abonnement Unibet Coolblue
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 3 november 2017 @ 10:37:22 #1
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174840917
Mensen in mijn dromen hebben bijna nooit een gezicht. En dat geldt ook voor familie, vrienden en bekenden als die in mijn dromen voorkomen. Andere features kloppen wel, bijvoorbeeld een oude liefde met lang blond haar heeft dat in de droom ook. Maar geen herkenbaar gezicht.

Ik vroeg mij vanmorgen opeens af of dat bij iedereen zo is of ben ik de enige die dat heeft?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_174840980
Heb jij last van prosopagnosie?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 3 november 2017 @ 10:45:13 #3
292419 NoXia
Productiefoutje
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 3 november 2017 @ 10:54:14 #4
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174841144
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 10:41 schreef Jordy-B het volgende:
Heb jij last van prosopagnosie?
Ja, tot op zekere hoogte. Niet zodanig dat ik mijn eigen familie of hele goede vrienden niet herken, maar ik heb soms wel moeite om een date de volgende dag te herkennen (als ze haar haar los had en de volgende dag in een staartje dan is de kans groot dat ik haar niet herken als ik haar de volgende dag tegenkom). Ik probeer die mensen meestal te onthouden aan de hand van locatie van moedervlekken, haardracht, manier van lopen en dergelijke.

Maar goed, in mijn dromen heeft meestal niemand een herkenbaar gezicht, inclusief mensen waarvan ik het gezicht echt goed ken. Dus ik vroeg mij af of iedereen dat heeft.

[ Bericht 4% gewijzigd door SeLang op 03-11-2017 11:02:35 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 3 november 2017 @ 11:14:28 #5
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_174841422
Ik zie ook geen gezichten in een droom. Vaak "weet" ik wie het is. Ik heb geen idee hoe :@
Nooit zo over nagedacht of dat vreemd is of zou moeten zijn.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_174841512
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 11:14 schreef TaMieke het volgende:
Ik zie ook geen gezichten in een droom. Vaak "weet" ik wie het is. Ik heb geen idee hoe :@
Nooit zo over nagedacht of dat vreemd is of zou moeten zijn.
Dat heb ik dus ook en dan juist bij goede bekenden. Een willekeurige vreemde heeft soms ineens het gezicht van iemand die ik voor het slapen gaan nog op bewegend beeld heb gezien. :')

En laatst had ik dat een gezicht gedurende een gesprek veranderde. Verder spelen gezichten in mijn droom vaak ook geen grote rol qua visueel aspect, maar meer de gebeurtenissen.
pi_174841604
Ik heb al aantal keer gedroomd dat mijn tanden uitvielen of los zaten.
En dan dromen dat je 'wakker' bent en in de spiegel kijkt en tanden mist.
pi_174841730
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 november 2017 11:28 schreef 2682000 het volgende:
Ik heb al aantal keer gedroomd dat mijn tanden uitvielen of los zaten.
En dan dromen dat je 'wakker' bent en in de spiegel kijkt en tanden mist.
je vriend is zeker groot geschapen
  vrijdag 3 november 2017 @ 11:36:14 #9
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_174841743
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 november 2017 11:28 schreef 2682000 het volgende:
Ik heb al aantal keer gedroomd dat mijn tanden uitvielen of los zaten.
En dan dromen dat je 'wakker' bent en in de spiegel kijkt en tanden mist.
Dat heeft een andere oorzaak.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_174841759
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 november 2017 11:36 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Dat heeft een andere oorzaak.
Oh wacht ik heb helemaal geen tanden
pi_174841764
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 11:35 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

je vriend is zeker groot geschapen
T is een neger dusja.
pi_174841913
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 november 2017 11:37 schreef 2682000 het volgende:

[..]

T is een neger dusja.
Die mythe is allang doorbroken, blanke mannen hebben gemiddeld grotere penissen dan zwarte mannen, helaas voor negers.

Anywayyyyy, ik heb hetzelfde als TS, vroeger was dat gek genoeg wel anders dan waren de dromen haarscherp en had ik een beter fotografisch geheugen, nu is dat best afgezwakt, ik onthoud vaak nog wel de hele teksten maar niet de context.

In dromen lijkt dat door te werken, gezichten kloppen niet meer helemaal en als ik echt mn best ga doen in de droom om te bedenken wie ik nou zie, word ik meestal wakker.
  vrijdag 3 november 2017 @ 13:29:57 #13
471637 TomStall
I buried Joey
pi_174843702
Gezichten geen probleem mee (waarom staat dit in R&P?), maar probeer eens iemand te bellen in je droom, of een stukje auto te rijden die handrem doet het echt echt echt niet.
  vrijdag 3 november 2017 @ 13:40:37 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_174843887
Wat anderen ook zeggen: je ‘weet’ dat het iemand is terwijl je niet eens duidelijke kenmerken onderscheidt. En iemand moeten bellen is altijd drama, want of je kunt het nummer niet vinden, niet lezen of niet in de goede volgorde intoetsen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_174843985
Ik ben vaak te moe om te dromen. Zodra ik slaap gaat de wekker weer. Homo's.
pi_174845943
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 10:37 schreef SeLang het volgende:
Mensen in mijn dromen hebben bijna nooit een gezicht. En dat geldt ook voor familie, vrienden en bekenden als die in mijn dromen voorkomen. Andere features kloppen wel, bijvoorbeeld een oude liefde met lang blond haar heeft dat in de droom ook. Maar geen herkenbaar gezicht.

Ik vroeg mij vanmorgen opeens af of dat bij iedereen zo is of ben ik de enige die dat heeft?
Is naar mijn weten enigszins normaal. Icm dat jij sws meer moeite hebt met gezichten automatisch te herkennen kan ik me voorstellen dat dit gebeurt.

Voorbeeld: ik heb geen moeite met dat soort zaken, maar ik kan gerust dromen dat ik met 'n vriend ergens zit te kletsen in de kroeg, maar dat die vriend een ander gezicht heeft of een andere stem, maar ik ' weet' dan gewoon wie het moet voorstellen zeg maar.
pi_174846237
Ik zou niet eens weten of ik mensen zie in mijn droom. Laat staan hoe die er uit zien. Jammer genoeg onthou ik dromen echt nooit..
pi_174880100
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 11:14 schreef TaMieke het volgende:
Ik zie ook geen gezichten in een droom. Vaak "weet" ik wie het is. Ik heb geen idee hoe :@
Nooit zo over nagedacht of dat vreemd is of zou moeten zijn.
Ik heb precies dit :D heb er wel eens over nagedacht though. Ik heb ook dat ik ‘weet wie iemand is’ in mijn droom, maar soms zien ze er totaal anders uit. Maar toch zonder gezicht :’)
pi_174880167
Ik zou er niet wakker van liggen.
pi_174880211
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:40 schreef Lienekien het volgende:
Wat anderen ook zeggen: je ‘weet’ dat het iemand is terwijl je niet eens duidelijke kenmerken onderscheidt. En iemand moeten bellen is altijd drama, want of je kunt het nummer niet vinden, niet lezen of niet in de goede volgorde intoetsen.
Ja, dit, en mensen kunnen ineens iemand anders worden bij mij. Eerst mijn moeder en daarna een vriendin of zo.

Bellen, lezen, klokkijken, allemaal onmogelijk. Elektriciteit werkt ook niet zoals het zou moeten. Dat is ook een goede manier om lucide te leren dromen. Wanneer je wakker bent, heel bewust zijn van dat je wakker bent, op de klok kijken, iets lezen, testen of de lichtschakelaars het doen. En bedenken wat je hiervoor gedaan hebt, hoe je in de ruimte terecht bent gekomen waar je nu bent.
Als je dit vaak doet als je wakker bent, ga je het ook doen in je dromen. Eerst houd je jezelf nog voor de gek (je verzint ‘logische’ verklaringen voor waarom je niet kunt lezen of waarom de tijd niet klopt), later word je steeds bewuster en kun je je realiseren dat je droomt. Soms maakt dat je eerst meteen wakker, maar als je door die fase heen bent, kun je je dromen gaan sturen. En da’s echt heel gaaf!
Ja, die met de ballen in de bek.
  zondag 5 november 2017 @ 18:53:53 #21
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_174889120
Ik kan om de een of andere reden nooit rennen in m'n dromen. Tenminste niet in dromen die ik me herinner. Heel vreemd. Dan probeer ik een sprintje te trekken en lijken m'n benen amper te werken.
pi_174889314
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2017 12:05 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Ja, dit, en mensen kunnen ineens iemand anders worden bij mij. Eerst mijn moeder en daarna een vriendin of zo.

Bellen, lezen, klokkijken, allemaal onmogelijk. Elektriciteit werkt ook niet zoals het zou moeten. Dat is ook een goede manier om lucide te leren dromen. Wanneer je wakker bent, heel bewust zijn van dat je wakker bent, op de klok kijken, iets lezen, testen of de lichtschakelaars het doen. En bedenken wat je hiervoor gedaan hebt, hoe je in de ruimte terecht bent gekomen waar je nu bent.
Als je dit vaak doet als je wakker bent, ga je het ook doen in je dromen. Eerst houd je jezelf nog voor de gek (je verzint ‘logische’ verklaringen voor waarom je niet kunt lezen of waarom de tijd niet klopt), later word je steeds bewuster en kun je je realiseren dat je droomt. Soms maakt dat je eerst meteen wakker, maar als je door die fase heen bent, kun je je dromen gaan sturen. En da’s echt heel gaaf!
Is bellen bijvoorbeeld echt onmogelijk in dromen? Ik had vannacht een droom dat ik achterna gerend werd door een chick die me wilde vermoorden, ik rende weg en terwijl ik rende heb ik succesvol 112 gebeld en een telefoongesprek gehad. Ik keek er ook wel van op, normaal kan ik niet eens wegrennen in mijn dromen :'), maar nu ging alles goed.
pi_174911459
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 november 2017 11:28 schreef 2682000 het volgende:
Ik heb al aantal keer gedroomd dat mijn tanden uitvielen of los zaten.
En dan dromen dat je 'wakker' bent en in de spiegel kijkt en tanden mist.
Ah da's klote, zo'n droom-in-een-droom... ik had eens dat ik de volgende dag een tentamen had, en ik droomde dat ik me verslapen had voor dat tentamen, en naar de trein rende (het hele stuk van van huis gaan en aankomen op het station miste, maar dat valt gewoon niet op :')), waarbij ik iedere keer naar achter werd getrokken toen ik er bijna was, de trein reed weg, en na wat visioenen van mezelf die van de opleiding getrapt werd werd ik wakker, ik zag dat ik me verslapen had, schrok me de pleuris, en toen werd ik écht wakker, een uur te vroeg.

Had ook zwaar slaaptekort omdat ik nog tot laat geleerd had, mijn ervaring is dat mijn dromen dan heviger zijn.

Lucide dromen zou ik nog weleens willen leren, ik realiseer me nooit dat ik aan het dromen ben.
pi_174912140
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 19:03 schreef Raves het volgende:

[..]

Is bellen bijvoorbeeld echt onmogelijk in dromen? Ik had vannacht een droom dat ik achterna gerend werd door een chick die me wilde vermoorden, ik rende weg en terwijl ik rende heb ik succesvol 112 gebeld en een telefoongesprek gehad. Ik keek er ook wel van op, normaal kan ik niet eens wegrennen in mijn dromen :'), maar nu ging alles goed.
Bijzonder! Maar moest je ook echt die cijfertjes intoetsen?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_176017060
quote:
7s.gif Op zondag 5 november 2017 12:05 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Ja, dit, en mensen kunnen ineens iemand anders worden bij mij. Eerst mijn moeder en daarna een vriendin of zo.

Bellen, lezen, klokkijken, allemaal onmogelijk. Elektriciteit werkt ook niet zoals het zou moeten. Dat is ook een goede manier om lucide te leren dromen. Wanneer je wakker bent, heel bewust zijn van dat je wakker bent, op de klok kijken, iets lezen, testen of de lichtschakelaars het doen. En bedenken wat je hiervoor gedaan hebt, hoe je in de ruimte terecht bent gekomen waar je nu bent.
Als je dit vaak doet als je wakker bent, ga je het ook doen in je dromen. Eerst houd je jezelf nog voor de gek (je verzint ‘logische’ verklaringen voor waarom je niet kunt lezen of waarom de tijd niet klopt), later word je steeds bewuster en kun je je realiseren dat je droomt. Soms maakt dat je eerst meteen wakker, maar als je door die fase heen bent, kun je je dromen gaan sturen. En da’s echt heel gaaf!
Ik haat lucide dromen. Vind ze eng.

Net zoals slaapverlamming.

Goddank weet ik het vrij snel en push ik mijzelf wakker.
  woensdag 27 december 2017 @ 10:53:04 #26
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_176032611
Nee, ik zie altijd gezichten in mijn droom. Ik heb eerderdat mijn dromen nooit heel erg kleurrijk zijn, hangt een beetje tegen het zwart-wit aan. Die enkele keer dat mijn dromen fel verlicht zijn zijn dan ook meestal bijzondere dromen, alleen daarom al.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')