gezien de korte periode, van opschorting mee leven.
En KOM blijft maar door prutsen.
Ik vind het niet kunnen dat KOM zonder enig overleg met de investeerders beslist dat het OK is dat wij enige perioden geen terugbetaling ontvangen.

Dit soort zaken dien je in overleg af te stemmen. Je kan niet simpel zeggen, 'het gaat even slecht, we besluiten om niet te betalen'. Nu worden de investeerders voor een voldongen feit geplaatst.

Dat het voorstel na beoordeling misschien reëel is doet er niets aan af dat dit niet de goede manier van beslissen en communiceren is door KOM.
pi_174986437
NIEUW PROJECT BOCA BAR & KITCHEN HOUTEN
Recensie HCN: het concept en de locatie beoordelen wij als gunstig. De ondernemers hebben voldoende ervaring in de horeca opgebouwd. Tevens is er sprake van een wezenlijke eigen inbreng. Ondanks het feit dat er sprake is van een 'startup' kan naar onze mening een vier sterrenclassificatie worden toegekend. Dit is mede gebaseerd op de geprognosticeerde kasstroom en de actualiteit van het beoogde concept.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 10-11-2017 20:07:29 ]
pi_174987242
Wij doen het zo gek nog niet
quote:
Drenthe raakte halve ton kwijt aan knakworstenwarmbeker
Royston Drenthe is een groot deel van zijn vermogen kwijtgeraakt tijdens en na zijn voetbalcarrière. Verkeerde investeringen lagen daar mede ten grondslag aan. Schrijver van het boek Royston Hugo Verkley deelt met FOX Sports een van de meest opvallende investeringen van Drenthe. "Cookeasy, een soort warmtebeker waarin je knakworsten kunt opwarmen. Daar heeft hij een halve ton ingestopt. Hij had zelf geen idee waar hij voor getekend had en dat geld is eigenlijk gewoon verdampt."
pi_174987288
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2017 19:31 schreef djh77 het volgende:
NIEUW PROJECT BOCA BAR & KITCHEN HOUTEN
Recensie HCN: het concept en de locatie beoordelen wij als gunstig. De ondernemers hebben voldoende ervaring in de horeca opgebouwd. Tevens is er sprake van een wezenlijke eigen inbreng. Ondanks het feit dat er sprake is van een 'startup' kan naar onze mening een vier sterrenclassificatie worden toegekend. Dit is mede gebaseerd op de geprognosticeerde kasstroom en de actualiteit van het beoogde concept.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je ook de link?
pi_174988776
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 november 2017 20:23 schreef Frandderouw het volgende:

[..]

Heb je ook de link?
Op de site staat nu alleen nog de aankondiging:
https://horecacrowdfundin(...)Boca-Bar-Kitchen.pdf

De link zal straks wel worden:
https://www.horecacrowdfu(...)a-bar-kitchen-houten
pi_174993458
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 november 2017 17:14 schreef bleyenburg het volgende:
ja, gemeld en gemaild.
geen antwoord.
Ik heb het gemeld, en dezelfde dag antwoord: het filmpje irriteert de heer van schelven mateloos, maar het is geen reden voor GvE om extra actie te ondernemen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')