abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_175486970
Heb je al in je dagboek geschreven TS?
pi_175494739
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 11:27 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

In die steden, hebben ze lak aan de opgestelde verkeersregels. Dus dat lijkt mij wel, een leuke bestemming voor de gemiddelde automobilist op de Nederlandse wegen.

Hier in Nederland, lappen ja ook steeds meer automobilisten de regels aan hun laars.
Hou eens op met al die komma's. Je kraamt al een hoop onzin uit, maar het is ook nog amper leesbaar.
pi_175504456
quote:
1s.gif Op maandag 4 december 2017 11:25 schreef Diqiu-Long het volgende:

En ja, ik ben van mening dat ik een goede chauffeur ben
Jij was toch degene die moeite had met het volgen van wat lijntjes?

  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 10:40:25 #104
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_175504525
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Jij was toch degene die moeite had met het volgen van wat lijntjes?

Wtf is dit? Is dit TS? :D
Breitling - Instruments for Professionals
pi_175504676
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:40 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wtf is dit? Is dit TS? :D
Jep, D-L is soms ook "vlogger".
  Moderator dinsdag 5 december 2017 @ 10:48:46 #106
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_175504689
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 10:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Jep, D-L is soms ook "vlogger".
En dan roepen dat ie beter kan rijden dan de meesten, maar fatsoenlijk een bocht nemen is al te lastig :D :D :') 8)7
Breitling - Instruments for Professionals
pi_175505068
Dat zeg ik dus, rijbewijs inleveren.
  dinsdag 5 december 2017 @ 11:22:04 #108
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_175505186
TS werd verblind door de felle lichten van die Lamborghini :9~

Edit: Haha zelfs BvD heeft commentaar onder het filmpje geplaatst _O-
pi_175505410
Hmm. Dat filmpje is gemaakt in Zuid-Limburg. Dan mag die wat mij betreft inderdaad meteen zijn rijbewijs inleveren, hoef ik ten minste niet bang te zijn dat ik hem tegenkom.

En dan kan hij ook nooit meer last hebben van de moderne verlichting op mijn auto.
pi_175505677
en dan ook nog janken "bla bla bla, schuld van wegbeheerder bla bla"

een goede bestuurder kan ook (soms) fouten van anderen corrigeren (waar mogelijk uiteraard).
life happens while you're pusing the throttle.
pi_175599716
nouja ben het wel eens met de TS dat het soms voelt of iemand de zon in je gezicht gooit savonds. Toen ik nog in mijn lagere auto reed had ik er vooral last van.

Daarna toch wel even vlekken in mijn ogen, maar is snel weer weg. had ook altijd het gevoel dat ze met groot licht reden of verkeerd afgesteld stonden.
  zaterdag 9 december 2017 @ 21:10:18 #112
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_175606163
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2017 10:22 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik ben er trouwens achter, dat mijn auto nog letterlijk gloeilampen heeft. Het zijn namelijk duplo lampen, en die hebben echt een hele kleine lichtopbrengst.

Dus verlichting van mijn auto is letterlijk ouderwets, en dat is dag en nacht verschil met moderne verlichting. Vooral met LED en Xenon.
Wat voor antieke 205 is dat wel niet? ik heb een 205 gehad uit 1990 en die had gewoon halogeenlampen.

En als jij slechte verlichting hebt heb je automatisch ook meer last van tegenlicht. Dit omdat jouw lampjes de wegbelijning maar een beetje aaien.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zaterdag 9 december 2017 @ 21:11:19 #113
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_175606187
Oh, mensen die menen dat ze een goede chauffeur zijn zijn het gevaarlijkst.

En 20000 km in een jaar is echt niks.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_175774822
Heeft dit niet met de ramen te maken?
Oude autos (voor 1995) hebben volgens mij geen getint glas, maar gewoon normaal glas dus dan komt er meer licht binnen.

En daarnaast het aantal toenemende bejaarden die groot licht standaard voeren neemt ook helaas toe.
Interessant he ?
pi_175775978
Iedereen zit TS wel af te zeiken en te roepen: "boehoe, ik heb nergens last van en je moet niet zo zeuren".

De huidige verlichting is als voorligger én tegenligger gewoon zwaar klote. Continue aanpassende verlichting, stuitert alle kanten op (drempels, bochten, oneffenheden in de weg), tegenwoordig ook links en rechts, en nee, dat is niet omdat het los zit..

En als je dan in een lagere auto zit ben je gewoon vatbaarder voor "ik schijn je lekker vol in je bakkes verlichting".

Dus xenon is vervelend en/of groot licht al helemaal, de meeste mensen hebben het gewoon niet eens door, als ze zelf maar goed zien, de rest boeit niet.. :X }:| :N
pi_175776879
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 01:16 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Iedereen zit TS wel af te zeiken en te roepen: "boehoe, ik heb nergens last van en je moet niet zo zeuren".

De huidige verlichting is als voorligger én tegenligger gewoon zwaar klote. Continue aanpassende verlichting, stuitert alle kanten op (drempels, bochten, oneffenheden in de weg), tegenwoordig ook links en rechts, en nee, dat is niet omdat het los zit..

En als je dan in een lagere auto zit ben je gewoon vatbaarder voor "ik schijn je lekker vol in je bakkes verlichting".

Dus xenon is vervelend en/of groot licht al helemaal, de meeste mensen hebben het gewoon niet eens door, als ze zelf maar goed zien, de rest boeit niet.. :X }:| :N
Lief dagboek

Maar OT, ik heb nergens last van.
Feel the fuzz!
  zondag 17 december 2017 @ 05:13:28 #117
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175776901
Ik had er wel veel last van (sowieso van alle lichten 's nachts), niet per se verblindend maar wel steeds knijpen met mijn ogen om nog iets te zien. Zo'n gele nachtbril gekocht en nergens last meer van ^O^
pi_175776912
Het is gewoon zoals het is.
Je went er aan (voorkeur) en past je aan of je gaat alleen overdag rijden.
Dit gaat niet meer veranderen en ook al snap ik wel wat TS bedoelt, het is niet zo dramatisch als hij het voorstelt.
Je bent echt geen 2 seconden zicht kwijt.
Tenzij je je fixeert op het licht in je spiegel maar wat er vóór je gebeurt is eigenlijk belangrijker toch?
Kan me niet voorstellen dat je verblind wordt door een reflectie in je ooghoeken, TS is een dramaqueen met een heel klein beetje gelijk.
Je bent toch geen konijntje dat midden op de weg blijft zitten, kijkend naar de koplampen van de aanstormende auto?
Er zit een kern van waarheid in zijn verhaal maar helaas is het meeste sterk overdreven waardoor het verhaal geen wortel kan schieten.
Ik vind het aanstellerij iig.
pi_175777034
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 04:58 schreef Kalebatz het volgende:

[..]

Lief dagboek

Maar OT, ik heb nergens last van.
Wat nou dagboek, met die opmerking kun je heel fok wel sluiten, aangezien iedereen het gebruikt als "dagboek" :{w.

Ik zeg nergens dat ik verblind word of zicht kwijt ben, het is af en toe gewoon schijt irritant.
pi_175777214
quote:
8s.gif Op donderdag 2 november 2017 11:03 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik rij, met grote trots een Peugeot 205 waarmee ik goed met het verkeer mee kom. Maar nu de donkere dagen weer aangebroken zijn, erger ik mij tot aan het feit dat ik telkens verblind word!

Er zijn momenten, dat ik zodanig verblind word dat ik die paar seconden ook niks zie. Dat komt dan voornamelijk door die moderne patserbakken, van die SUV's of moderne Volvo's. Maar soms zelfs een kleine Peugeot 108 die mij vol in de spiegels schijnt!

Ik heb al van alles geprobeerd: linkerbuitenspiegel buiten werking stellen, omdat ik daar het meeste in verblind word. Maar dan zie ik ga niks in die spiegel, dus dat is ook niet echt handig. Ook staat de binnenspiegel gewoon op nachtstand, maar zodra zo'n auto over de drempel rijdt word ik alsnog verblind.

Het gekke is echter: het zijn bijna allemaal moderne auto's die mij constant verblinden, dan meen ik ze voeren groot licht. Maar dat is gewoon Xenon of LED: leuk voor de bestuurder, want die ziet meer. Alleen minder leuk voor de medeweggebruiker, aangezien die k*t hartstikke fel zijn en het is nog witlicht ook!

Ik snap eigenlijk ook niet, dat dit zomaar mag: de ANWB schrijft bijvoorbeeld, dat ik in Engeland mijn koplampen hoor af te plakken. Omdat je de tegenliggers niet mag verblinden. Maar ondertussen word ik standaard verblind, en er is eigenlijk niks dat ik er tegen kan doen.

Want het komt gewoon door die moderne verlichting, dat is zogenaamd veiliger. Alleen dat de medeweggebruikers worden verblind is niet relatief, zolang die dikkoppen maar veilig in hun patserbak zitten. Dat ik daardoor verblind word, dat interesseert de auto-industrie niet.
Ik heb zelden last van de verlichting van een ander. Ja, als die groot licht voert of verkeerd afgesteld is, maar verder niet.

Dus dat jij steeds verblind wordt ligt niet aan anderen, maar aan jou. Waarschijnlijk zit het tussen je oren, maar het kan ook aan je ogen liggen. Hoe dan ook: jouw probleem en daar moet je anderen niet op aankijken.
pi_175777275
Er zijn best veel mensen die last hebben verlichting. Ik zou voor mezelf schatten dat 3 op de 10 auto's mij in het donker verblinden. Dat kan door verkeerde afstelling of door moderne systemen die stomweg een enorme bak licht de wereld in gooien.

Dat is geen kwestie van aanpassen / aanstellerij; je hebt er last van of niet. Dat veel wegen tegenwoordig minder goed verlicht zijn maakt het probleem alleen maar groter.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_175778018
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 08:48 schreef Sometimes het volgende:
Er zijn best veel mensen die last hebben verlichting. Ik zou voor mezelf schatten dat 3 op de 10 auto's mij in het donker verblinden. Dat kan door verkeerde afstelling of door moderne systemen die stomweg een enorme bak licht de wereld in gooien.

Dat is geen kwestie van aanpassen / aanstellerij; je hebt er last van of niet. Dat veel wegen tegenwoordig minder goed verlicht zijn maakt het probleem alleen maar groter.
Er is flink wat onderzoek gedaan voordat de typegoedkeuring van de verlichting is afgegeven. Tegenliggers niet verblinden is daarbij een hele belangrijke eis.
pi_175778215
Zoals ik vaker verkondig, ik rijd in een regio, waar in spitstijd 30-40% met Xenon of LED rijdt. Stoor me niet, misschien er aan gewend, maar ik rijd een gewone lage auto.
.
pi_175778375
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 09:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Er is flink wat onderzoek gedaan voordat de typegoedkeuring van de verlichting is afgegeven. Tegenliggers niet verblinden is daarbij een hele belangrijke eis.
Dat zal best, maar dat wordt wel weer afgezet tegen die gemiddelden.
En als ik zie wat er soms voorbij komt, dan twijfel ik aan de kwaliteit van die onderzoeken.

Kijk eens naar zoiets simpels als de instelling van koplamphoogte, waar elke auto de laatste jaren van voorzien moet zijn (zodat je bij belading de tegenliggers niet verblind omdat je lampen verder omhoog schijnen). Wie gebruikt dat nou echt?

Meestal is al het licht op z'n best "erg vervelend". Negeren lukt niet, maar proberen het af te schermen werkt meestal wel.

Echt gevaarlijk - voor mij dan - wordt het wanneer je in de stromende regen in vreemd gebied rijdt zonder straat- of wegverlichting met een drammer met bouwlampen achter je die net even iets meer naar links op de weg rijdt om er zeker van te zijn dat 'ie in je linkerbuitenspiegel schijnt.
En het dan raar vinden dat de snelheid steeds verder omlaag gaat...
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_175778474
TS heeft wel een punt. Maar als iedereen het vanuit zijn eigen ervaring blijft bekijken dan zal het ook niet gezien worden.

Mijn ogen worden met de jaren ook wat minder, en heb dan ook steeds meer moeite met die felle lichten in het donker. Het verblindt me. Niet alleen van tegenliggers maar ook van auto's die achter me rijden zodat ik regelmatig mijn binnenspiegel moet aanpassen.

Lijkt me niet dat dat de bedoeling is van iets wat de veiligheid zou moeten verhogen. Namelijk lampen die ervoor zorgen dat je ziet en gezien wordt.
pi_175778500
Snap je punt. Heb ik ook wel eens last van in de bezorgauto van mijn werk (zijn Ford Ka's). Maar dan moet je gewoon even proberen vanaf een andere hoek de spiegel in te kijken i.p.v. recht de koplampen in te staren vanaf de spiegel, dan wordt je ook wel een moment verblind ja :P.
pi_175778606
TS is zo’n vervelend sterrenkind. Net als Bradley
pi_175779496
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 10:14 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Dat zal best, maar dat wordt wel weer afgezet tegen die gemiddelden.
En als ik zie wat er soms voorbij komt, dan twijfel ik aan de kwaliteit van die onderzoeken.

Kijk eens naar zoiets simpels als de instelling van koplamphoogte, waar elke auto de laatste jaren van voorzien moet zijn (zodat je bij belading de tegenliggers niet verblind omdat je lampen verder omhoog schijnen). Wie gebruikt dat nou echt?

Meestal is al het licht op z'n best "erg vervelend". Negeren lukt niet, maar proberen het af te schermen werkt meestal wel.

Echt gevaarlijk - voor mij dan - wordt het wanneer je in de stromende regen in vreemd gebied rijdt zonder straat- of wegverlichting met een drammer met bouwlampen achter je die net even iets meer naar links op de weg rijdt om er zeker van te zijn dat 'ie in je linkerbuitenspiegel schijnt.
En het dan raar vinden dat de snelheid steeds verder omlaag gaat...
Je weet dat ‘die bouwlampen’ verplicht een automatische hoogteverstelling hebben? Dus het antwoord op wie gebruikt dat nou echt is dan ook: iedereen.
pi_175779525
quote:
3s.gif Op zondag 17 december 2017 10:20 schreef Mojo.jojo het volgende:
TS heeft wel een punt. Maar als iedereen het vanuit zijn eigen ervaring blijft bekijken dan zal het ook niet gezien worden.

Mijn ogen worden met de jaren ook wat minder, en heb dan ook steeds meer moeite met die felle lichten in het donker. Het verblindt me. Niet alleen van tegenliggers maar ook van auto's die achter me rijden zodat ik regelmatig mijn binnenspiegel moet aanpassen.

Lijkt me niet dat dat de bedoeling is van iets wat de veiligheid zou moeten verhogen. Namelijk lampen die ervoor zorgen dat je ziet en gezien wordt.
Doe dan iets met je ogen. Een bril bijvoorbeeld.

Jouw slechte ogen zijn echt jouw probleem.
pi_175780294
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 11:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je weet dat ‘die bouwlampen’ verplicht een automatische hoogteverstelling hebben? Dus het antwoord op wie gebruikt dat nou echt is dan ook: iedereen.
Dat is nu juist het probleem, niet iedereen heeft die automatische hoogteverstelling, voornamelijk oude auto's niet, die kwakken gewoon Xenon erin, compleet met verkeerd lichtbeeld en alles.

En nee, de APK filtert het er niet uit, want mensen wisselen die shit een dag ervoor en een dag erna gewoon om.
pi_175784258
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 11:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je weet dat ‘die bouwlampen’ verplicht een automatische hoogteverstelling hebben? Dus het antwoord op wie gebruikt dat nou echt is dan ook: iedereen.
Dat is niet helemaal waar. Het is een verplichting dat ze op de een of andere manier de tegenligger niet kunnen verblinden. Bij mij wordt dat volledig geregeld door de luchtvering, die zorgt ervoor dat de auto inclusief koplampen altijd netjes hetzelfde blijft. :)
pi_175784450
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 11:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Doe dan iets met je ogen. Een bril bijvoorbeeld.

Jouw slechte ogen zijn echt jouw probleem.
Volgens mij zijn er wel meer mensen met slechte ogen :D vooral die lui met van die achterlijk felle verlichting :')
  zondag 17 december 2017 @ 14:53:27 #133
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_175784455
Normaal heb ik er nooit last van, maar bij één type auto sein ik altijd even met groot licht. Hoe die bmw i3 ( :r ) ooit een goedkeuring heeft kunnen krijgen met die blauwe lampen :?
pi_175784493
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 12:12 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Dat is nu juist het probleem, niet iedereen heeft die automatische hoogteverstelling, voornamelijk oude auto's niet, die kwakken gewoon Xenon erin, compleet met verkeerd lichtbeeld en alles.

En nee, de APK filtert het er niet uit, want mensen wisselen die shit een dag ervoor en een dag erna gewoon om.
Dat gaat maar om een erg klein deel van het wagenpark.
pi_175784516
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 14:45 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar. Het is een verplichting dat ze op de een of andere manier de tegenligger niet kunnen verblinden. Bij mij wordt dat volledig geregeld door de luchtvering, die zorgt ervoor dat de auto inclusief koplampen altijd netjes hetzelfde blijft. :)
Dat is toch ook een hoogteverstelling?
pi_175784562
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 14:53 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er wel meer mensen met slechte ogen :D vooral die lui met van die achterlijk felle verlichting :')
Je bedoelt nu mensen die wel geld hebben voor een auto die niet uit het jaar kruik is?
pi_175785038
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 14:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat is toch ook een hoogteverstelling?
Ja. Maar niet specifiek voor de koplampen. ;)
pi_175786502
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 15:14 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ja. Maar niet specifiek voor de koplampen. ;)
Ik heb ook nergens gezegd dat die specifiek was, dus waarom je mij met alle geweld poogt te verbeteren ontgaat mij.

Het punt is gewoon dat nu juist die nieuwerwetse xenon niet verblindt vanwege te hoog afgesteld staan (op de enkele uitzondering na).
pi_175786670
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik heb ook nergens gezegd dat die specifiek was, dus waarom je mij met alle geweld poogt te verbeteren ontgaat mij.

Het punt is gewoon dat nu juist die nieuwerwetse xenon niet verblindt vanwege te hoog afgesteld staan (op de enkele uitzondering na).
Lange tenen?

Je schrijft letterlijk "die bouwlampen moeten automatische hoogteverstelling hebben". Sorry dat ik dit probeer iets te nuanceren. Ik zal het niet meer doen.
pi_175788006
quote:
13s.gif Op zondag 17 december 2017 16:24 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Lange tenen?

Je schrijft letterlijk "die bouwlampen moeten automatische hoogteverstelling hebben". Sorry dat ik dit probeer iets te nuanceren. Ik zal het niet meer doen.
Wat is de nuance dan? Dat die niet specifiek hoeft te zijn? En dat is dan een nuance? Leg die maar eens uit!
pi_175788577
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 11:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je weet dat ‘die bouwlampen’ verplicht een automatische hoogteverstelling hebben? Dus het antwoord op wie gebruikt dat nou echt is dan ook: iedereen.
Ik weet dat af fabriek Xenon automatische hoogteverstelling heeft. Maar de meeste auto's die rondrijden hebben geen af fabriek Xenon en dan zit er (sinds mei 2009 verplicht) een wieltje waar je aan moet draaien voor de juiste stand bij belading.

En dat doet bijna niemand.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_175789449
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 14:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je bedoelt nu mensen die wel geld hebben voor een auto die niet uit het jaar kruik is?
Nog nooit van leasen gehoord? :')
pi_175789906
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 17:34 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Ik weet dat af fabriek Xenon automatische hoogteverstelling heeft. Maar de meeste auto's die rondrijden hebben geen af fabriek Xenon en dan zit er (sinds mei 2009 verplicht) een wieltje waar je aan moet draaien voor de juiste stand bij belading.

En dat doet bijna niemand.
Nou denk ik dat in Nederland best al eens het aandeel xenon groter kan zijn dan halogeen (zeker als je het in km’s berekent). Hoe dan ook: mijn commentaar was een reactie op iemand die de hoogteverstelling in relatie tot xenon gebruikte.

Het onderwerp is hier ook niet verblind worden door mensen met ouderwetse verlichting.
pi_175789921
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 18:07 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Nog nooit van leasen gehoord? :')
Nee, nog nooit. Enlighten me!

En vertel dan ook even waar je met deze domme opmerking naartoe wil.
pi_175790129
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 18:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee, nog nooit. Enlighten me!

En vertel dan ook even waar je met deze domme opmerking naartoe wil.
^
|

Deze kant op voor domme opmerkingen ^O^
pi_175790319
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 18:23 schreef VEM2012 het volgende:

Hoe dan ook: mijn commentaar was een reactie op iemand die de hoogteverstelling in relatie tot xenon gebruikte.

Jouw commentaar stond onder een quote van een post van mij...
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_175790473
quote:
10s.gif Op zondag 17 december 2017 18:40 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Jouw commentaar stond onder een quote van een post van mij...
Klopt. Waarbij jij reageerde op mijn opmerking dat die ‘moderne’ verlichting waar hier over geklaagd wordt gewoon netjes goedgekeurd is.
pi_175791388
Ik ga mee met TS. Het is vaak irritant als een setje xenon je tegemoet komt op een lege onverlichte snelweg. Helemaal op vrijdagavond, als een Sjonnie z'n verkeerd afgestelde lichten niet op hoogte corrigeert als z'n vrienden en +120 kg mokkel van de week allemaal in datzelfde gebakje naar de dikso gaan.

En ik kan mij niet voorstellen dat iedereen hier *nergens* last van heeft als nieuw licht in de spiegels of door de voorruit schijnen. Da's gewoon gelul. Ook ik heb er last van, en dan zit ik ook nog twee meter dertig boven het asfalt. En nee, ik ben niet nachtblind.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_175791505
Nee. Nergens last van. Mijn moderne auto heeft een goede zitpositie en alle spiegels dimmen bij fel licht.
pi_175791625
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 19:14 schreef Ridocar het volgende:
Ik ga mee met TS. Het is vaak irritant als een setje xenon je tegemoet komt op een lege onverlichte snelweg. Helemaal op vrijdagavond, als een Sjonnie z'n verkeerd afgestelde lichten niet op hoogte corrigeert als z'n vrienden en +120 kg mokkel van de week allemaal in datzelfde gebakje naar de dikso gaan.

En ik kan mij niet voorstellen dat iedereen hier *nergens* last van heeft als nieuw licht in de spiegels of door de voorruit schijnen. Da's gewoon gelul. Ook ik heb er last van, en dan zit ik ook nog twee meter dertig boven het asfalt. En nee, ik ben niet nachtblind.
Een auto uit vorig decennium met een Aliexpress kitje erin valt niet onder moderne verlichting.
.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')