abonnement Unibet Coolblue
pi_174830100
Enkele Marokkaanse/Nederlandse voetballers verkiezen het Marokkaanse elftal boven het Nederlandse elftal.
Hiermee tonen ze het gelijk van Wilders in het debat over regeringsverklaring.
Wilders stelt dat enkele nieuwe bewindslieden met dubbele nationaliteit misschien wel niet voor 100% het Nederlands belang boven het belang van een ander(2e nationaliteit) land te stellen.
De geboren dubbele paspoortvoetballers die hier zijn geboren , laten toch hun neus naar het geboorte land van hun ouders hangen.
Zoals in verleden enkele Nederlands/Surinaamse voetballers bij overwinning van het Nederlands elftal met de Surinaamse vlag door stadion renden.
DUBBELE LOYALITEIT

Poll: WiLDERS HEEFT GELIJK OMTRENT DUBBELE LOYALITEIT
EENS
ONEENS
KWEETNIE
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
pi_174830154
Geen Marrokaan maar Algerijn hé
  donderdag 2 november 2017 @ 19:28:24 #3
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_174830160
KWEETNIE MAN
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  Moderator donderdag 2 november 2017 @ 19:32:19 #4
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_174830259
Sommige appels zijn hartstikke zuur, dat bewijst maar weer dat alle peren slechte vruchten zijn!
pi_174830663
Schopje klaagbaak
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_174830709
Wel ironish dat juist Wilders jankt dat anderen een 'dubbele loyaliteit' zouden hebben, gezien hij naar mijn weten het enige kamerlid is die de vlag van een buitenlandse mogendheid (Israel) op zijn werkkamer heeft hangen.
pi_174830840
quote:
10s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:50 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Wel ironish dat juist Wilders jankt dat anderen een 'dubbele loyaliteit' zouden hebben, gezien hij naar mijn weten het enige kamerlid is die de vlag van een buitenlandse mogendheid (Israel) op zijn werkkamer heeft hangen.
En natuurlijk de prinsenvlag enkele jaren geleden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 2 november 2017 @ 19:55:32 #8
408813 crew  trein2000
pi_174830841
quote:
10s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:50 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Wel ironish dat juist Wilders jankt dat anderen een 'dubbele loyaliteit' zouden hebben, gezien hij naar mijn weten het enige kamerlid is die de vlag van een buitenlandse mogendheid (Israel) op zijn werkkamer heeft hangen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Tu_quoque
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_174831044
Ook zonder Zweedse nationaliteit bestaat het theoretische risico dat de Zweedse regering via een lid van de tweede kamer is geïnfiltreerd in de Nederlandse politiek.
pi_174831051
Israël. _O_
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_174831161
quote:
2s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:04 schreef Abschirmdienst het volgende:
Israël. _O_
Bijvoorbeeld.
pi_174831904
Zat Wilders niet maandelijks op de Israelische ambassade ? Wat deed hij daar ?
Niet loyaal zijn aan Israel?
En hoe zit het mijn zijn loyaliteit aan zijn Hongaarse vrouw. Stel je voor dat Hongarije een vijand wordt van Nederland ?
pi_174831970
Je kan het deze voetballers moeilijk kwalijk nemen dat ze niet met het Nederlands elftal wensen geassocieerd te worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_174834040
Oneens. Het ligt aan de persoon zelf of ie loyaal is of niet, heeft niks met een papiertje te maken. Ik beschik overigens maar over één nationaliteit maar heb in theorie recht op meer dan twee nationaliteiten.

En voetballers willen vooral zoveel mogelijk voetballen. Als ze denken dat ze meer wedstrijden kunnen spelen voor Marokko, en nauwelijks geselecteerd zullen worden voor het Nederlandse elftal, dan is die keuze snel gemaakt. Heeft verder niets met loyaliteit te maken, maar is meer een extra privilege dat ze over meerdere opties beschikken.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_174834870
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 21:53 schreef alilami het volgende:

En voetballers willen vooral zoveel mogelijk voetballen. Als ze denken dat ze meer wedstrijden kunnen spelen voor Marokko, en nauwelijks geselecteerd zullen worden voor het Nederlandse elftal, dan is die keuze snel gemaakt. Heeft verder niets met loyaliteit te maken, maar is meer een extra privilege dat ze over meerdere opties beschikken.
yip idem met Nederlandse voetballers die Indonesiër worden.
Die doen dat voor een beter betaald voetbalbaan in Indonesië én in het nationale elftal te komen, wat ze niet zou lukken met het Nederlands nationale elftal.
Er speelt wel een verbondenheid mee met Indonesië, via een van de ouders.
Hebben Wilders en Baudet ook. Maar in mindere mate.
http://www.elfvoetbal.nl/(...)-gebeld-voor-Oranje-

https://nl.wikipedia.org/wiki/Raphael_Maitimo
Maitimo.... wie kent hem in Nederland? In Indonesië wel... 577.000 twittervolgers
https://twitter.com/raphaelmaitimo
pi_174836709
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Je kan het deze voetballers moeilijk kwalijk nemen dat ze niet met het Nederlands elftal wensen geassocieerd te worden.
Dat willen NL'ers zelf tegenwoordig al niet.
}:|
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174838956
Ik zie het verband met die voetballers niet. Natuurlijk zijn er bij die kiezen voor een ander land omdat ze meer met die andere nationaliteit hebben, maar vermoedelijk zal het grootste deel een keuze maken op basis van hun perspectieven bij het ene of het andere nationale elftal en hun gevoelens voor het ene of het andere land slechts secundair laten meewegen.

Als dit voor sommigen desondanks gezien wordt als een teken van Wilders' gelijk: er zijn sporten waarin spelers onder bepaalde voorwaarden mogen spelen voor nationale elftallen van landen waarvan ze de nationaliteit niet hebben. Er zijn "100%" Nederlanders die voor andere landen spelen. Laten we dus niet te gemakkelijk aannemen dat loyaliteitsproblemen zijn voorbehouden aan mensen met een dubbele nationaliteit.
pi_174844625
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:25 schreef Geert_Ten_Oever het volgende:

Zoals in verleden enkele Nederlands/Surinaamse voetballers bij overwinning van het Nederlands elftal met de Surinaamse vlag door stadion renden.
DUBBELE LOYALITEIT
Nee, dat is heel wat anders.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 08:06 schreef Pandorado het volgende:
Ik zie het verband met die voetballers niet. Natuurlijk zijn er bij die kiezen voor een ander land omdat ze meer met die andere nationaliteit hebben, maar vermoedelijk zal het grootste deel een keuze maken op basis van hun perspectieven bij het ene of het andere nationale elftal en hun gevoelens voor het ene of het andere land slechts secundair laten meewegen.
Nee, zo werkt dat bij uitzondering. Dat had je vroeger wel vaak, zo'n 24-jarige speler die het Nederlands elftal echt niet meer gaat halen, en dan maar voor een land uitkomt waar die ook nog een paspoort van heeft liggen. Maar er is meer aan de hand en dat zijn in Nederland geboren voetballers die hebben leren voetballen op Nederlandse velden van Nederlandse trainers in een Nederlandse competitie, die dan met hun hart voor Marokko kiezen. Dan ben je dus niet 'ook gewoon Nederlander', dan ben je hooguit een halve Nederlander met je loyaliteit bij een ander land dan Nederland.

Als je dat zo voelt dan is dat zo, en ik ben daardoor niet ineens ex-Ziyech fan of zo, maar dat is natuurlijk geen maatschappelijke ontwikkeling waar we blij mee moeten zijn of moeten accepteren. Niet voor het voetbal, maar ook zeker niet voor de samenleving.

quote:
Als dit voor sommigen desondanks gezien wordt als een teken van Wilders' gelijk: er zijn sporten waarin spelers onder bepaalde voorwaarden mogen spelen voor nationale elftallen van landen waarvan ze de nationaliteit niet hebben. Er zijn "100%" Nederlanders die voor andere landen spelen. Laten we dus niet te gemakkelijk aannemen dat loyaliteitsproblemen zijn voorbehouden aan mensen met een dubbele nationaliteit.
Beetje gezocht dit. We hebben te maken met grote groepen halve Nederlanders, met hooguit een halve loyaliteit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174845776
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:14 schreef Weltschmerz het volgende:

Beetje gezocht dit. We hebben te maken met grote groepen halve Nederlanders, met hooguit een halve loyaliteit.
Reageer je nou op deze zin?
quote:
. Laten we dus niet te gemakkelijk aannemen dat loyaliteitsproblemen zijn voorbehouden aan mensen met een dubbele nationaliteit.
Elk mensen heeft meerdere loyaliteiten en dat kan soms schipperen zijn, compromissen zoeken hoe te handelen. Die hele bonnetjesaffaires is een goudmijn aan meerdere loyaliteiten die botsen bij de VVD'ers .
Topsporters willen de top bereiken, dan wel kampioen worden, of anderszins scoren Dat is hun meest dominante loyaliteit. Bart Veldkamp scoorde prima als kunstmatige Belg. Hoezo presteerde hij minder in Belgische dienst vanwege Nederlands nationaliteit?
Idem de Nederlander Ted Jan Bloemen die met de Canadese nationaliteit een wereldrecord op de 10.000 meter reed. Hoezo presteerde hij maar half voor Canada ?
pi_174846300
Oneens natuurlijk.

In de Tweede Kamer zitten en professioneel voetbal spelen zijn echt twee heel verschillende zaken.

Het zou kunnen dat een dubbele nationaliteit kan zorgen voor loyaliteitsproblemen. Maar die stelling kan natuurlijk niet bewezen worden door te kijken naar een paar voetballers in een hele specifieke situatie. Laat staan dat het vervolgens ook op zou gaan voor TK-leden.

Met een case-study kan je geen generaliserende conclusies verifiëren. De stelling in de TT en OP dat Wilders gelijk heeft over de loyaliteitsproblemen van Kamerleden, kan niet bevestigd worden door te kijken of er loyaliteitsproblemen bij voetballers spelen. Mochten die er zijn, dan kan je daar voor een grotere groep (in dit geval iedereen met een dubbele nationaliteit) hooguit uit concluderen dat 'loyaliteitsproblemen mogelijk voor kunnen komen'. Niet dat alle leden van die groep er per definitie allemaal aan voldoen.

Simpel gevalletje van "Alle zwanen zijn wit omdat de zwanen in deze vijver wit zijn". En dat is een onjuiste manier van redeneren. Als je diezelfde redenatie in positieve vorm giet dan kan je zeggen "Koningin Maxima heeft 2 nationaliteiten en is loyaal aan Nederland, dus zijn TK-leden met 2 nationaliteiten ook loyaal aan Nederland".

Klopt gewoon niets van.

[ Bericht 24% gewijzigd door probeer op 03-11-2017 16:39:48 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_174846365
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, dat is heel wat anders.

[..]

Nee, zo werkt dat bij uitzondering. Dat had je vroeger wel vaak, zo'n 24-jarige speler die het Nederlands elftal echt niet meer gaat halen, en dan maar voor een land uitkomt waar die ook nog een paspoort van heeft liggen. Maar er is meer aan de hand en dat zijn in Nederland geboren voetballers die hebben leren voetballen op Nederlandse velden van Nederlandse trainers in een Nederlandse competitie, die dan met hun hart voor Marokko kiezen. Dan ben je dus niet 'ook gewoon Nederlander', dan ben je hooguit een halve Nederlander met je loyaliteit bij een ander land dan Nederland.

Als je dat zo voelt dan is dat zo, en ik ben daardoor niet ineens ex-Ziyech fan of zo, maar dat is natuurlijk geen maatschappelijke ontwikkeling waar we blij mee moeten zijn of moeten accepteren. Niet voor het voetbal, maar ook zeker niet voor de samenleving.

[..]

Beetje gezocht dit. We hebben te maken met grote groepen halve Nederlanders, met hooguit een halve loyaliteit.
Om hoeveel spelers gaat het in de afgelopen, zeg 10 jaar? En als schatting, hoeveel daarvan waren er goed genoeg om kans te maken om voor het NL elftal geselecteerd te worden?

Al vind ik het inderdaad ook niet meer dan logisch dat je loyaliteit uitgaat naar het land waar je daadwerkelijk de sport geleerd en beoefend hebt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_174846837
quote:
10s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:50 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Wel ironish dat juist Wilders jankt dat anderen een 'dubbele loyaliteit' zouden hebben, gezien hij naar mijn weten het enige kamerlid is die de vlag van een buitenlandse mogendheid (Israel) op zijn werkkamer heeft hangen.
Hangt er bij Pechtold geen EU vlag ?
  zaterdag 4 november 2017 @ 07:15:34 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174858665
Ik zou momenteel ook meer brood zoeken in het Elftal van Marokko dan in dat stelletje losers van Oranje

Voetballers zijn vooral loyaal aan hun portemonnee
  zaterdag 4 november 2017 @ 07:25:52 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174858706
En als we het zo gaan stellen. Hoe zit het dan met al die kaaskoppen die elders in Europa gain spelen tegen onze belangen in?
pi_174859093
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, dat is heel wat anders.

[..]

Nee, zo werkt dat bij uitzondering. Dat had je vroeger wel vaak, zo'n 24-jarige speler die het Nederlands elftal echt niet meer gaat halen, en dan maar voor een land uitkomt waar die ook nog een paspoort van heeft liggen. Maar er is meer aan de hand en dat zijn in Nederland geboren voetballers die hebben leren voetballen op Nederlandse velden van Nederlandse trainers in een Nederlandse competitie, die dan met hun hart voor Marokko kiezen. Dan ben je dus niet 'ook gewoon Nederlander', dan ben je hooguit een halve Nederlander met je loyaliteit bij een ander land dan Nederland.

Als je dat zo voelt dan is dat zo, en ik ben daardoor niet ineens ex-Ziyech fan of zo, maar dat is natuurlijk geen maatschappelijke ontwikkeling waar we blij mee moeten zijn of moeten accepteren. Niet voor het voetbal, maar ook zeker niet voor de samenleving.

[..]

Beetje gezocht dit.
Niet echt. Als we voetballers met een dubbele nationaliteit gaan vergelijken met politici met een dubbele nationaliteit (ik vind het een foute vergelijking, maar okee), is het niet meer dan redelijk om te kijken in hoeverre sporters met een dubbele nationaliteit zich nou eigenlijk anders gedragen dan sporters met een enkele nationaliteit.
quote:
We hebben te maken met grote groepen halve Nederlanders, met hooguit een halve loyaliteit.
Het lijkt me niet dat je loyaliteit moet zien als iets waar iemand een vaste hoeveelheid van heeft die hij verdeelt over verschillende nationaliteiten.
pi_174862746
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 15:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Reageer je nou op deze zin?

[..]

Elk mensen heeft meerdere loyaliteiten en dat kan soms schipperen zijn, compromissen zoeken hoe te handelen. Die hele bonnetjesaffaires is een goudmijn aan meerdere loyaliteiten die botsen bij de VVD'ers .
En de een is ook weer loyaler aan zijn vrouw of corpsballenclubje dan de ander. Maar hier gaat het over het dienen van je land en dat kan niet als je niet eens kunt beslissen wat nou eigenlijk je land is. Landen willen namelijk nog wel eens tegenstrijdige belangen hebben.


quote:
Topsporters willen de top bereiken, dan wel kampioen worden, of anderszins scoren Dat is hun meest dominante loyaliteit. Bart Veldkamp scoorde prima als kunstmatige Belg. Hoezo presteerde hij minder in Belgische dienst vanwege Nederlands nationaliteit?
Dat zeg ik helemaal niet, maar hij presteerde helemaal niets voor Nederland toen hij voor Belgie uitkwam.

quote:
Idem de Nederlander Ted Jan Bloemen die met de Canadese nationaliteit een wereldrecord op de 10.000 meter reed. Hoezo presteerde hij maar half voor Canada ?
Sportief slaat het natuurlijk helemaal nergens op. Niet als oliestaatjes Brazilianen naturaliseren en niet als een Nederlandse schaatser voor Belgie uitkomt.

In bijv. het internationale voetbal komen landenteams tegen elkaar uit, vandaar de naam internationaal. Dat veronderstelt nationale teams waarbij dus twee voetbalbonden, twee voetbalinfrastructuren en het voetballende deel van twee volkeren zich met elkaar meten, in hoeveel talent en kunde ze hebben weten voort te brengen. Dat is ook het aspect dat mensen daar om geven, het is hun team. Maar nu zit Nederland dus een beetje een concurrent sterker te maken. Marokko kan zelfstandig helemaal geen fatsoenlijk elftal voortbrengen, maar via het nationaliteitsrecht, sociale druk en tegengewerkte integratie kunnen ze wel de schijn ophouden. Op die manier is het ook gewoon geen eerlijke landenwedstrijd. De enige logische rol voor iemand met een dubbele nationaliteit in een landenwedstrijd zou die van scheidsrechter zijn. Of misschien is het een idee dat zo iemand in zo'n wedstrijd dan een beetje voor beide teams speelt?

Je kunt je in allerlei bochten wringen om dat gedrocht van meervoudige nationaliteit recht te lullen, maar in talloze verbanden slaat het concept van nationaliteit alleen maar ergens op omdat het enkelvoudig is.

Ik vind het op zich prima als mensen voor het Marokkaans elftal willen spelen, zich Marokkaan voelen, hun hart in Marokko ligt, ze klusjes voor de Marokkaanse koning willen opknappen en hun leven willen wijden aan de Marokkaanse vrouwenemancipatie en ze later in Marokko willen gaan wonen om daar lekker Marokkaans te zijn en in Marokko begraven willen worden. Maar wat doen ze dan met een Nederlandse nationaliteit?

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 08:45 schreef Pandorado het volgende:

[..]

Niet echt. Als we voetballers met een dubbele nationaliteit gaan vergelijken met politici met een dubbele nationaliteit (ik vind het een foute vergelijking, maar okee), is het niet meer dan redelijk om te kijken in hoeverre sporters met een dubbele nationaliteit zich nou eigenlijk anders gedragen dan sporters met een enkele nationaliteit.
Als je kiest om voor het Marokkaans elftal uit te komen dan lijkt mij dat je je anders gedraagt.

quote:
Het lijkt me niet dat je loyaliteit moet zien als iets waar iemand een vaste hoeveelheid van heeft die hij verdeelt over verschillende nationaliteiten.
Waarom niet? Het is juist het idee dat een dwaze juridische constructie maakt dat je je dubbel kunt toewijden dat nergens op slaat. Laten we het eens even concreet maken dmv klassieke daden van loyaliteit:. Kun je in twee legers tegelijk dienen? Kun je voor elk van beide landen je leven geven, of heb je maar één leven? Kun je voor beide nationale elftallen tegelijk uitkomen? Kun je aan twee koningen trouw zweren? Had je in de afgelopen 40 eeuwen eens moeten doen, dan was je gevierendeeld. Loyaliteit is niet dubbel en niet deelbaar, net als nationaliteit in eigenlijke zin, daar doet een juridische lapwerkconstructie niets aan af.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174879982
Ik vraag me af of het wel reëel is mensen te vragen ‘loyaal’ te zijn aan hun geboorteland. Ik vind niet dat een mens daartoe verplicht is.

En als die Nederlandse Mocro’s zich stiekem beter voelen bij het Marrokaanse elftal, dan mag dat van mij best. Wilders insinueert dat je dan een soort landverrader bent, maar zijn we niet een beetje te oud voor dat soort backwards onzin?
-nee-
  Moderator zondag 5 november 2017 @ 14:36:10 #28
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_174883754
Is in elke sport toch?

Canadezen ijshockeyen voor elk land dat ze wil hebben _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_174884804
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 11:52 schreef Marsenal het volgende:
Ik vraag me af of het wel reëel is mensen te vragen ‘loyaal’ te zijn aan hun geboorteland. Ik vind niet dat een mens daartoe verplicht is.
Ik ook niet, maar wel als je kamerlid of minister bent natuurlijk. Ook kun je best loyaal zijn aan een ander land dan Nederland, maar als je dat met de Nederlandse nationaliteit combineert klopt er iets niet.

quote:
En als die Nederlandse Mocro’s zich stiekem beter voelen bij het Marrokaanse elftal, dan mag dat van mij best. Wilders insinueert dat je dan een soort landverrader bent, maar zijn we niet een beetje te oud voor dat soort backwards onzin?
Het is nou niet bepaald stiekem en het is vooral een symptoom van een probleem.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174884854
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 15:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar wel als je kamerlid of minister bent natuurlijk. Ook kun je best loyaal zijn aan een ander land dan Nederland, maar als je dat met de Nederlandse nationaliteit combineert klopt er iets niet.

[..]

Het is nou niet bepaald stiekem en het is vooral een symptoom van een probleem.
Welk probleem?

Ik zou ook niet gaan voetballen voor een land waar een figuur als Wilders 20 zetels kan krijgen en dat fora herbergt waar mensen van mijn afkomst voor stront worden uitgemaakt door complete volksstammen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator zondag 5 november 2017 @ 15:55:30 #31
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_174885198
Denk niet dat dat meespeelt _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_174886016
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 15:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Welk probleem?

Ik zou ook niet gaan voetballen voor een land waar een figuur als Wilders 20 zetels kan krijgen en dat fora herbergt waar mensen van mijn afkomst voor stront worden uitgemaakt door complete volksstammen.
Dat is zeker onderdeel van het probleem. Je hoeft als Marokkaan bij het Nederlands elftal ook niet te rekenen op een eerlijke pers, en bij de meeste bondscoaches dus ook niet op een eerlijke kans. Nou kan niemand daar op rekenen, maar gekleurde spelers hebben aanzienlijk meer kans om pispaaltje te worden dan lievelingetje.

Maar dat zijn allebei symptomen van hetzelfde probleem, ze horen er niet echt bij. De overgrote meerderheid van de Nederlanders wil juist graag dat ze erbij gaan horen, maar een heel groot deel van de Marokkanen wil er gewoon niet bijhoren. Dat kun je echt niet helemaal op conto van Wilders c.s. schrijven
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator zondag 5 november 2017 @ 18:20:36 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_174888154
Dat boeit toch niemand, het gaat om speelminuten en cameras

Nederland mist elk toernooi dus kiezen ze voor Marokko, waarschijlijk maakt de zaakwaarnemer zelfs de keuze
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_174888339
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 15:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar wel als je kamerlid of minister bent natuurlijk. Ook kun je best loyaal zijn aan een ander land dan Nederland, maar als je dat met de Nederlandse nationaliteit combineert klopt er iets niet.
O, dat zie ik echt anders. Je nationaliteit kies je niet voor, dat mag nooit een belemmering zijn. Maar goed, ik vind ook dat je het volste recht hebt om op je regering te zeiken totdat je ons weegt, en nog steeds niet hoeft te emigreren. We zijn Nederland gewoon niks verplicht, vind ik.
-nee-
pi_174888689
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 15:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar wel als je kamerlid of minister bent natuurlijk. Ook kun je best loyaal zijn aan een ander land dan Nederland, maar als je dat met de Nederlandse nationaliteit combineert klopt er iets niet.

Jouw redenering klopt niet. Jij verheft de situatie van mononationaliteit tot de ware spirit hoe mensen moeten samenleven en een goed mens kan zijn . Alsof wie een andere nationaliteit heeft een slechter mens is. Het is verkapt monoculturalisme verheerlijken van je...
pi_174888961
quote:
1s.gif Op zondag 5 november 2017 18:27 schreef Marsenal het volgende:

[..]

O, dat zie ik echt anders. Je nationaliteit kies je niet voor, dat mag nooit een belemmering zijn. Maar goed, ik vind ook dat je het volste recht hebt om op je regering te zeiken totdat je ons weegt, en nog steeds niet hoeft te emigreren. We zijn Nederland gewoon niks verplicht, vind ik.
Welke van je regeringen? Heel veel Turken denken er anders over trouwens, je mag wel op de Nederlandse zeiken, maar niet op de Turkse. Nederlanders niet en Turkse Nederlanders al helemaal niet.

Bij voetballers vind ik het ook meer een kwestie van loyaliteit aan de mensen, organisaties en instituties die je op het niveau van international hebben gebracht. Ik heb zelf nog last gehad van de dienstplicht, dat is nogal wat, een staat die meer dan een jaar van je leven van je eist. En dan heel veel mensen die een dergelijk loyaliteit normaal vinden. Dat ging mij ook veel te ver, maar nu zien we soms wel teveel van het andere uiterste. Een beetje wederkerigheid mag toch ook wel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator zondag 5 november 2017 @ 23:03:23 #37
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_174895337
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 18:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jouw redenering klopt niet. Jij verheft de situatie van mononationaliteit tot de ware spirit hoe mensen moeten samenleven en een goed mens kan zijn . Alsof wie een andere nationaliteit heeft een slechter mens is. Het is verkapt monoculturalisme verheerlijken van je...
dit soort semipolitiek gebrabbel moet je heel ver bij topsport weghouden imo

Nederland investeert in die spelers en dan mag je verwachten dat Nederland daar iets voor terugkrijgt, dat heeft niets met mononationaliteit of monoculturalisme of wat voor verzonnen monoterm dan ook te maken maar met centjes

wat dat betreft doet voetbal het als internationale sport gewoon niet goed

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 05-11-2017 23:16:48 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_174896326
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 23:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

dit soort semipolitiek gebrabbel moet je heel ver bij topsport weghouden imo
Ik reageer op politiek gebabbel dat topsporters geen andere nationaliteit erbij mag hebben en niet mogen sporten voor een ander land , als men de Nederlandse nationaliteit heeft
Geeft Weltschmerz je kritiek.

quote:
Nederland investeert in die spelers en dan mag je verwachten dat Nederland daar iets voor terugkrijgt, dat heeft niets met mononationaliteit of monoculturalisme of wat voor verzonnen monoterm dan ook te maken maar met centjes
Het gaat om de centjes, maar een topsporter is niet verplicht een door jouw gekozen vaderland te dienen met sportprestaties. Hij kan zelf prima kiezen.
Nog eens ... ik begon niet met die onzin van dat men maar 1 nationaliteit mag hebben en wie dat niet is , is een slechter mens ofzo. Of men moet perse presteren voor Nederland.
Dat zijn stupide politieke monoculturele standpunten . Bekrompen, intolerant, discriminerend.
  Moderator maandag 6 november 2017 @ 05:10:03 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_174897428
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 00:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik reageer op politiek gebabbel dat topsporters geen andere nationaliteit erbij mag hebben en niet mogen sporten voor een ander land , als men de Nederlandse nationaliteit heeft
Geeft Weltschmerz je kritiek.
dat staat er volgens mij niet

je mag wat loyaliteit verwachten voor het opleiden van die spelers, dat vind ik geen hele gekke stelling

quote:
[..]

Het gaat om de centjes, maar een topsporter is niet verplicht een door jouw gekozen vaderland te dienen met sportprestaties. Hij kan zelf prima kiezen.
Nog eens ... ik begon niet met die onzin van dat men maar 1 nationaliteit mag hebben en wie dat niet is , is een slechter mens ofzo. Of men moet perse presteren voor Nederland.
Dat zijn stupide politieke monoculturele standpunten . Bekrompen, intolerant, discriminerend.
nee daar is niets discriminerends aan al werk je dat natuurlijk wel in de hand, nu zal dat in Nederland ongetwijfeld wel meevallen maar in minder vrolijke landen is de keuze wie op te leiden op deze manier natuurlijk snel gemaakt zeker als er minder geld beschikbaar is

maar goed, dat is een probleem van de sport zelf, het is natuurlijk raar dat zo'n jongen die in Nederland is geboren en getogen, nog nooit in Marokko een balletje heeft getrapt, de taal niet spreekt en er mogelijk uberhaupt nog nooit is geweest straks wel op het WK staat te doen alsof het zo'n mooi voetballand is

voor de sport zelf is het ook niet goed want al die jongens die in het land zelf worden opgeleid zien hun plaatsjes vergeven worden aan Hollanders enzo

nu kun je ze die keuze ook moeilijk kwalijk nemen maar het feit dat ze uberhaupt kunnen kiezen is een beetje gek
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 6 november 2017 @ 05:42:19 #40
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_174897462
pure geinstitutioneerde competitievervalsing wmb maar gekke Geert heweft nog steeds geen gelijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 6 november 2017 @ 05:45:18 #41
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174897466
Tegenwoordig meer een luxeprobleem. Met de oorlogen vann vroeger betekende nationaliteit nog voor welk land je ging sterven aan het front, maar ook welk land zou vechten voor jouw welzijn.

Dat individualisme is de doodslag voor elk individu in een oorlogssituatie.

Trouwens ook fijn dat je op het laatste moment nog van partij kunt wisselen en dus de tactieken en strategie van de vijand kent, waardoor je "nieuwe" partij in het voordeel is bij een treffen.

Dergelijke landverraad was vroeger terecht goed voor de doodstraf. Het schaadt immers het eigen volk.
  Moderator maandag 6 november 2017 @ 05:46:24 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_174897467
lolwhut _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 6 november 2017 @ 05:52:42 #43
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174897471
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 05:46 schreef sp3c het volgende:
lolwhut _O-
Voetbal is oorlog.
pi_174897748
Ons wetboek staat vol met wetten tegen belangenverstrengeling. Bedrijven worden keihard aangepakt als ze kartelafspraken maken maar op de een of andere manier is het geen probleem als politici zich daar schuldig aan maken. Onbegrijpelijk.
pi_174897774
Neem nou alleen al die burgermeesterbaantjes die in Den Haag verdeeld worden. Bedrijven worden gewoon keihard gestraft als ze op die manier hun macht uitoefenen maar landelijke partijen kunnen gewoon open en bloot afspreken wie wat krijgt en vervolgens zetten ze gemeenteraadsleden onder druk om voor een bepaalde persoon te kiezen. Onbegrijpelijk.
pi_174898283
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 07:52 schreef Braindead2000 het volgende:
Neem nou alleen al die burgermeesterbaantjes die in Den Haag verdeeld worden. Bedrijven worden gewoon keihard gestraft als ze op die manier hun macht uitoefenen maar landelijke partijen kunnen gewoon open en bloot afspreken wie wat krijgt en vervolgens zetten ze gemeenteraadsleden onder druk om voor een bepaalde persoon te kiezen. Onbegrijpelijk.
Eens. Gelukkig beëindigt D66 dat proces door de gekozen burgemeester mogelijk te maken. Werd tijd ook.
  Moderator maandag 6 november 2017 @ 08:58:21 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_174898397
ja maar voetbal toch?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_174898414
quote:
14s.gif Op maandag 6 november 2017 08:48 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Eens. Gelukkig beëindigt D66 dat proces door de gekozen burgemeester mogelijk te maken. Werd tijd ook.
D66 is een van de grootste anti-democratische partijen. :D Ja ze maken het mogelijk het proces om ver in de toekomst, ver na Rutte3, een gekozen burgemeester mogelijk te maken maar dat zegt niks. 30 jaar lang heb ik ze horen janken over een referendum en op het moment dat we eindelijk een referendum hebben wringen ze door allerlei bochten om er zo snel mogelijk vanaf te komen. :D
pi_174898553
quote:
14s.gif Op maandag 6 november 2017 08:48 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Eens. Gelukkig beëindigt D66 dat proces door de gekozen burgemeester mogelijk te maken. Werd tijd ook.
Beetje jammer. Ik had je hoger ingeschat. Heb je nog steeds niet door dat D66 een en al lucht is?
  Moderator maandag 6 november 2017 @ 13:25:30 #50
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174902279
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2017 07:46 schreef Braindead2000 het volgende:
Ons wetboek staat vol met wetten tegen belangenverstrengeling. Bedrijven worden keihard aangepakt als ze kartelafspraken maken maar op de een of andere manier is het geen probleem als politici zich daar schuldig aan maken. Onbegrijpelijk.
Braindead is meer een realistische beschrijving voor jou, he?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')