abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_174857421
Wij mensen, zijn een stel heel gejaagde, in een droom levende kudde dieren, waar de honden geen brood van lusten.
Onze intelligentie heeft ons veel gebracht, maar ook is ons innerlijk denken een geheel eigen leven gaan leiden. Niet enkel persoonlijk, maar ook - en misschien wel voorál - op collectieve schaal.

De kracht van het denken is onwijs groot op het body-mind-systeem wat 'jou' vormt, en jou je leven, je hele leven lang, jouw persoonlijke beleving van de werkelijkheid laat ervaren. En niet alleen voor jou. Dat geldt voor bijna iedereen. Samen met jou verkeert bijna iedereen in de door het denken bepaalde werkelijkheid - ontstaan vanuit stress en het alternatief van de denkwereld niet kennen...

Deze wereld presenteert jou een illusie, en conditioneert de illusie, waar ~jij~ wérkelijk bij staat! Maar je ziet er niets van, en je neemt het blindelings allemaal aan voor werkelijkheid.

Ik zeg je als ervaren onderzoeker dit: wanneer je dagelijks gaat mediteren, en je voorneemt je bewustzijn te gaan onderzoeken, wanneer je voorneemt tot wijsheid en echte innerlijke ervaring te komen, dan zul je gaan ervaren dat je body-mind-nerve system tot rust gaat komen. Werkelijke rust. Als je kunt leren loslaten en aanvaarden wat is: de controleur van je denken weet te doorzien als de illusie van het 'zelf', juist als je die neiging loslaat (of verliest), zal het ophouden een issue te zijn die je altijd weer terug in de chaos stort, waar alle ellende je weer vrolijk opwacht, uiteindelijk altijd weer. Het enige échte medicijn tegen het lijden in jezelf, is om het niet-accepteren van wat is, op te geven. Wanneer dat een verworven gewoonte wordt, gebeurt er iets bijzonders in je. Er gaat iets open wat je niet voor mogelijk had gehouden! Het doet al je denkbeelden en identificaties daarmee smelten, en daar ontstaat een rust uit die jij niet hebt geschapen. Het was er altijd al, maar slechts nu heb je het te pakken, snap je het, voel je het... Je keek er al die tijd overheen. Je was te druk met 'je eigen zaken'.

Mijn grote advies luidt dan ook: ga mediteren, ga goede boeken lezen, neem je voor een mens van kennis te worden, leer jezelf kennen. En bijna 90% hier zal niets meer te vertellen hebben. Psychische problemen zijn het gevolg van identificaties met denken in onwetendheid; verkeerde aannames, waarde hechten aan wat in werkelijkheid niet los van jou als persoon bestaat, ga zo maar door.
Genetische oorzaken laat ik hier even buiten beschouwing, maar daartegen is het wakker worden uit de droom ook bestendigd..

Dit is geen discussietopic. Dit is een met liefde delen van inzicht, waarmee ik mensen slechts hoop te inspireren tot het goede. Dialoog is verder prima.
Cheers.

[ Bericht 1% gewijzigd door Meneertje_flapdrol op 04-11-2017 01:35:10 ]
  zaterdag 4 november 2017 @ 01:39:57 #2
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_174857526
Is er ook een samenvatting op dit tijdstip ?
pi_174857534
Opgeklopte lucht.
Ik doe mijn best.
pi_174857540
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 01:39 schreef RobjeGeus het volgende:
Is er ook een samenvatting op dit tijdstip ?
Ja: 'lees morgen maar effe, niet boeiend voor nu. Ik pak nog een biertje'.
  zaterdag 4 november 2017 @ 01:44:00 #5
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_174857568
quote:
12s.gif Op zaterdag 4 november 2017 01:41 schreef Meneertje_flapdrol het volgende:

[..]

Ja: 'lees morgen maar effe, niet boeiend voor nu. Ik pak nog een biertje'.
Ik weet niet of ij er morgen nog ben hior
  Moderator zaterdag 4 november 2017 @ 02:32:13 #6
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174857961
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 01:39 schreef RobjeGeus het volgende:
Is er ook een samenvatting op dit tijdstip ?
Ja, "Get woke, sheeple!"
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174858522
Fffffffff.......Sisserrrrrr

:B

>:O
Vreemdeling. Wie je bent is een vraag. Nu nog onbekenden voor elkaar. Maar niet voor lang, ik ontmoet je graag.
pi_174858548
Preek.
1 + 1 = blauw
pi_174858563
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 06:31 schreef Kamina het volgende:
Preek.
Beetje angst zit er altijd tegen het randje. Adem en het is weg.. Kijk even in een raam, laat het licht even spiegelen..

.
Vreemdeling. Wie je bent is een vraag. Nu nog onbekenden voor elkaar. Maar niet voor lang, ik ontmoet je graag.
pi_174858569
quote:
5s.gif Op zaterdag 4 november 2017 06:41 schreef Xenofiel het volgende:

[..]

Beetje angst zit er altijd tegen het randje. Adem en het is weg.. Kijk even in een raam, laat het licht even spiegelen..

.
Been there, done that. Alles vergaat.

Het blijft preken.
1 + 1 = blauw
pi_174858572
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 06:43 schreef Kamina het volgende:

Been there, done that. Alles vergaat.

Blijft preken.
Pieker niet. Er is altijd een gaatje waar het licht komt.
Vreemdeling. Wie je bent is een vraag. Nu nog onbekenden voor elkaar. Maar niet voor lang, ik ontmoet je graag.
pi_174858575
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 november 2017 06:44 schreef Xenofiel het volgende:

[..]

Pieker niet. Er is altijd een gaatje waar het licht komt.
Wie piekert?
1 + 1 = blauw
pi_174858577
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 06:45 schreef Kamina het volgende:

Wie piekert?
Niemand die ik in de afgelopen maand heb gezien.

Alle anderen zijn Jian voorbij.

:W

})
Vreemdeling. Wie je bent is een vraag. Nu nog onbekenden voor elkaar. Maar niet voor lang, ik ontmoet je graag.
pi_174858607
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 november 2017 06:46 schreef Xenofiel het volgende:

[..]

Niemand die ik in de afgelopen maand heb gezien.

Alle anderen zijn Jian voorbij.

:W

})
Nu ben ik Mu.
1 + 1 = blauw
pi_174858608
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 06:58 schreef Kamina het volgende:

Nu ben ik Mu.
I
Vreemdeling. Wie je bent is een vraag. Nu nog onbekenden voor elkaar. Maar niet voor lang, ik ontmoet je graag.
pi_174858633
Wat zijn 'goede boeken' ?
pi_174858636
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 07:07 schreef Raskolnikow het volgende:
Wat zijn 'goede boeken' ?
Kijk... Voel...
Vreemdeling. Wie je bent is een vraag. Nu nog onbekenden voor elkaar. Maar niet voor lang, ik ontmoet je graag.
pi_174858649
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 november 2017 07:07 schreef Xenofiel het volgende:

[..]

Kijk... Voel...
:{
pi_174858650
quote:
*O*

:P

.
Vreemdeling. Wie je bent is een vraag. Nu nog onbekenden voor elkaar. Maar niet voor lang, ik ontmoet je graag.
pi_174858659
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 november 2017 07:11 schreef Xenofiel het volgende:

[..]

*O*

:P

.
Mjah, ik mijn best doen om dat goed-fout denken achter me te laten, en dan dit. :{
pi_174860153
Ik ben wel blij dat psychische ziekten in twijfel worden getrokken in dit topic. Maar je moet zijn gediagnosticeerd met psychische ziekte om dit advies uberhaupt te kunnen opvolgen. Mensen die werken of gecontroleerd worden door de gemeente hebben hier helemaal geen tijd voor. Of je moet klein gaan wonen bij een huisjesmelker maar dan woon je met asocialen in een huis (gehoord van anderen) en dan kun je je uberhaupt niet concentreren. Psychische ziekten zijn volgens dit idee alsnog een vicieuze cirkel/klasseprobleem en net zo belastend voor de samenleving wanneer ze op deze manier kunnen worden opgelost.

[ Bericht 1% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 04-11-2017 15:03:46 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  zaterdag 4 november 2017 @ 13:42:37 #22
472710 Pistolenhenkie
Raakt regelmatig in opspraak
pi_174862902
Ik heb jaren geleden gemediteerd, maar toen deed ik het heel onregelmatig, en eigenlijk deed ik ook maar wat. Toen had ik er ook niet echt veel aan.

Sinds een paar maanden geleden weer mee begonnen. En nu op een andere manier. Ik ga gewoon zitten, en mijn enige voornemen is dat ik even stop met 'doen' (uit de doe-modus komen) en alleen maar even een twintigtal minuten ga zitten 'zijn'. Verder mag alles wat er aan gedachten, gevoelens etc. er gewoon ook allemaal zijn. Wat ik probeer, is om alles gewoon te laten passeren zonder dat ik het vastgrijp en me ermee identificeer. Vaak nog lastiger dan het lijkt, maar als je in dat 'zijn' kunt verblijven wow dan kun je in zo'n diepe rust terecht komen. Op een gegeven kun je ervaren dat je alleen maar bewustzijn bent.

Wat je daarvan kunt leren, is dat ook in het dagelijkse leven in de dagelijkse situaties je minder de neiging krijgt met iedere gedachte of gevoel mee te gaan. Er ontstaat meer ruimte in je hoofd en daardoor meer rust van binnen. Ik geloof ook dat het een heel goed gratis medicijnen is tegen heel wat onrust gerelateerde fysieke en mentale problemen.

En idd, we zijn vaak ergere zenuwpezen dan we zelf door hebben. Door mediteren ga je dat bij jezelf ook beter zien.

[ Bericht 4% gewijzigd door Pistolenhenkie op 04-11-2017 13:50:29 ]
En een markant figuur.
pi_174865268
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 02:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, "Get woke, sheeple!"
Perfecte samenvatting eigenlijk.
pi_174865310
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 07:07 schreef Raskolnikow het volgende:
Wat zijn 'goede boeken' ?
Je wilt tips?





En als je verder wilt gaan nog dan meditatie alleen en the real op het gebied van spiritueel ontwaken komen, heb ik ook een aantal aanraders.

Maar de ervaring leert de meditatie de eerste stap is en van daaruit de interesses in meer vanzelf wel ontstaan.
pi_174865356
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 10:54 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Ik ben wel blij dat psychische ziekten in twijfel worden getrokken in dit topic. Maar je moet zijn gediagnosticeerd met psychische ziekte om dit advies uberhaupt te kunnen opvolgen. Mensen die werken of gecontroleerd worden door de gemeente hebben hier helemaal geen tijd voor. Of je moet klein gaan wonen bij een huisjesmelker maar dan woon je met asocialen in een huis (gehoord van anderen) en dan kun je je uberhaupt niet concentreren. Psychische ziekten zijn volgens dit idee alsnog een vicieuze cirkel/klasseprobleem en net zo belastend voor de samenleving wanneer ze op deze manier kunnen worden opgelost.
Ik mediteer zelfs op m'n werk. Af en toe effe naar het toilet en daar wat minuutjes.
Eigenlijk probeer ik voortdurend bewust met de aandacht aanwezig te zijn. Dan gaat het ook een stuk sneller qua resultaten dan wanneer je alleen maar die twee keer per dag op je kussentje gaat zitten. Eigenlijk is het een beetje a way of life. Tenminste, dat ervan maken leidt wel tot de grondigste en snelste veranderingen.

Het effect van meditatie is geleidelijk en op de langere termijn. Daarom ook van duurzame aard.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')