abonnement Unibet Coolblue
pi_174851225
Fantoomgeluiden.

Ontzettend veel mensen in Nederland hebben last van fantoomgeluiden. Denk hierbij aan het horen van piepjes, brommen, fluiten, kloppen, suisen en ruizen. Over het algemeen hebben 60+'ers hier last van maar het komt ook bij jongeren voor.

Je zou denken dat dit komt door blootstelling aan harde geluiden. Dit hoeft niet zo te zijn er zijn diverse oorzaken.

Zelf heb ik last van het geluid van sirene's. Als het stil is heb ik nergens last van, maar als er bijvoorbeeld een radio aanstaat, of het gebrom van de magnetron/oven/airfryer hoor ik in de verte sirene's ( ambulance/politie/brandweer).

Ik ben benieuwd wie dit ook heeft, wat je ervaring ermee is en hoe jullie ermee omgaan. Heb verder geen pijn of andere vervelende dingen die erbij komen kijken. Het is gewoon irritant.

Heb bij de mensen die ik ken al eens poolshoogte genomen of zij dit ook hebben, maar niemand blijkt sirene's te horen.

Zijn er ook mensen die bijvoobeeld andere geluiden horen dan het ''gebruikelijke''?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_174851752
Ik heb tinitus in mijn linker oor. Ik heb het ook een tijdje in mijn rechter oor gehad maar dat is gelukkig van zelf opgehouden.

Als je er aan beide kanten last van hebt is het soms moeilijk om mensen te verstaan. Nu is het alleen links en dan kan ik er wel mee leven.

Ik kan wel een keer langs de huisarts gaan maar die gaat er toch niks aan doen.

Het is een keer begonnen op vakantie en niet meer weggegaan. De enige voorzorgsmaatregel die ik heb genomen is gamen met een headset, ik gebruik nu enkel speakers.

Sorry voor dit ietswat onsamenhangende verhaal, ik ben moe.
pi_174852518
Af en toe heb ik een secondenlange piep die vanzelf weer uitdooft. Mijn moeder zei dan altijd: "Dan lullen ze over je; hoe linker hoe flinker, hoe rechter hoe slechter."
1 + 1 = blauw
pi_174852647
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 21:12 schreef Kamina het volgende:
Af en toe heb ik een secondenlange piep die vanzelf weer uitdooft. Mijn moeder zei dan altijd: "Dan lullen ze over je; hoe linker hoe flinker, hoe rechter hoe slechter."
Meestal je rechteroor zeker?
Cindy De Vuyst
pi_174852821
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 21:17 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Meestal je rechteroor zeker?
Soms.
1 + 1 = blauw
pi_174853613
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 20:34 schreef 44rdbei het volgende:
Ik heb tinitus in mijn linker oor. Ik heb het ook een tijdje in mijn rechter oor gehad maar dat is gelukkig van zelf opgehouden.

Als je er aan beide kanten last van hebt is het soms moeilijk om mensen te verstaan. Nu is het alleen links en dan kan ik er wel mee leven.

Ik kan wel een keer langs de huisarts gaan maar die gaat er toch niks aan doen.

Het is een keer begonnen op vakantie en niet meer weggegaan. De enige voorzorgsmaatregel die ik heb genomen is gamen met een headset, ik gebruik nu enkel speakers.

Sorry voor dit ietswat onsamenhangende verhaal, ik ben moe.
Maar jij hebt het dus in diverse situaties? Dus ook in stilte maar ook als er geluiden om je heen zijn?

Wel fijn dat je het aan één kant hebt, bij mij kan ik niet ontdekken welke kant het is. Dus ik denk beide.

Ik denk inderdaad ook dat de HA niet veel aan doen kan.
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_174859690
Wat vreemd :P Ik hoor soms sirenes als ik op de scooter zit. En nee dan is er echt geen sirene in de buurt.
pi_174865038
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 november 2017 21:54 schreef Moeraskat het volgende:

[..]

Maar jij hebt het dus in diverse situaties? Dus ook in stilte maar ook als er geluiden om je heen zijn?

Wel fijn dat je het aan één kant hebt, bij mij kan ik niet ontdekken welke kant het is. Dus ik denk beide.

Ik denk inderdaad ook dat de HA niet veel aan doen kan.
Het is er eigenlijk altijd, alleen als het stil is valt het meer op. Het is een kwestie van er zo min mogelijk aandacht aan besteden. Als je niet kan ontdekken aan welke kant het is heb je het waarschijnlijk aan 2 kanten inderdaad.
pi_174868859
Kerkklokken hier.
Nu wordt er hier, midden in de stad, met enige regelmaat het één en ander aan klokken geluid, maar ik hoor ze ook regelmatig enkel in mijn hoofd. :D
  zaterdag 4 november 2017 @ 19:59:19 #10
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174869103
Sirenes in de verte, ja. Ik ga er vanuit dat het met mijn oorontsteking samenhing (antibiotica kuur voor gehad).
pi_174871350
Achterop de motor zonder helm lijkt het net alsof je een opera koor hoort
pi_174878605
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 16:30 schreef 44rdbei het volgende:

[..]

Het is er eigenlijk altijd, alleen als het stil is valt het meer op. Het is een kwestie van er zo min mogelijk aandacht aan besteden. Als je niet kan ontdekken aan welke kant het is heb je het waarschijnlijk aan 2 kanten inderdaad.
Oh pff dat lijkt me wel irritant als het er altijd is zeg. Hmja klopt, dat is vaak zo met dingen.
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:50 schreef Treinhomo het volgende:
Kerkklokken hier.
Nu wordt er hier, midden in de stad, met enige regelmaat het één en ander aan klokken geluid, maar ik hoor ze ook regelmatig enkel in mijn hoofd. :D
Ja bizzar he! :D Ik dacht eerst ook dat ik gewoon teveel/tevaak sirenes gehoord had. Maar toen ik dan naging wanneer of waar, was dit ook niet het geval. :X
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_174887068
Ik dacht wel eens dat mijn brandalarm afging toen de radio aanstond. Dat krijg je van al die hippe muziek met van die sirenegeluiden erin.
  zondag 5 november 2017 @ 19:04:11 #14
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_174889334
Had ik vroeger na het gebruik van mdma weleens. Dan lag ik in bed en leek het net alsof ik de muziek van het festival/feest gewoon nog heel duidelijk kon horen.
pi_174891608
LIF / Tinnitus / oorsuizen / piep in je oor / hyperacusis. Deel 8

Dit topic al gevonden TS?
Zelf hier al minimaal 14 jaar tinnitus, sommige periodes genoeg om zelfmoord te plegen, soms heb ik er een half jaar geen last van.
Stress en slecht/kort slapen verergert het.

Gelukkig tast het mij slaap niet aan, daar ben ik heel dankbaar voor.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_174891864
Soms denk ik wel eens een mug te horen als ik ga slapen terwijl die er niet is.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 5 november 2017 @ 22:16:49 #17
399061 kuolema
vermaledijd
pi_174894156
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 21:12 schreef Kamina het volgende:
Af en toe heb ik een secondenlange piep die vanzelf weer uitdooft. Mijn moeder zei dan altijd: "Dan lullen ze over je; hoe linker hoe flinker, hoe rechter hoe slechter."
Kak, ik heb dat ook maar alleen rechts ;( Soms lijk ik dan ook even deels doof te worden aan die kant.

Zacht onregelmatig/golvend suizen heb ik in beide oren bij stilte, maar daar heb ik geen last van. Ik denk dat dat normaal is.

Ik heb ook last van auditieve muggengezoemhallucinaties, voornamelijk in de zomer. Eerst hoor ik er een, dan meer en meer tot ik denk dat er een zwerm van honderden muggen rond mijn hoofd zweeft en word ik helemaal gek. Maar meestal is er dan helemaal geen mug in mijn kamer (want dan word ik sowieso gestoken). Of ik hoor ineens écht een mug, en dan besef ik dat ik me die andere geluiden heb ingebeeld.
Verder denk ik vaak mijn ringtone, een hond of kat te horen.
Why are you wearing that stupid man suit?
  zondag 5 november 2017 @ 23:11:41 #18
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174895498
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2017 10:16 schreef Moeraskat het volgende:

Ja bizzar he! :D Ik dacht eerst ook dat ik gewoon teveel/tevaak sirenes gehoord had. Maar toen ik dan naging wanneer of waar, was dit ook niet het geval. :X
Steeds op alarmeringen.nl kijken :{
pi_174896608
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 22:16 schreef kuolema het volgende:

[..]

Kak, ik heb dat ook maar alleen rechts ;( Soms lijk ik dan ook even deels doof te worden aan die kant.

Zacht onregelmatig/golvend suizen heb ik in beide oren bij stilte, maar daar heb ik geen last van. Ik denk dat dat normaal is.

Ik heb ook last van auditieve muggengezoemhallucinaties, voornamelijk in de zomer. Eerst hoor ik er een, dan meer en meer tot ik denk dat er een zwerm van honderden muggen rond mijn hoofd zweeft en word ik helemaal gek. Maar meestal is er dan helemaal geen mug in mijn kamer (want dan word ik sowieso gestoken). Of ik hoor ineens écht een mug, en dan besef ik dat ik me die andere geluiden heb ingebeeld.
Verder denk ik vaak mijn ringtone, een hond of kat te horen.
Oh damn gelukkig blijft het bij mij maar bij een enkele mug, en meestal alleen als ik die nacht ervoor echt muggenbezoek heb gekregen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_174910936
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 23:11 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Steeds op alarmeringen.nl kijken :{
:X soms wel inderdaad. :@
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_174910970
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 22:16 schreef kuolema het volgende:

[..]

Kak, ik heb dat ook maar alleen rechts ;( Soms lijk ik dan ook even deels doof te worden aan die kant.

Zacht onregelmatig/golvend suizen heb ik in beide oren bij stilte, maar daar heb ik geen last van. Ik denk dat dat normaal is.

Ik heb ook last van auditieve muggengezoemhallucinaties, voornamelijk in de zomer. Eerst hoor ik er een, dan meer en meer tot ik denk dat er een zwerm van honderden muggen rond mijn hoofd zweeft en word ik helemaal gek. Maar meestal is er dan helemaal geen mug in mijn kamer (want dan word ik sowieso gestoken). Of ik hoor ineens écht een mug, en dan besef ik dat ik me die andere geluiden heb ingebeeld.
Verder denk ik vaak mijn ringtone, een hond of kat te horen.
wow dat van die zwerm is best creepy. :{
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_174911882
Ik draai voor mijn werk wel eens storingsdienst. Wij werken nog met ouderwetse piepers. Die geven een heel hard en felle piep (zovan pieeeeeep, pieeeeeep, pieeeep).

Als ik daadwerkelijk dienst heb, denk ik hem regelmatig te horen. Maar is achteraf niet zo. Nadat mijn dienst er op zit, geen last meer van.

Maar dit lijkt mij psychisch....

Wel last van oorsuizen en piep, maar staat daar los van.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')