abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 4 november 2017 @ 14:36:46 #1
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_174863627
Mijn kat kan niet afblijven van mijn meubels met als gevolg dat ze al onder krassen zitten. Ik heb zijn nagels geknipt maar dat heeft niet zo heel veel geholpen. Wat doen jullie hieraan? Zijn er middeltjes die ik op mijn meubel kan spuiten zodat de kat ervan af blijft?
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
  Moderator zaterdag 4 november 2017 @ 14:53:42 #2
155227 crew  Guppy
dus
pi_174863862
Je kunt beter alternatieven aanbieden, die leuker zijn en beter werken dan je meubels. Heb je krabpalen en zo in huis? Veel?

En zit er misschien een DYAC in je TT? :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_174863924
Nagels knippen? Zielig. Laat een kat gewoon kat zijn.
  zaterdag 4 november 2017 @ 15:00:14 #4
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_174863950
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 14:53 schreef Guppyfriend het volgende:
Je kunt beter alternatieven aanbieden, die leuker zijn en beter werken dan je meubels. Heb je krabpalen en zo in huis? Veel?

En zit er misschien een DYAC in je TT? :@
Ja ik heb meerdere krabpalen in huis die grotendeels genegeerd worden. Ik heb eentje die tot aan het plafond gaat en die beklimt hij regelmatig, maar dat weerhoudt hem niet van om toch mijn meubels te krabben.

Ik heb beetje het idee dat hij het voor aandacht doet, want op het moment dat hij het doet gaat iederen roepen dat hij moet stoppen en gaat er iemand naartoe lopen.

Eetstoornis moest eetstoelen zijn :P
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
  zaterdag 4 november 2017 @ 15:01:41 #5
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_174863969
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 14:58 schreef Handleiding het volgende:
Nagels knippen? Zielig. Laat een kat gewoon kat zijn.
Ik denk dat het meevalt en hij zorgt nu letterlijk voor duizenden aan schade :')
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_174864061
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 15:01 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Ik denk dat het meevalt en hij zorgt nu letterlijk voor duizenden aan schade :')
neem dan geen kat.
pi_174864088
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 15:00 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]


Ik heb beetje het idee dat hij het voor aandacht doet, want op het moment dat hij het doet gaat iederen roepen dat hij moet stoppen en gaat er iemand naartoe lopen.
ga meer met je kat spelen dan
pi_174864266
Spray van die kattenkruid spray op je krabpalen. Werkte hier heel goed. ^O^
  zaterdag 4 november 2017 @ 15:23:36 #9
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_174864286
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 15:10 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ga meer met je kat spelen dan
Er wordt genoeg gespeeld met hem hier.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
  zaterdag 4 november 2017 @ 15:24:18 #10
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_174864298
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 15:22 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
Spray van die kattenkruid spray op je krabpalen. Werkte hier heel goed. ^O^
Ik heb de spray niet geprobeerd maar van catnip zelf wordt hij beetje agressief.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_174864309
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 15:24 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Ik heb de spray niet geprobeerd maar van catnip zelf wordt hij beetje agressief.
Hmm niet herkenbaar. Mijn katten gaan er doorheen lopen rollen en worden euforisch.
pi_174864393
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 15:25 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Hmm niet herkenbaar. Mijn katten gaan er doorheen lopen rollen en worden euforisch.
niet elke kat heft dat, je hebt ook katten die juist dol zijn op valeriaan
pi_174864524
Daarom heeft het bij ons nog jaren geduurd voordat we een nieuwe bank konden/ wilden kopen.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_174864540


Mijn katten vinden zo’n kartonnen krabplank die op de grond ligt veel leuker als de paal.

Als afleiden niet helpt kan het helpen om meubels minder interessant te maken. Je hebt spul dat je er op kunt spuiten maar ik weet even niet meer hoe dat heet.

Wat ook kan helpen. Tijdelijk wat aluminiumfolie gebruiken. Sommige katten vinden dat niet leuk, sommige vinden het prachtig gokje wagen dus.

Of van dat plakplastik om boeken mee te kaften (geen andere want die plakken te erg) binnestebuiten om je meubels doen. (plakkant aan de buitenkant dus) Als ze dan wil krabben plakt het vervelend aan haar poten en stopt ze misschien.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zaterdag 4 november 2017 @ 15:51:49 #15
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_174864616
Kat krabt wat aan wat?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator zaterdag 4 november 2017 @ 15:54:55 #16
155227 crew  Guppy
dus
pi_174864638
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 15:00 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Ik heb beetje het idee dat hij het voor aandacht doet, want op het moment dat hij het doet gaat iederen roepen dat hij moet stoppen en gaat er iemand naartoe lopen.

Als je dat idee hebt, moet je eigenlijk zorgen dat je het krabben voor bent. Geef hem aandacht en speel met hem net zo lang tot hij moe is. Maak daarnaast de krabpalen extra leuk. Doe er eens wat catnip op, en focus het spelen ook op die plekken. Zorg dat hij erin springt en merkt dat ie daar ook kan krabben.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator zaterdag 4 november 2017 @ 15:56:52 #17
155227 crew  Guppy
dus
pi_174864662
TT beetje aangepast
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 4 november 2017 @ 15:57:25 #18
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_174864666
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 15:56 schreef Guppyfriend het volgende:
TT beetje aangepast
Minder aan gort.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator zaterdag 4 november 2017 @ 15:58:02 #19
155227 crew  Guppy
dus
pi_174864674
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 november 2017 15:57 schreef Copycat het volgende:

[..]

Minder aan gort.
Thanks :') je moet ook niet twee dingen tegelijk proberen te doen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_174865641
Ik las: kat eet krabstoelen. _O-
pi_174865665
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 14:53 schreef Guppyfriend het volgende:
Je kunt beter alternatieven aanbieden, die leuker zijn en beter werken dan je meubels. Heb je krabpalen en zo in huis? Veel?

En zit er misschien een DYAC in je TT? :@
Een wat?
  Moderator zaterdag 4 november 2017 @ 17:22:07 #22
155227 crew  Guppy
dus
pi_174865671
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:21 schreef Krollie het volgende:

[..]

Een wat?
Damn You AutoCorrect :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_174866480
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 15:00 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Ja ik heb meerdere krabpalen in huis die grotendeels genegeerd worden. Ik heb eentje die tot aan het plafond gaat en die beklimt hij regelmatig, maar dat weerhoudt hem niet van om toch mijn meubels te krabben.

Ik heb beetje het idee dat hij het voor aandacht doet, want op het moment dat hij het doet gaat iederen roepen dat hij moet stoppen en gaat er iemand naartoe lopen.

Eetstoornis moest eetstoelen zijn :P
Catnip op je krabpalen sprayen. Mits je kat het in zijn DNA heeft zitten reageert hij/zij erop en zal proberen om zijn/haar geursporen af te zetten op de krabpalen. Herhaal dit gedurende één of 2 weken dagelijks even en de kans is groot dat hij /zij de hint begrijpt en je meubels voortaan met rust laat.

Wat ook kan helpen is,op het moment dat je de kat betrapt, hem/haar optillen en voor de krabpaal neerzetten en de voorpootjes zachtjes tegen het sisaltouw op en neer duwen. Meestal beginnen ze er dan vanzelf aan te krabbelen.
pi_174866829
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 15:00 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Ja ik heb meerdere krabpalen in huis die grotendeels genegeerd worden. Ik heb eentje die tot aan het plafond gaat en die beklimt hij regelmatig, maar dat weerhoudt hem niet van om toch mijn meubels te krabben.

Ik heb beetje het idee dat hij het voor aandacht doet, want op het moment dat hij het doet gaat iederen roepen dat hij moet stoppen en gaat er iemand naartoe lopen.

Eetstoornis moest eetstoelen zijn :P
Staan de krabpalen vlak bij de meubels waar hij krabt? Dat geeft men vaak als advies. En ik heb zelf iets besteld ( Sticky Paws) wat bij de bank lijkt te werken (verder is het niet nodig)
We have far more in common than that which devides us..
pi_174868838
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 18:31 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Staan de krabpalen vlak bij de meubels waar hij krabt? Dat geeft men vaak als advies. En ik heb zelf iets besteld ( Sticky Paws) wat bij de bank lijkt te werken (verder is het niet nodig)
Sticky paws is ongeveer hetzelfde als dat transparante, zelfklevende plastic dat je voor boeken kaften gebruikt.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_174869806
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 14:58 schreef Handleiding het volgende:
Nagels knippen? Zielig. Laat een kat gewoon kat zijn.
Niks zieligs aan. Of knip jij je nagels ook niet?
pi_174872269
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:28 schreef k_man het volgende:

[..]

Niks zieligs aan. Of knip jij je nagels ook niet?
knipt een kat ze in de natuur bij een manicure ofzo? :?
pi_174872515
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 22:08 schreef Handleiding het volgende:

[..]

knipt een kat ze in de natuur bij een manicure ofzo? :?
Katten leven niet in het wild. Katten zijn huisdieren.
pi_174872562
quote:
3s.gif Op zaterdag 4 november 2017 22:18 schreef k_man het volgende:

[..]

Katten leven niet in het wild. Katten zijn huisdieren.
oke bedankt
pi_174873364
Nagels knippen zal je weinig helpen, omdat ze dan juist meer kan krabben om ze juist weer te scherpen. De meeste adviezen zijn al gegeven van iets anders aanbieden, het insprayen met iets interessants.
Ik weet niet of het helpt bij krabben, maar het helpt wel bij sproeien, inprincipe is het beiden een geurvlag uitzetten, we hebben hier een kat in de buurt die het nogal grappig vind om tegen mijn deurpost aan te piesen, dit spray ik in met lavendel luchtverfrisser en dan is het voor een x aantal weken weer rustig en blijft hij weer een poos weg.
Wat ik bij mijn eigen katten deed was de bos sleutels achter ze neergooien, dan schrokken ze zich kapot en maakten al snel de connectie, krabben betekend schrikken.
  Spellchecker zaterdag 4 november 2017 @ 23:01:30 #31
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_174884245
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 15:34 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

niet elke kat heft dat, je hebt ook katten die juist dol zijn op valeriaan
Het ligt er sws aan of ze het in de genen hebben zitten. Heeft je kat het niet dan kun je hem kilo's catnip of valeriaan neerleggen, maar dan hij zal er hoogstens een keer aan ruiken en vervolgens iets anders gaan doen. 50/50 kans schijnt het.

Ik heb er één die het wel heeft en één die het dus níet in de genen heeft en die reageert er dus ook helemaal niet op.
pi_174898968
Nageltjes knippen werkt vaak averechts, je maakt ze bot, de kat wil ze scherp hebben. Krabben doen katten echter vaak niet om hun nageltjes te scherpen, maar om te markeren. Waar het nogal 'ns mis gaat, is dat de krabpalen in hoekjes worden gezet. De kat markeert de looproute, waar dan geen krabpaal staat maar wel een stoel of bank.

Een hoge krabpaal, en daarmee bedoel ik niet zo'n ding met allerlei plankjes enzo, maar een waar de kat echt volledig gestrekt aan kan gaan hangen, vinden katten vaak wel fijn. Helemaal als ie wat breed is. Een krabplankje is vaak niet zo hoog, maar zo'n ding hoger ophangen is een simpele oplossing zonder dat je huis meteen vol krabpaal staat. Kijk ook 'ns naar voorkeur voor verschillende materialen, een houten paal, de standaard sisal, karton of misschien wel een kokosmat horizontaal. Maak de palen aantrekkelijker, bijvoorbeeld door catnip- of valeriaanspray. Speel met de kat waarbij ie aan de krabpaal gaat hangen, met een hengel bijvoorbeeld. En zet/hang ze dus op de juiste plek; op de looproutes.
  donderdag 9 november 2017 @ 13:17:56 #34
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_174958906
Hier zijn mijn meubels ook verneukt, maar dat is niet door krabben, dat doet de ene op de krabpaal en de andere op de muur. Maar door het rondspringen en achter niet bestaande dingen aanrennen zit (onder andere) mijn bank alsnog onder de beschadigingen.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_174959025
Volgens mij zijn er gewoon katten waarbij dit niet af te leren is. Ik ben opgegroeid met katten en mijn moeder heeft er nog steeds 2. Van alle katten was er eentje die alles kapot krabte, alle leren stoelen en een aantal bankstellen heeft ze kapot gemaakt. Niets hielp om het haar af te leren. Uiteindelijk heeft mijn moeder t opgegeven en gewacht met noeuwe meubels totdat ze er niet meer was. Het is echt heel kut voor je spulletjes en ik zeg niet dat je het op moet geven om 1001 dingen te proberen want misschien werkt het. Maar stel je er alvast op in dat er een mogelijkheid is dat t niet stopt.
ijs_beer fan!
pi_174990391
Ik las dat er verticale krabbers en horizontale krabbers zijn. Dus tegen een paal, iets aan een muur voor de verticale krabbers en de liggende modellen voor horizontale krabbers.
  vrijdag 24 november 2017 @ 01:23:41 #37
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_175271937
Probleem met veel krabpalen is dat ze niet echt stabiel staan. De kat krabt er aan, ze vallen om... en als dat te vaak gebeurt, kijken ze er niet meer naar om.
Nee, dan is die houten kast toch heel wat beter voor een kat.

Maar ook in mijn tuin staan wat hekjes, waarvan een paal de favoriete krabpaal is van mijn katten en ook enkele buurtkatten.
pi_175272049
Maakt het jou nou uit dat ie "aggresief" wordt bij gebruik van catnip? Dat gaat vanzelf binnen 5 minuten over en dan heeft ie al zich flink uitgeleefd op de krabpaal en laat ie de rest met rust. De mijne is ook zo en beest lijkt door te draaien maar na enkele minuten wordt ie euforisch en rustiger.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  Moderator woensdag 29 november 2017 @ 22:57:15 #39
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_175393886
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 13:25 schreef NanKing het volgende:
Volgens mij zijn er gewoon katten waarbij dit niet af te leren is. Ik ben opgegroeid met katten en mijn moeder heeft er nog steeds 2. Van alle katten was er eentje die alles kapot krabte, alle leren stoelen en een aantal bankstellen heeft ze kapot gemaakt. Niets hielp om het haar af te leren. Uiteindelijk heeft mijn moeder t opgegeven en gewacht met noeuwe meubels totdat ze er niet meer was. Het is echt heel kut voor je spulletjes en ik zeg niet dat je het op moet geven om 1001 dingen te proberen want misschien werkt het. Maar stel je er alvast op in dat er een mogelijkheid is dat t niet stopt.
Mijn katten hebben het nooit gedaan maar heb nu sinds een paar weken een nieuwe bank en het is een drama :o Ik denk dat het ook wel te maken heb met stoffen en hoe ze aanvoelen aan hun pootjes.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_175507498
Wij hebben er een die het niet doe. Als kitten gekocht en geprobeerd op te voeden.
En een die op ruim 7 jarige leeftijd als ex-dekkater bij ons kwam wonen en die doet het ook. Niet echt in huis opgevoed denk dat het daar aan ligt. Afleren lukt tnt nog niet echt. Hij rekt zich ook uit tegen de gordijnen :'(
pi_175511862
Ik hoorde laatst van iemand een tip die ik nog niet kende.
Koop een 2e hands krabpaal. Dan ruikt ie naar andere katten waardoor je eigen katten er op los gaan om hun eigen geurtje er op te krijgen.
Geen idee of het klopt maar het klinkt niet onlogisch.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_175513020
Ik heb zowat mijn hele leven een kat gehad. Kan je wel vertellen dat er geen wondermiddel is om de kat niet aan de bank te laten krabben, beste is heel waakzaam zijn en meteen resoluut ingrijpen als ie dat probeert. En uiteraard catnip op krabpaal doen om extra te stimuleren juist daarop zich uit te leven. Na een tijdje hebben ze het door.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_175576107
Ik heb er een gehad die krabde aan het behang.. En die piemel wist maar al te goed dat dit niet de bedoeling was want hij deed het nooit als ik erbij stond. Alleen maar als ik weg was.. Ik kwam dus thuis en zag alle behangsnippers op de vloer liggen en meneer lag op de bank te kijken als een onschuldig lammetje.

Nu hoor je veel verhalen van dat je een kat op heterdaad moet betrappen en dat achteraf manen niet functioneert. Omdat ze dan niet weten waar het in godsnaam over gaat.. En dat is dus niet waar.. ;) Een kat heeft wel degelijk een geheugen en als ze slim genoeg zijn om ongeoorloofde kunstjes te flikken als je niet thuis bent, dan weten ze verdomd goed waar ze mee bezig zijn. En hij luisterde ook altijd erg goed naar mijn toon, wanneer hij iets flikte in mijn bijzijn en ik hem manend toesprak dan wist hij ook hoe laat het was en maakte zich weg.

Toen heb ik de proef op de som genomen.. Ik kwam dus thuis en zag alweer eens snippers liggen. Heb 'm bij zijn nekvel gepakt en naar de betreffende plek gedragen. Zijn pootjes vast gepakt en daarmee langs de muur zijn krab beweging nagebootst. :') Terwijl ik hem manend toesprak dat dit niet de bedoeling is. En dat vond meneertje niet leuk en probeerde weg te komen. Maar ik heb hem nog even paar minuten in bedwang gehouden en het tafereel enkele malen herhaald. Daarna met hem richting krabpaal hetzelfde gedaan en het lief toegesproken en over zijn bolletje geaaid. Weer terug naar de muur manen en weer terug naar de krabpaal en belonen.

Dit tafereel ben ik consequent vol blijven houden, tekens weer als ik snippers vond.. Een paar maanden zal het geduurd hebben. En uiteindelijk heeft de aanhouder gewonnen *O* hij stopte met krabben aan de muur. Leuker nog als ik thuis kwam, sprong hij op de krabpaal en ging krabben om te laten zien wat hij had geleerd, zodat ik hem lief kon kopje krabbelen en belonen met een snoepje. *O*

Die beesten zijn slimmer dan wij denken. En als jij denkt dat ze dom zijn dan hebben ze jou in de tang.. Wie het laatste lacht, lacht het best.. :D De grootste fout die wij kunnen maken is niet consequent zijn en denken "Ach laat ook maar". -O-
pi_175576347
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 22:57 schreef senesta het volgende:

[..]

Mijn katten hebben het nooit gedaan maar heb nu sinds een paar weken een nieuwe bank en het is een drama :o Ik denk dat het ook wel te maken heb met stoffen en hoe ze aanvoelen aan hun pootjes.
O noes, hoe is het er nu mee?
Ik denk ook dat de geur bij een nieuwe bank erg belangrijk is.
ijs_beer fan!
  Moderator zaterdag 9 december 2017 @ 15:38:37 #45
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_175599674
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2017 15:39 schreef NanKing het volgende:

[..]

O noes, hoe is het er nu mee?
Ik denk ook dat de geur bij een nieuwe bank erg belangrijk is.
Ja dat zal er ook wel mee te maken hebben, geur afgeven en zo maar we hadden ervoor een leren bank en daar hebben ze het nooit mee gedaan.
Het is nu wat minder omdat de katten minder in de huiskamer zijn geweest door een nieuwe kat in huis dus ik hoop dat ze er nu ook mee stoppen :D
We zullen zien ;)
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')