abonnement Unibet Coolblue
pi_174799370
Ik zit op dit moment bij Unive waar ik de volgende verzekeringen heb:
- Zorg
- Auto
- Inboedel
- Rechtsbijstand

Omdat je alles bij Unive hebt krijg je bepaalde pakketkorting, maar dat valt op zich mee.
Ik vind het meer fijn dat alles op 1 plek zit.

Zijn er hier mensen die andere aanbieders kennen die ook al deze verzekeringen onder 1 dak hebben? Of kan dit juist minpunten hebben?
  woensdag 1 november 2017 @ 11:23:30 #2
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_174799700
Verder heeft vrijwel elke verzekeraar de genoemde verzekeringen in de aanbieding.
Echt grote nadelen zie ik niet.

[ Bericht 16% gewijzigd door Armani XL op 01-11-2017 16:21:56 ]
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_174800089
Het kan nadelig zijn om je rechtsbijstand bij dezelfde maatschappij te hebben als je andere verzekeringen; als je ooit een zaak zou hebben waarin je verzekeringsmaatschappij partij is.

Verder moet je je afvragen of de dekking bij die ene maatschappij voldoet aan wat jij wilt. Ik reis bijv redelijk veel en wil zodoende een echt goede reisverzekering; die heb ik specifiek uitgezocht op de dekking.

Tenslotte zit je misschien met collectiviteitskorting via je werkgever. Ik krijg via mijn werk korting op mijn zorg-, auto- en inboedelverzekering, maar de zorgverzekeraar is daarbij wel een andere dan voor de andere twee.
pi_174800162
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 11:09 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik zit op dit moment bij Unive waar ik de volgende verzekeringen heb:
- Zorg
- Auto
- Inboedel
- Rechtsbijstand
Heb je bewust geen AVP?
  woensdag 1 november 2017 @ 11:44:51 #5
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_174800176
quote:
7s.gif Op woensdag 1 november 2017 11:41 schreef k_man het volgende:
Het kan nadelig zijn om je rechtsbijstand bij dezelfde maatschappij te hebben als je andere verzekeringen; als je ooit een zaak zou hebben waarin je verzekeringsmaatschappij partij is.
Dat is op zich een goed punt; echter, er zijn niet zo heel veel écht onafhankelijke verzekeraars, dus de kans dat je ooit een keer met een dergelijk conflict te maken krijgt is niet ondenkbaar.

[ Bericht 37% gewijzigd door Armani XL op 01-11-2017 16:22:30 ]
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 1 november 2017 @ 11:45:17 #6
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_174800184
Ik ben nog wat ouderwets en laat dat gewoon door een assurantiekantoor regelen. Die man ken ik al dertig jaar en kan toch vaak wat meer voor je betekenen dan een student die op een callcenter van een grote maatschappij zijn scriptie half zit te schrijven.

Ik ben qua premie wellicht iets duurder uit maar de service maakt dat uitgebreid goed. Ook nog nooit last gehad dat ze niet wilden uitkeren waar je links en rechts wel eens over hoort.
And so is the past
pi_174800242
quote:
7s.gif Op woensdag 1 november 2017 11:45 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ik ben nog wat ouderwets en laat dat gewoon door een assurantiekantoor regelen. Die man ken ik al dertig jaar en kan toch vaak wat meer voor je betekenen dan een student die op een callcenter van een grote maatschappij zijn scriptie half zit te schrijven.

Ik ben qua premie wellicht iets duurder uit maar de service maakt dat uitgebreid goed. Ook nog nooit last gehad dat ze niet wilden uitkeren waar je links en rechts wel eens over hoort.
Ik snap dat nooit zo goed. Welke service? Wat doet dat kantoor voor je dat je niet prima zelf zou kunnen? Schade melden is tegenwoordig een kwestie van online een formuliertje invullen.
pi_174800261
quote:
5s.gif Op woensdag 1 november 2017 11:44 schreef k_man het volgende:

[..]

Heb je bewust geen AVP?
O ja die heb ik ook idd. Is dat niet WA verzekering?
pi_174800270
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 11:48 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

O ja die heb ik ook idd. Is dat niet WA verzekering?
Nee, WA is voor je auto.
pi_174800274
quote:
7s.gif Op woensdag 1 november 2017 11:47 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik snap dat nooit zo goed. Welke service? Wat doet dat kantoor voor je dat je niet prima zelf zou kunnen? Schade melden is tegenwoordig een kwestie van online een formuliertje invullen.
Misschien dat die mannetjes wat meer experts zijn en de gaten en kieren van de systemen beter kunnen benutten.
pi_174801174
quote:
7s.gif Op woensdag 1 november 2017 11:41 schreef k_man het volgende:
Het kan nadelig zijn om je rechtsbijstand bij dezelfde maatschappij te hebben als je andere verzekeringen; als je ooit een zaak zou hebben waarin je verzekeringsmaatschappij partij is.
Ik snap deze angst nooit zo goed, de verzekeringsmaatschappij is vaak gewoon een tussenpersoon tot een onafhankelijke partij die de daadwerkelijke juridische hulp verleent. ABN besteed dat bijvoorbeeld uit aan ARAG, ING aan SRK. Als ik een conflict heb waarin de verzekeringsmaatschappij een partij is wordt de zaak gewoon objectief in behandeling genomen.
pi_174801273
Pas al een uitgebreid topic over geweest: WGR / Verzekeringen (opstal, inboedel, reis)
pi_174801601
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 11:09 schreef OxygeneFRL het volgende:
Zijn er hier mensen die andere aanbieders kennen die ook al deze verzekeringen onder 1 dak hebben? Of kan dit juist minpunten hebben?
Alles in één Polis (Interpolis)
Goed Geregeld Pakket (Reaal)

quote:
7s.gif Op woensdag 1 november 2017 11:41 schreef k_man het volgende:
Het kan nadelig zijn om je rechtsbijstand bij dezelfde maatschappij te hebben als je andere verzekeringen; als je ooit een zaak zou hebben waarin je verzekeringsmaatschappij partij is.
Ik vermoed zomaar dat dit geen issue is omdat het in een onafhankelijke stichting o.i.d. is ondergebracht.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_174801798
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 11:09 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik zit op dit moment bij Unive waar ik de volgende verzekeringen heb:
- Zorg
- Auto
- Inboedel
- Rechtsbijstand

Omdat je alles bij Unive hebt krijg je bepaalde pakketkorting, maar dat valt op zich mee.
Ik vind het meer fijn dat alles op 1 plek zit.

Zijn er hier mensen die andere aanbieders kennen die ook al deze verzekeringen onder 1 dak hebben? Of kan dit juist minpunten hebben?
Geen opstal-/glasverzekering? Anyway, ik heb een aantal woonhuisverzekeringen bij ING. Vroeger bij Interpolis... :r :r :r .

Autoverzekeringen (2) bij "verzekeruzelf". Overigens had ik vroeger bij CB pakketkorting, maar door alles te verdelen na een zoekactie, ben ik toch aanzienlijk goedkoper uit. Dat je op verschillende site je zaken moet regelen (wat valt er eigenlijk te regelen, behalve wat invul- en controlewerk?), vind ik niet zo'n minpunt dat ik alles onder 1 dak wil hebben.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_174801975
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:59 schreef blomke het volgende:

[..]

Geen opstal-/glasverzekering? Anyway, ik heb een aantal woonhuisverzekeringen bij ING. Vroeger bij Interpolis... :r :r :r .

Autoverzekeringen (2) bij "verzekeruzelf". Overigens had ik vroeger bij CB pakketkorting, maar door alles te verdelen na een zoekactie, ben ik toch aanzienlijk goedkoper uit. Dat je op verschillende site je zaken moet regelen (wat valt er eigenlijk te regelen, behalve wat invul- en controlewerk?), vind ik niet zo'n minpunt dat ik alles onder 1 dak wil hebben.
Ok effe wat duidelijker:

- Zorg
- Auto
- Woonverzekering (opstall/inboedel)
- Rechtsbijstand
- AVP
pi_174802445
Ik zat net al even op independer.nl te kijken voor mijn huidige autoverzekering maar dat scheelt al 10 euro per maand als ik bv naar Centraal Beheer zou gaan. het aantal schadevrije jaren wordt daarin ook meegenomen als ik schade heb door iemands anders toedoen? of alleen als het mijn schuld was.
  woensdag 1 november 2017 @ 13:58:04 #17
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_174802802
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 13:38 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik zat net al even op independer.nl te kijken voor mijn huidige autoverzekering maar dat scheelt al 10 euro per maand als ik bv naar Centraal Beheer zou gaan.
En dan te bedenken dat Centraal Beheer bepaald niet de goedkoopste verzekeraar is, in mijn ervaring tenminste.

quote:
het aantal schadevrije jaren wordt daarin ook meegenomen als ik schade heb door iemands anders toedoen? of alleen als het mijn schuld was.
Wat is je vraag?

Als je gaat vergelijken is het wel een goed idee om goed te kijken naar de voorwaarden.
Zo kan de ene verzekeraar een paar euro per maand goedkoper zijn qua premie, maar bijvoorbeeld een hoger eigen risico hanteren in geval van schade.
Of zaken als bijvoorbeeld de vergoeding voor een leenauto zijn anders.
De premie alléén vergelijken zegt vrij weinig.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_174802840
Mijn vraag was:
Het aantal schadevrije jaren, wordt daarin ook meegenomen als ik schade heb door iemands anders toedoen?
  woensdag 1 november 2017 @ 14:41:41 #19
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_174803492
Als je schade claimt en de verzekeraar komt tot de conclusie dat de ander daar aansprakelijk voor is, heeft dat geen gevolgen voor jouw aantal schadevrije jaren (en dus jouw bonus-malus-korting).

Overigens; bij sommige verzekeraars kun je in het geval van een autoverzekering korting krijgen als je een partner hebt met méér schadevrije jaren dan jijzelf. Als je dus een partner hebt die óók schadevrije jaren heeft opgebouwd, is dat ook iets om even naar te kijken.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  woensdag 1 november 2017 @ 15:03:09 #20
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_174803883
Autoverzekeringen zijn wat dat betreft lastig te vergelijken.
De ene verzekeraar rekent voor een tweede auto een nieuwe schadevrije periode (dus 0 jaar in het eerste jaar), terwijl de ander hem meeneemt bij de eerste auto.

Ik heb zojuist zitten vergelijken met Centraal Beheer (incl. werkgeverskorting), verzekeruzelf en mijn huidige polis bij Interpolis. Ik kan gewoon niet overstappen qua premie :(
pi_174803891
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 15:03 schreef FF het volgende:
Autoverzekeringen zijn wat dat betreft lastig te vergelijken.
De ene verzekeraar rekent voor een tweede auto een nieuwe schadevrije periode (dus 0 jaar in het eerste jaar), terwijl de ander hem meeneemt bij de eerste auto.

Ik heb zojuist zitten vergelijken met Centraal Beheer (incl. werkgeverskorting), verzekeruzelf en mijn huidige polis bij Interpolis. Ik kan gewoon niet overstappen qua premie :(
Waarom niet?
  woensdag 1 november 2017 @ 15:08:33 #22
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_174803983
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 15:03 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat ik al snel 400 euro meer per jaar ga betalen als ik overstap.
Althans als zij zuiver hun premies vermelden en niet hier alle extra kosten in verstoppen.
Voor zover ik kon zien hadden zij die apart vermeld staan, dus het zou goed gaan.

Ik probeer de verzekeringen zuiver te vergelijken, dus zonder kortingen enz. maar dan nog.
Bij CB heb ik incl. kortingen een premie van 1768 waarbij ik 1 verzekering niet kon berekenen. Toeslagen ed. niet meegerekend.
Bij Interpolis heb ik incl. kortingen, toeslagen, belastingen ed. een premie van 1695.

De lopende verzekeringen (alles-in-1 Interpolis):
auto 1
auto 2
inboedel
woonhuis (v/h opstal)
rechtsbijstand
avp
doorl. reisverzekering
caravanverzekering

[ Bericht 9% gewijzigd door FF op 01-11-2017 15:09:53 (verzekeringen toegevoegd) ]
pi_174804314
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 15:03 schreef FF het volgende:
Autoverzekeringen zijn wat dat betreft lastig te vergelijken.
De ene verzekeraar rekent voor een tweede auto een nieuwe schadevrije periode (dus 0 jaar in het eerste jaar), terwijl de ander hem meeneemt bij de eerste auto.

Ik heb zojuist zitten vergelijken met Centraal Beheer (incl. werkgeverskorting), verzekeruzelf en mijn huidige polis bij Interpolis. Ik kan gewoon niet overstappen qua premie :(
Dan zit je goed, toch?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_174806940
VvAA
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')