abonnement Unibet Coolblue
pi_174859149
Lief dagboek, Goeiemorgen lieve fokkers!

Wat betreft middelengebruik ben ik altijd een beetje een risicofactor geweest. Ik wil niet de zielepoot uithangen, want dat ben ik absoluut niet, maar vanwege toestanden in mijn jeugd ben ik rond mijn 16e zo dom geweest om bepaalde gebeurtenissen weg te stoppen door wiet te gaan roken. In het begin lachen gieren brullen, niet problematisch maar nu ik 7 jaar ouder ben weet ik dat ik gevoelig ben voor dit soort toestanden. Dit wordt ook onderstreept door een psychose die ik heb gehad als gevolg van het structureel blowen. Dat was begin dit jaar. Gelukkig na 2 maanden weer terug op aarde gekomen en slechts zo'n 3 maanden medicijnen nodig gehad. Inmiddels ben ik vanaf mei na 7 jaar lang gebruikt te hebben gestopt met blowen en ondanks dat het godse moeilijk was vanwege een zware depressie die daaruit volgde, begin ik daar nu eindelijk echt de vruchten van te plukken.

Hiephoera, hartstikke leuk, maar het stoppen met blowen heeft een keerzijde. Alcohol.

Ik ben nooit een problematische drinker geweest. Natuurlijk wel eens dronken, maar nooit vervelend, agressief (kan ik zijn, maar nooit van de alcohol) of tot aan beschamend toe. Ik ben soms wel eens delen kwijt dat ik aan vrienden moet vragen of ik stomme dingen gedaan heb, maar die zeggen altijd dat ik gewoon gezellig was, maar gewoon goed naar de klote.

Echter merk ik nu dat ik sinds een maand of 2-3 gewoon elk weekend dronken ben. Als ik begin met een biertje, dan blijf ik drinken tot ik zat ben. Ik kan gewoon niet (meer) met mate drinken. Als ik er met vrienden over praat dan zeggen ze dat ze 't niet echt doorhebben of dat het niet opvalt, dus dat ik me niet druk hoef te maken.

Eerlijk gezegd doe ik dat wel. Ik zie (weer) een gevalletje van lachen gieren brullen in de lucht hangen tot ik 4 jaar verder ben en het er zo ingesleten is dat ik mezelf promoveer van ex-junk tot alcoholist. Inplaats van achter de feiten aanlopen wil ik nu voor de verandering een keer iets voor zijn. Ik wil dus gaan stoppen met drinken.

Nu vroeg ik mij af of er mensen op dit forum zijn die zelf ook gestopt zijn met drinken, of dat men iemand kent die is gestopt met drinken. Ik zou namelijk graag van iemand met ervaring willen weten wat je kan verwachten qua moeilijke momenten. Dus dat ik niet op het moment zelf met mn blije bakkes sta te kijken hoe ik met een situatie om moet gaan, maar dat ik van te voren alvast inzicht heb en weet hoe ik moet handelen.

Ik heb gemerkt met het stoppen met blowen dat ik erg gebaat ben bij het ervaring uitwisselen over zulk soort zaken. Ik ken alleen geen alcoholisten ofzo en een praatgroep of iets ben ik onderhand wel een beetje klaar mee, ben er eindelijk weg zegmaar. :P

Alvast bedankt voor jullie reacties. ^O^

ps. Lang verhaal, wellicht kut geformuleerd, maar ben 6u dronken wakker geworden en dus nog niet op mn scherpst. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2017 09:42:45 ]
pi_174859356
Zoek even het fokkers die stoppen met alcohol tppic op!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_174859362
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 09:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zoek even het fokkers die stoppen met alcohol tppic op!
Oh goeie, had niet verwacht dat die er was! Kga gelijk zoeken!

Thanks! :)
pi_174859395
Waar vind ik dat topic? Heb de zoekfunctie geprobeerd op "Alcohol" en "Drinken" met als datum laatste reactie juli, maar geen hits.. ;(
pi_174859426
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 november 2017 09:34 schreef -mosrednA het volgende:
Waar vind ik dat topic? Heb de zoekfunctie geprobeerd op "Alcohol" en "Drinken" met als datum laatste reactie juli, maar geen hits.. ;(
Ahja the search :')

Hold on!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_174859434
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 09:40 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ahja the search :')

Hold on!
:D
pi_174859493
R&P / FOK!ers die willen stoppen met alcohol #5: Zomerstop

Zit mobiel dus werkt niet super, dit is iig wen topic in die reeks. Even het eind opzoeken en ne bent er!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_174859508
quote:
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 09:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
R&P / FOK!ers die willen stoppen met alcohol #5: Zomerstop

Zit mobiel dus werkt niet super, dit is iig wen topic in die reeks. Even het eind opzoeken en ne bent er!
Toppers! Hartstikke bedankt! :)
pi_174859527
*O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_174859870
*O*
pi_174859878
*O*
pi_174860056
*O*
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  zaterdag 4 november 2017 @ 10:55:25 #14
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_174860164
*O*
  zaterdag 4 november 2017 @ 11:02:38 #15
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_174860244
*O*
  zaterdag 4 november 2017 @ 11:56:46 #16
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_174861112
quote:
Maar het is FOK!kers niet FOK!ers.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_174862868
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 november 2017 11:56 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Maar het is FOK!kers niet FOK!ers.
Scherp scherp.
pi_174864210
Loopt wel storm daar. :P

Of gewoon weinig mensen met alcoholproblemen hier op FOK!, nog beter natuurlijk.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2017 15:19:44 ]
  zaterdag 4 november 2017 @ 15:19:28 #19
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_174864225
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 15:18 schreef -mosrednA het volgende:
Loopt wel storm daar. :P

Of gewoon geen alcoholisten hier op FOK!, nog beter natuurlijk.
Of niemand wil stoppen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_174864241
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 november 2017 15:19 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Of niemand wil stoppen.
:D

Zit zeker wat in ja :7
pi_174876395
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 15:18 schreef -mosrednA het volgende:
Loopt wel storm daar. :P

Of gewoon weinig mensen met alcoholproblemen hier op FOK!, nog beter natuurlijk.
Whah neem aan van mij dat dit niet zo is. :).
Ik heb er daar wel op gereageerd en dag is maar mijn ervaring persoonlijk dus.
Maar er verschillen nog al wat meningen overwat daar wel en niet in t topic te zeggen.


Je bent welkom hoor, en het is toch handig om daar verder te gaan denk
Do what you love, love what you do!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')