abonnement Unibet Coolblue
pi_174866839
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 18:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, zijn achterban bestaat dan ook niet bepaald uit heldere lichten.
Op zich eens, maar aan die constatering heb je niet zoveel.

Het is veel interessanter je af te vragen hoe je de conservatieve bubble kan doorbreken. Straks komt Mueller met snoeiharde conclusies, de rechtse media doen het af als sprookjes (als ze er al over berichten, zie FOX en Manafort) en de Trump-achterban ziet hun vooroordelen bevestigt: de elite moet bloeden.

Dan is er dus écht een probleem: een president / zijn vertrouwelingen hebben bewezen onfrisse banden met een vreemde mogendheden, zijn onrechtmatig aan de macht gekomen en ze blijven doodleuk zitten waar ze zitten. Wat dan?
  Overall beste user 2022 zaterdag 4 november 2017 @ 18:32:13 #27
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174866847
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 18:30 schreef KoosVogels het volgende:
Zou Trump echt denken dat de interne strubbelingen bij de DNC strafbaar zijn?
Hij vindt in ieder geval dat het strafbaar zou moeten zijn.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 4 november 2017 @ 18:33:33 #28
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174866870
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 november 2017 18:31 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Op zich eens, maar aan die constatering heb je niet zoveel.

Het is veel interessanter je af te vragen hoe je de conservatieve bubble kan doorbreken. Straks komt Mueller met snoeiharde conclusies, de rechtse media doen het af als sprookjes (als ze er al over berichten, zie FOX en Manafort) en de Trump-achterban ziet hun vooroordelen bevestigt: de elite moet bloeden.

Dan is er dus écht een probleem: een president / zijn vertrouwelingen hebben bewezen onfrisse banden met een vreemde mogendheden, zijn onrechtmatig aan de macht gekomen en ze blijven doodleuk zitten waar ze zitten. Wat dan?
Dan ben je blij met het 2nd Amendement.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_174867095
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 november 2017 18:31 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Op zich eens, maar aan die constatering heb je niet zoveel.

Het is veel interessanter je af te vragen hoe je de conservatieve bubble kan doorbreken. Straks komt Mueller met snoeiharde conclusies, de rechtse media doen het af als sprookjes (als ze er al over berichten, zie FOX en Manafort) en de Trump-achterban ziet hun vooroordelen bevestigt: de elite moet bloeden.

Dan is er dus écht een probleem: een president / zijn vertrouwelingen hebben bewezen onfrisse banden met een vreemde mogendheden, zijn onrechtmatig aan de macht gekomen en ze blijven doodleuk zitten waar ze zitten. Wat dan?
Het is vooral ook de vraag hoe conservatieve media en zijn achterban reageren als het onderzoek van Mueller wel zware gevolgen heeft voor de POTUS. FOX doet immers overkomen alsof de gebeurtenissen van afgelopen week niets voorstellen en dat Trump het slachtoffer is van kwaadwillende 'liberals'.

Wat gebeurt er als Trump wordt afgezet? Accepteren de conservatieve media dat of spreken ze er schande van met het risico dat de achterban van Trump ontploft?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 4 november 2017 @ 18:43:07 #30
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_174867125
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 november 2017 18:31 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Op zich eens, maar aan die constatering heb je niet zoveel.

Het is veel interessanter je af te vragen hoe je de conservatieve bubble kan doorbreken. Straks komt Mueller met snoeiharde conclusies, de rechtse media doen het af als sprookjes (als ze er al over berichten, zie FOX en Manafort) en de Trump-achterban ziet hun vooroordelen bevestigt: de elite moet bloeden.

Dan is er dus écht een probleem: een president / zijn vertrouwelingen hebben bewezen onfrisse banden met een vreemde mogendheden, zijn onrechtmatig aan de macht gekomen en ze blijven doodleuk zitten waar ze zitten. Wat dan?
Mag ik je erop wijzen dat er door de federale autoriteiten geen enkel moment is verklaard dat er onomstotelijk bewijs is dat de servers van de DNC gehackt zijn?
En mag ik daarbij ook opmerken dat verschillende woordvoerders van comités van de Senaat en het Huis hebben verklaard dat er geen bewijs is gevonden van 'collusion' (dat an sich niet eens strafbaar is) tussen de Trump campagne en de Russen?

Russiagate is een bubble of zoals Van Jones zei een nothingburger.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  zaterdag 4 november 2017 @ 18:43:29 #31
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_174867134
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 18:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is vooral ook de vraag hoe conservatieve media en zijn achterban reageren als het onderzoek van Mueller wel zware gevolgen heeft voor de POTUS. FOX doet immers overkomen alsof de gebeurtenissen van afgelopen week niets voorstellen en dat Trump het slachtoffer is van kwaadwillende 'liberals'.

Wat gebeurt er als Trump wordt afgezet? Accepteren de conservatieve media dat of spreken ze er schande van met het risico dat de achterban van Trump ontploft?
Hoe groot schat jij de kans dat Trump wordt afgezet?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_174867173
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 18:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hoe groot schat jij de kans dat Trump wordt afgezet?
Moeilijk te zeggen. Hangt af van waar Mueller de komende maanden nog meer mee komt. Ik ben persoonlijk zeer verrast door wat er afgelopen week allemaal naar buiten is gekomen. Het zaakje stinkt meer dan ik had verwacht.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174867180
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 18:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is vooral ook de vraag hoe conservatieve media en zijn achterban reageren als het onderzoek van Mueller wel zware gevolgen heeft voor de POTUS. FOX doet immers overkomen alsof de gebeurtenissen van afgelopen week niets voorstellen en dat Trump het slachtoffer is van kwaadwillende 'liberals'.

Wat gebeurt er als Trump wordt afgezet? Accepteren de conservatieve media dat of spreken ze er schande van met het risico dat de achterban van Trump ontploft?
Trump wordt pas afgezet als hij genoeg Republikeinse politici tegen zich krijgt én als genoeg Republikeinse politici het aandurven dit uit te spreken. Dat gebeurt pas als ze 1) ballen krijgen of 2) clubs als FOX zich tegen Trump keren.

Dus de sleutel ligt bij Republikeinse politici en de media, die houden elkaar voorlopig in de houdgreep. En dan met name de media, want ik zie het voorlopig niet gebeuren dat scenario 1 zich voltrekt.
pi_174867205
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 18:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Moeilijk te zeggen. Hangt af van waar Mueller de komende maanden nog meer mee komt. Ik ben persoonlijk zeer verrast door wat er afgelopen week allemaal naar buiten is gekomen. Het zaakje stinkt meer dan ik had verwacht.
Stinkt het meer dan je had verwacht of is er meer naar buiten gekomen dan je had verwacht?
  zaterdag 4 november 2017 @ 18:47:51 #35
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_174867222
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 18:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is vooral ook de vraag hoe conservatieve media en zijn achterban reageren als het onderzoek van Mueller wel zware gevolgen heeft voor de POTUS. FOX doet immers overkomen alsof de gebeurtenissen van afgelopen week niets voorstellen en dat Trump het slachtoffer is van kwaadwillende 'liberals'.

Wat gebeurt er als Trump wordt afgezet? Accepteren de conservatieve media dat of spreken ze er schande van met het risico dat de achterban van Trump ontploft?
Vox had er toevallig 2 dagen terug een artikel over ...

America is facing an epistemic crisis - What if Mueller proves his case and it doesn’t matter?

Bizar hoeveel van die lui echte onzin geloven ... en even zo bizar dat die onzin gepropageerd wordt door die media. Bijvoorbeeld:



Erg belangrijk is denk ik de kaalslag op centrum-rechts in het media-landschap ...



Maar wat er aan te doen zou zijn zie ik zo gauw niet ...
pi_174867264
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 18:47 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Vox had er toevallig 2 dagen terug een artikel over ...

America is facing an epistemic crisis - What if Mueller proves his case and it doesn’t matter?

Bizar hoeveel van die lui echte onzin geloven ... en even zo bizar dat die onzin gepropageerd wordt door die media. Bijvoorbeeld:

[ afbeelding ]

Erg belangrijk is denk ik de kaalslag op centrum-rechts in het media-landschap ...

[ afbeelding ]

Maar wat er aan te doen zou zijn zie ik zo gauw niet ...
Goede post, interessant artikel ook inderdaad. Dat laatste plaatje is echt schokkend, en heeft als gevolg dat Trump voorlopig gewoon blijft zitten waar 'ie zit. Die smoking gun moet onderhand een kanon worden zo weinig gematigde rechtse media er nog zijn.
  zaterdag 4 november 2017 @ 18:52:32 #37
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_174867329
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 november 2017 18:45 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Trump wordt pas afgezet als hij genoeg Republikeinse politici tegen zich krijgt én als genoeg Republikeinse politici het aandurven dit uit te spreken. Dat gebeurt pas als ze 1) ballen krijgen of 2) clubs als FOX zich tegen Trump keren.

Dus de sleutel ligt bij Republikeinse politici en de media, die houden elkaar voorlopig in de houdgreep. En dan met name de media, want ik zie het voorlopig niet gebeuren dat scenario 1 zich voltrekt.
Wat denk je van de suggestie dat dit pas aan de orde kan zijn als er een daadwerkelijke aanleiding is? 'Ballen' krijgen? Wat heeft dit überhaupt met deze zaak te maken?
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  Overall beste user 2022 zaterdag 4 november 2017 @ 18:57:58 #38
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174867477
Trump is nu al een lame duck. Hij krijgt niets constructiefs voor elkaar. Ik denk dat de GOP hem dumpt zodra ze iets hebben wat lijkt op een resultaat. Lagere belastingen of zo.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_174867577
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 november 2017 18:52 schreef dellipder het volgende:

[..]

Wat denk je van de suggestie dat dit pas aan de orde kan zijn als er een daadwerkelijke aanleiding is? 'Ballen' krijgen? Wat heeft dit überhaupt met deze zaak te maken?
Aanleiding is relatief. Een parlement vol democraten had waarschijnlijk al genoeg aanleiding gezien door de Russische inmenging in de verkiezingen (los van eventuele samenspanning), banden met Russische maffiosi, dwangmatig liegen etc.

Het is gewoon een politiek spel, en een meerderheid van het parlement vindt het nog niet nodig hem te lozen. Het kan ook zijn dat ze hem gewoon vier jaar laten zitten, los van wat voor shit er nog allemaal naar boven komt (tenzij extreem, onweerlegbaar gedrag). Herkozen zie ik 'm niet worden.
  zaterdag 4 november 2017 @ 19:04:48 #40
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_174867667
Dit is wel een echte zaak. Documenten van JWICS en SIPRNet afhalen is gewoonweg strafbaar en waarom Comey zijn uitkomst al klaar had voordat de zaak daadwerkelijk ging onderzoeken hebben veel vragen opgeroepen die beantwoord moeten worden.
quote:
FBI turns over new Clinton investigation documents to Congress

The FBI has begun turning over to Senate investigators hundreds of pages of memos regarding the bureau's probe into Hillary Clinton's private email server, sources told The Hill.

The sources said the Justice Department notified the Senate Judiciary Committee late Friday and the FBI began transmitting memos soon after to assist Congress in its review of former Director James Comey's handling of the Clinton email case.

The memos detail how and when the bureau's leadership declined to pursue criminal charges against Clinton for transmitting classified information on her private email server as secretary of State, an investigation that has remained controversial since the 2016 presidential campaigns.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  zaterdag 4 november 2017 @ 19:05:17 #41
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_174867681
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 18:30 schreef KoosVogels het volgende:
Zou Trump echt denken dat de interne strubbelingen bij de DNC strafbaar zijn?
Nee.
Net na de verkiezingen was het nog "We don't care about that anymore" over Lock her up. Toen was er nog optimisme dat hij als onpartijdige president zou MAGA'en via nieuw elan ipv het corrupte politics as usual. Dat is mislukt omdat Trump een Twitterende idioot is en het blijkt dat je als partisan hack meer lof in de echokamer krijgt en politiek erg handig is. En het kan de aandacht afleiden van de incompetentie en corruptie binnen eigen stal.
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 4 november 2017 @ 19:09:32 #42
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_174867771
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 18:57 schreef Ulx het volgende:
Trump is nu al een lame duck. Hij krijgt niets constructiefs voor elkaar. Ik denk dat de GOP hem dumpt zodra ze iets hebben wat lijkt op een resultaat. Lagere belastingen of zo.
Neuh, dumpen betekent een vernedering voor de GOP. Er zijn altijd weer verkiezingen om de hoek, en je wilt niet de Trumpians tegen het harnas jagen, en de rest van de GOP demotiveren door toe te geven dat de Republikeinse president gefaald heeft. Alleen Republikeinen zonder herverkiezing in zicht willen/durven iets te zeggen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_174867814
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:09 schreef Montov het volgende:

[..]

Neuh, dumpen betekent een vernedering voor de GOP. Er zijn altijd weer verkiezingen om de hoek, en je wilt niet de Trumpians tegen het harnas jagen, en de rest van de GOP demotiveren door toe te geven dat de Republikeinse president gefaald heeft. Alleen Republikeinen zonder herverkiezing in zicht willen/durven iets te zeggen.
Zodra hij meer en meer geframed wordt als niet-Republikein weet je hoe laat het is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2017 19:11:31 ]
  zaterdag 4 november 2017 @ 19:18:15 #44
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_174867976
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:01 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Aanleiding is relatief. Een parlement vol democraten had waarschijnlijk al genoeg aanleiding gezien door de Russische inmenging in de verkiezingen (los van eventuele samenspanning), banden met Russische maffiosi, dwangmatig liegen etc.

Het is gewoon een politiek spel, en een meerderheid van het parlement vindt het nog niet nodig hem te lozen. Het kan ook zijn dat ze hem gewoon vier jaar laten zitten, los van wat voor shit er nog allemaal naar boven komt (tenzij extreem, onweerlegbaar gedrag). Herkozen zie ik 'm niet worden.
Tot op bepaalde hoogte ben ik het wel eens dat het politiek is, maar impeachement is zo'n belangrijke maatregel/instrument dat er volgens mij een supermajority nodig is.
Daar komt dan meer bij kijken dan simpel onderbuik, omdat zo'n procedure, lijkt me, een zware wissel kan trekken op de economie en het dagelijkse bestuur. Dit wordt niet heel onverschillig gebruikt, omdat men het karakter of het Twittergedrag niet aanstaat.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_174868056
https://www.washingtonpost.com/politics/brazile-i-considered-replacing-clinton-with-biden-as-2016-democratic-nominee/2017/11/04/f0b75418-bf4c-11e7-97d9-bdab5a0ab381_story.html?utm_term=.00efd3208e94
quote:
Former Democratic National Committee head Donna Brazile writes in a new book that she seriously contemplated replacing Hillary Clinton as the party’s 2016 presidential nominee with then-Vice President Biden in the aftermath of Clinton’s fainting spell, in part because Clinton’s campaign was “anemic” and had taken on “the odor of failure.”

In an explosive new memoir, Brazile details widespread dysfunction and dissension throughout the Democratic Party, including secret deliberations over using her powers as interim DNC chair to initiate the removal of Clinton and running mate Sen. Tim Kaine (Va.) from the ticket after Clinton’s Sept. 11, 2016, collapse in New York City.
Donna Brazile wilde Clinton en Kaine vervangen met Joe Biden.
pi_174868079
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:18 schreef dellipder het volgende:

[..]

Tot op bepaalde hoogte ben ik het wel eens dat het politiek is, maar impeachement is zo'n belangrijke maatregel/instrument dat er volgens mij een supermajority nodig is.
Daar komt dan meer bij kijken dan simpel onderbuik, omdat zo'n procedure, lijkt me, een zware wissel kan trekken op de economie en het dagelijkse bestuur. Dit wordt niet heel onverschillig gebruikt, omdat men het karakter of het Twittergedrag niet aanstaat.
De zaken die ik noem hebben niets met de onderbuik te maken. En dan schaar ik de oligarchen voor het gemak even onder de Russische mafia.
  zaterdag 4 november 2017 @ 19:24:03 #47
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_174868108
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 november 2017 18:52 schreef dellipder het volgende:

[..]

Wat denk je van de suggestie dat dit pas aan de orde kan zijn als er een daadwerkelijke aanleiding is? 'Ballen' krijgen? Wat heeft dit überhaupt met deze zaak te maken?
Misschien zie jij het gewoon niet. Daar kun je oprecht niets aan doen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_174868168
quote:
Brazile writes that she was haunted by the still-unsolved murder of DNC data staffer Seth Rich and feared for her own life, shutting the blinds to her office window so snipers could not see her and installing surveillance cameras at her home.
Dat was fake news toch? De schrik zat er bij deze dame goed in.
  zaterdag 4 november 2017 @ 19:34:25 #49
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_174868400
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:26 schreef Nintex het volgende:

[..]

Dat was fake news toch? De schrik zat er bij deze dame goed in.
Vermood door Clinton, toch?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zaterdag 4 november 2017 @ 19:36:28 #50
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_174868465
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:26 schreef Nintex het volgende:

[..]

Dat was fake news toch? De schrik zat er bij deze dame goed in.
Je gelooft toch niet echt dat ze 1) daadwerkelijk dacht een gekozen presidentiele kandidaat in september te (kunnen) vervangen, waar ze zelf ook nog eens campagne voor gevoerd heeft (ter herinnering: ze heeft Clinton nota bene vragen gegeven, wat de reden was voor dat ze vertrok bij CNN) en dat ze 2) dit niet gedaan heeft, omdat het onderzoek naar de moord op Seth Rich geen dader heeft opgeleverd.

[ Bericht 0% gewijzigd door ExtraWaskracht op 04-11-2017 19:45:07 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')