abonnement Unibet Coolblue
  zondag 5 november 2017 @ 18:07:07 #76
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174887792
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 07:14 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Loving vincent was het :Y niet een film waar ik anders direct voor gekozen zou hebben (al hou ik wel van arthouse en alternatief) maar hij was wel tof. En leuk voor de kleintjes vanwege de felle kleuren :P

Waar is de bios waar het vaker dan eens per maand kan :o?
Jazeker, in de hoofdstad kan het eens per twee weken O+. Morgen weer, dan draait Daphne.
Overigens waren er meestal maar zo'n 6 baby's, dus dat valt qua geluidsoverlast erg mee.

Hier geen zieke baby gelukkig. Wel eentje die heeft ontdekt dat hij zijn hand ergens naar toe kan brengen om iets te pakken. De extra tranen om deze nieuwe feature weer te verwerken neem ik graag voor lief.

Drie weken alleen als je gewend bent aan samen, oef! Sterkte nog even, fazz, en wat hulptroepen gewenst. En is er geen blanco milestone card? Om ook dingen op te zetten als eerste tand door de lip, eerste ligactie in de supermarkt, eerste driftbui om broodbeleg? Ja, ik lees mee in de vervolgtopics :P
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_174890832
Haha boks Fazz. Dat kind van mij eet als een bootwerker (serieus een halve volwassenen portie en er belandt _niks_ op de grond, tenzij rijst/couscous oid) en heeft momenteel vastere poep dan haar peuterzus die eten (tenzij gefrituurd, mierzoet of slecht vleesch) inmiddels best overrated vindt. :') Sta je dan met je bovenbeste Rapley bedoelingen. :Y)

De eerste maanden kwamen de nachten 100% voor mijn rekening, maar liet man je wel regelmatig uitslapen als dat kon. Nu verdelen we de nachten 50/50, maar L. reageert 's nachts veel beter op man dan op mij (bij hem tankt ze de fles leeg en slaapt door, bij mij tankt ze de fles/borst leeg en begint of te huilen of te keten), en dat trek ik 's nachts niet zo goed, waardoor man het met enige regelmaat toch weer van me overneemt. Ik mag echt in mijn handjes knijpen met hem. :@

Ik ga in April naar een vierdaags congres in Engeland voor mijn werk en man haalde zijn schouders op en zei "tuurlijk" toen ik hem vroeg of hij dat wel ging trekken met die twee. Ik zou hem uiteraard niet tegenhouden om te gaan, maar ik zou wel in lichte paniek raken alleen bij het idee al. :@

Wij hadden vandaag een feestje en L. heeft het heel leuk gehad. Minpunt is echter wel dat het wederom 1,5 uur rijden was en L. maar een klein uurtje sliep. Wakker in de maxicosi is helaas nog steeds niet oké, dus ze krijste de resterende tijd alles bij elkaar. Toen we haar we eindelijk uit konden halen zat ze helemaal onder de rode vlekken en hyperventileerde ze helemaal. ;( Rond haar eerste verjaardag gaan we over op een groep 1 stoel, eerder voelt voor mij gewoon niet verantwoord, maar boh, wat kijk ik naar dat moment uit.
pi_174891366
Herkenbaar, ik zit tegenwoordig achterin naast de maxi cosi als we met de hele familie op pad gaan. En verder vermijd ik de auto waar mogelijk.
pi_174896128
Ik mocht gisteren uitslapen van vriend, waarop ik beloofde dat hij vanmorgen mocht uitslapen. Uiteraard had ik dus een enorme baggernacht met 3 uur slaap :') ik had al spijt dat ik vriend zijn uitslaap-moment had beloofd, toen hij vanmorgen zei: ‘Blijf jij maar even lekker liggen, ik neem de jongens mee naar beneden.’ O+

De Sint-inkopen zijn dit weekend alweer gestart *) heleboel Lidl treinspul en skipakken. Verder nog wat kleine dingen, zodat de stapel lekker groot is. Vond ik vroeger (oké, nu nog) altijd heel tof. Aanhang moet ook altijd even wennen aan onze pakjesavond die nogal lang duurt. Heeeel veel cadeaus en ieder cadeau een gedichtje :+

Veel beterschap nog steeds voor Ella! Ik hoop dat jullie een goede nacht gaan hebben en dat ze snel opknapt.
En veel beterschap voor Noud. En beterschap voor jouw nacht, SQ ;)

Ik vind mijn januari-baby juist heel leuk, zelfde als Franny :)
Daarbij hebben wij vrij veel januari-verjaardagen om ons heen, wij doen gewoon 2 feestmaanden achter elkaar.

M. heeft geen beste dag gehad. Veel huilen en (verborgen)reflux-achtige klachten. Heel klein beetje spugen, maar wel tot aan de volgende voeding wegslikken, bellen blazen, boeren laten, kreunen. Super sneu.
Beetje aan het twijfelen wat het nu is: reflux, krampjes of sprongetje. Of een combinatie van beiden.
We kijken het even aan een paar dagen en anders eens langs de osteopaat.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174896371
Hormonaal en beetje persoonlijk..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174898097
Ach, dat is wel rot LeSage. Ik heb ook de neiging te denken: ach, ze zijn oud. Maar mijn eigen ouders zijn in de 80, hebben 11 kleinkinderen waarvoor ze altijd naar verjaardagen komen en cadeautjes kopen (en dan hebben ze ook nog achterkleinkinderen. Daarvan hebben ze wel gezegd dat ze niet meer naar die verjaardagen gaan omdat dat te druk voor ze is maar dan sturen ze wel kaartjes.)

Dus best lastig te begrijpen inderdaad. Het zijn niet je eigen opa en oma, maar ik denk dat ik dan maar gewoon met baby en al naar hen toe zou gaan. En dan tijdens het bezoekje nog eens heel duidelijk aangeven dat je het erg leuk zou vinden als ze bij jullie langskwamen en jullie kindje leren kennen. Zelf initiatief nemen is meestal beter dan afwachten en sippen. (Wel makkelijker gezegd dan gedaan vaak.)
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_174898641
Ik ben ook weer bovenwater.
Heb een heel leuk weekend gehad met redelijk wat wijn :Y) en vriendlief heeft ook een rustig weekend gehad met V. Heb geregeld foto’s gekregen waarop V sliep of de fles kreeg. Natuurlijk toen ik hem meteen begon te knuffelen ging hij brullen, zal wel van blijdschap zijn geweest :')
pi_174898788
Franny, ik ben misschien wel wat principieel, maar ga niet zomaar bij ze langs met de kleine. Dat is namelijk wat oma wel van ons verwacht. Gewoon omdat ze dan niet uit haar luie stoel hoeft.
Als ze nu even hadden gebeld of een kaartje gestuurd was ik er echt heen gegaan, maar nu voelt het als enorme desinteresse.

Ik snap het sowieso niet, wie wil de leukste baby van heel de wereld nou niet zien? 8)7 :+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174898988
Hoe gaat het met je baby Sylver?
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_174899040
Wat leuk die babybioscoop!

Sylv: Hoe is het nu met Ella?

LeSage: Super vervelend! En heel begrijpelijk.. Een kaartje sturen of bellen is een kleine moeite.. En dan is het zo jammer dat ze dat niet doen. Natuurlijk heb jij de liefste baby van de hele wereld ( op die van mij na dan :P ) en dan kwetst het als het lijkt alsof iemand er geen interesse in heeft. Wat vinden de ouders van je vriend ervan?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Flav: Fijn dat je een leuk weekend hebt gehad!

Mijn weekend was ook erg druk. Bij mijn ouders geslapen ( wonen 120 km van als weg). Pff wat een volksverhuizing heb je dan voor 1 nacht.
pi_174899182
LeSage, ik vind het ook herkenbaar!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 6 november 2017 @ 09:51:59 #87
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_174899221
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 20:17 schreef Selvaria het volgende:
Haha boks Fazz. Dat kind van mij eet als een bootwerker (serieus een halve volwassenen portie en er belandt _niks_ op de grond, tenzij rijst/couscous oid) en heeft momenteel vastere poep dan haar peuterzus die eten (tenzij gefrituurd, mierzoet of slecht vleesch) inmiddels best overrated vindt. :') Sta je dan met je bovenbeste Rapley bedoelingen. :Y)

De eerste maanden kwamen de nachten 100% voor mijn rekening, maar liet man je wel regelmatig uitslapen als dat kon. Nu verdelen we de nachten 50/50, maar L. reageert 's nachts veel beter op man dan op mij (bij hem tankt ze de fles leeg en slaapt door, bij mij tankt ze de fles/borst leeg en begint of te huilen of te keten), en dat trek ik 's nachts niet zo goed, waardoor man het met enige regelmaat toch weer van me overneemt. Ik mag echt in mijn handjes knijpen met hem. :@

Ik ga in April naar een vierdaags congres in Engeland voor mijn werk en man haalde zijn schouders op en zei "tuurlijk" toen ik hem vroeg of hij dat wel ging trekken met die twee. Ik zou hem uiteraard niet tegenhouden om te gaan, maar ik zou wel in lichte paniek raken alleen bij het idee al. :@

Wij hadden vandaag een feestje en L. heeft het heel leuk gehad. Minpunt is echter wel dat het wederom 1,5 uur rijden was en L. maar een klein uurtje sliep. Wakker in de maxicosi is helaas nog steeds niet oké, dus ze krijste de resterende tijd alles bij elkaar. Toen we haar we eindelijk uit konden halen zat ze helemaal onder de rode vlekken en hyperventileerde ze helemaal. ;( Rond haar eerste verjaardag gaan we over op een groep 1 stoel, eerder voelt voor mij gewoon niet verantwoord, maar boh, wat kijk ik naar dat moment uit.
Hoi <3 ik breek effe in; de MC was hier ook zodanig drama dat ik nergens meer kwam en als ik wel met de auto op pad ging dan kwamen zowel beeb als ik aan met een stresslevel door het plafond (ik heb niet snel stress, maar babygekrijs zonder dat je er iets mee kunt vind ik echt killing). De redding is hier gebracht door de two-way pearl, daar mogen ze al vanaf 67 cm in en is door de vormgeving ook écht geschikt voor kleine kindjes. Onze mini was ruim 8 maanden toen ze over ging. Best gespendeerde 500 euro ever.

Naast de 2way pearl zijn er vast ook alternatieven te koop. De axisfix air mag nog vlugger. Weet in elk geval dat je niet een jaar echt klem zit in een krijsmc. Succes :*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_174899285
Bah Memoru, zo’n vriendin ben je beter kwijt dan rijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
DaD, dat staat zelfs nog dichterbij. Ik kan me heel goed voorstellen dat het jullie verdriet doet. Hoe vindt Baard dat zelf?
Hoe gaat het verder met je? Is er al verbetering in de pijn? :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174899719
Baard vindt het ook erg jammer, maar berust erin. Het was al een bekend verschijnsel - vragen hoe het met I gaat is soms blijkbaar ook nogal lastig voor haar.

Met mij gaat het eigenlijk best goed nu. Ik kan nu vier keer per dag uit bed om met krukken kleine stukjes te lopen. Ik kan nog niet zitten of traplopen, dat hoop ik wel over een aantal dagen te kunnen proberen. Met een bed in de woonkamer kan ik dan soms ook weer even beneden zijn, want de muren komen hier flink op me af. Ook mentaal gaat het weer wat beter. Ik zat in een flink zwart gat, maar nu ik al drie dagen geen echte pijnpiek meer heb gehad waarbij ik letterlijk niets kan bewegen, word ik weer wat optimistischer. Er komt straks wel een praktijkondersteuner GGZ langs om te praten.
Verder doet A het zo ongelooflijk goed. O+. Zonder al dit gedoe was de kraamweekwolk roze met een gouden glitterrand en dansende eenhoorns geweest.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_174899720
Wat rot, alle teleurstelling en verdriet over familieleden en vrienden.

Ik ben met de komst van de kinderen ook wat vrienden kwijtgeraakt. Een vriendin die weinig met kinderen heeft en ook helemaal niet blij reageerde toen ik vertelde weer zwanger te zijn. En ook alleen maar kon zeggen toen ik haar laatst zag op een verjaardag en vertelde dat het soms ook wel zwaar is "Ja, dat is je eigen keuze he." Daar houdt het wel bij op nu. Dat is niet wat ik me bij vriendschap voorstel, en zulk soort zurigheid kan ik niets mee. Misschien zit haar iets dwars, maar ik heb geen zin daarnaar te moeten raden of te moeten vragen. Zij moet daar zelf maar mee komen en anders niet.

Met familieleden doe ik wel meer moeite als het niet goed gaat. Ik heb drie zussen en dat is in potentie, zeker met nogal temperamentvolle types, een bron van wederzijdse irritaties en ruzietjes. Maar daarbij ben ik extreem vergevingsgezind en harmonie zoekend. Omdat ik weet dat we elkaar echt niet kwijt willen raken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_174900735
Wat naar LeSage en voor meer van jullie ook zo herkenbaar. :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174900738
Oh DaD, ik vind het zo knap dat je zo positief blijft! Lekker als je straks in een bed beneden zou kunnen liggen. Ben je toch wat meer betrokken bij het gezinsleven.

Franny, wat lomp van je vriendin :o dan is alles in het leven een keuze, wil toch niet zeggen dat het niet ooit zwaar kan zijn? :{
Van je zussen is heel herkenbaar. Ik heb er 2 en we kunnen niet met en zeker niet zonder elkaar. We maken regelmatig een heleboel ruzie, maar maken het ook altijd weer goed. Met zussen kun je, in tegenstelling tot vriendinnen, ruzie maken zonder dat het je band meteen voorgoed verandert.
En sowieso, je zussen als tantes zien O+ O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174901800
Wat rot LeSage :* Ik vind het zo'n dooddoener, reacties als 'ze zijn toch oud' of 'zo zijn ze nou eenmaal'. Het neemt zo alle verantwoordelijk weg van de ander :{ Wat ik zelf nu aan't leren ben, is dat als een ander dan 'misschien zo is' ik er toch voor kan kiezen dat niet te accepteren.

:* voor alle andere teleurstellingen die ik hier lees.

DaD, heel fijn dat A het zo goed doet! Ik hoop dat jouw herstel ook gestaag verder gaat, hoe eerder hoe beter natuurlijk :*

En je zussen als tante, ik heb geen idee hoe dat zou zijn. Mijn broers zijn allemaal niet zo sociaal onderlegt helaas. 2 hebben zelf (nog?) geen kinderen, ik ben wel benieuwd of als dat gebeurd ze nog zouden veranderen :)
  maandag 6 november 2017 @ 13:38:36 #94
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174902465
Wat lief dat jullie vragen naar Ella O+
Het gaat beter! Vannacht was wel drama met maar 3 uur slaap en vanochtend was ook nog niet best. Maar net heeft ze een hap banaan gegeten (het is een begin :P) en zag ik tussen het huilen door mijn blije baby weer even leuk spelen O+

Wat rot LeSage. Wat raar ook dat ze niet eens een kaartje sturen? Dat lijkt me toch niet zoveel werk..

En wat vervelend om te lezen over de andere botte vriendinnen en schoonmoeder met weinig interesse.

DaD wat fijn dat het beter gaat! En een bed beneden zou vast zo veel fijner zijn.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_174902730
fijn van het leuke weekend Flav!

sylver ik ben ook benieuwd hoe het nu met ella gaat.

DAD, fijn dat je af en toe uit bed kunt, maar jeetje wat zal het afzien zijn. Dat je maar snel weer beneden bij je gezin kunt zijn.

babybioscoop lijkt me dan weer helemaal niks, als ik dan ga wil ik ook de film kunnen volgen!

oh teleurstellingen mbt vrienden en familie, ja die heb ik ook wel. Ik probeer zelf het contact regelmatig te leggen. Als het dan steeds vanuit mij komt en nooit vanuit de andere kant doet dat wel eens pijn. Ik probeer het dan maar weer los te laten. Ik ben gelukkig met mijn gezinnetje en de mensen waarbij het wel wederzijds is.
  maandag 6 november 2017 @ 19:49:56 #96
149959 SQ
snelle trees
pi_174909246
Mag ik heel even inbreken zonder bijlees? Heeft iemand ervaring met buikgriep bij baby's? Gisteren spuugde noud een paar keer. Vandaag leek hij goed te pas dus heb ik hem naar het kdv gebracht maar daar heeft hij vijf outfits volgescheten met waterige diarree. Net tijdens de avondvoeding bjärkte hij ons allebei helemaal onder en spoot zichzelf daarna nog aan de onderkant leeg. Ik maak me een beetje zorgen :') ik bel morgen sowieso de huisarts maar heeft iemand in de tussentijd nog tips?
disclaimer
pi_174909426
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 19:49 schreef Stormqueen het volgende:
Mag ik heel even inbreken zonder bijlees? Heeft iemand ervaring met buikgriep bij baby's? Gisteren spuugde noud een paar keer. Vandaag leek hij goed te pas dus heb ik hem naar het kdv gebracht maar daar heeft hij vijf outfits volgescheten met waterige diarree. Net tijdens de avondvoeding bjärkte hij ons allebei helemaal onder en spoot zichzelf daarna nog aan de onderkant leeg. Ik maak me een beetje zorgen :') ik bel morgen sowieso de huisarts maar heeft iemand in de tussentijd nog tips?
Heb je ORS in huis? Heb ik evt wel liggen! Maar ook te koop bij de (infobalie van) supermarkt. AH XL is nog open.
Als Twix weer niets binnen hield en waterdunne ontlasting had, moesten we dat geven.
En morgen even de huisarts raadplegen inderdaad.
  maandag 6 november 2017 @ 20:02:56 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_174909526
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 19:59 schreef Malteser het volgende:

[..]

Heb je ORS in huis? Heb ik evt wel liggen! Maar ook te koop bij de (infobalie van) supermarkt. AH XL is nog open.
Als Twix weer niets binnen hield en waterdunne ontlasting had, moesten we dat geven.
En morgen even de huisarts raadplegen inderdaad.
ik woon in 040 he, alle supermarkten zijn nog open ;)
Oké, ik stuur mijn man even op pad. Thanks! :*
disclaimer
pi_174909877
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 20:02 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik woon in 040 he, alle supermarkten zijn nog open ;)
Oké, ik stuur mijn man even op pad. Thanks! :*
Oh ja, hier sluit alles om 20.00 uur.

Maar ORS was het advies wat we altijd kregen van Twix' kinderarts. Hier dus standaard in huis sindsdien.

Sterkte :*.
pi_174910244
quote:
1s.gif Op maandag 6 november 2017 19:49 schreef Stormqueen het volgende:
Mag ik heel even inbreken zonder bijlees? Heeft iemand ervaring met buikgriep bij baby's? Gisteren spuugde noud een paar keer. Vandaag leek hij goed te pas dus heb ik hem naar het kdv gebracht maar daar heeft hij vijf outfits volgescheten met waterige diarree. Net tijdens de avondvoeding bjärkte hij ons allebei helemaal onder en spoot zichzelf daarna nog aan de onderkant leeg. Ik maak me een beetje zorgen :') ik bel morgen sowieso de huisarts maar heeft iemand in de tussentijd nog tips?
Ja. Het kan zo lang duren bij die kleintjes. Steeds als ik dacht dat het weer beter ging met Emmy destijds, ging ze weer achteruit. Duurde 1,5 week ofzo.
De dokter zei dat zolang ze nog wel alert was en plasluiers had het een kwestie van uitzingen was.
En ze stelde me ook gerust door te zeggen dat het spugen heel veel lijkt, maar ze altijd iets binnenhouden en ze maar iets van een theelepel per uur (weet niet meer precies) nodig hebben om niet uit te drogen.

Beterschap!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')