abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 4 november 2017 @ 09:47:42 #151
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174859515
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 november 2017 09:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ze vissen in dezelfde electorale vijver. Dus dat ze in die hoek zitten of geplaatst worden is ook niet zo gek...
Kiezen ze natuurlijk ook zelf bewust voor. Een Hiddema die aangeeft dat ze op één lijn zitten met de PVV waar het gaat om immigratie en integratie zegt wat dat betreft al genoeg.
Het verschil zit hem natuurlijk wel in hoe je tot die standpunten komt en welke gedachte er achter zit. Althans, ik vind de ideologie die achter een immigratiestop zit vrij essentieel in hoe ik naar een partij kijk die daar toe wil komen. Een doordacht verhaal is iets anders dan blinde haat en onrealistische angst.

De vijver is natuurlijk ook niet hetzelfde. De PVV vist ook nadrukkelijk bij de oude PVDA stemmer en de SP. Daar zit echt maar weinig FvD potentieel. Die zitten veel meer in de hoek van de VVD en de rechterflank van D66.

Maar goed, ik zit de FvD hier niet te verdedigen of wil in elk geval niet die indruk wekken. Het is niet specifiek dit gevolg van hun ideologie waarom ik vind dat het een verademing in de hedendaagse politiek is.
pi_174859554
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 09:47 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Het verschil zit hem natuurlijk wel in hoe je tot die standpunten komt en welke gedachte er achter zit. Althans, ik vind de ideologie die achter een immigratiestop zit vrij essentieel in hoe ik naar een partij kijk die daar toe wil komen. Een doordacht verhaal is iets anders dan blinde haat en onrealistische angst.

De vijver is natuurlijk ook niet hetzelfde. De PVV vist ook nadrukkelijk bij de oude PVDA stemmer en de SP. Daar zit echt maar weinig FvD potentieel. Die zitten veel meer in de hoek van de VVD en de rechterflank van D66.

Maar goed, ik zit de FvD hier niet te verdedigen of wil in elk geval niet die indruk wekken. Het is niet specifiek dit gevolg van hun ideologie waarom ik vind dat het een verademing in de hedendaagse politiek is.
Ik denk dat je het platte populisme hier wat overschat. Als iemand serieus heeft nagedacht over een stem op D66 of VVD, dan zal een PVV-light club als de FvD nooit een serieuze optie zijn.
Tenzij je in tussentijd buitenlanders bent gaan haten natuurlijk ;).
  zaterdag 4 november 2017 @ 09:54:47 #153
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174859582
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 november 2017 09:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik denk dat je het platte populisme hier wat overschat. Als iemand serieus heeft nagedacht over een stem op D66 of VVD, dan zal een PVV-light club als de FvD nooit een serieuze optie zijn.
Tenzij je in tussentijd buitenlanders bent gaan haten natuurlijk ;).
Nogmaals, vanuit de FvD herken ik het uitgangspunt 'buitenlanders haten' niet. Het is ronduit populistisch hoe dat steeds vanuit de linkse hoek wordt herhaald.

Tegen massamigratie zijn is echt iets totaal anders dan 'buitenlanders haten'.
pi_174859699
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 09:54 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Nogmaals, vanuit de FvD herken ik het uitgangspunt 'buitenlanders haten' niet. Het is ronduit populistisch hoe dat steeds vanuit de linkse hoek wordt herhaald.

Tegen massamigratie zijn is echt iets totaal anders dan 'buitenlanders haten'.
Nogmaals, volgens Hiddema staan ze rondom immigratie en integratie netjes op één lijn met de PVV. De lijn van buitenlandershaat dus.
Dat is dus niet uit linkse hoek maar vanuit een FvD-kamerlid...

Daarnaast heeft Baudet een hele reeks dubieuze uitspraken over dat thema op zijn conto staan.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2017 10:05:44 ]
  zaterdag 4 november 2017 @ 10:07:01 #155
132458 noescom
Libertariër
pi_174859726
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 november 2017 10:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nogmaals, volgens Hiddema staan ze rondom immigratie en integratie netjes op één lijn met de PVV. De lijn van buitenlandershaat dus.
Dat is dus niet uit linkse hoek maar vanuit een FvD-kamerlid...
"Theo Hiddema had er vanmiddag geen zin: stemmen voor een motie van de PVV die zou bepalen dat de grens per definitie gesloten blijft voor immigranten uit moslimlanden. Een dergelijke motie staat haaks op de Nederlandse waarden, aldus Hiddema die liever ziet dat Nederland een Australisch immigratiesysteem hanteert." - Bron: http://www.dagelijksestan(...)-tegen-onze-waarden/

Blijkbaar valt dat 'één lijn' toch een beetje te bezien.
  zaterdag 4 november 2017 @ 10:11:13 #156
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174859763
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 november 2017 10:04 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nogmaals, volgens Hiddema staan ze rondom immigratie en integratie netjes op één lijn met de PVV. De lijn van buitenlandershaat dus.
Dat is dus niet uit linkse hoek maar vanuit een FvD-kamerlid...
Dat je op één lijn zit beleidsmatig zegt niets over waarom je voor die lijn kiest. Het willen stoppen van massamigratie en onvrede over integratie zegt niets over buitenlanderhaat.

De vraag is hoe breed Hiddema die opmerking bedoelde. Ik zie in de verdere ideologie van FvD geen enkele aanleiding om ze van 'buitenlanderhaat' te berichten. Hooguit van protectionisme naar de eigen cultuur. En echt, dat is iets TOTAAL anders.

En persoonlijk hecht ik niet zo veel waarde aan één opmerking van Hiddema zonder de context van de partij mee te nemen. Maar jij kennelijk wel, omdat het jou goed uitkomt bij het hokjesdenken. Je zult die uitspraak ook nog vaak gaan herhalen, om die reden. Precies zoals populisten dat doen.
  zaterdag 4 november 2017 @ 10:12:33 #157
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174859779
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 10:07 schreef noescom het volgende:

[..]

"Theo Hiddema had er vanmiddag geen zin: stemmen voor een motie van de PVV die zou bepalen dat de grens per definitie gesloten blijft voor immigranten uit moslimlanden. Een dergelijke motie staat haaks op de Nederlandse waarden, aldus Hiddema die liever ziet dat Nederland een Australisch immigratiesysteem hanteert." - Bron: http://www.dagelijksestan(...)-tegen-onze-waarden/

Blijkbaar valt dat 'één lijn' toch een beetje te bezien.
Dit past dan weer prima binnen de context van de partij en hun ideologie.
pi_174859799
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 10:11 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat je op één lijn zit beleidsmatig zegt niets over waarom je voor die lijn kiest. Het willen stoppen van massamigratie en onvrede over integratie zegt niets over buitenlanderhaat.

De vraag is hoe breed Hiddema die opmerking bedoelde. Ik zie in de verdere ideologie van FvD geen enkele aanleiding om ze van 'buitenlanderhaat' te berichten. Hooguit van protectionisme naar de eigen cultuur. En echt, dat is iets TOTAAL anders.

En persoonlijk hecht ik niet zo veel waarde aan één opmerking van Hiddema zonder de context van de partij mee te nemen. Maar jij kennelijk wel, omdat het jou goed uitkomt bij het hokjesdenken. Je zult die uitspraak ook nog vaak gaan herhalen, om die reden. Precies zoals populisten dat doen.
Het is gewoon een mooie illustratie. Net zoals de vele uitspraken van Baudet over dit thema.
  zaterdag 4 november 2017 @ 10:17:35 #159
132458 noescom
Libertariër
pi_174859822
Bij weten heeft Baudet het altijd gehad over de bescherming van de eigen cultuur en niet over haat jegens buitenlanders. Homeopathische verdunning enzovoorts. Kun je een paar quotes aanhalen?
  zaterdag 4 november 2017 @ 10:20:28 #160
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174859843
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 november 2017 10:14 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is gewoon een mooie illustratie. Net zoals de vele uitspraken van Baudet over dit thema.
Lekker de inhoud negeren en blijven hangen in een karikatuur. Waarschijnlijk precies datgene waar je politici die je zelf niet serieus neemt van beticht.

Kennelijk kies je er voor om te blijven hangen in je simpele zwart/wit beeld. Dat diskwalificeert je als serieuze gesprekspartner.
pi_174860032
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 10:17 schreef noescom het volgende:
Bij weten heeft Baudet het altijd gehad over de bescherming van de eigen cultuur en niet over haat jegens buitenlanders. Homeopathische verdunning enzovoorts. Kun je een paar quotes aanhalen?
De etnische haat bij Baudet weet hij beter te verbergen dan Wilders.
En zijn fans juichen dat toe, die willen ook de schijn van politiekcorrect wezen hoog houden
Beter dan Wilders.
Dat gemauw van hem over homeopatische verdunning is dus ook verborgen mensen van buitenlandse afkomst als gevaar zien.
De vergelijking met homeopathie is dat een paar druppels en heleboel druppels van karakter kan doen veranderen en dan zegt hij verkapt dat een paar vreemdelingen die integreren een groot gevaar zijn voor Nederlanders, die heleboel druppels.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 04-11-2017 10:51:29 ]
pi_174860082
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 november 2017 22:31 schreef 2thmx het volgende:
Voor de liefhebber, de speech waaruit de augurkenjournalist citeerde:

Heeft iemand dat citaat gezien in deze film?
" .....Het allerbeste zou zijn als wij absolute heersers zijn. In het parlementarisme kun je geen grote beleidswijzigingen doorvoeren’... "
Op hoeveel minuten zei hij dit?
Je moet een citaat ook beoordelen in zijn context.
Als je dat zo sec zie, dan kun je denken dat hij de parlementaire democratie wilt afschaffen en wie bedoelt hij met "wij"
pi_174860083
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 10:17 schreef noescom het volgende:
Bij weten heeft Baudet het altijd gehad over de bescherming van de eigen cultuur en niet over haat jegens buitenlanders. Homeopathische verdunning enzovoorts. Kun je een paar quotes aanhalen?
Dat jij zogenaamde lolbetarier verhuld racisme wel kan waarderen verbaast helaas niet.
  zaterdag 4 november 2017 @ 10:48:42 #164
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174860099
quote:
15s.gif Op zaterdag 4 november 2017 10:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat jij zogenaamde lolbetarier verhuld racisme wel kan waarderen verbaast helaas niet.
Ga nou eens in op de inhoud, in plaats van, als volleerd populist, dezelfde karikatuur te blijven herhalen?
pi_174860123
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 10:48 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ga nou eens in op de inhoud, in plaats van, als volleerd populist, dezelfde karikatuur te blijven herhalen?
Ik ben al vrij uitgebreid op die inhoud ingegaan. Ik zie veel elementen van buitenlandershaat in de FvD en haar aanhang (hier op FOK zitten daar overigens een aantal hardcore racisten tussen). Jij ziet dat niet of wilt dat niet zien ondanks vele voorbeelden. Dan houdt het wellicht een beetje op.
  zaterdag 4 november 2017 @ 10:54:18 #166
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174860152
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 10:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De etnische haat bij Baudet weet hij beter te verbergen dan Wilders.
En zijn fans juichen dat toe, die willen ook de schijn van politiekcorrect wezen hoog houden
Beter dan Wilders.
Dat gemauw van hem over homeopatische verdunning is dus ook verborgen mensen van buitenlandse afkomst als gevaar zien.
De vergelijking met homeopathie is dat een paar druppels en heleboel druppels van karakter kan doen veranderen en dan zegt hij verkapt dat een paar vreemdelingen die integreren een groot gevaar is voor Nederlanders, die heleboel druppels.
Euh, nee. Volgens mij snap jij niet wat homeopatische verdunning inhoudt, of je snapt de beeldspraak niet. Wat Baudet bedoelt is dat de massa-imigratie er uiteindelijk toe leidt dat de eigen cultuur uiteindelijk verdunt. Uiteindelijk verandert de verhouding dusdanig, dat er van de oorspronkelijke cultuur weinig overblijft. Dat is zijn angst en daarom wil hij immigratie inperken.

Cultureel gezien redelijk conservatief. Tegelijkertijd staat de partij ook voor het in de waarde laten van andere culturen en keren ze zich tegen de wens van landen als de VS om een buitenlandbeleid te voeren dat is gericht op het veranderen van regimes en culturen. Als dat 'buitenlanderhaat' is?
  zaterdag 4 november 2017 @ 10:55:44 #167
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174860172
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 november 2017 10:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik ben al vrij uitgebreid op die inhoud ingegaan. Ik zie veel elementen van buitenlandershaat in de FvD en haar aanhang (hier op FOK zitten daar overigens een aantal hardcore racisten tussen). Jij ziet dat niet of wilt dat niet zien ondanks vele voorbeelden. Dan houdt het wellicht een beetje op.
Ik heb daar vanuit jou nog geen enkel voorbeeld van gezien. Alleen oneliners, karikaturen en out-of-context citaten. En op het moment dat er een citaat wordt aangehaald wat exact het tegengestelde aangeeft als wat jij predikt, zoals hier:
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 10:07 schreef noescom het volgende:

[..]

"Theo Hiddema had er vanmiddag geen zin: stemmen voor een motie van de PVV die zou bepalen dat de grens per definitie gesloten blijft voor immigranten uit moslimlanden. Een dergelijke motie staat haaks op de Nederlandse waarden, aldus Hiddema die liever ziet dat Nederland een Australisch immigratiesysteem hanteert." - Bron: http://www.dagelijksestan(...)-tegen-onze-waarden/

Blijkbaar valt dat 'één lijn' toch een beetje te bezien.
Dan reageer je er niet eens op. Je bent een populist, niets meer, niets minder.
pi_174860177
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 10:54 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Euh, nee. Volgens mij snap jij niet wat homeopatische verdunning inhoudt, of je snapt de beeldspraak niet. Wat Baudet bedoelt is dat de massa-imigratie er uiteindelijk toe leidt dat de eigen cultuur uiteindelijk verdunt. Uiteindelijk verandert de verhouding dusdanig, dat er van de oorspronkelijke cultuur weinig overblijft. Dat is zijn angst en daarom wil hij immigratie inperken.

Cultureel gezien redelijk conservatief. Tegelijkertijd staat de partij ook voor het in de waarde laten van andere culturen en keren ze zich tegen de wens van landen als de VS om een buitenlandbeleid te voeren dat is gericht op het veranderen van regimes en culturen. Als dat 'buitenlanderhaat' is?
Als aanhanger van Trump en Poetin zal hij wellicht ook hun hang naar nationalisme en daarmee afkeer van vreemde elementen delen.
pi_174860215
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 november 2017 10:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik ben al vrij uitgebreid op die inhoud ingegaan. Ik zie veel elementen van buitenlandershaat in de FvD en haar aanhang (hier op FOK zitten daar overigens een aantal hardcore racisten tussen). Jij ziet dat niet of wilt dat niet zien ondanks vele voorbeelden. Dan houdt het wellicht een beetje op.
Waarom meng je je constant met hardcore racisten dan?
pi_174860236
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 10:54 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Euh, nee. Volgens mij snap jij niet wat homeopatische verdunning inhoudt, of je snapt de beeldspraak niet. Wat Baudet bedoelt is dat de massa-imigratie er uiteindelijk toe leidt dat de eigen cultuur uiteindelijk verdunt.
Op dit punt, met deze term homeopathisch . stelt hij "massa-immigratie' gelijk aan een paar druppels vreemdelingen.
Tevens veroordeelt hij de kinderen van die vreemdelingen ook tot "gevaar" .
Hij is zelf een nazaat van buitenlanders, overigens.
Dit is niet zomaar onnadenkend woordgebruikt. Dit soort freudiaanse versprekingen en verwijzingen zijn structureel bij hem.
In die speech bedoelde hij echt dat de Nederlanders zichzelf willen opheffen. De Nederlandse identiteit en cultuur kapot willen maken.
En dat door zich te vermengen met die 'gemene buitenlanders' . Die zijn de vernietigers in het concept van Baudet, die hij nooit openlijk zegt, vandaar die freudiaanse versprekingen.
  zaterdag 4 november 2017 @ 11:02:08 #171
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_174860238
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 november 2017 10:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als aanhanger van Trump en Poetin zal hij wellicht ook hun hang naar nationalisme en daarmee afkeer van vreemde elementen delen.
'Wellicht'. :')

Sowieso, bepaalde beleidsuitgangspunten delen en niet direct op de anti! anti! bandwagon springen, maakt je nog geen 'aanhanger'.

Maar wederom, bekijk het lekker simpel, maak er een karikatuur van. Dat is jouw methode om je karaktermoord door te voeren en je mening door te drukken.

Ook wel mooi hoe je 'nationalisme' al in de basis als scheldwoord weg zet.
pi_174860249
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 november 2017 11:00 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Waarom meng je je constant met hardcore racisten dan?
Dit is toch een discussieforum met een topic over een omstreden partij?
Of wil je me net zoals je maatje Nattekat hier ook wegjagen?
pi_174860260
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 11:02 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

'Wellicht'. :')

Sowieso, bepaalde beleidsuitgangspunten delen en niet direct op de anti! anti! bandwagon springen, maakt je nog geen 'aanhanger'.

Maar wederom, bekijk het lekker simpel, maak er een karikatuur van. Dat is jouw methode om je karaktermoord door te voeren en je mening door te drukken.

Ook wel mooi hoe je 'nationalisme' al in de basis als scheldwoord weg zet.
Je gaat hiermee voorbij aan de openlijke bewondering van Trump die Baudet uitsprak. En aan zijn vrij onvoorwaardelijke steun aan de Russische agressie in Oekraïne...
pi_174860268
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 10:54 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Euh, nee. Volgens mij snap jij niet wat homeopatische verdunning inhoudt, of je snapt de beeldspraak niet. Wat Baudet bedoelt is dat de massa-imigratie er uiteindelijk toe leidt dat de eigen cultuur uiteindelijk verdunt. Uiteindelijk verandert de verhouding dusdanig, dat er van de oorspronkelijke cultuur weinig overblijft. Dat is zijn angst en daarom wil hij immigratie inperken.
Of je houdt er een beetje een naïeve kijk op na en vergeet de andere uitspraken van Baudet mee te nemen.
pi_174860279
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 november 2017 11:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dit is toch een discussieforum met een topic over een omstreden partij?
Of wil je me net zoals je maatje Nattekat hier ook wegjagen?
Allerminst. Je claimt echt er een schurfthekel te hebben aan racisten, maar ik zie je er altijd wel posten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')