abonnement Unibet Coolblue
pi_174851531
Ik heb een 1 jaar oude pc met windows 10.

Na een ''vastloper'' werkte plotseling mijn netwerk kaart niet meer. Werd niet meer gezien in apparaatbeheer.

Ik heb toen maar een externe wireless usb netwerkadapter aangesloten op 1 van de usb poorten. Dat werkt nu goed.

Maar na enige maanden kreeg ik weer een ''vastloper'' na het opstarten van enkele programma's vlak na elkaar. Bij het opnieuw opstarten van de pc had ik weer geen reguliere verbinding via mijn interne netwerk kaart.

Wat kan er aan de hand zijn? Wat kan ik checken en waarmee?
pi_174852531
Je kan in de Eventviewer kijken wat er precies gebeurd is.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_174854757
Event Viewer gevonden! Volgens mij is dat op mijn pc ''logboek''

Hoe kan ik daarin zoeken? Alleen op data of tijd, of kan ik ook iets opgeven met ''netwerkkaart''?
pi_174857410
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 20:24 schreef janzjanz het volgende:
Ik heb een 1 jaar oude pc met windows 10.

Na een ''vastloper'' werkte plotseling mijn netwerk kaart niet meer. Werd niet meer gezien in apparaatbeheer.

Ik heb toen maar een externe wireless usb netwerkadapter aangesloten op 1 van de usb poorten. Dat werkt nu goed.

Maar na enige maanden kreeg ik weer een ''vastloper'' na het opstarten van enkele programma's vlak na elkaar. Bij het opnieuw opstarten van de pc had ik weer geen reguliere verbinding via mijn interne netwerk kaart.

Wat kan er aan de hand zijn? Wat kan ik checken en waarmee?
Heb je soms een Atheros Qualcomm Ethernet controller op je moederbord? Zo ja, lees dan dit eens.
pi_174860111
Het is een Realtek Ethernet Controller.
De drivers en het driverinstallatieprogramma staat op de :E schijf , het recovery gedeelte.
Omdat de pc net ruim een jaar oud is verwacht ik dat alles daar wel op orde is.
pi_174865484
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 10:50 schreef janzjanz het volgende:
Het is een Realtek Ethernet Controller.
De drivers en het driverinstallatieprogramma staat op de E: schijf , het recovery gedeelte.
Omdat de pc net ruim een jaar oud is verwacht ik dat alles daar wel op orde is.
Die drivers zijn intussen meer dan een jaar oud en werken wellicht niet correct met de laatste updates van Windows 10 zelf. Zoek dus uit via apparaatbeheer welke Realtek Ethernet Controller je hebt en download en installeer de meest recente drivers.
pi_174884820
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:08 schreef Riparius het volgende:
Zoek dus uit via apparaatbeheer welke Realtek Ethernet Controller je hebt
Bij apparaatbeheer kan ik dus de Realtek niet meer vinden.... Hij is verdwenen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')