quote:
quote:Op donderdag 2 november 2017 11:03 schreef Diqiu-Long het volgende:
dikkoppen maar veilig in hun patserbak zitten
Nee dan word je inderdaad niet verblind: jij verblind hoogstens mij in de spiegels, met die felle Xenon of LED verlichting.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:10 schreef H4ppy het volgende:
[..]
[..]
Ik herken me totaal niet in dit probleem, maar dat zal vast wel omdat ik in een "patserbak" rijd.
Het is waarschijnlijker dat je gewoon fatsoenlijke ogen hebt.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:10 schreef H4ppy het volgende:
[..]
[..]
Ik herken me totaal niet in dit probleem, maar dat zal vast wel omdat ik in een "patserbak" rijd.
Loser! Ik ben een betere chauffeur dan menig persoon, al drie keer met de auto in Engeland geweest. Terwijl de meeste van jullie, dan in de broek poepen.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:11 schreef PJR het volgende:
Als jij daadwerkelijk regelmatig een paar seconden verblind wordt tijdens rijden kun je beter stoppen en je rijbewijs inleveren. Je bent een gevaar op de weg, mafkees.
Ja, die verlichting is kut, maar als jij daardoor een paar seconden niets meer ziet, hoop ik dat je zelf ook wel snapt dat het niet verantwoord is om achter het stuur te kruipen.
Maar ik had ook niet anders verwacht. Op internet gedraag je je precies zo als Braddie, dus in het verkeer vast ook.
Nee ik zie prima in het donker: maar word structureel via mijn linkerbuitenspiegel geblindeerd, en laatste heb ik daarom gewoon buiten werking gezet. Dan blijf ik wel op de rechterrijstrook en ga ik niet inhalen.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:13 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Heb je last van nachtblindheid (serieuze vraag)?
Dit slaat echt kant nog wal. Ik kan me herinneren dat jij nog helemaal niet zo lang je rijbewijs hebt dus mezelf een 'betere chauffeur dan menig persoon' noemen zal ik nog even laten.,quote:Op donderdag 2 november 2017 11:14 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Loser! Ik ben een betere chauffeur dan menig persoon, al drie keer met de auto in Engeland geweest. Terwijl de meeste van jullie, dan in de broek poepen.
Dat ik verblind word, ligt niet aan mij maar aan die k*t moderne verlichting op nieuwe auto's. Want het komt nauwelijks voor, dat ik door een oudere auto verblind word. Zijn altijd nieuwere.
Klinkt alsof je je spiegel verkeerd afstelt. En probeer een nachtbril.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:16 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Nee ik zie prima in het donker: maar word structureel via mijn linkerbuitenspiegel geblindeerd, en laatste heb ik daarom gewoon buiten werking gezet. Dan blijf ik wel op de rechterrijstrook en ga ik niet inhalen.
Ja dus? Ik zou volgens jou mijn rijbewijs moeten inleveren, omdat andere mij met hun auto mij verblinden. Dat ligt dan toch niet aan mij, maar aan de afstelling van hun koplampen.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:17 schreef Dezain het volgende:
[..]
Dit slaat echt kant nog wal. Ik kan me herinneren dat jij nog helemaal niet zo lang je rijbewijs hebt dus mezelf een 'betere chauffeur dan menig persoon' noemen zal ik nog even laten.,
Ja dat zou je zeggen: maar als ik hem lager afstel, dan zie ik te weinig in die buitenspiegels. En als ik ze helemaal omlaag zet, dan zie ik er niks meer in en weerkaatst het licht naar onder.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:19 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Klinkt alsof je je spiegel verkeerd afstelt. En probeer een nachtbril.
Ik was niet diegene die vertelde dat je beter het rijbewijs weer in kon leveren. Je bent in ieder geval wel snel op je teentjes getrapt.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:20 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ja dus? Ik zou volgens jou mijn rijbewijs moeten inleveren, omdat andere mij met hun auto mij verblinden. Dat ligt dan toch niet aan mij, maar aan de afstelling van hun koplampen.
En ja, ik heb meer rijervaring dan menig 18 jarige die alleen in papa of mama zijn auto kan rijden
Ga maar eens in Engeland rijden, daar doe je pas echt rijervaring door op!
Precies dezelfde zelfoverschatting als Braddie. Omdat je een paar keer in Engeland hebt gereden moet je wel een goede chauffeur zijn.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:14 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Loser! Ik ben een betere chauffeur dan menig persoon, al drie keer met de auto in Engeland geweest. Terwijl de meeste van jullie, dan in de broek poepen.
Dat ik verblind word, ligt niet aan mij maar aan die k*t moderne verlichting op nieuwe auto's. Want het komt nauwelijks voor, dat ik door een oudere auto verblind word. Zijn altijd nieuwere.
TS zit in z'n campingstoel in z'n auto.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:26 schreef mstx het volgende:
Je hebt helemaal gelijk TS, de hele wereld is gek behalve jij.
Jazeker Want ik heb dit jaar al zo'n 20000km gereden en ook veel in drukke steden, zoals Düsseldorf. Dus ja, dat betekent dat ik voor een beginnende bestuurder best al veel ervaring heb.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:24 schreef Dezain het volgende:
[..]
Maar jij durft dus te beweren dat je met een paar keer Engeland en zo +- een jaar je rijbewijs hebt je ervaren bent? Nou nou..
Verklaar dan eens, waarom ik niet door een jaren 90 auto geblindeerd word. Maar wel door die k*t SUV's en dikke BMW's en Volvo's etc! Nee dat ligt echt niet aan mij, maar aan de felle witteverlichting van die auto's.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:27 schreef PJR het volgende:
[..]
Precies dezelfde zelfoverschatting als Braddie. Omdat je een paar keer in Engeland hebt gereden moet je wel een goede chauffeur zijn.
Als jij een paar seconden verblind wordt door de koplampen van anderen, dan is er iets goed mis. Met jou, niet direct met die lampen. En als je dan nog gewoon de weg op gaat, dan ben je inderdaad een gevaar.
Maar je hebt de anti-verblindingsstand op je binnenspiegel nog steeds niet ontdektquote:Op donderdag 2 november 2017 11:30 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Jazeker Want ik heb dit jaar al zo'n 20000km gereden en ook veel in drukke steden, zoals Düsseldorf. Dus ja, dat betekent dat ik voor een beginnende bestuurder best al veel ervaring heb.
En het rijden in Engeland opzicht is alleen al een ervaring, die je niet opdoet door enkel in Nederland te blijven rijden. Ik kan zelfs, direct de mph omzetten naar km/u
Dus ik laat mij niet, dat ik mijn rijbewijs zou moeten inleveren. Want ik hou mij gewoon aan alle verkeersregels, en rij gewoon goed.
Jawel: die staat altijd in donker op nachtstand, maar dat lost het probleem nog niet op. Want de linkerbuitenspiegel heeft niet zo'n nachtstand, dus dan word ik via die spiegel wel verblind.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:34 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Maar je hebt de anti-verblindingsstand op je binnenspiegel nog steeds niet ontdekt
Ervaring komt met de jaren, niet met het aantal kilometers.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:30 schreef Diqiu-Long het volgende:
Jazeker Want ik heb dit jaar al zo'n 20000km gereden en ook veel in drukke steden, zoals Düsseldorf. Dus ja, dat betekent dat ik voor een beginnende bestuurder best al veel ervaring heb.
Hier links rijden is ook een hele ervaring hoorquote:Op donderdag 2 november 2017 11:30 schreef Diqiu-Long het volgende:
En het rijden in Engeland opzicht is alleen al een ervaring, die je niet opdoet door enkel in Nederland te blijven rijden
Je bent in het donker een gevaar op de weg. Laat je ogen testen en lever je rijbewijs aub in.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:30 schreef Diqiu-Long het volgende:
Dus ik laat mij niet, dat ik mijn rijbewijs zou moeten inleveren. Want ik hou mij gewoon aan alle verkeersregels, en rij gewoon goed.
Vraag jezelf dan eens af waarom verder niemand er last van heeft.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:37 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Jawel: die staat altijd in donker op nachtstand, maar dat lost het probleem nog niet op. Want de linkerbuitenspiegel heeft niet zo'n nachtstand, dus dan word ik via die spiegel wel verblind.
ben op de brommer nog wezen rondtoeren in engeland, zo spannend is het niet.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:14 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Loser! Ik ben een betere chauffeur dan menig persoon, al drie keer met de auto in Engeland geweest. Terwijl de meeste van jullie, dan in de broek poepen.
Dat ik verblind word, ligt niet aan mij maar aan die k*t moderne verlichting op nieuwe auto's. Want het komt nauwelijks voor, dat ik door een oudere auto verblind word. Zijn altijd nieuwere.
Nou, fijn dat je daar 'goed' kan rijden maar daar heb je hier in Nederland werkelijk geen zak aan. Zelfde met mph naar km/u, leuk maar je hebt er niets aan. Ik kan mechanica schema's oplossen en ben goed met athrokinematica, heb ik echter in het verkeer niks aan..quote:Op donderdag 2 november 2017 11:30 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Jazeker Want ik heb dit jaar al zo'n 20000km gereden en ook veel in drukke steden, zoals Düsseldorf. Dus ja, dat betekent dat ik voor een beginnende bestuurder best al veel ervaring heb.
En het rijden in Engeland opzicht is alleen al een ervaring, die je niet opdoet door enkel in Nederland te blijven rijden. Ik kan zelfs, direct de mph omzetten naar km/u
Dus ik laat mij niet, dat ik mijn rijbewijs zou moeten inleveren. Want ik hou mij gewoon aan alle verkeersregels, en rij gewoon goed.
Koplampen worden jaarlijks met de APK gecontroleerd en zolang er in auto's niet extreem veel belading achterin ligt of een caravan/aanhanger erachter zit staan ze heus niet verkeerd afgesteld. Hooguit te laag. Ik weet niet hoe laag jouw Franse gebakje is maar vast niet zo laag.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:32 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Verklaar dan eens, waarom ik niet door een jaren 90 auto geblindeerd word. Maar wel door die k*t SUV's en dikke BMW's en Volvo's etc! Nee dat ligt echt niet aan mij, maar aan de felle witteverlichting van die auto's.
En dan zijn er ook nog veel mensen, die simpelweg de koplampen verkeerd afgesteld hebben.
Dat ligt aan jou. Aan je ogen, je mentale gesteldheid en de afstelling van jouw spiegels.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:32 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Verklaar dan eens, waarom ik niet door een jaren 90 auto geblindeerd word. Maar wel door die k*t SUV's en dikke BMW's en Volvo's etc! Nee dat ligt echt niet aan mij, maar aan de felle witteverlichting van die auto's.
quote:Op donderdag 2 november 2017 11:38 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Hier links rijden is ook een hele ervaring hoor
Wie zegt dat niemand er last van heeft? Volgens mij hebben juist veel mensen er last van, maar hebben ze het allang geaccepteerd.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:39 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Vraag jezelf dan eens af waarom verder niemand er last van heeft.
Tip...niet in de lampen kijken. Maakt namelijk geen fuck uit of het halogeen, xenon of led is. Zijn allemaal hetzelfde afgesteld. Verschil is dat onervaren chauffeurs om de een of andere reden in de lampen gaan zitten starenquote:Op donderdag 2 november 2017 11:41 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Wie zegt dat niemand er last van heeft? Volgens mij hebben juist veel mensen er last van, maar hebben ze het allang geaccepteerd.
Of zitten ze zelf in een auto, met Xenon verlichting en zitten ze hoger. Waardoor zij niet snel verblind worden, maar wel veelvuldig kleine auto's zoals de mijne vol in de spiegels schijnen.
Wat denk je dat er gebeurd als je verblind word door de lichten van een andere? Juist, je ziet enkele seconden niks? Maar nee dat ligt dan aan mij!quote:Op donderdag 2 november 2017 11:46 schreef PJR het volgende:
[..]
Waarom ben ik nou weer een trol?
Als de situatie zoals je die in de OP schetst waar is, ben je echt niet goed snik. Als je in de auto regelmatig seconden lang verblind bent en je kiest ervoor om toch te rijden, dan is dat echt krankzinnig. Mocht je iemand aanrijden dan zou dat berecht moeten worden als (poging tot) moord, gezien je heel bewust dit risico neemt.
Man man man.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:47 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Als jullie niet normaal kunnen reageren, dan doe ik dat ook niet. Het een beetje op mijn mentale gesteldheid spelen! Flikker toch een eind op! Wie denken jullie wel niet te zijn?!
Dat is precies de reden, waarom dit forum een langzame pijnlijke dood sterft. Want hier kun je geen serieus topic openen, en er word wel op de man gespeeld.
Nou nou, jij begon al op de vorige pagina met 'loser' en mij heb je geen een keer iets (onterecht) minachtend horen zeggen.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:47 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Als jullie niet normaal kunnen reageren, dan doe ik dat ook niet. Het een beetje op mijn mentale gesteldheid spelen! Flikker toch een eind op! Wie denken jullie wel niet te zijn?!
Dat is precies de reden, waarom dit forum een langzame pijnlijke dood sterft. Want hier kun je geen serieus topic openen, en er word wel op de man gespeeld.
Ja, dat doet mijn auto ook, maar dat is jouw probleem, en niet van mijquote:Op donderdag 2 november 2017 11:12 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Nee dan word je inderdaad niet verblind: jij verblind hoogstens mij in de spiegels, met die felle Xenon of LED verlichting.
Ik kom zo vaak bestuurder hier in de buurt tegen op de B wegen die ook met grootlicht rijden en dit simpelweg vergeten af te zetten. Zelfs hier raak ik niet seconden door verblind.. Niet in de lampen kijken is je neem ik aan geleerd tijdens het rijlessen?quote:Op donderdag 2 november 2017 11:49 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Wat denk je dat er gebeurd als je verblind word door de lichten van een andere? Juist, je ziet enkele seconden niks? Maar nee dat ligt dan aan mij!
Flikker toch op, dat is gewoon wat er gebeurt wanneer je door licht verblind word.
Wow, al wel 20.000km dit jaar dat is helemaal niks. En dan ook eens in Düsseldorf. Ga eens rijden in San Francisco, of New York, of Los Angeles, of welke andere megastad dan ook, en dan kom je dan terug.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:30 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Jazeker Want ik heb dit jaar al zo'n 20000km gereden en ook veel in drukke steden, zoals Düsseldorf. Dus ja, dat betekent dat ik voor een beginnende bestuurder best al veel ervaring heb.
En het rijden in Engeland opzicht is alleen al een ervaring, die je niet opdoet door enkel in Nederland te blijven rijden. Ik kan zelfs, direct de mph omzetten naar km/u
Dus ik laat mij niet, dat ik mijn rijbewijs zou moeten inleveren. Want ik hou mij gewoon aan alle verkeersregels, en rij gewoon goed.
En dat mag? Maar dan word alsnog in die linkerbuitenspiegel geschenen, en daar heb ik geen oplossing. Buiten hem helemaal naar onder te zetten, maar dan is het nut van de spiegel weg.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:54 schreef Dezain het volgende:
Flikker wat blinderlingsfolie over die achterruit dan als je er zo'n last van hebt.
Zolang je 2 buitenspiegels hebt; ja. Heb je in ieder geval van de binnenspiegel geen last meer. Met zo'n auto hoor je trouwens ook gewoon rechts te rijden..quote:Op donderdag 2 november 2017 11:58 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
En dat mag? Maar dan word alsnog in die linkerbuitenspiegel geschenen, en daar heb ik geen oplossing. Buiten hem helemaal naar onder te zetten, maar dan is het nut van de spiegel weg.
Wat ik trouwens gewoon doe als ik het spugzat ben: dan blijf ik lekker rechts, en spiegel ik via de nachtstand wel op achterliggers.
Mij gebeurt dat niet hoor. Als ik regelmatig enkele seconden verblind zou raken achter het stuur, zou ik voorlopig stoppen met rijden. Dan zou ik mijn spiegels goed afstellen, als dat niet helpt mijn ogen laten onderzoeken.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:49 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Wat denk je dat er gebeurd als je verblind word door de lichten van een andere? Juist, je ziet enkele seconden niks? Maar nee dat ligt dan aan mij!
Flikker toch op, dat is gewoon wat er gebeurt wanneer je door licht verblind word.
Ik zie toch nog wel alles hoor, maar ik vind het gewoon ontiegelijk ergelijk en de oorzaak zie ik in de technologische vooruitgang! Geel licht, is namelijk een stuk minder verblindend dan dat wittelicht.quote:Op donderdag 2 november 2017 12:07 schreef PJR het volgende:
[..]
Mij gebeurt dat niet hoor. Als ik regelmatig enkele seconden verblind zou raken achter het stuur, zou ik voorlopig stoppen met rijden. Dan zou ik mijn spiegels goed afstellen, als dat niet helpt mijn ogen laten onderzoeken.
Haha 😂quote:Op donderdag 2 november 2017 12:02 schreef Dezain het volgende:
[..]
Met zo'n auto hoor je trouwens ook gewoon rechts te rijden..
Geeft dat geen last met de APK? Ik vond de af fabriek xenon in m’n A4 uit 2003 heerlijk. Maar kwam van nog oudere bakken en heb daarna weer een oude bak gekocht 😄quote:Op donderdag 2 november 2017 12:50 schreef eXplorer1 het volgende:
Wat ik overigens wel merk is, die auto's hebben automatische stellende lampen (zoals aangegeven eerder in het topic), heb echter al mensen gehad die mij vroegen de basis instelling iets omhoog te trekken omdat het volgens hun te laag staat.
Vaak stellen ze het bij zonder het te vermelden bij de klant bij de APK, maarja, bij leasebakken gaat dat niet op omdat die eerst een APK vrijstelling hebben, dus rijden ze rond en verlichten ze de maan ipv het wegdek.quote:Op donderdag 2 november 2017 12:57 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Geeft dat geen last met de APK? Ik vond de af fabriek xenon in m’n A4 uit 2003 heerlijk. Maar kwam van nog oudere bakken en heb daarna weer een oude bak gekocht 😄
Dit dus.quote:Op donderdag 2 november 2017 13:21 schreef Anthony9219 het volgende:
De meeste nieuwe auto's met xenon/led verlichting zijn goed afgesteld gelukkig. Ik kan niet zeggen dat ik er nooit last van heb, maar word zeker niet constant verblind. Bij oude auto's zie je ook zo vaak 1 van de lampen omhoog staan, dan heb je daar ook last van.
De enigen die ze echt van de weg moeten halen zijn de mensen die xenon zetten in een auto lampenunit die daar niet voor bedoeld is. Naast dat dat er kut uit ziet, verblind je daar dus wel constant mensen mee.
Maar rijd je ook wel eens in Engeland?quote:Op donderdag 2 november 2017 14:56 schreef halfway het volgende:
Ik heb nu 23 jaar mijn rijbewijs en rij 30.000km per jaar, het verhaal van TS kan ik onderschrijven echter is het niet zo heel veel ik denk 1x per week.
Dit!quote:Op donderdag 2 november 2017 11:54 schreef Dezain het volgende:
Flikker wat blinderlingsfolie over die achterruit dan als je er zo'n last van hebt.
Ik ben het met je eens, toevallig heeft braddie ook last van dat hij snel in het donker verblind word door felle lichten. Dat heeft iets met je ogen te maken ofzo.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:11 schreef PJR het volgende:
Als jij daadwerkelijk regelmatig een paar seconden verblind wordt tijdens rijden kun je beter stoppen en je rijbewijs inleveren. Je bent een gevaar op de weg, mafkees.
Ja, die verlichting is kut, maar als jij daardoor een paar seconden niets meer ziet, hoop ik dat je zelf ook wel snapt dat het niet verantwoord is om achter het stuur te kruipen.
Maar ik had ook niet anders verwacht. Op internet gedraag je je precies zo als Braddie, dus in het verkeer vast ook.
Ik ben ook nog maar een erg jonge bestuurder en heb zelf ook een paar maanden lang aardig wat kilometers op de verkeerde weghelft gezeten. Maar dan op wegen die geen 100 meter recht zijn en heel veel heuvels heeft. En tot mijn gekke verbazing de snelheidslimiet 100 is terwijl je op een vergelijkbare weg in Nederland 60 zou mogen. (Tasmaniė, Australiė voor de kenners) en dat maakt mij echt geen speciaal betere bestuurder hoor, vond het eerlijk gezegd veel fijner om op de linker weghelft te rijden.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:14 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Loser! Ik ben een betere chauffeur dan menig persoon, al drie keer met de auto in Engeland geweest. Terwijl de meeste van jullie, dan in de broek poepen.
Dat ik verblind word, ligt niet aan mij maar aan die k*t moderne verlichting op nieuwe auto's. Want het komt nauwelijks voor, dat ik door een oudere auto verblind word. Zijn altijd nieuwere.
Probeer de vraag te begrijpen. Je kan wel in het donker zien maar kan je ook goed tegen tegenlicht? En moeten je ogen heel lang wennen aan donker - licht - donker?quote:Op donderdag 2 november 2017 11:16 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Nee ik zie prima in het donker: maar word structureel via mijn linkerbuitenspiegel geblindeerd, en laatste heb ik daarom gewoon buiten werking gezet. Dan blijf ik wel op de rechterrijstrook en ga ik niet inhalen.
Sommige ogen kunnen minder goed tegen fel licht in donkere situaties. Is per persoon verschillend. Ik heb zelf ook een lage auto en heb nooit problemen met fel licht, omdat ik er niet door verblind wordt.quote:Op donderdag 2 november 2017 15:02 schreef Palomar het volgende:
Mijn auto heeft ook led-koplampen en die zijn ook behoorlijk fel, maar heb eigenlijk nog nooit gehad dat er naar me geseind werd omdat ik mensen verblind. Zou ook vreemd zijn, want anders kregen zulke lampen echt geen goedkeuring. Heb het idee dat TS zich een beetje aanstelt. Of die 205 is zo laag dat je er meer last van hebt dan met de gemiddelde auto.
Waar ik verder wel rekening mee houdt zijn mijn remlichten (ook full led). In d efile of voor het stoplicht probeer ik niet aldoor de rem ingetrapt te houden, omdat dat voor degene 2 meter achter me wel best fel is.
Daar geloof ik niets van. Zeker in slecht weer is dar Xenon geen ene kut waard. Geef mij maar gele koplampen. Zoals de fransen dat nog lang hadden, maar inmiddels ook al jaren niet meer.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:03 schreef Diqiu-Long het volgende:
Want het komt gewoon door die moderne verlichting, dat is zogenaamd veiliger.
Dat kan toch niet?quote:Op donderdag 2 november 2017 20:32 schreef Fer het volgende:
Je moet er niet in kijken, maar voor de rest getint glas, zwarte achterruit en zelfdimmende spiegel scheelt ook wel. Weet je echt verblindt? Tegenliggers die hun H7 lampje er ondersteboven ingedrukt hebben.
Ze er genoeg.quote:Op donderdag 2 november 2017 21:09 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Dat kan toch niet?
Of echt indrukken zodat het lipje ombuigt?
Dan ben je echt wel een randdebiel.
Ik heb gele koplampen gehad ooit in mijn Peugeotje uit de 90'squote:Op donderdag 2 november 2017 21:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Daar geloof ik niets van. Zeker in slecht weer is dar Xenon geen ene kut waard. Geef mij maar gele koplampen. Zoals de fransen dat nog lang hadden, maar inmiddels ook al jaren niet meer.
Rijdt een stuk prettiger in regen en/of sneeuw en ik veel rustiger voor de ogen en veel minder vermoeiend.
gele koplampen
In een 206 kan het zonder enige moeite.. Er gaat ook niks stuk ofzo..quote:Op donderdag 2 november 2017 21:09 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Dat kan toch niet?
Of echt indrukken zodat het lipje ombuigt?
Dan ben je echt wel een randdebiel.
Heerlijk, dit soort opmerkingen. Ik heb er net hard om kunnen lachenquote:Op donderdag 2 november 2017 21:52 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Dan schijn je direct alle helikopters uit de lucht.
Stoer ben jequote:Op donderdag 2 november 2017 11:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dat doet mijn auto ook, maar dat is jouw probleem, en niet van mij
Ja dat snap ik, maar ik bedoel dat je dat toch even checkt?quote:Op donderdag 2 november 2017 21:54 schreef Fer het volgende:
Het lipje steunt dan op de rand, omdat er geen uitsparing zit. Lampje zit dan ook schuin. Zit best wel speling in die veer die hem klemmen moet,
Hardcore boy hoor met z'n 20k km. En je kan gewoon vermenigvuldigen met 1.6quote:Op donderdag 2 november 2017 11:30 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Jazeker Want ik heb dit jaar al zo'n 20000km gereden en ook veel in drukke steden, zoals Düsseldorf. Dus ja, dat betekent dat ik voor een beginnende bestuurder best al veel ervaring heb.
En het rijden in Engeland opzicht is alleen al een ervaring, die je niet opdoet door enkel in Nederland te blijven rijden. Ik kan zelfs, direct de mph omzetten naar km/u
Dus ik laat mij niet, dat ik mijn rijbewijs zou moeten inleveren. Want ik hou mij gewoon aan alle verkeersregels, en rij gewoon goed.
Collega kreeg een Golf 4 eens zo van de dealer terug en hij zich afvragen waarom iedereen loopt te seinen. Ik had toen een Astra G, na vervangen achterlicht bleven alle remlichten branden. Valt ook niemand op terwijl ze die auto de werkplaats uit rijden.quote:Op donderdag 2 november 2017 23:18 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, maar ik bedoel dat je dat toch even checkt?
Als ik een lampje vervangen maak ik even een foto met mijn telefoon om te kijken of het goed zit.
Zo had de vorige eigenaar van mijn huidige bus het voor elkaar gekregen om de draden van de fitting tussen de veer te klemmen
DropLul?quote:Op donderdag 2 november 2017 23:23 schreef Sheffield het volgende:
DL topique. Moet goed zijn.
Verder niet gelezen
Rij jij dan over een snelweg met drempels?quote:Op donderdag 2 november 2017 11:58 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
En dat mag? Maar dan word alsnog in die linkerbuitenspiegel geschenen, en daar heb ik geen oplossing. Buiten hem helemaal naar onder te zetten, maar dan is het nut van de spiegel weg.
Wat ik trouwens gewoon doe als ik het spugzat ben: dan blijf ik lekker rechts, en spiegel ik via de nachtstand wel op achterliggers.
Gewoon een exacte kopie van Braddie. Het mooiste is nog dat hij Braadslee ook nog eens 'advies' geeft. Net zoals Braddie advies geeft aan Ad Looij m.b.t. jezelf voor lul zetten op internet.quote:Op donderdag 2 november 2017 23:37 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Hardcore boy hoor met z'n 20k km. En je kan gewoon vermenigvuldigen met 1.6
We hebben hier te maken met een kruising tussen Max Verstappen en Albert Einstein
Het zal ook nooit stoppen, zie bradgemusictube. Zelfs zonder kijkers en zonder vlogs of streams slaat het helemaal nergens op wat hij uitkraamt.quote:Op zondag 5 november 2017 16:52 schreef PJR het volgende:
[..]
Gewoon een exacte kopie van Braddie. Het mooiste is nog dat hij Braadslee ook nog eens 'advies' geeft. Net zoals Braddie advies geeft aan Ad Looij m.b.t. jezelf voor lul zetten op internet.
Toen ik ergens in Augustus de 40.000e kilometer van dit jaar weg tikte, ben ik gestopt met tellen.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:30 schreef Diqiu-Long het volgende:
Jazeker Want ik heb dit jaar al zo'n 20000km gereden en ook veel in drukke steden, zoals Düsseldorf. Dus ja, dat betekent dat ik voor een beginnende bestuurder best al veel ervaring heb.
Nee, meestal te hoog, want er gaat vaak niemand in zitten als ze worden gecontroleerd. En achtervering zakt harder dan voorvering, zeker bij een 108 o.i.d., want voorop draagt ook al de motor en is wat stijver.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:40 schreef Dezain het volgende:
Koplampen worden jaarlijks met de APK gecontroleerd en zolang er in auto's niet extreem veel belading achterin ligt of een caravan/aanhanger erachter zit staan ze heus niet verkeerd afgesteld. Hooguit te laag. Ik weet niet hoe laag jouw Franse gebakje is maar vast niet zo laag.
Constant stellende verlichting is fucking irritant als de weg wat last heeft van onregelmatigheden. Zie je met een lage auto alleen maar getril van een lamp in je spiegel.quote:Op donderdag 2 november 2017 12:50 schreef eXplorer1 het volgende:
Wat ik overigens wel merk is, die auto's hebben automatische stellende lampen (zoals aangegeven eerder in het topic), heb echter al mensen gehad die mij vroegen de basis instelling iets omhoog te trekken omdat het volgens hun te laag staat.
Joh, je mag allang blij zijn als mensen überhaupt hun lampje wisselen...quote:Op donderdag 2 november 2017 23:18 schreef junkiexp het volgende:
Ja dat snap ik, maar ik bedoel dat je dat toch even checkt?
T is toch zo ludolf?quote:Op donderdag 2 november 2017 11:39 schreef Pajanus het volgende:
[..]
ben op de brommer nog wezen rondtoeren in engeland, zo spannend is het niet.
Dus jij bent nauwelijks te zien?quote:Op maandag 4 december 2017 10:22 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik ben er trouwens achter, dat mijn auto nog letterlijk gloeilampen heeft. Het zijn namelijk duplo lampen, en die hebben echt een hele kleine lichtopbrengst.
Dus verlichting van mijn auto is letterlijk ouderwets, en dat is dag en nacht verschil met moderne verlichting. Vooral met LED en Xenon.
Ik rij beter dan menigeen: maar het interesseert mij toch niet, wat toetsenbord ridders als jij te zeggen hebben.quote:Op maandag 4 december 2017 10:56 schreef OxygeneFRL het volgende:
Heeft TS zijn rijbewijs al ingeleverd nav medisch keuring wegens aids aan je ogen?
Sjonge jonge wat een sjonnie. Je bent een gevaar op de weg.
Maar wat je wel interesseert is de verlichting van andere auto's, en dan zelf een auto hebben waar je 2 nachtlampjes als verlichting hebt.quote:Op maandag 4 december 2017 11:15 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ik rij beter dan menigeen: maar het interesseert mij toch niet, wat toetsenbord ridders als jij te zeggen hebben.
Ik word net zo goed gezien met Duplo lampen, als dat iemand gezien word met LED lampen. Maar ik blijf mij ergeren, aan het felle en witte licht van moderne auto's.quote:Op maandag 4 december 2017 11:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar wat je wel interesseert is de verlichting van andere auto's, en dan zelf een auto hebben waar je 2 nachtlampjes als verlichting hebt.
Je bent echt een simpele ziel, je komt net kijken en hebt een grote waffel dat je beter kunt rijden dan menigeen. Je hebt een kutauto en je komt net kijken, en daar komt dan ook nog eens bij dat het niemand een fuck interesseert wat jij vindt van de verlichting van iemand anders, want de rest kan daar mee omgaan, maar jij niet.quote:Op maandag 4 december 2017 11:20 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ik word net zo goed gezien met Duplo lampen, als dat iemand gezien word met LED lampen. Maar ik blijf mij ergeren, aan het felle en witte licht van moderne auto's.
Maar die ongelukken in het donker, gebeuren vast zonder redenen. Waarschijnlijk, word nooit een automobilist door het felle ligt van zijn tegenligger of achterligger geblindeerd.
En rijden ze allemaal als idioten, niet realiserend dat je in het donker gewoon minder ziet. Al helemaal als het ook nog regent.
Nogmaals: het kan mij niks interesseren, wat een stel internet ridders op een stervende online forum zeggen.quote:Op maandag 4 december 2017 11:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je bent echt een simpele ziel, je komt net kijken en hebt een grote waffel dat je beter kunt rijden dan menigeen. Je hebt een kutauto en je komt net kijken, en daar komt dan ook nog eens bij dat het niemand een fuck interesseert wat jij vindt van de verlichting van iemand anders, want de rest kan daar mee omgaan, maar jij niet.
Ge eens in Parijs rijden, of in Rome, of rij eens een rondje om het Como meer heen. Kijken of je dan nog zo trots bent op je 'rijervaring'.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:20 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ja dus? Ik zou volgens jou mijn rijbewijs moeten inleveren, omdat andere mij met hun auto mij verblinden. Dat ligt dan toch niet aan mij, maar aan de afstelling van hun koplampen.
En ja, ik heb meer rijervaring dan menig 18 jarige die alleen in papa of mama zijn auto kan rijden
Ga maar eens in Engeland rijden, daar doe je pas echt rijervaring door op!
In die steden, hebben ze lak aan de opgestelde verkeersregels. Dus dat lijkt mij wel, een leuke bestemming voor de gemiddelde automobilist op de Nederlandse wegen.quote:Op maandag 4 december 2017 11:25 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ge eens in Parijs rijden, of in Rome, of rij eens een rondje om het Como meer heen. Kijken of je dan nog zo trots bent op je 'rijervaring'.
dat is nogal van toepassing op jezelf hequote:Op maandag 4 december 2017 11:25 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Jullie zijn gewoon allemaal idioten, die godwonders menen iets te zijn achter hun toetsenbordje.
Hou eens op met al die komma's. Je kraamt al een hoop onzin uit, maar het is ook nog amper leesbaar.quote:Op maandag 4 december 2017 11:27 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
In die steden, hebben ze lak aan de opgestelde verkeersregels. Dus dat lijkt mij wel, een leuke bestemming voor de gemiddelde automobilist op de Nederlandse wegen.
Hier in Nederland, lappen ja ook steeds meer automobilisten de regels aan hun laars.
Jij was toch degene die moeite had met het volgen van wat lijntjes?quote:Op maandag 4 december 2017 11:25 schreef Diqiu-Long het volgende:
En ja, ik ben van mening dat ik een goede chauffeur ben
Wtf is dit? Is dit TS?quote:Op dinsdag 5 december 2017 10:36 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Jij was toch degene die moeite had met het volgen van wat lijntjes?
Jep, D-L is soms ook "vlogger".quote:
En dan roepen dat ie beter kan rijden dan de meesten, maar fatsoenlijk een bocht nemen is al te lastigquote:Op dinsdag 5 december 2017 10:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Jep, D-L is soms ook "vlogger".
Wat voor antieke 205 is dat wel niet? ik heb een 205 gehad uit 1990 en die had gewoon halogeenlampen.quote:Op maandag 4 december 2017 10:22 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik ben er trouwens achter, dat mijn auto nog letterlijk gloeilampen heeft. Het zijn namelijk duplo lampen, en die hebben echt een hele kleine lichtopbrengst.
Dus verlichting van mijn auto is letterlijk ouderwets, en dat is dag en nacht verschil met moderne verlichting. Vooral met LED en Xenon.
Lief dagboekquote:Op zondag 17 december 2017 01:16 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Iedereen zit TS wel af te zeiken en te roepen: "boehoe, ik heb nergens last van en je moet niet zo zeuren".
De huidige verlichting is als voorligger én tegenligger gewoon zwaar klote. Continue aanpassende verlichting, stuitert alle kanten op (drempels, bochten, oneffenheden in de weg), tegenwoordig ook links en rechts, en nee, dat is niet omdat het los zit..
En als je dan in een lagere auto zit ben je gewoon vatbaarder voor "ik schijn je lekker vol in je bakkes verlichting".
Dus xenon is vervelend en/of groot licht al helemaal, de meeste mensen hebben het gewoon niet eens door, als ze zelf maar goed zien, de rest boeit niet..
Wat nou dagboek, met die opmerking kun je heel fok wel sluiten, aangezien iedereen het gebruikt als "dagboek" .quote:Op zondag 17 december 2017 04:58 schreef Kalebatz het volgende:
[..]
Lief dagboek
Maar OT, ik heb nergens last van.
Ik heb zelden last van de verlichting van een ander. Ja, als die groot licht voert of verkeerd afgesteld is, maar verder niet.quote:Op donderdag 2 november 2017 11:03 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik rij, met grote trots een Peugeot 205 waarmee ik goed met het verkeer mee kom. Maar nu de donkere dagen weer aangebroken zijn, erger ik mij tot aan het feit dat ik telkens verblind word!
Er zijn momenten, dat ik zodanig verblind word dat ik die paar seconden ook niks zie. Dat komt dan voornamelijk door die moderne patserbakken, van die SUV's of moderne Volvo's. Maar soms zelfs een kleine Peugeot 108 die mij vol in de spiegels schijnt!
Ik heb al van alles geprobeerd: linkerbuitenspiegel buiten werking stellen, omdat ik daar het meeste in verblind word. Maar dan zie ik ga niks in die spiegel, dus dat is ook niet echt handig. Ook staat de binnenspiegel gewoon op nachtstand, maar zodra zo'n auto over de drempel rijdt word ik alsnog verblind.
Het gekke is echter: het zijn bijna allemaal moderne auto's die mij constant verblinden, dan meen ik ze voeren groot licht. Maar dat is gewoon Xenon of LED: leuk voor de bestuurder, want die ziet meer. Alleen minder leuk voor de medeweggebruiker, aangezien die k*t hartstikke fel zijn en het is nog witlicht ook!
Ik snap eigenlijk ook niet, dat dit zomaar mag: de ANWB schrijft bijvoorbeeld, dat ik in Engeland mijn koplampen hoor af te plakken. Omdat je de tegenliggers niet mag verblinden. Maar ondertussen word ik standaard verblind, en er is eigenlijk niks dat ik er tegen kan doen.
Want het komt gewoon door die moderne verlichting, dat is zogenaamd veiliger. Alleen dat de medeweggebruikers worden verblind is niet relatief, zolang die dikkoppen maar veilig in hun patserbak zitten. Dat ik daardoor verblind word, dat interesseert de auto-industrie niet.
Er is flink wat onderzoek gedaan voordat de typegoedkeuring van de verlichting is afgegeven. Tegenliggers niet verblinden is daarbij een hele belangrijke eis.quote:Op zondag 17 december 2017 08:48 schreef Sometimes het volgende:
Er zijn best veel mensen die last hebben verlichting. Ik zou voor mezelf schatten dat 3 op de 10 auto's mij in het donker verblinden. Dat kan door verkeerde afstelling of door moderne systemen die stomweg een enorme bak licht de wereld in gooien.
Dat is geen kwestie van aanpassen / aanstellerij; je hebt er last van of niet. Dat veel wegen tegenwoordig minder goed verlicht zijn maakt het probleem alleen maar groter.
Dat zal best, maar dat wordt wel weer afgezet tegen die gemiddelden.quote:Op zondag 17 december 2017 09:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er is flink wat onderzoek gedaan voordat de typegoedkeuring van de verlichting is afgegeven. Tegenliggers niet verblinden is daarbij een hele belangrijke eis.
Je weet dat ‘die bouwlampen’ verplicht een automatische hoogteverstelling hebben? Dus het antwoord op wie gebruikt dat nou echt is dan ook: iedereen.quote:Op zondag 17 december 2017 10:14 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Dat zal best, maar dat wordt wel weer afgezet tegen die gemiddelden.
En als ik zie wat er soms voorbij komt, dan twijfel ik aan de kwaliteit van die onderzoeken.
Kijk eens naar zoiets simpels als de instelling van koplamphoogte, waar elke auto de laatste jaren van voorzien moet zijn (zodat je bij belading de tegenliggers niet verblind omdat je lampen verder omhoog schijnen). Wie gebruikt dat nou echt?
Meestal is al het licht op z'n best "erg vervelend". Negeren lukt niet, maar proberen het af te schermen werkt meestal wel.
Echt gevaarlijk - voor mij dan - wordt het wanneer je in de stromende regen in vreemd gebied rijdt zonder straat- of wegverlichting met een drammer met bouwlampen achter je die net even iets meer naar links op de weg rijdt om er zeker van te zijn dat 'ie in je linkerbuitenspiegel schijnt.
En het dan raar vinden dat de snelheid steeds verder omlaag gaat...
Doe dan iets met je ogen. Een bril bijvoorbeeld.quote:Op zondag 17 december 2017 10:20 schreef Mojo.jojo het volgende:
TS heeft wel een punt. Maar als iedereen het vanuit zijn eigen ervaring blijft bekijken dan zal het ook niet gezien worden.
Mijn ogen worden met de jaren ook wat minder, en heb dan ook steeds meer moeite met die felle lichten in het donker. Het verblindt me. Niet alleen van tegenliggers maar ook van auto's die achter me rijden zodat ik regelmatig mijn binnenspiegel moet aanpassen.
Lijkt me niet dat dat de bedoeling is van iets wat de veiligheid zou moeten verhogen. Namelijk lampen die ervoor zorgen dat je ziet en gezien wordt.
Dat is nu juist het probleem, niet iedereen heeft die automatische hoogteverstelling, voornamelijk oude auto's niet, die kwakken gewoon Xenon erin, compleet met verkeerd lichtbeeld en alles.quote:Op zondag 17 december 2017 11:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je weet dat ‘die bouwlampen’ verplicht een automatische hoogteverstelling hebben? Dus het antwoord op wie gebruikt dat nou echt is dan ook: iedereen.
Dat is niet helemaal waar. Het is een verplichting dat ze op de een of andere manier de tegenligger niet kunnen verblinden. Bij mij wordt dat volledig geregeld door de luchtvering, die zorgt ervoor dat de auto inclusief koplampen altijd netjes hetzelfde blijft.quote:Op zondag 17 december 2017 11:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je weet dat ‘die bouwlampen’ verplicht een automatische hoogteverstelling hebben? Dus het antwoord op wie gebruikt dat nou echt is dan ook: iedereen.
Volgens mij zijn er wel meer mensen met slechte ogen vooral die lui met van die achterlijk felle verlichtingquote:Op zondag 17 december 2017 11:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Doe dan iets met je ogen. Een bril bijvoorbeeld.
Jouw slechte ogen zijn echt jouw probleem.
Dat gaat maar om een erg klein deel van het wagenpark.quote:Op zondag 17 december 2017 12:12 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Dat is nu juist het probleem, niet iedereen heeft die automatische hoogteverstelling, voornamelijk oude auto's niet, die kwakken gewoon Xenon erin, compleet met verkeerd lichtbeeld en alles.
En nee, de APK filtert het er niet uit, want mensen wisselen die shit een dag ervoor en een dag erna gewoon om.
Dat is toch ook een hoogteverstelling?quote:Op zondag 17 december 2017 14:45 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Het is een verplichting dat ze op de een of andere manier de tegenligger niet kunnen verblinden. Bij mij wordt dat volledig geregeld door de luchtvering, die zorgt ervoor dat de auto inclusief koplampen altijd netjes hetzelfde blijft.
Je bedoelt nu mensen die wel geld hebben voor een auto die niet uit het jaar kruik is?quote:Op zondag 17 december 2017 14:53 schreef Mojo.jojo het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er wel meer mensen met slechte ogen vooral die lui met van die achterlijk felle verlichting
Ja. Maar niet specifiek voor de koplampen.quote:Op zondag 17 december 2017 14:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is toch ook een hoogteverstelling?
Ik heb ook nergens gezegd dat die specifiek was, dus waarom je mij met alle geweld poogt te verbeteren ontgaat mij.quote:Op zondag 17 december 2017 15:14 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ja. Maar niet specifiek voor de koplampen.
Lange tenen?quote:Op zondag 17 december 2017 16:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb ook nergens gezegd dat die specifiek was, dus waarom je mij met alle geweld poogt te verbeteren ontgaat mij.
Het punt is gewoon dat nu juist die nieuwerwetse xenon niet verblindt vanwege te hoog afgesteld staan (op de enkele uitzondering na).
Wat is de nuance dan? Dat die niet specifiek hoeft te zijn? En dat is dan een nuance? Leg die maar eens uit!quote:Op zondag 17 december 2017 16:24 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Lange tenen?
Je schrijft letterlijk "die bouwlampen moeten automatische hoogteverstelling hebben". Sorry dat ik dit probeer iets te nuanceren. Ik zal het niet meer doen.
Ik weet dat af fabriek Xenon automatische hoogteverstelling heeft. Maar de meeste auto's die rondrijden hebben geen af fabriek Xenon en dan zit er (sinds mei 2009 verplicht) een wieltje waar je aan moet draaien voor de juiste stand bij belading.quote:Op zondag 17 december 2017 11:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je weet dat ‘die bouwlampen’ verplicht een automatische hoogteverstelling hebben? Dus het antwoord op wie gebruikt dat nou echt is dan ook: iedereen.
Nog nooit van leasen gehoord?quote:Op zondag 17 december 2017 14:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je bedoelt nu mensen die wel geld hebben voor een auto die niet uit het jaar kruik is?
Nou denk ik dat in Nederland best al eens het aandeel xenon groter kan zijn dan halogeen (zeker als je het in km’s berekent). Hoe dan ook: mijn commentaar was een reactie op iemand die de hoogteverstelling in relatie tot xenon gebruikte.quote:Op zondag 17 december 2017 17:34 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik weet dat af fabriek Xenon automatische hoogteverstelling heeft. Maar de meeste auto's die rondrijden hebben geen af fabriek Xenon en dan zit er (sinds mei 2009 verplicht) een wieltje waar je aan moet draaien voor de juiste stand bij belading.
En dat doet bijna niemand.
Nee, nog nooit. Enlighten me!quote:
^quote:Op zondag 17 december 2017 18:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, nog nooit. Enlighten me!
En vertel dan ook even waar je met deze domme opmerking naartoe wil.
Jouw commentaar stond onder een quote van een post van mij...quote:Op zondag 17 december 2017 18:23 schreef VEM2012 het volgende:
Hoe dan ook: mijn commentaar was een reactie op iemand die de hoogteverstelling in relatie tot xenon gebruikte.
Klopt. Waarbij jij reageerde op mijn opmerking dat die ‘moderne’ verlichting waar hier over geklaagd wordt gewoon netjes goedgekeurd is.quote:Op zondag 17 december 2017 18:40 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Jouw commentaar stond onder een quote van een post van mij...
Een auto uit vorig decennium met een Aliexpress kitje erin valt niet onder moderne verlichting.quote:Op zondag 17 december 2017 19:14 schreef Ridocar het volgende:
Ik ga mee met TS. Het is vaak irritant als een setje xenon je tegemoet komt op een lege onverlichte snelweg. Helemaal op vrijdagavond, als een Sjonnie z'n verkeerd afgestelde lichten niet op hoogte corrigeert als z'n vrienden en +120 kg mokkel van de week allemaal in datzelfde gebakje naar de dikso gaan.
En ik kan mij niet voorstellen dat iedereen hier *nergens* last van heeft als nieuw licht in de spiegels of door de voorruit schijnen. Da's gewoon gelul. Ook ik heb er last van, en dan zit ik ook nog twee meter dertig boven het asfalt. En nee, ik ben niet nachtblind.
Als het verkeerd afgesteld staat is het licht van xenon en led inderdaad verblindender dan halogeen. Vandaar ook de verplichting tot automatische hoogteregeling (die helaas niet geldt voor after market, maar gelukkig valt het mee met het aantal sjonnies die daar kun bijstandsuitkering aan stukslaan).quote:Op zondag 17 december 2017 19:28 schreef Apekoek het volgende:
TS heeft ergens wel een punt, veel xenon en led werkt verblindend. Dit heb je eigenlijk vrijwel nooit met halogeen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |