abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 9 november 2017 @ 20:47:53 #51
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_174967951
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 20:44 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Fijn dat je aangeeft dat Transip stack met cryptomator i.c.m. sync even veilig is als lokale storage.
Het is zelfs veiliger omdat ook je lokale storage versleuteld is :)
Voor zover iets veilig is. Want je weet nooit of het mogelijk is dat het alsnog gekraakt gaat worden. Ik denk dat in dat op zicht lokale storage veiliger is want dat stel ik zelf in. En weet dus zelf hoe veilig dat is zonder van een andere partij afhankelijk te zijn. Al mijn persoonlijke data die ik aanmaak staat alleen op mijn eigen NAS en nergens anders. En als je er naar wil kijken heb je een account nodig die ik aanmaak en weer kan intrekken. Plus nog wat andere maatregelen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Megumi op 09-11-2017 21:01:16 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_174968418
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 20:47 schreef Megumi het volgende:

[..]

Voor zover iets veilig is. Want je weet nooit of het mogelijk is dat het alsnog gekraakt gaat worden. Ik denk dat in dat op zicht lokale storage veiliger is want dat stel ik zelf in. En weet dus zelf hoe veilig dat is zonder van een andere partij afhankelijk te zijn. Al mijn persoonlijke data die ik aanmaak staat alleen op mijn eigen NAS en nergens anders.
Daarom is AES256 ook FIPS197 compliant.....

ik weet zeker dat mijn setup veiliger is voor wat betreft beschikbaarheid en vertrouwelijkheid . Bij brand , diefstal en of een defect ben jij dus alles kwijt, en bij diefstal hebben derden zelfs toegang tot je data.

In beide gevallen is mijn AES 256 Cryptomator kluis lokaal, op mijn stack en op mijn offline copy veilig.
  donderdag 9 november 2017 @ 21:04:20 #53
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_174968500
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 21:01 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Daarom is AES256 ook FIPS197 compliant.....

ik weet zeker dat mijn setup veiliger is voor wat betreft beschikbaarheid en vertrouwelijkheid . Bij brand , diefstal en of een defect ben jij dus alles kwijt,mijn stack en op mijn offline copy veilig.
Nee want ik zorg zelf voor een offline back-up. Dus raak niks kwijt. Hooguit een week maar dat is voor mij geen ramp.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_174968636
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 21:04 schreef Megumi het volgende:

[..]

Nee want ik zorg zelf voor een offline back-up. Dus raak niks kwijt. Hooguit een week maar dat is voor mij geen ramp.
Dat is natuurlijk een handmatige actie die periodiek uitgevoerd moet worden waarbij je offline copy ook nog op een andere locatie moet liggen om je te beschermen tegen brand of diefstal.

Met een cloud sync is dat stukken minder bewerkelijk. Dat staat altijd in-sync op een externe locatie en is op beide locaties versleuteld.

Een offline copy is natuurlijk noodzakelijk maar minder cruciaal én bewerkelijk ;)
  donderdag 9 november 2017 @ 21:17:02 #55
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_174968854
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 21:09 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk een handmatige actie die periodiek uitgevoerd moet worden waarbij je offline copy ook nog op een andere locatie moet liggen om je te beschermen tegen brand of diefstal.

Met een cloud sync is dat stukken minder bewerkelijk. Dat staat altijd in-sync op een externe locatie en is op beide locaties versleuteld.

Een offline copy is natuurlijk noodzakelijk maar minder cruciaal én bewerkelijk ;)
Ik heb dat redelijk automatisch ingesteld als een back-up mislukt krijg ik daar op me PC en of welke andere computer apparaat zoals een mobiel van me NAS een melding van. En kan dan ook vanaf zo een apparaat ingrijpen. En dat kan allemaal versleuteld.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_174974943
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 20:22 schreef Megumi het volgende:

Het is flauw dat geef ik toe. Maar als je de computer veilig wil hebben laat je die zo veel mogelijk uit staan. :')
Oh ja? https://en.wikipedia.org/wiki/Intel_Active_Management_Technology

quote:
Almost all AMT features are available even if the PC is in a powered-off state but with its power cord attached, if the operating system has crashed, if the software agent is missing, or if hardware (such as a hard drive or memory) has failed.[1][2] The console-redirection feature (SOL), agent presence checking, and network traffic filters are available after the PC is powered up.[1][2]
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  vrijdag 10 november 2017 @ 09:40:11 #57
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_174975404
quote:
Daarom heb ik de PC en dergelijke op een stekker doos zitten zodat ik alles met een druk op een knop kan uitzetten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')