abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 1 november 2017 @ 10:49:02 #1
472747 Marsbars
Amersfoort // 24
pi_174799026
Hoi!

Sinds een weekje zijn de nominaties voor de NS Publieksprijs bekend, naar mijn idee veel sportboeken eigenlijk. Het boek van Geert Mak is eigenlijk volgens mij de enige die als het ware 'echte' literatuur is, maar ook dat is eigenlijk voornamelijk non-fictie.

Wat vinden jullie van de nominaties? De genomineerde boeken zijn volgens mij gebaseerd op de verkoop tussen 1 juli 2016 en 1 juli 2017. Vinden jullie dat er van die periode een belangrijk boek ontbreekt? Ik ben benieuwd naar jullie meningen!

Stemmen en meer informatie kan je hier vinden.
pi_174799143
Ik heb alleen Judas gelezen. Prima boek voor de vakantie, boeiend door de inhoud..zeker niet door de schrijfstijl. Denk dat deze wel gaat winnen
  woensdag 1 november 2017 @ 11:00:02 #3
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_174799197
Heb op Mak gestemd.
pi_174801028
Gert Mak is net, als al die biografieën, een historisch verhaal, dus ook niet echt vrije literatuur.
Enige boek dat geen biografische trekjes heeft is van Saskia Noort en daar ga ik dus niet op stemmen.

Het VI-stemveevolk dat zelden een boek leest zal wel weer kiezen voor dat Gijp-boek.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_174801398
Het is een publieksprijs, geen literatuurprijs.

Van de genomineerde boeken niets gelezen, al lijkt me het boek van Astrid Holleeder wel interessant.
  woensdag 1 november 2017 @ 13:08:41 #6
472747 Marsbars
Amersfoort // 24
pi_174801926
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 12:40 schreef TargaFlorio het volgende:
Het is een publieksprijs, geen literatuurprijs.

Van de genomineerde boeken niets gelezen, al lijkt me het boek van Astrid Holleeder wel interessant.
Ja klopt ook wel, maar het is toch wel jammer als de nominaties zo eenzijdig zijn. Een beetje meer variatie was niet verkeerd geweest. Uiteindelijk wint er natuurlijk nooit een boek uit de “Vrije Keuze” dat kost mensen veel te veel moeite ;).

En ondanks dat Gijp al een keer gewonnen heeft is het vervolg dus óók genomineerd. Dat vind ik op zich best raar.
pi_174802218
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2017 13:08 schreef Marsbars het volgende:

[..]

Ja klopt ook wel, maar het is toch wel jammer als de nominaties zo eenzijdig zijn. Een beetje meer variatie was niet verkeerd geweest. Uiteindelijk wint er natuurlijk nooit een boek uit de “Vrije Keuze” dat kost mensen veel te veel moeite ;).

En ondanks dat Gijp al een keer gewonnen heeft is het vervolg dus óók genomineerd. Dat vind ik op zich best raar.
Het zijn dus gewoon de zes bestverkochte boeken:

quote:
De nominaties worden bekendgemaakt op woensdag 25 oktober en bestaan uit de zes bestverkochte boeken van het afgelopen jaar (1 juli 2016 tot 1 juli 2017). De titel moet voldoen aan de volgende criteria: hij dient oorspronkelijk geschreven te zijn in de Nederlandse taal, mag niet reeds eerder genomineerd geweest zijn voor de NS Publieksprijs, de titel is geschreven voor volwassenen en de titel behoort tot het genre fictie dan wel factie (een verhalend boek met een groot non-fictie karakter) - instructieboeken/how-to-boeken zijn dus uitgesloten van deelname - en de titel moet verkocht zijn voor een verkoopprijs boven de ¤3,50.
pi_174802250
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 10:56 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik heb alleen Judas gelezen. Prima boek voor de vakantie, boeiend door de inhoud..zeker niet door de schrijfstijl. Denk dat deze wel gaat winnen
Mee eens, was leuk om te lezen maar niet bijzonder.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')