abonnement Unibet Coolblue
pi_174838887
Halloo,

Ik ben aan het sleutelen aan mijn Peugeot Fox, ben van 70cc naar 50cc gegaan. Nadat ik dat had gedaan liep mijn snorfiets niet. Als ik gas draaien hoorde ik allenmaar toeren maar kwam hij niet vooruit, pas als ik de benzine kraan 3/4 dicht deed. Dus dacht aan mijn sproeier. Maar nu komt het echte probleem, toen ik mijn carburateur eraf wou halem heb ik mijn stationair schrorf geraakt en ik hij eraf gevallen. En ik wil een nieuwe carburateur kopen, maar ik heb geen idee waar ik op moet letten? Past mijn gas naald etc er gewoon in? En is hij groot genoeg ? Het gaat om een Peugeot Fox 50cc, 17,5mm carburateur, 2takt.

Kortom, waar moet ik opleten bij een aaschaf van een nieuwe carburateur ?
Ik vind sleutelen heel leuk, ik heb ;laatst ook een brommer gekocht en nu die het niet meer goed doet ben ik hem aan het veranderen en opknappen, maar de kennis en ervaring heb ik nmog die. Daarom heb ik altijd vragen maar waar ik moeilijk antwoorden
  vrijdag 3 november 2017 @ 10:25:39 #2
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_174840754
https://www.m2trading.com(...)ugeot-kymco-orgmodel

dit is een origineel model carb voor je brommer. 12,5mm hier zal die het beste mee lopen.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_174841220
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 november 2017 10:25 schreef junkiesietze het volgende:
https://www.m2trading.com(...)ugeot-kymco-orgmodel

dit is een origineel model carb voor je brommer. 12,5mm hier zal die het beste mee lopen.
Dankuwel voor u snelle reactie, maar ik heb geen electrische choke gehad en mijn spruitstuk is 17,5 mm past ie dan nog steeds ?
alvast bedankt
Ik vind sleutelen heel leuk, ik heb ;laatst ook een brommer gekocht en nu die het niet meer goed doet ben ik hem aan het veranderen en opknappen, maar de kennis en ervaring heb ik nmog die. Daarom heb ik altijd vragen maar waar ik moeilijk antwoorden
  vrijdag 3 november 2017 @ 11:06:38 #4
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_174841332
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 10:59 schreef PeugeotFox het volgende:

[..]

Dankuwel voor u snelle reactie, maar ik heb geen electrische choke gehad en mijn spruitstuk is 17,5 mm past ie dan nog steeds ?
alvast bedankt
heb je echt een 17.5mm spruitstuk of heb je een verloopje van 12mm>17,5 op je spruitstuk zitten?
en dan sluit je die choke niet aan, maakt niet zoveel uit. als ie warm is loopt ie dan prima.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_174841981
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 november 2017 11:06 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

heb je echt een 17.5mm spruitstuk of heb je een verloopje van 12mm>17,5 op je spruitstuk zitten?
en dan sluit je die choke niet aan, maakt niet zoveel uit. als ie warm is loopt ie dan prima.
Nee ik heb echt een 17,5mm spruitstuk, waarschijnlijk omdat er een 70cc cilinder erop zat.
Ik vind sleutelen heel leuk, ik heb ;laatst ook een brommer gekocht en nu die het niet meer goed doet ben ik hem aan het veranderen en opknappen, maar de kennis en ervaring heb ik nmog die. Daarom heb ik altijd vragen maar waar ik moeilijk antwoorden
pi_174842180
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 11:50 schreef PeugeotFox het volgende:

[..]

Nee ik heb echt een 17,5mm spruitstuk, waarschijnlijk omdat er een 70cc cilinder erop zat.
Maar het rare is dat ik net hebt gecheckt hoeveel mm mijn oude carburateur is (die kapot is) en die is 22mm waar de spruitstuk komt ? dus is 12mm niet te klein ?of klijk ik naar de verkeerde afmeting xd
Ik vind sleutelen heel leuk, ik heb ;laatst ook een brommer gekocht en nu die het niet meer goed doet ben ik hem aan het veranderen en opknappen, maar de kennis en ervaring heb ik nmog die. Daarom heb ik altijd vragen maar waar ik moeilijk antwoorden
  vrijdag 3 november 2017 @ 12:27:22 #7
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_174842575
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:03 schreef PeugeotFox het volgende:

[..]

Maar het rare is dat ik net hebt gecheckt hoeveel mm mijn oude carburateur is (die kapot is) en die is 22mm waar de spruitstuk komt ? dus is 12mm niet te klein ?of klijk ik naar de verkeerde afmeting xd
je gaat van 70cc naar 50cc, en dit doe je allemaal zelf? maar een carb monteren lukt je niet? vreemd.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_174842656
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:27 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

je gaat van 70cc naar 50cc, en dit doe je allemaal zelf? maar een carb monteren lukt je niet? vreemd.
Hahah monteren gaat wel, ik moet alleen de geschikte carburateur vinden en die kopen haha ik wil niet nog een miskoop doen (is me al eens eerder overkomen) En van 70cc naar 50cc is toch niet zo moeilijk
Ik vind sleutelen heel leuk, ik heb ;laatst ook een brommer gekocht en nu die het niet meer goed doet ben ik hem aan het veranderen en opknappen, maar de kennis en ervaring heb ik nmog die. Daarom heb ik altijd vragen maar waar ik moeilijk antwoorden
  vrijdag 3 november 2017 @ 12:42:14 #9
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_174842835
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:31 schreef PeugeotFox het volgende:

[..]

Hahah monteren gaat wel, ik moet alleen de geschikte carburateur vinden en die kopen haha ik wil niet nog een miskoop doen (is me al eens eerder overkomen) En van 70cc naar 50cc is toch niet zo moeilijk
dan koop je gewoon weer een 17.5mm. weet je iig zeker dat ie past.

https://www.peugeotfox.nl/17-5-carburateur-peugeot-fox.html
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 5 november 2017 @ 05:21:22 #10
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_174876958
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 november 2017 11:06 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

heb je echt een 17.5mm spruitstuk of heb je een verloopje van 12mm>17,5 op je spruitstuk zitten?
en dan sluit je die choke niet aan, maakt niet zoveel uit. als ie warm is loopt ie dan prima.
Dasniewaar. Als je een elektrische sjook geen spanning geeft blijft de naald omhoog staan en dus op de choke
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')