abonnement Unibet Coolblue
pi_174840795
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>>Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen. Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo

>>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2017 Challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: PRs bijhouden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Divers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door Pharkus op 21-11-2017 07:29:29 ]
pi_174840818
Ik ben blij dat in ieder geval 1 persoon de quote herkende ^O^
pi_174840824
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 10:27 schreef McTwente het volgende:

[..]

Pijll bedoelt toch echt hardlopers en geen wielrenners...
Oh, ja, nee, dan zie ik er geen verwijzing naar Krabbé meer in.

quote:
Meyreuis, Lozère, 26 juni 1977. Warm, bewolkt weer. Ik pak mijn spullen uit mijn auto en zet mijn fiets in elkaar. Vanaf terrasjes kijken toeristen en inwoners toe. Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_174841787
Ik heb al tijden geen hardloopkleding gekocht. Ik heb meer dan genoeg.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_174844878
Kledingdiscussies! Zulks een timing...

Ik ben in de running voor compressiesokken of sleeves. Na de afgelopen tempoloop erg veel pijn in mijn kuit te hebben gehad even naar de fysio geweest en die voelde inderdaad dat er een spierknoop zat (was er wel heel vlot bij dus moet goedkomen met het oog op de marathon over ruim 2 weken).

Maar zij raadde me aan eens te kijken naar compressie kousen en raadde eigenlijk zelf de sleeves aan (ivm gewoon je eigen sokken kunnen gebruiken). Lees eigenlijk dat er weinig verschil tussen zit, maar dat de sleeves echt puur voor tijdens het sporten zijn en niet voor 'eromheen/los gebruik'.

Verder nog ervaringen of specifieke plus of min punten? Aan- of afraders? :)
pi_174845483
Ik heb ooit beide gehad maar vond het gewoon niet fijn. Je kunt misschien beter kijken hoe het komt dat je steeds stijve kuiten hebt in plaats van de symptomen te bestrijden.
pi_174845790
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:54 schreef Devv het volgende:
Ik heb ooit beide gehad maar vond het gewoon niet fijn. Je kunt misschien beter kijken hoe het komt dat je steeds stijve kuiten hebt in plaats van de symptomen te bestrijden.
Een start is naast alleen maar koffie op mijn werk ook wat meer water drinken ;) En wat beter opwarmen...

Maar over het algemeen niet zo'n probleem mee hoor, alleen nu met de LDL's van 30+ (en bij de halve marathon steeds het laatste kwartier maar die liep ik dan ook vol en is meer kramp of er tegenaan).

Maar als die dingen voor nu op de korte termijn helpen is het ook wel de moeite waard wat mij betreft.
  vrijdag 3 november 2017 @ 15:14:40 #8
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_174845821
Ik gebruik Compressietubes van BV Sport. Maar eigenlijk alleen nog als bescherming van mijn onderbenen tijdens trails :)
F means you're fucked
pi_174845904
Compressie producten van Compressport, Herzog e.d. zijn vrij prijzig.
Als "probeersel" misschien niet heel erg geschikt. Dan kan je beter kalenji proberen, de compressie zal minder zijn, maar je betaald dan ook niet meteen 40 of 50 euro...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_174846037
Zie inderdaad wel wat opties van rond de 20 tot 30 euro, meteen 50 of 60 euro vind ik ook wat teveel.

Njah, vanavond eerst maar eens mn kuiten opmeten en kijken welke maat ik moet hebben en dan gewoon maar wat bestellen. Komen we er vnzelf achter.
pi_174856688
Begon de laatste weken steeds fitter te worden, ben ik afgelopen zaterdag tijdens voetballen door m'n enkel gegaan...

Ben benieuwd hoe lang enkel nog dik en blauw blijft.
pi_174859689
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 15:14 schreef YUR het volgende:
Ik gebruik Compressietubes van BV Sport. Maar eigenlijk alleen nog als bescherming van mijn onderbenen tijdens trails :)
Bij strong viking en dat soort obsrakel evenement zijn ze ook erg handig als bescherming.
  Forum Admin zaterdag 4 november 2017 @ 10:08:29 #13
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_174859737
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:27 schreef m0ridin het volgende:
Kledingdiscussies! Zulks een timing...

Ik ben in de running voor compressiesokken of sleeves. Na de afgelopen tempoloop erg veel pijn in mijn kuit te hebben gehad even naar de fysio geweest en die voelde inderdaad dat er een spierknoop zat (was er wel heel vlot bij dus moet goedkomen met het oog op de marathon over ruim 2 weken).

Maar zij raadde me aan eens te kijken naar compressie kousen en raadde eigenlijk zelf de sleeves aan (ivm gewoon je eigen sokken kunnen gebruiken). Lees eigenlijk dat er weinig verschil tussen zit, maar dat de sleeves echt puur voor tijdens het sporten zijn en niet voor 'eromheen/los gebruik'.

Verder nog ervaringen of specifieke plus of min punten? Aan- of afraders? :)
Ik heb beide in een goedkope variant gehad. Ik gebruik nu nog wel een sleeve tijdens het lopen. Uiteindelijk ben ik meer fan geworden van een massagerol, die lijkt me wel te helpen (je zou kunnen beginnen met een tennisbal en dan daar met je been + gewicht overheen rollen). Zelf los masseren helpt ook.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_174860274
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 10:08 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Ik heb beide in een goedkope variant gehad. Ik gebruik nu nog wel een sleeve tijdens het lopen. Uiteindelijk ben ik meer fan geworden van een massagerol, die lijkt me wel te helpen (je zou kunnen beginnen met een tennisbal en dan daar met je been + gewicht overheen rollen). Zelf los masseren helpt ook.
Heb inderdaad een foamroller ook, maar die is nog als nieuw zullen we maar zeggen. Maar die ga ik nu inderdaad ook gebruiken...

Maar dit is meer als extra ondersteuning, altijd te proberen en als het helpt is het mooi meegenomen :)
  Moderator zaterdag 4 november 2017 @ 11:15:16 #15
155227 crew  Guppy
dus
pi_174860445
Ik heb Herzog kousen en tubes gebruikt toen ik last had van shin splints. Die heb ik al járen niet meer en ik loop ook zonder de kousen/tubes. Ben wel erg tevreden over de werking, maar zonder is ook lekker :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 4 november 2017 @ 11:52:52 #16
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_174861040
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 15:19 schreef Guard het volgende:
Compressie producten van Compressport, Herzog e.d. zijn vrij prijzig.
Als "probeersel" misschien niet heel erg geschikt. Dan kan je beter kalenji proberen, de compressie zal minder zijn, maar je betaald dan ook niet meteen 40 of 50 euro...
Je moet die dure sowieso goed laten aanmeten en niet zomaar op internet kopen :)

Een marathon met tubes lopen kan een wereld van verschil maken tov zonder lopen. Mijn kuiten houden het langer vol met tubes aan, gaat enorm kramp tegen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_174861086
Hebben meer mensen de laatste dagen synchronisatieproblemen met Garmin Connect?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator zaterdag 4 november 2017 @ 11:55:57 #18
155227 crew  Guppy
dus
pi_174861100
Gisteren nog probleemloos gesynchroniseerd?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_174861677
Hobbel zo wel even naar de runnersworld, die zit hier toch om de hoek. Voor die 5 euro prijsverschil hoef ik t nou ook niet te laten...

Btw, geen garmin sync issues hier lijkt het (sync altijd via wifi)

[ Bericht 22% gewijzigd door m0ridin op 04-11-2017 12:33:29 ]
pi_174862018
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 11:55 schreef La_Tramposa het volgende:
Hebben meer mensen de laatste dagen synchronisatieproblemen met Garmin Connect?
Hoe synchroniseer jij?

Bij mj gaat het prima via de telefoon.
pi_174862364
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 november 2017 11:52 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Je moet die dure sowieso goed laten aanmeten en niet zomaar op internet kopen :)

Een marathon met tubes lopen kan een wereld van verschil maken tov zonder lopen. Mijn kuiten houden het langer vol met tubes aan, gaat enorm kramp tegen.
Kan je ook zelf meten, is geen rocketsurgery :P
Maar ik weet welke maten ik moet hebben, want ik heb het wel laten aanmeten bij in een niet nader te noemen trailrunshop in Valkenswaard :D

En ze gaan morgen weer aan, dan mag ik weer een keer een marathon :)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_174862609
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 12:45 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Hoe synchroniseer jij?

Bij mj gaat het prima via de telefoon.
Bluetooth met de telefoon. Maar meer mensen uit mijn groep hebben daar de laatste dagen problemen mee.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator zaterdag 4 november 2017 @ 13:28:31 #23
155227 crew  Guppy
dus
pi_174862672
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:24 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Bluetooth met de telefoon. Maar meer mensen uit mijn groep hebben daar de laatste dagen problemen mee.
Ging hier gisteren nog goed... Maar vorige week wel een paar keer een foutmelding
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 4 november 2017 @ 17:52:12 #24
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_174866165
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:08 schreef Guard het volgende:

[..]

Kan je ook zelf meten, is geen rocketsurgery :P
Maar ik weet welke maten ik moet hebben, want ik heb het wel laten aanmeten bij in een niet nader te noemen trailrunshop in Valkenswaard :D

En ze gaan morgen weer aan, dan mag ik weer een keer een marathon :)
Welke?

En ja, jij hebt ze dus ook minstens 1 keer laten aanmeten :P
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Moderator zaterdag 4 november 2017 @ 19:26:34 #25
155227 crew  Guppy
dus
pi_174868183
Ik heb die van mij toen ook laten aanmeten. Betaal je niet extra voor, dus waarom niet
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_174869793
Vanmiddag de Erasmusronde (10km) gelopen. Waar het vanochtend nog mooi weer was begon het een half uur voor de start lekker te regenen.
Al met al een koude en natte boel. Desondanks toch lekker kunnen lopen en gefinisht in volgens mij 45:45.
Die 45minuten grens slecht ik een andere keer wel.

Werd door Strava wel fijn herinnert aan mijn vorige Erasmusronde uit 2014. Toen deed ik er nog 57 minuten over.

Over kleding gesproken... Best veel lange tights en jasjes gezien en dat tijdens een wedstrijdje.
pi_174870865
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 13:24 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Bluetooth met de telefoon. Maar meer mensen uit mijn groep hebben daar de laatste dagen problemen mee.
Allemaal hetzelfde klokje? Misschien een update met een bug. Garmin connect app is wel onlangs ge-update .
  Moderator zaterdag 4 november 2017 @ 21:17:30 #28
155227 crew  Guppy
dus
pi_174871023
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 21:11 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Allemaal hetzelfde klokje? Misschien een update met een bug. Garmin connect app is wel onlangs ge-update .
735XT hier :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 4 november 2017 @ 21:54:01 #29
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_174871931
Geen problemen met syncen hier.
Huilen dan.
pi_174872367
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 november 2017 17:52 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Welke?

En ja, jij hebt ze dus ook minstens 1 keer laten aanmeten :P
Ja maar pas het tweede paar. Eerste paar gewonnen met een FB prijsvraag van Herzog, toen moest ik zelf meten en doorgeven.
En morgen doe ik de Berenloop op Terschelling :s)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_174877276
Ik mag vandaag weer een 5k. Wel een beetje rustig aan, want ik heb vorige week een cross gelopen, en volgende week weer 8)7

Gisteren trouwens naar de musical van De Marathon geweest. Aanrader! Binnenkort de film weer eens kijken :)
  zondag 5 november 2017 @ 08:57:10 #32
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_174877594
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 november 2017 22:12 schreef Guard het volgende:

[..]

Ja maar pas het tweede paar. Eerste paar gewonnen met een FB prijsvraag van Herzog, toen moest ik zelf meten en doorgeven.
En morgen doe ik de Berenloop op Terschelling :s)
Wist niet dat die morgen was :P Succes!!
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_174878030
Succes en veel plezier vandaag, Berenlopers! Dat geldt natuurlijk ook voor alle andere lopen vandaag.

Zo zelf nog even een duurloop en vanmiddag een beetje de NY Marathon volgen. Benieuwd hoe Butter het er vanaf brengt.
  zondag 5 november 2017 @ 09:47:59 #34
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174878204
Waar volg je de NY marathon?

Succes met de berenloop Guard. Die wil ik ook eens lopen :Y

Gister voor het eerst met de gevorderden meegelopen (ik was gepromoveerd, jee!). Ook daar liep ik voorop met weinig moeite :o Nog maar een groepje verder volgende week.

's Middags wezen aanmoedigen in Woudrichem. M'n ouwe kluppie besloot dit jaar massaal een kneuterloopje te gaan bezoeken. Prachtig stadje en mooie loop :)

Hats, succes met je 5k!
  Moderator zondag 5 november 2017 @ 10:06:20 #35
155227 crew  Guppy
dus
pi_174878473
NY Marathon is te zien op Eurosport :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_174878504
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 09:47 schreef Quoi het volgende:
Waar volg je de NY marathon?

Succes met de berenloop Guard. Die wil ik ook eens lopen :Y

Gister voor het eerst met de gevorderden meegelopen (ik was gepromoveerd, jee!). Ook daar liep ik voorop met weinig moeite :o Nog maar een groepje verder volgende week.

's Middags wezen aanmoedigen in Woudrichem. M'n ouwe kluppie besloot dit jaar massaal een kneuterloopje te gaan bezoeken. Prachtig stadje en mooie loop :)

Hats, succes met je 5k!
Vestingloop, ook ooit een halve daar gelopen. Misleidende naam, de laatste anderhalve km zie je iets van de vesting, de rest is polders :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_174881175
Vandaag mocht ik de benen eens testen met een '10K Training Race'.
Vertrokken in een aangenaam zonnetje & met vooruitzicht van de training gegaan voor kort/kort.

Na een korte opwarming begonnen er al donkere wolken te verschijnen en vanaf dat ik los mocht gingen de hemelsluizen ook open met veel wind en een donderslag...best wel ploeteren (met heel wat stukjes onverhard en het eerste deel met tegenwind). Ik kwam dan ook verkleumd thuis... Desondanks toch een mooie 42.40 eruitgehaald... wat dus wil zeggen dat ik terug richting mijn beste vorm groei. Dit schept vertrouwen voor de aankomende trainingsweken *O* *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 5 november 2017 @ 13:51:11 #38
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_174882694
JeuJ! Heb de Krollenloop Ten Miles gelopen in 1:23:44 (5:12 gemiddeld). Ben weer op weg naar mijn oude tijden. Binnenkort weer een halve marathon. Een halve onder de 2:00 moet haalbaar zijn!
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_174884176
Lekker bezig Sem!

Ik mocht m'n 5km niet te hard, en ik heb voor het eerst eens geluisterd :P Vooral goed op ontspanning en techniek gelet. Uiteindelijk gewoon best heel lekker gelopen, en 2e geworden in 22:39. Volgens mij ben ik best aardig in vorm aan het raken 8-)
pi_174885802
Waarom staan er Olympische ringen en '-96' in beeld bij Eurosport?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zondag 5 november 2017 @ 16:26:29 #41
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_174885849
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 14:53 schreef hatsaflats het volgende:
Lekker bezig Sem!

Ik mocht m'n 5km niet te hard, en ik heb voor het eerst eens geluisterd :P Vooral goed op ontspanning en techniek gelet. Uiteindelijk gewoon best heel lekker gelopen, en 2e geworden in 22:39. Volgens mij ben ik best aardig in vorm aan het raken 8-)
Geen lokale specialiteit gewonnen? Of was dat niet bij deze?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Forum Admin zondag 5 november 2017 @ 16:33:35 #42
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_174885984
Goed bezig Semtex en hatsa!

Zelf heb ik er 12.5 km uitgeperst vanochtend. En ik was niet de enige, kwam veel meer hardlopers tegen dan normaal. Het zonnetje scheen en de temperatuur was heerlijk.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Moderator zondag 5 november 2017 @ 16:34:48 #43
155227 crew  Guppy
dus
pi_174886012
quote:
99s.gif Op zondag 5 november 2017 16:24 schreef mosselmossel het volgende:
Waarom staan er Olympische ringen en '-96' in beeld bij Eurosport?
Ze tellen af naar Peongchang!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_174886418
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 16:34 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ze tellen af naar Peongchang!
Aha!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_174886568
quote:
2s.gif Op zondag 5 november 2017 16:26 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Geen lokale specialiteit gewonnen? Of was dat niet bij deze?
Nee, 20 euro voor de lokale hardloopwinkel. M
  zondag 5 november 2017 @ 17:11:23 #46
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_174886744
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 17:02 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Nee, 20 euro voor de lokale hardloopwinkel. M
Ook lekker!
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_174886871
Butter loopt na 25km gewoon nog steeds aan kop mee in de kopgroep, dat is wel mooi hoor.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_174887280
Lekker bezig Hatsaflats, Minimall en Semtex, mijn hardloopmaatje liep 1:23:47 vlak achter jou dus !

Ik heb dus de 5 km gedaan. En dat ging niet super 35:59 ofzo... Ik heb sinds gisteren de Garmin 735 XT, wat een fijn ding.. Alleen ik had bij de start niet doorgedrukt maar na 300 meter alsnog gedaan.

Weet niet of jullie dit misschien weten, tijdens het lopen gaf hij echt veel te hoge tempo’s aan, later ging dit wel weer redelijk. Ook zei hij pas na 1km : gps is gereed.. Dus ik dacht huh!? En nu komt het mooiste, ik heb volgens het ding 13,62 km gelopen in 33:21, nou zeg als dat eens kon
:7 haha. En in Garmin connect kon ik het wel aanpassen naar 5km maar daar blijft alles in mijlen staan hoort dat? Op het horloge blijft wel gewoon 13,62 km staan. Echt heel raar.. Heeft iemand de oplossing?? Ik dacht dat ik het namelijk wel goed had ingesteld allemaal :@ :'( Gelukkig meet ie de hartslag wel supergoed en voorderest is het wel een fijn ding. Fijner dan tomtom :)
  zondag 5 november 2017 @ 17:48:40 #49
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_174887454
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 17:40 schreef xMissi het volgende:
Garmin 735 XT
Ze hebben bij BVA auctions wel eens van die tomtom sporthorloges in de veiling, die zien er ook wel goed uit. Maar je moet wel heel veel verschillende circuitjes lopen, als het horloge zijn geld waard is. Ik loop een paar keer in de week in het hetzelfde bos een ronde van 9 km, dan heb zo'n luxe gps horloge nog niet zo veel zin, het verschil is hooguit 1 kilometer tussen rondjes dus dat lijkt me nihil.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  Moderator zondag 5 november 2017 @ 18:00:08 #50
155227 crew  Guppy
dus
pi_174887667
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 17:40 schreef xMissi het volgende:
Lekker bezig Hatsaflats, Minimall en Semtex, mijn hardloopmaatje liep 1:23:47 vlak achter jou dus !

Ik heb dus de 5 km gedaan. En dat ging niet super 35:59 ofzo... Ik heb sinds gisteren de Garmin 735 XT, wat een fijn ding.. Alleen ik had bij de start niet doorgedrukt maar na 300 meter alsnog gedaan.

Weet niet of jullie dit misschien weten, tijdens het lopen gaf hij echt veel te hoge tempo’s aan, later ging dit wel weer redelijk. Ook zei hij pas na 1km : gps is gereed.. Dus ik dacht huh!? En nu komt het mooiste, ik heb volgens het ding 13,62 km gelopen in 33:21, nou zeg als dat eens kon
:7 haha. En in Garmin connect kon ik het wel aanpassen naar 5km maar daar blijft alles in mijlen staan hoort dat? Op het horloge blijft wel gewoon 13,62 km staan. Echt heel raar.. Heeft iemand de oplossing?? Ik dacht dat ik het namelijk wel goed had ingesteld allemaal :@ :'( Gelukkig meet ie de hartslag wel supergoed en voorderest is het wel een fijn ding. Fijner dan tomtom :)
Je moet, als je gaat rennen, even wachten tot ie een gps gevonden heeft :) ik denk dat ie daar de mist in is gegaan. Als je een activiteit selecteert, gaat ie zoeken. Die 5 streepjes moeten groen worden en dan kun je beginnen

En Garmin Connect kun je aanpassen naar kilometers :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_174887676
Na de baggertraining van gisteren en wat opmerkingen van de trainer dat het wel erg weinig tijd was allemaal had ik gisteren al bijna besloten om Spijkenisse maar om te zetten naar een halve en voor een voorjaarsmarathon te gaan. Maar in het hardlopen komt én gaat het vertrouwen te voet, dat is na de training van vandaag zeker weer terug. Ik moest 5x4km in marathontempo (3 blokken vlak op 4.30, 2 blokken elke 2 min. afwisselen tussen 4.25 en 4.35), met 3 minuten rust en daarna nog 3x1km op 4.35. Uiteindelijk uitgekomen op bijna 29km in 2u17 op een hartslag die echt prima is voor dat tempo! Waarschijnlijk heeft het carbloading op mijn feestje gisteren ook geholpen :P

Is de NY marathon nog bezig?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator zondag 5 november 2017 @ 18:01:50 #52
155227 crew  Guppy
dus
pi_174887692
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 18:00 schreef La_Tramposa het volgende:
Na de baggertraining van gisteren en wat opmerkingen van de trainer dat het wel erg weinig tijd was allemaal had ik gisteren al bijna besloten om Spijkenisse maar om te zetten naar een halve en voor een voorjaarsmarathon te gaan. Maar in het hardlopen komt én gaat het vertrouwen te voet, dat is na de training van vandaag zeker weer terug. Ik moest 5x4km in marathontempo (3 blokken vlak op 4.30, 2 blokken elke 2 min. afwisselen tussen 4.25 en 4.35), met 3 minuten rust en daarna nog 3x1km op 4.35. Uiteindelijk uitgekomen op bijna 29km in 2u17 op een hartslag die echt prima is voor dat tempo! Waarschijnlijk heeft het carbloading op mijn feestje gisteren ook geholpen :P

Is de NY marathon nog bezig?
De mannen zijn bijna binnen! *O*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_174887709
De Berenloop was leuk, en ik heb echt heerlijk gelopen, eens een keer niet "de dood of de gladiolen" tactiek, maar gewoon tempo lopen wat je weet dat je dat 42 km vol kan houden
En dat is gelukt *O* behalve op het strand, daar ietsje gas terug.
Veel mensen ingehaald :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_174887728
Butter gaat ook echt keigoed!!

@ Guppy dus op dat knopje klikken en dan wachten en dan nog een keer. Maar ik vraag me af hoe ik dan 13 km krijg :o . En op de telefoon blijft hij in mijlen staan. Maar kijk zo even op de computer :) Dankjewel
  Moderator zondag 5 november 2017 @ 18:06:24 #55
155227 crew  Guppy
dus
pi_174887774
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 18:03 schreef xMissi het volgende:
Butter gaat ook echt keigoed!!

@ Guppy dus op dat knopje klikken en dan wachten en dan nog een keer. Maar ik vraag me af hoe ik dan 13 km krijg :o . En op de telefoon blijft hij in mijlen staan. Maar kijk zo even op de computer :) Dankjewel
Even op de computer inloggen en dan bij je account settings (je profielfoto aanklikken) de boel op metric zetten.
Klopt de gemeten route op het kaartje wel dan?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 5 november 2017 @ 18:14:38 #56
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174887972
Well done Butter!

Maar man man, wat een droevig commentaar op Eurosport.

Normaal liep er altijd wel iemand de Laan van Meerdervoortloop, maar dit jaar niemand? Het zou (in potlood) mijn eerste 10k worden, maar het kwam simpelweg niet uit.
pi_174889950
Baggertrainingen zijn ook trainingen. Het plan was een koppeltraining van 50 kilometer fietsen en 22 kilometer hardlopen, maar na het eerste rondje van 11 kilometer waren de benen op. Ik had toch iets te hard gefietst...mooi leermomentje.
pi_174890900
Iemand toevallig tips voor online verkijgbaar goede hardloopverlichting these days? :)
pi_174890961
Ik gebruik de kalenji set van de decathlon. Setje knoop je om waardoor je een licht op je borst hebt en op je rug. Voordeel als je iemand aankijkt met oversteken verblind je niemand, daarom voor mij geen hoofdlamp.
pi_174891055
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 20:21 schreef Oceanonix het volgende:
Ik gebruik de kalenji set van de decathlon. Setje knoop je om waardoor je een licht op je borst hebt en op je rug. Voordeel als je iemand aankijkt met oversteken verblind je niemand, daarom voor mij geen hoofdlamp.
Top, bedankt voor de tip, dan loop ik daar morgen even langs :)
Ik zat automatisch te denken aan van die clips die je om je armen doet.
pi_174891540
quote:
14s.gif Op zondag 5 november 2017 20:24 schreef STING het volgende:

[..]

Top, bedankt voor de tip, dan loop ik daar morgen even langs :)
Ik zat automatisch te denken aan van die clips die je om je armen doet.
Daarmee wordt je hopelijk gezien maar bij geen of slechte verlichting heb je er zelf niets aan.
pi_174891582
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 20:41 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Daarmee wordt je hopelijk gezien maar bij geen of slechte verlichting heb je er zelf niets aan.
Ook daar niet eens aan gedacht :') Wel handig hier, niet overal is verlichting.
Maar zie idd ook steeds meer fietsers met verlichting op hun borst+rug.
  Moderator zondag 5 november 2017 @ 20:55:02 #63
155227 crew  Guppy
dus
pi_174891843
Oh ja, verlichting! Meteen weer even in m'n tas gooien
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Forum Admin zondag 5 november 2017 @ 21:48:36 #64
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_174893285
quote:
14s.gif Op zondag 5 november 2017 20:24 schreef STING het volgende:

[..]

Top, bedankt voor de tip, dan loop ik daar morgen even langs :)
Ik zat automatisch te denken aan van die clips die je om je armen doet.
Die clips via AliExpress.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_174895285
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 18:03 schreef xMissi het volgende:
Butter gaat ook echt keigoed!!

@ Guppy dus op dat knopje klikken en dan wachten en dan nog een keer. Maar ik vraag me af hoe ik dan 13 km krijg :o . En op de telefoon blijft hij in mijlen staan. Maar kijk zo even op de computer :) Dankjewel
Weet even niet hoe het ook alweer met de 735xt zat maar het is inderdaad wel goed om even van tevoren de gps aan te zetten zodat hij een goede fix heeft. (Met de 935 krijg je een groene ring als je ontvangst goed genoeg is, maar zelfs dan is het handiger nog even te wachten).

Geloof dat je met de 735xt een tril en melding krijgt dat de gps gelocked is? (En dan nog even wachten helpt vaak wel). Gewoon paar minuutjes van tevoren lekker laten fixen :)

En soms kan het handig zijn je settings vanuit garmin connect (webpage) of de app aan te passen wanneer syncen raar gaat (bij de 935 worden alarm settings overruled door de webpage bijvoorbeeld, beetje raar en onhandig maar so be it),
  zondag 5 november 2017 @ 23:41:08 #66
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_174895983
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 23:00 schreef m0ridin het volgende:

bij de 935 worden alarm settings overruled door de webpage
Sinds de update naar 6.10 heb ik daar geen last meer van. Dat fenomeen heeft me wel een keertje goed te pakken gehad verdomme, 2u verslapen :') .
Huilen dan.
pi_174898805
quote:
14s.gif Op zondag 5 november 2017 23:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Sinds de update naar 6.10 heb ik daar geen last meer van. Dat fenomeen heeft me wel een keertje goed te pakken gehad verdomme, 2u verslapen :') .
Ah, zou mooi zijn als dat gefixed is! Niet dat ik er zelf veel last van heb maar was zo onlogisch en voor velen een irritatiepunt.
pi_174899241
Gisteren 8,2km dorpsloopje gelopen. 4:33 a 4:35 gemiddeld gelopen. Pas na halve minuut a minuut de stopknop van Strava ingeduwd. Het doel was om mijn 64 jarige vader te verslaan. Hij was iets eerder gestart, mijn veter ging los, maar op het eind mooi ingehaald. Half minuutje voorsprong.
  maandag 6 november 2017 @ 10:54:44 #69
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_174900084
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 10:28 schreef McTwente het volgende:
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!
Mag ik in de OP, McTwente?

1
2
3
 [b] 7 januari 2018 - [url=https://eindhovensport.nl/eindhoven-sport/activiteiten/genneper-parkenloop-2018]Genneper parken Nieuwjaarsloop (Eindhoven)[/url][/b]
[*] SEMTEX -9km
[*] hoe-die-nie -9km

1
2
3
4
 [b] 17 December 2017 - [url=http://www.spijkenissemarathon.nl/]Spark Marathon (Spijkenisse)[/url][/b]
[*] SEMTEX - HM
[*] La_Tramposa - M
[*] YUR - M


[ Bericht 10% gewijzigd door SEMTEX op 06-11-2017 14:37:11 ]
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_174902664
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 20:41 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Daarmee wordt je hopelijk gezien maar bij geen of slechte verlichting heb je er zelf niets aan.
Zojuist gekocht bij de Decathlon, ziet er goed uit ^O^
Nogmaals bedankt!
pi_174903854
quote:
14s.gif Op maandag 6 november 2017 10:54 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Mag ik in de OP, McTwente?
[ code verwijderd ]

[ code verwijderd ]


Oei nu kan ik niet meer terug ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_174904021
Nou vooruit, ik heb een doel nodig. Maar ik heb geen zin om er een competitie van te maken of mezelf druk op te leggen. Dus mijn compromis is geworden: een halve marathon in het voorjaar maar wel zonder tijdsdruk. Dus geen trainingen om sneller te worden, alleen om de 21,1 km te halen.

Dat betekent voor de komende maanden: afstanden uitbreiden en m'n spieren laten wennen aan de belasting.

Mijn huidige staat van dienst: 1-2x per week een training van 5km (plus 1x per week zwemmen). Afgelopen zomer getraind naar 10km, maar nooit meer dan dat gelopen. Zal het dus weer een beetje moeten opbouwen. Maar dat is wel goed voor me. En ik heb nog even :Y)

Hebben jullie nog tips?

1
2
 [b] 21 april 2018 - [url=http://halvevannijkerk.nl/]Halve van Nijkerk (Nijkerk)[/url][/b]
[*] Postbus100 - Halve Marathon


[ Bericht 1% gewijzigd door Postbus100 op 06-11-2017 15:18:54 ]
Somebody that I used to know
pi_174904175
quote:
2s.gif Op maandag 6 november 2017 15:04 schreef Postbus100 het volgende:
Nou vooruit, ik heb een doel nodig. Maar ik heb geen zin om er een competitie van te maken of mezelf druk op te leggen. Dus mijn compromis is geworden: een halve marathon in het voorjaar maar wel zonder tijdsdruk. Dus geen trainingen om sneller te worden, alleen om de 21,1 km te halen.

Mijn huidige staat van dienst: 1-2x per week een training van 5km (plus 1x per week zwemmen). Afgelopen zomer getraind naar 10km, maar nooit meer dan dat gelopen. Zal het dus weer een beetje moeten opbouwen. Maar dat is wel goed voor me. En ik heb nog even :Y)

Hebben jullie nog tips?
[ code verwijderd ]


Elke week max 10% meer kilometers en elke 3e of 4e week weer een stapje terug. Daarnaast zou ik wel elke week een intervaltraining doen, ook al is je doel niet om sneller te worden. Hierdoor wordt je conditie en je loopstijl beter, waardoor het lopen van de halve marathon je makkelijker af zal gaan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_174904240
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 15:12 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Elke week max 10% meer kilometers en elke 3e of 4e week weer een stapje terug. Daarnaast zou ik wel elke week een intervaltraining doen, ook al is je doel niet om sneller te worden. Hierdoor wordt je conditie en je loopstijl beter, waardoor het lopen van de halve marathon je makkelijker af zal gaan.

Ah, thanks! Dus dan kan ik door met:
1x per week intervaltraining
1x per week duurloop van 'oude afstand' + 10%
1x per week zwemmen?
En elke maand even een week iets minder doen.

Hoe lang van tevoren zou ik moeten beginnen met uitbreiden? Want heb nu eerlijk gezegd nog geen zin om afstanden te trainen van 10-15km. In februari dat doen lijkt me vroeg genoeg?
Somebody that I used to know
pi_174904397
quote:
2s.gif Op maandag 6 november 2017 15:15 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ah, thanks! Dus dan kan ik door met:
1x per week intervaltraining
1x per week duurloop van 'oude afstand' + 10%
1x per week zwemmen?
En elke maand even een week iets minder doen.

Hoe lang van tevoren zou ik moeten beginnen met uitbreiden? Want heb nu eerlijk gezegd nog geen zin om afstanden te trainen van 10-15km. In februari dat doen lijkt me vroeg genoeg?
Nouja je zit nu nog zo'n 24 weken van april af.

Als je nu op 5km zit en je wilt comfortabel 21km kunnen lopen zijn dat 15 stapjes van 10% erbij, en je wilt ook nog af een paar keer een stap terug doen, dus ik zou er wel nu mee beginnen. Je gaat dus niet in een keer naar 10-15km toe, daar kom je dan pas over een maand of 1.5 aan toe.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_174904444
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 15:24 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nouja je zit nu nog zo'n 24 weken van april af.

Als je nu op 5km zit en je wilt comfortabel 21km kunnen lopen zijn dat 18 stapjes van 10% erbij, en je wilt ook nog af een paar keer een stap terug doen, dus ik zou er wel nu mee beginnen. Je gaat dus niet in een keer naar 10-15km toe, daar kom je dan pas over een maand of 1.5 aan toe.
Goed punt. Ik ben het nu in een excel-sheet aan het zetten en zie dat ik inderdaad uiterlijk over zo'n 2-3 weken moet beginnen met opbouwen. Leuke puzzel :) En 1x per week een 'flinke' afstand is nog wel te overzien. Geeft ook motivatie om weer te gaan lopen.
Somebody that I used to know
  Forum Admin maandag 6 november 2017 @ 16:08:04 #77
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_174905207
quote:
2s.gif Op maandag 6 november 2017 15:04 schreef Postbus100 het volgende:
Nou vooruit, ik heb een doel nodig. Maar ik heb geen zin om er een competitie van te maken of mezelf druk op te leggen. Dus mijn compromis is geworden: een halve marathon in het voorjaar maar wel zonder tijdsdruk. Dus geen trainingen om sneller te worden, alleen om de 21,1 km te halen.

Dat betekent voor de komende maanden: afstanden uitbreiden en m'n spieren laten wennen aan de belasting.

Mijn huidige staat van dienst: 1-2x per week een training van 5km (plus 1x per week zwemmen). Afgelopen zomer getraind naar 10km, maar nooit meer dan dat gelopen. Zal het dus weer een beetje moeten opbouwen. Maar dat is wel goed voor me. En ik heb nog even :Y)

Hebben jullie nog tips?
[ code verwijderd ]

Ik heb een beetje dezelfde insteek voor de marathon van Rotterdam. Niet echt sneller hopen te worden dan afgelopen HM, maar wel de afstand kunnen verteren.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Forum Admin maandag 6 november 2017 @ 16:11:06 #78
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_174905256
OP is bijgewerkt met de post van Semtex en postbus100
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  maandag 6 november 2017 @ 16:48:58 #79
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_174905916
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 16:11 schreef Pharkus het volgende:
OP is bijgewerkt met de post van Semtex en postbus100
*O*
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_174906060
quote:
2s.gif Op maandag 6 november 2017 15:04 schreef Postbus100 het volgende:
Nou vooruit, ik heb een doel nodig. Maar ik heb geen zin om er een competitie van te maken of mezelf druk op te leggen. Dus mijn compromis is geworden: een halve marathon in het voorjaar maar wel zonder tijdsdruk. Dus geen trainingen om sneller te worden, alleen om de 21,1 km te halen.

Dat betekent voor de komende maanden: afstanden uitbreiden en m'n spieren laten wennen aan de belasting.

Mijn huidige staat van dienst: 1-2x per week een training van 5km (plus 1x per week zwemmen). Afgelopen zomer getraind naar 10km, maar nooit meer dan dat gelopen. Zal het dus weer een beetje moeten opbouwen. Maar dat is wel goed voor me. En ik heb nog even :Y)

Hebben jullie nog tips?
[ code verwijderd ]

Mooi plan! Ik twijfel nog even over een HM plan.

Probeer eens een schema via trainasone.com bevalt mij er goed.
pi_174908815
Afgelopen weekend heb ik ook de Berenloop gedaan.
Was er met een hele groep atleten, erg gezellig.
Sinds de vorige marathon eigenlijk weinig getraind, en ook zeker geen duurlopen meer. Daar moet ik echt wat aan doen, want ik zou gewoon geen loden benen meer moeten hebben, en dat had ik gisteren dus wel. Misschien maar weer iets consequenter trainen.

Zaterdag wilde ik nog even loslopen, dus ook met de 10k meegedaan. Het plan was rustig aan doen, maar je weet hoe dat gaat met zo'n wedstrijd. Het ging heel soepel, dus maar dat iets te snelle tempo aangehouden en de laatste kilometer nog iets versneld. Onderweg nog door een loper in berenpak ingehaald. :D
Beloning: blaar (nieuwe schoenen).

Zondag dus de hele. Wat een mooie loop. O+
Mijn zwaarste, maar ook waar ik het meest trots op ben.
De eerste kilometers gingen prima, iets rustiger dan bij de vorige, omdat ik niet van plan was een PR te lopen of zo, en ik wist wat me nog te wachten stond. Eerst langs het water gelopen, net zo mooi als toen op Vlieland. We hadden ook een klein zonnetje. Het plan was tot 10 goed in te houden en dan ietsje te versnellen tot 20, en het liefst tot de 30 als dat zou gaan. Maar de tweede helft was veel zwaarder. Bij 18k draaiden we de duinen in en kregen vol de wind tegen. Daar heb ik goed gedieseld, en misschien wel iets te veel kracht verspeeld, maar zo doe ik het nou eenmaal. Verstand op nul, koppie schuin en gewoon beuken. Daarna een stukje het bos in en windstil, om vervolgens weer de duinen in te gaan, waar ik getrakteerd werd op een hagelbui. Net voor de 30k het supportteam gezien en daarna was het op. De benen wilden niet veel meer, maar mijn hoofd gelukkig nog wel. Ik kon heerlijk genieten van de loop en het prachtige landschap. Ook het publiek maakte het zo mooi. Het hele eiland vond het geweldig en iedereen moedigt aan. Ik heb zoveel toeschouwers bedankt en toegelachen.
Vanaf 33k gingen we het strand op, mijn hemel! Het was maar 3k, maar die wind, pfff. Ook weer de diesel aan, maar die ging helaas niet meer zo hard. Het laatste stukje mul toen we er weer vanaf gingen was echt klote, maar de dansende en zingende mensen van de verzorgingspost daarna maakten het enigszins goed. Vanaf 37 was het gewoon door de pijn heen bijten. In het dorp kreeg ik de laatste kilometer weer vleugeltjes. Je wordt er onthaald alsof je een held bent. Ik werd er toch wel een beetje emotioneel van. O+
Prachtige marathon!!!

Maar volgend jaar doe ik hooguit de halve. :@
Nu een beetje een gesloopt linkerbeen hoewel ik bijna geen spierpijn heb.
pi_174909125
Mooi verhaal, Wyccie!

En een goede prestatie door een flinke portie doorzettingsvermogen.
pi_174912756
Zo mooi deze tijd van het jaar!

Prachtig helder vorstweer met een fel schijnende maan, en handvol sterren, een laag mist over de weilanden en ik mag daar lekker lopen! En het ging nog eens lekker ook.
pi_174913563
Net even losgelopen bij de training. Knie voelt al beter, alleen de kuit is nog strak.
Nu twee weken rustig aan doen en dan de 7H. Twijfel nog wel of ik zondag even rustig meeloop bij een lokaal loopje. Misschien als de blaar genezen is.
pi_174915473
Misschien vandaag nog even een klein loopje en dan twee weken helemaal niet hardlopen, mijn jaarlijks hardloop rustmoment :P Vanaf december gaat het vizier volledig op "ultra-2018":
Verder en langer dan ooit. Spannend en heel veel zin in :)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_174916495
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 06:28 schreef Guard het volgende:
Misschien vandaag nog even een klein loopje en dan twee weken helemaal niet hardlopen, mijn jaarlijks hardloop rustmoment :P Vanaf december gaat het vizier volledig op "ultra-2018":
Verder en langer dan ooit. Spannend en heel veel zin in :)
Welke ultra gaat het volgend jaar worden? Ik ga dit jaar wel weer meeloten voor UTMB OCC. Het is alleen de vraag of ik die dan echt ga doen. Het is volgens mij maar een paar weken na Maastricht. En het is nog maar de vraag of ik die ga overleven :P . Het lijkt mij gewoon gaaf om weer eens een trail doel te hebben. Keuzes, keuzes...
pi_174916532
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 22:21 schreef indepoeier het volgende:
Zo mooi deze tijd van het jaar!

Prachtig helder vorstweer met een fel schijnende maan, en handvol sterren, een laag mist over de weilanden en ik mag daar lekker lopen! En het ging nog eens lekker ook.
Gisterenavond ook heerlijk in het donker gelopen, met m'n nieuwe verlichting set O+
Merk wel dat ik niet te laat moet gaan lopen, iets met slapen :7
pi_174917975
quote:
2s.gif Op maandag 6 november 2017 15:04 schreef Postbus100 het volgende:
Nou vooruit, ik heb een doel nodig. Maar ik heb geen zin om er een competitie van te maken of mezelf druk op te leggen. Dus mijn compromis is geworden: een halve marathon in het voorjaar maar wel zonder tijdsdruk. Dus geen trainingen om sneller te worden, alleen om de 21,1 km te halen.

Dat betekent voor de komende maanden: afstanden uitbreiden en m'n spieren laten wennen aan de belasting.

Mijn huidige staat van dienst: 1-2x per week een training van 5km (plus 1x per week zwemmen). Afgelopen zomer getraind naar 10km, maar nooit meer dan dat gelopen. Zal het dus weer een beetje moeten opbouwen. Maar dat is wel goed voor me. En ik heb nog even :Y)

Hebben jullie nog tips?
[ code verwijderd ]

Nog een aanvulling op mijn bericht/doel. De laatste tijd zit de klad erin wat betreft sporten èn eten. Ben afgelopen jaar door minder te eten 3 kg afgevallen, maar heb dat door stress en onachtzaamheid in twee maanden er weer bij gegeten. Zit nu weer ongeveer op m'n oude gewicht, en dat vind ik best zonde want dat hoeft helemaal niet.

Nu wil ik graag gaan sporten om me fitter te voelen, maar als ik het er aan de andere kant weer net zo hard aan eet, daalt de motivatie voor het sporten ook wel. Ik las vorig jaar ergens (en dat vond ik echt een eye-opener) dat een lichter persoon minder energie verbruikt en sneller kan lopen (want minder kilo's te verplaatsen). Ik loop dan wel niet voor de tijd, maar als je met minder gewicht een even relaxte HM kan lopen (en mijn spieren minder kan belasten), wil ik toch wel weer ernaar streven om een beetje te letten op m'n voeding.

Dus komend half jaar wil ik ook dagelijks 300kcal onder mijn BMR eten. Dat is 1 kilo per 3 à 4 weken gewichtsverlies. Dat is wel haalbaar, weet ik ook uit het verleden. En het is niet verkeerd voor me om weer eens bewust te zijn van wat ik in mijn mond stop.
Somebody that I used to know
pi_174918317
Het gaat niet om minder eten maar om gezonder eten. Je hebt toch energie nodig. Ik eet meer dan toen ik 15 kilo zwaarder was (heel lang geleden) maar gezonder. En ik beweeg meer dus heb ik gewoon meer eten nodig zonder dat ik zwaarder word...win/win :P .

[ Bericht 22% gewijzigd door Devv op 07-11-2017 11:21:23 ]
pi_174918775
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 11:13 schreef Devv het volgende:
Het gaat niet om minder eten maar om gezonder eten. Je hebt toch energie nodig. Ik eet meer dan toen ik 15 kilo zwaarder was (heel lang geleden) maar gezonder. En ik beweeg meer dus heb ik gewoon meer eten nodig zonder dat ik zwaarder word...win/win :P .
Klopt, je hebt gelijk. Maar vaak zijn de gezondere dingen ook gelijk een stuk lager in aantal kcal (bijvoorbeeld groenten), dus door een tax te stellen moet ik wel keuzes maken in wat ik eet. En dan worden dat wel de gezondere dingen ja. En zal ik waarschijnlijk niet het idee hebben dat ik tekort kom.

Edit : belangrijkste is in ieder geval weer bewust te worden van /grip te krijgen op mijn eetpatroon. En dat kan mooi gelijk op gaan met het hardlopen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Postbus100 op 07-11-2017 13:07:37 ]
Somebody that I used to know
pi_174924761
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 09:08 schreef Devv het volgende:

[..]

Welke ultra gaat het volgend jaar worden? Ik ga dit jaar wel weer meeloten voor UTMB OCC. Het is alleen de vraag of ik die dan echt ga doen. Het is volgens mij maar een paar weken na Maastricht. En het is nog maar de vraag of ik die ga overleven :P . Het lijkt mij gewoon gaaf om weer eens een trail doel te hebben. Keuzes, keuzes...
Eiger E101. OCC ga ik ook inschrijven, in de hoop dat ik uitgeloot wordt :P
In dat geval is namelijk in 2019 deelname gegarandeerd, heb ik meteen een doel voor '19.
Mocht ik in 2018 mee mogen doen ga ik maar dan als onvervalste trailtoerist
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  dinsdag 7 november 2017 @ 18:54:00 #92
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_174926957
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 11:34 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Edit : belangrijkste is in ieder geval weer bewust te worden van /grip te krijgen op mijn eetpatroon. En dat kan mooi gelijk op gaan met het hardlopen.
Volgens mij heb je hier het antwoord zelf al gegeven Postbus :D
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 7 november 2017 @ 18:57:55 #93
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_174927074
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 17:02 schreef Guard het volgende:

[..]

Eiger E101. OCC ga ik ook inschrijven, in de hoop dat ik uitgeloot wordt :P
In dat geval is namelijk in 2019 deelname gegarandeerd, heb ik meteen een doel voor '19.
Mocht ik in 2018 mee mogen doen ga ik maar dan als onvervalste trailtoerist
mooie doelen Guard!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_174928302
Zo, dat is inderdaad een flinke uitdaging, Guard!! 101km met miljard hoogtemeters... _O_
  dinsdag 7 november 2017 @ 19:46:58 #95
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_174928405
Je lijkt wel gek Guard
F means you're fucked
  dinsdag 7 november 2017 @ 20:15:30 #96
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_174929128
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 17:02 schreef Guard het volgende:

[..]

Eiger E101. OCC ga ik ook inschrijven, in de hoop dat ik uitgeloot wordt :P
In dat geval is namelijk in 2019 deelname gegarandeerd, heb ik meteen een doel voor '19.
Mocht ik in 2018 mee mogen doen ga ik maar dan als onvervalste trailtoerist
Wa 'n gek zeg :o Goed bezig.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_174929688
Takes one to know one YUR ;)

Ik sta nu al te stuiteren als ik eraan denk... Heb er heel veel zin in :Y
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  ESF Reporter dinsdag 7 november 2017 @ 20:59:51 #98
87554 Cee
Welluk?
pi_174930482
101km, dat is, dat is... een end. _O_
  dinsdag 7 november 2017 @ 21:44:59 #99
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_174931584
In mijn geval geldt dat ik niet eens bang ben voor het aantal kilometers... maar vooral voor het aantal hoogtemeters, de cutoff tijden en het feit dat ik in het donker in het hooggebergte moet gaan lopen :D
F means you're fucked
pi_174931920
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 november 2017 18:54 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Volgens mij heb je hier het antwoord zelf al gegeven Postbus :D
Ja, misschien wel :@. En daarom spreek ik denk ik ook uit, om het (voor mezelf) te bevestigen/bekrachtigen.
Somebody that I used to know
pi_174932022
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 november 2017 17:02 schreef Guard het volgende:

[..]

Eiger E101.
WTF :o Ik vind dat wandelend/hikend in 7 dagen al een uitdaging, laat staan trailend in 1-2 dagen.
Somebody that I used to know
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')