abonnement Unibet Coolblue
pi_174864884
Ik heb nu een Teufel Ultima MK 40 5.1 Surround set.
Ik wil gaan uitbreiden naar Dolby Atmos/DTS X.

Nu weet ik niet wat de beste plafond speakers hiervoor zijn die hiermee in combinatie gaan. Bijv zulke speakers als de "Polk Audio RC80i 2 way in ceiling wall speakers"
Lijken een goede keuze cosmetisch gezien.

Maar het zijn wel andere soort speakers dan mijn huidige speaker set qua geluid. En hoe je dat in het plafond monteerd geen idee.. een gat maken ofzo. En hoe verbind het met de receiver, kabel leiden over het plafond, of kan dat, niet zichtbaar gemaakt worden.

Of somehow 2x Boekenkastluidspreker UL 20 Mk2 monteren aan het plafond, wat lelijker gaat zijn maar dan heb je wel het zelfde soort geluid als de rest van je geluidsset. Dat laat ik over aan de klusser/ technicus over om mij te adviseren.
Misschien dat ik hier daarvoor iemand kan fixen? (woon in omgeving alkmaar)

[ Bericht 0% gewijzigd door Hansklokjes op 04-11-2017 16:28:27 ]
pi_174864998
:Y
Vreemdeling. Wie je bent is een vraag. Nu nog onbekenden voor elkaar. Maar niet voor lang, ik ontmoet je graag.
pi_174865293
Polk boxen komen erg goed uit testen.
  Knikkerking zaterdag 4 november 2017 @ 17:37:32 #4
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_174865891
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:18 schreef Hansklokjes het volgende:
Ik heb nu een Teufel Ultima MK 40 5.1 Surround set.
Ik wil gaan uitbreiden naar Dolby Atmos/DTS X.

Nu weet ik niet wat de beste plafond speakers hiervoor zijn die hiermee in combinatie gaan. Bijv zulke speakers als de "Polk Audio RC80i 2 way in ceiling wall speakers"
Lijken een goede keuze cosmetisch gezien.

Maar het zijn wel andere soort speakers dan mijn huidige speaker set qua geluid. En hoe je dat in het plafond monteerd geen idee.. een gat maken ofzo. En hoe verbind het met de receiver, kabel leiden over het plafond, of kan dat, niet zichtbaar gemaakt worden.

Of somehow 2x Boekenkastluidspreker UL 20 Mk2 monteren aan het plafond, wat lelijker gaat zijn maar dan heb je wel het zelfde soort geluid als de rest van je geluidsset. Dat laat ik over aan de klusser/ technicus over om mij te adviseren.
Misschien dat ik hier daarvoor iemand kan fixen? (woon in omgeving alkmaar)
Die Polk Audio speakers wat je noemt zien d'r wel goed uit.
Makkelijk in te bouwen ook.

Zelf heb ik hele goede ervaringen met B&W inbouwspeakers. De CCM362 om precies te zijn. Ik gebruik ze eigenlijk alleen voor muziek, maar als ik dat zo moet inschatten komt daar ook best goede Dolby Atmos sound uit. Het geheel wordt toch altijd ondersteunt door de subwoofer(s).

Wat Dolby Atmos zelf betreft: daar gebruik ik in mijn home theater 4 stuks boekenplank-speakers voor. Dat klinkt altijd net wat beter. Zeker als ze van dezelfde serie zijn als je rears/surrounds.

Hoe dan ook: ik ben benieuwd wat je gaat nemen. Krijgen we ook foto's te zien straks?

Succes in ieder geval ^O^
pi_174869833
Ik heb geen idee maar als ik het goed begrijp heb je 9 channels nodig voor 5.1.4

Dan is deze + 2 paar Polk Audio RC80i de goedkoopste keuze. komt op 997 euro voor 5.1.4
https://tweakers.net/pricewatch/573231/marantz-sr6011-zwart.html

https://tweakers.net/pricewatch/542495/onkyo-tx-nr656-zwart.html komt op 512.5 euro voor 5.1.2

Dit topic was eigenlijk vooral bedoeld om mensen te vinden die zoiets kunnen bevestigen in het plafond...
  Knikkerking zaterdag 4 november 2017 @ 21:05:10 #6
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_174870729
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:29 schreef Hansklokjes het volgende:
Ik heb geen idee maar als ik het goed begrijp heb je 9 channels nodig voor 5.1.4

Dan is deze + 2 paar Polk Audio RC80i de goedkoopste keuze. komt op 997 euro voor 5.1.4
https://tweakers.net/pricewatch/573231/marantz-sr6011-zwart.html

https://tweakers.net/pricewatch/542495/onkyo-tx-nr656-zwart.html komt op 512.5 euro voor 5.1.2

Dit topic was eigenlijk vooral bedoeld om mensen te vinden die zoiets kunnen bevestigen in het plafond...
Is er een reden dat je niet voor 7.x.x gaat?
Als je de mogelijkheid (ruimte) hebt voor zij-speakers zou ik dat zéker overwegen.

Bovendien zou -als je tóch aan de slag moet- ook voor 4 Atmos speakers nemen en niet "maar" 2. Het kost bijna niets extra, en je hebt er wel profijt (plezier) van!

Wat voor plafond heb je trouwens? Er moet een soort "behuizing" komen voor inbouwspeakers. Dus zomaar een gat (laten) maken en ze daar in knallen is een no-go. Dan zou ik nog eerder dat boekenplank-speaker idee aanraden. Die hoef je in feite maar op te hangen met beugels. Effe kabels afwerken en klaar ben je.

Eventueel zou je nog kunnen gaan voor Atmos speakers die op de fronts (en volgens mij ook rears) worden geplaatst. Via weerkaatsing lijkt het dan net alsof het geluid van boven komt. Dus dan hoef je zegmaar niets boven je de installeren en natuurlijk daar ook geen kabels etc....
pi_174871609
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:05 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Is er een reden dat je niet voor 7.x.x gaat?
Als je de mogelijkheid (ruimte) hebt voor zij-speakers zou ik dat zéker overwegen.

Bovendien zou -als je tóch aan de slag moet- ook voor 4 Atmos speakers nemen en niet "maar" 2. Het kost bijna niets extra, en je hebt er wel profijt (plezier) van!

Wat voor plafond heb je trouwens? Er moet een soort "behuizing" komen voor inbouwspeakers. Dus zomaar een gat (laten) maken en ze daar in knallen is een no-go. Dan zou ik nog eerder dat boekenplank-speaker idee aanraden. Die hoef je in feite maar op te hangen met beugels. Effe kabels afwerken en klaar ben je.

Eventueel zou je nog kunnen gaan voor Atmos speakers die op de fronts (en volgens mij ook rears) worden geplaatst. Via weerkaatsing lijkt het dan net alsof het geluid van boven komt. Dus dan hoef je zegmaar niets boven je de installeren en natuurlijk daar ook geen kabels etc....
Ik vind het aantal speakers een beetje overkill en er is niet echt veel toevoeging vind ik voor 7.1 in films vind ik atmos een grotere toevoeging dan 7.1.

Nouja het punt is de speakers kosten dan niet zoveel voor atmos. Het is meer om 4 atmos aan te sturen moet je een veel duurdere versterker hebben. Het liefst heb ik de Polk plafond speakers, en ja dat lijkt me ook wat je zegt. Daarom vraag ik hier of iemand handig is hopelijk..(zelf 2 linker handen)

Speakers op fronts nee dat vind ik niks. van wat ik gehoord heb, vind ik dat "faal".
  Knikkerking zondag 5 november 2017 @ 07:39:14 #8
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_174877158
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:39 schreef Hansklokjes het volgende:

Ik vind het aantal speakers een beetje overkill en er is niet echt veel toevoeging vind ik voor 7.1 in films vind ik atmos een grotere toevoeging dan 7.1.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind de surrounds meer toevoegen dan de hoogte speakers. Ik ken ook niet veel mensen die wél 4 (of 2) Atmos speakers hebben, maar niet 7 op de "standaard" hoogte. Daar moet je mijns inziens eerst meer beginnen. Als dat een beetje mogelijk is in de situatie natuurlijk ;)

In bijna alle films zit (veel) informatie voor die surroundspeakers, in maar weinig films zit (nog) écht veel Atmos geluid. Ik heb een flinke verzameling films met Dolby Atmos, maar het is echt niet zo dat ik constant geluid van boven hoor komen....

quote:
Nouja het punt is de speakers kosten dan niet zoveel voor atmos. Het is meer om 4 atmos aan te sturen moet je een veel duurdere versterker hebben.
Hoezo? Ik denk dat je niet goed gekeken hebt. In een eerdere post heb je 't over een leuke Marantz SR6011. Daar schrijf je bij dat die ¤ 997,- kost, maar dat klopt niet helemaal. Die kost maar ¤ 730,- ^O^

Daar kun je mooi alles mee maken: 7.2.4 ideaal :7

quote:
Het liefst heb ik de Polk plafond speakers, en ja dat lijkt me ook wat je zegt. Daarom vraag ik hier of iemand handig is hopelijk..(zelf 2 linker handen)

Speakers op fronts nee dat vind ik niks. van wat ik gehoord heb, vind ik dat "faal".
Ik heb liever ook dedicated Atmos speakers :)

Succes met je zoektocht naar iemand wat je hiermee kan helpen. Straks lekker genieten *O*
pi_174880105
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 07:39 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. Ik vind de surrounds meer toevoegen dan de hoogte speakers. Ik ken ook niet veel mensen die wél 4 (of 2) Atmos speakers hebben, maar niet 7 op de "standaard" hoogte. Daar moet je mijns inziens eerst meer beginnen. Als dat een beetje mogelijk is in de situatie natuurlijk ;)

In bijna alle films zit (veel) informatie voor die surroundspeakers, in maar weinig films zit (nog) écht veel Atmos geluid. Ik heb een flinke verzameling films met Dolby Atmos, maar het is echt niet zo dat ik constant geluid van boven hoor komen....

[..]

Hoezo? Ik denk dat je niet goed gekeken hebt. In een eerdere post heb je 't over een leuke Marantz SR6011. Daar schrijf je bij dat die ¤ 997,- kost, maar dat klopt niet helemaal. Die kost maar ¤ 730,- ^O^

Daar kun je mooi alles mee maken: 7.2.4 ideaal :7

[..]

Ik heb liever ook dedicated Atmos speakers :)

Succes met je zoektocht naar iemand wat je hiermee kan helpen. Straks lekker genieten *O*
Ja dat is mischien wel zo, maar het geluid dat van boven komt vind ik belangrijker dan van de zijkant. Geeft meer een toevoeging. Mijn kamer laat 7.1 ook niet echt goed toe.Veel content die ik luister is 5.1 niet eens 7.1(ook geen atmos true)
Misschien is het leuk idd als je toekomst proof bent voor 7.1.4 dat wel. Maar ik ga liever eerst voor de atmos toevoeging.
De prijs is 699+ de Plok speakers om een idee te krijgen hoeveel zo'n setup zou kunnen kosten.
Motivator is ook dat mijn onkyo hdmi steeds wegvalt en ik niet te lang heb om te sparen voor een nieuwe als dit steeds erger word.

Dankje!

[ Bericht 1% gewijzigd door Hansklokjes op 05-11-2017 13:05:27 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')