FOK!forum / Digital Corner / Customer support/tracking software
Diemuxdonderdag 2 november 2017 @ 16:52
Na veel googlen kom ik er maar niet uit. Ik ben op zoek naar een stuk software, bij voorkeur open source (maar betaald mag ook), dat mij en mijn collega's het mogelijk maakt klantcontact te registreren maar ook bijvoorbeeld storingsmeldingen aan te maken.

Op internet vind je veel ticket systemen maar die zijn voornamelijk gebaseerd op het automatisch inventariseren van inkomende mail. Veel van onze klanten nemen echter telefonisch contact op. Ik wil dus een stuk software dat;

a. klant contact kan registreren (zelf invoeren). Dus klant belt en ik noteer in het systeem wat ze precies willen/vragen/melden. Er ontstaat dus een soort logboek

b. storingen kunnen inboeken.

c (bonus) reparaties aan apparatuur inboeken, volgen en bijhouden.

Is er iemand hier die de gouden tip heeft? Al is het maar om mij de juiste richting in te sturen?
kovenantdonderdag 2 november 2017 @ 16:56
iets als dit ; http://osticket.com/features
Diemuxdonderdag 2 november 2017 @ 22:13
quote:
Nou dat is dus een van die ticketsystemen die voornamelijk op basis zijn van inkomende mail of tickets (via de portal). Ik zoek meer iets waar ik onze klanten in kan importeren en wanneer zij bellen je de klant selecteert en dan notities o.i.d. kan maken (of vanuit daar een ticket start).
ManianMandonderdag 2 november 2017 @ 22:16
Topdesk

:')

[ Bericht 89% gewijzigd door ManianMan op 02-11-2017 22:24:00 ]
Adamesdonderdag 2 november 2017 @ 22:25
Zoek je een ticketsysteem of een CRM pakket
Diemuxdonderdag 2 november 2017 @ 22:51
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 22:25 schreef Adames het volgende:
Zoek je een ticketsysteem of een CRM pakket
Nou ja een combinatie. Main goal is om telefonische en email aanvragen (voornamelijk support) te registreren aan de hand van klant gegevens. Daarnaast zoek ik ook nog een manier om verkochte apparatuur aan de hand van een serienummer te tracken. Dus als er iets verkocht is ik dit kan koppelen aan een klant en wanneer er een defect aan is ik op basis van het serienummer een ticket kan openen.

Weet niet of zo iets bestaat hoor.
mscholvrijdag 3 november 2017 @ 00:04
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 22:51 schreef Diemux het volgende:

[..]

Nou ja een combinatie. Main goal is om telefonische en email aanvragen (voornamelijk support) te registreren aan de hand van klant gegevens. Daarnaast zoek ik ook nog een manier om verkochte apparatuur aan de hand van een serienummer te tracken. Dus als er iets verkocht is ik dit kan koppelen aan een klant en wanneer er een defect aan is ik op basis van het serienummer een ticket kan openen.

Weet niet of zo iets bestaat hoor.
volgens mij kon HP OpenView Service Desk dit allemaal
maar het is inmiddels >10 jaar geleden dat ik het heb gebruikt, en zo te zien niet geschikt voor jouw gebruikssituatie (is gericht op hele grote organisaties)
ACT-Fzondag 5 november 2017 @ 17:47
Is dit misschien iets voor jou?

https://www.ultimo.com/nl