Ik heb precies zo’n auto gehad. Met volgeladen aanhangwagen bleef hij op iedere autobahnhelling gewoon 100 rijden op de CC. DSG schakelt een paar terug en gaan.quote:Op vrijdag 3 november 2017 19:14 schreef Revolution-NL het volgende:
Je hebt ALTIJD meer remvermogen dan motorvermogen. Stoppen kan dus altijd, ook als je gas blijft hangen.
Verder verbaas ik mij nergens meer over bij auto's van de VAG groep.
Niet ALTIJD, bv als de remvloeistof pleite is.quote:Op vrijdag 3 november 2017 19:14 schreef Revolution-NL het volgende:
Je hebt ALTIJD meer remvermogen dan motorvermogen. Stoppen kan dus altijd, ook als je gas blijft hangen.
Verder verbaas ik mij nergens meer over bij auto's van de VAG groep.
Oh ja, of Bölk remblokken geplaatst zijn.quote:Op vrijdag 3 november 2017 19:25 schreef Hyaenidae het volgende:
\
[..]
Niet ALTIJD, bv als de remvloeistof pleite is.
Ik kan mijn Cc niet eens aanzetten als ik niet geremd heb... rij ik bv bij een tankstation langs de snelweg weg, gaat de CC niet aan totdat de computer een remactie heeft gedetecteerdquote:Op vrijdag 3 november 2017 19:55 schreef DieselTank het volgende:
Gek, geen software probleem? Aangezien ik wel aanneem dat de remlichten e.d. wel werken? Want via die schakelaar zal de CC ook wel uitgezet worden lijkt mij?
Huh? Da's irritant..quote:Op vrijdag 3 november 2017 20:02 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Ik kan mijn Cc niet eens aanzetten als ik niet geremd heb... rij ik bv bij een tankstation langs de snelweg weg, gaat de CC niet aan totdat de computer een remactie heeft gedetecteerd
Oudere of simpelere ecu's kunnen de remschakelaar niet checken voordat er een remactie is geweest.quote:Op vrijdag 3 november 2017 20:02 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Ik kan mijn Cc niet eens aanzetten als ik niet geremd heb... rij ik bv bij een tankstation langs de snelweg weg, gaat de CC niet aan totdat de computer een remactie heeft gedetecteerd
Is juist een veiligheidssysteem. Het systeem wil weten dat de remschakelaar werkt zodat hij afslaat zodra je de rem aanraakt.quote:
Dan moet je wel écht blond én vrouw zijn...quote:Op vrijdag 3 november 2017 21:41 schreef Gutz het volgende:
Paniek in de auto en koppeling met rem verwisselen... rijbewijs mag ze inleveren bij de lokale diender.
Oeps, niet goed gelezen.quote:Op vrijdag 3 november 2017 21:45 schreef flipsen het volgende:
[..]
Dan moet je wel écht blond én vrouw zijn...
De koppeling vinden in een automaat
Bij mij gaat de cc er ook af met koppelen...quote:Op vrijdag 3 november 2017 21:41 schreef Gutz het volgende:
Paniek in de auto en koppeling met rem verwisselen... rijbewijs mag ze inleveren bij de lokale diender.
Bij mij ook, maar ik zie nu een panische vrouw voor me waarbij de auto niet doet wat ze verwacht en dan in lichte paniek aan het cc pookje gaat zitten waarbij ze weer op "on" drukt, of op plus of wat dan ook ipv reset wat dan even duurt.quote:Op vrijdag 3 november 2017 21:56 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Bij mij gaat de cc er ook af met koppelen...
Klinkt logisch..quote:Op vrijdag 3 november 2017 21:11 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Is juist een veiligheidssysteem. Het systeem wil weten dat de remschakelaar werkt zodat hij afslaat zodra je de rem aanraakt.
Bij mijn vorige golf ging het lampje van de gloeispiraal (diesel) knipperen toen de remschakelaar stuk was.
Deze ga ik ook even doorgeven. Ik ken haar als absoluut niet echt panikerend, wel eens driftig. laat ik bekennen dat ik me bij haar veiliger voel dan bij mezelf in de auto.quote:Op zaterdag 4 november 2017 07:46 schreef Ivo1985 het volgende:
Het is hoogst onwaarschijnlijk dat zowel de cruise control als het remsysteem tegelijkertijd een niet te reproduceren eenmalige fout vertoonden.
Leer je vrouw waar de knopjes van de CC voor zijn. Als je wilt uitrollen, moet je niet de rem aantikken maar het pauze knopje van de Cc. Remmen is onnodige slijtage aan de auto én verstoord het verkeersbeeld. Dat laatste zorgt voor onnodig fileleed.
Ook zonder bekrachtiging kan de rem ingetrapt worden en werkt ie gewoon (iets harder trappen.. meer is het niet)quote:Op zaterdag 4 november 2017 07:55 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Deze ga ik ook even doorgeven. Ik ken haar als absoluut niet echt panikerend, wel eens driftig. laat ik bekennen dat ik me bij haar veiliger voel dan bij mezelf in de auto.
Haar reactie was dat de rem ook niet ingetrapt kan worden als de auto niet gestart is. Kan het rembekrachtiging zijn?
Heb jij ooit eens met echte paniek te maken gehad? Waarschijnlijk niet. Je kan heel goed weten wat je moet doen. Maar een mens in paniek denkt niet meer (goed) na. Die denkt niet meer aan wat het weet. Die is in paniek.quote:Op zaterdag 4 november 2017 08:02 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ook zonder bekrachtiging kan de rem ingetrapt worden en werkt ie gewoon (iets harder trappen.. meer is het niet)
Gewoon puur paniekmomentje geweest..
Kennis had vroeger een eend waar het gas bleef hangen.. ipv gewoon rustig te doen wat je moet doen schrok ie zich de pleuris toen ie de koppeling in trapte want toen maakte het ding nog meer toeren... Inmiddels stond ie tegen een anwb paal op de rotonde..
Je kan ook gewoon de sleutel omdraaien ipv in paniek te raken en dus niet meer helder te denken..
Verder is het een recente aanschaf dus mevrouw moet waarschijnlijk even goed uitleg krijgen over hoe 1 en ander werkt..
Wat is dit nou weer?quote:Op zaterdag 4 november 2017 12:36 schreef Krollie het volgende:
[..]
Heb jij ooit eens met echte paniek te maken gehad? Waarschijnlijk niet. Je kan heel goed weten wat je moet doen. Maar een mens in paniek denkt niet meer (goed) na. Die denkt niet meer aan wat het weet. Die is in paniek.
Je contact uitzetten is ook een paniekactie, en anders wordt het wel een panieksituatie bij 120 km/u met het stuurslot er op.quote:Op zaterdag 4 november 2017 08:02 schreef Zolderkamer het volgende:
Je kan ook gewoon de sleutel omdraaien ipv in paniek te raken en dus niet meer helder te denken..
Ja je kan ook gewoon de sleutel omdraaien en niet op de stuurslotstand zetten...quote:Op zaterdag 4 november 2017 13:39 schreef Deshain het volgende:
[..]
Je contact uitzetten is ook een paniekactie, en anders wordt het wel een panieksituatie bij 120 km/u met het stuurslot er op.
Nou, om eerlijk te zijn is ze met de keuze van auto's en vooral de frequentie van inruilen naar mijn idee iets te hotseklots. Dit incident kan zomaar betekenen dat ze over een maand alweer een andere auto heeft. Maar goed, ze heeft een knap salaris en weinig vaste lasten.quote:Op zaterdag 4 november 2017 13:59 schreef OEM het volgende:
[..]
Die vriendin houdt wel van een gokje? Je moet maar durven.
TSI's (van voor 2013) hebben een hele slechte reputatie.quote:Op zaterdag 4 november 2017 18:04 schreef qajariaq het volgende:
Maar eh weer ff ontopic, wat is er mis met deze Golf TSI automaat?
Dat wordt niet fijn om uit te leggen morgen....quote:Op zaterdag 4 november 2017 18:06 schreef OEM het volgende:
[..]
TSI's (van voor 2013) hebben een hele slechte reputatie.
DSG automaten hebben zo'n beetje een nog slechtere reputatie.
Twee tikkende tijdbommen dus.
In de 3 jaar dat ik hem had alleen een keer kapotte bougies.quote:Op zaterdag 4 november 2017 18:06 schreef OEM het volgende:
[..]
TSI's (van voor 2013) hebben een hele slechte reputatie.
DSG automaten hebben zo'n beetje een nog slechtere reputatie.
Twee tikkende tijdbommen dus.
De TSI-ellende en DSG-ellende is redelijk algemeen bekend, daar hoef je niet voor in de autobranche te zitten. Als je zo af en toe het autonieuws volgt, dan krijg je dat wel mee.quote:Op zaterdag 4 november 2017 18:10 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat wordt niet fijn om uit te leggen morgen....
Werk jij in de branche of iets algemener hoe kom je aan die wetenschap?
Dit dus, klein tikje op de koppeling.quote:Op vrijdag 3 november 2017 21:56 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Bij mij gaat de cc er ook af met koppelen...
Een automaat met koppelingspedaal? Jij mag zelf je rijbewijs gaan inleverenquote:Op vrijdag 3 november 2017 21:41 schreef Gutz het volgende:
Paniek in de auto en koppeling met rem verwisselen... rijbewijs mag ze inleveren bij de lokale diender.
Paniek is menselijk. Ook in een auto kun je door iets in paniek raken. Dan hoef je echt niet gelijk je rijbewijs in te leveren. Daarom vroeg ik of je weleens met echte paniek te maken heb gehad. Omdat je het niet lijkt te begrijpen. Gezien je zin:quote:Op zaterdag 4 november 2017 13:36 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer?
Je bent een bestuurder van een auto.. als je in paniek raakt als je auto net even anders reageert dan moet je je rijbewijs inleveren..
Als je niet weet dat een auto gaat rijden als je gas geeft dan is het handig als iemand je dat verteld.. dan raak je namelijk ook niet in paniek...
Tuurlijk weet ik wel wat paniek is.. Maar dat gaat niet om dit soort onzinnige dingetjes..
quote:Je kan ook gewoon de sleutel omdraaien ipv in paniek te raken en dus niet meer helder te denken.
Als je weet wat je moet doen raak je niet in paniek...quote:Op zondag 5 november 2017 01:58 schreef Krollie het volgende:
[..]
Paniek is menselijk. Ook in een auto kun je door iets in paniek raken. Dan hoef je echt niet gelijk je rijbewijs in te leveren. Daarom vroeg ik of je weleens met echte paniek te maken heb gehad. Omdat je het niet lijkt te begrijpen. Gezien je zin:
[..]
Als de auto niet gestart is kun je prima remmen. Alleen de rembekrachtiger werkt niet mee dus je gaat dan weer beseffen hoeveel kracht er echt nodig is om 1250 kilo staal te stoppen.quote:Op zaterdag 4 november 2017 07:55 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Deze ga ik ook even doorgeven. Ik ken haar als absoluut niet echt panikerend, wel eens driftig. laat ik bekennen dat ik me bij haar veiliger voel dan bij mezelf in de auto.
Haar reactie was dat de rem ook niet ingetrapt kan worden als de auto niet gestart is. Kan het rembekrachtiging zijn?
Altijd leuk dat anekdotisch bewijs. TSI motoren van voor 2013 zijn gewoon van zeer middelmatige kwaliteit. De kans op incidentele onderhoudskosten van 2 a 3k doordat er een motor of DSG revisie uitgevoerd moet worden is gewoon levensgroot.quote:Op zaterdag 4 november 2017 18:11 schreef Fer het volgende:
[..]
In de 3 jaar dat ik hem had alleen een keer kapotte bougies.
Voor de rest Indianenverhalen, het gros haalt zonder problemen de 200000km en die hoor je niet.
Oké. Je begrijpt dus niet wat echte paniek is. Geeft niet. Maar je kan dus zonder paniek heel goed weten wat je moet doen. Dan komt de paniek je ineens overvallen en bam: je weet niet meer wat je moet doen. Dát is juist paniek. Snappie ut nu?quote:Op zondag 5 november 2017 02:01 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Als je weet wat je moet doen raak je niet in paniek...
En van auto's raak ik allerminst in paniek... dus je vraag in combi met die zin raakt kant noch wal
Peeuw..!quote:Op maandag 6 november 2017 11:09 schreef Krollie het volgende:
[..]
Oké. Je begrijpt dus niet wat echte paniek is. Geeft niet. Maar je kan dus zonder paniek heel goed weten wat je moet doen. Dan komt de paniek je ineens overvallen en bam: je weet niet meer wat je moet doen. Dát is juist paniek. Snappie ut nu?
Ja dit dus. Als je op de rem trapt gaat je auto echt wel langzamer.quote:Op vrijdag 3 november 2017 21:39 schreef Sjemmert het volgende:
Ik geloof er niks van zal wel aan haar gelegen hebben.
Ja vast, richting aangeven met een VW :’)quote:Op maandag 6 november 2017 14:32 schreef lst128 het volgende:
Heeft ze niet bij het richting aangeven de CC knop perongeluk ingeduwd? Gebeurt mij ook wel eens.
[ afbeelding ]
Moet dan wel heul oud zijn. Mijn bejaarde 850 uit 1994 kan het al wel.quote:Op vrijdag 3 november 2017 20:41 schreef eXplorer1 het volgende:
Oudere of simpelere ecu's kunnen de remschakelaar niet checken voordat er een remactie is geweest.
Ze lichten een tiende milliseconde op. Daar gaat niemand een noodstop voor maken. En daarnaast, ik haal mijn cc er af omdat ik door het verkeer langzamer moet gaan rijden, dus het kort oplichten van de remlichten kun je dan ook als een soort waarschuwing zien.quote:Op dinsdag 7 november 2017 15:47 schreef Palomar het volgende:
CC eraf halen met het rempedaal is een soort laatste redmiddel in geval van nood. Bovendien lichten je remlichten dan onnodig op, waardoor achterliggers schrikken en uiteindelijk files ontstaan.
In principe heb je gelijk, maar met die telefoonjunkies van vandaag zou dat zomaar eens tot een lelijk ongeluk kunnen leiden. Als zo'n beperkte net in die ene tel dat hij naar de weg kijkt jouw remlichten ziet en daardoor in een schrikreactie (want: zit niet op te letten dus schrikt al snel) vol in de ankers gaat heeft de auto achter hem een uitdaging. Ofwel omdat het net zo'n klapmongool is die niet met het verkeer bezig is, ofwel omdat die aan het kleven is. Want 2 seconden afstand is absoluut niet nodig..quote:Op dinsdag 7 november 2017 17:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ze lichten een tiende milliseconde op. Daar gaat niemand een noodstop voor maken. En daarnaast, ik haal mijn cc er af omdat ik door het verkeer langzamer moet gaan rijden, dus het kort oplichten van de remlichten kun je dan ook als een soort waarschuwing zien.
Dus jij vindt dat ik mijn gedrag moet aanpassen omdat andere niet zitten op te letten of kleven? (wat ik overigens bijzonder weinig mee maak). Nou, ik dacht het niet.quote:Op dinsdag 7 november 2017 18:08 schreef Mano_ het volgende:
In principe heb je gelijk, maar met die telefoonjunkies van vandaag zou dat zomaar eens tot een lelijk ongeluk kunnen leiden. Als zo'n beperkte net in die ene tel dat hij naar de weg kijkt jouw remlichten ziet en daardoor in een schrikreactie (want: zit niet op te letten dus schrikt al snel) vol in de ankers gaat heeft de auto achter hem een uitdaging. Ofwel omdat het net zo'n klapmongool is die niet met het verkeer bezig is, ofwel omdat die aan het kleven is. Want 2 seconden afstand is absoluut niet nodig..
Er zijn andere manieren om de cc er af te gooien. Kort je rem aantikken brengt risico's met zich mee en dat is nergens voor nodig.
Bedankt voor al die spookfile's he.quote:Op dinsdag 7 november 2017 17:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ze lichten een tiende milliseconde op. Daar gaat niemand een noodstop voor maken. En daarnaast, ik haal mijn cc er af omdat ik door het verkeer langzamer moet gaan rijden, dus het kort oplichten van de remlichten kun je dan ook als een soort waarschuwing zien.
You're very welcome.quote:
Degene achter jou remt een halve seconden die daarachter een seconde. 10 auto's later staat het bijna stil. Maar dit geldt alleen als het druk is en dan is het ook vrij dom om de CC te gebruiken idd.quote:Op dinsdag 7 november 2017 19:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
You're very welcome.
Zeer twijfelachtig dat er file ontstaat, omdat ik 1/10de milliseconde mijn rempedaal aan tik. Daarnaast rij ik nooit in de spits en ook niet op de cruise bij druk verkeer. Dus je kunt meer overdramatiseren, maar niet veel meer.
Ik rem niet, ik tik het pedaal aan. Niemand kan in de korte tijd dat mijn remlichten flitsen, zijn rempedaal intrappen.quote:Op dinsdag 7 november 2017 19:34 schreef Sjemmert het volgende:
Degene achter jou remt een halve seconden die daarachter een seconde. 10 auto's later staat het bijna stil. Maar dit geldt alleen als het druk is en dan is het ook vrij dom om de CC te gebruiken idd.
Welkom in het verkeer...quote:Op dinsdag 7 november 2017 18:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat ik mijn gedrag moet aanpassen omdat andere niet zitten op te letten of kleven? (wat ik overigens bijzonder weinig mee maak). Nou, ik dacht het niet.
Ik pas vele malen per dag mijn gedrag aan aan het overige verkeer. Maar als iemand vindt dat hij wel kan app-en of sms-en, dan pas ik mijn gedrag aan ten behoeve van mijn veiligheid. Niet die van hem/haar. Iedereen heeft zijn eigen verantwoordelijkheid. In het verkeer is opletten een hele grote.quote:
Verstandige praat voor iemand de CC uitschakelt met zijn rempedaalquote:Op dinsdag 7 november 2017 21:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik pas vele malen per dag mijn gedrag aan aan het overige verkeer. Maar als iemand vindt dat hij wel kan app-en of sms-en, dan pas ik mijn gedrag aan ten behoeve van mijn veiligheid. Niet die van hem/haar. Iedereen heeft zijn eigen verantwoordelijkheid. In het verkeer is opletten een hele grote.
Oke dan niet joh.quote:Op dinsdag 7 november 2017 20:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik rem niet, ik tik het pedaal aan. Niemand kan in de korte tijd dat mijn remlichten flitsen, zijn rempedaal intrappen.
Werkt uitstekend, kan ik je vertellen.quote:Op dinsdag 7 november 2017 22:28 schreef Kalebatz het volgende:
[..]
Verstandige praat voor iemand de CC uitschakelt met zijn rempedaal
Bosch motronic 4.3 heeft die features helemaal niet, 4.3 heeft niet eens native cruise control support, gebeurd met aparte hardware.quote:Op dinsdag 7 november 2017 17:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Moet dan wel heul oud zijn. Mijn bejaarde 850 uit 1994 kan het al wel.
Goed verhaal lekker kort maar niet iedereen rijdt in een moderne autoquote:Op donderdag 9 november 2017 14:31 schreef eXplorer1 het volgende:
wat een gelul trouwens over het rempedaal gebruiken om CC uit te schakelen.
Wat een hoop mensen trouwens vergeten, moderne auto's (met ECU gestuurde remlichten) hebben een kleine vertraging (en/of load sensing) in het aanschakelen van remlichten juist voor dit soort fratsen, toevallig gecheckt en als ik mijn rempedaal aantik om CC uit te schakelen doen mijn remlichten (LED) geen fuck.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |