Hou eens op met al die komma's. Je kraamt al een hoop onzin uit, maar het is ook nog amper leesbaar.quote:Op maandag 4 december 2017 11:27 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
In die steden, hebben ze lak aan de opgestelde verkeersregels. Dus dat lijkt mij wel, een leuke bestemming voor de gemiddelde automobilist op de Nederlandse wegen.
Hier in Nederland, lappen ja ook steeds meer automobilisten de regels aan hun laars.
Jij was toch degene die moeite had met het volgen van wat lijntjes?quote:Op maandag 4 december 2017 11:25 schreef Diqiu-Long het volgende:
En ja, ik ben van mening dat ik een goede chauffeur ben
Wtf is dit? Is dit TS?quote:Op dinsdag 5 december 2017 10:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Jij was toch degene die moeite had met het volgen van wat lijntjes?
Jep, D-L is soms ook "vlogger".quote:
En dan roepen dat ie beter kan rijden dan de meesten, maar fatsoenlijk een bocht nemen is al te lastigquote:Op dinsdag 5 december 2017 10:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Jep, D-L is soms ook "vlogger".
Wat voor antieke 205 is dat wel niet? ik heb een 205 gehad uit 1990 en die had gewoon halogeenlampen.quote:Op maandag 4 december 2017 10:22 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik ben er trouwens achter, dat mijn auto nog letterlijk gloeilampen heeft. Het zijn namelijk duplo lampen, en die hebben echt een hele kleine lichtopbrengst.
Dus verlichting van mijn auto is letterlijk ouderwets, en dat is dag en nacht verschil met moderne verlichting. Vooral met LED en Xenon.
Lief dagboekquote:Op zondag 17 december 2017 01:16 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Iedereen zit TS wel af te zeiken en te roepen: "boehoe, ik heb nergens last van en je moet niet zo zeuren".
De huidige verlichting is als voorligger én tegenligger gewoon zwaar klote. Continue aanpassende verlichting, stuitert alle kanten op (drempels, bochten, oneffenheden in de weg), tegenwoordig ook links en rechts, en nee, dat is niet omdat het los zit..
En als je dan in een lagere auto zit ben je gewoon vatbaarder voor "ik schijn je lekker vol in je bakkes verlichting".
Dus xenon is vervelend en/of groot licht al helemaal, de meeste mensen hebben het gewoon niet eens door, als ze zelf maar goed zien, de rest boeit niet..
Wat nou dagboek, met die opmerking kun je heel fok wel sluiten, aangezien iedereen het gebruikt als "dagboek" .quote:Op zondag 17 december 2017 04:58 schreef Kalebatz het volgende:
[..]
Lief dagboek
Maar OT, ik heb nergens last van.
Ik heb zelden last van de verlichting van een ander. Ja, als die groot licht voert of verkeerd afgesteld is, maar verder niet.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:03 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik rij, met grote trots een Peugeot 205 waarmee ik goed met het verkeer mee kom. Maar nu de donkere dagen weer aangebroken zijn, erger ik mij tot aan het feit dat ik telkens verblind word!
Er zijn momenten, dat ik zodanig verblind word dat ik die paar seconden ook niks zie. Dat komt dan voornamelijk door die moderne patserbakken, van die SUV's of moderne Volvo's. Maar soms zelfs een kleine Peugeot 108 die mij vol in de spiegels schijnt!
Ik heb al van alles geprobeerd: linkerbuitenspiegel buiten werking stellen, omdat ik daar het meeste in verblind word. Maar dan zie ik ga niks in die spiegel, dus dat is ook niet echt handig. Ook staat de binnenspiegel gewoon op nachtstand, maar zodra zo'n auto over de drempel rijdt word ik alsnog verblind.
Het gekke is echter: het zijn bijna allemaal moderne auto's die mij constant verblinden, dan meen ik ze voeren groot licht. Maar dat is gewoon Xenon of LED: leuk voor de bestuurder, want die ziet meer. Alleen minder leuk voor de medeweggebruiker, aangezien die k*t hartstikke fel zijn en het is nog witlicht ook!
Ik snap eigenlijk ook niet, dat dit zomaar mag: de ANWB schrijft bijvoorbeeld, dat ik in Engeland mijn koplampen hoor af te plakken. Omdat je de tegenliggers niet mag verblinden. Maar ondertussen word ik standaard verblind, en er is eigenlijk niks dat ik er tegen kan doen.
Want het komt gewoon door die moderne verlichting, dat is zogenaamd veiliger. Alleen dat de medeweggebruikers worden verblind is niet relatief, zolang die dikkoppen maar veilig in hun patserbak zitten. Dat ik daardoor verblind word, dat interesseert de auto-industrie niet.
Er is flink wat onderzoek gedaan voordat de typegoedkeuring van de verlichting is afgegeven. Tegenliggers niet verblinden is daarbij een hele belangrijke eis.quote:Op zondag 17 december 2017 08:48 schreef Sometimes het volgende:
Er zijn best veel mensen die last hebben verlichting. Ik zou voor mezelf schatten dat 3 op de 10 auto's mij in het donker verblinden. Dat kan door verkeerde afstelling of door moderne systemen die stomweg een enorme bak licht de wereld in gooien.
Dat is geen kwestie van aanpassen / aanstellerij; je hebt er last van of niet. Dat veel wegen tegenwoordig minder goed verlicht zijn maakt het probleem alleen maar groter.
Dat zal best, maar dat wordt wel weer afgezet tegen die gemiddelden.quote:Op zondag 17 december 2017 09:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er is flink wat onderzoek gedaan voordat de typegoedkeuring van de verlichting is afgegeven. Tegenliggers niet verblinden is daarbij een hele belangrijke eis.
Je weet dat ‘die bouwlampen’ verplicht een automatische hoogteverstelling hebben? Dus het antwoord op wie gebruikt dat nou echt is dan ook: iedereen.quote:Op zondag 17 december 2017 10:14 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Dat zal best, maar dat wordt wel weer afgezet tegen die gemiddelden.
En als ik zie wat er soms voorbij komt, dan twijfel ik aan de kwaliteit van die onderzoeken.
Kijk eens naar zoiets simpels als de instelling van koplamphoogte, waar elke auto de laatste jaren van voorzien moet zijn (zodat je bij belading de tegenliggers niet verblind omdat je lampen verder omhoog schijnen). Wie gebruikt dat nou echt?
Meestal is al het licht op z'n best "erg vervelend". Negeren lukt niet, maar proberen het af te schermen werkt meestal wel.
Echt gevaarlijk - voor mij dan - wordt het wanneer je in de stromende regen in vreemd gebied rijdt zonder straat- of wegverlichting met een drammer met bouwlampen achter je die net even iets meer naar links op de weg rijdt om er zeker van te zijn dat 'ie in je linkerbuitenspiegel schijnt.
En het dan raar vinden dat de snelheid steeds verder omlaag gaat...
Doe dan iets met je ogen. Een bril bijvoorbeeld.quote:Op zondag 17 december 2017 10:20 schreef Mojo.jojo het volgende:
TS heeft wel een punt. Maar als iedereen het vanuit zijn eigen ervaring blijft bekijken dan zal het ook niet gezien worden.
Mijn ogen worden met de jaren ook wat minder, en heb dan ook steeds meer moeite met die felle lichten in het donker. Het verblindt me. Niet alleen van tegenliggers maar ook van auto's die achter me rijden zodat ik regelmatig mijn binnenspiegel moet aanpassen.
Lijkt me niet dat dat de bedoeling is van iets wat de veiligheid zou moeten verhogen. Namelijk lampen die ervoor zorgen dat je ziet en gezien wordt.
Dat is nu juist het probleem, niet iedereen heeft die automatische hoogteverstelling, voornamelijk oude auto's niet, die kwakken gewoon Xenon erin, compleet met verkeerd lichtbeeld en alles.quote:Op zondag 17 december 2017 11:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je weet dat ‘die bouwlampen’ verplicht een automatische hoogteverstelling hebben? Dus het antwoord op wie gebruikt dat nou echt is dan ook: iedereen.
Dat is niet helemaal waar. Het is een verplichting dat ze op de een of andere manier de tegenligger niet kunnen verblinden. Bij mij wordt dat volledig geregeld door de luchtvering, die zorgt ervoor dat de auto inclusief koplampen altijd netjes hetzelfde blijft.quote:Op zondag 17 december 2017 11:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je weet dat ‘die bouwlampen’ verplicht een automatische hoogteverstelling hebben? Dus het antwoord op wie gebruikt dat nou echt is dan ook: iedereen.
Volgens mij zijn er wel meer mensen met slechte ogen vooral die lui met van die achterlijk felle verlichtingquote:Op zondag 17 december 2017 11:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Doe dan iets met je ogen. Een bril bijvoorbeeld.
Jouw slechte ogen zijn echt jouw probleem.
Dat gaat maar om een erg klein deel van het wagenpark.quote:Op zondag 17 december 2017 12:12 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Dat is nu juist het probleem, niet iedereen heeft die automatische hoogteverstelling, voornamelijk oude auto's niet, die kwakken gewoon Xenon erin, compleet met verkeerd lichtbeeld en alles.
En nee, de APK filtert het er niet uit, want mensen wisselen die shit een dag ervoor en een dag erna gewoon om.
Dat is toch ook een hoogteverstelling?quote:Op zondag 17 december 2017 14:45 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Het is een verplichting dat ze op de een of andere manier de tegenligger niet kunnen verblinden. Bij mij wordt dat volledig geregeld door de luchtvering, die zorgt ervoor dat de auto inclusief koplampen altijd netjes hetzelfde blijft.
Je bedoelt nu mensen die wel geld hebben voor een auto die niet uit het jaar kruik is?quote:Op zondag 17 december 2017 14:53 schreef Mojo.jojo het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er wel meer mensen met slechte ogen vooral die lui met van die achterlijk felle verlichting
Ja. Maar niet specifiek voor de koplampen.quote:Op zondag 17 december 2017 14:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is toch ook een hoogteverstelling?
Ik heb ook nergens gezegd dat die specifiek was, dus waarom je mij met alle geweld poogt te verbeteren ontgaat mij.quote:Op zondag 17 december 2017 15:14 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ja. Maar niet specifiek voor de koplampen.
Lange tenen?quote:Op zondag 17 december 2017 16:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb ook nergens gezegd dat die specifiek was, dus waarom je mij met alle geweld poogt te verbeteren ontgaat mij.
Het punt is gewoon dat nu juist die nieuwerwetse xenon niet verblindt vanwege te hoog afgesteld staan (op de enkele uitzondering na).
Wat is de nuance dan? Dat die niet specifiek hoeft te zijn? En dat is dan een nuance? Leg die maar eens uit!quote:Op zondag 17 december 2017 16:24 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Lange tenen?
Je schrijft letterlijk "die bouwlampen moeten automatische hoogteverstelling hebben". Sorry dat ik dit probeer iets te nuanceren. Ik zal het niet meer doen.
Ik weet dat af fabriek Xenon automatische hoogteverstelling heeft. Maar de meeste auto's die rondrijden hebben geen af fabriek Xenon en dan zit er (sinds mei 2009 verplicht) een wieltje waar je aan moet draaien voor de juiste stand bij belading.quote:Op zondag 17 december 2017 11:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je weet dat ‘die bouwlampen’ verplicht een automatische hoogteverstelling hebben? Dus het antwoord op wie gebruikt dat nou echt is dan ook: iedereen.
Nog nooit van leasen gehoord?quote:Op zondag 17 december 2017 14:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je bedoelt nu mensen die wel geld hebben voor een auto die niet uit het jaar kruik is?
Nou denk ik dat in Nederland best al eens het aandeel xenon groter kan zijn dan halogeen (zeker als je het in km’s berekent). Hoe dan ook: mijn commentaar was een reactie op iemand die de hoogteverstelling in relatie tot xenon gebruikte.quote:Op zondag 17 december 2017 17:34 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik weet dat af fabriek Xenon automatische hoogteverstelling heeft. Maar de meeste auto's die rondrijden hebben geen af fabriek Xenon en dan zit er (sinds mei 2009 verplicht) een wieltje waar je aan moet draaien voor de juiste stand bij belading.
En dat doet bijna niemand.
Nee, nog nooit. Enlighten me!quote:
^quote:Op zondag 17 december 2017 18:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, nog nooit. Enlighten me!
En vertel dan ook even waar je met deze domme opmerking naartoe wil.
Jouw commentaar stond onder een quote van een post van mij...quote:Op zondag 17 december 2017 18:23 schreef VEM2012 het volgende:
Hoe dan ook: mijn commentaar was een reactie op iemand die de hoogteverstelling in relatie tot xenon gebruikte.
Klopt. Waarbij jij reageerde op mijn opmerking dat die ‘moderne’ verlichting waar hier over geklaagd wordt gewoon netjes goedgekeurd is.quote:Op zondag 17 december 2017 18:40 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Jouw commentaar stond onder een quote van een post van mij...
Een auto uit vorig decennium met een Aliexpress kitje erin valt niet onder moderne verlichting.quote:Op zondag 17 december 2017 19:14 schreef Ridocar het volgende:
Ik ga mee met TS. Het is vaak irritant als een setje xenon je tegemoet komt op een lege onverlichte snelweg. Helemaal op vrijdagavond, als een Sjonnie z'n verkeerd afgestelde lichten niet op hoogte corrigeert als z'n vrienden en +120 kg mokkel van de week allemaal in datzelfde gebakje naar de dikso gaan.
En ik kan mij niet voorstellen dat iedereen hier *nergens* last van heeft als nieuw licht in de spiegels of door de voorruit schijnen. Da's gewoon gelul. Ook ik heb er last van, en dan zit ik ook nog twee meter dertig boven het asfalt. En nee, ik ben niet nachtblind.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |