abonnement Unibet Coolblue
pi_174818633
Ik krijg over een paar weken de sleutels van mijn nieuwe huis en er moet het nodige verklust worden. We hebben het dan onder andere over:

- Vervangen houten kozijn voor kunstof kozijn
- Vervangen houten achterdeur + raampartij voor kunststof schuifpui
- Aanleg tweede badkamer (alleen douche en wasbak)
- Volledig vernieuwen van de bestaande badkamer (bad, douche, wastafel + meubel, hangend toilet)
- Volledig vernieuwen van bestaande toilet begane grond (hangend toilet)

Nu beweren een aantal van mijn collega's dat het veel goedkoper is om een aantal van deze zaken in Duitsland aan te schaffen. Dus ik ben aan het onderzoeken. Rondje op internet wijst uit dat kunststof kozijnen in Duitsland goedkoper zijn en dan met name Rehau zou interessant zijn omdat zij voor de Nederlandse markt een verdiept profiel in hun assortiment hebben opgenomen. Sanitair moet ik nog naar kijken.

Wat zijn de ervaringen hier?
Resistance is futile.
pi_174818664
Goed je adresjes weten scheelt al heel veel. Soms kan Marktplaats uitkomst bieden.

Blijf weg bij de GPK. Hornbach is veel goedkoper. Ook vaak goedkoper dan de vakhandel. Je komt bij de vakhandel als particulier wel binnen maar het is vaak niet voordelig.
pi_174819522
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 08:28 schreef tux87 het volgende:
Goed je adresjes weten scheelt al heel veel. Soms kan Marktplaats uitkomst bieden.

Blijf weg bij de GPK. Hornbach is veel goedkoper. Ook vaak goedkoper dan de vakhandel. Je komt bij de vakhandel als particulier wel binnen maar het is vaak niet voordelig.
Thanks!
Resistance is futile.
  PR/Manusje van alles donderdag 2 november 2017 @ 10:24:44 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_174820237
Waarom geen aluminiumkozijnen?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  donderdag 2 november 2017 @ 11:19:12 #5
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_174821217
Als je ervoor open staat, je kunt ook bij Poolse bedrijven informeren naar kunststof kozijnen. Er zijn er ook een aantal in NL actief. Bij ons was het verschil 5k in offerte.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_174821352
Voor kunststof kozijnen ben ik vorig jaar bij Wanders in Kleve uitgekomen. Veel goedkoper dan in Nederland inderdaad en hebben erg goed werk afgeleverd.
Ze doen heel veel werk in hier en hebben in de binnendienst zelfs iemand zitten die Nederlands spreekt. Ook de eigenaar van het bedrijf (die komt om in te meten) spreekt vloeiend Nederlands.
pi_174826493
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 10:24 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Waarom geen aluminiumkozijnen?
1e en 2e verdieping zijn al kunststof.
Resistance is futile.
pi_174826506
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 11:19 schreef monsterd. het volgende:
Als je ervoor open staat, je kunt ook bij Poolse bedrijven informeren naar kunststof kozijnen. Er zijn er ook een aantal in NL actief. Bij ons was het verschil 5k in offerte.
Sta ik voor open, maar in principe plaatsen we ze gewoon zelf. Dus ik weet niet of het voordeel 'm in jouw geval in het plaatsen zat?
Resistance is futile.
pi_174826517
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 11:25 schreef Travok het volgende:
Voor kunststof kozijnen ben ik vorig jaar bij Wanders in Kleve uitgekomen. Veel goedkoper dan in Nederland inderdaad en hebben erg goed werk afgeleverd.
Ze doen heel veel werk in hier en hebben in de binnendienst zelfs iemand zitten die Nederlands spreekt. Ook de eigenaar van het bedrijf (die komt om in te meten) spreekt vloeiend Nederlands.
Ich kann es auch probieren mit steinkohlen Deutsch :') .

Nederlands of Engels is wel een vereiste ja.
Resistance is futile.
  Moderator donderdag 2 november 2017 @ 18:34:27 #10
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174828988
quote:
10s.gif Op donderdag 2 november 2017 16:30 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ich kann es auch probieren mit steinkohlen Deutsch :') .

Nederlands of Engels is wel een vereiste ja.
De bedrijven die zijn ingespeeld op Nederlanders zijn dan vaak weer niet het goedkoopste...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_174830241
In Duitsland is alles goedkoper en beter, in Polen nog veel goedkoper als Duitsland
Ik zou shoppen op internet evt ook op Poolse websites met Translate en busje huren en ophalen
Scheelt duizenden euri
pi_174831438
Wij hebben onze kozijnen via Swertz in Goch. Daar zat toen een Nederlandse vertegenwoordiger zodat we ons steenkool Duits thuis konden laten :')

Uiteindelijk kwamen we in Nl bij verschillende bedrijven rond de 17.000 uit, bij swertz 11.000

Prima vakwerk en communicatie ^O^
pi_174832111
Er was iets met Duitse kozijnen, die dan van buitenaf zo uit elkaar geklikt kon worden, omdat ze verkeerd om gemonteerd worden.
.
pi_174893500
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:47 schreef Fer het volgende:
Er was iets met Duitse kozijnen, die dan van buitenaf zo uit elkaar geklikt kon worden, omdat ze verkeerd om gemonteerd worden.
Volgens mij bouwen wij om het kozijn heen in NL, in BE en DE metselen ze een sparing en is het kozijn zetten een van de laatste dingen die ze doen.
Dus ook stuccen enz. eerst, en dan het kozijn plaatsen.
Dus zal je moeten opletten met de afwerkmogelijkheden.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')