abonnement Unibet Coolblue
pi_174845873
Hoi,

Ik was verbaal altijd heel sterk, kon goed praten en stond graag voor de klas te presenteren. Altijd gedroomd van een carriere als topadvocaat of in de bedrijfstop waar deze vaardigheid goed van pas komt. Echter heb ik een soort spraakstoornis ontwikkeld waardoor ik niet meer duidelijk en met volume kan praten. Één op één gaat nog wel, maar in een groepje groter dan 3 mensen kan ik me niet mengen omdat ik me niet verstaanbaar kan maken.
Hier zal ik dus mijn studiekeuze op af moeten stemmen. Wil graag na behalen vwo diploma een universitaire studie gaan doen. Beta vakken kan ik niks van, dus iets in de ict valt meteen af. Daarentegen kan ik goed overweg met talen en geschiedenis/maatschappijwetenschappen e.d. Het liefst zit ik niet de hele dag alleen in een hokje te werken en ik ben niet mensenschuw, maar voor een groep mensen staan zit er gewoon niet in helaas.

Mogelijke carrierepaden die een beetje interessant zijn?
  vrijdag 3 november 2017 @ 15:17:21 #2
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_174845876
Nachtwaker.
Of een talenstudie gaan doen en dan vertaler worden van boeken/teksten?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_174845942
Patholoog-anatoom?
pi_174846057
Boswachter of een agrarisch beroep.
ADHD-C
pi_174847970
Wat voor spraakstoornis heb je?
pi_174848342
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 17:15 schreef Seastem het volgende:
Wat voor spraakstoornis heb je?
Officieel geen diagnose omdat het in een huisarts of logopedist setting - stil, 1 op 1, naar elkaar toe - minder opvalt. Het is net als wanneer het vriest en je moeilijk praat door de kou, alsof de stembanden verlamt zijn.
pi_174850765
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 17:39 schreef datisstom het volgende:

[..]

Officieel geen diagnose omdat het in een huisarts of logopedist setting - stil, 1 op 1, naar elkaar toe - minder opvalt. Het is net als wanneer het vriest en je moeilijk praat door de kou, alsof de stembanden verlamt zijn.
Ik ben logopedist in wording (laatste jaar) en de eerste tip die ik je wil geven is regel bij je HA een doorverwijzing naar de KNO toe. Daarnaast maak een geluidsopnames van hoe je klinkt op moeilijke momenten. Dat vraag ik regelmatig ook aan mijn cliënten als iemand één op één goed klinkt. Probeer voor jezelf te observeren wat er gebeurt en wanneer het gebeurt (kan je ook zonder opnames doen), zodat je concreet je probleem kunt weergeven.
En daarnaast, niet alle logopedisten zijn even goed of sluiten goed bij je aan (zoals je dat in elke beroepsgroep hebt), mocht dit niet lekker lopen, probeer dan eens een ander. Zeker als je het idee hebt dat ze je probleem niet serieus nemen of begrijpen.
Bij wat ik zo lees heb ik het idee dat het probleem in een sessie of tien kan worden opgelost (maar hang daar niet teveel aan vast, ik zeg alleen wat ik denk bij het lezen van je verhaal), dus laat er niet je hele toekomst van afhangen. Eerst KNO met logopedie, dan een studiekeuze.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_174852444
Als het in één-op-één situaties niet opvalt zie ik niet in waarom je geen advocaat zou kunnen worden. Ga je toch lekker pleiten met een microfoontje? Anders lekker rechter worden. Of notaris of zo (moet je wel hele aktes doornemen, maar doorgaans in één-op-één setting).

Maar goed, alle onrust lijkt me wat prematuur nu je nog bezig bent met je VWO. Maak dat eerst af, ga dan studeren wat je leuk vindt, en dan zie je later wel welk beroep bij je kwaliteiten past.
pi_174852519
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 november 2017 21:09 schreef Pokkelmans het volgende:
Als het in één-op-één situaties niet opvalt zie ik niet in waarom je geen advocaat zou kunnen worden. Ga je toch lekker pleiten met een microfoontje? Anders lekker rechter worden. Of notaris of zo (moet je wel hele aktes doornemen, maar doorgaans in één-op-één setting).

Maar goed, alle onrust lijkt me wat prematuur nu je nog bezig bent met je VWO. Maak dat eerst af, ga dan studeren wat je leuk vindt, en dan zie je later wel welk beroep bij je kwaliteiten past.
Eensch!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_174866838
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 21:12 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Eensch!
Nu we toch bezig zijn, is het eigenlijk mogelijk om via de logo je stem te ''verlagen''?
pi_174869399
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 18:31 schreef europeanlawschoolx het volgende:

[..]

Nu we toch bezig zijn, is het eigenlijk mogelijk om via de logo je stem te ''verlagen''?
Hangt er vanaf wat je bedoelt, wat de klacht precies etc.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_174869612
ICT'er
pi_174891295
Kan je neit iets doen met menselijk contact alleen via de mail en zo? Dus dat telefonie en face-to-face gesprekken voor andere medewerkers zijn.
hhh
pi_174952304
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 20:32 schreef DoodaandeMPtrollen het volgende:
Kan je neit iets doen met menselijk contact alleen via de mail en zo? Dus dat telefonie en face-to-face gesprekken voor andere medewerkers zijn.
Webcaremedewerker worden?
pi_174962048
Nachtwaker, vertaler, webcaremedewerker, klantenservice.. Komop jongens, dit zijn niet echt beroepen voor iemand die wat uitdaging en niveau prima aankan. Daar word ik op de lange termijn niet gelukkig van.
pi_174962747
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 16:01 schreef datisstom het volgende:
Nachtwaker, vertaler, webcaremedewerker, klantenservice.. Komop jongens, dit zijn niet echt beroepen voor iemand die wat uitdaging en niveau prima aankan. Daar word ik op de lange termijn niet gelukkig van.
Je doet je naam wel eer aan zeg.
ICT is altijd nog een optie, kun je ook zonder relevante vooropleiding in gaan werken. Nu heel veel vraag naar ook.
pi_174962941
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 16:40 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Je doet je naam wel eer aan zeg.
ICT is altijd nog een optie, kun je ook zonder relevante vooropleiding in gaan werken. Nu heel veel vraag naar ook.
Waarom zou ik werk doen zonder relevante vooropleiding als ik prima een WO opleiding aankan? In de OP staat ook dat ict geen optie is.
pi_174963746
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 16:52 schreef datisstom het volgende:

[..]

Waarom zou ik werk doen zonder relevante vooropleiding als ik prima een WO opleiding aankan? In de OP staat ook dat ict geen optie is.
Je bent nu met vwo bezig?
Niks mis met hbo of iets anders doen terwijl je vwo hebt. Een vwo diploma is slechts een ticket voor de universiteit, is niet gezegd dat je die dan per se zou moeten verzilveren. Kan wel, maar dan moet je accepteren dat dat weinig menselijke contact een eis is die je moet laten varen. Enige werk waar dat kan is ICT.
pi_174964233
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 17:38 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Je bent nu met vwo bezig?
Niks mis met hbo of iets anders doen terwijl je vwo hebt. Een vwo diploma is slechts een ticket voor de universiteit, is niet gezegd dat je die dan per se zou moeten verzilveren. Kan wel, maar dan moet je accepteren dat dat weinig menselijke contact een eis is die je moet laten varen. Enige werk waar dat kan is ICT.
Jij beweert dat er uit honderden universitaire bachelors niks bij zit dat mogelijk kan aansluiten, maar op het hbo wel?
pi_174964580
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 18:09 schreef datisstom het volgende:

[..]

Jij beweert dat er uit honderden universitaire bachelors niks bij zit dat mogelijk kan aansluiten, maar op het hbo wel?
Dat is niet onmogelijk. Maar misschien dat werken in een lab iets voor je is?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')